Hava Durumu

#Honda

TOURISMJOURNAL - Honda haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Honda haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Honda Jazz Crosstar Türkiye'de yeniden satışa sunuluyor: Fiyatı belli oldu Haber

Honda Jazz Crosstar Türkiye'de yeniden satışa sunuluyor: Fiyatı belli oldu

Şirketten yapılan açıklamaya göre Jazz, direksiyon desteği sunan Trafikte Sürüş Asistanı donanımıyla trafikte sürücünün üzerindeki yükü azaltmayı hedefliyor.  Yine açıklamaya göre Jazz Elegance 1 milyon 290 bin lira, Jazz Crosstar ise 1 milyon 350 bin lira lansman özel fiyatıyla 20 Temmuz'da Türkiye'de satışa çıkacak. Honda Jazz Crosstar ve Elegance Honda'nın Japon 'Yoo no bi' tasarım felsefesine sadık kalarak tasarlandı.Jazz ailesinde, Gün Işığı Beyazı ve Kristal Kırmızı renkleri iki versiyonda da seçenek olarak sunuluyor. Modeller özelinde ise Crosstar versiyonunda sedefli Fiyort Mavi rengi, Elegance versiyonunda da metalik 'gece yarısı mavisi' renk seçenekleri bulunuyor.Bagaj hacmi normal kullanımda 304 litre iken, arka koltukların katlanmasıyla 1205 litreye ulaşıyor. Arka koltuk diz mesafesi 986 milimetre.Honda'nın e:HEV teknolojisi, 1.5 litrelik i-VTEC benzinli motora bağlı iki kompakt elektrik motoru, sabit oranlı şanzıman, lityum iyon batarya ve akıllı güç kontrol ünitesinden oluşuyor.e:HEV hibrit sistemin, lityum iyon bataryanın doğrudan elektrikli tahrik motoruna güç sağladığı 'Elektrikli Sürüş', benzinli ve elektrik motorun beraber devrede olduğu 'Hibrit Sürüş' ve benzinli motorun doğrudan tekerleklere güç sağladığı 'Benzinli Sürüş' olmak üzere üç modu bulunuyor.Sistem, üç sürüş modu arasında otomatik geçiş yaparak akıcı bir sürüş vadediyor.Açıklamaya göre 'Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi', 'Uyarlanabilir Hız Sabitleyici', 'Şerit Takip Uyarı Sistemi', 'Trafik İşareti Tanıma Sistemi' sürücüye güvenli sürüş desteği sağlıyor.

Nissan ve Honda net kârını artırdı Haber

Nissan ve Honda net kârını artırdı

Peugeot Türkiye'nin açıklamasına göre yeni SUV 2008, SUV 3008, SUV 5008, 208, 308, 408, yeni 508 ve hafif ticari araç modellerinde çeşitli kredi seçenekleri bulunuyor. Açıklama şöyle: Nissan açıklamasında şirketin 2023 mali yılı mevcut bilançolarıyla tüm mali yıl kapsamlı güncel hedef ve beklentileri duyuruldu. Buna göre Yokohama merkezli firma, Nisan-Aralık 2023 net karını önceki mali yılın aynı dönemine göre yaklaşık 3 kat artırdı. 9 aylık periyotta firmanın net karı 325,3 milyar yene (2,2 milyar dolar) yükseldi. Satış gelirlerinin yüzde 22,3 artışla 9,17 trilyon yene (61,3 milyar dolar) yükseldiği bu dönemde, işletme karı yüzde 65,1 artışla 478,3 milyar yene (3,2 milyar dolar) çıktı. 13 trilyon yen (87 milyar dolar) satış geliri hedefleyen şirket 620 milyar yen (4,1 milyar dolar) işletme karı bekliyor. Honda Nisan-Aralık 2023 döneminde net karını artırdı Honda, 2023 mali yılı Nisan-Aralık bilançolarıyla mali yılın geri kalanına yönelik beklenti ve hedeflerini duyurdu. Şirketin Nisan-Aralık 2023 net karı, geçen mali yılın aynı dönemine göre yüzde 49,1 artışla 869,6 milyar yene (5,82 milyar dolar) çıktı. Satış gelirleri yüzde 19,8 artışla 15 trilyon yene (100,3 milyar dolar); işletme karı yüzde 46,7 artışla 1 trilyon yene (6,69 milyar dolar) ulaşan firma, Japon yeninin döviz karşısında değer kaybı ve ham madde maliyetlerinin azalmasıyla tüm mali yıl beklentilerini de güncelledi. Buna göre Honda, net karının, daha önce duyurduğu 930 milyar yen yerine 960 milyar yene (6,5 milyar dolar) yükseleceğini tahmin ediyor. Yeni projeksiyona göre firmanın tüm mali yıl satış gelirleri 20,2 trilyon yen (135 milyar dolar), işletme karı da 1,25 trilyon yen (8,3 milyar dolar) olarak bekleniyor.

Yeni Honda CR-V e:HEV Türkiye'de satışa çıkıyor Haber

Yeni Honda CR-V e:HEV Türkiye'de satışa çıkıyor

Honda'nın dünya genelinde en çok satan SUV modeli olan CR-V’nin yeni nesli, gelişmiş yüzde 100 e:HEV hibrit teknolojisi ile Türkiye'de yollara çıkıyor. Honda bayilerinde 16 Aralık Cumartesi günü yerini alacak yeni Honda CR-V e:HEV'in basın tanıtım toplantısı Antalya'da gerçekleştirildi. Toplantıda verilen bilgilere göre, CR-V e:HEV, Avrupa’da ilk defa bir Honda modelinde sunulan Honda’nın Gelişmiş Sürüş Destek Teknolojileri (ADAS) paketi SENSING 360 ile bu segmentin en güvenli modeli olmaya aday oldu. Büyüyen boyutu, değişen tasarımı ve genişletilen donanımları ile yenilenen 6'ncı nesil CR-V, Advance donanım paketi ve Kanyon Mavi, Metalik Kristal Beyaz, Sedefli Kristal Siyah renk seçenekleriyle 3 milyon lira satış fiyatıyla tüketicilerle buluşacak. -'CR-V e:HEV, Honda Türkiye’nin hibrit SUV ailesini tamamlayan en güçlü modelimiz' Honda Türkiye Başkanı Satoru Yamada, toplantıda yaptığı konuşmada, CR-V’nin dünyada SUV segmentine yön veren ilk modellerden biri olduğunu belirterek, '2019 yılında Honda Türkiye’nin ilk hibrit SUV aracı olarak Türkiye’ye gelen CR-V, şimdi e:HEV çatısı altında geliştirilmiş üstün hibrit teknolojisine sahip altıncı nesli ile yeniden yollara çıkıyor. Türkiye’de değişen tercihler doğrultusunda yükselen SUV tercihlerini göz önüne alarak biz de bu segmentteki ürün gamımızı büyüttük. CR-V e:HEV, Honda Türkiye’nin hibrit SUV ailesini tamamlayan en güçlü modelimiz.' dedi. 3 ayrı model ile yer aldıkları SUV segmentinde sundukları hibrit teknolojisinin Honda’nın farkını ortaya koyduğunu vurgulayan Yamada, 'Gerçek zamanlı dört çeker (AWD) performansını yenilenen hibrit teknolojisi ile birleştirerek arazi koşullarında bile üstün sürüş deneyimi sunan Honda CR-V e:HEV, 'Büyüleyen Hibrit' sloganı ile yakıt performansında da iddialı olacak.' diye konuştu. -'750 adetlik satış hedefimiz var' Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer ise otomotiv endüstrisinin çok büyük bir dönüşümden geçtiğini ve özellikle son birkaç yıl dikkate alındığında bu dönüşümün arkasında özellikle iki sebebin öne çıktığını dile getirdi. Bunlardan bir tanesinin müşteri taleplerinin ve müşteri ihtiyaçlarının değişmesine yönelik olduğunu belirten Kılıçer, ikinci sebebin ise zorunluluk olarak görülen elektrifikasyon dönüşümü olduğunu vurguladı. Marka olarak elektrifikasyon stratejilerini geçen yıl açıkladıklarını anımsatan Kılıçer, '2030 yılına geldiğimizde buraya ayrıldığımız toplam AR-GE miktarı 40 milyar doların üzerinde olacak. Ve toplamda da 30 yeni modelle değerli müşterilerimizin karşısında olacağız.' şeklinde konuştu Bülent Kılıçer ayrıca yeni Honda CR-V e:HEV için gelecek yılın mart ayı sonuna kadar 650 ve yıl sonu toplamında da 750 adetlik satış hedefi belirlediklerini sözlerine ekledi. -Daha sportif ve keskin tasarım çizgileri Öte yandan, yeni Honda CR-V e:HEV’de güçlenen motor performansı ile uyumlu şekilde değişen tasarımda, önceki nesillere göre daha keskin çizgiler dikkati çekiyor. Modele özgü arka aydınlatma tasarımı ile farklılaşan bir ışık imzasına yer veren Honda, iç mekanda da ferahlık, geniş bagaj kapasitesi ve arka koltuklardaki diz mesafesi ile çok yönlü bir SUV sunuyor. Yeni Honda CR-V’nin daha sportif bir görünüm için tasarımı yenilenirken; beşinci nesline göre 106 mm daha uzun ve 11 mm daha geniş siluetiyle yol hakimiyetini artırıyor. Sportif SUV olarak boyutları büyüyen CR-V e:HEV yeni tasarımıyla daha güçlü bir duruş sergiliyor. -Ferah iç mekân tasarımı ile konforlu yolculuk hissi Honda’nın yeni CR-V e:HEV modeli, iç mekânda kullanılan kaliteli malzemeler, kolay kullanım sunan kontrol paneli ile üst seviyelerde bir SUV araç içi deneyim sunuyor. Sade olarak tasarlanan ön konsol, alçak olarak yerleştirilirken, merkezde yer alan 9 inç bilgi-eğlence ekranını çevreleyen 10,2 inç büyüklüğündeki dijital ekran ve bal peteği formundaki havalandırma ızgarası geniş bir görüş açısı için konumlandırılıyor. İç mekan tasarımında sadelik yaratılması ve üstün kalite hissini yaşatması için siyah tonlu renk teması tercih ediliyor. Aynı zamanda standart olarak sunulan siyah deri koltuklar özelinde ön koltuklarda ısıtma ve soğutma işlevi yer alırken, CR-V e:HEV Honda’nın Vücut Destekleyici Koltuk özelliğine sahip ilk nesil olmasıyla öne çıkıyor. Standart olarak cam tavan ile sunulan yeni CR-V, önceki nesline göre arka yaşam alanında 16 milimetre (mm) artış ve koltukların sırt eğimindeki iyileştirmelerin etkisi ile yolcular için rahat bir arka bacak mesafesi bulunuyor. Yeni Honda CR-V’nin 12 hoparlörlü, yüksek performanslı BOSE Premium Ses sistemi yolculukları daha keyifli bir hale getiriyor. CR-V e:HEV’in elektrikli kapağa sahip 579 litrelik bagajı, arka koltukların ileri-geri hareket kabiliyeti sayesinde büyük eşyaları taşıma imkanı da sunuyor. -Üstün performans ile yakıt verimliliği dengesi Yeni nesil CR-V’de kullanılan gelişmiş e:HEV teknolojisi, iyileştirilen çevresel performansı, hızlı tepki veren güçlü motoru ve azaltılmış kabin içi sesiyle heyecanlı bir sürüş deneyimi sunuyor. Güçlenen hibrit güç-aktarma sisteminde yer alan 2.0 litre dört silindirli direkt enjeksiyonlu Atkinson çevrimli benzinli motor, çift elektrik motorlu otomatik şanzıman ile uyum içerisinde çalışıyor. Dört tekerlekten çekişli versiyonu ile satışa sunulan yeni CR-V e:HEV’in 0-100 km/s hızlanma süresi 9,5 saniye olurken; 187 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. Motor performansındaki artışa rağmen e:HEV sistemin sunduğu daha yüksek verimlilik ve düşük emisyon değerleriyle dikkati çeken CR-V, 151 g/km (WLTP) karma karbon dioksit emisyon değeri ve 6,7 lt/100 km (WLTP) birleşik yakıt tüketim değerine ulaşıyor. Yeni CR-V, Honda'nın Gelişmiş Sürüş Destek Teknolojileri (ADAS) paketi Honda SENSING 360'ı içeren Türkiye’de satışa sunulan ilk Honda modeli olmasıyla öne çıkıyor.

Honda'nın "efsane" scooter modeli Activa125 yeniden Türkiye'de Haber

Honda'nın "efsane" scooter modeli Activa125 yeniden Türkiye'de

Honda'nın scooter segmentinde 'efsane' haline gelen modeli Activa125 Türkiye yollarına geri dönüyor. Markadan yapılan açıklamaya göre, Honda, Türkiye'de ürün gamını büyütmeye devam ediyor. Hızla yükselen e-ticaret hizmetleri ve şehir hayatında artan mobilite ihtiyaçları için scooter segmentindeki ürünlerini de artıran Honda Türkiye, bu kapsamda segmentinde efsaneleşen modeli Activa125'i yeniden Türkiye'de satışa sunuyor. Activa125, hem işinde aktif olarak motosiklet kullananlar hem günlük hayatta hızlı ulaşım amacıyla motosiklet tercih edenler için yeniden tasarlandı. Köklü mirasını yeni nesline aktaran ve 40 bin adet satış hedefi olan Activa125, metalik siyah, metalik beyaz ve metalik kırmızı olmak üzere 3 farklı renk seçeneği ile 9 Eylül'den itibaren 86 bin TL'lik fiyatıyla Honda ürün gamında yerini alacak. Açıklamada görüşlerine yer verilen Honda Türkiye Başkanı Satoru Yamada, şimdiye kadar scooter segmentindeki 2 farklı modeli ile pazarda yer aldıklarını aktardı. Yamada, özellikle aktif olarak motosiklet kullanan tüketiciler tarafından tercih edilen Activa125'in piyasada büyük bir itibar kazandığını belirterek, 'Geçtiğimiz yıllarda yapılan emisyon düzenlemesi kapsamında satışına ara verdiğimiz bu modelimizi yeniden pazara sunmaktan mutluluk duyuyoruz. Yeni Activa125 daha güçlü ve yenilenen çevre dostu motoru fark yaratacak. Bunun yanı sıra yeni modelimizin gelişmiş tasarımı ile de şehir hayatında hızlı mobilite ihtiyacı olan, zamandan ve yakıttan tasarruf etmek isteyen birçok müşteriye hitap edeceğine inanıyoruz.' ifadelerini kullandı. - Sade tasarım ile kullanım kolaylığını bir arada sunan yeni Activa125 Ayrıca 'İşte Activa' sloganı ile scooter segmentine yeniden iddialı bir dönüş yapan Honda Activa125, kullanıcıların günlük ihtiyaçlarına yönelik olarak tasarımı ile öne çıkıyor. Daha yüksek ve geniş tasarımı ile kullanıcıların motosiklete iniş ve binişinde kolaylık sunan yeni Activa125 metal gövdesiyle dikkati çekiyor. Gece sürüşlerinde motosikletin görünürlüğünü sağlayan ön ve arka LED farlar ile LED sinyaller sayesinde daha güvenli bir sürüş sunan yeni model ayrıca geniş ayak alanı ile kullanıcıların yol boyunca daha konforlu seyahat etmesine imkan sağlıyor. LED fren sinyalleri bulunan motosikletin arkasında yer alan özel tasarım yakıt deposu ağzı, yakıt alımlarında seleyi kaldırmaya gerek kalmadan dolum sağlayarak pratiklik de sunuyor. Bunun yanı sıra hem dijital hem analog gösterge panelinde, motosikletin anlık ve ortalama yakıt tüketimi ile kalan yakıt miktarına yönelik bilgiler yer alırken 18 litre hacimli sele altı saklama alanı ile de eşya depolamada kullanım rahatlığı sunuyor. Önde 12' ve arkada 10' alaşım jantları bulunan Activa125'in motoru durdurma özelliğine sahip yan ayağı açıldığında motor otomatik olarak dururken özellikle kuryeler için kısa süreli duruşlarda hız ve kolaylık sağlanıyor. - Yakıt dostu verimli motor Yeni Honda Activa'nın 125 cc hacimli, 4 zamanlı motoru dayanıklı yapısıyla verimli bir performans sunuyor. 10.0:1 sıkıştırma değerine sahip motor, 6.250 d/d'de 6,11 kW güç ve 5.000 d/d'de 10,4 Nm tork üretimi ile yüksek verimlilik konusunda öne çıkıyor. Ayrıca Motoru Sessiz Çalıştırma özelliği (ACG) ile vites değiştirmeyi sağlayan senkromeç dişlisinin gürültüsü yok edilerek motor sessiz bir şekilde çalışıyor. Islak ağırlığı 111 kilogram olan yeni Activa125 ile şehir içi sürüş kolaylığı sağlanırken motosiklet yüksek yokuşlarda da rahat bir sürüş sunuyor. Yüksek verimli motoru ve arkada bulunan 5,3 litrelik yakıt deposuyla 294 kilometrenin üzerinde menzile ulaşabiliyor. Yeni Activa scooter segmentinde kullanım kolaylığı ve yakıt tüketimi ile dikkati çekiyor.

Honda ve JAXA dolaşımlı yenilenebilir enerji sistemi için anlaştı Haber

Honda ve JAXA dolaşımlı yenilenebilir enerji sistemi için anlaştı

Honda ile Japonya Havacılık ve Uzay Araştırma Ajansı (JAXA), uzayda yaşam çalışmaları kapsamında elektrik sağlamak amacıyla dolaşımlı yenilenebilir enerji sistemi için ortak araştırma ve geliştirme sözleşmesi imzaladı. Honda'dan yapılan açıklamaya göre, sözleşmede Honda, JAXA tarafından 31 Mart 2024'e kadar konsept çalışmaları yürütmek ve erken aşama prototipi olan breadboard modelini geliştirmek üzere görevlendiriliyor. Sözleşmenin ana konusu olan ve Honda mühendisleri tarafından tasarlanan dolaşımlı yenilenebilir enerji sistemi; suyu elektrolize etmek için güneş enerjisini kullanarak oksijen ve hidrojen üreten yüksek ayrıştırma basınçlı su elektroliz sistemi ile oksijen ve hidrojenden elektrik ile su üreten yakıt hücresi sistemini birleştiriyor. 2020 yılının son çeyreğinde Honda ile JAXA arasında imzalanan iş birliği anlaşmasının ardından Honda, dolaşımlı yenilenebilir enerji sisteminin Ay yüzeyinde kullanımı için araştırmalarını sürdürüyor. Bu çalışmaların devamı niteliğinde de yeni bir AR-GE sözleşmesi imzalanarak konuyla ilgili önemli bir adım atıldı. - Ay'da gezinen araçları çalıştıracak ve insanların araçların içinde yaşamasını sağlayacak elektriğe ihtiyaç duyuluyor Verilen bilgiye göre, Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) liderliğindeki Artemis Programı, geleceki 10-15 yılı kapsayacak şekilde Ay'da robotik ve insanlı bir yüzey keşif araştırması yapmayı planlıyor. İnsanların Ay'da uzun süreli keşif için kalabilmeleri için öncelikle Ay'da gezinen araçları çalıştıracak ve insanların araçların içinde yaşamasını sağlayacak elektriğe ihtiyaç duyuluyor. Bu konuda güneş enerjisi ile geceleri enerji ihtiyacını karşılamak risk yaratırken, diğer alternatif olan ikincil piller için de çok sayıda pili Dünya'dan Ay'a taşımak büyük bir maliyet getiriyor. Bu kapsamda çözüm olarak kompakt ve hafif olduğu için çalışmalarda kullanılmak üzere Honda'nın geliştirdiği dolaşımlı yenilenebilir enerji sistemi, ay yüzeyinde elektrik sağlamak için potansiyel araç olarak seçildi. Honda'nın geliştirdiği yüksek ayrıştırma basınçlı su elektroliz sistemi ile yakıt hücresi sistemini birleştiren dolaşımlı yenilenebilir enerji sistemi, güneş enerjisi ve suyu kullanarak sürekli olarak oksijen, hidrojen ve elektrik üretiyor. Yüksek basınçlı su elektroliz sistemi, ay yüzeyinde gündüzleri güneş enerjisinden üretilen elektriği kullanırken; tanklarda depolanan oksijen ve hidrojeni üretmek için suyu elektrolize ediyor. Geceleri ise yakıt hücresi sistemi sayesinde depolanan oksijen ve hidrojen kullanılarak insanların yaşam alanları için elektrik üretimi sağlanıyor. Kompakt bir yapısı olan yüksek ayrıştırma basınçlı su elektroliz sistemi, benzerlerinden farklı olarak hidrojeni sıkıştırmak için bir kompresöre ihtiyaç duymuyor. Diğer yandan dolaşımlı yenilenebilir enerji sistemi, aynı miktarda enerjiyi depolamak için ikincil bir bataryadan daha küçük bir kütleye ihtiyaç duymasıyla öne çıkıyor. - Dolaşımlı yenilenebilir enerji sistemi uzay taşımacılığında yük kapasitesinin azaltılması için katkıda bulunuyor Honda'nın dolaşımlı yenilenebilir enerji sisteminin bu temel özellikleriyle uzay taşımacılığında en büyük zorluklardan biri olan yük kapasitesinin ve kütlenin azaltılması için katkıda bulunması hedefleniyor. Dolaşımlı yenilenebilir enerji sistemi, elektriğin yanı sıra su ve güneş enerjisi olduğu sürece oksijen ve hidrojen de üretebiliyor. Honda, bu sistem ile ayda keşif görevindeki insanlar için üretilen oksijenin ve Ay'da kullanılacak uzay araçları için yakıt olarak hidrojenin kullanılacağını varsayıyor. Bunların yanı sıra dolaşımlı yenilenebilir enerji sistemi Dünya'daki su kaynaklarından ve güneş enerjisinden yararlanarak elektrik üreten karbon-nötr bir enerji tedarik sistemi olarak da kullanılabiliyor. İnsanlığın ortak faydasına odaklanan ve uzun yıllardır hidrojen teknolojilerinin geliştirilmesi için çalışmalar yürüten Honda, uzay çalışmalarının ilk hedefi olarak dolaşımlı yenilenebilir enerji sisteminin araştırma ve geliştirme çalışmalarını sürdürecek. Honda, 2002 yılında yakıt hücreli araçların kiralama yoluyla satışına başlayan dünyadaki ilk şirket oldu. Buna ek olarak Honda, yüksek ayrıştırma basınçlı su elektroliz sistemini kullanarak akıllı hidrojen istasyonları kurulması ve geliştirilmesi konusunda da çalışmalarını sürdürüyor. Honda ile JAXA arasında imzalanan sözleşme kapsamında da Honda'nın bugüne kadar geliştirdiği hidrojen teknolojileri kullanılarak dolaşımlı yenilenebilir enerji sisteminin hayata geçirilmesine odaklanılacak. Bu kapsamda çalışmalardan alınan geri bildirimleri kullanarak Honda'nın 2050 karbon nötr hedeflerini gerçekleştirmesi amaçlanıyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.