Hava Durumu

#Hindistan

TOURISMJOURNAL - Hindistan haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hindistan haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Küresel Turizm Yatırımcıları İstanbul’da Buluşuyor Haber

Küresel Turizm Yatırımcıları İstanbul’da Buluşuyor

İSTANBUL (İHA) - Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) tarafından organize edilen Turizm Yatırım Forumu 2024, 26-27 Kasım tarihlerinde İstanbul'da "Destination Future Türkiye" temasıyla düzenlenecek. Forum hakkında yapılan açıklamada, Türkiye’nin küresel turizm pazarındaki güçlü büyüme potansiyelinden yararlanma fırsatına dikkat çekildi. TTYD’nin düzenlediği etkinliğin bilgilendirme toplantısında, Dernek Başkanı Oya Narin, 2023 yılında Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi tarafından açıklanan verilere göre, turizm ve seyahat sektörünün doğrudan ve dolaylı katkısının 9,5 trilyon dolar olduğunu belirtti. Bu rakam, küresel Gayri Safi Yurt İçi Hasıla’nın yüzde 9,1'ine tekabül ediyor. Narin, ayrıca 2033 yılına kadar turizmin ekonomiye olan katkısının 15,5 trilyon dolara çıkmasının ve küresel GSYH’nin yüzde 11'ini oluşturmasının öngörüldüğünü aktardı. Ayrıca, bu on yıl içerisinde sektörün yarattığı istihdamın 100 milyon kişi artarak 430 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Narin, gelecek 10 yılda turizm sektörüne yapılacak 75 milyar dolarlık yatırımla, 1 trilyon dolarlık turizm geliri elde edilmesinin hesaplandığını belirtti. Özellikle salgın sonrası yerli turizm yatırımlarında önemli bir hareketlilik yaşandığını ifade eden Narin, Birleşik Arap Emirlikleri’nin (BAE) yatırımlarına hızla devam ettiğini ve Asya pazarının gelişmeye devam ettiğini vurguladı. Narin, Çin ve Hindistan gibi büyük nüfuslu ülkelerden gelen turizm potansiyeliyle birlikte, turizmin 12 aya yayılmasının mümkün olacağını ve bu trendin sürekli olarak yukarıya doğru gideceğini söyledi. FORUMA ÖZEL MOBİL UYGULAMA Bu yıl 4'üncüsü düzenlenecek olan forum, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC) stratejik ortaklığında gerçekleştirilecek. Forumda, 26 farklı oturumda yaklaşık 90 üst düzey isim, seyahat ve turizm yatırımlarıyla ilgili geleceğe dair stratejiler, dönüşüm süreçleri, kültür, sanat, eğlence, sağlıklı yaşam ve medikal turizm gibi birçok konuya değinecek. Ayrıca, TIF 2024 için özel olarak tasarlanan bir uygulama ile katılımcılar, programın detaylarına ulaşabilecek ve diğer katılımcılarla doğrudan iletişim kurarak toplantılar düzenleyebilecek.

Air India ve Singapore Airlines İş Birliği Genişliyor Haber

Air India ve Singapore Airlines İş Birliği Genişliyor

Air India ve Singapore Airlines (SIA) arasında yapılan anlaşma, 2010'dan bu yana iki hava yolu arasındaki ortak uçuş düzenlemelerindeki en büyük gelişimi temsil ederken yolculara Singapur ile Hindistan arasında daha iyi seyahat seçenekleri sunacak. HAFTALIK UÇUŞ SAYISI 56'YA ÇIKACAK 27 Ekim 2024 itibarıyla, Air India ve Singapore Airlines, Singapur ile Hindistan'ın Bengaluru ve Chennai şehirleri arasında ortak uçuş gerçekleştirecek. Bu yeni düzenleme ile haftalık toplam ortak uçuş sayısı 14’ten 56’ya yükselecek.  Singapore Airlines, Air India'nın iç hat uçuşları arasında Delhi ile Amritsar, Bengaluru, Coimbatore, Lucknow ve Varanasi ile Mumbai ile Ahmedabad, Amritsar, Bengaluru, Coimbatore, Goa, Jaipur, Kolkata, Lucknow ve Thiruvananthapuram gibi noktaları da kapsayan ortak uçuşlar gerçekleştirecek. Air India yolcuları, Singapore Airlines’ın ağındaki 29 varış noktasına ulaşma imkânına sahip olacak. Bu noktalar arasında Avustralya'dan Sidney ve Melbourne, Kamboçya’dan Phnom Penh, Endonezya’dan Jakarta ve Japonya’dan Tokyo gibi şehirler yer alıyor. Ayrıca, Kuala Lumpur’a yönelik mevcut kod paylaşımı düzenlemelerinin de devam edeceği paylaşılıyor. Singapore Airlines yolcuları, Air India'nın hizmet verdiği Bengaluru, Delhi ve Mumbai şehirlerinden Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'daki 12 uluslararası uçuş noktasına kolayca bağlantı sağlayabilecek. Bu noktalar arasında Kopenhag, Paris, Frankfurt, Milano, Nairobi, Amsterdam, Cidde ve Riyad gibi şehirler bulunuyor. Her iki hava yolunun gelecek planlarında ağlarındaki diğer uçuş noktalarını da aşamalı olarak ortak uçuş düzenlemelerine dahil etmek bulunuyor. Bu ortak uçuşların, hava yollarının ilgili rezervasyon kanalları aracılığıyla satışa sunulacağı belirtiliyor. Air India Ticari İşler Başkanı Nipun Aggarwal, bu gelişmenin daha fazla seçenek sunma çabalarının bir devamı olduğunu basın açıklamasında belirtti. Singapore Airlines Ticaret Direktörü Lee Lik Hsin ise bu iş birliğinin Hindistan ile Singapur arasındaki yüksek talebi karşılamak ve her iki havacılık pazarının büyümesine katkıda bulunma kararlılığını yansıttığını ifade etti.

BRICS Zirvesi Rusya Kazan'da Düzenlendi Haber

BRICS Zirvesi Rusya Kazan'da Düzenlendi

2024 BRICS Zirvesi, Rusya’nın Ukrayna’ya saldırmasından bu yana uluslararası alanda düzenlediği en büyük etkinlik olarak 22 Ekim'de Kazan şehrinde başladı. Bu etkinlik, üye ülkelerin liderlerini ve BRICS'e katılmayı düşünen birçok ülkenin temsilcilerini bir araya getirdi. Zirvenin en dikkat çekici noktalarından biri ise BM Genel Sekreteri Antonio Guterres’in katılımı oldu. Ancak Guterres’in varlığı, Ukrayna’dan sert tepkilere neden oldu. BRICS Zirvesi’nin diğer bir odak noktası ise ülkelerin kendi gündemleri. Örneğin, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin için bu zirve, hem Batı'ya hem de kendi halkına Rusya'nın uluslararası arenada dışlanmadığını gösterme fırsatı anlamına geliyor. Özellikle Çin, Hindistan, İran, Türkiye, Güney Afrika gibi ülkelerin katılımı, BRICS ülkelerinin bu küresel platformu kendi çıkarlarına göre değerlendirdiğinin bir işareti olarak yorumlanabilir.  Rusya, özellikle ABD dolarının küresel etkisini azaltma çabalarına vurgu yapıyor. Zirvede, alternatif para birimlerinin kullanılmasının ve dolarizasyonun azaltılmasının gerekliliği dile getirilirken, zirvenin internet sitesinde katılımcılara Rusya’daki ödeme sistemlerinin zorlukları nedeniyle yanlarında nakit bulundurmaları gerektiği belirtildi. Bu, ABD dolarına olan bağımlılığı sona erdirme hedefinin kısa vadede pek de gerçekçi olmayabileceğini gösteriyor. Çin Devlet Başkanı Şi Cinping, dünya sistemini otoriter yönetimlere daha ılımlı hale getirmek istiyor. Şi, uluslararası sistemin insan hakları yerine devlet egemenliğini öncelemesi gerektiğini savunuyor. Çin, BRICS gibi platformları kullanarak, kendisiyle benzer görüşlere sahip ülkeleri bir araya getirip güçlerini konsolide etmeye çalışıyor. Hindistan ise BRICS Zirvesi’nde farklı bir yol izliyor. Başbakan Narendra Modi’nin Çin lideri Şi Cinping ile görüşmesi, Hindistan’ın Çin ile ilişkilerinde yaşanan sınır anlaşmazlıklarını çözmeye yönelik bir adım olarak görülüyor. Aynı zamanda Modi, Rusya-Ukrayna savaşında arabulucu olarak rol oynamak istiyor. Hindistan, BRICS içerisindeki stratejik konumunu güçlendirerek gelişmekte olan ülkeler arasında lider bir pozisyon üstlenmeye çalışıyor. Türkiye de bu zirvede yerini aldı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde büyük bir heyetle temsil edildi. Türkiye, Eylül ayında BRICS'e katılmak için başvuruda bulunmuş ve bu adımı AB üyelik sürecine alternatif bir yol olarak değerlendirmişti. Türkiye’nin BRICS'e katılmak istemesi, ekonomik çıkarlarını çeşitlendirme çabasının bir parçası olarak değerlendiriliyor. Kremlin sözcüsü Dimitri Peskov, Türkiye’nin NATO üyeliğinin BRICS üyeliği önünde engel oluşturmayacağını belirtiyor. İran ise BRICS’i Batı’nın küresel egemenliğine meydan okuyan bir güç olarak görüyor. İran Cumhurbaşkanı’nın zirvede yer alması, İran’ın uzun zamandır ABD’nin dolar üzerindeki hegemonyasına karşı duruşunu güçlendirdiği bir gelişme olarak değerlendiriliyor. BRICS’in Batı kontrolünden bağımsız bir ekonomi yaratma çabaları, İran’ın, ABD ve AB tarafından uygulanan ekonomik yaptırımlardan dolayı yaşadığı finansal zorlukları hafifletebileceği bir fırsat olarak görülüyor. Son olarak, Brezilya da BRICS’in kurucu ülkelerinden biri olarak, Kazan’daki zirveye önemli hedeflerle katıldı. Ülkenin BM Güvenlik Konseyi’nin reformu gibi küresel meselelerde daha fazla rol almak istediği biliniyor. Brezilya Devlet Başkanı Lula, ülkesinin ABD dolarına olan bağımlılığı azaltmayı, iklim değişikliği tartışmalarına liderlik etmeyi ve uluslararası arabuluculuk rolünü üstlenmeyi amaçladığını ifade etti. BRICS Zirvesi, katılımcı ülkelerin çeşitliliği ve birbirinden farklı çıkarları nedeniyle oldukça geniş bir etki alanına sahip. 30'dan fazla ülkenin katıldığı zirve, mevcut dünya düzenine alternatif oluşturabilecek bir yapının temellerini atmayı amaçlıyor.

Hindistan turizm anlayışı: 'Misafir Tanrıdır' Haber

Hindistan turizm anlayışı: 'Misafir Tanrıdır'

Hindistan, pandemi sonrası turizm sektöründe önemli bir toparlanma sürecine girdi. Ülkenin zengin kültürel mirası ve çeşitli doğal güzellikleri, her yıl milyonlarca ziyaretçiyi çekiyor. 2019 yılında Hindistan, 17.91 milyon yabancı turisti ağırlayarak ekonomiye yaklaşık 2,53 trilyon Hindistan rupisi (33 milyar dolar) kazandırdı. 2023 yılında da ülkeye yaklaşık 18 milyon turist geldi. Dünya çapında seyahat kısıtlamaları hafifledikçe bu rakamın artması bekleniyor. İlginç bir şekilde, son yıllarda birçok Hintli kendi sınırları içindeki gizli mücevherleri yeniden keşfettiği için iç turizminde de artış olmuş.  Kültürel turizm, Taj Mahal gibi önemli turistik noktaların yanı sıra Agra, Jaipur, Delhi ve Varanasi gibi şehirlerde yoğun olarak devam ediyor. Hindistan turizminde en çok ziyaretçi çeken yapı, Taj Mahal. Agra'da bulunan bu ikonik anıt, muhteşem mimarisi ve tarihi önemi nedeniyle her yıl milyonlarca turisti ağırlıyor. Taj Mahal, aynı zamanda UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alıyor. Hindistan tarihi değerlerinin yanı sıra canlı pazarları ve mutfak kültürleriyle de dikkat çekiyor. Macera turizmi ise Himachal Pradesh ve Uttarakhand gibi bölgelerde yükselişte; burada trekking ve rafting gibi aktiviteler büyük ilgi görüyor. Wellness turizmi ve yemek turizmi de giderek popülerleşiyor. Rishikesh, yoga tutkunları için bir merkez haline gelirken, Mumbai ve Kolkata gibi şehirlerde düzenlenen yemek turları, yerel lezzetleri keşfetme imkanı sunuyor.  Hindistan’ın konaklama sektörü de değişim yaşıyor; lüks oteller ve çevre dostu tatil köyleri, yeni nesil gezginlerin taleplerine yanıt vermek için açılıyor. Hükümetin "Atithi Devo Bhava" (Misafir Tanrıdır) kampanyası, turizm deneyimini iyileştirmeye yönelik önemli adımlar atıyor. "Atithi Devo Bhava" (Misafir Tanrıdır) kampanyası, Hindistan hükümetinin turizm sektörünü geliştirmek ve misafirperverlik anlayışını teşvik etmek amacıyla başlattığı bir girişim. 2009 yılında hayata geçirilen bu kampanya, ülkenin kültürel zenginliğini ve misafirperverliğini ön plana çıkararak, hem yerli hem de yabancı turistlerin deneyimlerini iyileştirmeyi hedefliyor.  Kampanya, vatandaşların ve turizm sektörü paydaşlarının misafirlere karşı daha duyarlı ve saygılı olmaları gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, turizm güvenliği, hijyen standartları ve hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik çeşitli eğitim ve bilgilendirme programları da içeriyor. Hükümet, bu kampanya aracılığıyla Hindistan’ın turistik cazibesini artırmayı ve turistlerin ülkeye olan ilgisini canlı tutmayı amaçlıyor.  Ancak, sektör bazı zorluklarla da karşı karşıya. Aşırı turizm ve sürdürülebilirlik gibi konular, çözülmesi gereken önemli sorunlar arasında yer alıyor. Teknolojinin etkisiyle, seyahat planlaması artık daha kolay hale geldiği de bir gerçek.  Hindistan’a en çok turist gelen ülkeler arasında Bangladeş, Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere ön sırada. Özellikle Bangladeş, coğrafi yakınlığı nedeniyle Hindistan’a en fazla ziyaretçi gönderen ülke konumunda. Bunun yanı sıra ülkeye, Avustralya, Kanada ve Almanya gibi diğer ülkelerden de önemli sayıda turist geliyor.  Hindistan'ı yılda yaklaşık 20.000-25.000 Türk turistin ziyaret ettiği tahmin ediliyor. Bu sayı, yıl bazında değişiklik gösterebilir ve seyahat koşullarına bağlı olarak artabilir veya azalabilir ancak pandemi sonrası dönemde, Türk turistlerin Hindistan’a olan ilgisi yeniden artış göstermiş.  Hindistan’ın turizm ve konaklama sektörü, ekonomik toparlanmanın önemli bir parçası olarak öne çıkıyor ve dünya genelinden ziyaretçileri kendine çekmeye devam ediyor.

Hindistan’dan 100.000 Yabancı Turiste Ücretsiz Vize Fırsatı Haber

Hindistan’dan 100.000 Yabancı Turiste Ücretsiz Vize Fırsatı

Hindistan, turizm sektörünü canlandırmak için yabancı turistlere yönelik yeni bir teşvik başlattı. Hindistan Turizm Bakanı Gajendra Singh Shekhawat, Dünya Turizm Günü kapsamında yaptığı açıklamada, 100.000 yabancı turistin vize ücretinden muaf tutulacağını duyurdu. Henüz bu muafiyetin elektronik vize (e-Visa) veya konsolosluk vizesi için geçerli olup olmayacağı netleşmiş değil, ancak ayrıntıların yakında paylaşılması bekleniyor. Bu yeni girişim, Hindistan’ın pandemi sonrası turizmi canlandırmak için 2021-2022 yıllarında sunduğu 500.000 ücretsiz vize programını anımsatıyor. O dönemde, bu teşvik büyük ilgi görmüş ve Hindistan’ın turizm sektörü, oteller, havayolları ve yerel işletmeler bu hareketlilikten olumlu şekilde etkilenmişti. Bu yeni vize teşviki, Hindistan’ın turizm sektörünü yeniden canlandırma çabalarının bir parçası olarak görülüyor. Başbakan Narendra Modi de Hindistan diasporasına, yabancı arkadaşlarını ülkeyi ziyaret etmeye davet etmeleri çağrısında bulunmuştu. Turizm Bakanlığı bu doğrultuda “Chalo India” girişimini başlatarak, diasporayı Hindistan’ın zengin kültürel ve doğal mirasını tanıtan gönüllü elçiler olarak konumlandırmayı hedefliyor. Hükümet, vize muafiyetine ek olarak, havayolları ve tur operatörleriyle işbirliği yapmayı ve hedef odaklı kampanyalar düzenlemeyi planlıyor. Bu adımların, Hindistan’ın dünya çapında en cazip ve çeşitli turizm destinasyonlarından biri olarak konumunu daha da güçlendirmesi bekleniyor.

Çin’den Türkiye’ye yatırım uyarısı Haber

Çin’den Türkiye’ye yatırım uyarısı

Konu hakkında bilgi sahibi iki kişi, Çin Ticaret Bakanlığı'nın yakın zamanda yapılan bir toplantıda ülkenin otomobil üreticilerini, kendi iç pazarlarında yavaşlayan büyümeye karşı küresel genişleme arayışında oldukları için yurtdışında otomobille ilgili yatırımlar yapmanın riskleri konusunda uyardığını söyledi. Temmuz ayı başında yapılan bir toplantıda, bakanlığın yerel otomobil üreticilerine merkezi hükümetin bir direktifini gerekçe göstererek Hindistan'a yatırım yapmamalarını söylediği, Rusya ve Türkiye'ye yatırım yapmamalarını “şiddetle tavsiye ettiği” ve Avrupa ve Tayland'da fabrika kurmanın risklerini vurgulamak için daha yumuşak bir ton kullandığı belirtildi. Çin-Hindistan gerginliği Söz konusu kişi ayrıca, jeopolitik sorunlardan kaynaklanan potansiyel riskleri azaltmak için otomobil üreticilerini Çin'den ihraç edilen parçalarla nihai araç montajı için denizaşırı fabrikaları kullanmaya teşvik etti. Ancak iki kaynak da temel elektrikli araç teknolojilerinin ülkede kalmasını sağlamak için kendilerine herhangi bir tavsiyede bulunulmadığını söyledi. Kaynaklar medyaya konuşma yetkileri olmadığı için isimlerinin açıklanmasını istemediler. Çin ve Hindistan arasındaki ilişkiler, 2020 yılında ordularının tartışmalı Himalaya sınırında çatışmasından bu yana gerilmiş ve Yeni Delhi'nin Çin yatırımlarını daha sıkı denetlemesine ve büyük projeleri durdurmasına yol açmıştı. Batılıların çekilmesi Çin'e yaradı Çin devletine ait SAIC Motor yıllardır Hindistan'daki yatırımlarıyla mücadele ediyor. Nisan ayında şirket, ülkedeki MG markası için daha elverişli bir faaliyet ortamı yaratmak amacıyla Hintli yatırımcıları getireceğini söyledi. Rusya'da Çin markalı otomobiller, batılı otomobil üreticilerinin yaptırımlar nedeniyle geri çekilmesinin ardından varlıklarını arttırdı. Rusya'nın devlete ait haber ajansı TASS'ın ağustos ayında Chery'nin Rusya şubesi direktörü Vladimir Shmakov'a dayandırdığı haberine göre Chery, Rus fabrikalarında otomobil üretmek için Rus üreticilerle görüşmeler yapıyor. Çinli otomobil üreticileri, Çin'de uzun süreli ve acımasız bir fiyat savaşına yol açan yumuşayan talep nedeniyle derinleşen kapasite fazlası sorunuyla boğuşurken, giderek daha fazla denizaşırı genişleme arayışına giriyor. Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri gibi büyük otomobil pazarlarında satışları artırma çabaları da daha yüksek EV tarifeleriyle karşılaştı. İspanya ve İtalya gibi birçok Avrupa ülkesi Çinli otomobil üreticilerinin yatırımlarını cezbetmeye çalışırken, şirketler büyük miktarda yatırım ve yerel yasalar ve kültür hakkında derin bir anlayış gerektiren yerel üretimi bağımsız olarak kurma konusunda temkinli davranmaya devam ediyor. Bu hafta Frankfurt'ta Reuters'e konuşan yöneticilere göre, Çin'in en büyük ikinci otomobil üreticisi Geely, Avrupa'da bir fabrika için yer araştırıyor ancak yerel üretim için tam bir taahhütte bulunmadı. Leapmotor gibi diğerleri ise yerel firmalarla ortaklık kurmayı tercih etti. Leapmotor'un Stellantis ile ortak girişimi, bu yıl Fransız-İtalyan otomobil üreticisinin Polonya'daki fabrikasında elektrikli araç üretimine başladı. "BYD'nin yatırım süreci sorunsuz devam ediyor" Sanayi Bakanlığı kaynakları da Reuters'a yaptığı açıklamada, Çinli elektrikli araç üreticisi BYD'nin Türkiye'deki yatırım sürecinin sorunsuz bir şekilde devam ettiğini söyledi. Adlarının açıklanmasını istemeyen kaynaklar, yeni yatırımlar için diğer Çinli otomobil üreticileriyle görüşmelerin sürdüğünü de sözlerine ekledi.

Hindistan'ın MakeMyTrip hisseleri %3'ün üzerinde artış gösterdi Haber

Hindistan'ın MakeMyTrip hisseleri %3'ün üzerinde artış gösterdi

Hindistan'ın önde gelen seyahat hizmetleri şirketi MakeMyTrip Limited (NASDAQ: MMYT), kazanç ve gelirlerindeki önemli artışla analist beklentilerini aşarak güçlü bir ilk çeyrek raporu açıkladı. Şirketin bu çeyrekteki düzeltilmiş hisse başına kazancı (EPS) 0,39 dolar ile analist tahmini olan 0,25 doların 0,14 dolar üzerinde gerçekleşti. Gelir de tahminleri aşarak 243,22 milyon dolarlık konsensüs tahminine karşılık 254,52 milyon dolar olarak gerçekleşti. Açıklamanın ardından MakeMyTrip'in hisse senedi fiyatı %3,7 oranında yükseldi. Şirketin ilk çeyrekteki başarısı, gelirdeki yıldan yıla (YoY) %29,4'lük artışa ve sabit para birimi cinsinden %31,4'lük kayda değer bir yükselişe bağlanıyor. Bu büyümede uçak bileti gelirlerindeki %25,4'lük artış, otel ve paketlerdeki %27,5'lik artış, otobüs biletlerindeki ,2'lik iyileşme ve diğer gelir segmentlerindeki %95,2'lik kayda değer artış etkili oldu. Düzeltilmiş faaliyet kârı da %29,9 artışla 39,1 milyon dolara yükselirken, düzeltilmiş net kâr %32,6 artışla 44,5 milyon dolara ulaştı. MakeMyTrip Grup İcra Kurulu Başkanı Rajesh Magow sonuçlarla ilgili olarak şunları söyledi: "Bu mali yıla güçlü bir başlangıç yapmaktan memnuniyet duyuyoruz." Güçlü performansı, seyahat altyapısına yönelik artan devlet yatırımları, yükselen harcanabilir gelirler ve Hindistan'ın seyahat ve turizm sektöründeki büyümesinin ülkenin GSYİH büyüme oranını aşmasını sağlayacağına inandığı artan seyahat eğilimi de dahil olmak üzere birçok makroekonomik etkene bağladı. Şirketin finansal sağlığı, brüt rezervasyonların bir önceki yıla göre %21,6 artarak 2,38 milyar dolara ulaşmasıyla da kanıtlanıyor. Şirketin faaliyet gösterdiği her bir segment bu büyümeye katkıda bulunurken, uçak bileti satışları %21,2, oteller ve paketler %27,3, otobüs bileti satışları %20,7 ve diğer segmentler %38,6 oranında artış gösterdi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.