Hava Durumu

#Hizmet İhracatçıları Birliği (Hi̇b)

TOURISMJOURNAL - Hizmet İhracatçıları Birliği (Hi̇b) haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hizmet İhracatçıları Birliği (Hi̇b) haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

“Sağlık turizminin gelirlerimiz içindeki payını yüzde 25’e çıkaracağız” Haber

“Sağlık turizminin gelirlerimiz içindeki payını yüzde 25’e çıkaracağız”

Türkiye, eğitimden sağlığa, eğlenceden yazılıma, turizmden taşımacılığa kadar farklı sektörleri kapsayan hizmet ihracatında 2023 yılı itibarıyla 99,8 milyar dolar rakamına ulaşmış durumda. Sağlık hizmetlerindeki gelişmişlik düzeyini ve kalifiye iş gücünü coğrafi konumunun getirdiği avantajlarla birleştiren Türkiye, dünyada adından söz ettiriyor. Sağlık alanında Türkiye’nin en büyük hizmet ihracatçısı olan Acıbadem Sağlık Grubu, 2023 yılında 50 bin yabancı hastayı ağırladı.  Acıbadem Sağlık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Aydınlar, ekonomist.com.tr’ye özel şu değerlendirmelerde bulundu: "50 BİN YABANCI HASTA AĞIRLADIK" Sağlık turizmi, pek çok parametreden etkilenen bir alandır. 2023, Türkiye’yi derinden üzen 6 Şubat depremlerinin ve beraberinde ekonomik bazı sorunların yaşandığı bir yıl oldu.  Bu nedenle Acıbadem olarak sağlık turizmindeki hedeflerimizi yakalamakta bazı zorluklar yaşamış olsak da son çeyrekteki ivme ile hedefimize ulaştık. 50 binden fazla yabancı hastayı ağırladık.   2024 yılında ise geçtiğimiz yılda yaşanmış zorlukları geride bırakarak, Health Point ofislerimizin sayısıyla birlikte Acıbadem’e gelen yabancı hasta sayısını daha da artırmayı ve sağlık turizminin gelirlerimizdeki payını yüzde 25’ler seviyesine yükseltmeyi hedefliyoruz. "SEKİZ YILDIR BİRİNCİYİZ" Bugün Avrupa, Afrika, Ortadoğu, Balkanlar, BDT (Bağımsız Devletler Topluluğu) gibi dünyanın önemli bölgelerinden hastalar sağlık hizmeti almak için Acıbadem’i tercih ediyor. Türkiye’nin sağlık turizmi alanındaki vizyonunu destekleyen ve bu vizyonun daha da büyümesi için çalışan Acıbadem, hizmet ihracatıyla Türk ekonomisinin güçlenmesinde ve Türkiye’nin uluslararası itibar değerinin artmasında önemli katkılar sağlıyor.  Bu bakış açısıyla Acıbadem olarak yıllardır sağlık turizmi alanında gerek Türkiye’de gerekse yurt dışında önemli yatırımlar yapıyor ve özgün hizmetler sunuyoruz. Bu çalışmalarla birçok başarıya imza attık. Bunlardan biri de Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) tarafından düzenlenen ‘Türkiye Hizmet İhracatı Şampiyonları’ programının Sağlık Hizmetleri kategorisinde, 8 yıldır üst üste aldığımız birincilik ödülü oldu. "32 ÜLKEDE OFİSİMİZ VAR" Bu başarıyı sağlamamızda sağlık turizmi alanında geliştirdiğimiz, fark yaratan özgün iş modelimizin önemli bir katkısı var. Bu model kapsamında; 32 ülkede 54 şehir ve 58 noktada Health Point irtibat ofislerimiz bulunuyor. Danışma ve yönlendirme hizmeti sunan bu ofisler aracılığıyla, yabancı hastalar ihtiyaç duydukları kaliteli sağlık hizmeti için Acıbadem’i tercih ediyorlar. Yabancı hastalara, kendi ülkelerinden havaalanına, oradan hastaneye ve sonrasında tekrar evlerine dönene kadar, ihtiyaç duydukları her süreçte gerekli desteği sunuyoruz. Tüm bu süreçler için toplamda 24 farklı dilde hizmet veren 500’e yakın çalışanımız bulunuyor. Bunlar; Health Point ofislerimiz, Çağrı Merkezimiz ve hastanelerimizde görev yapan uluslararası hasta hizmetleri, uluslararası operasyon ve iş geliştirme ekiplerinden oluşuyor. Farklı ülkelerden ve farklı milliyetteki çalışanlardan oluşan bu ekiplerin uyum içinde çalışması, yabancı hasta memnuniyet oranının artmasına da büyük katkı sunuyor.

Hizmet ihracatçılarından 125 milyar dolar ihracat hedefi Haber

Hizmet ihracatçılarından 125 milyar dolar ihracat hedefi

Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) Yönetim Kurulu Başkanı, THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat ve HİB Yönetim Kurulu üyelerinin katılımıyla düzenlenen toplantıda, hizmet ihracatını kapsayan sektörlerin 2022 verileri ve yıl sonu hedefleri paylaşıldı. Bolat, toplantıda yaptığı konuşmada, hizmet ihracatını kapsayan sektörlerin 2022 yılını tarihi başarıyla kapattığını belirterek, geçen yılı 90,3 milyar dolarlık rekor ihracatla kapattıklarını söyledi. Sektörün 2022 yılında istihdamdaki payının yüzde 56,5, sektörel büyüme oranının yüzde 11,7 olduğunu bildiren Bolat, Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023 yılı için ise 125 milyar dolar hizmet ihracat geliri hedeflerinin bulunduğunu aktardı. İlk 3 aydaki rakamlara bakıldığında, 125 milyar dolar hedefini yakalamalarının mümkün olduğunu kaydeden Bolat, hizmet ihracatı kategorisinde bulunan 10 sektörün 2022 verilerine ilişkin şu bilgileri verdi: "Seyahat sektörü ihracatı 2022'de bir önceki yıla göre yüzde 50,8 artışla 41,2 milyar dolar olarak gerçekleşti. 2023 yılı hedefimiz 56 milyar dolar. Yük ve diğer kalemleri içeren taşımacılık sektörü ihracatı, 2022'de bir önceki yıla göre yüzde 15,4 artışla 20 milyar dolar oldu. 2023 yılı hedefimiz 28 milyar dolar. Yolcu taşımacılığında 2022 yılında bir önceki seneye kıyasla yüzde 135 artışla 16,6 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. 2023 yılı hedefimiz 21,5 milyar dolar. THY ve Pegasus verilerine baktığımızda, bu hedefin biraz daha üstünde gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Burada rakamımız 23 milyar dolarları bulabilir. Yazılım ve bilişim hizmetlerinde 2022 yılında, 2,6 milyar dolar ihracat yaptık, 2023 hedefimiz 5 milyar dolar. Sağlık hizmetlerinde 2022 ihracatımız 1,9 milyar dolar oldu, 2023 hedefimizi 5 milyar dolar olarak belirledik. Aslında bugün bile 2022'de gerçek rakamın 5 milyar dolara yakın olduğunu düşünüyoruz ama özellikle estetik cerrahisi-saç ekimi gibi alanlarda kayıt altına alınamamış bir paranın varlığından bahsedebiliriz. Buradaki hedefimiz, sektördeki arkadaşları kayıt altına alarak ihracatta 5 milyar dolar ve üstüne çıkmak. Sigorta ve emeklilik hizmetlerinde bir önceki yıla göre yüzde 77 artışla 1,8 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. 2023 yılında 3 milyar dolar ihracat hedefliyoruz." Bolat, eğitim hizmetlerinde 2022 yılında 905 milyon dolar olan ihracat hedeflerini 2023'te 2 milyar dolar, kişisel, kültürel ve eğlence hizmetlerinde 527 milyon dolar olan 2022 ihracatlarını 2023 yılında 1,5 milyar dolar, inşaatta 488 milyon dolar olan 2022 ihracatlarını 2023'te 1 milyar dolar, diğer iş hizmetleri sektöründe geçen yıl 3,5 milyar dolar olan ihracatlarını 2023 yılı için 4 milyar dolar olarak belirlediklerini aktardı. "50 milyar dolarla dış ticaret açığını kapatmakta önemli rol aldık" Ahmet Bolat, hizmet sektörlerinin en önemli özelliğini, Türkiye'ye getirilen dövizin ülkede kalması olarak belirterek, "Hizmet sektörleri, tüm dünyada olduğu gibi bizde de ihracat fazlası veren bir sektör. 2022 yılı için 50 milyar doların ülkemizde kaldığını görüyoruz. 50 milyar dolarla dış ticaret açığını kapatmakta önemli rol aldık." dedi. THY olarak Türkiye'ye gelen turistlerin segmentasyonunu değiştirmek üzere çalıştıklarını ifade eden Bolat, en çok destek gördükleri sektörün kültürel-eğlence hizmetleri olduğunu söyledi. Bolat, Türkiye'ye gelecek turistlerin ülkenin gerçek imkanlarından daha fazla faydalanması için seyahatler yaptıklarını bildirdi. "Artık bizim diziler oynarken Barcelona'nın maçı izlenme sırasında ikinci, üçüncü sıraya düşüyor" HİB Yönetim Kurulu Başkanı, THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Bolat, "Ülkemize gelecek turistlerin bir sonraki seyahatleri için yatırımlar yapıyoruz. Hava yolu şirketlerinin yolcu bulma konusunda sıkıntısı yok ama biz istiyoruz ki yolcular İstanbul'da uçak değiştirerek Phuket'e ya da başka bir yere gitmesin. Gidiyorsa da bir sonraki sefere İstanbul'a gelsin istiyoruz, bunun için çalışıyoruz. 2022 yılında 1 milyon ABD'li turist geldi, bu sene 2 milyon ABD'li turist hedefimiz var. Bu yüzden ABD'de 3 tane organizasyon gerçekleştirdik. Seyahat hizmetlerinin katkısını artırmak için çalışmalar yürütüyoruz." ifadelerini kullandı. Türk dizilerinin yurt dışındaki yayılımına işaret eden Bolat, Türkiye ile ilgili kavramların yayılımının fazlalaşmasından dolayı artık bazı ülkelerde "anne", "Türk dizisi" gibi kelimelerin bilinen ve kullanılan bir hal aldığını söyledi. Bolat, "Artık bizim diziler oynarken Barcelona'nın maçı izlenme sırasında ikinci, üçüncü sıraya düşüyor." dedi. "Depremin yaralarını sarmak için tüm sektörlerimiz orada yerini aldı" Türkiye'de yaşanan Kahramanmaraş merkezli depremleri anımsatan Bolat, depremin yaralarını sarmak için Birlik çatısı altındaki tüm sektörlerin orada yerini aldığını, ellerinden gelen tüm gayreti gösterdiğini, oradaki yaraların sarılmasında devletin ve milletin yanında olmaya devam edeceklerini söyledi. Bolat, gelecekte ağırlık verecekleri sektörlerden birinin de gastronomi olacağını vurgulayarak, Michelin yıldızlı restoran sayısını artıracaklarını, hizmet sektöründe çalışmaların hızla devam edeceğini kaydetti. "Taşımacılar olarak depremin etkisini hemen hemen hiç görmedik" HİB Yönetim Kurulu Başkanı ve THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Bolat ve Yönetim Kurulu üyeleri, toplantı kapsamında gazetecilerin sorularını da yanıtladı. Depremlerin yolcu sayısını nasıl etkilediğine ilişkin bir soru üzerine Bolat, depremin ardından küçük bir düşüş gördüklerini ancak bunun kısa sürdüğünü, ondan sonraki rakamların iyi geldiğini söyledi. Bolat, "İlk açıkladığımız 3 aylık verilere baktığımızda, geçen yıla oranla biz yüzde 17 kapasite artırdık. Pegasus da öyle... Bu artırdığımız kapasitelerin 3 ayda dolduğunu görüyoruz. O açıdan biz taşımacılar olarak depremin etkisini hemen hemen hiç görmedik." dedi. Depremin hemen akabinde yabancı medyanın özellikle depremden bahsederken Suriye ve Türkiye'yi bütünleştirdiğini ifade eden Bolat, "İstanbul depreminden bahsederken sürekli olarak Bağcılar, Güngören yapılaşmalarını gösterdi. Özellikle Asya'dan gelen turistler bu konuda çok hassaslar. Kendi sağlıklarına çok önem veriyorlar. Buralarda rakamlar düştü. Otellerimizde depremden sonraki aylarda rakamlar düştü ancak şimdi toparlanma başladı. Gördüğümüz, Bakan Bey'in (Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy) koyduğu 60 milyon turist hedefinin gerçekleşeceğini öngörüyoruz." diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.