Hava Durumu

#Hyundai Assan

TOURISMJOURNAL - Hyundai Assan haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hyundai Assan haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Otomotiv pazarında 600-700 binlik rakamlar Türkiye için çok düşük Haber

Otomotiv pazarında 600-700 binlik rakamlar Türkiye için çok düşük

Berkel, yeni Santa Fe'nin tanıtım toplantısının gerçekleştirildiği İzmir'de, otomotiv sektörüne ilişkin soruları yanıtladı. Yeni Santa Fe’yi mevcut SUV ürün gamlarında en üstte konumlandırdıklarını dile getiren Berkel, bu yıl için 500, gelecek yıl için de 1000 adet Santa Fe satmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye pazarında ilk 8 ayda 762 bin 152 adet araç satıldığını anımsatan Berkel, "Geçen sene de 760 bin civarındaydı diye hatırlıyorum. Hemen hemen rakamlar aynı. Ticaride bir düşüş var, yüzde 9,5’lik gibi. Aslında ticaretteki düşüşle biraz hani piyasaların çok da iyi gitmediğini gösteriyor. Binekte de yüzde 3’lük bir artış var. Genel anlamda baktığımız zaman beklentilerin çok üzerinde gerçekleşti pazar." diye konuştu. "Birçok marka ellerindeki aracı eritmek için daha yüksek kampanyalar yaptı" Bu yılın 8 aylık dönemini satış trendi açısından iki perspektifte değerlendirdiğini belirten Berkel, "Birincisi, seçim öncesi bir hareketlilik her zaman oluyor piyasalarda. Bir de bu yeni regülasyona, GSR 2 regülasyonuna geçerken biliyorsunuz 7 Temmuz'dan sonra özellikle ithal araçlarda eskiden 1 yıl süre verirler tüm araçlarda. Bu sene bu kalktı ve o ondan dolayı da birçok marka ellerindeki aracı eritmek için daha yüksek kampanyalar yaptı. Bu da bir hareket getirdi." dedi. Otomotiv pazarının bir şekilde hareketli olmaya devam ettiğine dikkati çeken Berkel, "Aslında bir yandan da sıkılaştırma politikaları da artıyor. Bizim toplam satışlarımızın yaklaşık yüzde 22’si kredili, eskiden bu oran yüzde 40’lardaydı. Tabii taşıt kredi faiz oranları çok yüksek. Müşteriler genelde nakit alım yapıyor." ifadelerini kullandı. "Bence artık 600-700 binlik rakamlar Türkiye için çok düşük" Murat Berkel, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu trendde devam ederse herhalde otomotiv pazarı yıl sonunda 1 milyon 100 bine gelecek. Yani bu ay işte 90 bin görüyoruz. Satışlar 90 bin olarak devam etse zaten 1 milyon 100 bine geliyor dört ayda. Ocak ayı başında sorsalardı muhtemelen 1 milyonluk bir pazar düşünmezdik ama şunu düşünüyorum, herhalde artık Türkiye otomotiv pazarı doğal olarak büyüyor. Yani tabii nüfus da artıyor. Ona göre alım dengeleri de değişiyor. Bence artık 600-700 binlik satış rakamları Türkiye için bu dönemde çok düşük rakamlar. O yüzden konuşacaksak bundan sonra 800-900 bin adetleri konuşacağız gibi gözüküyor." Kovid-19 salgını döneminden kalan ve ertelenen otomobil alım taleplerinin bu döneme sarktığını ve bunun da satış rakamlarını etkilemiş olabileceğini dile getiren Berkel, "O dönemde gerçek alıcı araca ulaşamadı. Dolayısıyla o dönemde çok böyle 'al-satçılar' vardı. Tabii gerçek tüketici araca ulaşamadığı için de hep alımını öteledi. Ben öyle düşünüyorum. Bu 2-3 yıllık ötelenmenin bir kısmı da bugün satışa dönüyor. Tabii bunu ölçümlemek çok zor. Bu tamamen bir tahmin. Bir de dediğim gibi yani Türkiye büyüyor, nüfus artıyor. Belki alım gücü değişiyor. Yani böyle bir ekonomiye, böyle bir büyüklüğe baktığınız zaman bu rakamlar normal denilebilir." diye konuştu. "Elektrikli araçlarda da hem globalde hem Türkiye'de hedefimiz yüksek" Elektrikli otomotiv pazarına da değinen Berkel, şunları söyledi: "Biz şu an 3 tam elektrikli modelimizi satıyoruz Türkiye'de. Kona Elektrik, Ioniq 5 ve Ioniq 6. Bu araçlarımızın da 'advanced' paketlerini geliştirdik. Belirli donanım seviyesinde tutuyoruz ve bu sayede de yüzde 10 ÖTV'yle satıyoruz. Fiyat açısından da tabii daha rekabetçi bir konumdayız. Geçen ay 602 elektrikli araç sattık. Elektrikli araç pazarında segment payımız yaklaşık yüzde 10'lara geldi. Yıllık bazda da 2 bin 762 elektrikli araç sattık. Şu anda elektrikli toplam pazardaki payımız yüzde 6,7. Bizim elektrikli araçlarda da hem globalde hem Türkiye'de hedefimiz yüksek. Tabii biz geleceğimizi elektrikli ve hibrit araçlarla şekillendireceğiz. O yüzden globale paralel olarak Türkiye'de de hedeflerimizi bu yönde belirliyoruz. Gayet de iyi gittiğimizi düşünüyorum şu anda elektrikli araçlarla..." "Yerli üretim yapmanın gücünü her zaman arkamızda hissettik" Çinili markalar konusunda rekabet konusunda bir zorluk hissetmediklerini kaydeden Berkel, sözlerini şöyle tamamladı: "Biz marka olarak tabii uzun yıllardır Türkiye otomotiv pazarındayız ve burada üretim yapıyoruz. Bu üretimin gücünü de hep arkamızda hissediyoruz. Bugüne kadar 38 bin 500 araç sattık. Bunun yaklaşık 23 bini yerli. Bizim toplam satışlarımızın yüzde 60’ı yerli. Biz A ve B segmentlerinde çok iddialı konumdayız. Biz gücümüzü yerli üretimden alıyoruz ve bunu da almaya devam edeceğiz. Çin markalarıyla rekabet konusunda öyle bir kaygımız veya endişemiz olmadı. Ama dediğim gibi fiyat anlamında çok agresifler ve Bakanlık tarafından birtakım değişik aksiyonlar da alındı bununla ilgili."

Hyundai Assan geleceğin teknisyenlerine destek oluyor Haber

Hyundai Assan geleceğin teknisyenlerine destek oluyor

Hyundai Assan, yetkili servislerindeki deneyimli ve uzman personel ile birlikte teşhis kalitesini ve aynı zamanda müşteri memnuniyetini artırmak için eğitime destek olmaya devam ediyor. Şirket açıklamasına göre, ilk etapta İstanbul Küçükyalı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde 'Hyundai Sınıfı' açarak eğitime katkıda bulunan Hyundai Assan, okula 2 adet otomobil, motorlar ve gerekli teknik ekipmanları bağışladı. Teknik lise öğrencileri ve öğretmenler, bu ekipmanları sadece öğrenme amaçlı kullanacak ve gelecekte sektörün daha deneyimli uzmanlarla servis hizmeti vermesi için girişimde bulunacak. Hyundai Assan ayrıca, öğrencilere yönelik bayilerde bir staj programı da sunuyor. Mezun olan öğrenciler, Hyundai Assan Yetkili Servisleri'nde sertifikalı teknisyen olarak istihdam edilecek. Açıklamada görüşlerine yer verilen Hyundai Assan Başkan ve Üst Yöneticisi (CEO) Sangsu Kim, Hyundai Assan'ın 25 yılı aşkın süredir Türkiye'de binlerce kişiye istihdam olanağı sağlayarak ve ekonomik kalkınmaya katkıda bulunmaya devam ettiğini belirtti. Hyundai olarak, her yıl lise ve üniversite öğrencilerine burs sağladıklarını, eğitim araç ve gereçlerini bağışladıklarını aktaran Kim, 'Mükemmel bir insan kaynağı yetiştirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Ayrıca, Malatya bölgesinde anaokulu ve ilköğretim okullarının kurulmasına destek olmak için Eğitim Vakfı ile birlikte çalışıyoruz. Türkiye ile Kore arasındaki dostane ilişkinin bir parçası ve aynı zamanda bizler için büyük bir mutluluk kaynağı olan bu modern teknoloji eğitim merkezinin tüm öğrencilere hayırlı ve uğurlu olmasını temenni ediyorum.' ifadesini kullandı. Hyundai Assan, İstanbul başta olmak üzere Türkiye'nin birçok bölgesindeki teknik okullara ve eğitime destek olarak katkıda bulunmaya devam edecek.

Sportif sedan yeni Hyundai Elantra Türkiye'de Haber

Sportif sedan yeni Hyundai Elantra Türkiye'de

Hyundai Assan, sedan otomobil tutkunları ve aileler için makyajlı Elantra modelini Türkiye'de satışa sundu. Hyundai Assan açıklamasına göre, şirket, 2023'teki model atağına Elantra modeliyle devam ediyor. Geçen ay yeni Kona'nın tanıtımını yaparak B-SUV segmentinde dikkatleri üzerine çeken Hyundai Assan, şimdi de sedan otomobil tutkunları ve aileler için makyajlı Elantra modelini Türkiye'de kullanıcılarla buluşturdu. Yenilenen görünümü ve artan gelişmiş güvenlik donanımlarıyla sedan segmentine farklı bir bakış açısı getirmesi beklenen otomobil, sert ve keskin çizgilerden oluşan tasarım diliyle de rakiplerinden ayrılıyor. - Hyundai'nin en popüler sedan modeli Başta Amerika olmak üzere, satışa sunulduğu tüm pazarlarda büyük beğeni toplayan Elantra, 2023 model yılında da bazı yenilikler sunuyor. İlk kez 1990 yılında tanıtılarak satışa sunulan Hyundai Elantra, geçen 33 yılda markanın en çok satılan ve aynı zamanda en popüler modeli oldu. Makyajlı yeni Elantra ise şık tasarım özellikleri ve ayrıştırıcı görünüşüyle daha dikkat çekici bir otomobil haline geldi. Sportif çizgilere sahip aracın Türkiye'deki hedefi, sportif ve farklı bir tasarıma sahip sedan araç isteyenlere üst düzey rahatlık sunmak olarak açıklandı. - Konforlu ve gösterişli iç mekan Sürücü odaklı kokpit, sürüş hissiyatını ve heyecanını zirveye taşırken 'sadelikle gelen zariflik' de bir diğer önemli unsur olarak dikkati çekiyor. Makyajlı Elantra, daha fazla yumuşak malzeme ilavesiyle kalite algısını da zirveye taşıyor. Sportif direksiyon simidi ve dijital ekrandan oluşan göstergeler de bu geliştirilmiş yapıyı destekliyor. Birbirine uyumlu bir şekilde bağlanmış 10,25 inçlik iki ekrandan oluşan geniş bilgi ekranı ve gösterge, otomobilin vaat ettiği konfor düzeyini artırıyor. Hyundai Elantra, tasarımı ve estetik iç mekanıyla C sedan segmentinde fark yaratırken aynı zamanda 474 litrelik bagaj hacmiyle de ailelerin geniş yükleme alanı ihtiyacını da rahatlıkla karşılıyor. Arka sıradaki diz mesafesi de yine bir önceki modele göre 58 milimetre daha fazla oldu. Yani rahat bir yolculuk için toplam 964 milimetrelik bir değer sunuyor. Yeni Elantra'nın uzunluğu ise makyajlı versiyonda 60 milimetre artarak 4 bin 710 milimetreye ulaştı. - Üstün sürüş keyfi Kullanıcısına farklı deneyimler sunabilen yeni makyajlı otomobil, 123 beygirlik 1.6 litre benzinli atmosferik motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. CVT şanzımanla kombine edilen bu ünite, yakıt ekonomisi ve optimum verimlilik için ideal olarak görülüyor. Türkiye'de 'Prime' ve 'Elite' olmak üzere iki farklı donanım seviyesiyle satılan otomobilin, teknolojik özellikleri de en az tasarımı kadar iddialı olmasıyla öne çıkıyor. LED MFR ön farlar, LED gündüz sürüş lambaları, 17 inç alüminyum alaşımlı jantlar, akıllı hız limitleme asistanı, yeni tip anahtar, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, Android Auto ve Apple Car Play, C tipi USB bağlantıları, otomatik klima, arka havalandırma, yağmur sensörü, ön çarpışma önleme asistanı, ön ve arka park sensörü, geri görüş kamerası, şeritte kalma ve takip uyarı sistemi, sürücü-yolcu-yan-perde hava yastıkları ve 10.25 inç bilgi ekranı, yeni Elantra'nın en önemli donanımlarını oluşturuyor. Elite donanım paketinde, dur-kalk özellikli akıllı hız sabitleme sistemi, uzunlamasına yerleştirilen H formundaki LED arka lambalar, açılabilir tavan, elektronik park freni, kablosuz şarj sistemi, elektrokrom iç dikiz ayna, deri döşeme, elektrikli ve ısıtmalı ön koltuklar standart olarak sunuluyor. 9 farklı gövde rengiyle gelen yeni Elantra'daki 'Ekotronik Gri', 'Meta Mavi' ve 'Derin Kırmızı' ise makyajlı modelde ilk kez sunuluyor. Türkiye pazarında 1.6 litrelik benzinli motor ve iki donanım seviyesiyle satılan otomobilin prime donanım seviyesinin fiyat etiketi 1 milyon 395 bin TL olarak açıklanırken, aynı zamanda sportif ve dinamik bir görünüşe sahip Elantra'nın en üst donanım seviyesi olan Elite ise 1 milyon 580 bin TL'ye satılıyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.