Hava Durumu

#Güliz Öztürk

TOURISMJOURNAL - Güliz Öztürk haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Güliz Öztürk haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Pegasus’tan yapay zekâ destekli hizmet Haber

Pegasus’tan yapay zekâ destekli hizmet

Üretken yapay zekâyı süreçlerinde konumlandıran Pegasus Hava Yolları, CBOT iş birliğiyle ChatGPT teknolojisini seyahat asistanı FlyBot’a entegre ederek “ChatGPT ile Seyahatini Planla” desteğini hizmete açtı. Dijital dönüşümünü başlattığı 2018 yılından bu yana “Türkiye’nin dijital havayolu” mottosuyla çalışmalarını yürüten ve bütün süreçlerinde dijital teknolojiler kullanan Pegasus, sektörde birçok öncü çalışma gerçekleştiriyor. Üretken yapay zekâyı da süreçlerinde konumlandıran hava yolu şirketi, yapay zeka şirketi CBOT iş birliğiyle ChatGPT teknolojisini seyahat asistanı FlyBot’a entegre ederek “ChatGPT ile Seyahatini Planla” desteğini hizmete açtı. Pegasus’un Türkiye’de havacılık sektöründe ChatGPT entegrasyonuyla misafirlerin taleplerine uygun rotalar önererek seyahat planlama hizmeti sunan ilk hava yolu şirketi olduğu belirtildi. Yapılan açıklamaya göre, hava yolu şirketinin seyahat asistanı Flybot, yapay zekanın daha insansı ve çok yönlü bir deneyim sunacağı yeni geliştirmesiyle, yeni dönemde seyahat severleri daha fazla memnun etmeye hazırlanıyor. Hava yolu şirketi ve CBOT’un bu iş birliği, yapay zekanın ve diyalogsal asistanların havacılık sektöründeki dönüştürücü rolünü pekiştiriyor ve seyahat severlere hayat kolaylaştıran bir deneyim sunuyor. Seyahat Asistanı’nın en önemli özelliği; “uçuşlar”, “yolculuk yapılacak yerin özellikleri” gibi çok sık bilgiye ihtiyaç duyulabilen konularda, misafirlere çağrı merkezinde beklemeden, menüler arasında dolaşmadan, hızlı ve çok kolay bir şekilde bilgi sunması ve kullanıcıların hayatını kolaylaştırması olarak dikkat çekiyor. Pegasus web sayfası, mobil uygulaması ve WhatsApp hesabı üzerinden kullanıcılara hizmet veren FlyBot; uçuş durumu sorgulama, bilet bilgisi öğrenme, uçuş kapı numarası sorgulama, kayıp bagaj başvurusu sorgulama ve hasarlı bagaj başvurusu sorgulama gibi önemli konularda da misafirlere saniyeler içinde destek sunuyor. Gezilecek yerler ve rota önerilerini içeren bir seyahat planı yaparak seyahat severlere geniş kapsamlı bir hizmet de sunan FlyBot, böylece kullanıcıların seyahat deneyimini zenginleştirerek bir seyahat asistanından öte bir seyahat planlayıcısı gibi çalışıyor. Türkçe ve İngilizce olarak hizmet veren FlyBot, adeta iki gerçek kişinin yazışarak etkileşim kurmasında olduğu gibi; kullanıcının istediği gibi yazdığı metinleri anlıyor, diyaloğu tıpkı bir insan gibi takip ediyor, misafirlerin doğal ve akıcı ifadelerle basit ve kesintisiz bir deneyim yaşamalarını sağlıyor. “Misafirlerimize teknolojik yenilikler sunmaya devam edeceğiz” Konuyla ilgili açıklama yapan Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, “Şirket olarak, dijital dönüşümümüzü başlattığımız 2018’den bu yana teknoloji alanında önemli yatırımlar yapıyoruz. Teknolojiyi en iyi kullanan hava yolları arasında olma hedefimiz doğrultusunda birçok proje geliştiriyor ve bu hedefi bir üst lige taşımak için ‘en iyinin de bir adım ötesinde’ mottosuyla N+1 inisiyatifleri hayata geçiriyoruz. Bunlardan biri de dünyada havacılık sektörünün ilk sanal asistanlarından biri olan FlyBot’un en güncel teknolojilerle geliştirilmesini kapsayan projemiz CBOT ile birlikte Türkiye’de öncü sanal asistan projelerinden biri olarak hayat verdiğimiz FlyBot, kısa sürede dünya genelinde dikkat çeken havayolu sanal asistanlarından biri haline geldi. Sanal asistanımızı sadece tek seferlik bir proje olarak değil, adeta yaşayan bir deneyim olarak konumlandırıyoruz. Bu doğrultuda önemli bir geliştirmeye imza attık. FlyBot; artık ChatGPT entegrasyonuyla birlikte kullanıcılarımıza adeta arkadaşlarıyla konuşuyormuş gibi doğal bir diyalog deneyimi sunuyor. Bu nedenle, FlyBot'u daha geniş bir alanda ve daha fazla dilde destekleyerek geliştirmek için CBOT ile çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu proje, havacılık sektöründe çok değerli ve öncü bir çalışma oldu. Emeği geçen tüm arkadaşlarıma teşekkürlerimi iletiyorum. ‘Türkiye’nin dijital havayolu’ olarak misafirlerimize teknolojik yenilikler sunmaya devam edeceğiz” dedi. CBOT’un CEO’su Mete Aktaş ise şunları söyledi: “FlyBot projesi ilk günden beri adından çok söz ettirdi. Şimdi ise iki uzman şirket olarak, adeta dev bir uçağın motorunu büyük bir incelikle uçuş sırasında havada yeniledik. Özetle FlyBot ileri teknolojiyle yenilendi ve müşteri deneyimini iyileştirmedeki gücümüzü ve GPT teknolojisindeki liderliğimizi bir kez daha ortaya koyduk. Bu proje, diyalogsal yapay zeka ve GPT teknolojilerinin birleşiminden doğan alanında eşine az rastlanır, başarılı, örnek bir uygulama oldu. Diyalogsal yapay zeka ile üretici yapay zeka teknolojilerinin birlikte başarılı şekilde kullanılmaları ile müşteri deneyimi önümüzdeki dönemde önemli bir dönüşüm yaşayacak. Bu iki teknolojinin başarılı birlikteliği bize büyülü kapılar açacak. Biz de yapay zeka uzmanlığımız ve diyalogsal deneyim oluşturma konusundaki liderliğimizi yeni projelerimiz ile göstermeye, bu alanın öncüsü olmaya devam edeceğiz.”

Pegasus raised its target Haber

Pegasus raised its target

Pegasus Airlines CEO Güliz Öztürk stated, "After 2022, in 2023, we have recorded a capacity increase well above industry averages. We anticipate closing the year approaching 32 million guests." Continuing, Öztürk mentioned their projections for 2023, saying, "We expect to close 2023 with a significant increase, well above the industry average, reaching approximately 32 million passenger numbers. We have a growth forecast of 10% to 12% in our total capacity, and we are working on our 2024 budget in line with this." Güliz Öztürk, in an evaluation with AA news, mentioned that as of December 11, they started flights from Sabiha Gökçen to their third destination in Egypt, Alexandria. In the second half of the month, they will start flights from Sabiha Gökçen to Kutaisi, Dortmund, and Birmingham, from İzmir to Warsaw, and from Antalya to Warsaw and Krakow. Regarding the expansion of their flight network, Öztürk stated, "As of January 18, we will start flying from Sabiha Gökçen to the capital of Croatia, Zagreb, our 50th country in our flight network, with two frequencies per week. We continue to evaluate new routes all the time." Öztürk highlighted the rapid rebound in travel demand during the summer season of 2022 after the removal of border restrictions due to COVID-19. She said, "The intense influx of this demand, which has been postponed for a long time, created an important opportunity for transportation and accommodation sector stakeholders ready to meet this demand. We had focused on keeping ourselves ready for the post-pandemic period during the pandemic. We had planned with our colleagues to be ready to meet this demand when demand returned. Ultimately, by providing excellent service to our guests, we closed the year 2022 with a financial performance that stood out globally in our industry and set new records in our own history." Öztürk emphasized that they are prepared for a normalization in travel demand in 2023 and have made plans accordingly. She expressed that the developments so far are in line with their expectations. She concluded by stating that after 2022, in 2023, they have recorded a capacity increase well above industry averages and are expected to close the year with a capacity more than 30% higher than pre-COVID levels. Öztürk mentioned, "We anticipate closing the year 2023 approaching 32 million guests, and we are proud to maintain our leading position in the industry in many financial parameters while Europe is just reaching the 2019 levels of total capacity. For 2022, we completed the year at the forefront globally with a realization of 34.1% in EBITDA margin, which we closely monitor in terms of operating profitability performance. For 2023, we have shared our expectation of achieving a similar performance with an EBITDA margin in the 30s with the market and our investors." We believe in supporting young people to create value for society," said Güliz Öztürk, expressing their commitment to the importance of supporting young people to contribute to society. Öztürk emphasized the necessity of support for valuable ideas related to empowering youth to be implemented, stating, "With these thoughts, we launched our 'Yarınlara Uçuyoruz' (Flying to Tomorrows) project in 2018. Since the beginning, we have supported numerous projects, and our project continues in the 2023-2024 implementation period." She highlighted a significant step taken for young girls on the centenary of the Republic, saying, "Knowing that they will perpetuate the Republic forever, we support the education of 1000 female university students in collaboration with the Turkish Education Foundation. In order to support young people in earthquake-prone areas, we made a decision, and 25% of our scholarship recipients come from the provinces affected by earthquakes. With this support, we are proud to be the institution that provides the highest support in a single instance in the history of TEV (Turkish Education Foundation). Our goal is to create a benefit that encompasses young girls who are more likely to deviate from education due to economic reasons, aiming to create value for the future. Our project, which started in the 2023-2024 academic year, will continue until students complete their university education." "Capacity investments will continue" Öztürk stated that they anticipate the continuation of the normalization process they observed in terms of demand next year. Regarding capacity, she noted that aggressive growth rates in capacity would not be seen in the industry due to ongoing supply chain disruptions. In this regard, she emphasized that supply and demand would remain balanced. Regarding costs, Öztürk mentioned the continued effects of the global inflationary environment. However, she pointed out that the absence of aggressive growth expectations would provide maneuvering space for stakeholders in the industry to manage these costs. Drawing attention to the continued renewal of the fleet by taking delivery of new-generation aircraft, Öztürk said, "The contribution of these aircraft to our operations is becoming more pronounced day by day. We have great confidence in the high efficiency of our young fleet consisting of new-generation aircraft in managing potential cost pressures. According to our order schedule, 17 more new-generation aircraft will join our fleet in 2024, meaning our capacity investments will continue. Meanwhile, some of our old-generation aircraft will be phased out of the fleet. We have a growth forecast of 10% to 12% in our total capacity, and we are working on our 2024 budget in line with this.

Pegasus, 100. uçağı Haber

Pegasus, 100. uçağı "Cumhuriyet"i teslim aldı

Pegasus Hava Yollarının Cumhuriyet’in 100. yılında filosuna kattığı 'Cumhuriyet' isimli 100. uçağı, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na indi. Şirketin açıklamasına göre, Almanya’nın Hamburg şehrinden hareket eden TC-RDP kuyruk tescilli 'Airbus A321neo' tipi yeni uçak, saat 16.36’da İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na iniş yaptı. Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet T. Nane ve şirketin Üst Yöneticisi (CEO) Güliz Öztürk’ün Airbus’ın Hamburg’daki tesislerine giderek teslim aldığı uçak, kuyruğundaki Mustafa Kemal Atatürk silüeti ve imzasıyla Cumhuriyet’in 100. yılına özel tasarlandı. 2023’te Pegasus'un filosuna katılacak 16 yeni uçaktan 9’uncusu olan 'Cumhuriyet', şirketin 2012’de imzalanan ve yıllar içindeki tadillerle toplam 150 uçağa ulaşan Airbus siparişi kapsamında teslim aldığı 75. ve filonun 100. uçağı özelliğini taşıyor. Pegasus’un 4,5 yaş ortalamasıyla Türkiye’nin en yeni uçaklarına sahip filosunda 25 Eylül itibarıyla 15 adedi 'Boeing B737-800', 6 adedi 'Airbus A320ceo', 46 adedi 'Airbus A320neo' ve 33 adedi 'Airbus A321neo' olmak üzere toplam 100 uçak bulunuyor. - '100 uçak eşiğini aşıyoruz' Açıklamada görüşlerine yer verilen Pegasus Hava Yolları Üst Yöneticisi Güliz Öztürk, Cumhuriyet’in 100. yılında 100. uçaklarını teslim almaktan büyük gurur duyduklarını belirtti. Öztürk, 'Filomuza kattığımız yeni A321neo tipi uçağımız 'Cumhuriyet' ile birlikte 100 uçak eşiğini aşıyoruz. Avrupa'nın yanı sıra Orta Doğu, Afrika, Kafkaslar ve Türkiye'nin kuzeyinden doğusuna, güneyinden batısına yayılmış geniş bir yurt dışı uçuş ağıyla yolumuzda sağlam adımlarla ilerliyoruz. Yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla, uygun ücretler sunarken seyahati kolaylaştıran, sektör genelinde öncü bir düşük maliyetli hava yolu olma hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz.' ifadelerini kullandı. 2021’den sonraki tüm teslimatlarının 'A321neo' tipindeki uçaklardan oluşacağını vurgulayan Öztürk, şunları kaydetti: 'A321'ler standart kısa-orta menzil ticari uçaklara göre farklı konfigürasyona sahip, sektör tarafından oyun kurallarını değiştiren uçaklar olarak tanımlanıyor. Daha uzun gövdede daha fazla kapasite sunmayı sağlayan ancak mevcut yapımızdan çok farklı olmayan bir operasyon sürecine sahip uçaklar. Diğer bir deyişle, operasyonel yapımızı karmaşık hale getirmeden daha yüksek kapasiteyle hizmet verebiliyoruz. Bu açıdan yüksek verimlilik katkısı elde ediyoruz. 18 yıl önce Türkiye’de havacılık alanında başlattığımız değişimi, her zaman en iyisini başarma azmiyle sürdürmeye, Türkiye’nin en yeni uçaklarına sahip filomuzla ülkemiz, sektörümüz, paydaşlarımız ve misafirlerimiz için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.'

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.