Hava Durumu

#Havayolu

TOURISMJOURNAL - Havayolu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Havayolu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Hava Yolu Yolcularına 600 Euro'ya Kadar Tazminat Hakkı Haber

Hava Yolu Yolcularına 600 Euro'ya Kadar Tazminat Hakkı

KOCAELİ (İHA) - Hava yolu yolculuklarında yaşanan gecikmelerde, yolculara 600 Euro'ya kadar tazminat alma hakkı tanındı. Hava Yolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’te yapılan değişiklik, 10 Aralık 2024’te Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. YENİ DÜZENLEME NELERİ KAPSIYOR? Hava yolu yolcularının haklarını güvence altına alan yönetmelik, 2011 yılından bu yana geçerliydi. Avukat Buket Nurşah Tekışık, yeni düzenlemenin ayrıntılarını paylaştı. Tekışık, "Çıkarılan bu yönetmelikte tazminat, geri ödeme ve güzergâh değişikliği, belirli hizmetlerden faydalanma hakkı, üst veya alt hizmet sınıfına yerleştirme, yolcuların sağlık, güvenlik gibi sebepler haricinde uçağa alınmaması halinde hava taşıma işletmelerine tazminat yükümlülüğü doğuyor" dedi. Yeni düzenlemeye göre, uçuşun teknik ya da operasyonel nedenlerle planlanan varış noktasına 3 saatten fazla gecikmesi durumunda, yolculara tazminat ödenecek. Bu kapsamda hava yolu şirketleri, gecikme süresine ve uçuş mesafesine göre farklı miktarlarda tazminat ödemek zorunda kalacak. TAZMİNAT MİKTARLARI NASIL BELİRLENECEK? Yeni yönetmelikle yolculara ödenecek tazminat miktarları netleşti. Avukat Buket Nurşah Tekışık, bu konuda şu bilgileri verdi: İç Hat Uçuşları: 100 Euro tazminat ödenecek. Dış Hat Uçuşları: 1.500 km'ye kadar olan uçuşlarda 250 Euro, 1.500 - 3.500 km arası uçuşlarda 400 Euro, 3.500 km’den uzun uçuşlarda 600 Euro tazminat ödenecek. Tazminatların Türk Lirası karşılığı, ödemenin yapıldığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden hesaplanacak. NASIL BAŞVURU YAPILACAK? Yolcular, gecikmeli uçuş sonrası tazminat alabilmek için bilet bilgileri ve rötar süresini içeren bir başvuru ile ilgili hava yolu şirketine müracaat etmek zorunda. Değerlendirme sonucunda, hak edilen tazminat belirlenen kurallar çerçevesinde ödenecek. MAĞDURİYETLERİN ÖNÜNE GEÇMEK AMAÇLANIYOR Yapılan bu düzenleme ile hava yolu şirketlerinin operasyonel süreçlerinde daha titiz davranmaları ve yolcu mağduriyetlerini en aza indirmeleri amaçlanıyor. Söz konusu yönetmelik, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek.

Uçak Rötarlarında Dövizle Tazminat Dönemi Başladı Haber

Uçak Rötarlarında Dövizle Tazminat Dönemi Başladı

İZMİR (İHA) - Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), "Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik"te yaptığı değişiklikle, teknik ve operasyonel nedenlerle 3 saat veya daha fazla geciken uçuşlar için yolculara tazminat hakkı tanıdı. Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeye göre, gecikme durumunda yolcular tazminat talebinde bulunabilecek ve bilet iadesi ya da değişikliği yapabilecek. Ancak 7. maddeye göre bilet değişikliği veya iadesi sadece uçuş öncesi yapılan bildirimler için geçerli olacak. TAZMİNAT MİKTARLARI AYNI KALDI Tazminat tutarlarında bir değişiklik olmadığını belirten Yaşar Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sami Aksoy, "8. maddede yönetmelikteki tazminat miktarları, iç hat uçuşlarda 100 Euro, dış hatlarda ise; 0-bin500 km arası 250 Euro, bin 500-3 bin 500 km arası 400 Euro, 3 bin 500 km ve üzeri uçuşlarda ise 600 Euro olarak geçiyor. Sadece, biletin satın alındığı andaki TCMB kuru yerine tazminatın ödendiği an TCMB döviz kurunun esas alınması prensibi getirildi" dedi. Aksoy, iç hatlar için bu miktarın yüksek olduğunu savunarak Euro bazlı tazminattan vazgeçilmesi gerektiğini ifade etti. HUKUKİ TARTIŞMALAR DEVAM EDİYOR Yapılan değişiklikle yolcular, uçak rötarları nedeniyle etkinlik veya aktarmalarını kaçırsa da tazminat alabilecek. Ancak, Doç. Dr. Aksoy’a göre, yönetmelikteki bazı maddeler yolcu haklarının uygulanabilirliği konusunda karmaşa yaratıyor. Özellikle rötar sonrası bilet değişikliği hakkının işlevsiz kalabileceğini belirten Aksoy, yolcular için yiyecek, konaklama gibi hizmetlerin daha öncelikli olması gerektiğini vurguladı. Yönetmelikte ilerleyen günlerde tekrar düzenlemeler yapılabileceği düşünülüyor.

Kasım Ayında Havayolu Yolcu Trafiği 16,3 Milyona Ulaştı Haber

Kasım Ayında Havayolu Yolcu Trafiği 16,3 Milyona Ulaştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kasım ayında hava yoluyla toplam 16 milyon 328 bin 863 yolcunun seyahat ettiğini açıkladı. Ocak-Kasım dönemine dair verileri değerlendiren Uraloğlu, hava yolu trafiğinde artış yaşandığını belirtti. Uraloğlu'nun yazılı açıklamasına göre, kasımda iç hatlarda 69 bin 652, dış hatlarda 59 bin 167 olmak üzere toplam 171 bin 55 uçak trafiği gerçekleşti. Bu rakam, geçen yılın aynı ayına göre toplamda yüzde 9,5 artış gösterdi. Yolcu sayısı iç hatlarda 7 milyon 444 bin 305, dış hatlarda ise 8 milyon 876 bin 361 olarak kaydedildi. Transit yolcular dahil toplam yolcu sayısı %10,8 artarak 16,3 milyona ulaştı. Kasım ayında havalimanlarında taşınan yük miktarı da 398 bin 473 ton olarak gerçekleşti. OCAK-KASIM DÖNEMİ GENEL VERİLERİ Açıklamanın devamında, 11 aylık süreçte iç hatlarda 835 bin 436, dış hatlarda 809 bin 41 uçak iniş-kalkışı gerçekleştiği belirtildi. Üst geçişlerle birlikte toplam uçak trafiği 2 milyon 121 bin 108 olurken, aynı dönemde toplam 214 milyon 661 bin 965 yolcuya hizmet verildi. Yolcu trafiği yüzde 7,5 artarken, taşınan yük miktarı yüzde 11,5 artışla 4 milyon 560 bin 816 tona ulaştı. İSTANBUL HAVALİMANI VERİLERİ Kasım ayında İstanbul Havalimanı’nda toplam 40 bin 512 uçak trafiği gerçekleşti. 6 milyon 238 bin 903 yolcuya hizmet verilen havalimanında yolcu sayısı yüzde 8 arttı. Ocak-Kasım döneminde toplamda 474 bin 715 uçak trafiği gerçekleşirken, 73 milyon 769 bin 835 yolcu taşındı. Açıklamaya göre, yolcu trafiği geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artış gösterdi. SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI VERİLERİ Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Kasım ayında toplam uçak trafiği 20 bin 414 olurken, 3 milyon 454 bin 743 yolcuya hizmet verildi. Yolcu trafiği geçen yılın aynı ayına göre yüzde 16 arttı. 11 aylık dönemde ise 37 milyon 907 bin 76 yolcu taşındı. Genel havacılık faaliyetlerinin sürdüğü İstanbul Atatürk Havalimanı’nda Kasım ayında 2 bin 337, 11 aylık süreçte ise 25 bin 843 uçak trafiği kaydedildi. TURİZM MERKEZLERİNDEKİ HAVALİMANLARI Ocak-Kasım döneminde turizm merkezlerindeki havalimanlarında toplam 58 milyon 775 bin 580 yolcuya hizmet verildi. Uraloğlu, "11 aylık dönemde, İzmir Adnan Menderes Havalimanı'nda 10 milyon 687 bin 378, Antalya Havalimanı'nda 37 milyon 219 bin 963, Muğla Dalaman Havalimanı'nda 5 milyon 580 bin 375 yolcuya hizmet verildi. Muğla Milas-Bodrum Havalimanı’nda toplamda 4 milyon 276 bin 170 yolcu ağırlanırken Gazipaşa Alanya Havalimanı'nda toplam 1 milyon 11 bin 694 yolcu trafiği gerçekleşti" açıklamasını yaptı.

İstanbul Havalimanı’nda 3 Pistte Eş Zamanlı İniş-Kalkış Başlıyor Haber

İstanbul Havalimanı’nda 3 Pistte Eş Zamanlı İniş-Kalkış Başlıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nda 17 Nisan’da üç pistte aynı anda iniş ve kalkış yapılacağını duyurdu. Bu uygulamanın, havaalanında etkin ve dinamik bir kapasite yönetimi sağlayacağını belirten Uraloğlu, "Ülkemizde hayata geçireceğimiz bu sistem, Avrupa’da bir ilk olacak" dedi. Yeni uygulama, İstanbul Havalimanı’nın daha fazla uçuşa ev sahipliği yapmasını, operasyonel verimliliğin artmasını ve uçuş gecikmelerinin en aza indirilmesini hedefliyor. Bu yenilikle birlikte, hem havayolu şirketleri hem de yolcular için önemli iyileştirmeler sağlanacak. EŞ ZAMANLI PİST OPERASYONU NEDİR? Bakan Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nda hayata geçirilecek olan "Eş Zamanlı Bağımsız 3’lü Pist Operasyonları" hakkında bilgi verdi. Bu sistem sayesinde, aynı anda 3 pistte bağımsız olarak iniş ve kalkış yapılabilecek. Mevcut sistemlerde, iniş ve kalkış operasyonlarının aynı pistte sıralı olarak yapılması gerekirken, bu yeni uygulama, pistlerin birbirinden bağımsız işlemesini sağlayacak. Bu sistem, uçakların havaalanında daha hızlı iniş ve kalkış yapmasını, bekleme sürelerinin kısalmasını ve uçuşların daha verimli hale gelmesini sağlayacak. GECİKMELER AZALACAK, YAKIT TASARRUFU ARTACAK Bakan Uraloğlu, uygulamanın Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) bünyesinde geliştirildiğini ve projenin yeni pistlerin yapımıyla daha da güçleneceğini söyledi. Uraloğlu, yeni sistemle birlikte operasyonel sebeplerle yaşanan gecikmelerin minimuma indirileceğini belirtti. Ayrıca, "Yakıt tasarrufu sağlanacak ve uçuş verimliliği maksimize edilecek. Bu sayede taksi süreleri kısalacak, hava trafik operasyonlarının verimliliği artacak" diyen Uraloğlu, İstanbul Havalimanı'nın küresel havacılık sektöründeki rekabet gücünün de artacağını ifade etti. YENİ PİSTLERLE DAHA YÜKSEK KAPASİTE Devam eden yeni pist inşaatlarının da bu projeye dahil olduğunu belirten Uraloğlu, yeni pistlerin devreye alınmasıyla havaalanının kapasitesinin daha da artacağını vurguladı. Bu yenilikle, İstanbul Havalimanı, uçak trafiğini daha verimli bir şekilde yönetebilecek. İstanbul Havalimanı, coğrafi konumu ve kapasitesiyle Avrupa ve dünya genelinde önemli bir hub olarak kabul ediliyor. Eş zamanlı pist operasyonlarının devreye alınmasıyla, havaalanının uluslararası havacılık ağındaki rolü güçlenirken uçuş operasyonlarının hızlanmasıyla havayollarının maliyetlerinin de düşmesi bekleniyor.

Havayolu Tazminatlarında Kur Hesaplama Sistemi Değiştirildi Haber

Havayolu Tazminatlarında Kur Hesaplama Sistemi Değiştirildi

Havayolu ile seyahat eden yolculara ödenen euro cinsi tazminatların hesaplanmasında önemli bir değişikliğe gidildi. Artık tazminat ödemelerinde biletin satın alındığı gün değil, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) döviz satış kuru esas alınacak. Bu düzenleme, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından hazırlanan "Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik (SHY-YOLCU)'te Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik" ile Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. DAHA ÖNCE BİLETİN ALINDIĞI GÜNÜN KURU ESAS ALINIYORDU Yönetmelikteki eski düzenlemeye göre, yolculara euro cinsinden ödenen tazminatların Türk Lirası karşılığı, biletin satın alındığı günün TCMB döviz satış kuru üzerinden hesaplanıyordu. Bu sistem, özellikle kurların dalgalı olduğu dönemlerde yolcular için avantaj sağlıyordu. Ancak, yeni düzenlemeyle artık tazminatın ödendiği günün kuru esas alınacak. Bu durum, ödemelerde yaşanacak gecikmelerde yolcuların, kur farkı nedeniyle kayba uğrama ihtimalini artırıyor. TAZMİNAT MİKTARLARI AYNI KALDI Kur hesaplamasında değişiklik yapılmasına rağmen, yönetmelikte ödenen tazminat miktarları aynı kaldı. Daha önce olduğu gibi iç hat ve dış hat uçuşlarında geçerli olan tazminat rakamları şu şekilde uygulanacak: İç Hat Uçuşları:        - 100 euro Dış Hat Uçuşları:        - 500 km veya daha kısa uçuşlar için: 250 euro        - 1500 ile 3500 km arası uçuşlar için: 400 euro        - 3500 km’den daha uzun uçuşlar için: 600 euro Bu miktarlar, yolcuların uçuştaki mağduriyetlerine göre belirlenmiş tazminat hakları kapsamında ödeniyor. UÇUŞ GECİKMELERİNDE TAZMİNAT ZORUNLULUĞU GENİŞLETİLDİ Yönetmelikte dikkat çeken bir diğer düzenleme, uçuş gecikmelerine ilişkin tazminat yükümlülüğünün netleştirilmesi oldu. Buna göre, teknik ve operasyonel nedenlerle uçuşların tehir edilmesi ve yolcuların planlanan varış noktasına 3 saat veya daha fazla bir gecikmeyle ulaşması durumunda, uçuşu gerçekleştiren hava yolu şirketi, yolculara tazminat ödemekle yükümlü olacak. Bu düzenleme, yolcuların gecikme nedeniyle yaşadığı mağduriyetleri en aza indirmeyi amaçlıyor. Tazminat ödemeleri, uçuş mesafesine göre yukarıda belirtilen euro cinsinden rakamlar üzerinden yapılacak.

Corendon Airlines’tan 2025 Yazına Özel Yeni Strateji Haber

Corendon Airlines’tan 2025 Yazına Özel Yeni Strateji

Corendon Airlines, 2025 yaz sezonu için Almanya operasyonlarını yeniden şekillendirecek. Şirket, kârlılığı artırmak adına Bremen ve Kassel havaalanlarından çekilecek, Frankfurt ve Paderborn’daki uçuşlarını da azaltacak. Buna karşılık Düsseldorf, Hannover, Köln/Bonn ve Nürnberg gibi merkezlerde uçuş kapasitesini artırmayı hedefliyor. BREMEN VE KASSEL’DEN ÇEKİLME KARARI Bremen ve Kassel havaalanlarından çekilme kararları, Almanya genelinde dikkat çekti. Kassel Havalimanı’nın finansal sürdürülebilirlik sorunlarına dikkat çeken Corendon Airlines Satış ve Pazarlama Müdürü Christian Hein, "Kârlı rotalar işletmek istiyoruz. Kassel’de yalnızca iki haftalık uçuş bağlantısı bulunuyordu ve bu rotalar finansal açıdan sürdürülebilir değildi" dedi. Benzer bir şekilde, Bremen’den de uçuşların durdurulacağı belirtildi. DAHA GÜÇLÜ MERKEZLERE ODAKLANILIYOR 2025 yazında Antalya başta olmak üzere Türkiye destinasyonlarına yönelik uçuş kapasitesini artırmayı planlayan Corendon Airlines, Almanya’nın 18 farklı havaalanına uçuş düzenleyecek. Bu stratejiyle Corendon, Almanya’daki en geniş uçuş ağına sahip havayolu şirketlerinden biri olmayı hedefliyor. Christian Hein, Düsseldorf, Hannover, Köln/Bonn ve Nürnberg havaalanlarının operasyonlarda temel merkezler olarak belirlendiğini vurguladı. Artan maliyetler ve rekabet koşullarına rağmen çalışma ortamlarının başarısına değinen Hein, "Türkiye’de personel bulmak zorlaşıyor. Pegasus ve Ajet ile aynı yetenekler için rekabet ediyoruz. Ancak bağımsız bir havayolu olmamız ve aile ortamını korumamız, çalışanlarımız için cazip bir seçenek sunuyor" ifadelerini kullandı. Corendon Airlines, operasyonlarını daha verimli hale getirerek ve kapasitesini artırarak Almanya pazarındaki gücünü pekiştirmeyi hedefliyor.

Büyük Beden Yolcunun Ekstra Koltuk Ücreti Tartışma Konusu Oldu Haber

Büyük Beden Yolcunun Ekstra Koltuk Ücreti Tartışma Konusu Oldu

Büyük beden seyahat fenomeni Jaelynn Chaney, ABD havayollarının tatil sezonu öncesinde büyük beden yolculardan ek koltuklar için daha fazla ücret talep etmesine karşı çıktı. TikTok üzerinden yaptığı paylaşım kısa sürede viral olurken, sosyal medyada geniş bir tartışma başlattı. Kullanıcıların bir kısmı Chaney’i desteklerken, diğerleri eleştirilerde bulundu. Chaney, TikTok videosunda, büyük beden yolcuların "başkalarının tek bir biletle elde ettiği konaklama imkanı için iki kez ödeme yapmaya zorlanmasının" çirkin bir uygulama olduğunu vurguladı. Ayrıca, havayollarının daha fazla yolcu taşımak adına koltukları küçülttüğünü iddia etti. Yaklaşık 40 bin kişinin desteklediği bir dilekçe de başlatan Chaney, büyük beden yolcuların uçuş sırasında ayrımcılık ve rahatsızlık yaşadığını belirtti. Dilekçesinde, "Büyük beden yolcular olarak, partnerim ve ben maalesef uçuş sırasında ayrımcılığa ve rahatsızlığa maruz kaldık. Tüm büyük beden yolculara, uçuş sırasında ihtiyaçlarını karşılamak ve konforlarını sağlamak için, boyutlarına bağlı olarak fazladan bir, iki veya üç koltuk sağlanmalı. Havayolları, ek koltukları bağımsız olarak satın alan büyük beden yolculara geri ödeme yapmalı. Bu, çevrimiçi veya müşteri hizmetleri aracılığıyla erişilebilen basit bir süreç olmalı" ifadelerini kullandı.

Corendon Airlines, Türkiye'nin en büyük 500 şirketi arasında Haber

Corendon Airlines, Türkiye'nin en büyük 500 şirketi arasında

Capital500'ün 2023 yıl sonu rakamlarına göre hazırlanan yeni araştırmasında 37 sektör yer aldı. Araştırmaya ilk girdiği sene olan 2011'de 431. sıradan devler ligine giren Corendon Airlines, bu yıl 203'üncü sırada yer aldı. Ayrıca araştırmaya göre Corendon Airlines, hava taşımacılığı, havalimanları ve yer hizmetlerinin şirketlerinin yer aldığı ulaştırma sektöründe hizmet veren en iyi 5'inci şirket oldu. “Yılda ortalama 6 milyon yolcu taşıyoruz” Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, Türkiye iş dünyasının zirvesi olarak tanımlanan "Türkiye'nin En Büyük 500 Özel Şirketi Araştırması" hakkında yaptığı değerlendirmede; “Corendon Turizm grubu çatısı altında faaliyetlerini yürüten Corendon Airlines, kurulduğu günden bu yana filo ve hat çeşitliliği olarak düzenli şekilde büyüyor. 65 ülkede 165 havalimanına ulaşan uçuş ağımız ile yılda ortalama 6 milyon yolcu taşıyoruz. Hem yaz aylarında hem de kış aylarında tatilin tadını çıkarmak isteyenler, en popüler destinasyonlara Corendon Airlines'in sunduğu avantajlarla uçmanın ayrıcalığını yaşıyor.” diye konuştu. Antalya Havalimanı'na en çok yolcu getiren 3'üncü havayolu Corendon Airlines'ın Capital500 araştırmasının yanı sıra Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin gerçekleştirdiği “Türkiye'nin İlk 1000 İhracatçısı” araştırmasında da öne çıkan markalar arasında bulunduğuna dikkat çeken Karaer, şöyle devam etti: “Bu yıl da öne çıkan markalar arasında yer alarak en çok hizmet ihracatı yapan ilk 10 firma arasına girmeyi başardık. Ülkemizde 150 bin ihracatçı firma arasında ilk bin içerisinde yer alan Corendon Airlines, aynı zamanda Antalya Havalimanı'na en çok yolcu getiren 3'üncü havayolu firması olarak faaliyet gösteriyor. Geçen yıl 32 uçaklı filomuzla, 4 milyonun üzerinde yolcu taşıdık. Corendon Travel ile Hollanda, Belçika ve Danimarka'dan paket turları ile 750 binin üzerinde turisti ülkemize getirdik. Sağladığımız 3 bin 700 kişilik istihdam ile ekonomiye katkı sağlıyoruz. Yeni dönemde turizmi geliştirecek ve misafirlerimize en iyi deneyimleri yaşatacak projelere odaklanacağız. Corendon Airlines olarak; misafirlerimizin, paydaşlarımızın ve çalışanlarımızın yanında olmaya ve Antalyalı bir şirket olarak ülke ekonomisi için çalışmaya devam edeceğiz.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.