Hava Durumu

#Hibrit

TOURISMJOURNAL - Hibrit haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hibrit haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Benzinli, dizel, hibrit, elekrikli: 9 ayda satışlar Haber

Benzinli, dizel, hibrit, elekrikli: 9 ayda satışlar

AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinden (ODMD) derlediği verilere göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam satışları, 2023 Ocak-Eylül döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 64,8 artarak 857 bin 575 adet olarak kayda geçti. Otomobil satışları ise söz konusu dönemde yüzde 67 artışla 666 bin 890 ve hafif ticari araç satışları yüzde 57,2 artarak 190 bin 685 adet oldu. Benzinli otomobiller liderliği koruyor Türkiye otomobil pazarında, bu yılın ilk 9 ayında benzinli otomobiller 448 bin 152 adet satışla birinci, dizel otomobiller ise 102 bin 184 adetle ikinci sırada yer aldı. Hibrit otomobil satışları 70 bin 72, otogazlı otomobil satışları da 7 bin 431 adet oldu. Elektrikli otomobil satışları ise 39 bin 51 adetle otogazlı otomobil satışlarının çok üzerinde kalmaya devam etti. Geçen yılın ocak-eylül döneminde 4 bin 56 elektrikli otomobil satılmıştı. Elektrikli otomobil satışlarında yüzde 862,8 artış Benzinli otomobil satışları bu yılın 9 ayında 2022'nin aynı dönemine göre yüzde 60,6, dizel otomobil satışları yüzde 49,1 ve otogazlı otomobil satışları yüzde 9,8 yükseldi. Bu dönemde hibrit otomobil satışları yüzde 71,4 ve elektrikli otomobil satışları da yüzde 862,8 artış kaydetti. Elektriklinin payı yükselmeye devam ediyor Ocak-Eylül 2022'de yüzde 69,9 olan benzinli otomobillerin satışlardan aldığı pay, bu yılın aynı döneminde 67,2'ye geriledi. Söz konusu dönemde dizel otomobillerin payı yüzde 17,2'den 15,3'e ve otogazlı otomobillerin payı 1,7'den 1,1'e geriledi. Türkiye'de elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki payı ise yüzde 1'den 5,9'a yükselirken hibrit otomobillerin payı 10,2'den 10,5'e çıktı. Elektrikli ve hibrit olarak ele alındığında, toplam pazarın yüzde 16,4'ü elektrifikasyona sahip araçlardan oluştu. Öte yandan birçok marka, daha önce duyurusunu yaptığı iddialı modellerini yıl içinde Türkiye pazarında satışa sunmaya devam ediyor.

Huawei'nin yeni elektrikli SUV'u üretime girdi! Haber

Huawei'nin yeni elektrikli SUV'u üretime girdi!

Çinli Aito markasının SUV aracı Aito M9 üretim hattından çıkıyor. Aralık ayında Çin'de pazara çıkacak olan otomobil 68.400 dolar başlangıç fiyatına sahip olacak. Yılda 700 bin araç hedefleniyor Aito Huawei ve Seres'in ortaklığında kurulan bir otomobil iştiraki. Bu ortaklığa göre Seres üretimi üstleniyor iken, Huawei elektrik motorları, çipler, sensörler ve diğer bileşenleri sağlıyor. Aito'nun şuanda Çin'de M5 ve M7 model SUV'ları satışa çıkmış vaziyette. Aito 2023'ün ilk 9 ayında 37.407 araç satarak rakiplerinin gerisinde kaldı. Ancak yenilenen M7 modeli 40.000 sipariş alarak başarılı bir başlangıç yaptı. Firmanın amiral gemisi olacak olan M9 modeli Aralık ayında piyasaya çıkacak. İlk deneme ürünlerin üretim hattından çıktığı fabrikada yılda 700 bin araç üretilmesi planlanıyor. Çift motor toplam 530 beygir güç sağlayacak 5230 mm uzunluğa, 1999 mm genişliğe, 1800 mm yüksekliğe ve 3110 mm dingil açıklığına sahip olan SUV rakibi Mercedes GLS'den daha büyük ölçülere sahip. Aracın iki farklı güç aktarım seçeneği bulunuyor. İlki tamamen elektrikli olan iki motorlu versiyon. Bu versiyonda toplamda 390 kW (530 beygir) güce sahip motorlarla donatılan otomobil CATL tarafından sağlanan NMC bataryalarla destekleniyor. İkinci versiyon ise menzil uzatıcılı hibrit model. Bu versiyonda ise 365 kW (496 beygir) güce sahip iki elektrikli motor bulunuyor. 40 kWh bataryayla desteklenen model 1.5 litre benzinli motora sahip. Aracın elektrikli menzili ise 167 km. Daha önce de dediğimiz gibi otomobil Aralık ayında Çin'de satışa sunulacak ve 68.400-82.100 dolar arası fiyata sahip olacak.

Yeni Honda ZR-V Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri Haber

Yeni Honda ZR-V Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri

Basın lansmanı İzmir'de gerçekleştirilen yeni Honda ZR-V fiyatı lansmana özel 2.625.000 TL'den başlıyor. C segment bir hibrit SUV olan yeni ZR-V, markanın ürün gamındaki HR-V ve CR-V arasında kendisine yer bulacak.Yeni Honda ZR-V, özellikleriyle neler sunuyor❓ Yeni Honda ZR-V; 4568 mm uzunluğa, 1840 mm genişliğe, 1620 mm yüksekliğe ve 2657 mm aks mesafesine sahip. Hibrit motorlu rakiplerinden biri olan Corolla Cross ile kıyasladığımızda, yaklaşık 11 cm daha uzun bir gövdeye sahip olduğunu görmekteyiz. Ortalamanın altındaki 380 litrelik bagaj hacmine sahip olan modelde bu alan arka koltukların katlanmasıyla 1301 litreye kadar çıkıyor. Aracın ağırlığı ise 1639 kg olarak açıklanmış durumda. ZR-V'deki i-MMD hibrit sistemin kalbinde 2.0 litre (1993cc) benzinli motor yer alıyor. Söz konusu sistemde benzinli motor tek başına 143 PS güç ve 186 Nm tork üretirken, elektrik motorunun da desteğiyle kullanıcıyla maksimum 184 PS güç ve 315 Nm tork sunuluyor. Önden çekiş düzenine sahip olan yeni Honda ZR-V, 0-100 km/s hızlanmasını 8 saniyede tamamlarken maksimum 173 km/s hıza ulaşabiliyor. ZR-V'nin birleşik yakıt tüketimi ise fabrika verilerine göre 5,8 litre. Honda ZR-V; Radyant Kırmızı (metalik) veya Kristal Beyaz (sedefli) gövde renkleriyle tercih edilebiliyor. Advance donanım seviyesiyle sunulan modelde 18 inç alaşımlı jantlar standart olarak sunulurken, 19 inç jantlar da opsiyon listesinde yer alıyor. Bunun dışında LED ön-arka farlar, adaptif uzun far sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma, ön-arka koltuk ısıtma, ısıtmalı direksiyon, panoramik açılabilir cam tavan, 12 hoparlörlü BOSE ses sistemi, 10,2 inç dijital gösterge ekranı ve 9 inç dokunmatik multimedya ekranı gibi standart özellikler göze çarpıyor. Güvenlik donanımları arasında ise yorgunluk uyarı sistemi, viraj dönüş asistanı, dur/kalk özelliğine sahip akıllı uyarlanabilir hız sabitleyici, çarpışma hafifletici gaz kontrolü, düşük hız fren kontrolü, trafikte sürüş asistanı, trafik işareti tanıma sistemi, şeritte tutma asistanı, şerit takip sistemi, çarpışma uyarı sistemi ve acil durum fren desteği gibi standart özellikler öne çıkıyor.

Toyota'nın bu yıl Türkiye'de sattığı 10 araçtan 4'ü hibrit oldu Haber

Toyota'nın bu yıl Türkiye'de sattığı 10 araçtan 4'ü hibrit oldu

Toyota markasının hibrit araçlarına olan yoğun ilgiden söz eden Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın 2023’ün ilk 7 ayındaki satış performansını ve yıl sonu öngörülerini de paylaştı. Hibrit teknolojisinin perakende ve filo müşterileri tarafından çok fazla talep gördüğünü belirten Bozkurt, “Toyota olarak sahip olduğumuz tam hibrit teknolojisi bize büyük avantajlar sağlıyor. Hem bireysel müşteriler hem de kurumsal şirketler, daha düşük yakıt maliyetleri ve karbon ayak izi sayesinde tam hibrit araçları giderek daha fazla tercih ediyorlar. 2023 yılında ilk 7 ayda tam hibrit pazarını, yaklaşık yüzde 80 pay ile domine etmeye devam ettik. Bununla birlikte hibrit araçlarda yaşadığımız bulunurluk sorunlarına karşın, ilk 7 ayda toplam satışlarımızın yüzde 40’ını hibrit modellerimiz oluşturdu. Müşterilerimiz tam hibrit ve hafif hibrit arasındaki farkı çok iyi biliyorlar. Toyota’nın da her binek modelinin tam hibrit modelinin olması, her müşterinin ulaşabileceği çevreci bir modeli tercih etmesine imkan tanıyor” dedi. "Son çeyrekte daha fazla araç gelecek" Toyota’nın ilk 7 aylık satışlarını değerlendiren Bozkurt, 2023’ün son bölümünde daha fazla aracın gelmesiyle birlikte satış adetlerinin de artacağını ifade ederek, “2023’ün ilk 7 ayında 28 bin adedin üzerine çıkan bir satış rakamı elde ettik. Bulunurluk sorunu nedeniyle potansiyelimizin oldukça altında kalan bir satış performansımız vardı ve adetlerimizi bulunurluk belirledi. Ancak yılın son çeyreğinde bulunurluk sorununu azalmasıyla atağa kalkacağımızı belirtebiliriz. Bu doğrultuda, tedarikte ve lojistikte herhangi bir sorun yaşanmaması halinde, 50 bin adetleri geçeceğimizi öngörüyoruz. Eğer tedarik konusunda sorun yaşamasaydık, sadece Corolla Sedan Hybrid modelinden 40 bin ve Corolla Cross Hybrid modelinden en az 30 bin satış gerçekleştirecek potansiyelimiz vardı. Sadece bu iki hibrit modelden 70 bin adet otomobil satışı gerçekleştirebilirdik ve bu yılı 100 bin adetle kapatacak bir potansiyele sahiptik. Araç bulabildiğimiz aylarda yüzde 10-12 pazar payı yakalıyoruz. Her zaman altını çizdiğimiz gibi Toyota’nın Türkiye’de yüzde 10 pazar payı potansiyeli var. 2024’te ise bulunurluk sorununun ortadan kalkmasını ve üretim temposunun normal seviyelere ulaşacağını da öngörüyoruz” dedi."Krediye ulaşım sorununun çözülmesi gerek" 2023 Türkiye otomotiv pazarını da değerlendiren Bozkurt, “2023 Türkiye otomotiv pazarının binek otomobil ve ticari araçların toplamıyla 1 milyon civarında bir yerde kapanacağını öngörüyoruz. Geçmişte 1 milyona yaklaşmış ama hiç 1 milyona ulaşamamıştık. Yıl sonunda 1 milyon adetleri geçebiliriz, ancak kalan dört ayın çok kritik dönem olduğunu da belirtmeliyiz. Filo ve perakende pazarında talep henüz tam anlamıyla karşılanamadı. Son dönemde araç bulunurluğunda da artış gözlemliyoruz. Bu unsurlar pazarın büyümesini desteklese de, yüksek talebin satışa dönmesi için krediye ulaşım sorununun çözülmesi gerek. Şu anda herkes krediye ulaşamıyor. Filo firmaları ve kısa-uzun dönem kiralama firmaları da kredi konusunda sorunlar yaşıyor. Bununla birlikte pazarın büyümesinin önüne geçen diğer faktörler olarak, artan araç fiyatların yanı sıra güncellenmeyen matrahlarla 1.6 litre motor hacmine sahip araçların tamamının yüzde 80’lik vergi dilimine girmesi gösterilebilir. Bununla birlikte engelli müşterilerin araçlara erişememesi de pazarı etkileyen önemli bir faktör. Engelli vatandaşların, mevcut baremlere göre ulaşabileceği model sayısında ciddi bir azalma oldu. Tüm bunlar bir araya geldiğinde pazarın daha yavaş seyretmesine yol açıyor. Genel fotoğrafa bakıldığında ise tedarikte, ekonomide ve lojistikte bir sorun olmazsa pazar 1 milyon adetlere ulaşacaktır” dedi.

Elektrikli otomobil satışları yüzde 134 arttı Haber

Elektrikli otomobil satışları yüzde 134 arttı

AA muhabirinin, Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden derlediği bilgiye göre, geçen yıl Türkiye'de trafiğe kaydı yapılan 566 bin 280 otomobilin yüzde 70,1'i benzinli, yüzde 18'i dizel, yüzde 8,5'i hibrit, yüzde 2'si LPG'li ve yüzde 1,4'ü elektrikli olarak kayıtlara geçti. Aralık 2022 sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 14 milyon 269 bin 352 otomobilin ise yüzde 36,9'u dizel, yüzde 35,1'i LPG'li, yüzde 26,8'i benzinli, yüzde 0,9'u hibrit ve yüzde 0,1'i elektrikli olarak hesaplandı. Geçen yıl bir önceki yıla göre bütün yakıt türlerindeki otomobil sayısında artış gözlendi. Artışlar değerlendirildiğinde ise elektrikli otomobillerdeki yükseliş dikkati çekti. Ülkede elektrikli otomobil sayısı 5 yıl önce 952 iken geçen yıl 14 bin 552 olarak hesaplandı. Bu dönemde yüzde 1428,6'lık artış meydana geldi. 2021'de elektrikli otomobil sayısı 6 bin 267 olarak kaydedildi. Geçen yıl elektrikli otomobil sayısında bir önceki yıla göre yüzde 132,2 artış oldu. Türkiye'nin otomobili Togg'un satışlarının başlamasıyla bu rakamların daha da artması bekleniyor. Hibrit otomobillerin sayısı yüzde 55,3 arttı Elektrikli araçların yanı sıra hibrit yakıtlı otomobillerin artışı da dikkati çekti. Hibrit otomobil sayısı 5 yıl önce 4 bin 415 iken geçen yıl sonu itibarıyla bu rakam 134 bin 662'ye yükseldi. Böylece hibrit otomobil sayısı 5 yılda yüzde 2 bin 950,1 arttı. Hibrit otomobil sayısı 2021'de ise 86 bin 682 olarak kayıtlara geçti. Geçen yıl bir önceki yıla göre hibrit otomobil sayısı yüzde 55,35 yükseldi. Benzinli, dizel ve LPG'li otomobil sayılarında ise son 5 yıldaki artış sınırlı kaldı. Benzinli otomobillerin sayısı 5 yılda yüzde 23,55 artarak 3 milyon 89 bin 626'dan 3 milyon 817 bin 104'e çıktı. Söz konusu dönemde dizel otomobillerin sayısında artış gözlendi. Dizel otomobillerin sayısı yaklaşık yüzde 15,2 yükseldi. 2018'de 4 milyon 568 bin 665 olan bu otomobillerin sayısı geçen yıl 5 milyon 261 bin 876 olarak hesaplandı. LPG kullanan otomobillerin sayısı da 5 yılda yüzde 6,6 artarak 4 milyon 695 bin 717'den 5 milyon 5 bin 563'ü buldu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.