Hava Durumu

#Her Şey Dahil

TOURISMJOURNAL - Her Şey Dahil haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Her Şey Dahil haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ağustos ayında ilk tercih ‘Her şey dahil’ oteller… Haber

Ağustos ayında ilk tercih ‘Her şey dahil’ oteller…

Üç aylık yaz tatili döneminin en güzel zamanı olan bir yandan da sonunun yaklaştığının habercisi Ağustos ayı tatil dönemi hızlı şekilde başladı. Neredekal.com’un verilerine göre Ağustos ayı için tatil planları yapan tatil severler  en çok ‘her şey dahil’ oteller için arama yapıyor. Bunun yanı sıra yaz tatilin son zamanlarını en iyi şekilde değerlendirmek isteyen tatil severlerin ‘denize yakın oteller’ aramalarında da artış yaşadığı görülüyor. Ağustos ayı için tatil programı yapmak isteyen tatilciler en çok Antalya, Bodrum, Marmaris, Fethiye ve Balıkesir için arama gerçekleştiriyor. Konuyla ilgili olarak Neredekal.com’un CEO’su Gökhan Sivrikaya; ‘Tatil severler sezonu kaçırmadan bütçelerine uygun şekilde alternatifleri değerlendirerek tatil planlarını yapıyor. Antalya, tüm yaz sezonu boyunca popüler olmaya devam etti. Her bütçeye uygun konaklama olanağı sunan her şey dahil, apart, pansiyon, butik otel seçeneklerinin fazlalığı önemli noktada etken oluyor. Geçen sene ile şu an ki dönemi karşılaştırdığımızda tatil aramalarında %6’lık bir artış olduğunu gözlemliyoruz. Erken rezervasyon dönemi, son dakika otel fırsatları, otellerin ve acentelerin sundukları ödeme, erteleme avantajları gibi birçok unsuru değerlendirerek her aile bütçesine uygun şekilde tatile çıkıyor. 4 Kişilik bir ailenin ortalama olarak tatil için ayırması gereken bütçe ise min. 4.000 TL’den başlayarak bölgesine, konseptine ve olanaklarına göre (denize yakınlık, konaklama tipi; oda-kahvaltı, her şey dahil, ultra her şey dahil vb.) 80.000 TL’lere kadar çıkıyor’ dedi. Temmuz Ayında En Çok Muğla Tercih Edildi Neredekal.com’da listelenen 23 binden fazla tesisin verileri incelendiğinde tatil severler Temmuz ayında en çok Muğla’yı tercih etti. Birinci sırada yer alan Muğla’nın ardından sırasıyla en çok; Balıkesir, Antalya, İzmir ve Mersin tatil için tercih edildi. Temmuz ayında tercih edilen konaklama türleri de sırasıyla; her şey dahil oteller,  apartlar, denize sıfır oteller, pansiyonlar ve bungalovlar oldu. Yaz tatilinin başında erkeklerin daha çok arama yaptığı gözlemlenirken bu durum temmuz ayıyla birlikte değişiklik gösterdi. %59.02 kadınlar tatil için arama gerçekleştirirken, %40.98’lik oranla erkeklerin tatil için arama yaptığı gözlemlendi. Temmuz Ayında Oda Fiyatları %52 Arttı TÜİK verilerine göre Temmuz ayında Lokanta ve Oteller harcama grubunda ait fiyat artışı %76.04 olarak gerçekleşti. Neredekal.com verilerine göre 2024 yılı Temmuz ayında ortalama 1 gecelik oda fiyatının geçen yılın aynı döneminde göre %52 artış gösterdiği gözlemlendi. Temmuz ayında otellerin ortalama oda fiyatları bir önceki yıla kıyasla %52 arttı. Temmuz ayında en çok oda fiyat artışı yaşanan iller Çanakkale ve Balıkesir (%70) oldu. Çanakkale ve Balıkesir’i sırayla Aydın (%61), Muğla (%57), İzmir (%52), Antalya (%49), Nevşehir (%48) takip etti.

Mete Vardar, “her şey dahil” sistemini değerlendirdi Haber

Mete Vardar, “her şey dahil” sistemini değerlendirdi

Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, katıldığı bir canlı yayında, 2024 yaz sezonu ve bayram tatiline ilişkin değerlendirmede bulundu. Bayram tatilinde özellikle doğa ve termal otellerdeki doluluğun yüzde 90’ı aştığını söyleyen Mete Vardar, “Bayram tatili yaklaşık 1 ay önce 9 gün önce belirlendi. Bazen bu tip tatiller son dakikaya kalıyor. Okulların ara tatiliyle denk gelmesi ve yaz sezonun başladığı dönem olması nedeniyle çok yoğun bir talep var. Normalde 3-4 geceleme varken bu sene 5-6 gecelemelere çıktı. Doğa ve termal otellerdeki doluluk yüzde 90’a çıktı. Hava şartları da gayet iyi gidiyor. O yüzden güzel bir bayram bir tatili geçirilecek” ifadelerini kullandı. “Yan pazarlar ana pazar olmaya başladı” 2024 yaz sezonuna ilişkin değerlendirmede bulunan Vardar, şunları söyledi: “2024 yılında çok yoğun bir talep görüyor ülkemiz. Türkiye, pandemi sürecini en iyi atlatan ülkelerden biri tanesiydi. Hem gelen misafirlerin sağlıkla ilgili önlemlerini alırken turizm sertifikası ile beraber sezona başladık.  Geçen sene 54 milyar dolar döviz girdisi oldu. Turizm 50 farklı sektöre kaynak yaratıyor. Cari açığa da büyük katkısı var. Özellikle 2023 çok iyi bir seneydi. Bu veriler 2024 ile ilgili beklentimizi daha önemli bir noktaya getirdi. 2024 yılında 60 milyon turist, 60 milyar dolar turizm geliri hedefimiz var. Yurt dışında çok sayıda fuara katılıyoruz. Almanya’da düzenlenen ITB Berlin Turizm Fuarında şunu gözlemledik; Türkiye ilk defa İspanya’yı geçmiş durumdaydı erken rezervasyon sarışlarında. Almanya’dan çok iyi bir talep var. İngiltere’den de çok büyük bir talep söz konusu. Rusya,  Ukrayna ile arasındaki sorunları hala çözemedi,  bu nedenle geçen senelerle ayı rakamları yakalayacağız gibi görüyoruz. Yan pazarlar ana pazarlar olmaya başladı. Yeni pazarlar olmaya başlıyor. Gün geçtikçe ülkemize talep artıyor. Dünyanın en iyi turizm ülkelerinden birisiyiz. Geçmişte yaşanan olaylar zaman zaman sekteye uğratabiliyor. Gün geçtikse çok daha iyi olacak. 100 milyon turist gibi bir hedefimiz var. Bu hedefi bulduğumuz zaman çok daha iyi olacaktır.” “Otellerin güzel olması yeterli değil” Otellerin güzel olmasının yeterli olmadığını ifade eden Vardar, “Otellerimiz çok güzel. Her şey dahil sistemi değişsin mi, değişmesin mi diye tartışıyoruz. Ama genel itibariyle bakılırsa bu hizmeti Türkiye çok iyi veriyor. Çok gezen bir insanım Türkiye’deki otel yatırımları dünyanın hiçbir yerinde yok. Misafire verilen o hizmet hiçbir yerde yok. Otellerin çok güzel olması her şey değil. Biz kişi başı harcamayı 1000 dolara getiremedik. Gelen turist otele geliyor ve çıkmıyor. Ne yazık ki otellerimizdeki güzellik dışarıda şehirlerimizde aynı karşılığı vermiyor. Akdeniz ve Bodrum’da altyapı sorunları yüksek seviyede devam ediyor. Biz turizm yapacaksak sadece otel yatırımlarıyla bir noktaya getiremeyiz. En önemli konularımızdan birisi destinasyon tanıtımdan çok oteller ön plana çıkmaya başlıyor. Bu durum sadece bugünle ilgi değil 40-50 senedir yoğun bir şekilde turizm yapıyoruz. Ne yazık ki uzun vadeli planlamalar yapılmadığı için bunun sıkıntılarını yaşıyoruz” şeklinde konuştu. “Yerli turistin tatilin lüks değil ihtiyaç olduğunu hissedebilmeli” Erken rezervasyon kampanyaları ile yerli turiste tatilin lüks değil bir ihtiyaç olduğunun hissettirilmesi gerektiğini söyleyen Vardar, “Tüm sektördeki cesaretli davranan seyahat acentelerine teşekkür ediyorum. Banka POS maliyetleri ciddi arttı. Hem o konularda destek anlamında, yüzde 25’ini şimdi öde, geri kalanını 10 gün kala kapat kampanyalarıyla seyahat acenteleri bu maliyetleri kendisi kapatıyor. Erken rezervasyonlarda tatilin lüks değil ihtiyaç olduğunu daha çok hissedebilmeli” dedi.

Otellerdeki 'Her Şey Dahil' sistemi değişiyor Haber

Otellerdeki 'Her Şey Dahil' sistemi değişiyor

AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu Hürriyet'ten Salim Uzun'a 'Her Şey Dahil' sistemiyle ilgili dikkat çekici açıklamalar yaptı. Her şey dahil düşük, orta ve yüksek seviye olarak 3 kademeli uygulanacak. Çok iyi geçen peş peşe sezonların ardından her şey dahil sisteminin de hafifletilmesi gerektiğini düşündüğünü belirten Kavaloğlu, "Rekabetin zorlu olmasından dolayı bazı şeylerin içini fazla fazla doldurduk. Rakiplerimiz bu kadar yoğun çalışmalar yapmıyor. Bir tık geriye gelmek gerekecek. Bunun çalışmasını da yaptık. Her şey dahil sistemini düşük, orta ve yüksek seviye olarak planladık. Otellerin gelirine göre de bunu raporladık. Bu sistemin standardını belirleyeceğiz artık.” dedi. OTELLER ESKİYOR, ÖNLEM ALMAMIZ LAZIM Antalya'da bazı otellerin yıprandığını da belirten Kavaloğlu, "Unutmayalım biz İspanya’ya tesislerimizin yeniliği sayesinde rakip olduk. İspanya’nın çok fazla yıpranmış oteli var. Ama orada Avrupa Birliği’nin (AB) sağladığı finansal destekleri kullanarak yenileme yapıyorlar. Bizim de bu konuda önlemler almamız gerekiyor. Neden? Çünkü tesislerimiz eskiyor. Bu durumla ilgili hazırlık yapmamız şart. Sektör rot balans ayarı yapmalı. Bunun için de finansman yaratmak gerekecek. Çünkü iyi sezonlar peş peşe gelmez ve kâr edemezsek bu işi öz sermaye ile yapmak zorunda kalacağız. Bu da sınırlı hareket demek. Bunu söylerken otellerin yıllık bakımından bahsetmiyorum. Sağlam bakımlardan bahsediyorum. O yüzden şimdiden bu konuyla ilgili oturup planlama yapmamız şart.” dedi. “SİSTEMİ ÖNCE 7, SONRA 12 AY OLARAK PLANLAMALIYIZ” 2024 yılında fiyat avantajını kaybetmeden adımlar atılması gerektiğini ifade eden Kavaloğlu, şu açıklamaları yaptı: “2024 sezonu için erken konuşmamak gerekiyor. Yeni sezonda fiyat ve hizmet avantajımızı kesinlikle kaybetmeden adımlar atmalıyız. Oteller erken açılabiliyor mu, sezon nisan ayında başlayabilecek mi, sezonu uzatabilecek miyiz bakıyoruz. Elbette turizmin aylara yayılması da var. Biz hep 12 ay turizm diyoruz ama gerçekçi olmak lazım. Sistemi önce 7, sonra 12 ay olarak planlamalıyız.”

“Her şey dahil"e veda, kişiselleştirilmiş tatillere merhaba! Haber

“Her şey dahil"e veda, kişiselleştirilmiş tatillere merhaba!

Küresel danışmanlık şirketi Simon-Kucher’in konuya dair gerçekleştirdiği 2023 Küresel Seyahat Trendleri Araştırması’da tüketicilerin erken rezervasyon fırsatlarından yararlanmak suretiyle sürdürülebilir ve kişiselleştirilmiş tatil planı yapabilecekleri fırsatları değerlendirdiğine işaret ediyor. Sistemlerinin havaların soğumasıyla kış tatilcilerinin de radarına girdiğine dikkat çekerken kış tatili için erken rezervasyon fırsatlarının devam ettiğini bildirdi.  Birçok insanın tatillerini artık aylar öncesinden organize ettiğini ve bu sayede hem yüksek maliyetlerden kaçındığını hem de kapsamlı bir takvim oluşturduklarını belirten seyahat platformu Gezinoks Genel Müdürü Serhat Ay ise geliştirdikleri yeni nesil seyahat sistemiyle kullanıcılarının planlama sürecini konforlu bir deneyime dönüştüklerini açıkladı. Tüketicilerin yüzde 41’i tatillerini erken rezervasyon yaparak planlıyor  Küresel Seyahat Trendleri araştırması, tüketicilerin yüzde 84’ünün tatil planı yapmasına rağmen, beşte birinin finansal kısıtlamalardan dolayı tatile çıkmakta zorlandıklarını gösteriyor. Giderek artan yaşam maliyetleri ise iki kesimi de yoğun tatil dönemleri dışında seyahat etmeye yönlendiriyor. Bu doğrultuda tatilcilerin yüzde 41’i seyahatlerini erkenden rezerve etmeye başlarken, yüzde 38’i bunun sebebinin cazip fırsatlardan yararlanmak olduğunu söylüyor. Yüzde 37’si ise bu seçeneği enflasyona bağlı fiyat artışlarından kaçınmak için tercih ediyor.   Ekonomik dalgalanmalardan dolayı tatilleri seyahat acentesi aracılığıyla organize etme alışkanlığı devam ederken, tüketicilerin birçoğu her şey dahil konsepti yerine kişiselleştirilmiş tatil seçeneklerini tercih ediyor. Odak noktalarında ise yemek, ulaşım, aktivite ve alışveriş kriterleri bulunuyor. Küresel çapta kaydedilen bu eğilimleri baz alarak müşterilerine hayal ettikleri tatili planlama fırsatı sunduklarını aktaran Serhat Ay, “Gezinoks olarak benimsediğimiz kusursuz müşteri deneyimi anlayışıyla, müşterilerimizin konaklanacak tesis, uçuş ayarlama, araç kiralama, tatil yerlerine yakın mekanları keşfetme, gezilecek yerleri tanıma ve yapılabilecek aktiviteleri bulma konularında detaylı bilgilere ulaşmalarını sağlıyoruz” dedi.   Platformlarına üye olan kullanıcıların kendilerine göre kişiselleştirilmiş tatiller organize edebildiklerinin altını çizen Gezinoks Genel Müdürü Serhat Ay, sözlerini şöyle sonlandırdı: “2015’ten bu yana ilk günkü heyecanımızla hizmet veriyoruz. Kullanıcılarımızın erken rezervasyon fırsatlarından yararlanarak uygun fiyatlarla hem yurt içinde hem de yurt dışında seyahat etmelerine olanak tanıyoruz. Bu kapsamda konaklama alanında dünya genelindeki üçüncü taraf sağlayıcılarla yaptığımız anlaşmalar ile daha fazla ürün ve hizmet sunuyoruz. Her bir müşterimizin hayal ettikleri tatili kolayca ve düşük maliyetlerle planlamalarını mümkün kılıyoruz.” 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.