Hava Durumu

#Hızlı Tren

TOURISMJOURNAL - Hızlı Tren haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hızlı Tren haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turistik Doğu Ekspresi'nden Yeni Sezonda Görkemli Açılış Haber

Turistik Doğu Ekspresi'nden Yeni Sezonda Görkemli Açılış

ANKARA (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla düzenlenen törenle Turistik Doğu Ekspresi, 2024-2025 sezonunun açılışını yaptı. Bakan Uraloğlu, "Kelimenin gerçek anlamıyla da mecazi anlamıyla da hizmete başladığı 2019 yılından bu yana ülkemiz turizm sektörünün lokomotifi haline gelen Turistik Doğu Ekspresi'ni uğurluyoruz. Bizim için güzel ve önemli bir gün" dedi. Trenin yalnızca bir ulaşım aracı olmadığını, aynı zamanda Anadolu’nun kadim mirasını tanımak isteyenler için benzersiz bir deneyim sunduğunu vurguladı. 10 BİN KİŞİ İÇİN UNUTULMAZ BİR SEYAHAT DENEYİMİ 2019'dan bu yana 71 bin yolcu ağırlayan Turistik Doğu Ekspresi, yeni sezonda Ankara-Kars ve Kars-Ankara yönlerinde toplam 60 seferle 10 bin 500 kişiye hizmet verecek. Uraloğlu, yeni sezonda trenin Erzincan, Erzurum, İliç, Divriği ve Sivas gibi noktalarda uzun molalar vererek yolculara hem gezi hem de manzara keyfi sunacağını aktardı. ERZURUM VE YENİ ROTALAR ÖNE ÇIKIYOR 2025 yılında Turizm ve Kış Sporları Başkenti unvanlarını kazanan Erzurum'da, 4 saatlik mola ile tren yolculuğuna farklı bir boyut katılıyor. Ayrıca yoğun talep üzerine hayata geçirilen Turistik Diyarbakır Ekspresi gibi yeni rotalar da dikkat çekiyor. Ankara-Diyarbakır hattında 8 sefer gerçekleştirecek tren, turistik anlamda önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Sefer hakkında bilgi veren Uraloğlu, "Bu trenimizde Ankara-Diyarbakır seferinde Malatya'da 3 saat, Diyarbakır-Ankara seferinde ise Elazığ Yolçatı'da 4 saat turizm amaçlı duracak. Yine, Bölgesel Turistik Kars-Erzurum Ekspresimizde 12 gidiş 12 dönüş olmak üzere toplam 24 adet tren seferi, Turistik Tatvan Ekspresi'nde ise 2 gidiş 2 dönüş olmak üzere toplam 4 adet tren seferi gerçekleştireceğiz" açıklamasını yaptı. DEMİRYOLLARINDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM Bakan Uraloğlu, son 22 yılda demiryolu ağının genişletildiğini ve hızlı trenlerle 93 milyon yolcuya ulaşıldığını belirtti. 2053 hedefleri arasında demiryolu ağını 28 bin kilometreye çıkarmak ve Türkiye’nin her köşesine hızlı trenlerle ulaşmak yer alıyor. ULUSLARARASI TANITIMDA TRENLERİN ROLÜ Sadece yurt içinde değil, İstanbul-Sofya Ekspresi gibi uluslararası hatlarla da dikkat çeken turistik trenler, Türkiye’nin tanıtımına ve kültürel etkileşime önemli katkılar sağlıyor. 2024 yılında bu hattı 37 bin yolcu kullandı. GELECEĞE YOLCULUK Demiryollarının modernizasyonuyla Türkiye, Avrupa'nın 6., dünyanın 8. hızlı tren işletmecisi oldu. Bu yenilikçi vizyon, turistik trenlerin de başarısının temel taşlarından biri haline geldi. Uraloğlu, tren yolculuklarının turizmden ekonomiye birçok alanda önemli katkılar sağladığını ifade etti. Uraloğlu, "Sadece 48 saatte hızlı trenlerle yapılan rüya gibi bir yolculukla bütün Türkiye'ye ulaşacağımız bir vizyon çiziyor ve bunun için çalışıyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.

CHP'li Aygun, Tekirdağ’daki Ulaşım Sorunlarını Gündeme Getirdi Haber

CHP'li Aygun, Tekirdağ’daki Ulaşım Sorunlarını Gündeme Getirdi

CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, TBMM’de Tekirdağ’daki ulaşım sorunlarını dile getirdiği konuşmasında, "Havalimanı var, ama uçuş yok. Oda başkanlarımız yolcu garantisi verdiler, ama mevcut tur şirketi uçmak istemiyor. Çözüm bekliyoruz" dedi. Aygun, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2025 yılı bütçe görüşmelerinde Tekirdağ’daki havalimanı sıkıntısı odaklı bir konuşma gerçekleştirdi. İktidarın daha önce verdiği "Çorlu Havalimanı'nı Atatürk Havalimanı yapıyoruz, Türkiye’nin her yerine uçacaksınız" sözünü yerine getirmediğine işaret eden Aygun, “Havalimanı var, ama uçuş yok” diyerek çözüm talep etti. Aygun, Tekirdağ’ın Türkiye’nin en çok vergi veren sekiz ili arasında yer aldığını belirterek, hizmet alımında merkezi bütçenin son kısmında olmasının Tekirdağ halkına adaletsizlik olduğunu söyledi. Çorlu Havalimanı’nın adı değişse de uçak seferlerinin olmadığını belirten Aygun, "Oda başkanlarımız yüzde 60’lık garantiyi sağlıyor, ama uçak seferi yok" dedi. Tekirdağ’daki ulaşım sıkıntılarının sadece havalimanı ile sınırlı kalmadığını ifade eden Aygun, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’nin Süleymanpaşa’dan Muratlı’ya bir otogar inşa ettiğini, ancak Karayolları Genel Müdürlüğü’nün otogara göbek yapma izni vermediğini kaydederek duruma isyan etti. HIZLI TREN HATTI GÜNDEMİ Aygun, Halkalı’dan Edirne’ye hızlı tren hattının tamamlanamaması nedeniyle Tekirdağ halkının hızlı tren hizmetinden yararlanamadığını belirtti. Ayrıca, Çorlu, Süleymanpaşa ve diğer ilçelerin hızlı tren bağlantılarının da bir an önce gündeme alınması gerektiğini ifade etti. YAT LİMANI TADİLATI Tekirdağ’daki yat limanı sıkıntılarına da değinen Aygun, Tekirdağ Yat Limanı’nın mendireğinin yıkıldığını ve limanın kiraya verilmesi sürecinde yaşanan sorunları aktardı. "Büyükşehir mahkemeyi kazandı ve Millî Emlak’tan geri aldı yeri. Şimdi soruyoruz: Bu bizim yat limanı ne olacak?" diye sordu. KARAYOLU SORUNLARI Yollarla ilgili de sıkıntılar yaşandığını belirten Aygun, Süleymanpaşa’dan Kınalı’ya kadar kavşaklardaki trafik sıkışıklığını gündeme getirdi. Malkara’dan Kınalı’ya kadar otobanın ne zaman biteceğini sorarak, kavşaklarda çevre düzenlemesi ve ağaç dikimi gibi basit çözümlerin hayata geçirilmesini istedi. Aygun, ayrıca Trakya'daki telefon ve internet sorunlarına dikkat çekerek, "Uçmakdere’de internet yok, telefonlar çekmiyor" ifadelerini kullandı. "BALO PROJESİ, BALON ÇIKTI" Son olarak, Anadolu sanayicisinin ürünlerini Avrupa'ya demiryoluyla taşıyacak BALO projesinin hayal olduğunu söyleyen Aygun, "O NEGMAR’ın gemisi şu anda CEYPORT’ta çürüyor. Orada Tekirdağ’ın görüntüsünü bozuyor. BALO Projesi’ni gelip burada ballandırdınız, anlattınız; BALO balon çıktı" diyerek, Tekirdağ’daki projelere yönelik eleştirilerini sürdürdü.

Edirne-İstanbul Arası Hızlı Tren ile Kısalıyor Haber

Edirne-İstanbul Arası Hızlı Tren ile Kısalıyor

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi kapsamında Edirne’yi İstanbul’a bağlayacak hızlı tren hattındaki çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Proje, 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy hattı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule hattı ve 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı hattı olmak üzere 3 etaptan oluşuyor. ÇERKEZKÖY-KAPIKULE HATTI TAMAMLANIYOR Projenin ilk etabı olan 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule hattındaki çalışmaların 2025 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor. Edirne kent merkezinde inşa edilen 680 metre uzunluğundaki Tunca Nehri viyadüğü büyük oranda tamamlandı. Ayrıca Kapıkule Sınır Kapısı güzergahındaki çalışmalar da sürüyor. 2019 yılında yapımına başlanan proje tamamlandığında, Halkalı ile Kapıkule arasındaki seyahat süreleri yolcu trenlerinde 3,5 saatten 1 saat 35 dakikaya, yük trenlerinde ise 8 saatten 3,5 saate düşecek. 2028’DE TAMAMI KULLANIMDA OLACAK AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal, projenin tüm etaplarının 2028 yılı sonuna kadar tamamlanmasının planlandığını açıkladı. Aksal, ilk etap tamamlandığında 2025’te Çerkezköy ile Sofya arasında tren seferlerinin başlayacağını belirtti. İSTANBUL HAVAALANI VE KUZEY MARMARA BAĞLANTISI Projenin iki hızlı tren hattı içerdiğini ifade eden Aksal, "Birinci projede hızlı tren Kapıkule-Çatalca oradan İGA İstanbul Havaalanı'na geçecek. Havaalanından üçüncü köprü üzerinden Ankara'ya bağlanacak. Önceki dönem Ulaştırma Bakanımızın ifadesiyle 'Demir Kuzey Marmara' diye tarif edilen bir yol var, bu ikinci bir hat olacak. Edirnelileri İstanbul Havaalanına bağlayacağı için o da çok önemli" sözlerini kaydetti.

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor Haber

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor

Batarya ile çalışan trenler, sıfır emisyon modunda istasyonlara girip çıkarak hem hava kirliliğini hem de gürültüyü önemli ölçüde azaltabilecek. Deneme, modern demiryollarının 200. yılını kutlaması nedeniyle İngiltere’de gerçekleştirildi. Ülkenin kuzeydoğusunda başarıyla gerçekleştirilen bir şehirlerarası bataryalı tren denemesi, Avrupa demiryollarının geleceği için umut verici bir adım oldu. Bu "tribid" trenler, batarya, dizel ve elektrik gücü arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. HIZ VE EKONOMİYİ BİRLEŞTİREN TEKNOLOJİ Yeni nesil trenler, 700 kW gücündeki bataryalarıyla 120 km/sa üzerindeki hızlara ulaşabiliyor. Deneme sırasında tren, yalnızca batarya gücüyle 70 kilometre yol kat etti. Lansman sonrasında bu menzilin 100-150 kilometreye çıkması bekleniyor. Bataryalı trenler, dizel alternatiflerine göre yüzde 35-50 arasında yakıt tasarrufu sağlayarak daha düşük işletme maliyetleri vadediyor. Yolcular, bu tasarrufların bilet fiyatlarına yansımasını umuyor. ÇEVREYE DUYARLI ALTERNATİF Elektrikli trenler, demiryolu sektörünün net sıfır karbon hedeflerine ulaşması için en iyi çözüm olarak görülüyor. Batarya ile çalışan trenler, elektrikli hatlara geçişi hızlandırırken altyapı maliyetlerini de azaltıyor. Havai hatlar yerine batarya kullanımı, Avrupa çapında elektrifikasyon projelerinde milyarlarca euro tasarruf edilmesini sağlayabilir. Bu trenler, istasyonlara sıfır emisyon modunda girip çıkmaları sayesinde istasyon çevresindeki hava ve gürültü kirliliğini de azaltma potansiyeline sahip. İngiltere Demiryolları Bakanı Lord Hendy, bu gelişmenin daha çevreci ve güvenilir yolculukların önünü açacağını belirtiyor. YAYGINLAŞAN BATARYA TEKNOLOJİSİ Bataryalı tren teknolojisi, Avrupa'da hızla yaygınlaşıyor. Hitachi Rail, bu trenlerin daha geniş bir coğrafyada kullanılmasını planlıyor. Şirket, Japonya'daki dünyanın ilk bataryalı yolcu treni ve İtalya’daki Masaccio projelerinin ardından İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde trenlerini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Siemens Mobility de Almanya’nın Ortenau bölgesinde bataryalı trenleri hizmete sundu. Bu trenler, her yıl 1,8 milyon litre dizel tasarrufu sağlıyor. Siemens’in hızlı şarj altyapısı Demiryolu Şarj Dönüştürücüleri (RCC'ler) sayesinde, hattın yalnızca kısa bölümleri elektrikli hale dönüştürülerek bu trenler çalıştırılabiliyor. AVRUPA'NIN YEŞİL DEMİRYOLU GELECEĞİ Avrupa'nın demiryolları, batarya teknolojisiyle maliyetleri azaltırken karbon ayak izini küçültüyor. İtalya ve Almanya gibi ülkelerdeki başarılı uygulamalar, bu teknolojinin daha fazla bölgede kullanılacağını gösteriyor. Gelecek, daha hızlı, çevreci ve ekonomik demiryolu seyahatinde şekillenecek.

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek Haber

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı sunumda, ülke genelindeki demiryolu projelerinin detaylarına değindi. Bakan Uraloğlu, taşıt sahipliğinin artması ve karayolu kullanımındaki büyük artışa rağmen, trafik güvenliği konusunda önemli ilerlemeler kaydedildiğini vurguladı. Taşıt kullanımının yüzde 195 arttığını belirten Uraloğlu, karayollarındaki güvenlikle ilgili yapılan iyileştirmeler sonucu, 100 milyon taşıt başına hayatını kaybeden kişi sayısının yüzde 77 oranında azaldığını ifade etti. Bakanlık bütçesinin artırıldığını açıklayan Uraloğlu, 2025 yılı için 482 milyar lira yatırım teklifinde bulunacaklarını belirtti. 2002-2024 yılları arasında yapılan yatırımların toplamda 280,6 milyar dolar değerinde olduğunu kaydetti. Demiryolu yatırımlarının payı ise her geçen yıl artıyor; 2023'te bu oran yüzde 53'e, 2024'te ise yüzde 55'e çıkması bekleniyor. Bakan Uraloğlu, 2028 yılına kadar demiryolu hat uzunluğunu 17 bin 287 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini ve demiryolu taşımacılığını daha da yaygınlaştıracaklarını belirtti. Bugüne kadar 92 milyon yolcu taşıyan hızlı trenlerin sayısını artırmayı ve 2053’te toplam 28 bin 590 kilometreye ulaşmayı planladıklarını ifade etti. İstanbul'da, şehir içi raylı sistemlerde büyük yatırımlar yapılmış olup, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı gibi projelerle yaklaşık 41 milyon yolcu taşındı. Ayrıca, Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro hattı, açıldığı günden bu yana 14 milyon yolcu taşıdı. Bakan, İstanbul dışında da şehir içi raylı sistemlerin yaygınlaştırıldığını, Bursa Emek-YHT-Şehir Hastanesi metrosunun 2026 yılında tamamlanacağını belirtti. Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi ile seyahat süresini 80 dakikaya indirileceğini açıklayan Bakan Uraloğlu, bu projeyle birlikte, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattı gibi projelerin de hızla ilerleyeceğini söyledi. Ayrıca, Ankara-Kayseri arasında seyahat süresi 7 saat 47 dakikadan 2 saate, Mersin-Adana hattında ise 6,5 saatten 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Uraloğlu, ayrıca 2028'e kadar 3 bin 92 kilometre olan mevcut hızlı tren hatlarını tamamlayacaklarını, yeni projelerle ulaşım sürelerini kısaltmayı ve demiryolu taşımacılığını daha etkin hale getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı ve Gaziantep-Şanlıurfa Hızlı Tren projelerinin de etüt ve yapım işlerine başlandığını duyurdu. Bakanlık, yerli ve milli demiryolu araçlarının üretimine de öncelik veriyor. Ülke genelinde bin 15 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının 434 kilometresi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından inşa edilmiş durumda. 2025 yılı içinde İstanbul Havalimanı Metro hattının 2. etabının da hizmete girmesi bekleniyor.

Bakan Uraloğlu: Haber

Bakan Uraloğlu: "Seyahat Süresi 4 Saatten 1,5 Saate İnecek"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule Demiryolu Hattı'nın ışık görme törenine katılarak, projeyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, tamamlandığında mevcut hat kapasitesini 4 kat artıracaklarını ve yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresinin ise 8,5 saatten 3,5 saate düşeceğini belirtti. Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi, toplamda üç etaptan oluşuyor. Bunlar; 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve şu an tamamlanan 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etabı. Bakan Uraloğlu, tüm etapların tamamlanmasıyla Türkiye'nin hızlı tren hattı kapasitesinin büyük ölçüde artırılacağını vurguladı. "SEYAHAT SÜRESİNİ 4 SAATTEN 1.5 SAATE DÜŞÜRMEYİ PLANLIYORUZ" Bakan Uraloğlu, "Tüm etapların tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat artırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresini ise 8,5 saatten 3,5 saate düşürmeyi planlıyoruz" dedi. Ayrıca 6,4 kilometrelik çift tüp TBM tüneli, 634 metre uzunluğunda 2 adet aç-kapa tünel ve 1,38 kilometrelik açık hattın altyapı ve üstyapı çalışmalarının devam ettiğini açıkladı. Projenin 2025 sonunda tamamlanması hedefleniyor. "İSTANBUL'U KAPIKULE HATTINA ENTEGRE EDECEĞİZ" Bakan Uraloğlu, İstanbul'u Kapıkule hattına bağlayacak bir hattın inşaatına da devam edildiğini belirterek, "Çalışmalarımız tamamlandığında Ispartakule'den devam edecek 67 km'lik hatla, İstanbul'u mevcut Halkalı İstasyonu'ndan yolcu ve yük hizmetlerini sağlayacak şekilde Çerkezköy ilçesine oradan da Kapıkule Hattı'na entegre edeceğiz. Halkalı - Çerkezköy demiryolu hattımız ulusal demiryolu ağımızın önemli bir parçasını oluşturacağı gibi Marmaray'ın devamı olarak Halkalı'dan sonrası için bir banliyö hattı gibi de çalışacak" diye belirtti. Halkalı-Ispartakule hattının tamamlanmasının ardından, İstanbul’un raylı sistem ağı daha da genişleyecek. Marmaray, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve diğer metro hatlarıyla birleşerek, 3.1 milyon İstanbullunun ulaşımını kolaylaştıracak. Bakan Uraloğlu, yeni hattın bölgedeki vatandaşların günlük ulaşımını daha ekonomik ve hızlı hale getireceğini belirterek hattın geniş yayılım ağını anlattı. Bakan Uraloğlu, demiryolu uzunluğunun 2003 yılında 11 bin kilometre olduğunu, son yapılan yatırımlarla bu uzunluğun 13 bin 919 kilometreye çıktığını da duyurdu. Ayrıca, Avrupa ile olan demiryolu bağlantılarının güçlendirileceğini ve ticari hareketliliğin artacağına dikkat çekti.

İstanbul-Antalya hızlı trenle 4 saat 45 dakikaya düşecek Haber

İstanbul-Antalya hızlı trenle 4 saat 45 dakikaya düşecek

PROJENİN ETÜTLERİ TAMAMLANDI Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden itibaren gündemde olan ve yapımı için ilk olarak 1933 yılında kanun çıkarılan, ancak bir türlü gerçekleşmeyen Antalya'ya demiryolu projesi, 100 yıl sonra hayata geçiyor. Antalya, uzun yıllardır beklenen yüksek hızlı tren projesinin gerçekleşmesi Antalya'nın ulaşım ağını genişletecek ve turizme de katkı sağlayacak. PROJE AŞAMASI TAMAMLANDI Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, geçtiğimiz Nisan ayında, Antalya’nın hızlı demiryolu ağına bağlanması amacıyla; 425 kilometrelik Eskişehir-Kütahya-Afyonkarahisar- Isparta/Burdur-Antalya ve 541 kilometrelik Kayseri-Aksaray-Konya-Seydişehir-Antalya kesimlerinde, 200 km/saat tasarım hızına uygun olarak hızlı tren demiryolu projelerinin planlandığını, tüm kesimlerde etüt proje çalışmalarının tamamlandığını açıklamıştı. Bakanın duyurduğu, Antalya’yı Eskişehir’e bağlayacak olan yeni hızlı tren hattı, Ankara ve İstanbul ile yapımı devam eden İzmir bağlantılı hızlı tren hatlarının da bir parçası olacak. Projenin tamamlanmasıyla İstanbul’dan Antalya’ya 4 saat 45 dakikada hızlı trenle ulaşılabilecek. HIZLI TREN 7 ŞEHİRDEN GEÇECEK İstanbul-Eskişehir arası mevcut tren hattının kullanılacağını belirten bakan yeni hattın Kütahya, Afyonkarahisar, Burdur ve Isparta üzerinden Antalya'ya ulaşacağını duyurdu. Bakan Uraloğlu’nun müjdesini verdiği Antalya’yı Eskişehir’e bağlayacak olan yeni hızlı tren hattı, Ankara ve İstanbul ile yapımı devam eden İzmir bağlantılı hızlı tren hatlarının da bir parçası olacak. Projenin tamamlanmasıyla İstanbul’dan Antalya’ya 4 saat 45 dakikada hızlı trenle ulaşılabilecek. İstanbul - Eskişehir arasında hali hazırda olan hat ile Eskişehir'den Kütahya, Afyonkarahisar, Isparta, Burdur ve Antalya'ya seyahat edilebilecek. Ayrıca inşaatı devam eden Ankara - İzmir hattına Afyonkarahisar durağına da entegre olunacak.

Milli Hızlı Tren’de ilk test 2025’te Haber

Milli Hızlı Tren’de ilk test 2025’te

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden Milli Hızlı Tren’in tamamen yerli imkanlarla üretildiğini belirterek, hızlı trenin tasarım çalışmalarında sona yaklaşıldığını söyledi. 2024 yılının son çeyreğinde tasarım çalışmalarının tamamlanarak montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde fabrika statik testlerin tamamlanmasının ardından 2025 yılında raylara indirilerek dinamik yol testlerinin yapılacağını açıkladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden yerli ve milli hızlı tren çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulundu. Tamamen yerli ve milli imkanlarla üretilen hızlı trenlerin, yüksek konforlu olarak tasarlandığını ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde tasarım süreçlerinde sona yaklaştıklarını söyledi. Milli Hızlı Tren Projesinin Türkiye’nin geleceği için çok önemli bir adım olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin demiryolu araçlarının üretiminde kendi kendine yeten bir ülke haline geldiğinin altını çizdi. Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma ve altyapı alanındaki yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor. Türkiye artık demiryollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren ülke konumuna yükseldi” dedi. Milli Elektrikli Tren Setleri ile 27 Mayıs 2023 tarihinde yolcu seferlerini başlattıklarını hatırlatan Bakan Uraloğlu, “Milli Elektrikli Trenimizden sonra Milli Hızlı Trenimizi de yapıyoruz. Türasaş tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 km hıza ulaşacak. Her bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 adet vagon bulunacak” şeklinde konuştu. Son teknoloji donanımlarla üretiliyor Hızlı tren setlerinin tasarımsal özelliklerine değinen Bakan Uraloğlu, trenlerin üretim aşamasında son teknoloji donanımlarla üretildiğini belirterek, “Kapı ve bölme duvarlara entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj istasyonlu katlanır masalar, konforlu deri ve kumaş koltuk tasarımı, bistro alanında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi, endirekt aydınlatma sistemli, ferah iç tasarımı ile yolculara maksimum konfor sunacak” diye konuştu. Tübitak-Rute ile birlikte ortak olarak geliştirilen ‘Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi’nin Hızlı Tren projesinde kullanılacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, bu sayede tren setini oluşturan kritik alt bileşenlerin de yerli ve milli imkanlarla üretildiğine dikkat çekti. Uluslararası standartlara uygun yürütülen bir proje Uluslararası standartlara uygun olarak yürütülen projemizin tüm tasarım süreçlerinin tamamlanmasının ardından 2024 yılının son çeyreğinde montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesinde fabrika statik testlerin tamamlanması ile birlikte 2025 yılının son çeyreğinde hızlı treni raylara indirerek dinamik yol testlerine başlamayı planladıklarını söyledi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.