Hava Durumu

#Hazır Giyim

TOURISMJOURNAL - Hazır Giyim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hazır Giyim haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

DeFacto, bu yıl Avustralya ve Güney Amerika pazarına açılmayı hedefliyor Haber

DeFacto, bu yıl Avustralya ve Güney Amerika pazarına açılmayı hedefliyor

DeFacto Üst Yöneticisi (CEO) İhsan Ateş, Defacto'nun bugün 5 kıtada 93 ülkede faaliyet gösteren global bir moda markası olduğunu belirterek, 'Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 100 ülkede olacak ve 100 yeni mağaza açacağız. Bu yıl 2 yeni kıtaya da giriyoruz, Avustralya ve Güney Amerika.' dedi. İhsan Ateş, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, global ölçekteki büyümelerini sonucu olarak Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile yollarının kesiştiğini ve ortaklık anlaşmasına imza attıklarını dile getirdi. Ateş, 'EBRD, sağlam finansalları olan ve aynı zamanda da sürdürülebilirliği odağına yerleştiren kurumlarla iş ortaklığı yapıyor biliyorsunuz. Dolayısıyla bu yatırımla şirketimize ve büyüme potansiyelimize duyduğu güveni ortaya koyarken sürdürülebilir kalkınma vizyonuyla da markamıza değer katacak.' değerlendirmesinde bulundu. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankasının, dünyanın önde gelen finans kuruluşlarından biri olduğunu aktaran Ateş, 'Şirketimize 1,1 milyar TL yatırım yaparak azınlık hisselerini aldı. Şüphesiz bu ortaklık sadece bizim için değil tüm perakende sektörü için de önemli bir adım. Bu ortaklık bizim uzun yıllardır sürdürdüğümüz globalleşme başarısının da en somut göstergelerinden biridir.' açıklamasını yaptı. Ateş, Defacto'nun bugün 5 kıtada 93 ülkede faaliyet gösteren global bir moda markası olduğuna işaret ederek, 'Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 100 ülkede olacak ve 100 yeni mağaza açacağız. Bu yıl 2 yeni kıtaya da giriyoruz, Avustralya ve Güney Amerika.' diye konuştu. 2027 yılında 180 ülkede olmayı hedeflediklerini aktaran Ateş, 'Bu yılki büyüme hedefimiz ise 3 haneli. Hedefimiz sıçrayarak büyümek ve odağımız her zaman olduğu gibi müşterimizi kendimize aşık etmek. 2022’de önceki yıla göre iki kattan fazla büyüdük ve 11 yeni ülkeye girdik.' açıklamasını yaptı. Ateş, 'Sürdürülebilirlik EBRD ile müşterek hassasiyetimiz. Bu yıl üretimimizin yüzde 35'ini 'sürdürülebilir ürünlerden yapacağız. Hedefimiz 2023 yılında yüzde 90 ve 2050 yılında da karbon ayak izini sıfırlamak hedefindeyiz.' dedi. - 'Türk şirketlerinin yatırımlarını güçlendireceğiz' Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası Türkiye Başkan Vekili Hande Işlak ise EBRD'nin sermaye piyasalarının derinleşmesine büyük önem verdiğini ve büyümekte olan şirketlerin sermaye ortaklığı yoluyla yaptığı yatırımların EBRD için stratejik bir önem taşıdığını ifade etti. Türk şirketlerinin ve Türk markalarının küreselleşmesinde rol almaya ve onları bu yolculukta desteklemeye büyük önem verdiklerini kaydeden Işlak, 'Bu ortaklığımız sadece DeFacto için değil, bütün perakende sektörü için oldukça önemli bir yatırım olacağına inanıyoruz. Türk şirketleri küreselleşme potansiyeli ile yabancı yatırımcılar için cazip ve büyüme potansiyeli yüksek fırsatlar sunmaya devam ediyor. Biz de DeFacto'yla olan bu ortaklığımız ile bu fırsatı yakaladığımıza inanıyoruz.' değerlendirmesinde bulundu. Işlak, EBRD'nin bugüne kadar Türkiye'de 17 milyar avroya yakın yatırım yaptığını hatırlatarak, şunları aktardı: 'Türkiye rakamlardan da anlayacağınız üzere bizim için çok önemli bir operasyon ülkesi ve öyle de olmaya devam edecek. EBRD olarak Türkiye'de önemli bir potansiyel görüyoruz. Özel sektörü daha dayanıklı hale getirmek için yatırım yapmaya, yeşil ve kapsayıcı projelere öncelik vererek Türkiye ekonomisine destek sağlamaya devam edeceğiz. EBRD olarak tüm aktivitelerimizi artık Paris Anlaşması'na uygun hale getirdik. Yeşil enerji, sürdürülebilir üretim gibi konular finansman sağlamaya öncelikli alanlarda olacak. EBRD olarak yeşil ve kapsayıcı bir gelecek için Türk şirketlerinin yatırımlarını güçlendireceğiz ve Türk şirketlerinin yanında olmaya devam edeceğiz.'

Turizmin etkisiyle hazır giyim ve perakendeciler mutlu Haber

Turizmin etkisiyle hazır giyim ve perakendeciler mutlu

Organize perakende sektörü için 2022 yılı verimli oldu. Turist alışverişindeki artış sektöre hareket kattı. Hazır giyim ve perakende sektörü hareketli ve olumlu bir yıl geçirdi. Hazır giyim ihracatı yılı 21 milyar dolarla kapatıyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün pandemi sürecinde tedarik zincirinin kırılmasının ve navlun maliyetlerinin 3-4 kat artmasının da etkisiyle ihracatta 202l'de ilk kez 20 milyar dolar sınırını aştığını söyledi. Gültepe, "2022'ye 2021'de yakaladığımız ivmeyle ve pozitif beklentilerle başladık. Bu yılı en az 22-23 milyar dolar ihracatla kapatacağımızı öngörüyorduk, ilk yarı beklentilerimiz doğrultusunda geçti, istihdamımızı 745 bine kadar çıkardık. Ancak navlun maliyetlerinin normale dönmesi ve firmalarımızın artan maliyetler nedeniyle fiyat tutturmakta zorlanması nedeniyle pandemi sürecinde ülkemize gelen siparişlerin bir kısmı Hindistan, Pakistan, Bangladeş gibi ülkelere kaydı. Euro/dolar paritesindeki değişimin de olumsuz etkisiyle ihracatımızın artış hızı yavaşladı, eylülden itibaren aylık rakamlarda gerileme gözlemliyoruz. 11 aylık ihracatta ise yüzde 5.8 artıdayız. Ocak-kasım döneminde 19.5 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Yılı 21 milyar dolar seviyesinde tamamlayacağımızı öngörüyorum" dedi. Enerji maliyetleri zorluyor  Enerji ve işçilik başta olmak üzere artan maliyetlerin yanı sıra döviz kurlarının mevcut seviyesinin de rekabetçiliklerini olumsuz etkilediğini dile getiren Gültepe, şunları söyledi: "Kurların en az enflasyon oranında artması ihracatçılarımız açısından büyük önem taşıyor. Biz hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızı her yıl en az yüzde 10 artırmayı hedefliyoruz. Ancak küresel ekonomiler 2023'e enerji krizi ve resesyon endişesi ile giriyor. 2023 özellikle ilk çeyreğini belirsizliklerle geçireceğimiz bir yıl olacak. Hazır giyim ve konfeksiyon değişimlere en hızlı tepki veren sektörler arasında yer alıyor. Pazarlardaki daralmadan ilk etkilenen sektörlerden biri olan hazır giyimin, yılın ikinci yarısında küresel pazarların normale dönmesiyle birlikte hızla toparlanacağını ve ihracatta 23 milyar doları zorlayacağımıza inanıyorum."  Mustafa Gültepe Avrupalılar ve Körfez Ülkeleri vatandaşları bol bol alışveriş yaptı  Turizm etkisi Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan öncel, pandemiyle geçen sıkıntılı iki yılın ardından organize perakende sektörü için 2022'nin genel olarak verimli geçtiğini kaydetti. Ülkemizdeki fiyatların özellikle Avrupa ve Körfez ülkelerinden gelen turistler için cazip bir alışveriş fırsatı yarattığını dile getiren öncel, "Ocak-Ekim döneminde ülkemizi ziyaret eden yaklaşık 40 milyon turistin kartlarla yaptığı harcama, geçen yıla göre yaklaşık yüzde 300 artış gösterdi. Ağırlıklı olarak maliyete bağlı fiyat artışlarının etkisi ve turist alışverişinin katkısıyla markalarımızın cirolarında geçen yıla göre ortalamada yüzde 100 artış kaydedildi. Adet satışlarında ise henüz istediğimiz düzeye geldiğimizi söyleyemem. Markalarımızın bir kısmı adet satışında pandemi öncesinin üzerine çıkmakla birlikte bazıları henüz o seviyeyi yakalayamadı" diye konuştu. 2023'ün aynı zamanda Cumhuriyetin kuruluşunun 100. yıldönümü olması nedeniyle ayrı bir anlam taşıdığını vurgulayan öncel, "Küresel pazarlarda yavaşlama beklentisi olsa da ben ülkemizde organize perakende sektörü için yine hareketli bir yıl geçireceğimize inanıyorum. Turistlerin de bu yıl olduğu gibi 2023'te de yine alışverişe önemli bir canlılık katacaklarını öngörüyorum" tahmininde bulundu. Ortak alan gideri çözülüyor Öncel, BMD üyeleri için uzun zamandır şikâyet konusu olan AVM'lerdeki ortak alan giderleriyle ilgili sorunun da 2022'de çözüm yoluna girdiğini anımsatarak, şunları söyledi: "Ticaret Bakanlığımız tarafından hazırlanan ve BMD'nin taleplerini büyük ölçüde karşılayan ortak alan yönetmeliği ağustos ayında yürülüğe girdi. Yönetmeliğe aykırı hareket eden AVM yönetimlerine uygulanacak cezai yaptırımlarla ilgili düzenleme de kasım ayında tamamlandı. Mevcut düzenlemelere rağmen üyelerimizle yaptığımız anketlere göre 'şeffaflık' konusunda şikâyetler devam etse de 2023'te sorunun büyük ölçüde ortadan kalkacağına inanıyorum." Sinan Öncel

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.