Hava Durumu

#Güney Kıbrıs

TOURISMJOURNAL - Güney Kıbrıs haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Güney Kıbrıs haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

KKTC'li turizmciler Rusya'da fuarda! ‘Artık Güney Kıbrıs yok biz varız’ Haber

KKTC'li turizmciler Rusya'da fuarda! ‘Artık Güney Kıbrıs yok biz varız’

KKTC’nin tanıtılması için çalışmalar sürerken, Rusya ile turizmi geliştirmek için de adımlar atılıyor. Güney Kıbrıs Rum Kesimi ile ilişkilerin bozulmasıyla Rusya, KKTC'ye yöneldi. Rusya’daki turizm fuarına KKTC de katıldı. Kıbrıs Türk Turizm ve Seyahat Acenteleri Birliği (KITSAB) Asbaşkanı Oğuz Akançay, turizmcilerin yoğun ilgi gösterdiği Moskova Uluslararası Turizm Fuarında Anadolu Ajansı’na röportaj verdi. AVRUPA DA GÜNEY KIBRIS DA KAYBETTİ Rusya’nın Ukrayna’ya özel harekatı nedeniyle Avrupa ülkelerinin Rus pazarını kaybettiklerini anlatan Akançay, Güney Kıbrıs'ın da Rus pazarını kaybeden ülkeler arasında yer aldığını belirtti. Akançay, Rusya'nın dost bir ülke olduğunu ifade ederek, "Şu an Güney Kıbrıs yok. Şu an Kuzey Kıbrıs var. Biz şu an Rusya'yı dost biliyoruz. Bu zamanda da bu savaş ortamında buraya gelip fuara katılıyoruz." diye konuştu. ‘ÖNÜMÜZDEKİ YILLARI DA PLANLIYORUZ’ Moskova'da verimli görüşmeler yaptıklarını dile getiren Akançay, "İyi bir ivme kazanmak için burada gerek operatörlerle gerek ilgili kişilerle güzel görüşmelerimiz oldu. 2024 yılı, biliyorsunuz, bir iki ay sonra yaz sezonu başlıyor ama biz 2025'in de şu an planlamasını yapıyoruz. 2026'nın da yapıyoruz. Yani sadece 2024'ten bahsetmek olmaz." ifadelerini kullandı. ‘İLGİDEN MEMNUNUZ’ Fuar kapsamında güzel bir stant kurduklarını kaydeden Akançay, gördükleri ilgiden memnun olduklarını söyledi. KKTC'nin, Rusya turizm pazarında önemli bir tatil noktası haline geleceğini vurgulayan Akançay, "Temaslarımız kapsamında, Rusya havalimanlarından Ercan Havalimanı'na, Türkiye üzerinden kolaylıkla ulaşım sağlanabileceğini ele aldık. Rus vatandaşlarının rahatlıkla Ercan Havalimanı'nı kullanmalarını istiyoruz." şeklinde konuştu. ‘TÜRKİYE’NİN POTANSİYELİNDEN YARARLANMAK İSTİYORUZ’ Akançay, Türkiye'nin Antalya ve diğer şehirleriyle çok iyi bir turizm potansiyeline sahip olduğuna işaret ederek, "Biz de bundan yararlanmak istiyoruz. O yüzden çalışmalarımızı sürdürüyoruz." dedi. Ercan Havalimanı'na yeni bir terminalin inşa edildiğini ve uçuşlarla ilgili kolaylık yaşanmasını halinde turizmde ivme kazanacaklarını belirten Akançay, "Türkiye olarak, Kuzey Kıbrıs olarak, iki Türk devleti olarak burada bulunuyoruz. O yüzden güzel bir işbirliği yaparak sonuçlara varacağımızı düşünüyoruz." dedi. RUSLARIN KKTC YÖNELİŞİ Akdeniz bölgesinin önemli turizm ülkelerinden KKTC, her yıl yaklaşık 2 milyon turist ağırlıyor. Özellikle Ukrayna savaşının ardından Rus turistlerin ülkeye yönelik ilgisi artarken, KKTC yetkilileri Rusya'da turizm tanıtımlarına yönelik çalışmalar yürütüyor. Rus basınına geçen yıl yansıyan haberlerde, Rusya'nın Güney Kıbrıs Rum Yönetimi (GKRY) Büyükelçiliğinin, KKTC'nin başkenti Lefkoşa'da Rus vatandaşlarına yönelik konsolosluk hizmeti vermeye başlayacağı bildirilmişti. KKTC'de yaklaşık 50 bin Rus vatandaşının yaşadığı ifade ediliyor.

Eylül ayı turizm verileri son üç yılın en yükseğine ulaştı Haber

Eylül ayı turizm verileri son üç yılın en yükseğine ulaştı

Güney Kıbrıs’a Eylül ayında giden turist sayısının, son üç yılın en yüksek rakamına ulaştığı belirtildi. Alithia gazetesi, Eylül ayında Güney Kıbrıs’ı ziyaret eden turist sayısının 2022 yılının aynı ayına göre yüzde 17.9 artış gösterdiğini yazdı. Eylül ayında gelen turist sayısının 487 bin 350 olduğunu yazan gazete 2022 yılında bu rakamın 413 bin 382 olarak kaydedildiğini belirtti. Bu yıl Eylül ayında gelen turist sayısının 2020’den (Eylül) sonraki en fazla rakam olduğunu belirten gazete, Eylül 2019’da 679 bin 628; 2018’de 520 bin 138 turistin geldiğini anımsattı. Habere göre 2023 Ocak-Eylül döneminde ise 3 milyon 136 bin 145 turist ülkeye giriş yaparken 2022 yılının aynı döneminde ise 2 milyon 540 bin 554 kişi geldi. En çok turist Birleşik Krallık'tan En çok turistin yüzde 34 (165 bin 869 kişi) ile Birleşik Krallık’tan olduğunu yazan gazete, İsrail’den gelen turist sayısının ise 2022 Eylül ayına göre yüzde 63 oranında (22 bin 75 kişi) artarak 57 bin 88 kişiye yükseldiğini belirtti. Gazete, Eylül ayı için İsrail’den gelenlerin, Güney Kıbrıs’a gelen toplam turistlerin yüzde 11.7’sini de teşkil ettiğini yazdı. Habere göre Eylül 2023’teki ziyaretlerinin, yüzde 84.1’i turizm veya tatil; yüzde 10.3’ü akraba veya arkadaş ziyareti; yüzde 5.5’i ise mesleki amaçlı yapıldı.

KKTC'deki Girne Antik Limanı restore edilecek Haber

KKTC'deki Girne Antik Limanı restore edilecek

Ataoğlu, KKTC'nin önemli restorasyon projelerinden birisi olan Girne Antik Limanı'ndaki çalışmalar hakkında, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, 1974'ten bu yana limanda hiçbir onarım ve yenileme faaliyetinin yapılmadığını söyledi. Girne Antik Limanı'ndaki restorasyon ve yenileme projesinin 1 Aralık 2022'de başladığını ve 4 etaptan oluştuğunu, bunun ilk 3 etabının karada, 4. etabının da denizdeki çalışmaları kapsadığını anlatan Ataoğlu, şu ifadeleri kullandı: "Haziran sonunda tamamlanacak çalışmalarla Girne Antik Limanı, KKTC turizminin gözdesi olacak. Projenin tamamlanmasında sadece 2-3 haftalık bir sapma oluştu bu da hem ek çalışmaların ortaya çıkması hem de kazılar sırasında çıkan tarihi raylar gibi unsurlardan dolayı. Proje tamamlandığında herkesin beğeneceği eski dokusu ile Girne Antik Limanı, hem kente hem de KKTC turizmine kazandırılmış olacak." Ataoğlu, yaklaşık 50 yıldır tarihi limana eski dokusunun kazandırılması için beklendiğine işaret ederek, projenin ilk 3 etabının haziran sonunda tamamlanmasıyla ilerleyen zamanlarda denizdeki düzenlemeleri kapsayan 4. etap çalışmalarına başlanacağını aktardı. "Girne Antik Limanı, eski günlerine geri dönecek" Girne Antik Yat Limanı restorasyon ve yenileme projesinin aşamalarıyla ilgili Ataoğlu, şunları kaydetti: "Projenin ilk etabı, liman içindeki tarihi gümrük binasının restorasyonu, içerideki duvarların temizlenmesi ve derzleme işlemini içeriyordu. İkinci etap, zemin, su, kanalizasyon ve teknik altyapı işlerini kapsıyor ve bunu Girne Belediyesi ile yürüttük. Üçüncü etap ise binaların cephelerinin yekpare görünüme kavuşturmayı hedefliyor. Bunlar tamamlandığında Girne Antik Limanı, eski günlerine geri dönecek. İleride başlanacak projenin 4. etabı da deniz içi düzenleme ve tarihi varlıkları kazanma ile mendirek düzenlemesi var."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.