Hava Durumu

#Hyundai

TOURISMJOURNAL - Hyundai haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hyundai haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Yeni Hyundai KONA Elektrik, Kasım'da Türkiye'de satışa sunulacak Haber

Yeni Hyundai KONA Elektrik, Kasım'da Türkiye'de satışa sunulacak

Hyundai BAYON ve TUCSON arasında yer alan yeni KONA, K3 platformu sayesinde önceki nesle göre daha büyük boyutlara sahip. Hyundai, bu yeni modelle beraber Türkiye’deki EV ürün gamını da zenginleştirmiş olacak. KONA Elektrik ile birlikte Hyundai’nin Türkiye’de satışa sunduğu EV modeller, ürün gamının yüzde 40’ını oluşturmuş olacak. Yeni Hyundai KONA Elektrik, özellikleriyle neler sunuyor? Yeni Hyundai KONA Elektrik, şık bir tarzdan ödün vermeden aerodinamik performansta da öne çıkıyor. Aerodinamik burun ve bagaj kapağı arasında şıklıkla şekillendirilmiş dodikler ve bağlantılı parametrik yüzey tasarımı, fazlasıyla dikkat çekiyor. Entegre Yüksek Konumlandırılmış Stop Lambası (HMSL) ile saten krom spoylere bağlanan dinamik krom çizgiler de otomobile saf bir kimlik kazandırıyor. Bir SUV’un sağlam ve sportif görünüm özellikleri, gövdeye gömülü ön ve arka farlarla desteklenirken parametrik yan paneller ve geçiş çizgileri de aracın olduğundan daha geniş bir duruş sergilemesine olanak sağlıyor. Özel tasarım çok kollu 18 ve 19 inç jantlar da KONA Elektrik’in sportif karakterini öne çıkarıyor. Önceki nesil KONA ile karşılaştırıldığında, yeni model artırılmış boyutlarıyla şimdi daha benzersiz oranlara sahip. Aracın EV versiyonuna göre uzunluğu 4.355 mm. İlk nesil KONA Elektrik’ten 175 mm daha uzun olan Yeni KONA’nın dingil mesafesi ise 60 mm uzayarak 2.660 mm’ye ulaşıyor. Genişliği 25 mm artışla 1.825 mm olarak öne çıkarken yükseklik ise yeni versiyonda 20 mm daha fazla (1.575 mm). Teknolojik iç mekan Yeni KONA Elektrik, gelişmiş boyutlarına ve EV’den türetilen evrensel mimarisine dayanarak daha geniş bir yaşam alanı sunuyor. Bu sebeple, daha fazla yolcu konforu ve kolay yükleme alanı için geniş ve açık bir yerleşim planı hesaplanarak üretilmiş. Ön sıradaki sürücü odaklı mimari ise aracın yüksek teknoloji karakterini doğrulayan entegre çift 12,3 inç ekranlı panoramik ekrana sahip yatay kokpit düzeni ile vurgulanıyor. Yeni KONA Elektrik, IONIQ modellerindeki gibi direksiyona entegre vites kolu sayesinde orta konsolda daha geniş bir alan sunuyor. Günlük konfor için daha fazla bardak tutucu veya büyük eşyaların saklanması için alan sunan otomobil, mobil telefon veya tabletler için de ekstra bir saklama yerine sahip. Sürüş sırasında veya sonrasında yorgunluğun hafifletilmesine yardımcı olmak amacıyla ‘ağırlıksız’ vücut basıncı dağılımı için optimize edilen koltuklar, önceki nesle göre çok daha ince tasarlanmış. Tamamen katlanabilir ikinci sıra koltuk ve arka bölme de gelişmiş yükleme için 466 litreye kadar (VDA standardına göre) kargo alanı sunuyor. Kolay yükleme için özelleştirilebilir Akıllı Elektrikli Bagaj Kapağı ile donatılan araç, burada kullanıcısına ayarlanabilir beş farklı yükseklik seviyesi de sunuyor. Yeni KONA Elektrik, önceki nesle göre 60 mm daha uzun dingil mesafesi, 77 mm daha uzun bacak mesafesi ve arka koltuklarda 11 mm daha yüksek baş mesafesi sunuyor. Sınıfının en iyisi iç alanına sahip olan aracın arka sıra omuz mesafesi ise 1.402 mm ve aynı zamanda sınıfının en büyüğü. Yeni KONA Elektrik’in bataryası kışın güvenli şarj ve menzil performansı sağlıyor. Eksi 30 derecede bile şarj kapağını açmaya olanak tanıyan araç, yeni şarj portu lambasıyla da geceleri rahat bir görünürlük sağlıyor. HUD yani head up display ise sürücüler için en gerekli yol bilgilerini ön cama 12 inçlik bir projeksiyonla yansıtıyor. Bu da sürücülerin dikkatlerini önlerindeki yolda tutarken aynı zamanda bilgileri güvenli bir şekilde takip etmesine olanak tanıyor. e-ASD yani Elektronik Akıllı Ses Dağıtıcısı ise EV’leri daha ilgi çekici hale getiren sanal bir ses yaratıyor. Sürüş hızı, tork, motorun durumu ve hızlanma gibi değişkenler dikkate alınarak kabine optimum bir ses ekleniyor. Sürücüler, ses seviyesini kontrol edebilirken kabin içindeki sesi de böyelece özelleştirebiliyor. Araçtan Güç Kaynağı (V2L) işlevi de tıpkı IONIQ 5 ve 6’daki gibi kullanıcısına rahatlık sağlamak için hem iç hem dış çıkışlarla herhangi bir cihaza güç verebiliyor veya 3kW’lık elektrikli ekipmanı şarj edebiliyor. Araç çalışırken bile arka orta konsoldaki standart bir priz (230V) sayesinde elektrikli aletlere güç verebiliyor. Yeni i-PEDAL ise sürücülerin yalnızca gaz pedalını kullanarak hızlanmasına, yavaşlamasına ve durmasına olanak tanıyan bir sürüş moduna olanak tanıyor. KONA Elektrik ayrıca ileri trafik akışından gelen bilgilere göre rejeneratif frenleme miktarını otomatik olarak ayarlayan “Akıllı Rejeneratif Sistem” ile birlikte geliyor. Güvenlik özellikleri İkinci nesil KONA, diğer B-SUV’ların çoğunda bulunmayan ileri seviyedeki Hyundai Smart Sense ADAS özellikleriyle donatılarak seyir esnasında en yüksek düzeyde güvenlik ve rahatlık sağlıyor. Kabin İçi Kamera (ICC), sürücünün dikkatini analiz etmek ve uykululuk veya dikkatsizlik durumunda sürücüyü uyarmak veya gerekiyorsa müdahale etmek için aracın dahili kamerasını kullanıyor. Uzaktan Akıllı Park Yardımcısı (RSPA), sürücülerin park yerlerine uzaktan girip çıkmalarına yardımcı oluyor. Akıllı anahtar da düğmesine basıldığında aracı ileri veya geri hareket ettirebiliyor. Kör Nokta Görüntüleme Monitörü (BVM), şerit değiştirirken takip ekranında kör nokta görünümünü göstererek sürücüye yardımcı oluyor. Kör noktadaki araçlarla çarpışma riskine ilişkin bir uyarı vererek şerit değiştirmek için Arka Çapraz Trafik Çarpışma-Kaçınma Yardımı (RCCA) dahil Kör Nokta Çarpışma Önleme Yardımı (BCA) ile birlikte çalışıyor. Gerekirse çarpışmayı önlemek için otomatik olarak frenleme uyguluyor. KONA Elektrik, kavşak geçişi, yaklaşmakta olan şerit değişimi ve yan şerit değişimi sağlayan İleri Çarpışma Önleme Yardımı 2.0 (FCA 2.0) gibi ek güvenlik özellikleri sunuyor. Ayrıca sürücülerin öndeki araçla güvenli mesafeyi korumasına yardımcı olan ve öndeki daha yavaş araçları sollamada yardımcı olan Otoyol Sürüş Desteği 2 (HDA 2) de bulunuyor. Teknolojik otomobil, Şeritte Kalma Yardımı (LKA), Akıllı Hız Limiti Yardımı (ISLA), Sürücü Dikkat Uyarısı (DAW) ve Uzun Far Yardımı (HBA) gibi çeşitli diğer gelişmiş sürücü destek sistemleriyle (ADAS) dolup taşıyor. Ayrıca Akıllı Hız Sabitleyici (SCC), Navigasyon Tabanlı Akıllı Hız Sabitleyici (NSCC) ve Şerit Takip Asistanı (LFA) gibi çeşitli sürüş konforu işlevleriyle de donatılmış. Güç aktarma organı seçenekleri Elektrikli model, Avrupalı kullanıcılar için iki pil seçeneğiyle satışa sunuluyor. 400V şarj alt yapısına sahip olan 65,4 kWh bataryalı uzun menzilli versiyon, maksimum olarak 218 PS (160 kW) güç ve 514 kilometrenin üzerinde sürüş menzili sağlıyor. Standart versiyon ise 48,4 kWh pil kapasitesine sahip. Bu motor ise 156 PS (111 kW) güç ve 377 kilometre sürüş menzili sunuyor. Yeni KONA Elektrik, 100 kW DC hızlı şarj ile 41 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj olabiliyor. 48,4 kWh bataryalı standart menzilli versiyon, 11 kW AC şarjla 4 saat 55 dakikada, 65,4 kWh bataryalı uzun menzilli versiyon ise 6 saat 55 dakikada şarj oluyor.

Hyundai i20 yenilenerek satışa sunuldu Haber

Hyundai i20 yenilenerek satışa sunuldu

Hyundai'nin Türkiye'de satışa sunulan yeni i20 modeli, makyaj operasyonuyla daha şık bir tasarıma kavuşuyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Assan, yılın ikinci yarısındaki yeni model atağına makyajlı i20 ile devam ediyor. İlk kez 2008'de satışa sunulan i20, Hyundai'nin en başarılı modellerinden biri ve aynı zamanda Türkiye'de üretilerek 40’tan fazla ülkeye ihraç ediliyor. Markanın B segmentindeki iddialı modeli olan i20, Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de en çok satan modellerden biri olarak markanın pazar payına katkıda bulunmaya devam ediyor. - Zarif ve sportif tasarım B segmentinin en başarılı ilk üç modelinden biri olarak gösterilen i20, alçak tavan profili ve uzun dingil mesafesi sayesinde bu sportif duruşunu makyajlı versiyonda da korumaya devam ediyor. İç mekan, kokpit içinde havadar bir his uyandırırken ayrıca tasarımın öne çıkan özelliklerinden biri de yüksek ve çıkıntılı gösterge panelini kaplayan yatay kanatlar. Hyundai i20, makyaj operasyonunda yeni bir ön tampona yer veriyor. Ön tamponun yeni şekline ek olarak makyajla beraber değişen radyatör ızgarası da daha sportif bir görünüm sunmaya başlıyor. Önceki nesilde ızgarada bulunan Hyundai logosu, 2D olarak tamponun orta üst kısmına taşınıyor. Arka tarafta da yeniden tasarlanmış bir tampon ve bir arka lamba tasarımı mevcut. Tasarımındaki alçak tavan profili ve uzun dingil mesafesi, yeni i20'nin mevcut sportif duruşunu koruyor. Bu özellikler, hava direncini azaltarak aracın aerodinamiğini geliştiriyor ve bu da yol tutuşunu iyileştirirken aynı zamanda yakıt verimliliğini artırmış oluyor. Yeni i20, kompakt B segmenti boyutlarına rağmen kullanıcılarına bol miktarda saklama gözleri ve 352 litrelik bir bagaj hacmi sunuyor. Bu hacim, arka koltuklar katlandığında 1.165 litreye kadar çıkıyor. Yeni Hyundai i20, sekiz dış renk seçeneğiyle sunuluyor. Meta Mavi Sedefli, Bulut Gri Sedefli ve Lime Sarı Sedefli gibi renkler araca hem dinamizm hem de daha şık bir görsellik kazandırıyor. Model, standart 4,2 inç LCD gösterge ekranı, önde ve arkada bulunan USB type-C bağlantılarıyla da dikkati çekiyor. Standart 8 inçlik multimedya bilgi eğlence ekranı, Apple CarPlay ve Android Auto gibi popüler olan özellikleri de sunmaya devam eden i20, akıllı cep telefonları için kablosuz şarj pedine sahip. - Daha güvenli, daha donanımlı Yeni i20, 2023 model makyajlı versiyonda daha güvenli ve donanımlı olarak satışa sunuluyor. 'Hyundai Smart Sense' güvenlik özellikleriyle donatılan otomobil, çok çeşitli aktif güvenlik ve gelişmiş sürüş yardımı özellikleriyle öne çıkıyor. Yeni i20, sınıfındaki en kapsamlı güvenlik paketlerinden birine sahip ve en yüksek Avrupa güvenlik standartlarıyla uyumlu olarak üretiliyor. Akıllı Hız Sabitleme Asistanı başta olmak üzere, ileri seviye Çarpışma Önleme Asistanı (FCA), artık bisikletlileri de içeriyor. FCA, öndeki engellerin veya seyir halindeki potansiyel kazaların tespit edilmesine ve önlenmesine yardımcı oluyor. Şerit Takip Asistanı (LFA) ise aracın mevcut şeritte kalmasını sağlıyor. Sürücü Uyarı Asistanı (DAW) ise seyir halinde sürücünün yorgunluğunu tespit ederek görsel ve işitsel olarak uyarı vererek olası kazaların önüne geçmeye çalışıyor. Manuel, otomatik ve DCT olarak üç şanzıman seçeneğine sahip yeni i20, benzinli yakıt tipiyle yine üç adet motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Hyundai i20, giriş seviyesi olan Jump donanım seviyesinde 1,2 litrelik MPi 4 silindirli motor sunuyor. Atmosferik motor, 84 beygir güç üretirken sadece beş ileri manuel şanzımanla kombine ediliyor. Yeni i20'nin bir diğer benzinli motor seçeneği olan 1.4 MPI ünite ise 100 PS maksimum güç sunarken 6 ileri otomatik şanzımanla eşleştiriliyor. Jump, Style ve Elite olmak üzere, üç farklı donanım seviyesine sahip olan yeni i20, Türkiye pazarında 860 bin TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Sportif sedan yeni Hyundai Elantra Türkiye'de Haber

Sportif sedan yeni Hyundai Elantra Türkiye'de

Hyundai Assan, sedan otomobil tutkunları ve aileler için makyajlı Elantra modelini Türkiye'de satışa sundu. Hyundai Assan açıklamasına göre, şirket, 2023'teki model atağına Elantra modeliyle devam ediyor. Geçen ay yeni Kona'nın tanıtımını yaparak B-SUV segmentinde dikkatleri üzerine çeken Hyundai Assan, şimdi de sedan otomobil tutkunları ve aileler için makyajlı Elantra modelini Türkiye'de kullanıcılarla buluşturdu. Yenilenen görünümü ve artan gelişmiş güvenlik donanımlarıyla sedan segmentine farklı bir bakış açısı getirmesi beklenen otomobil, sert ve keskin çizgilerden oluşan tasarım diliyle de rakiplerinden ayrılıyor. - Hyundai'nin en popüler sedan modeli Başta Amerika olmak üzere, satışa sunulduğu tüm pazarlarda büyük beğeni toplayan Elantra, 2023 model yılında da bazı yenilikler sunuyor. İlk kez 1990 yılında tanıtılarak satışa sunulan Hyundai Elantra, geçen 33 yılda markanın en çok satılan ve aynı zamanda en popüler modeli oldu. Makyajlı yeni Elantra ise şık tasarım özellikleri ve ayrıştırıcı görünüşüyle daha dikkat çekici bir otomobil haline geldi. Sportif çizgilere sahip aracın Türkiye'deki hedefi, sportif ve farklı bir tasarıma sahip sedan araç isteyenlere üst düzey rahatlık sunmak olarak açıklandı. - Konforlu ve gösterişli iç mekan Sürücü odaklı kokpit, sürüş hissiyatını ve heyecanını zirveye taşırken 'sadelikle gelen zariflik' de bir diğer önemli unsur olarak dikkati çekiyor. Makyajlı Elantra, daha fazla yumuşak malzeme ilavesiyle kalite algısını da zirveye taşıyor. Sportif direksiyon simidi ve dijital ekrandan oluşan göstergeler de bu geliştirilmiş yapıyı destekliyor. Birbirine uyumlu bir şekilde bağlanmış 10,25 inçlik iki ekrandan oluşan geniş bilgi ekranı ve gösterge, otomobilin vaat ettiği konfor düzeyini artırıyor. Hyundai Elantra, tasarımı ve estetik iç mekanıyla C sedan segmentinde fark yaratırken aynı zamanda 474 litrelik bagaj hacmiyle de ailelerin geniş yükleme alanı ihtiyacını da rahatlıkla karşılıyor. Arka sıradaki diz mesafesi de yine bir önceki modele göre 58 milimetre daha fazla oldu. Yani rahat bir yolculuk için toplam 964 milimetrelik bir değer sunuyor. Yeni Elantra'nın uzunluğu ise makyajlı versiyonda 60 milimetre artarak 4 bin 710 milimetreye ulaştı. - Üstün sürüş keyfi Kullanıcısına farklı deneyimler sunabilen yeni makyajlı otomobil, 123 beygirlik 1.6 litre benzinli atmosferik motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. CVT şanzımanla kombine edilen bu ünite, yakıt ekonomisi ve optimum verimlilik için ideal olarak görülüyor. Türkiye'de 'Prime' ve 'Elite' olmak üzere iki farklı donanım seviyesiyle satılan otomobilin, teknolojik özellikleri de en az tasarımı kadar iddialı olmasıyla öne çıkıyor. LED MFR ön farlar, LED gündüz sürüş lambaları, 17 inç alüminyum alaşımlı jantlar, akıllı hız limitleme asistanı, yeni tip anahtar, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, Android Auto ve Apple Car Play, C tipi USB bağlantıları, otomatik klima, arka havalandırma, yağmur sensörü, ön çarpışma önleme asistanı, ön ve arka park sensörü, geri görüş kamerası, şeritte kalma ve takip uyarı sistemi, sürücü-yolcu-yan-perde hava yastıkları ve 10.25 inç bilgi ekranı, yeni Elantra'nın en önemli donanımlarını oluşturuyor. Elite donanım paketinde, dur-kalk özellikli akıllı hız sabitleme sistemi, uzunlamasına yerleştirilen H formundaki LED arka lambalar, açılabilir tavan, elektronik park freni, kablosuz şarj sistemi, elektrokrom iç dikiz ayna, deri döşeme, elektrikli ve ısıtmalı ön koltuklar standart olarak sunuluyor. 9 farklı gövde rengiyle gelen yeni Elantra'daki 'Ekotronik Gri', 'Meta Mavi' ve 'Derin Kırmızı' ise makyajlı modelde ilk kez sunuluyor. Türkiye pazarında 1.6 litrelik benzinli motor ve iki donanım seviyesiyle satılan otomobilin prime donanım seviyesinin fiyat etiketi 1 milyon 395 bin TL olarak açıklanırken, aynı zamanda sportif ve dinamik bir görünüşe sahip Elantra'nın en üst donanım seviyesi olan Elite ise 1 milyon 580 bin TL'ye satılıyor.

Hyundai, Red Dot Tasarım Ödülleri'nden 3 farklı ödül kazandı Haber

Hyundai, Red Dot Tasarım Ödülleri'nden 3 farklı ödül kazandı

Hyundai, Red Dot Tasarım Ödülleri'nden 3 farklı ödül kazandı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai, EV konsept modeli N Vision 74 ile 'Reddot Yılın Tasarım Ödülü'ne layık görüldü. Organizasyon, Hyundai Bilgi Eğlence Ekranı ve Hyundai Sans UI font ailesine de ödül vererek tasarımlarını övdü. N Vision 74 konsept model, 'Red Dot Mobilite ve Taşımacılık' kategorisinde ilgi çekici tasarımıyla ödül aldı. Yüksek performanslı hidrojen elektrikli hibrit araç, markanın geçmişini, bugününü ve geleceğini temsil ederken, Hyundai'nin tasarım vizyonunu en iyi şekilde gözler önüne seriyor. Bir konsept otomobilden daha fazlası olan N Vision 74, motor sporlarından ilham alan teknolojileri seri üretim modellere uygulamadan önce araştırma, geliştirme ve test aşamasında kullanılıyor. N Vision 74, Hyundai'nin 1974'te sunduğu Pony Coupe konseptinin tasarımından ilham alarak geliştirildi. - Araç içi ekrana tasarım ödülü Hyundai, ayrıca bağlantılı araç navigasyon ve bilgi-eğlence sistemi (ccNC) ve dijital yazı tipiyle de ödül alarak Red Dot 2023'e damgasını vurdu. 'Arayüz ve Kullanıcı Deneyimi Tasarımı' kategorisinde değerlendirilen bilgi-eğlence sistemi, Hyundai'nin tamamen yeni bir tasarım sistemi olarak öne çıkıyor. Doğada var olan yatay çizgilerin küçük grafik bileşenlerle birleşmesini simgeleyen bu ekran, sade ve düz grafik stilini kullanıyor. Bu grafik teması, ekranlar arasındaki tutarlılık da dahil olmak üzere aracın iç ve dış tasarımlarıyla mükemmel uyum sağlayacak şekilde tasarlanıyor. Araç sürüş sırasında kullanımı kolaylaştırmak için daha net bir şekilde dizayn edilen ekran, hem görünürlük hem de erişilebilirlik açısından endüstri liderleri tarafından ödülle taçlandırıldı. - 'Tipografi' kategorisinde de ödül aldı 'Tipografi' kategorisinde de ödül alan Hyundai, global yazı tipi Sans UI ile de tasarımda dikkat çekmeye devam ediyor. Hyundai'nin yeni nesil mobilite kullanıcı deneyimi için geliştirdiği bu dijital yazı tipi, hem estetik hem de okunabilirlik açısından marka kimliğine önemli şekilde katkıda bulunuyor. Hyundai Sans UI, şirketin global marka yazı karakteri Hyundai Sans'ın biçimlendirici tasarım özellikleri baz alınarak geliştirilirken, sürüş esnasında optimum okunabilirlik amaçlıyor.

SUV segmentinin yeni modeli Hyundai SANTA FE tanıtıldı Haber

SUV segmentinin yeni modeli Hyundai SANTA FE tanıtıldı

Hyundai, yeni modeli SANTA FE'nin dünya prömiyerini adını aldığı New Mexico'daki Santa Fe'de gerçekleştirdi. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai, baştan sona yenilediği yeni SANTA FE modeliyle SUV segmentinde iddialı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Açıklamada, SANTA FE modelinin tarihi gelişimini paylaşmak ve etkili bir tanıtım yapmak için New Mexico'daki Santa Fe bölgesini tercih edildiği belirtilirken, aynı zamanda Hyundai, araca adını veren coğrafyayı da yad etmiş oldu. Açıklamada görüşlerine yer verilan Hyundai Motor Company Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Jaehoon Chang, birinci nesil SANTA FE'nin 23 yıl önceki tanıtımından bu yana, SUV modellerinin dünya çapında milyonlarca müşterinin beğenisini kazandığını belirterek, 'Yeni SANTA FE'nin şık tasarımı ve güçlü SUV kimliği, segmentinde sınırları zorlayacak.' değerlendirmesinde bulundu. - 'Günlük kullanımda çok yönlü kullanım özellikleriyle öne çıkıyor' Hyundai Global Tasarım Merkezi Başkanı SangYup Lee de yeni SANTA FE'nin şehir hayatı ile doğal ortamlar arasında mükemmel bir denge oluşturduğunu ifade etti. Lee, 'Ayrıca, ailece yapılan seyahatlerden özgürlüğün tadını çıkardığımız kamp maceralarına kadar her şeyin üstesinden gelen bir SUV. Daha uzun dingil mesafesi, geniş iç mekanı ve diklemesine açılan bagaj kapağıyla yeni SANTA FE, günlük kullanımda çok yönlü kullanım özellikleriyle öne çıkıyor.' açıklamalarında bulundu. Yeni SANTA FE'nin ön kısmı, H şeklindeki farları, keskin hatlı çamurlukları ve yukarıda konumlandırılmış motor kapağı sayesinde oldukça güçlü bir ilk izlenim bırakıyor. Daha uzun dingil mesafesi, sportif tavan çizgisi, geniş çamurluk eklentileri, daha kısa ön çıkıntı ve tasarımlı 21 inç jantlarla SANTA FE, segmentine farklı bir bakış açısı getiriyor. Global pazarlarda 10 farklı gövde rengiyle satışa sunulacak olan yeni model, dış tasarımındaki ihtişamını renkli görselliğiyle de pekiştirmiş olacak. - Yeni iç mekanı, yatay ve dikey tasarım öğelerini öne çıkarıyor SANTA FE'nin tamamen yeni iç mekanı, yatay ve dikey tasarım öğelerini öne çıkarıyor. Yeni iç mekan, SUV modelin doğasına uygun olarak konfor ve güvenlik özellikleriyle de destekleniyor. SANTA FE'nin 12,3 inçlik dijital panelini ve bilgi-eğlence sistemini kapsayan sınıfının birincisi Panoramik Kavisli Ekranı, görünürlüğü artırırken aynı zamanda lüks vurgusunu öne çıkarıyor. SANTA FE'nin iç tasarımındaki tavan döşemesi, paspasları, koltukları, koltuk arkalıkları, hava yastığı, kapı çıtası ve panel kaplamaları için çevre dostu malzemeler kullanıldı. Özellikle suni deri koltuklar, insan sağlığını koruyan güvenilir malzemelerden yapılırken Avrupa'da birinci sınıf olarak sertifikalandırıldığı belirtiliyor. Yeni SANTA FE, sınıfında lider yükleme kapasitesi ve geniş bir bagaj kapağı sunarak kentsel yaşam tarzları için bir alternatif olarak öne çıkıyor. Spor ekipmanlarından kamp malzemelerine kadar her şey için bolca yer sunan yeni model, daha geniş tavan için C sütununda bulunan Gizli tip Destek Kolu ile dış mekan işlevselliğini en üst düzeye çıkarıyor. Yeni SANTA FE’de ikinci ve üçüncü sıra diz mesafesini artırarak yaşam alanına öncelik veren Hyundai, SUV segmentinde sınıfının en iyisi üçüncü sıra koltuk konforu sunuyor. Benzinli SANTA FE'nin ikinci sıra diz mesafesi, yeni modelde 35 mm artırılarak 1.075 mm'ye çıkarıldı. Hibritin ikinci sıra diz mesafesi de 20 mm artırılarak 1.055 mm'ye ulaşıyor. Üçüncü sıra diz mesafesi uzunluğu ise 15 mm artırılarak 761 mm'ye çıkarıldı. Güçlü SUV, aynı zamanda sınıfının en iyisi üçüncü sıra baş mesafesi sunuyor. Üçüncü sıranın baş yüksekliği 69 mm artırılarak 958 mm'ye çıkamış. Oturma yüksekliği de 30 mm artırılarak 282 mm'ye çıkarılmış ve 10 derece yatırılabiliyor. - SANTA FE ile eş zamanlı bir konsept model daha tanıttı Hyundai, doğa tutkunlarının farklı ihtiyaçlarını karşılamak için SANTA FE ile eş zamanlı olarak özel tasarlanmış bir konsept model de tanıttı. XRT Concept adı verilen bu model, zorlu arazi şartlarında yol alabilmek için tasarlandı. XRT Concept, doğada daha fazla zaman geçirmek isteyenler için geliştirilirken aynı zamanda yükseltilmiş süspansiyonları, arazi tipi lastikleri ve kamp yapmaya elverişli donanımlarıyla görenleri heyecanlandırıyor. Yeni SANTA FE, Kore ve Kuzey Amerika'da iki farklı aktarma organı seçeneğiyle satışa sunulacak. Benzinli 2,5 litrelik turbo ünite (Theta III 2,5T GDI – 8DCT), maksimum 281 PS motor gücüne ve maksimum 265 Nm torka sahip. Benzinli 1,6 litrelik Turbo Hibrit seçenek ise (Gamma III 1.6T GDI HEV – 6AT), maksimum 180 PS güç ve yine 265 Nm tork üretiyor. Avrupalı SANTA FE ise 1,6 litrelik Turbo Hibrit (Gamma III 1,6T GDI HEV – 6AT) ve benzinli 1,6 litrelik Turbo Plug-in Hibrit (Gamma III) motorlarla satışa sunulacak. - 2024’ün ilk yarısında Avrupa’da Verilen bilgiye göre, Amerika ve Avrupa dışındaki bazı pazarlarda da 194 PS gücündeki 2,5 litrelik benzinli motorla satışa sunulacak olan yeni SANTA FE, ilk olarak yılın ikinci yarısında Kore'de satılmaya başlanacak. Gelecek yılın ilk yarısında Kuzey Amerika ve Avrupa'da piyasaya sürülmesi planlanan otomobilin Kuzey Amerika prömiyeri ise 2023 Los Angeles Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilecek.

Hyundai ve Seul Ulusal Üniversitesi pil araştırma merkezi açıyor Haber

Hyundai ve Seul Ulusal Üniversitesi pil araştırma merkezi açıyor

Hyundai Motor Grubu, Seul Ulusal Üniversitesi (SNU) ile ortak batarya araştırma merkezi kuruyor. Hyundai'den yapılan açıklamaya göre, grup ve üniversite arasındaki bu iş birliği, elektrikli otomobillerdeki pil teknolojilerini ilerletmeyi ve aynı zamanda Hyundai’nin bu alandaki global liderlik hedefine ulaşmayı amaçlıyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Seul Ulusal Üniversitesi Başkanı Hong Lim Ryu, 'Ortak pil araştırma merkezi, Hyundai Motor Grubu’nun gelişmiş pil teknolojisi için yeni bir başlangıç noktası olacak. Fakültemizin ve yüksek lisans öğrencilerinin, Hyundai Motor Grubu'nun yetkin araştırmacıları ile ortak bir sinerji yaratarak pillerin gelişiminden çeşitli yeniliklerin temellerinin atılmasına kadar tüm süreçlerde etkili olacak.' ifadelerini kullandı. Hyundai Motor Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Euisun Chung ise, 'Gelişmiş pillerle donatılmış mobilite çözümleri misyonumuz, gelecek nesiller için sürdürülebilir bir çevreye yönelik hedeflerimizin bir parçası. Ortak araştırma ve geliştirme yatırımlarımızla, mobilite endüstrisinin elektrifikasyona geçişinde önemli bir rol oynamayı amaçlıyoruz.” şeklinde konuştu. Batarya araştırma merkezi, Kasım 2021'de Hyundai Motor Grubu ve Seul Ulusal Üniversitesi'nin ortak mutabakatıyla hayat bulmuştu. Karbon nötrlüğünü gerçekleştirme ve pil araştırma ekosistemi oluşturma konusunda hemfikir olan ortaklar, Seul Ulusal Üniversitesi'nin genişletilmiş Kimyasal İşlemler Enstitüsü içinde çalışmalarına başlayacak. Toplam 901 metrekarelik alana yayılan merkezde yalnızca pil geliştirmek için özel bir alan yaratılacak. Pil geliştirme, analiz, ölçüm ve tüm bu süreçler için 7 adet laboratuvar ve 1 adet konferans odası açılacak. Üniversitede elektrikli otomobiller için ilk kez böyle bir tesis kurulurken aynı zamanda otomotiv endüstrisine tecrübeli mühendisler ve alanında uzman kanaat liderleri de kazandırılmış olacak. Merkezde spesifik olarak, lityum metal piller, katı hal piller, pil yönetim sistemleri (BMS) ve pil işleme teknolojisi dahil olmak üzere 4 bölümde toplam 22 ortak araştırma projesi yürütülecek. Araştırmaya, Kore üniversitelerinden seçkin 21 profesör, yüksek lisans ve doktora seviyesindeki özel yetenekler katılacak. Planlanan 22 araştırma projesinden 14'ü lityum metal ve katı hal pillerle ilgili olacak ve ağırlıkla yeni nesil piller geliştirmeye odaklanılacak. - Pil maliyetleri azalacak Hyundai Motor Grubu, 2030 yılına kadar 30 milyar Güney Kore wonunun (23 milyon dolar) üzerinde bir yatırım yapacak. Bu yatırım bütçesi, merkezin kurulması ve deneysel ekipmanların alınması için harcanacak. Ayrıca, Hyundai Motor Grubu, 2030 yılına kadar 3,64 milyon EV üretmeyi hedeflerken, merkezin geliştireceği bu katı piller yeni nesil elektrikli otomobillerde kullanılacak. Tüm bunlara ek olarak, Hyundai’nin bir diğer hedefi ise elektrikli otomobillerin satın alınabilirliğini ve pratikliğini artırmak için pillerin maliyetini düşürmek olacak. Böylelikle, 2026'da yüzde 75 ve 2030'da yüzde 45 seviyesinde bir düşüş hedefleniyor. Hyundai, 2025 yılından itibaren, pil şirketleriyle ortaklaşa geliştirdiği lityum ferro fosfat (LFP) pilleri de ilk kez yeni nesil elektrikli araçlara uygulayacak.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.