Hava Durumu

#Hakan Saatçioğlu

TOURISMJOURNAL - Hakan Saatçioğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hakan Saatçioğlu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turist sayısına rağmen otellerin kârı turizm sektörünü üzdü Haber

Turist sayısına rağmen otellerin kârı turizm sektörünü üzdü

Bu yılın sekiz ayında 40 milyondan fazla turist sayısıyla rekor kıran Türkiye’de, oteller kâr edememekten şikayetçi. Bu yaz yüksek fiyatlarla eleştiri odağı olan turizmci, maliyet-kur dengesizliğinden kârların yüzde 50’ye varan oranda düştüğünü belirtti. Sektör temsilcileri, bu yıl birçok pazarda dolulukların ay bazında yüzde 10-15 arttığı ancak sorunun doluluklardan ziyade karlılık olduğunu kaydetti. Sezonun kasıma kadar uzadığını belirten turizmciler, FTI’ın iflası nedeniyle yazın gelemeyen Alman turistin sayısının eylül ve ekimde 1 milyonu aşacağını kaydetti. Turist sayısının geçen yıla göre yüzde 10-15 daha fazla olduğunu belirten Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, “Kur politikası ve maliyetlerle ilgili sorunumuz devam ediyor. Kurların maliyetlerimiz kadar artmaması kârlılığı minimalize ediyor. Bölgesel olarak değişse de otelde karlar yüzde 50’ye varan oranda düştü” dedi. “SEZON ARALIK AYINA UZADI” Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’da 24 eylül itibarıyla gelen turist sayısının 13 milyon 500 bini aştığını, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 8’lik artışa denk geldiğine dikkati çekti. Kavaloğlu, “Zor başlayan bir dönemi yine iyi bir şekilde atlatıyoruz diyebiliriz. Yine Ruslar birinci, Almanlar ikinci, İngilizler üçüncü, Polonya dördüncü sırada. Almanların özellikle FTI’ın iflasıyla birlikte ve Avrupa Futbol Şampiyonası’nın Almanya’da yapılması sebebiyle haziranın ikinci yarısı, temmuzun ikinci yarısı arasındaki bir dönemde Almanların gelişlerinde azalma oldu. Sigorta şirketi ödemeleri yaptıktan sonra eylül, ekim aylarında rezervasyon artışı gözlemledik. Dolayısıyla özellikle eylül ve ekim sonuna kadar toplamında Antalya’ya 1 milyonun üzerinde Alman gelecek. Ekim ayında hem iklim şartlarının iyi gidiyor olması, hem Almanya’nın güz tatili dediğimiz dönem, sonrasındaki Hollanda ve Belçika’nın tatil programının tamamen ekimde peş peşe gelmesi sebebiyle ekim ayında da güzel sezon kapanışı yapacağız. Sezon kasım aralığa uzuyor” diye konuştu. Ekonomim'den Selenay Yağcı'nın haberine göre, Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı ve NBK Tour Genel Müdürü Recep Yavuz, Antalya’nın yılı 17 milyona yakın bir sayıyla kapatacağı öngörüsünü paylaştı. Yavuz, “Özellikle son dakika rezervasyonlarında ciddi hareketlilik oldu. Kenti yaklaşık 40 ülkeden turist ziyaret etti. Turist sayısı konusunda sorun yaşamadık. Hatta son yılların en iyisi olan 2019 yılındaki verilere yaklaşıyoruz. Ancak verimlilik beklediğimiz seviyede değil. Hem otellerde hem de esnafta turist sayısı oranında kazanç beklentisi, gerçekleşenden daha yüksekti.” “EYLÜLDE DOLULUK %95’E ULAŞTI” Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu da Antalya’da eylülde otel doluluklarının yüzde 90-95 seviyesinde olduğuna dikkati çekerek, “Rezervasyonlara göre doluluklar ekim ayında da bu şekilde devam edecek gözüküyor. Ancak bu sezon turizmciyi en çok düşündüren sorun döviz kurların baskılanması ve enflasyonun olması gereken seviyede olmaması. Karlar giderek eriyor. Uluslararası gelişmeler de gelecek aylar için önümüzü görmemizi zorlaştırıyor” dedi. patronlardunyasi.com

Turizmde sezon uzuyor: Kentte doluluk eylülde de yüksek Haber

Turizmde sezon uzuyor: Kentte doluluk eylülde de yüksek

Saatçioğlu, turizm sezonunun artık daha erken başladığını ve daha geç bittiğini ifade etti. Sezonun genellikle 1 Mayıs'ta başladığını belirten Saatçioğlu, "Turizm sezonu kasım ayının son haftasına kadar devam ediyor. Turistler, kasım sonuna kadar denize girebiliyor ve hava koşulları da oldukça elverişli. Yaz sezonu her yıl uzuyor. En düşük doluluk oranları genellikle aralık, ocak ve şubat aylarında yaşanıyor. Bu dönemlerde spor, sağlık ve kongre turizmiyle doluluk oranlarını artırmaya çalışıyoruz," dedi. Bu yıl güzel bir sezon geçirdiklerini belirten Saatçioğlu, şu bilgileri paylaştı: "Eylül ayının ortalarında olmamıza rağmen otel doluluklarımız yüzde 90-95 seviyelerinde devam ediyor. Temmuz ve ağustos aylarındaki doluluk oranlarına yakın seviyeler yaşıyoruz. Rezervasyonlara bakıldığında ekim ayında da benzer doluluk oranlarının devam etmesi bekleniyor. Ayrıca, 2025 erken rezervasyonları da sürüyor. Erken rezervasyonlar hem yerli hem de yabancı turistler için önemli avantajlar sunuyor. Zaman ilerledikçe erken rezervasyon indirimleri azalıyor." Saatçioğlu, iç pazarın da son yıllarda erken rezervasyon alışkanlığı kazandığını belirterek, bazı bölgelerde erken rezervasyonlarda yüzde 70, bazı bölgelerde ise yüzde 100'e yakın artış gözlemlendiğine dikkat çekti.  Erken rezervasyon yaptıranların tatillerini yüzde 35 ile yüzde 45 daha uygun fiyatlarla gerçekleştirdiğine işaret eden Saatçioğlu, "Erken rezervasyon fırsatını kaçıranlar özellikle temmuz ve ağustos aylarında daha yüksek fiyatlarla tatil yapmak zorunda kaldı," şeklinde konuştu.

Vize kalktı: Antalya'ya en çok turist gönderen 5. ülke oldu Haber

Vize kalktı: Antalya'ya en çok turist gönderen 5. ülke oldu

Bu yıl 12 milyonun üzerinde turistin tatil yaptığı Antalya'ya en fazla turist gönderen ülkeler Rusya, Almanya, İngiltere ve Polonya oldu. Beşinci sırada ise 21 Mayıs'ta vize muafiyetinin sağlandığı Romanya yer aldı. Kente 2022'nin ağustos ayında 78 bin 553, 2023'ün ağustosunda 90 bin 211 Rumen turist gelirken, bu yılın aynı ayında Romanya'dan gelen misafir sayısı yüzde 27 artış göstererek 115 bin 141 oldu. Antalya'ya 2020'nin 1 Ocak-31 Ağustos döneminde Romanya'dan 19 bin 645, 2021'de 135 bin 495, 2022'de 234 bin 180, geçen sene ise 278 bin 491 kişi gelirken, bu sene aynı dönemde 341 bin 271 Rumen kenti tercih etti. "Pazar çeşitliliğimiz Türkiye'ye avantaj sağlıyor" Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Başkanı Hakan Saatçioğlu, bu yıl güzel bir sezon geçirdiklerini, Antalya'da yıl sonuna kadar 17 milyon turist hedefine ulaşacaklarını söyledi. Kente 8 aylık dönemde Rusya'dan 2 milyon 641 bin 849 turist geldiğini anlatan Saatçioğlu, aynı dönemde Almanya'dan ise 2 milyon 235 bin 311 tatilcinin Antalya'yı tercih ettiğini vurguladı. "İngiltere pazarında iki yıldır iki haneli büyüme yaşıyoruz" İngiltere pazarının da çok iyi gittiğini kaydeden Saatçioğlu, "İngiltere pazarında iki yıldır iki haneli büyüme yaşıyoruz. Bu yıl 1 milyon 109 bin 997 İngiliz turist geldi." dedi.Polonya'dan da 8 aylık dönemde 906 bin 108 turistin geldiğini ifade eden Saatçioğlu, şu değerlendirmeleri yaptı: "Yıl sonuna kadar Polonya'dan 1 milyonun üzerine çıkarız." Romanya turist sayısı yüzde 27 arttı Romanya pazarında ise vize muafiyetinden dolayı misafirlerin kimlikle girmeleri Türk turizmine çok büyük avantaj sağladı. Ağustosta yüzde 27'lik artış kaydedildi. Bu tür vize kolaylığına yönelik çalışmalar turizme çok pozitif yansıyor. Pazar çeşitliliğimiz olarak birçok rakip ülkeye göre Türkiye avantaj sağlıyor. İspanya, İtalya'da da pazar çeşitliliği var ama Türkiye'deki kadar pazar çeşitliliği yok oralarda."

Antalya has started 2024 swiftly in tourism Haber

Antalya has started 2024 swiftly in tourism

Attracting tourists from all around the world and hosting 16,084,737 people in 2023, the city continues its momentum at the beginning of this year as well. According to the data from the Culture and Tourism Provincial Directorate, Antalya was visited by 229,097 tourists in the first month of the year. In January of last year, 220,010 people visited the city, resulting in a 4.13% increase in the number of visitors compared to last year. Russians topped the list of tourists visiting the city with 57,366 people. Russia was followed by Germany with 39,427 tourists, the United Kingdom with 17,930 tourists, and Poland with 9,121 tourists. Ukraine, Kazakhstan, the Netherlands, Iran, Belgium, and Kyrgyzstan were among the other countries in the top 10. The United Kingdom and Poland became alternative markets. Hakan Saatçioğlu, the President of the Professional Hotel Managers Association, said that last year's record pleased tourism professionals and all industry stakeholders. Saatçioğlu, expressing that tourism professionals are also hopeful for this year, said, "We have made our contacts for 2024, and according to the initial information we have received, there is a good increase in early bookings. This increase was expected. There are increases that will please us. All hotels have adjusted their price policies nicely and properly, so we are looking forward to 2024 with great hope. Saatçioğlu noted positive developments, especially in the UK and Poland markets, saying, "In 2019, we welcomed 500,000 British tourists from the UK. Last year, however, Antalya hosted 1.3 million British tourists. This is a significant increase, which gives us hope. I believe this increase will continue in the British market. We expect about a 20% increase in the UK market this year." Regarding the Polish market, Saatçioğlu mentioned a 35% increase last year and expressed expectations for this trend to continue this year. Pointing out an increase in the Russian market as well, Saatçioğlu said, "We have not yet reached the numbers of 2019 in the Russian market. In 2019, we hosted 3.9 million Russian tourists in Antalya. Last year, 3.4 million Russian tourists visited. We expect more this year." "We have established a very good trend." Ali Kızıldağ, the general manager of a hotel in Belek Tourism Center, stated that they faced significant challenges in tourism, but despite this, they wrote beautiful stories and achieved great successes. Expressing hopes for this year to be better than last year, Kızıldağ said: "As an industry, without losing our determination and fighting spirit, we will make great efforts for 2024 to be better than 2023. There is incredible potential in Turkey. Our country, our culture, our gastronomy, our people, our hospitality, our nature, everything is suitable for this. The policies implemented are also good. We have established a very good trend." Kızıldağ added that they are progressing confidently with successful tourism policies.

Transportation for tourism personnel is growing more challenging daily Haber

Transportation for tourism personnel is growing more challenging daily

Hakan Saatçioğlu, President of the Professional Hotel Managers Association (POYD), stated that the transportation of tourism personnel is becoming increasingly difficult in Antalya due to transportation problems, and he mentioned that the quality of life in the city is rapidly declining due to transportation issues. Saatçioğlu, the President of POYD, particularly noted that traffic in Antalya almost comes to a standstill during morning and evening hours. He mentioned that it takes tourism personnel up to two to two and a half hours to reach their homes in the late afternoon, negatively impacting their quality of life. Saatçioğlu pointed out that employees leave their homes at 6:00 in the morning and return home around 19:00–19:30 in the evening. He raised concerns about the increase in women's employment, questioning how it would be possible with such working hours. Saatçioğlu emphasized that tourism in Antalya is not just about beautiful nature, beaches, and luxury hotels but that the most important capital of tourism in Antalya is the hardworking employees. He expressed concern that the working hours are affecting the living standards of tourism employees negatively, stating, "We are killing the living standards of tourism workers. Smiling and motivated staff are our greatest asset. However, as the quality of life decreases, neither smiles nor motivation remain in the staff." "Why aren't traffic lights synchronized to manage traffic flow?" Saatçioğlu pointed out that the population in Antalya is growing much faster than in other cities and mentioned that rational planning and small investments could improve the situation. He provided examples, stating, "Smart traffic lights should be invested in at busy intersections. If it has been done, it's not enough. We can see busy intersections marked in red on Google Maps. Why aren't traffic lights synchronized to manage traffic flow? And why hasn't there been enough signage and traffic flow diagrams created at traffic intersections? Even if it has been done, unfortunately, it is very inadequate. Many people have to change lanes when approaching an intersection. The fronts of shopping malls are the biggest problem. Didn't the authorities foresee or imagine that traffic flow would be blocked? I believe that shopping malls should now be located outside the city, they need to be relocated. City tunnels and exits built in the past have relieved traffic to some extent, but now they are insufficient. The simultaneous deployment of services by hotels and companies seriously affects traffic." He highlighted that there are 26 hotels in the Lara region alone, with an average of 10 buses departing from each hotel, totaling 260 buses hitting the road simultaneously. Saatçioğlu expressed that each bus making illogical stops within the city creates serious problems. He stated, "The Lara region is especially popular among tourists, it is our busiest area for online reservations. Its proximity to the airport and city center provides a significant advantage. Approximately 1,250 people stay in 26 hotels, and even if only 20 percent of the 32,500 guests use the tram daily, it would contribute to Antalya's businesses. Let's not forget about the approximately 12,000 employees in the Lara region, some of whom will also use public transportation. The tram is civilization in public transportation. As hotels, we can provide transportation fees to employees and offer more flexible working hours. Currently, all hotels start and finish work for their staff at the same time due to their reliance on shuttle schedules. However, we can provide flexible working hours for our staff, allowing us to increase employment opportunities, especially for women, to some extent."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.