Hava Durumu

#Hedef 2 Milyon Turist

TOURISMJOURNAL - Hedef 2 Milyon Turist haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hedef 2 Milyon Turist haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Sağlık turizminin kalbi bu fuarda atacak Haber

Sağlık turizminin kalbi bu fuarda atacak

İstanbul, Ağustos ayında Türkiye’deki sağlık sektörünün sağlık turizmindeki payını artırmak amacıyla düzenlenecek önemli bir fuara ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, Türk Arap Ülkeleri İşbirliği Derneği (TÜRAP) tarafından organize edilen fuarına, Arap ülkeleri ve Türki Cumhuriyetleri büyük ilgi gösteriyor. TÜRAP Yönetim Kurulu Başkanı Sabuhi Attar, "Türkiye, sağlık sektöründe öncü konumda. Arap ülkelerindeki zengin turistler para harcamak için İngiltere'ye, Almanya'ya ve ABD'ye gidiyor. Biz bu fuarla, Arapların ve Türki Cumhuriyeti’ndeki insanların, sağlık hizmeti alması için Türkiye'yi tercih etmelerine öncülük edeceğiz" dedi. 22 Arap ülkesi fuara katılacak Son yıllarda büyük ilgi gören sağlık turizmine yönelik olarak İstanbul’da düzenlenecek olan “1. Turabexpo Sağlık Turizmi Fuarı”, 16-17 Ağustos 2023 tarihleri arasında İstanbul Pullman Otel ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek. TÜRAP tarafından organize edilen ve Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı desteği, Demir Sağlık ve Hayat Sigorta sponsorluğunda düzenlenecek olan fuara, Türkiye'deki birçok hastane ile medikal firmaların temsilcilerinin yanı sıra, 22 Arap ülkesi ve 5 Türki Cumhuriyetinden sağlık sektörünün öncüleri katılacak. Türk-Arap ülkeleri arasında işbirliğine öncülük eden isimlerden biri olan ve fuarın mimarı TÜRAP Yönetim Kurulu Başkanı Sabuhi Attar, Türkiye’nin sağlık turizmi alanında, Arap coğrafyasındaki marka ve bilinirlilik imajına katkı sağlamak istediklerini söyledi. Uzun yıllardır Türk-Arap ülkeleri ve Türki Cumhuriyetler arasında önemli zirvelere imza attıklarına vurgu yapan Attar, "Türkiye sağlık sektöründe fark oluşturuyor. Bacasız bir sanayi diyebiliriz. Çünkü ithalata dayalı bir öğreti değil. Türkiye, sağlık turizminde çok başarılı. Çok iyi hastanelerimiz var" diye konuştu. "Araplar ABD'ye değil Türkiye'ye gelecek" Sağlık turizmi sektörü açısından Türkiye’ye tedavi amaçlı ziyaretçilerin en çok geldiği bölgelerin, Arap coğrafyası ile Orta Asya Türk coğrafyası olduğunu belirten Attar, şunları kaydetti: “Zengin Arap turistler, Türkiye'deki sağlık sektörünü yeteri kadar tanımıyor. Arap ülkelerindeki zengin turistler para harcamak için İngiltere'ye, Almanya'ya ve ABD'ye gidiyor. Biz zengin Arapların, sağlık hizmeti alması için Türkiye'yi tercih etmelerine öncülük edeceğiz. Bu sektör büyük bir sektör. Türkiye'nin en büyük hastaneleri katılacak. Medikal firmalar var. Arap ülkelerinden Türkiye'ye çok ilgi var. Mide ameliyatı, saç ekimi, estetik gibi alanlarda çok büyük ilgi gösteriliyor. Arap ülkelerinde yeteri kadar Türk sağlık sektörünün tanıtımı yapılmıyor. Bu tanıtımı daha iyi bir şekilde yapmalıyız. Çok önemli hocalarımız var. Çok büyük markalarımız var. Sağlık turizmini, çok iyi bir noktaya taşıyabiliriz. Güçlü tanıtım yapar, markamızı ortaya koyarsak, sağlık turizminden büyük kazanç sağlarız ve Arap coğrafyasındaki ülkeler ile Orta Asya’daki turistleri Türkiye'ye çekebiliriz.” Yatırım iki katına çıkacak Arap turistlerin Türkiye'deki harcamalarını iki katına çıkarmayı hedeflediklerini ifade eden Attar, "Sağlık turizminde Türkiye'ye gelen Arap turistlerin harcaması geçen yıl yaklaşık 1 milyar dolardı. Kişi başı bin dolar civarında bir harcama söz konusu. Bu rakamları arttırmak için çalışıyoruz. Kişi başı harcamayı en az 2 bin dolara çıkarmamız lazım. 2023 yılında sağlık turizminin, 2 milyon turiste hizmet etmesini hedefliyoruz. Tüm bu fuar çalışmalarımız, bu hedefleri gerçekleştirmek için" dedi. "Sağlık sigortası sektöre can olacak" "Nitelikli ciddi bir kitleye ulaştık. Hem Arap ülkelerinde, hem Türki Cumhuriyetlerinde, hem de Türkiye'de önemli firmalara ulaştık” diyen Attar, şöyle devam etti: “Bu fuarda sağlık sektöründeki önemli bir konuyu; ‘Sağlık Sigortasını’ da gündeme aldık. Sigorta, sağlık turizmini ileriye taşıyacak bir atılım olacak. Fuarımız ana sponsoru Demir Sağlık ve Hayat Sigorta, önemli bir paketi Arap turistlere sunacak. Bu kapsamda, gelen turiste hastanelerimizde faydalanacağı güzel bir hizmet sunulacak. Ticaret Bakanlığı ile ortak paneller yapılacak. Fuarın ardından ise özel heyetler organize edilerek, 50-100 kişilik özel bir grup, gün boyu bu işte varım diyen hastaneleri ziyaret edecek. Fuarda ayrıca kozmetik gibi alanlarda faaliyet gösteren firmalar da yer alabilecek."

Tuna: “Trabzon’da turizm sezonunda hedef 2 milyon turist” Haber

Tuna: “Trabzon’da turizm sezonunda hedef 2 milyon turist”

Yaylaları, yeşil doğası ve serin havası ile özellikle Arap turistlerin gözde tatil yerlerinden biri haline gelen Trabzon, 2010 yılında 30 bin olan yabancı turist sayısını geçtiğimiz yıl 700 bine yükseltirken, 2023 turizm sezonunda ise bu rakamı 2 milyona çıkartmaya gayret gösteriyor. Trabzon turizmindeki son yıllardaki yükselişi değerlendiren TÜRSAB Doğu Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Tuna, Trabzon’un özellikle Körfez ülkelerinden gelen Arap turistler için bir cazibe merkezi haline dönüştüğünü söyledi. Tuna, Arap turistlerin sürekli artan ilgisinin ve talebinin bunun en somut göstergesi olduğunu kaydeden Tuna, “Çoğunluğu Körfez ülkeleri olmak üzere 12 farklı ülkeden direkt uçuşların başlamasıyla bölge önemli bir turizm destinasyonu haline geldi. Katar Havayolları gibi gelir düzeyi yüksek turiste hitap eden bir şirketin Trabzon’a direkt uçuşlara başlaması bölge turizmine önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. 2023 sezonundan beklentilerimiz yüksek. Direkt ve İstanbul aktarmalı bağlantılı yurtdışı uçuşlarla, kentte 2 milyon turist sayısına ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. Kentin turizmdeki yükselişinden duydukları memnuniyeti dile getiren Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu ise “Turizm piyasası içerisinde önemli bir oyuncu olma potansiyeline sahip şehrimiz, son yıllarda dikkate değer bir performans göstermektedir. Geçtiğimiz yıl Trabzon’u ziyaret eden turist sayısı 700 bin civarındaydı. 2010 yılında bu sayının 30 bin olduğu düşünülürse turizmdeki sıçrama daha iyi anlaşılacaktır. 2022 yılında turizm gelirimizin 1 milyar doları aşması, bu yıl çok daha iyi yerlere geleceğimizin habercisidir” diye konuştu. Trabzon’un turizmdeki başarısının tesadüf olmadığını ifade eden Zorluoğlu, “Turizmden daha fazla kazanç elde etmek ve uluslararası turizm pazarı içerisinde iyi bir yer almak isteyen ülkeler ve şehirler turizm olayını tüm yıla yaymak mecburiyetindedirler. Bunun için de turizmin çeşitlendirilmesi bir zorunluluk. Yıl boyu turizm yapılması arz ve talep çeşitliliği de oluşturur. Satış ve pazarlama olanaklarını, dolayısı ile döviz girdilerini artırarak yıl boyu istihdam olanağı sağlar. Bu bağlamda Trabzon’da üç-dört aya sıkışmış turizm sezonunu uzatmak istiyoruz. Avrupa’dan, Amerika’dan, Asya’dan ve Uzakdoğu’dan da turistleri Trabzon’a çekmeyi hedefliyoruz. Biz, ‘365 Gün Turizm 4 Mevsim Trabzon’ diyoruz. Trabzon’un deniz, kum, güneş turizminin ötesinde daha pek çok imkânı ve potansiyeli var. Medeniyetlerin binlerce yıllık tarihinden süzülüp gelen güzellikleri bunlardan biridir. Sağlık turizmi bunlardan biridir. Kadim şehrimiz Sümela’sıyla, Ayasofya’sıyla, Gülbahar Hatun Camisi ile Kızlar Manastırı ve bedesteniyle Türkiye’nin en büyük açık hava müzelerinden biridir. Çaykara’dan Sürmene’ye, Tonya’dan Şalpazarı’na, Akçaabat’tan Beşikdüzü’ne Trabzon’un her bir ilçesi ayrı güzelliklere sahiptir. Trabzon hangi milletten, hangi inançtan, hangi dilden olursa olsun, herkese hitap edecek, herkese cazip gelecek olağanüstü zenginliklerin şehridir. Otantikle moderni, geçmişle geleceği, denizle dağı, tulumla kemençeyi ve daha nicelerini Trabzon’da bir arada bulabilirsiniz. Bu vesile ile tüm bu güzellikleri yaşamak adına herkesi Trabzon’a davet ediyoruz” şeklinde konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.