Hava Durumu

#Hatice Öz

TOURISMJOURNAL - Hatice Öz haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hatice Öz haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

TÜRSAB Sağlık Turizmi Toplantısı Antalya'da gerçekleşti Haber

TÜRSAB Sağlık Turizmi Toplantısı Antalya'da gerçekleşti

Antalya, 04/08/2023 Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) tarafından düzenlenen Sağlık Turizmi Bilgilendirme Toplantısı'nın ilk etabı, güzel Antalya'da büyük bir katılımla gerçekleştirildi. Toplantıda, sağlık turizmi alanındaki gelişmeler, devlet teşvikleri, süreçler, yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri masaya yatırıldı. TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri Elif Ural ve Erol Türk, Antalya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin, Orta Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Yılmaz Uzunlar, Sağlık Turizmi İhtisas Başkanı Hatice Öz ve İhtisas Başkan Yardımcıları Barış Yiğit ve Serhat Kaygısız'ın yanı sıra Ticaret Bakanlığı Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdür Yardımcısı Alperen Kaçar, Antalya İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Turizmi Daire Başkanı Reha Sermed Aygören, Hizmet İhracatçılar Birliği Genel Sekreteri Fatih Özer ve Muratpaşa Belediye Başkan Yardımcısı Hüseyin Sarı da toplantıya katılan önemli isimler arasında yer aldı. Yoğun katılımın gerçekleştiği toplantının devamında, katlımcılar sağlık turizmi süreçlerinin geliştirilmesi ve kolaylaştırılması için yapılabilecek çalışmaları masaya yatırdı. Devlet teşviklerinin etkin kullanımı, sağlık turizmi seyahat acentalarının desteklenmesi ve yaşanan sorunlara çözüm önerileri üzerine yoğun bir tartışma gerçekleştirildi. Sağlık turizmi alanında faaliyet gösteren seyahat acentaları ve diğer katılımcılar da toplantının verimli geçtiğini ve sektörün gelişimi için önemli adımlar atıldığını ifade ebler. Sağlık turizmi, Türkiye'nin sunduğu kaliteli sağlık hizmetleri, turistik güzellikleri ve tarihi zenginlikleri ile uluslararası arenada önemli bir tercih haline gelmeye devam ediyor. TÜRSAB'ın düzenlediği bu tür etkinlikler sayesinde sektörün daha da gelişmesi ve Türkiye'nin sağlık turizmindeki lider konumunun pekiştirilmesi hedefleniyor.

Hatice Öz Tourism Journal Panelinde konuştu Video Galeri

Hatice Öz Tourism Journal Panelinde konuştu

Tourism Journal organizasyonuyla düzenlenen "Burada Turizm Çok" panelinde ATSO Yönetim Kurulu Üyesi ve TÜRSAB Sağlık İht Kom. Başkanı Hatice Öz ile gerçekleştirilen "Antalya ve Turizm" oturumu. TÜRKİYE DÜNYANIN TURİZM BAŞKENTİ, ANTALYA İSE TÜRKİYE’NİN TURİZM BAŞKENTİ Tourism Journal haber sitesimiz tarafından düzenlenen, Mesut Yar ile 'Burada Turizm Çok' isimli panelde konuşan ATSO Yönetim Kurulu Üyesi ve TÜRSAB Sağlık İht Kom. Başkanı Hatice Öz, Antalya'nın Dünya sağlık turizmi başkenti potansiyeline sahip olduğunu söyledi. Hatice Öz, “Antalya turizmsiz; turizm Antalyasız olmaz. Çünkü Antalya turizmin başkenti. Antalya'da ticaret ve ekonomisi de turizmsiz olmaz. Çünkü turizmle iç içe geçmiş bir şehiriz. Turizm gelirleri hem toplam ekonominin hem cari açığın hem de istihdamın en büyük merhemlerinden biri konumunda” diye konuştu. ANTALYA’DAKİ İSTİHDAMIN YÜZDE 30’U TURİZMDEN Antalya’daki turizm sektörünün çok ciddi bir istihdam yarattığını ve birçok iş kolunu da beslediğini dile getiren Hatice Öz, “2022 istihdam raporlarında Antalya'da toplam 842 bin sigortalı çalışanın yüzde 30'u yani 250 bin civarı turizmde çalışıyor. Kentimizde 20 bin 500 yabancı uyruklu çalışan da var. Onların da %47'si turizm sektöründe çalışıyor. Turizm sektörü istihdam için çok kıymetli. Antalya'da turizm sektöründe hizmet vermek için özel, kamu ve vakıf üniversiteleri ve meslek liselerinde eğitimli insan kaynağı yetiştiriyoruz. Antalya’da turizme bağlı 40 civarında sektör bulunmakta. Turizmle ilgili her karar onları da etkilemekte. 1980 de 10 bin civarında turist ağırlamışız. O tarihlerde 5 bin 600 yatak varken şimdi 700 bin yatağımız var. Bu yıl 16 milyona yakın turist hedefimiz bulunuyor. Bunlar çok önemli rakamlar” TURİZM 12 AYA YAYILMALI, SAĞLIK TURİZMİNİN DE ÖNÜ AÇIK Antalya’da turizmin 12 aya yayılmasını gerekliliğini vurgulayan Hatice Öz, sözlerine şöyle devam etti: “Antalya bu konuda çok önemli bir yer. Sağlık turizmi çok kıymetli ve önemli bir potansiyeli var. Gastronomi için iyi bir destinasyon. Kongre ve spor turizme için de otellerin altyapısı çok uygun. Bu konuda işbirliği yapmak isteyen herkese kapımız açık. Sağlık turizminden önce de turiste sağlık hizmetini zaten veriyorduk. Bu konuda oldukça iyi olduğumuz biliniyordu. Medikal turizm Türkiye ve Dünya için çok kıymetli 20 sene öncesine kadar Amerika gibi gelişmiş ülkelere yapılıyordu. Şimdi oralardan ülkemize geliyorlar. Orada bu hizmetler çok pahalı. Ülkemize kalite ve maliyet avantajı nedeniyle talep görüyor. Katma değerli bir ürün. Normal turist 800 - 900 dolar civarında para bırakırken; sağlık turizminde bunun 10 katına kadar çıkabiliyoruz. Biz bunu her şey dahil hizmetiyle ve deneyimli sağlık ekibiyle verebiliyoruz. Sağlığı çok iyi yapıyoruz, turizmi çok iyi yapıyoruz, sağlık turizmini niye yapamayalım. Coğrafi anlamda birçok ülkenin orta noktasındayız. Birçok destinasyona uçan havayolları şirketlerimiz var. Antalya’dan dünyanın neredeyse her yerine ulaşabiliyorsunuz” HIZLI TREN PROJESİ ATSO olarak, her Antalyalı’nın gelirini artırmak ve kent ekonomisini de güçlendirmek istediklerini kaydeden Hatice Öz, “ATSO'nun amaçlarından biri birim başına gelirlerini de artırmak. Antalya’da hızlı tren projemiz var. Hızlı tren projesi aslında 2013 yılında konuşulmaya başlanan bir proje. Bu proje bizim için çok önemli ve bir an önce hayata geçmesini arzuluyoruz. Antalya'yı Eskişehir'e bağlanan ve Afyon'a bağlayan iki ayrı hattan oluşuyor. Eskişehir hattı bizim için çok önemli Bursa İstanbul ve İzmir'e bağlanması da kolay. Üstelik Antalya'ya gelen turistleri de o bölgeye bağlamak imkanımız doğacak. Bu nedenle bir imza kampanyası başlattık. Projenin ÇED raporları ve güzergahları hazırlandı. Sadece yatırım içine alınması gerekiyor.

'Burada Turizm Çok' panelinde Türkiye turizmi mercek altına alındı Haber

'Burada Turizm Çok' panelinde Türkiye turizmi mercek altına alındı

Antalya Sherwood Exclusive Kemer Otel’de düzenlenen etkinliğin düzenleyicisi Tourism Journal Genel Yayın Yönetmeni Aşkın Koç, sektörün desteklenmesi ve çeşitlendirilmesinin önemine dikkat çekti.  "10 dilde yayın" Turizm sektörünün deneyimli isimlerinden gazeteci ve Tourismjournal.com.tr sitesinin Genel Yayın Yönetmeni Aşkın Koç, sitenin şu anda Türkçe, İngilizce ve Rusça olarak hizmet verdiğini 6 ay içinde bu rakamı 10'a yükseltmek istediklerini belirtti. Sitenin sade ve haber odaklı bir tasarıma sahip olduğunu dile getiren Aşkın Koç “Tourismjournal.com.tr, bir reklam kalabalığı olmayan ve haber odaklı yapıya sahip. Türkiye’deki turizm destinasyonlarından günlük ve anlık olarak içerik üreten bir haber sitesi. Türkiye turizmi, dünya sıralamasında ön sıralarda yer alıyor. Haber sitemizi çok dilde yaparak, Türk turizminin dünyada hak ettiği yeri sağlamayı misyon edindik. Bu etkinliğimizle sektör temsilcilerini bir araya getirerek daha neler yapılabilir diye konuştuk. En önemli turizm destinasyonları arısındayız çünkü gerek yatırımlar gerekse de hizmet kalitesiyle önemli bir güce sahibiz ve bunu dünyaya daha çok duyurmalıyız” diye konuştu.  "Kaynak pazarımızdan 1 ve 3 birbiriyle savaşıyor" Akdeniz Turistik Otelciler Birliği(AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’ya gelen turist sayısının 2 milyonu geçtiklerini belirterek, hedeflerinin yıl sonunda 15 milyonu bulmak olduğunu kaydetti. Rekor bir nisan ayı geçirdiklerini ifade eden Kavaloğlu, “Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 45 bir artış var. Bu sene 3.5 milyon Rus turist gelirse güzel bir sezon geçirdik deriz. Kaynak pazarlarımızdan 1 ve 3 umara hala kendi arasında savaşıyor. Bu gözle bakıldığında Ukrayna pazarı yüzde 90’la kayboldu. 10 bin Ukrayna’lı geldi Antalya’ya 30 Nisan’a kadar bunlarda yerleşik hayata geçenler diye düşünüyorum. Rusya ilk kez Almanya pazarının altına düştü. 3.5 milyon Rus turist kente getirilirse 15 milyon tamamını yakalarız” diye konuştu.  "İngiltere pazarı 1.5 milyonu görebilir" Rusya pazarının eksiğini kapatabilecek bir pazar olmadığının altını çizen Kavaloğlu, “Artı görünen 1 milyonu geçen İngiltere pazarı var. Bu pazarda 1.5 milyon kişinin gelme durumu var. Almanya ve İngiltere’den dünya turizmine 55-60 milyon paket çıkışı var. Biz daha İngiltere pazarında çok yol katetmeliyiz. Antalya ve Türkiye dünya turizmi resort turizmi olamaz. İngiliz turlarının konsantre olduğu bir bölge Antalya” ifadelerini kullandı. "Maliyetler arttı" Turizmde 2019 gelir rakamının yakalanmasına rağmen karlılığı elde etmenin uzun süre alacağına değinen Kavaloğlu, “Maliyetler yüzde yüzün üzerinde arttı. Karlılıklar uzun bir süre 2019 karlılığına ulaşamayacaktır. 2020-2021 pandemi dönemi olduğu için fiyat artışı bile söz konusu değildi. O dönemde istihdamda kaçtı. Fiyatlarımızı peyder pey arttırmalıyız. 1000 doları ilk defa paket fiyatlarında gördük. Yıl boyu ise 869 dolar seviyelerinde. Ama 1000 doların üzerine çıkarmalıyız. Geceleme fiyatını 80-85 dolar civarında, İtalya ve İspanya’da 110-115 dolar civarında o seviyeye yaklaşmalıyız” diye konuştu. Antalya için iç turizmin olmazsa olmaz olduğunu vurgulayan Kavaloğlu, yurt içi pazarının da yurt dışı pazarıyla paralellik göstermesi gerektiğini işaret etti.  "Otellerin yüzde 90'ı her şey dahil" Antalya’nın Bodrum gibi bir destinasyon olmadığına değinen Kavaloğlu, “ Bodrum’da benim bölgem. Bizim sistemimizde otellerin yüzde 90’ında her şey dahil. Maliyetlerin yükseldiği ortamda her şey dahilin içini çok fazla doldurduk. Pastane kalitesinde bir dondurmayı biz her şey dahilin içinde veriyoruz. Bizim tasarrufa gitme lüksümüzde yok. Bu hizmetin toplu karar alınarak içinin bir parça boşaltılması gerekir” dedi.  "Rusya beklenmeyen bir durumdu" TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, sezonun ilk 3 ayının iyi başlamasına Mayıs’ın durağan geçtiğini belirtti. Bu ayda özellikle Rusya pazarında ciddi düşüş olduğunu işaret eden Bağlıkaya, “ Yıl sonunda bu rakamların toparlayacağını düşünüyorum. 2019  rakamlarına göre kıyaslandığında bu ay sonunda belli olur. Avrupa pazarı için bir bekleme süreci var gibi görünüyor. Türkiye sunduğu ürünler ve rekabetçi fiyatlarıyla öne çıkıyor.  Rusya’da savaştan yaşanan durum beklenmeyen bir durumdu. Rus turist Türkiye için 2-3 saatlik bir uçuşla ve uygun ulaşım bedeli öderken, şimdi uçuş 5 saate çıktı ve fiyat yükseldi. Fiyat yükselmesi ve  ambargo Rus turistin destinasyonları için Türkiye avantajı ortadan kalktı. Rus turist 5 saatte Dubai’ye yada başka ülkelere gidiyor. Böyle bir türbülasyon yaşıyoruz. Bir kaç sene sonra bu yaraların sarılacağını süreçten geçiyoruz” ifadelerine yer verdi.  "Rezervasyonlar hemen kesildi" Depremin ilk gününden itibaren ciddi organizasyonlar yaptıklarını hatırlatan Bağlıkaya, “ Yardım konvoyları, mutfak kurulmasından, depremzedelerin daha güvenli bölgesine taşınmasına kadar. Rezervasyonlar bıçak gibi kesildi, yurt dışı yansımasına. Turizm keyifli bir iş, dertli, sıkıntılı yerden doğal olarak uzak durmaya çalışır. Türkiye’de deprem olmuş, sürekli İstanbul’a geldi geliyor, deniliyor. İstanbul’da rezervasyonlar hemen kesildi. 20-25 gün durdu. Depremle ilgili konuyu pozitife çevirmeye çalıştık” diye konuştu.  "Erken rezervasyon tavsiyesi" Fiyat artışlarının maliyetlerle doğru orantılı olduğunun altını çizen Firuz Bağlıkaya, “ Burada en masum olanlar, bu fiyatları uygulamak zorunda kalanlardır. Yerli turist için fiyatın fazlalığı rekabet ettiği ülkelerle ilgili. Erken rezervasyondan yeteri kadar yararlanılmadığını düşünüyorum. Alman, kasım ayında paketini satın alıyor. Onu taksitle az ödüyor. Erken rezervasyon bizim için çok kritik bir şey. Otellerin, seyahat acentelerinin planlama yapması için önemli. Türkiye’de kasım, aralık ayında satın alıyorsun 12 taksit. Böyle almazsanız temmuzda, ağustosta bunun 3 mislini alırsınız” diye konuştu.  "İç turizm hareketli olmalı" İç turizm hareketi kuvvetli olmayan ülkelerin dış turizm hareketinin de iyi olmadığını vurgulayan Bağlıkaya, “Biz kendi vatandaşımızı seyahat ettiremiyorsak, dışarıya yaptığımız hiçbir şeyin sürdürülebilir olması mümkün değil. Bunun için devlete sektöre düşen şeyler var. Otellerin yerli kontenjanı için vergi indirimi yapılabilir, KDV alınmayabilir. Gergin bir ülkeyiz tatil yapmak zorundayız” açıklamasını yaptı. Bodrum’da 450 liralık lahmacun fiyatı sorulan Bağlıkaya, “Nerede yediğinize bağlı. Nasıl yendiğini biliyoruz. Orası için ucuz o. Bu fiyata bence maydanozu falan yoktur” dedi. Hasan Ali Ceylan: ‘’Turizm eskisi kadar karlı bir sektör değil’’ Hasan Ali Ceylan, turizmin çok meşakatli bir sektör olduğunu, kolay bir iş olmadığını belirterek, ‘’Turizmi sevmeniz lazım, aşkla yapmanız lazım. Bunu yaparsanız başarı da onunla birlikte gelir. Biz de işimizi çok seviyoruz, çok konsantreyiz. Bu işin başarı kriterlerinden en önemlisi para değil.  Para mutlaka önemli ama benim için yegane kriter değil. İşimizde para, bizim için birinci kriter olmadığı için her şeyin en iyisini yapmak için mücadele veriyoruz. Bizim için en önemlisi marka değerini yükseltmek ve düzgün esnaf olmaktır’’ dedi. Turizmde karlılık Turizmin karlılık oranı hakkında bilgiler veren Ceylan, ‘’Turizmin sorunların en başında maliyet geliyor. Maden bu iş iyi değil neden devam ediyorsunuz diyorlar. Demek ki herkes iyi yaptığı işte devam ediyor. En iyi bildiğimiz iş bu ve bu işi yapmaya devam ediyoruz. Doktorların da sorunu var ama devam ediyor. 1980’lerde turizm karlı bir sektördü, biz şimdi stabil olduğu dönemleri yaşıyoruz. Turizm eskisi kadar karlı bir sektör değil. Eskisi kadar karlı olması şu an ki koşullarda mümkün değil. Türkiye’de otellerin üzerine yaptığınız arsa çok pahalı. Dünya genelindeki standartlara bakıldığı zaman arsa maliyetinin toplam turizm yatırımı içindeki payı yüzde 30’lardayken, Türkiye’de yüzde 60’larının üzerinde arazi maliyeti olduğunu görüyoruz. Bu maliyetler turizmciyi çok fazla oda yapmaya yöneltiyor. Ancak bu oda sayısıyla otelci maliyetini rantabıl haline getiriyor. Dolayısıyla karlılıklar sadece oda sayısıyla baz alınıyor gibi bir döneme denk geliyoruz’’ diye konuştu. Her şey dahilde misafir lehine bir fayda var Türkiye’de her şey dahil sistemde verilmesi gerekenden çok daha iyi verildiğini vurgulayan Hasan Ali Ceylan, şunları söyledi: ‘’Sunduğumuz hizmetler, sunmamız gerekenin üzerinde. Burada misafir lehine bir fayda var. Türkiye misafirini buna alıştırdı ve misafir ülkemize geldiğinde bunu bekliyor. Bu beklentiyle turist ülkemize geliyor. Bunda yeniden düzenlemeye gidilmesi gerekiyor. Her otelin her şey dahilde birbiriyle yarışması gerekmez. Her otelin her şey dahil standardının olması gerekiyor. Bunu da biz misafirden tahsil ettiğimiz rakama uygulamak zorundayız. Belirli bir plan çerçevesinde yeni standartta uyum sağlayacaktır. Biz mükemmel her şey dahil sistemi sunuyoruz. Her şey dahili  misafire  iyi halde sunabilmek için, bazı şeylerin standartının oturtulması gerekir.  Bir grup misafir standart hizmetin içinde yer almak istemeyecektir. Onlar için bir nevi beyaz bir tahta, siz ne isterseniz onu yazıyorsunuz. Biz de hizmet standartları çerçevesinde hepsini yerine getirmeye çalışıyoruz. Bazı ürünler ekstra fiyata dahil.  Türkiye dünya turizminin ayrılmaz parçasıdır.  Aile turizminde de Türkiye en önemli destinasyonlardan biridir. İnsanlığa hizmet veren bir sektörün parçasıyız. İnsana, insanla hizmet veriyoruz. Buraya gelen her misafir bizim için bir denetçi. Buraya misafir dinlenmek için geliyor. Herkes harika otel yapabilir ama size servis yapan kişinin hatası tatili berbat edebilir. Biz bir aile olmalıyız. Arkadaşlarımın ihtiyaç duyduğu anda yanlarında olmaya gayret ediyorum. Sektörümüz istihdam açısından kontrolümüz dışında olan sorunları var. Sonuçta sezonluk bir iş yapıyoruz. İstihdamı 12 aya yaymak oteller kapalı olduğu müddetçe bir ütopya, hayalden öteye gidecek bir şey değil. Bazı şeyleri düzeltmediğimiz müddetçe bu konu konuşmaktan öteye geçmez. Bizimle birlikte devletin de elini taşın altına koyması gerekiyor. Alkollü içeceklerimizin KDV’si indirilebilir. Ancak KDV söz konusu edilemiyor. Biz maliyetlerimize KDV’yi dahil edemiyoruz. En azından KDV’nin gerçekleştiği yılın takip eden kış ayında KDV indirilirse istihdam edilen  personelin SGK maliyetlerine aktarılırsa bu ciddi bir istihdam arttıracaktır.’’ Ceylan, teknolojik gelişmelerin tüm sektörleri etkilemesine rağmen turizm sektöründe teknolojinin hakim olma durumunun olmadığını, insanın insana hizmetin ön planda olduğunu belirtti. Turizm yatırımcıları, turizm profesyonelleri, ulusal ve yerel basın temsilcileri, akademisyenlerin katıldığı panelde, “Antalya ve Turizm” oturumunda AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu , “Türkiye ve Turizm” oturumunda TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Havacılık ve Turizm” oturumunda Fraport TAV Genel Müdür Deniz Varol, “Resort Turizmi” Hasan Ali Ceylan Sherwood Exclusive YKB, “Sağlık Turizmi oturumunda “ATSO Yönetim Kurulu Üyesi ve TÜRSAB Sağlık İHT Kom. Bşk. Hatice Öz Ö.Uncalı Meydan Hastanesi Kurucusu Dr Cengiz Yılmaz, Sanitas SPA Kurucu ve TÜGİAD Bşk.Yrd. Dr Şebnem Akman Balta Mesut Yar’ın sorularını yanıtladı. Antalya Aquarium Genel Müdürü İsmail Arık “Antalya ve Kent Turizmi”, Medilux&Sanitas Kurucu ortağı Abdurrahman Balta “Sağlık Turizminde İnsan Kaynakları ve Eğitim” konusunda görüşlerini belirtti. HOMS Global A.Ş. Genel Müdüri Gökhan Uçarkaya “Turizmde Dijital Dönüşümü” anlattı. “Gastronomi Turizmi” oturumunda ise Rixos Sungate şefi Recep Yüksel , Sherwood Exclusive şefi Zafer Tok ve Sky Business Otel ve Fener Restaurant Genel Müdürü Nurten Sarı konuşma yaptı.

Antalya'da otel çalışanlarına doğru iletişim eğitimi Haber

Antalya'da otel çalışanlarına doğru iletişim eğitimi

Antalya’da afetzedeleri misafir eden otellerin çalışanlarına, afet sonrası doğru iletişim için psikososyal eğitimler verilmeye başlandı. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) öncülüğünde, Türk Psikologlar Derneği Antalya Şubesi, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) ve Terapizone iş birliğinde hayata geçirilen proje kapsamında ‘Afetzedeler ile doğru iletişim nasıl olmalı? , Psikososyal Destek, Ruhsal İlkyardım Eğitimleri’  başlıklarında eğitimlerhazırlandı. Deprem bölgesinden gelen vatandaşları misafir eden otellerin personellerine verilecek eğitimlerde, afetzedelerin ruhsal yaralanmalarına psikososyal katkı sağlanması ve iletişimin en doğru şekliyle yapılabilmesi amaçlandı. Uzman psikologlar tarafından yüz yüze verilen eğitimler için Kemer, Kundu, Manavgat bölgeleri ile şehir merkezindeki otellerde görev yapacak ekipler oluşturuldu. 13 Şubat’ta start verilen projenin ilk iki gününde, 14 otelde eğitim verildi. Otel sayısının fazlalığı, zamanın kısıtlı olması nedeniyle eğitimlerin bazı otellerde uzaktan-online yapılacağı, bunun için de bir eğitim videosu hazırlandığı ve önümüzdeki hafta itibariyle talep eden tüm oteller ile paylaşılacağı belirtildi. ATSO’DAN RUHSAL DESTEK The Marmara Otel’de düzenlenen eğitime, ATSO Yönetim Kurulu Üyesi Hatice Öz ile birlikte katılan ATSO Başkanı Ali Bahar, misafir edilen vatandaşlar içinde enkaz altında kalanların, sevdiklerini kaybedenlerin, evlerini yitirenlerin olduğunu ve bu kişilerin bir nebze de olsa kendilerini iyi hissetmelerini sağlamak istediklerini dile getirdi. Deprem bölgesine bu güne kadar 42 tır yardım malzemesini ivedilikle ilettiklerini kaydeden Başkan Bahar, “Fiziksel ihtiyaçları karşılama noktasında günlerdir insanüstü bir çaba sarf ediyoruz. Bölgemizdeki iş insanları ve sanayicilerimizle günlerdir çalışıyor, ihtiyaç listelerini tamamlayarak Bölgeye ulaştırıyoruz. Fakat fiziksel ihtiyaçların yanı sıra, vatandaşlarımızın manevi olarak da yanlarında olduğumuzu göstermek istiyoruz. Psikososyal destek sağlamak amacıyla ilgili kurumlarımızla çok hayırlı bir iş birliği içerisindeyiz. Deprem bölgesinden gelen vatandaşlarımızın konakladığı yaklaşık 200 otelde çalışan personelimizin, afetzede vatandaşlarımızla doğru bir iletişim kurabilmesi için bu projeyi hayata geçirdik” diye konuştu. Depremin yıkıcı sonuçlarının psikolojik yaralanmalara ve travmalara sebebiyet verdiğine dikkati çeken Başkan Bahar, “Depremi engellemek elimizde değil ancak depremin etkilerini minimuma indirmek elimizde, bununla nasıl başa çıkacağımızı konuşmalıyız. Otel personellerimizin bir psikolog yardımcısı gibi çalışmalarını sağlamak istiyoruz” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.