Hava Durumu

#Havacılık

TOURISMJOURNAL - Havacılık haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Havacılık haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk Hava Yolları’nın Rusya Uçuş Programı Yeniden Başlatılacak Haber

Türk Hava Yolları’nın Rusya Uçuş Programı Yeniden Başlatılacak

Son günlerde, Türk Hava Yolları’nın Moskova ile Türkiye arasındaki uçuşlarında yaşanan yaygın gecikmeler, birçok Rus turistin Moskova’nın Vnukovo Havalimanı’nda uzun süre beklemesine neden oldu. Rosaviatsia, Türk Hava Yolları’nın uçuş programını yeniden düzenleme sürecinde olduğunu ve uzmanlarının bu durum üzerinde titizlikle çalıştığını belirtti. Ajans, gecikmelerden etkilenen yolculara Rusya federal havacılık düzenlemelerine uygun şekilde hizmet verildiğini kaydetti. “Tur operatörleri, turistlerle iletişim halinde ve sefer değişiklikleri genellikle küçük çaplı olduğundan toplu şikayetler oluşmadı. Türk Hava Yolları, gecikmelerin uzunluğuna bağlı olarak yolculara yiyecek ve otel konaklaması sağlıyor” denildi. Vnukovo Havalimanı’ndaki geçici kapanışın ardından bazı uçuşların Şeremetyevo ve Pulkovo havalimanlarına yönlendirildiği bildirildi. Türk Hava Yolları’nın Antalya, Dalaman ve İstanbul’a yapılan uçuşlarında 15 dakikadan 5 saate kadar değişen gecikmeler yaşandı. Özellikle 2 Eylül öğleden sonra ve 3 Eylül’de Antalya’ya yapılan seferlerde 25 ila 45 dakika arasında gecikmeler görüldü. Uzun süreli gecikmelerin yanı sıra, Moskova’dan Antalya’ya kalkacak olan TK 3957 (9 saat), TK 6897 (7 saat) ve TK 3967 (6 saat) seferlerinin de büyük gecikmelere maruz kaldığı ifade edildi. Bu kesintilerin bir kısmının Vnukovo Havalimanı’nın 1 Eylül’de geçici olarak kapatılmasından kaynaklandığı belirtiliyor.

Türk Hava Yolları’nın Yükselişi: Avrupa’da Rekabet Artıyor Haber

Türk Hava Yolları’nın Yükselişi: Avrupa’da Rekabet Artıyor

Brüksel’deki Sorunlar: Tek Avrupa Gökleri Hedefinin Gerçekleşmemesi Avrupa’nın hava trafik yönetimi, 20 yıldan uzun süredir Avrupa Konseyi tarafından desteklenen Tek Avrupa Gökleri programının merkezileştirme hedeflerinden uzak kalıyor. Eurocontrol’ün üye ülkelerinin birleşik hava trafik kontrolü (ATC) yönündeki direnci, bölgedeki hava seyrüsefer hizmetlerinin karmaşık bir şekilde yönetilmesine neden oldu. Bu durum, Avrupa genelinde yoğunluk, emisyonlar ve maliyetlerde artışa yol açarken, uçuş yollarının gereğinden uzun olması da büyük bir sorun teşkil ediyor. Siyasi Bozucular ve Endüstriyel Aksaklıklar Hava sahası yönetimindeki işlevsizlik, Avrupa hava taşımacılığındaki tek sorun değil. Ancak en büyük sorunlardan biri, genellikle siyaset ve endüstriyel kargaşaların etkisiyle ortaya çıkıyor. Londra merkezli JLS Consulting’in yöneticisi John Strickland, AB ve bireysel hükümetlerin hava taşımacılığına olan bağlılıklarının eksikliğinin bu durumu yarattığını belirtiyor. Avrupa’nın, havacılığı BAE ve Suudi Arabistan gibi gelişen pazarlar gibi bir “gerekli kötülük” olarak gördüğünü ifade ediyor. Fransa’nın Endüstriyel Grevleri ve Gecikmeler Fransa’daki endüstriyel grevler, Avrupa hava trafiğinde önemli aksaklıklara yol açıyor. Eurocontrol verilerine göre, geçen yıl yaşanan hava trafiği gecikmelerinin ’sı endüstriyel aksaklıklardan kaynaklandı ve bunun %99’u Fransız hava trafik kontrolörlerinin grevlerinden kaynaklandı. Bu aksaklıklar, Fransa içindeki uçuşlardan ziyade, ülkeyi diğer noktalara bağlayan uçuşlarda yaşanıyor. AB’nin Havacılık Politikaları ve Reform İhtiyacı Ryanair, AB’nin hava trafiği yönetimini reforme etmesini talep ediyor ve bu talebini daha büyük iyilik için mücadelesine bağlıyor. Strickland, bazı AB üye ülkelerinin izole kararlarının havacılığı daha da karmaşık hale getirdiğini belirtiyor. Hollanda’nın Amsterdam Schiphol’deki kapasite kısıtlamaları gibi örnekler, Avrupa’nın hava taşımacılığı yönetiminde gerekli reformları gerçekleştiremediğini gösteriyor. Havalimanı Yatırımları ve Finansal Zorluklar ACI Europe, Avrupa havalimanlarının mali durumunun Covid-19 salgını ve ardından gelen toparlanma sürecinde zayıfladığını ve 2022-2024 döneminde yatırım planlarının 27 milyar euro azaldığını belirtiyor. Ayrıca, Avrupa’daki havalimanlarının 2040 yılına kadar toplam yatırım ihtiyacının 360 milyar euro olduğu ifade ediliyor. Yatırımların büyük bir kısmı, kapasiteleri artırmak ve altyapıyı iyileştirmek için gerekli. Türk Hava Yolları ve Türkiye’nin Yükselen Rekabeti Türkiye’nin hava taşımacılığı sektörü, büyük bir büyüme yaşarken, Avrupa hava taşımacılığı sektöründe güç değişimini simgeliyor. İstanbul Havalimanı’nın 2023’te 85 milyon yolcu hedeflemesi ve Türk Hava Yolları’nın genişleyen filosu, Avrupa’daki havalimanları ve havayolları için önemli bir rekabet oluşturuyor. Havayolu Konsolidasyonu ve Rekabet Avrupa’da havayolu konsolidasyonu, büyük havayolu gruplarının daha küçük operatörleri satın almasıyla devam ediyor. Lufthansa Grubu, İtalyan ITA’yı (eski adıyla Alitalia) satın alma planlarını hızlandırırken, Air France-KLM grubu da SAS’ı satın alma sürecini ilerletiyor. Ancak, bazı havayolu konsolidasyonları, özellikle regülasyonlar ve finansal zorluklar nedeniyle zorluklarla karşılaşıyor. Sürdürülebilirlik ve Karbonsuzlaştırma Sorunları Avrupa, net sıfır karbon emisyonuna ulaşma hedefiyle büyük maliyetlerle karşı karşıya. Avrupa havacılığı, AB tarafından belirlenen zaman dilimlerinde sıfır emisyona geçişin yüksek maliyetini tartışıyor. IATA ve A4E, AB’nin sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için daha fazla destek ve teşvik mekanizmaları gerektirdiğini belirtiyor. Avrupa’nın hava taşımacılığı sektörü, düşük veya sıfır karbonlu yakıtların yüksek maliyetleri ve zaman dilimlerinin oluşturduğu baskılarla başa çıkmak zorunda.

Alman havacılık devi Orta Doğu kararı! Haber

Alman havacılık devi Orta Doğu kararı!

Alman hava yolu firması Lufthansa, güvenlik gerekçesiyle Orta Doğu'daki seferlerin değiştirildiğini ve İran dahil bazı ülkelere uçuşların iptal edildiğini bildirdi. Lufthansa firması, Orta Doğu'da yaşanan gelişmelerin ardından bölgeye yönelik seferlerde değişiklikler yapıldığını açıkladı. Açıklamada, "Güncellenen güvenlik analizine dayalı olarak Lufthansa Grubu, Orta Doğu"daki hizmetlerinde bir kez daha düzenlemeye gidiyor." ifadesi kullanıldı. İran'ın başkenti Tahran'a yapılacak bütün seferlerin 8 Ağustos dahil olmak üzere iptal edildiği belirtilen açıklamada, Beyrut uçuşlarının iptalinin de bir hafta uzatıldığı ve bu seferlerin 12 Ağustos'a kadar yapılmayacağı kaydedildi. Açıklamada, Tel Aviv'e yapılan bütün yolcu ve kargo seferlerinin 8 Ağustos'a kadar geçici olarak askıya alındığı, Amman ve Erbil'e uçuşların aynı tarihe kadar gerçekleştirilmeyeceği belirtildi. Lufthansa'nın iptallerden etkilenen yolculara ücretsiz rezervasyon değişikliği veya iptal seçeneği sunduğu anımsatılan açıklamada, mevcut durumun neden olduğu sıkıntı nedeniyle üzüntü duyulduğu ifade edildi. Lufthansa Grubu, Eurowings, Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines gibi firmaları da bünyesinde bulunduruyor. Hamas Siyasi Büro Başkanı İsmail Heniyye'nin İran'ın başkenti Tahran'da suikasta uğramasının ardından İran'ın İsrail'e yapması beklenen misilleme, hava yolu şirketlerinin bölgedeki seferlerini etkilemişti.

TAV Havalimanları ilk altı ayda 46 milyon yolcuya hizmet verdi Haber

TAV Havalimanları ilk altı ayda 46 milyon yolcuya hizmet verdi

Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları, yılın ilk altı ayında 81 milyon avro net kar elde etti. Şirketin konsolide cirosu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31 artarak 732 milyon avroya ulaştı. TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Serkan Kaptan “2024’ün ilk yarısını geçen seneye göre dış hatta yüzde 20, toplamda da yüzde 17 yolcu büyümesiyle kapadık. Daha kısa geçen bir kış sezonu ve havalimanlarımızı kullanan havayolu şirketlerinin filo genişletme stratejileri büyümemizi destekledi. Faaliyetlerimiz açısından oldukça kuvvetli geçen bu dönemi kusursuz finansal sonuçlarla da taçlandırmayı başardık. Ciro yüzde 31 artarak 732 milyon avroya, FAVÖK de yüzde 47 artarak 215 milyon avroya ulaştı. İlk yarıda elde ettiğimiz 81 milyon avro büyüklüğündeki net kâr, TAV Havalimanları’nın tarihindeki en yüksek yarıyıl kar rakamını elde ettiğimiz 2018’in sadece yüzde 13 altında gerçekleşti.  Son üç senede yapmış olduğumuz yatırımların sonuçlarını almaya başladık. Söz verdiğimiz gibi Almatı Havalimanı yeni dış hatlar terminalini 1 Haziran’da açtık. Açılıştan bir gün önce Kazakistan Cumhurbaşkanı Kasım Cömert Tokayev yeni terminal binamızı ziyaret etti. Yeni terminalde yolcu memnuniyeti ve operasyonel verimliliği artırmaya yönelik servislerimizi ve teknolojileri kullanıyoruz. Yeni terminal binamız çevre üzerindeki etkilerini en aza indirerek Excellence in Design for Greater Efficiencies (EDGE) sertifikasını da aldı. Sektör tecrübemizi ve küresel paydaş ağımızı kullanarak Kazakistan’ın havayolu bağlantılarını geliştirdik, yeni iş imkanları yarattık ve ülkenin sürdürülebilir kalkınmasına katkı sunduk. Üç yıl gibi kısa bir sürede Almatı’nın havayolu bağlantılarını neredeyse iki katına ulaştırdık. Havalimanına hizmet eden havayolu sayısını yolcu trafiği için 24’ten 37’ye, kargo için de dokuzdan 16’ya çıkardık. Kazakistan’ın milli havayolu şirketi Air Astana ve düşük maliyetli markası FlyAristan tarafından açıklanan çarpıcı filo büyütme planlarını desteklerken havalimanına yeni havayolu şirketleri ve yeni destinasyonlar eklemeye de devam edeceğiz. Devam eden diğer büyük yatırımlarımız olan Antalya ve Ankara da takvime uygun bir şekilde ilerlemeye devam ediyor. 2025’in ilk çeyreğinde bitirmeyi planladığımız Antalya yatırımı yüzde 84 oranında, 2025’in son çeyreğine planladığımız Ankara da yüzde 58 oranında tamamlandı. Antalya’da yüzde 14, Ankara’da da yüzde 30 oranında gerçekleşen dış hat yolcu büyümesi bu yatırımların zamanında tamamlanmasını önemli bir ihtiyaç haline getiriyor. Haziran ayında Kuveyt Uluslararası Havalimanı’nın 10 yıllık işletme ve bakım hizmeti ihalesine teklif verdik. Yatırım gerektirmeyecek olan bu ihaleyi kazanmamız halinde TAV Havalimanları kalitesini Kuveyt’e de götürebilecek olmaktan dolayı büyük heyecan duyuyoruz. Yılbaşından bu yana TL bazında yüzde 169 ve USD bazında yüzde 144 getirisiyle TAV Havalimanları, BIST 100 içinde performansı en yüksek hisse oldu ve piyasa değerimiz 3,19 milyar dolara çıktı. Tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza TAV Havalimanları’na olan değerli katkıları ve Şirketimize olan sarsılmaz destekleri için en içten şükranlarımı sunuyorum” dedi.

THY yeni business suitlerini tanıttı Haber

THY yeni business suitlerini tanıttı

Dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu Türk Hava Yolları, İngiltere’de düzenlenen Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı'nda yeni ve son teknoloji Crystal Business Class süitinin detaylarını paylaştı. Bu yeni süitler, Türk Hava Yolları misafirlerinin yolculuklarında yeni bir dönemin başlangıcına işaret ediyor ve ayarlanabilir kapıya sahip filodaki ilk koltuklar olma özelliğini taşıyor. Yeni Crystal Business Class süiti, tüm misafirlere doğrudan koridor erişimi, orta koltuklar için ayarlanabilir mahremiyet paneli, 23 inç koltuk genişliği ve geniş bir ayak dinlendirme alanı ile konforlu bir deneyim sunuyor. Tüm kenar süitlerde ise pencereye doğrudan erişim sağlanıyor. Küresel markanın “Flow” marka kimliğine uygun olarak, yeni süitlerde daha açık ve sıcak renkler, mermer görünümlü yan masa ve altın rengi tonlarında detaylar yer alıyor. Ayrıca, ayarlanabilir ortam ve okuma ışıkları, evrensel priz, C tipi şarj girişleri, yan masa üzerinde kablosuz şarj ünitesi, gürültü önleyicili kulaklık girişi, açısı ayarlanabilir ayna, kapalı saklama alanı, ergonomik koltuk minderi ve 22 inçlik IFE ekranı da dahil olmak üzere birçok gelişmiş özellik sunuluyor. Türk Hava Yolları’nın yeni koltukları, havayolu için özgün bir ürün yaratmak amacıyla kendi iştirak firması TCI Aircraft Interiors tarafından geliştirilmiş ve Türkiye’den temin edilen deriler ve kumaşlar kullanılarak bayrak taşıyıcının köklerine vurgu yapılmış. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, yeni Business Class hizmetlerine ilişkin yaptığı açıklamada, “Yeni Crystal Business Class süitimiz, uzun mesafe lüks seyahatimiz için yeni bir sayfa açacak ve geniş global ağımızda yeni bir konfor ve mahremiyet seviyesi ile havayolumuzu geleceğe taşıyacak. Özel tasarıma sahip koltuklarımız, ödüllü uçak içi yemek servisimizle birleşerek, misafirlerimize bulutların üzerinde eşsiz bir deneyim sunmaya devam edecek” dedi. Türk Hava Yolları’nın yeni süitleri, kıtalararası uçuşlarında kullanılacak olup, Airbus A350 uçaklarına kademeli olarak entegre edilecek ve ayrıca yenilenecek olan Boeing 777 uçak filosunda da yerini alacak. Bayrak taşıyıcı, 22-26 Temmuz 2024 tarihleri arasında Farnborough Uluslararası Hava Fuarı’na gelen katılımcılara uçak içi ürünlerini dijital ekranlarda sunuyor.

Airbus, hidrojenle güçlendirilen uçağı ilk kez test etti! Haber

Airbus, hidrojenle güçlendirilen uçağı ilk kez test etti!

ZEROe Projesinin Kökeni 2020 yılında başlatılan ZEROe projesi, Airbus’ın havacılık endüstrisinde karbon emisyonlarını sıfırlama çabasının bir parçası. Proje kapsamında, hem tamamen elektrikli hem de hibrit-hidrojen sistemler içeren dört farklı uçak konsepti geliştirildi. Bu teknolojilerin temelinde, hidrojeni elektriğe dönüştüren ve neredeyse hiç emisyon üretmeyen hidrojen yakıt hücresi yatıyor. Teknik Zorluklar ve Çözümler Airbus, bu teknolojinin havacılık endüstrisindeki potansiyelini anlayarak, Aerostack adında ElringKlinger ile ortak bir girişim başlattı. Aerostack’in görevi, uçuş için uygun, hafif ve yüksek enerji verimliliğine sahip hidrojen yakıt hücresi yığınları geliştirmekti. Bu hücreler, Ottobrunn, Almanya’daki E-Aircraft System House’da kapsamlı testlere tabi tutuldu ve Haziran 2023’te 1,2 megavatlık güç seviyesine ulaşarak havacılık tarihindeki en güçlü testi tamamladı. Demir Podun Testi ve Geleceği 2023’ün sonlarına doğru yapılan testlerde, hidrojen yakıt hücresiyle çalışan demir podun elektrik motorları ilk kez aktive edildi. Bu testler, uçağın farklı aşamaları için gereken gücü anlamak ve teknolojiyi uçuşa uygun hale getirmek için gerekli değişiklikleri belirlemek açısından hayati önem taşıyor. Gelecek Planlar Demir pod üzerindeki testler 2024 boyunca devam edecek ve bu testlerin tamamlanmasının ardından, sistem uçuş şartnamelerini karşılayacak şekilde optimize edilecek. Sonrasında, sistem Airbus’ın ilk A380 uçağı olan MSN001 ZEROe multimodal uçuş test platformuna entegre edilecek. Airbus, 2026 yılında bu sistemi A380 üzerinde uçuşta test etmeyi planlıyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.