Hava Durumu

#Hızlı Tren

TOURISMJOURNAL - Hızlı Tren haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hızlı Tren haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Edirne-İstanbul Arası Hızlı Tren ile Kısalıyor Haber

Edirne-İstanbul Arası Hızlı Tren ile Kısalıyor

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi kapsamında Edirne’yi İstanbul’a bağlayacak hızlı tren hattındaki çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Proje, 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy hattı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule hattı ve 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı hattı olmak üzere 3 etaptan oluşuyor. ÇERKEZKÖY-KAPIKULE HATTI TAMAMLANIYOR Projenin ilk etabı olan 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule hattındaki çalışmaların 2025 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor. Edirne kent merkezinde inşa edilen 680 metre uzunluğundaki Tunca Nehri viyadüğü büyük oranda tamamlandı. Ayrıca Kapıkule Sınır Kapısı güzergahındaki çalışmalar da sürüyor. 2019 yılında yapımına başlanan proje tamamlandığında, Halkalı ile Kapıkule arasındaki seyahat süreleri yolcu trenlerinde 3,5 saatten 1 saat 35 dakikaya, yük trenlerinde ise 8 saatten 3,5 saate düşecek. 2028’DE TAMAMI KULLANIMDA OLACAK AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal, projenin tüm etaplarının 2028 yılı sonuna kadar tamamlanmasının planlandığını açıkladı. Aksal, ilk etap tamamlandığında 2025’te Çerkezköy ile Sofya arasında tren seferlerinin başlayacağını belirtti. İSTANBUL HAVAALANI VE KUZEY MARMARA BAĞLANTISI Projenin iki hızlı tren hattı içerdiğini ifade eden Aksal, "Birinci projede hızlı tren Kapıkule-Çatalca oradan İGA İstanbul Havaalanı'na geçecek. Havaalanından üçüncü köprü üzerinden Ankara'ya bağlanacak. Önceki dönem Ulaştırma Bakanımızın ifadesiyle 'Demir Kuzey Marmara' diye tarif edilen bir yol var, bu ikinci bir hat olacak. Edirnelileri İstanbul Havaalanına bağlayacağı için o da çok önemli" sözlerini kaydetti.

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor Haber

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor

Batarya ile çalışan trenler, sıfır emisyon modunda istasyonlara girip çıkarak hem hava kirliliğini hem de gürültüyü önemli ölçüde azaltabilecek. Deneme, modern demiryollarının 200. yılını kutlaması nedeniyle İngiltere’de gerçekleştirildi. Ülkenin kuzeydoğusunda başarıyla gerçekleştirilen bir şehirlerarası bataryalı tren denemesi, Avrupa demiryollarının geleceği için umut verici bir adım oldu. Bu "tribid" trenler, batarya, dizel ve elektrik gücü arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. HIZ VE EKONOMİYİ BİRLEŞTİREN TEKNOLOJİ Yeni nesil trenler, 700 kW gücündeki bataryalarıyla 120 km/sa üzerindeki hızlara ulaşabiliyor. Deneme sırasında tren, yalnızca batarya gücüyle 70 kilometre yol kat etti. Lansman sonrasında bu menzilin 100-150 kilometreye çıkması bekleniyor. Bataryalı trenler, dizel alternatiflerine göre yüzde 35-50 arasında yakıt tasarrufu sağlayarak daha düşük işletme maliyetleri vadediyor. Yolcular, bu tasarrufların bilet fiyatlarına yansımasını umuyor. ÇEVREYE DUYARLI ALTERNATİF Elektrikli trenler, demiryolu sektörünün net sıfır karbon hedeflerine ulaşması için en iyi çözüm olarak görülüyor. Batarya ile çalışan trenler, elektrikli hatlara geçişi hızlandırırken altyapı maliyetlerini de azaltıyor. Havai hatlar yerine batarya kullanımı, Avrupa çapında elektrifikasyon projelerinde milyarlarca euro tasarruf edilmesini sağlayabilir. Bu trenler, istasyonlara sıfır emisyon modunda girip çıkmaları sayesinde istasyon çevresindeki hava ve gürültü kirliliğini de azaltma potansiyeline sahip. İngiltere Demiryolları Bakanı Lord Hendy, bu gelişmenin daha çevreci ve güvenilir yolculukların önünü açacağını belirtiyor. YAYGINLAŞAN BATARYA TEKNOLOJİSİ Bataryalı tren teknolojisi, Avrupa'da hızla yaygınlaşıyor. Hitachi Rail, bu trenlerin daha geniş bir coğrafyada kullanılmasını planlıyor. Şirket, Japonya'daki dünyanın ilk bataryalı yolcu treni ve İtalya’daki Masaccio projelerinin ardından İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde trenlerini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Siemens Mobility de Almanya’nın Ortenau bölgesinde bataryalı trenleri hizmete sundu. Bu trenler, her yıl 1,8 milyon litre dizel tasarrufu sağlıyor. Siemens’in hızlı şarj altyapısı Demiryolu Şarj Dönüştürücüleri (RCC'ler) sayesinde, hattın yalnızca kısa bölümleri elektrikli hale dönüştürülerek bu trenler çalıştırılabiliyor. AVRUPA'NIN YEŞİL DEMİRYOLU GELECEĞİ Avrupa'nın demiryolları, batarya teknolojisiyle maliyetleri azaltırken karbon ayak izini küçültüyor. İtalya ve Almanya gibi ülkelerdeki başarılı uygulamalar, bu teknolojinin daha fazla bölgede kullanılacağını gösteriyor. Gelecek, daha hızlı, çevreci ve ekonomik demiryolu seyahatinde şekillenecek.

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek Haber

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı sunumda, ülke genelindeki demiryolu projelerinin detaylarına değindi. Bakan Uraloğlu, taşıt sahipliğinin artması ve karayolu kullanımındaki büyük artışa rağmen, trafik güvenliği konusunda önemli ilerlemeler kaydedildiğini vurguladı. Taşıt kullanımının yüzde 195 arttığını belirten Uraloğlu, karayollarındaki güvenlikle ilgili yapılan iyileştirmeler sonucu, 100 milyon taşıt başına hayatını kaybeden kişi sayısının yüzde 77 oranında azaldığını ifade etti. Bakanlık bütçesinin artırıldığını açıklayan Uraloğlu, 2025 yılı için 482 milyar lira yatırım teklifinde bulunacaklarını belirtti. 2002-2024 yılları arasında yapılan yatırımların toplamda 280,6 milyar dolar değerinde olduğunu kaydetti. Demiryolu yatırımlarının payı ise her geçen yıl artıyor; 2023'te bu oran yüzde 53'e, 2024'te ise yüzde 55'e çıkması bekleniyor. Bakan Uraloğlu, 2028 yılına kadar demiryolu hat uzunluğunu 17 bin 287 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini ve demiryolu taşımacılığını daha da yaygınlaştıracaklarını belirtti. Bugüne kadar 92 milyon yolcu taşıyan hızlı trenlerin sayısını artırmayı ve 2053’te toplam 28 bin 590 kilometreye ulaşmayı planladıklarını ifade etti. İstanbul'da, şehir içi raylı sistemlerde büyük yatırımlar yapılmış olup, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı gibi projelerle yaklaşık 41 milyon yolcu taşındı. Ayrıca, Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro hattı, açıldığı günden bu yana 14 milyon yolcu taşıdı. Bakan, İstanbul dışında da şehir içi raylı sistemlerin yaygınlaştırıldığını, Bursa Emek-YHT-Şehir Hastanesi metrosunun 2026 yılında tamamlanacağını belirtti. Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi ile seyahat süresini 80 dakikaya indirileceğini açıklayan Bakan Uraloğlu, bu projeyle birlikte, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattı gibi projelerin de hızla ilerleyeceğini söyledi. Ayrıca, Ankara-Kayseri arasında seyahat süresi 7 saat 47 dakikadan 2 saate, Mersin-Adana hattında ise 6,5 saatten 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Uraloğlu, ayrıca 2028'e kadar 3 bin 92 kilometre olan mevcut hızlı tren hatlarını tamamlayacaklarını, yeni projelerle ulaşım sürelerini kısaltmayı ve demiryolu taşımacılığını daha etkin hale getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı ve Gaziantep-Şanlıurfa Hızlı Tren projelerinin de etüt ve yapım işlerine başlandığını duyurdu. Bakanlık, yerli ve milli demiryolu araçlarının üretimine de öncelik veriyor. Ülke genelinde bin 15 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının 434 kilometresi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından inşa edilmiş durumda. 2025 yılı içinde İstanbul Havalimanı Metro hattının 2. etabının da hizmete girmesi bekleniyor.

Bakan Uraloğlu: Haber

Bakan Uraloğlu: "Seyahat Süresi 4 Saatten 1,5 Saate İnecek"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule Demiryolu Hattı'nın ışık görme törenine katılarak, projeyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, tamamlandığında mevcut hat kapasitesini 4 kat artıracaklarını ve yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresinin ise 8,5 saatten 3,5 saate düşeceğini belirtti. Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi, toplamda üç etaptan oluşuyor. Bunlar; 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve şu an tamamlanan 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etabı. Bakan Uraloğlu, tüm etapların tamamlanmasıyla Türkiye'nin hızlı tren hattı kapasitesinin büyük ölçüde artırılacağını vurguladı. "SEYAHAT SÜRESİNİ 4 SAATTEN 1.5 SAATE DÜŞÜRMEYİ PLANLIYORUZ" Bakan Uraloğlu, "Tüm etapların tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat artırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresini ise 8,5 saatten 3,5 saate düşürmeyi planlıyoruz" dedi. Ayrıca 6,4 kilometrelik çift tüp TBM tüneli, 634 metre uzunluğunda 2 adet aç-kapa tünel ve 1,38 kilometrelik açık hattın altyapı ve üstyapı çalışmalarının devam ettiğini açıkladı. Projenin 2025 sonunda tamamlanması hedefleniyor. "İSTANBUL'U KAPIKULE HATTINA ENTEGRE EDECEĞİZ" Bakan Uraloğlu, İstanbul'u Kapıkule hattına bağlayacak bir hattın inşaatına da devam edildiğini belirterek, "Çalışmalarımız tamamlandığında Ispartakule'den devam edecek 67 km'lik hatla, İstanbul'u mevcut Halkalı İstasyonu'ndan yolcu ve yük hizmetlerini sağlayacak şekilde Çerkezköy ilçesine oradan da Kapıkule Hattı'na entegre edeceğiz. Halkalı - Çerkezköy demiryolu hattımız ulusal demiryolu ağımızın önemli bir parçasını oluşturacağı gibi Marmaray'ın devamı olarak Halkalı'dan sonrası için bir banliyö hattı gibi de çalışacak" diye belirtti. Halkalı-Ispartakule hattının tamamlanmasının ardından, İstanbul’un raylı sistem ağı daha da genişleyecek. Marmaray, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve diğer metro hatlarıyla birleşerek, 3.1 milyon İstanbullunun ulaşımını kolaylaştıracak. Bakan Uraloğlu, yeni hattın bölgedeki vatandaşların günlük ulaşımını daha ekonomik ve hızlı hale getireceğini belirterek hattın geniş yayılım ağını anlattı. Bakan Uraloğlu, demiryolu uzunluğunun 2003 yılında 11 bin kilometre olduğunu, son yapılan yatırımlarla bu uzunluğun 13 bin 919 kilometreye çıktığını da duyurdu. Ayrıca, Avrupa ile olan demiryolu bağlantılarının güçlendirileceğini ve ticari hareketliliğin artacağına dikkat çekti.

İstanbul-Antalya hızlı trenle 4 saat 45 dakikaya düşecek Haber

İstanbul-Antalya hızlı trenle 4 saat 45 dakikaya düşecek

PROJENİN ETÜTLERİ TAMAMLANDI Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden itibaren gündemde olan ve yapımı için ilk olarak 1933 yılında kanun çıkarılan, ancak bir türlü gerçekleşmeyen Antalya'ya demiryolu projesi, 100 yıl sonra hayata geçiyor. Antalya, uzun yıllardır beklenen yüksek hızlı tren projesinin gerçekleşmesi Antalya'nın ulaşım ağını genişletecek ve turizme de katkı sağlayacak. PROJE AŞAMASI TAMAMLANDI Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, geçtiğimiz Nisan ayında, Antalya’nın hızlı demiryolu ağına bağlanması amacıyla; 425 kilometrelik Eskişehir-Kütahya-Afyonkarahisar- Isparta/Burdur-Antalya ve 541 kilometrelik Kayseri-Aksaray-Konya-Seydişehir-Antalya kesimlerinde, 200 km/saat tasarım hızına uygun olarak hızlı tren demiryolu projelerinin planlandığını, tüm kesimlerde etüt proje çalışmalarının tamamlandığını açıklamıştı. Bakanın duyurduğu, Antalya’yı Eskişehir’e bağlayacak olan yeni hızlı tren hattı, Ankara ve İstanbul ile yapımı devam eden İzmir bağlantılı hızlı tren hatlarının da bir parçası olacak. Projenin tamamlanmasıyla İstanbul’dan Antalya’ya 4 saat 45 dakikada hızlı trenle ulaşılabilecek. HIZLI TREN 7 ŞEHİRDEN GEÇECEK İstanbul-Eskişehir arası mevcut tren hattının kullanılacağını belirten bakan yeni hattın Kütahya, Afyonkarahisar, Burdur ve Isparta üzerinden Antalya'ya ulaşacağını duyurdu. Bakan Uraloğlu’nun müjdesini verdiği Antalya’yı Eskişehir’e bağlayacak olan yeni hızlı tren hattı, Ankara ve İstanbul ile yapımı devam eden İzmir bağlantılı hızlı tren hatlarının da bir parçası olacak. Projenin tamamlanmasıyla İstanbul’dan Antalya’ya 4 saat 45 dakikada hızlı trenle ulaşılabilecek. İstanbul - Eskişehir arasında hali hazırda olan hat ile Eskişehir'den Kütahya, Afyonkarahisar, Isparta, Burdur ve Antalya'ya seyahat edilebilecek. Ayrıca inşaatı devam eden Ankara - İzmir hattına Afyonkarahisar durağına da entegre olunacak.

Milli Hızlı Tren’de ilk test 2025’te Haber

Milli Hızlı Tren’de ilk test 2025’te

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden Milli Hızlı Tren’in tamamen yerli imkanlarla üretildiğini belirterek, hızlı trenin tasarım çalışmalarında sona yaklaşıldığını söyledi. 2024 yılının son çeyreğinde tasarım çalışmalarının tamamlanarak montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde fabrika statik testlerin tamamlanmasının ardından 2025 yılında raylara indirilerek dinamik yol testlerinin yapılacağını açıkladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden yerli ve milli hızlı tren çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulundu. Tamamen yerli ve milli imkanlarla üretilen hızlı trenlerin, yüksek konforlu olarak tasarlandığını ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde tasarım süreçlerinde sona yaklaştıklarını söyledi. Milli Hızlı Tren Projesinin Türkiye’nin geleceği için çok önemli bir adım olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin demiryolu araçlarının üretiminde kendi kendine yeten bir ülke haline geldiğinin altını çizdi. Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma ve altyapı alanındaki yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor. Türkiye artık demiryollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren ülke konumuna yükseldi” dedi. Milli Elektrikli Tren Setleri ile 27 Mayıs 2023 tarihinde yolcu seferlerini başlattıklarını hatırlatan Bakan Uraloğlu, “Milli Elektrikli Trenimizden sonra Milli Hızlı Trenimizi de yapıyoruz. Türasaş tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 km hıza ulaşacak. Her bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 adet vagon bulunacak” şeklinde konuştu. Son teknoloji donanımlarla üretiliyor Hızlı tren setlerinin tasarımsal özelliklerine değinen Bakan Uraloğlu, trenlerin üretim aşamasında son teknoloji donanımlarla üretildiğini belirterek, “Kapı ve bölme duvarlara entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj istasyonlu katlanır masalar, konforlu deri ve kumaş koltuk tasarımı, bistro alanında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi, endirekt aydınlatma sistemli, ferah iç tasarımı ile yolculara maksimum konfor sunacak” diye konuştu. Tübitak-Rute ile birlikte ortak olarak geliştirilen ‘Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi’nin Hızlı Tren projesinde kullanılacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, bu sayede tren setini oluşturan kritik alt bileşenlerin de yerli ve milli imkanlarla üretildiğine dikkat çekti. Uluslararası standartlara uygun yürütülen bir proje Uluslararası standartlara uygun olarak yürütülen projemizin tüm tasarım süreçlerinin tamamlanmasının ardından 2024 yılının son çeyreğinde montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesinde fabrika statik testlerin tamamlanması ile birlikte 2025 yılının son çeyreğinde hızlı treni raylara indirerek dinamik yol testlerine başlamayı planladıklarını söyledi.

Hızlı trenle Ankara-Kayseri arası 1 saat 45 dakikaya düşecek Haber

Hızlı trenle Ankara-Kayseri arası 1 saat 45 dakikaya düşecek

Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı ile entegre olacak Ankara-Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı'nın Düver Mahallesi'ndeki şantiyesinde yetkililerden brifing aldıktan sonra açıklamalarda bulunan Uraloğlu, projede gelinen son durumu yerinde görmek için bir saha programı düzenlediklerini, güzergah boyunca incelemelerde bulunduklarını ve projeyle ilgili bilgi aldıklarını söyledi. Proje kapsamında Yerköy Cakcak ve Kayseri Düver bölgelerindeki şantiyeleri kurduklarını, Yenifakılı bölgesindeki şantiyenin kurulumuna devam ettiklerini belirten Uraloğlu, "Yerköy bölgesinde toprak işleri, sanat yapıları ve tünel portallarında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. GT-2 Tüneli'nde kazı destekleme çalışmalarını tamamladık. Kayseri bölgesinde de tünel portalı kazı destekleme çalışmaları devam ediyor. Projemizi 2028 yılının ilk yarısında bitirmeyi hedefliyoruz" diye konuştu. Yerköy-Kayseri hattının uzunluğunun 142 kilometre olduğunu, Yerköy-Şefaatli-Kayseri arasına saatte 250 kilometre hız yapılabilen yeni çift hatlı, elektrikli ve sinyalli bir tren hattı inşa ettiklerini anlatan Uraloğlu, Şefaatli, Yenifakılı ve Himmetdede olmak üzere 3 istasyon tasarladıklarını belirtti. "Ankara-Kayseri arası sadece 1 saat 45 dakikaya düşecek" Proje kapsamında, 20,3 kilometre uzunluğunda 21 tünel, 2 bin 572 metre uzunluğunda 18 demir yolu köprüsü, 224 menfez ve 27 üstgeçit ile 92 altgeçit de inşa edileceğini aktaran Uraloğlu, şunları kaydetti: "Ülkemizin Trans-Asya orta koridorunu destekleyecek şekilde doğu-batı ve kuzey-güney ekseninde çift hatlı demir yolu koridorunu oluşturma hedefine uygun olarak hayata geçirdiğimiz projemizi tamamladığımızda Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı ile entegre olacak ve böylece Kayseri de doğrudan hızlı tren konforuyla tanışacak. Yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşıma imkanına kavuşacağız. Mevcut konvansiyonel demir yolu bağlantısıyla 7 saat süren Ankara-Kayseri arası sadece 1 saat 45 dakikaya düşecek. 5,5 saatte İstanbul'a hızlı, güvenli ve ekonomik ulaşım imkanı sağlanacak. Şöyle düşünün, ailesi Kayseri'de yaşayan ve Ankara'da okuyan üniversite öğrencilerimiz isterlerse cuma akşamları okuldan çıktıktan sonra 1 saat 45 dakika gibi kısa ve konforlu bir yolculukla hafta sonlarını ailelerinin yanında geçirebilirler ya da hafta sonlarında farklı bir etkinlik yapıp yeni yerler keşfetmek isteyen vatandaşlarımız Ankara'dan Kayseri'ye ya da Kayseri'den Ankara'ya gitmek istediklerinde bu yol gözlerinde büyümeyecek. Düşünün 7 saat nere, 1 saat 45 dakika nere?" Uraloğlu, bu seyahatlerin her iki şehrin turizm ve ticaret faaliyetlerini de geliştireceğine dikkati çekerek "İstanbul'da düğünü olan Kayserili vatandaşlarımız yolculukları sadece 5,5 saat süreceği için isterlerse düğün günü dahi yola çıkabilecekler. Konaklama derdi düşünmeyecekler. Bakın, tek bir projemiz dahi insanımızın hayatına nasıl tesir ediyor" ifadelerini kullandı. "Yaklaşık 242 milyon avro kazanç sağlamış olacağız" Projenin tamamlanmasının ülke ekonomisi üzerinde de büyük katkıları olacağını vurgulayan Uraloğlu, "İşletme bakım maliyeti açısından 115 milyon avro, yolcunun zaman kazancı bakımından 90 milyon avro, yük taşımacılığındaki zaman kazancı bakımından 5 milyon avro ve karbon salınımının azaltılmasından 32 milyon avro olmak üzere yılda yaklaşık 242 milyon avro kazanç sağlamış olacağız" dedi. Bakan Uraloğlu, bugün Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'nın Yozgat'taki Yerköy Hızlı Tren İstasyonu'nu vatandaşların kullanımına açtıklarını, resmi açılışı da ilerleyen günlerde gerçekleştireceklerini belirtti. Demir yollarının dinamik yapısıyla çağın gerektirdiği değişimlere devam ettiğini belirten Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bildiğiniz üzere 2002-2024 yılları arasında ülkemizde demir yollarında ciddi yatırımlar, iyileştirme, yenileme ve kalkınma hamleleri gerçekleştirdik. 2002 yılında 10 bin 948 kilometre olan hat uzunluğumuzu 13 bin 919 kilometreye yükselttik. 2 bin 252 kilometre hızlı tren hattı inşa ettik. Ülkemizi, yarım asırlık hayalimiz olan Yüksek Hızlı Tren işletmeciliği ile tanıştırdık ve Avrupa'da 6'ncı, dünyada 8'inci hızlı tren işletmecisi yaptık. Uzun yıllar vatandaşlarımızın tercih etmediği demir yolu seyahatlerini artık hızlı ve konforlu seyahat isteyenlerin ilk adresine dönüştürdük. 2009 yılında Eskişehir-Ankara hattı ile ülkemizde ilk Yüksek Hızlı Tren ile tanışan şehirler Ankara ve Eskişehir oldu. Ankara ile Eskişehir arasında başlayan yüksek hızlı tren işletmeciliği, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Eskişehir, İstanbul-Konya, Konya-Karaman ve geçen yıl hizmete aldığımız Ankara-Sivas güzergahlarında devam ediyor. Bugüne kadar yüksek hızlı tren hatlarımızda yapılan toplam yolculuk sayısı 89 milyonu geçti, yani nüfusumuzdan daha fazlasını taşıdık. Şu anda hızlı tren hatlarımız 11 şehre doğrudan, 9 şehre ise bölgesel ve otobüs bağlantılarıyla dolaylı hizmet vererek ülkemiz nüfusunun yüzde 50'sine ulaşıyor." "Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 80 dakikaya indirmeyi planlıyoruz" Ankara-Sivas hattının, sadece iki şehri birbirine bağlayan bir hat değil, aynı zamanda Edirne'den Kars'a uzanan doğu-batı hızlı demir yolu koridorunun önemli bir parçası olduğunu vurgulayan Uraoğlu, Yerköy-Kayseri hattının tamamlanmasıyla Ankara-Kayseri Hızlı Tren Hattı'nın da bu hatta bağlanacağını, Samsun ile Ankara'yı bağlayacak hızlı tren hattının da Delice üzerinden Ankara-Sivas hattına bağlanacağını söyledi. Uraloğlu, Sivas'ın devamında, Sivas-Erzincan, Erzincan-Erzurum, Erzurum-Kars ve Kars-Iğdır-Dilucu hızlı tren projeleriyle Dilucu ile Ankara hızlı tren bağlantısının da sağlanmış olacağını ifade etti. 2053 yılı hedefleri doğrultusunda kara yollarındaki yüzde 72'lik yük taşımacılığının payını yüzde 57 düşürmeyi, demir yollarının yüzde 5 olan taşımacılık payını yüzde 22'ye çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Uraloğlu, sözlerini şöyle tamamladı: "Demir yollarının yolcu taşımacılığında da yıllık ortalama 19,5 milyon olan yolcu sayısını 270 milyona çıkarmayı planlıyoruz. Bu hedefleri yakalamak için de demir yolu ağımızın gelişmesi amacıyla Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Osmaneli, Halkalı-Kapıkule, Mersin-Gaziantep, Karaman-Ulukışla-Mersin-Adana ve bizleri bir araya getiren Yerköy-Kayseri hatlarında yapım çalışmalarımız devam ediyor. Ayrıca Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı projesini gündeme aldık ve ön proje çalışmalarını tamamladık. Bu hatta saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 80 dakikaya indirmeyi planlıyoruz. 2053 yılı ulaştırma ve lojistik ana planımıza göre de demir yolu hat uzunluğumuzu 29 bin 89 kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz. Iğdır'dan, Kars'tan, Ankara'ya, Kapıkule'ye kadar planlanan hızlı tren hatlarıyla orta koridoru önemli bir şekilde destekleyici bir ulaşım ağını tamamlayacağız." Bakan Uraloğlu'na Vali Gökmen Çiçek, AK Parti Kayseri Milletvekilleri Hulusi Akar, Ayşe Böhürler, Murat Cahid Cıngı, Şaban Çopuroğlu, Sayın Bayar Özsoy, Büyükşehir Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç, AK Parti Genel Başkanvekili Mustafa Elitaş ve AK Parti İl Başkanı Fatih Üzüm eşlik etti.

Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı'nın 2024 sonunda tamamlanacak Haber

Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı'nın 2024 sonunda tamamlanacak

Karaismailoğlu, 10. Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı'nın (Eurasia Rail) 3. gün konferanslarının açılış oturumunda "Türkiye Yüzyılı'nın Ulaştırma Vizyonu" başlıklı sunum gerçekleştirdi. Etkinlikte konuşan Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin son 21 yılda ulaştırma sektöründe çok büyük adımlar attığını kaydederek, dev ulaştırma ve altyapı projelerine ilişkin örnekler paylaştı. Karaismailoğlu, "İhracatımız nasıl 25 milyar dolardan 254 milyar dolara nasıl çıkmışsa, 1 trilyon dolarlık ihracat hedefi de güçlü altyapı sayesinde olacaktır." diye konuştu. Türkiye'nin coğrafi konumunun avantajını mutlaka değerlendirmeleri gerektiğini vurgulayan Karaismailoğlu, 4 saatlik uçuşla 67 ülkeye, 1,6 milyar insana ve 43,2 trilyon dolarlık ekonomik büyüklüğe ulaşmanın mümkün olduğunu anlattı. Karaismailoğlu, dünyadaki ticaret hacminin 15 milyar ton olduğunu, bu rakamın 2030'da 25 milyar tona, 2050'de 95 milyar tona ulaşmasının beklendiğini kaydederek, yeni dönemde bu alanda Karadeniz'in de öne çıkacağını, Türkiye'nin bu çerçevede planlamalarını yaptığını söyledi. "Yatırımların büyük kısmı demir yoluna ayrıldı" Adil Karaismailoğlu, 2003-2023 yıllarında 193,9 milyar dolarlık ulaştırma, haberleşme ve altyapı yatırımı yaptıklarını belirterek, bu yatırımdan kara yollarının 40 milyar dolarlık pay aldığını söyledi. Artık ağırlık verecekleri demir yolunda 2053'e kadar 64 milyar dolarlık yatırım hedeflediklerini dile getiren Karaismailoğlu, bu alanda son olarak Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'nı açtıklarını anlattı. Karaismailoğlu, şu anda 29 bin 33 kilometre olan bölünmüş yol ağını 2053'te 38 bin 60 kilometreye çıkaracaklarını, demir yolu uzunluğunun ise 13 bin 919 kilometreden 28 bin 590 kilometreye yükseltileceğini kaydederek, yüksek hızlı tren ve hızlı tren bağlantısına sahip il sayısının ise 10'dan 52 olacağını bildirdi. "508 kilometrelik Ankara-İzmir arası 3,5 saate düşecek" TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Karaismailoğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı'nın tam 508 kilometre uzunluğunda olduğunu ve çalışmaların devam ettiğini belirterek, "İnşallah 2024'ün sonunda bunu bitirmeyi hedefliyoruz. Ankara-İzmir arasındaki 508 kilometrelik mesafe 3,5 saate düşecek." şeklinde konuştu. Bursa ile Balıkesir'i Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı'na bağlayacaklarını, bu hatta yoğun çalışmaların sürdüğünü ifade eden Karaismailoğlu, 313 kilometre uzunluğundaki Mersin-Adana- Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hattında yoğun çalışma olduğunu ve bu hattın 2025'te bitirileceğini vurguladı. Karaismailoğlu, "Proje bittiğinde Gaziantep'te durmayacak. Şanlıurfa'dan Mardin'e doğru devam edecek. Şanlıurfa tarafının projesi tamamlandı. Önümüzdeki dönemde bunun ihaleleri yapılacak." açıklamasında bulundu. Karaman ile Niğde arasındaki çalışmaların da sürdüğünü, 2024 sonu itibarıyla bu hattı açacaklarını, ondan sonra Niğde-Mersin arasındaki demir yolu hattını tamamlayacaklarını anlatan Karaismailoğlu, "Orası da tamamlanınca İstanbul ve Ankara'yı direkt Mersin'e bağlayacağız ve Akdeniz'e ulaşmış olacağız. Ayrıca Mersin-Gaziantep hattı ile entegre olacak. Bu hatların tamamını tamamladığımızda İstanbul'dan hızlı trene binen bir vatandaşımız Gaziantep'e kesintisiz şekilde ulaşmış olacak." ifadelerini kullandı. "Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek raylı sistemin ihale çalışmaları sürüyor" Adil Karaismailoğlu, Halkalı-Kapıkule hattındaki çalışmaların 3 etap olarak devam ettiği bilgisini vererek, "Burası da bittiğinde 2025 yılında Kapıkule'den gelen bir gurbetçimiz Gaziantep ve Sivas'a hızlı tren konforuyla seyahat etme imkanı bulacak." diye konuştu. Karaismailoğlu, Gebze Çayırova'dan başlayıp Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek ve Halkalı-İstanbul Havalimanı ile Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrolarına entegre olacak raylı sistem projesinde ihale çalışmalarının devam ettiğini söyledi. "Son 4 yılda maalesef İstanbul'a yatırım yapılmıyor" TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın İstanbul'a kazandırdığı raylı sistem projeleri hakkında da bilgi verdi. Şu anda megakentte yapımı süren projelerden bahseden Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ile Bakırköy (İDO)-Bağcılar Kirazlı, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı, Altunizade-Çamlıca-Bosna Bulvarı metro hattı ve Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hatlarında çalışmaların sürdüğünü söyledi. Karaismailoğlu, siyasetin vatandaşlara hizmet etmek için bir araç olduğunu, bakanlıklara da belediyelere de bütçelerin belirli şartlar altında verildiğini kaydederek, "Biz bütçemizi alırken hangi projeleri yapacağımızı söylüyoruz. Bakın gün geçmiyor ki açılış yapmayalım. İstanbul'daki raylı sistemlerden Ağrı'daki viyadüklere ve tünellere kadar... Bunlar devletimizin bütçesi sayesinde oluyor. Aynı şekilde yerel yönetimlere de bütçeler veriyor. Ama bakın son 4 yıla geldiğimizde maalesef İstanbul'a yatırım yapılmıyor." açıklamasında bulundu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde Kadir Topbaş ve Mevlüt Uysal döneminde yapılan raylı sistem yatırımlarından bahseden Karaismailoğlu, 2019'dan bu yana yapılan yatırımların o dönemlerin gerisinde kaldığını anlattı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.