Hava Durumu

#Iata

TOURISMJOURNAL - Iata haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Iata haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

THY, Avrupa'nın En Güvenli Havayolu Oldu Haber

THY, Avrupa'nın En Güvenli Havayolu Oldu

Havacılık olaylarının sıkça gündemde olduğu bugünlerde, AirlineRatings 2025'in en güvenli havayollarını açıkladı. Türk Hava Yolları, platformun değerlendirmesinde aldığı 7 yıldızla bu yıl da Avrupa'nın zirvesinde yer aldı. Dünyanın en güvenli havayolu ise üst üste ikinci kez Air New Zealand oldu. THY, KÜRESEL ÖLÇEKTE BAŞARISINI SÜRDÜRÜYOR 2009 yılında 9 kişinin hayatını kaybettiği Amsterdam uçuşundan bu yana ölümcül bir kaza yaşamayan Türk Hava Yolları, uçuş güvenliği, ikram hizmetleri ve uçak içi eğlence alanlarında aldığı ödüllerle dikkat çekiyor. Skytrax tarafından "Avrupa'nın En İyi Havayolu" seçilen THY, dünyanın en geniş uçuş ağına sahip havayolu olarak konumunu güçlendirdi. AVRUPA'NIN EN GÜVENLİ HAVAYOLLARI Türk Hava Yolları dışında TAP Portugal, SAS, British Airways, Iberia, Finnair ve SWISS gibi Avrupalı havayolları da listeye girdi. TAP Portugal, 1977’den bu yana hiç yolcu kaybetmeyerek ikinci sırada yer aldı. Havayolunun ayrıca Unidade de Cuidados Integrados de Saúde (UCS) iş birliğiyle uçuş korkusu üzerine kurslar düzenlendiği biliniyor. Iberia ise bu yıl güvenlik sıralamasına ilk kez girerek ödüller kazandı. DÜŞÜK MALİYETLİ HAVAYOLLARI DA LİSTEDE Ryanair, easyJet ve Wizz Air gibi düşük maliyetli havayolları da güvenli seçenekler arasında öne çıktı. 40 yıldır ölümlü kaza yaşamayan Ryanair, Avrupa'nın en güvenli ekonomik havayolu olurken, Wizz Air genç filosuyla ilk üçte yer aldı. HAVAYOLU GÜVENLİĞİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? AirlineRatings, havayolu güvenliğini uçak yaşı, pilot eğitimi, olay raporları ve finansal performans gibi faktörlere göre değerlendiriyor. Ayrıca, IATA Operasyonel Güvenlik Denetimi ve Emniyet Gözetim Denetim Programı (USOAP) olarak adlandırılan ICAO denetimleri de bu değerlendirmede önemli rol oynuyor.

Havacılıkta Rekor: Uluslararası Seyahat Talebi Yüzde 11,6 Arttı Haber

Havacılıkta Rekor: Uluslararası Seyahat Talebi Yüzde 11,6 Arttı

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), Kasım 2024’e ilişkin küresel yolcu verilerini paylaştı. Gelir yolcu kilometresi (RPK) bazında ölçülen toplam yolcu talebinde, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8,1 artış kaydedildi. Kapasitedeki yüzde 5,7’lik büyüme ve yüzde 83,4’e çıkan yolcu doluluk oranı ile tüm zamanların en yüksek Kasım ayı seviyesine ulaşıldı. ULUSLARARASI YOLCU TALEBİNDE ÖNE ÇIKANLAR Uluslararası yolcu taşımacılığı, Kasım 2024’te bir önceki yıla göre yüzde 11,6 artış kaydetti. Bu talep artışını yüzde 8,6’lık kapasite büyümesi izlerken, doluluk oranı 2,3 puan artışla yüzde 83,4’e yükseldi. Avrupa ve Asya-Pasifik bölgelerindeki hava yolları, bu büyümeye önemli katkılar sağladı. YURT İÇİ YOLCULUKLARDA KARIŞIK GÖRÜNTÜ Yurt içi seyahat talebi yüzde 3,1 artarken, kapasitedeki yüzde 1,5’lik artış doluluk oranını yüzde 83,5’e taşıdı. Çin ve Hindistan’daki yüksek talep, bu büyümenin temel itici gücü oldu. ABD iç hat yolculuklarında ise yüzde 2,7’lik bir gerileme yaşandı. BÖLGESEL PERFORMANS DETAYLARI Asya-Pasifik: Yolcu talebi yüzde 19,9 artışla liderlik konumunu sürdürdü. Kapasite yüzde 16,2, doluluk oranı ise 2,6 puan artarak yüzde 84,9 oldu. Avrupa: Talep yüzde 9,4, kapasite yüzde 7,1 arttı. Doluluk oranı yüzde 85,0 ile bölgeler arasında en yüksek seviyeye ulaştı. Orta Doğu: Yüzde 8,7 talep ve yüzde 3,9 kapasite artışı görülürken, doluluk oranı yüzde 81,0’a çıktı. Kuzey Amerika: Talep yüzde 3,1, kapasite yüzde 1,6 artış gösterdi. Doluluk oranı yüzde 81,0 olarak ölçüldü. Latin Amerika: Talep yüzde 11,4, kapasite yüzde 11,9 arttı ancak doluluk oranı yüzde 84,4’e düştü. Afrika: Talep yüzde 12,4, kapasite yüzde 6,0 artarken, doluluk oranı yüzde 72,9’a ulaştı. IATA’DAN AÇIKLAMA IATA Genel Müdürü Willie Walsh, Kasım ayında hava yolculuğuna yönelik güçlü talebin sevindirici olduğunu ifade etti. Ancak, uçak teslimatlarındaki gecikmelerin ve tedarik zinciri sorunlarının hava yollarının büyüyen talebe yeterince hızlı yanıt vermesine engel olduğunu vurguladı. Walsh, bu durumun müşteri hizmetleri ve çevresel sürdürülebilirlik açısından fırsat kaçırılmasına neden olduğunu belirtti. Havacılık sektöründeki rekor talep artışı, hem ekonomik büyüme hem de yolcu memnuniyeti açısından yeni fırsatlar sunmaya devam ediyor.

Küresel Turizm Sektörü Pandemi Sonrası Canlanıyor Haber

Küresel Turizm Sektörü Pandemi Sonrası Canlanıyor

COVID-19 pandemisinin neden olduğu büyük aksaklıkların ardından, küresel turizm sektörü istikrarlı bir şekilde toparlanıyor. Son eğilimler, gezginlerin popüler destinasyonlara geri döndüğünü ve turizme büyük ölçüde bağımlı ekonomilere yeniden hayat verdiğini gösteriyor. Daha az kısıtlaması olan ülkeler, ziyaretçi sayısında büyük artışlar yaşadı. Örneğin, İspanya ve Fransa gibi destinasyonlar pandemi sonrası turizmde önemli bir yükseliş gördü. İspanya, yalnızca 2023'ün ilk aylarında yaklaşık 8 milyon uluslararası ziyaretçi bildirdi. Bu rakam, ülkenin pandemi öncesi ziyaretçi seviyelerine oldukça yakındı. Fransa ise özellikle kısa mesafeli pazarlardan gelen turistlerin yoğun ilgisini çekti. Süreçte aşılama çabalarının olumlu sonuçlar vermeye devam ettiği gözlemlendi. Seyahat alışkanlıkları değişirken giderek daha fazla gezgin, tatil için açık hava ve daha az kalabalık yerleri tercih ediyor. Uzmanlar, bu eğilimin sürdürülebilir turizm uygulamalarının kök saldığına işaret ettiğini belirtiyor. Gezginler, doğayı koruma ve çevresel sorumluluğa odaklanan destinasyonları tercih ederken, bu değişim sektörde uzun vadeli bir dönüşüm başlatabilir. Kalabalıktan uzak ve doğayla iç içe deneyimlerin avantajlarını fark edenlerin sayısı günden güne artıyor. Pandemi sırasında en çok zarar gören alanlardan biri olan hava yolculuğu da toparlanıyor. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'ne (IATA) göre, küresel hava yolculuğunun 2023'ün sonlarında pandemi öncesi seviyelerin yaklaşık yüzde 60'ına ulaşması bekleniyordu. Özellikle yurt içi uçuşların toparlanmanın büyük bir kısmını oluşturması, gezginlerin uluslararası seyahatlerden ziyade yerel tatilleri önceliklendirdiğini gösteriyor. Düşük maliyetli havayolları, pazar payını ele geçirmek için kıyasıya rekabet ediyor. Ryanair ve easyJet gibi şirketler cazip fiyatlar sunarak birçok kişinin seyahat etme tutkusunu yeniden keşfetmesini sağladı. Bu rekabetçi fiyatlar sayesinde gezginler, daha önce erteledikleri uzak yerleri keşfetme fırsatını değerlendirme eğiliminde oluyor. Pandemi, gezginlerin seyahat önceliklerini değiştirdi. Artık birçok kişi sadece eğlence değil, anlamlı deneyimler de arıyor. Bu talep, yerel halkla etkileşimde bulunulan ve kültür alışverişini teşvik eden etkinliklerin yer aldığı deneyimsel seyahatin yükselişine neden oldu. Yerel deneyimlere vurgu yapan programlar, turistlerin kendilerini tam anlamıyla ve otantik bir şekilde keşfetmelerine olanak tanıdığı için ilgi görüyor. Turizmin yerel ekonomilere olan etkisi yadsınamaz bir gerçek. Yunanistan ve İtalya gibi turist akınına büyük ölçüde bağımlı ülkeler umut verici işaretler bildiriyor. Pandeminin ekonomik etkileriyle sarsılan topluluklar, şimdi güneşli plajlara, gurme mutfağa ve kültürel keşiflere aç gezginler sayesinde yeniden canlanıyor. Yerel işletmeler yeniden açılıyor, personel işe alıyor ve moraller yükseliyor. Ancak toparlanma her yerde eşit ve somut olarak görülebilir değil. Enflasyon ve jeopolitik gerilimler gibi faktörler, gezgin davranışlarını ve genel pazar büyümesini etkileyebiliyor. Artan otel fiyatları ve yaşam maliyeti, potansiyel gezginlerin seçeneklerini dikkatlice tartmasını gerektiriyor. Bölgelere göre dinamikler büyük farklılıklar gösteriyor. Örneğin, Asya-Pasifik turizm için önemli bir bölge olmasına rağmen, birçok ülkenin turist akışını etkileyen sıkı önlemleri devam ediyor. Tayland ve Endonezya gibi destinasyonlar kademeli olarak açılarak turizm fırsatlarını artırıyor. Bali, son raporlara göre ziyaretçi sayısında belirgin artışlar yaşarken, bu durum canlanma umutlarını pekiştiriyor. Bu toparlanma sürecinde teknoloji merkezi bir rol oynamaya devam ediyor. Temassız ödemeler ve kolay planlama ile gezinmeyi sağlayan uygulamalar gibi dijital araçlar, gezgin deneyiminin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Gezginler giderek daha sorunsuz operasyonlar ve geliştirilmiş güvenlik önlemleri bekliyor, bu da sağlayıcıların hızla uyum sağlamasını zorunlu kılıyor. Uzmanlar, pandeminin seyahat sektörünü tüketici davranışından iş operasyonlarına kadar kalıcı olarak değiştirdiği konusunda hemfikir. Değişen gezgin beklentileri ve sağlık-güvenlik konularına ilişkin artan farkındalık, sektör uygulamalarında sürekli bir evrime yol açacak. Turizm sektöründe belirsizlik sürse de mevcut tahminler umut verici. Bu yıl gözlemlenen toparlanma, gelecek yıllar için iyimserlik yaratıyor. Gezginler keşif ve deneyim tutkusunu yeniden kazanırken, sürdürülebilirlik ve uyarlanabilirlik önemli temalar olmaya devam ediyor. Bu canlanma, sadece eski güzel günleri geri getirmekle kalmayıp, geleceğin turizmini şekillendirmeyi hedefliyor.

There is an increase in air traffic Haber

There is an increase in air traffic

According to the February 2023 traffic results announced by the International Air Transport Association (IATA), demand in air travel continues to grow. According to the numbers released, total traffic in February 2023 increased by 55.5% compared to February 2022. Globally, traffic is currently hovering at 84.9% of February 2019 levels. Domestic traffic in February increased by 25.2% compared to the same period of the previous year. February 2023 domestic traffic total is at 97.2% of February 2019 level. International traffic increased by 89.7% from February 2022 and all markets saw strong growth, once again led by airlines in the Asia-Pacific region. International IPCs reached 77.5% of February 2019 levels. Willie Walsh, Managing Director of IATA, said: “Despite uncertain economic signals, demand for air travel remains strong around the world and particularly in the Asia-Pacific region. The industry is currently below compared to demand levels in 2019 and this gap is narrowing every month”. Asia-Pacific airlines maintains its very positive momentum in the last few months since the end of travel restrictions in the region, with a 378.7% increase in traffic in February 2023 compared to February 2022. Capacity increased by 6.4 percent and occupancy rate increased by 34.9% and became the second highest among regions with 82.5%. European carriers reported a 47.9% traffic increase compared to February 2022. Capacity increased by 29.7% and occupancy factor increased by 9.1 points to 73.7%, the lowest level among regions. Middle East airlines saw a 75.0% increase in traffic compared to February last year. Capacity increased by 40.5% and occupancy factor increased by 15.8 points to 80.0%. North American carriers' traffic increased 67.4% in February 2023 compared to the 2022 period. Capacity increased by 39.5% and occupancy factor increased by 12.8 points to 76.6%. Latin American airlines achieved a 44.1% increase in traffic compared to the same month of 2022. February capacity increased by 34.0% and occupancy rate increased by 5.8 points, reaching 82.7%, the highest rate among the regions. The traffic of African airlines increased by 90.7% in February 2023 compared to the previous year. February capacity increased by 61.7% and occupancy rate increased by 11.4 points to 75.0%. Japan's domestic traffic increased 1.4 percent in February from a year ago and is now at 89.9% of pre-pandemic levels. Domestic demand from US airlines increased by 0.6% in February, 0.7% above February 2019 levels. IATA Managing Director Willie Walsh continued: “People are flying more and more. With Easter and the Passover holiday, we expect large numbers of passengers to fly to many parts of the world. They must do so by relying on airlines to rebuild resilience damaged by the pandemic. Other participants in the air travel value chain, including airports, air service providers and airport security personnel, need to have the same commitment to ensure our customers can enjoy a hassle-free holiday trip."

Наблюдается рост авиаперевозок Haber

Наблюдается рост авиаперевозок

Согласно результатам перевозок за февраль 2023 года, опубликованным Международной ассоциацией воздушного транспорта (IATA), продолжается сильный рост спроса на авиаперевозки. Согласно опубликованным данным, общий трафик в феврале 2023 года увеличился на 55,5% по сравнению с февралем 2022 года. Во всем мире трафик в настоящее время колеблется на уровне 84,9% от уровня февраля 2019 года. Внутренние перевозки в феврале увеличились на 25,2% по сравнению с аналогичным периодом прошлого года. Общий объем внутренних перевозок за февраль 2023 года составляет 97,2% от уровня февраля 2019 года. Международные перевозки увеличились на 89,7% по сравнению с февралем 2022 года, и на всех рынках наблюдался значительный рост, в котором снова лидируют авиакомпании Азиатско-Тихоокеанского региона. Международные IPC достигли 77,5% от уровня февраля 2019 года. Уилли Уолш, управляющий директор IATA, сказал: «Несмотря на неопределенные экономические сигналы, спрос на авиаперевозки остается высоким во всем мире, особенно в Азиатско-Тихоокеанском регионе. В настоящее время отрасль находится примерно ниже уровня спроса в 2019 году, и этот разрыв сокращается с каждым месяцем». Азиатско-Тихоокеанские авиалинии сохраняют очень положительную динамику в последние несколько месяцев после снятия ограничений на поездки в регионе, зафиксировав рост трафика на 378,7% в феврале 2023 года по сравнению с февралем 2022 года. Вместимость увеличилась на 6,4%, а заполняемость увеличилась на 34,9%, став вторым по величине среди регионов с показателем 82,5%. Европейские перевозчики сообщили об увеличении трафика на 47,9% по сравнению с февралем 2022 года. Вместимость увеличилась на 29,7%, а коэффициент занятости увеличился на 9,1 пункта до 73,7%, что является самым низким показателем среди регионов. Авиалинии Ближнего Востока продемонстрировали рост трафика на 75,0% по сравнению с февралем прошлого года. Вместимость увеличилась на 40,5%, а коэффициент занятости увеличился на 15,8 пункта до 80,0%. В феврале 2023 года трафик североамериканских перевозчиков увеличился на 67,4% по сравнению с периодом 2022 года. Вместимость увеличилась на 39,5%, а коэффициент занятости увеличился на 12,8 пункта до 76,6%. Латиноамериканские авиалинии добились увеличения объема перевозок на 44,1% по сравнению с тем же месяцем 2022 года. В феврале вместимость увеличилась на 34,0%, а заполняемость увеличилась на 5,8 пункта, достигнув 82,7%, что является самым высоким показателем среди регионов. В феврале 2023 года объем перевозок африканских авиакомпаний увеличился на 90,7% по сравнению с прошлым годом. Вместимость за февраль увеличилась на 61,7%, а заполняемость увеличилась на 11,4 пункта до 75,0%. Внутренний трафик Японии увеличился на 1,4% в феврале по сравнению с прошлым годом и в настоящее время составляет 89,9% от допандемического уровня. Внутренний спрос со стороны авиакомпаний США вырос на 0,6% в феврале, что на 0,7% выше уровня февраля 2019 года. Управляющий директор IATA Уилли Уолш продолжил: «Люди летают все больше и больше. С Пасхой и праздником Песах мы ожидаем, что большое количество пассажиров полетит во многие части мира. Они должны сделать это, полагаясь на авиакомпании, чтобы восстановить устойчивость, поврежденную пандемией. Другие участники цепочки создания стоимости авиаперевозок, в том числе аэропорты, поставщики авиаперевозок и сотрудники службы безопасности аэропортов, должны взять на себя такое же обязательство, чтобы наши клиенты могли насладиться беззаботным путешествием в отпуск». Источник: AirportHaber

Hava yolculuğu trafiğinde artış var Haber

Hava yolculuğu trafiğinde artış var

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA)’in açıkladığı Şubat 2023 trafik sonuçlarına göre, hava yolculuğu talebindeki güçlü büyüme devam ediyor. Açıklanan rakamlara göre, Şubat 2023'teki toplam trafik Şubat 2022'ye kıyasla %55,5 arttı. Küresel olarak trafik şu anda Şubat 2019 seviyelerinin ise %84,9'unda seyrediyor. Şubat ayı iç hat trafiği bir önceki yılın aynı dönemine göre %25,2 arttı. Şubat 2023 iç hat trafik toplamı, Şubat 2019 seviyesinin ise %97,2’sinde. Uluslararası trafik, Şubat 2022'ye göre %89,7 arttı ve tüm pazarlar, bir kez daha Asya-Pasifik bölgesindeki havayolları liderliğinde güçlü bir büyüme kaydetti. Uluslararası ÜYK'ler Şubat 2019 seviyelerinin %77,5'ine ulaştı. IATA Genel Müdürü Willie Walsh, şunları söyledi: “Belirsiz ekonomik sinyallere rağmen, hava yolculuğuna olan talep tüm dünyada ve özellikle Asya-Pasifik bölgesinde güçlü olmaya devam ediyor. Sektör şu anda 2019'daki talep seviyelerinin yaklaşık altında ve bu fark her ay daralıyor”. Asya-Pasifik havayolları, Şubat 2022'ye kıyasla Şubat 2023 trafiğinde %378,7 artış kaydederek, bölgedeki seyahat kısıtlamalarının kaldırılmasından bu yana son birkaç ayın çok olumlu ivmesini koruyor. Kapasite 6,4 arttı ve doluluk oranı %34,9 artarak %82,5 ile bölgeler arasında en yüksek ikinci oldu. Avrupalı taşıyıcılar, Şubat 2022'ye kıyasla %47,9'luk bir trafik artışı bildirdi. Kapasite %29,7 arttı ve doluluk faktörü 9,1 puan artarak %73,7'ye yükseldi ve bu, bölgeler arasında en düşük seviye oldu. Orta Doğu havayolları ise, bir yıl önceki Şubat ayına göre %75,0 trafik artışı gördü. Kapasite %40,5 arttı ve doluluk faktörü 15,8 puan artarak %80,0'e yükseldi. Kuzey Amerika taşıyıcılarının trafiği, 2022 dönemine kıyasla Şubat 2023'te %67,4 arttı. Kapasite %39,5 arttı ve doluluk faktörü 12,8 puan artarak %76,6 oldu. Latin Amerika havayolları 2022 yılının aynı ayına göre %44,1 trafik artışı sağladı. Şubat ayı kapasitesi %34,0, doluluk oranı ise 5,8 puan artarak %82,7 ile bölgeler arasında en yüksek oran oldu. Afrika havayollarının trafiği ise Şubat 2023'te bir yıl öncesine göre %90,7 arttı. Şubat ayı kapasitesi %61,7 arttı ve doluluk oranı 11,4 puan artarak %75,0'e yükseldi. Japonya'nın yurt içi trafiği Şubat ayında bir yıl öncesine göre 1,4 arttı ve şu anda pandemi öncesi seviyelerin %89,9'unda bulunuyor. ABD havayollarının yurt içi talebi Şubat ayında ,6 artarak Şubat 2019 seviyelerinin %0,7 üzerinde gerçekleşti. IATA Genel Müdürü Willie Walsh sözlerini şöyle sürdürdü: “İnsanlar giderek daha fazla sayıda uçuyor. Paskalya ve Fısıh tatili ile birlikte dünyanın pek çok yerinde çok sayıda yolcunun uçmasını bekliyoruz. Bunu, havayollarının pandemi nedeniyle zarar gören direnci yeniden inşa ettiğine güvenerek yapmalılar. Havaalanları, hava sefer hizmet sağlayıcıları ve havaalanı güvenlik personeli dahil olmak üzere hava yolculuğu değer zincirindeki diğer katılımcıların da, müşterilerimizin sorunsuz bir tatil seyahatinden keyif alabilmelerini sağlamak için aynı taahhüde sahip olmaları gerekiyor" Kaynakak: AirportHaber

В феврале пассажиропоток в мире увеличился Haber

В феврале пассажиропоток в мире увеличился

IATA опубликовала глобальную статистику пассажиропотока за февраль. Соответственно, пассажиропоток (пассажирская выручка на километр - пкм) в феврале увеличился на 55,5 процента по сравнению с тем же месяцем предыдущего года. Так, в феврале пассажиропоток на километр достиг 84,9% от уровня до вспышки COVID-19. В феврале спрос на международных пассажирских перевозок увеличился на 89,7 процента по сравнению с тем же месяцем 2022 года, а спрос на внутренних пассажиров увеличился на 25,2 процента. Международный пассажирский спрос достиг 77,5% от доэпидемического уровня в феврале, а внутренний пассажирский спрос составил 97,2% от уровня, зафиксированного в том же месяце 2019 года. Генеральный менеджер IATA Уилли Уолш, чье мнение отражено в заявлении, заявил, что, несмотря на неопределенные экономические сигналы, спрос на авиаперевозки остается высоким во всем мире, особенно в Азиатско-Тихоокеанском регионе. Указав, что пассажирский спрос в феврале оставался примерно на 15 процентов ниже уровня 2019 года, Уолш подчеркнул, что указанный разрыв сокращается каждый месяц.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.