Hava Durumu

#Hızlı Tren

TOURISMJOURNAL - Hızlı Tren haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hızlı Tren haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Milli Hızlı Tren’de ilk test 2025’te Haber

Milli Hızlı Tren’de ilk test 2025’te

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden Milli Hızlı Tren’in tamamen yerli imkanlarla üretildiğini belirterek, hızlı trenin tasarım çalışmalarında sona yaklaşıldığını söyledi. 2024 yılının son çeyreğinde tasarım çalışmalarının tamamlanarak montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde fabrika statik testlerin tamamlanmasının ardından 2025 yılında raylara indirilerek dinamik yol testlerinin yapılacağını açıkladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden yerli ve milli hızlı tren çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulundu. Tamamen yerli ve milli imkanlarla üretilen hızlı trenlerin, yüksek konforlu olarak tasarlandığını ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde tasarım süreçlerinde sona yaklaştıklarını söyledi. Milli Hızlı Tren Projesinin Türkiye’nin geleceği için çok önemli bir adım olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin demiryolu araçlarının üretiminde kendi kendine yeten bir ülke haline geldiğinin altını çizdi. Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma ve altyapı alanındaki yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor. Türkiye artık demiryollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren ülke konumuna yükseldi” dedi. Milli Elektrikli Tren Setleri ile 27 Mayıs 2023 tarihinde yolcu seferlerini başlattıklarını hatırlatan Bakan Uraloğlu, “Milli Elektrikli Trenimizden sonra Milli Hızlı Trenimizi de yapıyoruz. Türasaş tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 km hıza ulaşacak. Her bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 adet vagon bulunacak” şeklinde konuştu. Son teknoloji donanımlarla üretiliyor Hızlı tren setlerinin tasarımsal özelliklerine değinen Bakan Uraloğlu, trenlerin üretim aşamasında son teknoloji donanımlarla üretildiğini belirterek, “Kapı ve bölme duvarlara entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj istasyonlu katlanır masalar, konforlu deri ve kumaş koltuk tasarımı, bistro alanında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi, endirekt aydınlatma sistemli, ferah iç tasarımı ile yolculara maksimum konfor sunacak” diye konuştu. Tübitak-Rute ile birlikte ortak olarak geliştirilen ‘Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi’nin Hızlı Tren projesinde kullanılacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, bu sayede tren setini oluşturan kritik alt bileşenlerin de yerli ve milli imkanlarla üretildiğine dikkat çekti. Uluslararası standartlara uygun yürütülen bir proje Uluslararası standartlara uygun olarak yürütülen projemizin tüm tasarım süreçlerinin tamamlanmasının ardından 2024 yılının son çeyreğinde montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesinde fabrika statik testlerin tamamlanması ile birlikte 2025 yılının son çeyreğinde hızlı treni raylara indirerek dinamik yol testlerine başlamayı planladıklarını söyledi.

Hızlı trenle Ankara-Kayseri arası 1 saat 45 dakikaya düşecek Haber

Hızlı trenle Ankara-Kayseri arası 1 saat 45 dakikaya düşecek

Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı ile entegre olacak Ankara-Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı'nın Düver Mahallesi'ndeki şantiyesinde yetkililerden brifing aldıktan sonra açıklamalarda bulunan Uraloğlu, projede gelinen son durumu yerinde görmek için bir saha programı düzenlediklerini, güzergah boyunca incelemelerde bulunduklarını ve projeyle ilgili bilgi aldıklarını söyledi. Proje kapsamında Yerköy Cakcak ve Kayseri Düver bölgelerindeki şantiyeleri kurduklarını, Yenifakılı bölgesindeki şantiyenin kurulumuna devam ettiklerini belirten Uraloğlu, "Yerköy bölgesinde toprak işleri, sanat yapıları ve tünel portallarında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. GT-2 Tüneli'nde kazı destekleme çalışmalarını tamamladık. Kayseri bölgesinde de tünel portalı kazı destekleme çalışmaları devam ediyor. Projemizi 2028 yılının ilk yarısında bitirmeyi hedefliyoruz" diye konuştu. Yerköy-Kayseri hattının uzunluğunun 142 kilometre olduğunu, Yerköy-Şefaatli-Kayseri arasına saatte 250 kilometre hız yapılabilen yeni çift hatlı, elektrikli ve sinyalli bir tren hattı inşa ettiklerini anlatan Uraloğlu, Şefaatli, Yenifakılı ve Himmetdede olmak üzere 3 istasyon tasarladıklarını belirtti. "Ankara-Kayseri arası sadece 1 saat 45 dakikaya düşecek" Proje kapsamında, 20,3 kilometre uzunluğunda 21 tünel, 2 bin 572 metre uzunluğunda 18 demir yolu köprüsü, 224 menfez ve 27 üstgeçit ile 92 altgeçit de inşa edileceğini aktaran Uraloğlu, şunları kaydetti: "Ülkemizin Trans-Asya orta koridorunu destekleyecek şekilde doğu-batı ve kuzey-güney ekseninde çift hatlı demir yolu koridorunu oluşturma hedefine uygun olarak hayata geçirdiğimiz projemizi tamamladığımızda Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı ile entegre olacak ve böylece Kayseri de doğrudan hızlı tren konforuyla tanışacak. Yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşıma imkanına kavuşacağız. Mevcut konvansiyonel demir yolu bağlantısıyla 7 saat süren Ankara-Kayseri arası sadece 1 saat 45 dakikaya düşecek. 5,5 saatte İstanbul'a hızlı, güvenli ve ekonomik ulaşım imkanı sağlanacak. Şöyle düşünün, ailesi Kayseri'de yaşayan ve Ankara'da okuyan üniversite öğrencilerimiz isterlerse cuma akşamları okuldan çıktıktan sonra 1 saat 45 dakika gibi kısa ve konforlu bir yolculukla hafta sonlarını ailelerinin yanında geçirebilirler ya da hafta sonlarında farklı bir etkinlik yapıp yeni yerler keşfetmek isteyen vatandaşlarımız Ankara'dan Kayseri'ye ya da Kayseri'den Ankara'ya gitmek istediklerinde bu yol gözlerinde büyümeyecek. Düşünün 7 saat nere, 1 saat 45 dakika nere?" Uraloğlu, bu seyahatlerin her iki şehrin turizm ve ticaret faaliyetlerini de geliştireceğine dikkati çekerek "İstanbul'da düğünü olan Kayserili vatandaşlarımız yolculukları sadece 5,5 saat süreceği için isterlerse düğün günü dahi yola çıkabilecekler. Konaklama derdi düşünmeyecekler. Bakın, tek bir projemiz dahi insanımızın hayatına nasıl tesir ediyor" ifadelerini kullandı. "Yaklaşık 242 milyon avro kazanç sağlamış olacağız" Projenin tamamlanmasının ülke ekonomisi üzerinde de büyük katkıları olacağını vurgulayan Uraloğlu, "İşletme bakım maliyeti açısından 115 milyon avro, yolcunun zaman kazancı bakımından 90 milyon avro, yük taşımacılığındaki zaman kazancı bakımından 5 milyon avro ve karbon salınımının azaltılmasından 32 milyon avro olmak üzere yılda yaklaşık 242 milyon avro kazanç sağlamış olacağız" dedi. Bakan Uraloğlu, bugün Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'nın Yozgat'taki Yerköy Hızlı Tren İstasyonu'nu vatandaşların kullanımına açtıklarını, resmi açılışı da ilerleyen günlerde gerçekleştireceklerini belirtti. Demir yollarının dinamik yapısıyla çağın gerektirdiği değişimlere devam ettiğini belirten Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bildiğiniz üzere 2002-2024 yılları arasında ülkemizde demir yollarında ciddi yatırımlar, iyileştirme, yenileme ve kalkınma hamleleri gerçekleştirdik. 2002 yılında 10 bin 948 kilometre olan hat uzunluğumuzu 13 bin 919 kilometreye yükselttik. 2 bin 252 kilometre hızlı tren hattı inşa ettik. Ülkemizi, yarım asırlık hayalimiz olan Yüksek Hızlı Tren işletmeciliği ile tanıştırdık ve Avrupa'da 6'ncı, dünyada 8'inci hızlı tren işletmecisi yaptık. Uzun yıllar vatandaşlarımızın tercih etmediği demir yolu seyahatlerini artık hızlı ve konforlu seyahat isteyenlerin ilk adresine dönüştürdük. 2009 yılında Eskişehir-Ankara hattı ile ülkemizde ilk Yüksek Hızlı Tren ile tanışan şehirler Ankara ve Eskişehir oldu. Ankara ile Eskişehir arasında başlayan yüksek hızlı tren işletmeciliği, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Eskişehir, İstanbul-Konya, Konya-Karaman ve geçen yıl hizmete aldığımız Ankara-Sivas güzergahlarında devam ediyor. Bugüne kadar yüksek hızlı tren hatlarımızda yapılan toplam yolculuk sayısı 89 milyonu geçti, yani nüfusumuzdan daha fazlasını taşıdık. Şu anda hızlı tren hatlarımız 11 şehre doğrudan, 9 şehre ise bölgesel ve otobüs bağlantılarıyla dolaylı hizmet vererek ülkemiz nüfusunun yüzde 50'sine ulaşıyor." "Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 80 dakikaya indirmeyi planlıyoruz" Ankara-Sivas hattının, sadece iki şehri birbirine bağlayan bir hat değil, aynı zamanda Edirne'den Kars'a uzanan doğu-batı hızlı demir yolu koridorunun önemli bir parçası olduğunu vurgulayan Uraoğlu, Yerköy-Kayseri hattının tamamlanmasıyla Ankara-Kayseri Hızlı Tren Hattı'nın da bu hatta bağlanacağını, Samsun ile Ankara'yı bağlayacak hızlı tren hattının da Delice üzerinden Ankara-Sivas hattına bağlanacağını söyledi. Uraloğlu, Sivas'ın devamında, Sivas-Erzincan, Erzincan-Erzurum, Erzurum-Kars ve Kars-Iğdır-Dilucu hızlı tren projeleriyle Dilucu ile Ankara hızlı tren bağlantısının da sağlanmış olacağını ifade etti. 2053 yılı hedefleri doğrultusunda kara yollarındaki yüzde 72'lik yük taşımacılığının payını yüzde 57 düşürmeyi, demir yollarının yüzde 5 olan taşımacılık payını yüzde 22'ye çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Uraloğlu, sözlerini şöyle tamamladı: "Demir yollarının yolcu taşımacılığında da yıllık ortalama 19,5 milyon olan yolcu sayısını 270 milyona çıkarmayı planlıyoruz. Bu hedefleri yakalamak için de demir yolu ağımızın gelişmesi amacıyla Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Osmaneli, Halkalı-Kapıkule, Mersin-Gaziantep, Karaman-Ulukışla-Mersin-Adana ve bizleri bir araya getiren Yerköy-Kayseri hatlarında yapım çalışmalarımız devam ediyor. Ayrıca Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı projesini gündeme aldık ve ön proje çalışmalarını tamamladık. Bu hatta saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 80 dakikaya indirmeyi planlıyoruz. 2053 yılı ulaştırma ve lojistik ana planımıza göre de demir yolu hat uzunluğumuzu 29 bin 89 kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz. Iğdır'dan, Kars'tan, Ankara'ya, Kapıkule'ye kadar planlanan hızlı tren hatlarıyla orta koridoru önemli bir şekilde destekleyici bir ulaşım ağını tamamlayacağız." Bakan Uraloğlu'na Vali Gökmen Çiçek, AK Parti Kayseri Milletvekilleri Hulusi Akar, Ayşe Böhürler, Murat Cahid Cıngı, Şaban Çopuroğlu, Sayın Bayar Özsoy, Büyükşehir Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç, AK Parti Genel Başkanvekili Mustafa Elitaş ve AK Parti İl Başkanı Fatih Üzüm eşlik etti.

Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı'nın 2024 sonunda tamamlanacak Haber

Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı'nın 2024 sonunda tamamlanacak

Karaismailoğlu, 10. Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı'nın (Eurasia Rail) 3. gün konferanslarının açılış oturumunda "Türkiye Yüzyılı'nın Ulaştırma Vizyonu" başlıklı sunum gerçekleştirdi. Etkinlikte konuşan Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin son 21 yılda ulaştırma sektöründe çok büyük adımlar attığını kaydederek, dev ulaştırma ve altyapı projelerine ilişkin örnekler paylaştı. Karaismailoğlu, "İhracatımız nasıl 25 milyar dolardan 254 milyar dolara nasıl çıkmışsa, 1 trilyon dolarlık ihracat hedefi de güçlü altyapı sayesinde olacaktır." diye konuştu. Türkiye'nin coğrafi konumunun avantajını mutlaka değerlendirmeleri gerektiğini vurgulayan Karaismailoğlu, 4 saatlik uçuşla 67 ülkeye, 1,6 milyar insana ve 43,2 trilyon dolarlık ekonomik büyüklüğe ulaşmanın mümkün olduğunu anlattı. Karaismailoğlu, dünyadaki ticaret hacminin 15 milyar ton olduğunu, bu rakamın 2030'da 25 milyar tona, 2050'de 95 milyar tona ulaşmasının beklendiğini kaydederek, yeni dönemde bu alanda Karadeniz'in de öne çıkacağını, Türkiye'nin bu çerçevede planlamalarını yaptığını söyledi. "Yatırımların büyük kısmı demir yoluna ayrıldı" Adil Karaismailoğlu, 2003-2023 yıllarında 193,9 milyar dolarlık ulaştırma, haberleşme ve altyapı yatırımı yaptıklarını belirterek, bu yatırımdan kara yollarının 40 milyar dolarlık pay aldığını söyledi. Artık ağırlık verecekleri demir yolunda 2053'e kadar 64 milyar dolarlık yatırım hedeflediklerini dile getiren Karaismailoğlu, bu alanda son olarak Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'nı açtıklarını anlattı. Karaismailoğlu, şu anda 29 bin 33 kilometre olan bölünmüş yol ağını 2053'te 38 bin 60 kilometreye çıkaracaklarını, demir yolu uzunluğunun ise 13 bin 919 kilometreden 28 bin 590 kilometreye yükseltileceğini kaydederek, yüksek hızlı tren ve hızlı tren bağlantısına sahip il sayısının ise 10'dan 52 olacağını bildirdi. "508 kilometrelik Ankara-İzmir arası 3,5 saate düşecek" TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Karaismailoğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı'nın tam 508 kilometre uzunluğunda olduğunu ve çalışmaların devam ettiğini belirterek, "İnşallah 2024'ün sonunda bunu bitirmeyi hedefliyoruz. Ankara-İzmir arasındaki 508 kilometrelik mesafe 3,5 saate düşecek." şeklinde konuştu. Bursa ile Balıkesir'i Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı'na bağlayacaklarını, bu hatta yoğun çalışmaların sürdüğünü ifade eden Karaismailoğlu, 313 kilometre uzunluğundaki Mersin-Adana- Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hattında yoğun çalışma olduğunu ve bu hattın 2025'te bitirileceğini vurguladı. Karaismailoğlu, "Proje bittiğinde Gaziantep'te durmayacak. Şanlıurfa'dan Mardin'e doğru devam edecek. Şanlıurfa tarafının projesi tamamlandı. Önümüzdeki dönemde bunun ihaleleri yapılacak." açıklamasında bulundu. Karaman ile Niğde arasındaki çalışmaların da sürdüğünü, 2024 sonu itibarıyla bu hattı açacaklarını, ondan sonra Niğde-Mersin arasındaki demir yolu hattını tamamlayacaklarını anlatan Karaismailoğlu, "Orası da tamamlanınca İstanbul ve Ankara'yı direkt Mersin'e bağlayacağız ve Akdeniz'e ulaşmış olacağız. Ayrıca Mersin-Gaziantep hattı ile entegre olacak. Bu hatların tamamını tamamladığımızda İstanbul'dan hızlı trene binen bir vatandaşımız Gaziantep'e kesintisiz şekilde ulaşmış olacak." ifadelerini kullandı. "Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek raylı sistemin ihale çalışmaları sürüyor" Adil Karaismailoğlu, Halkalı-Kapıkule hattındaki çalışmaların 3 etap olarak devam ettiği bilgisini vererek, "Burası da bittiğinde 2025 yılında Kapıkule'den gelen bir gurbetçimiz Gaziantep ve Sivas'a hızlı tren konforuyla seyahat etme imkanı bulacak." diye konuştu. Karaismailoğlu, Gebze Çayırova'dan başlayıp Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek ve Halkalı-İstanbul Havalimanı ile Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrolarına entegre olacak raylı sistem projesinde ihale çalışmalarının devam ettiğini söyledi. "Son 4 yılda maalesef İstanbul'a yatırım yapılmıyor" TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın İstanbul'a kazandırdığı raylı sistem projeleri hakkında da bilgi verdi. Şu anda megakentte yapımı süren projelerden bahseden Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ile Bakırköy (İDO)-Bağcılar Kirazlı, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı, Altunizade-Çamlıca-Bosna Bulvarı metro hattı ve Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hatlarında çalışmaların sürdüğünü söyledi. Karaismailoğlu, siyasetin vatandaşlara hizmet etmek için bir araç olduğunu, bakanlıklara da belediyelere de bütçelerin belirli şartlar altında verildiğini kaydederek, "Biz bütçemizi alırken hangi projeleri yapacağımızı söylüyoruz. Bakın gün geçmiyor ki açılış yapmayalım. İstanbul'daki raylı sistemlerden Ağrı'daki viyadüklere ve tünellere kadar... Bunlar devletimizin bütçesi sayesinde oluyor. Aynı şekilde yerel yönetimlere de bütçeler veriyor. Ama bakın son 4 yıla geldiğimizde maalesef İstanbul'a yatırım yapılmıyor." açıklamasında bulundu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde Kadir Topbaş ve Mevlüt Uysal döneminde yapılan raylı sistem yatırımlarından bahseden Karaismailoğlu, 2019'dan bu yana yapılan yatırımların o dönemlerin gerisinde kaldığını anlattı.

Tren ile Malatya-Ankara arasındaki mesafe 7 saate düşecek Haber

Tren ile Malatya-Ankara arasındaki mesafe 7 saate düşecek

Malatya’dan Sivas’a başlayan bölgesel tren ile Malatyalılar aktarmalı olarak Sivas üzerinden İstanbul ve Ankara’ya hızlı tren ile gidebilecek. Böylelikle 16 saat süren Malatya-Ankara demir yolculuğu 7 saate düşecek. Malatya’yı Hızlı Trenle Ankara ve İstanbul’ a bağlayacak olan Malatya-Sivas Bölgesel Tren seferleri bugün itibariyle başladı. Malatya’yı hızlı tren bağlantısıyla hız ve konfora kavuşturacak olan Malatya-Sivas Bölgesel Treninin ilk seferi Malatya Tren garında tören ile başladı. Saat 08.10’da ilk seferi başlayan Bölgesel Trenin uğurlama programında konuşan Malatya Valisi Hulusi Şahin, medeni ülkelerde bir dakikanın bile çok önemli olduğunu ifade ederek, “Türkiye’de Devlet Demir Yolları toplu taşıma açısından saate çok titizlikle uyan bir ülkedir. Biz araçla bile 6 buçuk saatte Malatya’dan Ankara’ya gidemiyoruz ama bu tren ile Sivas bağlantılı olarak, 280 TL’ye Ankara’ya ulaşabileceğiz. Bu çok değerli bir hizmet. Ayrıca Yazıhan ve Hekimhan’daki istasyonlardan da binilebilecek ve çok kısa bir süre içerisinde 6 buçuk saat gibi bir sürede Ankara’da olabilecek. Dönüşü de Ankara’dan saat 13.00 gibi hareket edecek ve Malatya’ya saat 20.00’de Malatya’da olacak. Darısı İstanbul hattına darısı hızlı trenin Malatya’ya uzatılıp 3 saatte Ankara’ya ve 6 saat İstanbul seviyesine gelmeye. Buna da çok az kaldı. İnanıyorum ki çok kısa bir süre içerisinde Türkiye bunu da başaracak ve Malatya’mız artık Ankara’ya sabah gidip akşam dönecek hale gelecektir. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu. Programda konuşan İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kızılay ise iş gereği Ankara’ya sık sık gittiğini ve bu sürenin 6 buçuk saate inmesiyle artık Ankara’ya trenle seyahat edeceğini söyledi. TCDD Taşımacılık Genel Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Şinasi Kazancı’da Ankara’yı Sivas’a hızlı tren ile bağladıklarını ve Malatyalıların da Ankara’ya hızlı gelmesini istediklerini belirterek, “İnşallah hızlı tren Malatya hattına gelene kadar bu geçici bir çözüm. Şimdi 6 buçuk saat ama çok yakında Malatya-Sivas 3 buçuk saate Sivas-Ankara’yı da 2 saate düşüreceğiz. 6 saat gibi bir sürede Ankara’da olmuş olacağız” diye konuştu. Eskişehir-Ankara, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve şimdi de Ankara-Sivas hattı ve Malatya bağlantılı. Temennimiz, Sivas’a gelen hızlı tren yolu hattının Malatya bağlantısı yapılarak doğu illerimizle de Ankara’nın ve batının hızlı tren yollarıyla ve hızlı tren ağlarıyla bağlanmasıdır” ifadelerine yer verdi. Konuşmaların ardından Malatya-Sivas Bölgesel treni ilk seferi için yola çıktı. Yolcular hızlı ve bölgesel treni birlikte kullanarak Ankara ve İstanbul yönlerine yapacakları seyahatlerde Malatya-Sivas parkuruna yüzde 50 indirim uygulanacak. Malatya Sivas Bölgesel Treni ile sadece Malatya-Sivas parkurunda seyahat edecek yolcular ise tam bilet ücreti ödeyecek. Malatya-Ankara Arasında İşleyen 4 Eylül Mavi Treni Haftada Karşılıklı 4 sefer yapacak.

Ankara-Malatya trenle seyahat süresi yarı yarıya düşüyor Haber

Ankara-Malatya trenle seyahat süresi yarı yarıya düşüyor

TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Ufuk Yalçın, Malatya ile Sivas arasında 20 Haziran'dan itibaren bölgesel tren seferleri başlatacaklarını, bu sayede Malatya'yı Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'na bağlayıp, trenle yolculuk süresini yarı yarıya düşüreceklerini bildirdi. Yalçın, AA muhabirine, seyahat sürelerini kısaltmak, zamandan tasarruf sağlayarak hızlı ve konforlu ulaşım hizmeti sunmak için yeni adımlar atmaya devam ettiklerini söyledi. Bu çalışmalardan birinin de Malatya-Sivas güzergahında olduğunu belirten Yalçın, "20 Haziran'dan itibaren hizmete vermeye başlayacak bölgesel tren seferleriyle Malatya'yı Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'na bağlayacağız. Bölgesel trenimiz her gün Malatya'dan saat 08.10’da hareket ederek, Sivas'a 11.49’da ulaşacak. Sivas'tan ise 16.10’da hareket ederek, Malatya'ya 19.54’te varacak." dedi. Yalçın, bölgesel treni aynı zamanda Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'na entegre edecekleri bilgisini vererek, şöyle konuştu: "Ankara ile Malatya arasında konvansiyonel hatta çalışmaya devam eden 4 Eylül Mavi Ekspresi ile 15 saat 30 dakika süren yolculuk, hızlı trenle yarı yarıya düşecek. Bu bağlantıyla birlikte trenle ulaşım Malatya-Ankara güzergahında 7 saat 20 dakikaya, Ankara ile Malatya arasında 6 saat 54 dakikaya düşecek." Hızlı tren bağlantılı bölgesel trenlerde yüzde 50 indirim Yalçın, Malatya yolcularının hızlı ve bölgesel treni birlikte kullanarak Ankara ve İstanbul yönlerine yapacakları seyahatlerde Malatya-Sivas parkuruna yüzde 50 indirim uygulayacaklarını, sadece Malatya-Sivas parkurunda seyahat edeceklerin ise tam bilet ücreti ödeyeceğini dile getirdi. Yolcu tercihlerini dikkate alarak müşteri odaklı yaklaşımla hizmet verdiklerine işaret eden Yalçın, Ankara-Malatya hattında hizmet veren 4 Eylül Mavi Ekspresi'nin başkentten perşembe ve cumartesi, Malatya'dan cuma ve pazar olmak üzere karşılıklı 4 sefer olarak işlemeye devam edeceğini kaydetti.

Ankara-Sivas Hızlı Treni ilk seferini gerçekleştirdi Haber

Ankara-Sivas Hızlı Treni ilk seferini gerçekleştirdi

Ankara-Sivas Hızlı Treni'nin bugün gerçekleştirilen ilk seferine Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, AK Parti Genel Başkanvekili Binali Yıldırım, BBP Genel Başkanı Mustafa Destici ve Yeniden Refah Partisi Genel Başkanı Fatih Erbakan da katıldı. Başkentten yola çıkan tren, Kırıkkale ve Yozgat istasyonlarında durdu. Bakan Karaismailoğlu, sefere ilişkin sosyal medyadan yaptığı paylaşımda, "Hızlı trenle yola çıktık. Kırıkkale, Yozgat ve Sivas'ta milletimizle buluşmaya geliyoruz." ifadesini kullandı. 405 kilometre uzunluğundaki hatta, Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 8 istasyon bulunuyor. Hat ile Ankara-Sivas kesimindeki mesafe 603 kilometreden 405 kilometreye düştü. 12 saat olan demir yoluyla seyahat süresi 2 saate, Ankara-Yozgat kesiminde 1 saate indi. Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'nda 66 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 27 kilometre uzunluğunda 49 viyadük bulunuyor. Projenin en uzun tüneli 5 bin 125 metre ile Akdağmadeni bölgesinde, en uzun demir yolu viyadüğü de 2 bin 220 metre ile Çerikli-Kırıkkale'de inşa edildi. Hızlı tren hattında ilk yerli ray kullanıldı Türkiye'nin en yüksek ayağa sahip demir yolu viyadüğü 89 metre yükseklikle Elmadağ'da yapıldı. Hızlı tren hattında ilk defa yerli ray kullanıldı. 138 kilometre beton yol ile tünellerde ilk balastsız yol, yani beton yol uygulaması gerçekleştirildi. Ayrıca, proje kapsamında Sivas'ta yerli ve milli buz önleme ve buz çözme tesisi yapıldı.

Antalya ATSO'dan hızlı tren için hedef 200 bin imza Haber

Antalya ATSO'dan hızlı tren için hedef 200 bin imza

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Ali Bahar, Antalya-Eskişehir hızlı tren hattının hayata geçirilmesi durumunda, Antalya-Kayseri hattına göre yaklaşık 2 kat daha yüksek bir katma değer oluşturacağını belirterek, 14 Mayıs'ta gerçekleştirilecek seçimin hemen ardından 200 bin imza kampanyası başlatacaklarını duyurdu. ATSO Nisan Ayı Olağan Meclis Toplantısı, Meclis Divanı, Yönetim Kurulu ve Meclis Üyelerinin katılımıyla ATSO Meclis Salonu’nda gerçekleştirildi. Antalya ticareti, KGF kredileri ve EYT gibi konu başlıklarının ön plana çıktığı konuşmasında Antalya’ya hızlı tren yatırımı için kampanya başlatacaklarını duyuran ATSO Başkanı Ali Bahar, “Yıllardır Antalya’nın hayali olan hızlı tren projesinin, 2023 yılında uygulamaya geçeceği konusunda vaatler verilmesine rağmen maalesef henüz hiçbir girişim olmamıştır. Hayata geçirilmesi için yoğun çaba sarf edeceğimizi belirtmek isterim. Bunun için yola çıkıyoruz. Hedef 200 bin imza” dedi. "Bir çok kez dile getirdik" Yıllardır Antalya’nın hayali olan hızlı tren projesinin, 2023 yılında uygulamaya geçeceği konusunda vaatler verilmesine rağmen maalesef henüz hiçbir girişim olmadığından yakınan Bahar, "2013 yılında benim de yönetim kurulu üyesi olduğum dönemde 2023 yılında bitecek projenin 2016 yılında düzenlenecek EXPO fuarına yetiştirilmesi için bir imza kampanyası düzenlemiştik. Gelinen süreçte konunun takipçisi olmak adına Odamız Araştırma Geliştirme Müdürlüğü’nden yetkili bir arkadaşımız hem Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na hem de TCDD Genel Müdürlüğü’ne bir ziyaret gerçekleştirerek projenin mevcut durumu hakkında bir araştırma gerçekleştirdi. TCDD tarafından etüt ve proje faaliyetleri tamamlanmış, tüm güzergah ve güzergah üzerindeki istasyon, köprü, tünel ve viyadükleri belirlenmiş ve hatta ÇED olumlu raporları alınmış, kısacası her şeyi ile tamamlanmış 2 farklı proje yer almaktadır" diye konuştu. "Antalya hattı büyük katma değer" Her iki hattın da hat uzunluğu ve ekonomik maliyeti birbirine eşit olsa da, getirileri bakımından ciddi bir fark söz konusu olduğunu işaret eden Bahar, "Öyle ki, yıllardır üzerine konuştuğumuz Antalya-Konya-Kayseri hattı için yapılan etüt çalışmalarında ön görülen yıllık yolcu sayısı 4 milyonken bu sayı Eskişehir hattında 5 milyon, Kayseri hattı için ön görülen yıllık yük taşıma kapasitesi 4,5 milyon ton iken bu sayı Eskişehir hattında 10 milyon ton olarak ön görülmektedir. Hatta bu veriler 2020 yılında yapılan çalışmanın verileridir. Bugün şehrimizin geldiği yer malumunuzdur ki bu sayılar ve verimlilik daha da artmıştır. Sonuç olarak Antalya-Eskişehir hattının hayata geçirilmesi durumunda Antalya-Kayseri hattına göre yaklaşık 2 kat daha yüksek bir katma değer oluşturması beklenmektedir. Diğer taraftan bu hattın Afyon üzerinden hızlı tren ile İzmir ve Ankara’ya, Eskişehir üzerinden ise Bursa ve İstanbul ile bağlanacak olması, Antalya’mıza kazandıracağı ekonomik değeri kat be kat artıracaktır” dedi. "Yatırım programına alınmasını sağlayacağız" Bahar, Antalya - Eskişehir hattının hayata geçirilebilmesi için atmaları gereken ilk adımın ise bu projenin 2024 yılı Cumhurbaşkanlığı Yatırım Programına alınmasını sağlamak olduğuna dikkat çekti. 14 Mayıs'ta gerçekleştirilecek seçimin hemen akabinde ATSO olarak bir imza kampanyası başlatacaklarına değinen Bahar, "Bu imza kampanyasına şehrimizdeki tüm paydaşlardan destek isteyerek yola çıkacağız ve tren hattının geçeceği tüm şehirlerde bulunan ticaret ve sanayi odalarını da kampanyamıza dahil edeceğiz. Ardından da Ankara’nın yolunu tutarak şehrimizin ve güzergah üzerinde yer alan diğer şehirlerin milletvekillerinin de desteğine alarak, projenin Cumhurbaşkanlığı Yatırım Planı’na dahil edilmesi ve hayata geçirilmesi için yoğun çaba sarf edeceğiz. Bunun için yola çıkıyoruz. Hedef 200 bin imza. Bu büyük bir projedir” dedi. "Deprem çalıştayı" Konut kampanyasına desteklerin çok önemli olduğunu belirten Bahar, "Odamız 44. grup meslek komitesinin öncülüğünde Haziran ayı içerisinde bir deprem çalıştayı düzenlenmesi planlanmıştır. Jeoloji mühendisi Prof. Dr. Naci Görür’ün de davet edilmesinin planlandığı çalıştay, ilgili meslek odaları ve komitelerimizi bir araya getirecek, Antalya’nın deprem konusunda öncelikli olarak alması gereken önlemleri masaya yatıracak önemli bir etkinlik olacaktır” ifadelerini kullandı. Bahar, EYT ve diğer ekonomik sorunlar nedeniyle üyelerin finansman ihtiyacının ne kadar ciddi boyutlarda arttığını yakından takip ettiklerini ve çözüm için çaba sarf ettiklerini belirtti. Bahar, Antalya'nın turizm potansiyeli ve bu alandaki şöhreti de dikkate alındığında, kentin “yazılım merkezi” ya da “yazılım üssü” olabilme potansiyeline sahip olduğunu işaret etti. "İnovasyon desteklenmeli" Dünyanın artık bilgi ve veri odaklı yol aldığının altını çizen Ali Bahar, "Bizim de bu gelişmelerin gerisinde kalmamak için bu verilerden faydalanmamız; tarım, turizm, inşaat ve sağlık başta olmak üzere tüm sektörlerde verimliliği ve inovatif çözümleri destekleyecek, dijitalleşmeden yüksek seviyede fayda sağlayacak iktisadi kararlar almamız gerekmektedir. Bu kapsamda geçtiğimiz ay Odamızın destekleriyle bir e-ticaret ve e-ihracat etkinliği gerçekleştirilmişti. Bu etkinlik kapsamında üyelerimiz 'dijital platformda' e-ticaret ve e-ihracat uygulamalarını görme fırsatı yakalamışlar ve oldukça pozitif geri dönüşler almıştık. Bu etkinliklerin artarak devem edeceğini ve ilerleyen günlerde inşaat sektörümüz ile inşaat sektörüne girdi temin eden diğer tüm sektörlerimizin de yer alacağı, sektörlerimiz arasında network oluşturacak bir B2B etkinliği gerçekleştireceğimizi bir kez daha hatırlatmak isterim” dedi. "Afet çalışmaları yetersiz" Deprem, yangın ve sel gibi doğal afetlerin yanı sıra küresel iklim değişikliği ülkelerin kalkınma sürecinde en önemli tehdit olduğuna değinen Bahar, "Özellikle iklim değişikliğine bağlı olarak gittikçe artan kuraklık ve aşırı hava koşulları nedeniyle yaşanan insani ve ekonomik kayıplar artmaktadır. Yaşadığımız her afet sonrasında üzülerek görmekteyiz ki, işletmelerimizin bu tür tehdit ve afetlere yönelik çalışmaları çok yetersizdir. Mevcut KOBİ’lerin sadece yüzde 30’unun sigorta poliçesine sahip olduğu tahmin edilmektedir. Yaşadığımız Kahramanmaraş depremi de göstermiştir ki Doğal Afet Sigortası (DASK)’a katılım da yeterli düzeye ulaşamamıştır. Türkiye genelinde yüzde 54 olan DASK oranı, deprem bölgesinde yüzde 49’larda kalmıştır. Hatta bazı illerde yüzde 30’lara kadar düşmüştür. Oysa DASK’ın artık zorunlu tutulması, prim, teminat ve tazminatların gerçekçi olması, sigortalamanın afet hazırlık denetiminin de bir parçası olması gerekiyor. Bu yönde yeni düzenlemeler yapılmalı ve uluslararası düzeydeki örnekleri incelenerek hızla hayata geçirilmelidir”diye konuştu. "Yöresel ürünler" Kapalı semt pazarlarında “Yöresel Ürünler Pazarı” veya benzer isimlerle çeşitli etkinlikler düzenlendiğini aktaran Bahar, bu pazar yerlerinde sergilenen ürünler hem halk sağlığı hem de gıda güvenliği açısından uygun olmayan koşullarda sergilenirken, diğer taraftan seyyar olarak çalışan kişiler her türlü vergisini ödeyen ve istihdam sağlayan firmalara karşı haksız rekabet ortamı oluşturarak gıda sektörü üyelerin ekonomik olarak yıpranmasına neden olduğunu belirtti. "Faaliyetleri çeşitlendirmeliyiz" Türkiye’nin temel ekonomik sorunları arasında özellikle enflasyon, gelir dağılımındaki bozulma, işsizlik, cari açık ve döviz kuru artışlarının geldiğini işaret eden Bahar, "TÜİK verilerine göre Ocak-Şubat döneminde ihracat yüzde 1,4 artmasına rağmen ithalattaki artış oranı yüzde 15,4 olarak gerçekleşmiş ve cari açık geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 44 oranında artarak tüm zamanların en yüksek düzeyine ulaşmıştır. Aynı dönemde Antalya’nın 136 milyon dolar cari fazla vererek ülkemizin cari açığına pozitif katkı yapması bizleri gururlandırmış, beraberinde daha çok çalışma sorumluluğumuz olduğunu bir kez daha hatırlatmıştır. Özellikle ticaret partnerimiz olan Avrupa bölgesinde sanayi üretiminde yaşanan gerileme ile birlikte enflasyonist sürecin devam etmesi, turizm ve ihracat gelirlerimiz açısından risk arz ettiğinden ihracat ve turizm gelirlerinin artırılması için bu faaliyetlerimizde çeşitlendirmeye gidilmesi daha da önemli hale gelmektedir” ifadelerine yer verdi. "Dış ticarete olumlu katkı" “Antalya yüksek potansiyeline rağmen, gelir seviyesi, ticaret düzeyi, oluşturulan katma değer ve kent yaşam kültürü ile istenilen seviyede olmadığını belirten Bahar, "Ancak Antalya olarak hedefimiz salt ekonomik büyüme değil, sürdürülebilir kalkınma ile paralel bir ekonomik büyümenin sağlanmasıdır. Yani, nitelikli büyümeli ve büyürken de çevreyi ve doğayı koruyup, gelecek nesillere aktarabilmeliyiz. Bu bilinçten hareket ile uluslararası işbirliği ağlarımıza bir yenisini daha ilave ederek geçtiğimiz günlerde Türk-İspanyol Ticaret ve Sanayi Odası ile işbirliği anlaşması imzaladık. Bu işbirliği anlaşması ile karşılıklı ticaret ve alım heyetlerinin, ikili iş görüşmelerinin artırılması amaçlanmıştır. Böylelikle Türkiye - İspanya arasında var olan yüksek ticaret hacminden yeterince pay alamayan Antalya’nın dış ticaret hacmine olumlu katkılar sağlamayı hedefliyoruz” dedi. "URGE projeleri" Bahar, devam eden HİSER Sağlık Turizmi Küme çalışmalarına ilave olarak, önümüzdeki aylarda; üyeleri yeni pazarlara açmak, yurtdışı pazarları, rakip ülke ve ürünleri tanımak, yeni pazarlama stratejileri, yeni işbirlikleri ve ihracat olanakları sağlayacak 4 yeni projeyi hayata geçireceklerini kaydetti. Bahar, 36. grup Oteller ve Benzer Konaklama Yerleri komitesi ile 37. Grup Restoran, Yiyecek, İçecek ve Eğlence Hizmetleri komitelerinden gelen talepler doğrultusunda, üyelerin Kaleiçi’nde yaşadıkları sorunların giderilmesi için de ciddi girişimlerinin olduğunu bildirdi. "Yapılandırma" 7440 Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun uyarınca, üyelerin 31 Aralık 2022 ve bu tarihinden önceki geçmiş yıllara ait aidat borçlarının yapılandırılması için 31 Mayıs 2023 tarihine kadar dijital ortamlardan başvuru yapabileceğini ifade eden Bahar, "Bu çerçevede 13 Mart 2023 tarihi itibariyle toplam 46.695 üye yapılandırmadan faydalanabilecektir. Yapılandırmadan faydalanabilecek tüm üyelerin yapılandırmaya dahil olmaları halinde 44 milyon 461 bin 843 TL, Odamıza ödenmiş olacaktır. Bugün yani 25 Nisan 2023 tarihine kadar af kapsamında yapılandırmaya dahil olan tutar 910 bin 314 TL’ye ulaşmış durumdadır” dedi. Bahar, Antalya ve Türkiye ekonomisi için üreten, katma değer oluşturan üyelerinin 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Gününü de kutladı. 14 Mayıs 2023 Pazar günü gerçekleşecek olan seçimlerin Cumhuriyetin 100. yılına yakışır bir şekilde barış, huzur ve demokratik bir ortamda geçmesini diyen Bahar, "Tüm siyasi parti temsilcilerine buradan başarılar dilerim. Seçimlerin hemen ardından ise Cumhuriyetimizin 100. yılına ulaşması yolunda çok önemli bir tarih ve ülkemizin bağımsızlığı yolunda atılan en önemli adım olan 19 Mayıs 1919’un seneyi devriyesini kutlayacağız. Bu vesile ile 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramınızı şimdiden kutlarım" dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.