Hava Durumu

#Iata

TOURISMJOURNAL - Iata haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Iata haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Küresel Turizm Sektörü Pandemi Sonrası Canlanıyor Haber

Küresel Turizm Sektörü Pandemi Sonrası Canlanıyor

COVID-19 pandemisinin neden olduğu büyük aksaklıkların ardından, küresel turizm sektörü istikrarlı bir şekilde toparlanıyor. Son eğilimler, gezginlerin popüler destinasyonlara geri döndüğünü ve turizme büyük ölçüde bağımlı ekonomilere yeniden hayat verdiğini gösteriyor. Daha az kısıtlaması olan ülkeler, ziyaretçi sayısında büyük artışlar yaşadı. Örneğin, İspanya ve Fransa gibi destinasyonlar pandemi sonrası turizmde önemli bir yükseliş gördü. İspanya, yalnızca 2023'ün ilk aylarında yaklaşık 8 milyon uluslararası ziyaretçi bildirdi. Bu rakam, ülkenin pandemi öncesi ziyaretçi seviyelerine oldukça yakındı. Fransa ise özellikle kısa mesafeli pazarlardan gelen turistlerin yoğun ilgisini çekti. Süreçte aşılama çabalarının olumlu sonuçlar vermeye devam ettiği gözlemlendi. Seyahat alışkanlıkları değişirken giderek daha fazla gezgin, tatil için açık hava ve daha az kalabalık yerleri tercih ediyor. Uzmanlar, bu eğilimin sürdürülebilir turizm uygulamalarının kök saldığına işaret ettiğini belirtiyor. Gezginler, doğayı koruma ve çevresel sorumluluğa odaklanan destinasyonları tercih ederken, bu değişim sektörde uzun vadeli bir dönüşüm başlatabilir. Kalabalıktan uzak ve doğayla iç içe deneyimlerin avantajlarını fark edenlerin sayısı günden güne artıyor. Pandemi sırasında en çok zarar gören alanlardan biri olan hava yolculuğu da toparlanıyor. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'ne (IATA) göre, küresel hava yolculuğunun 2023'ün sonlarında pandemi öncesi seviyelerin yaklaşık yüzde 60'ına ulaşması bekleniyordu. Özellikle yurt içi uçuşların toparlanmanın büyük bir kısmını oluşturması, gezginlerin uluslararası seyahatlerden ziyade yerel tatilleri önceliklendirdiğini gösteriyor. Düşük maliyetli havayolları, pazar payını ele geçirmek için kıyasıya rekabet ediyor. Ryanair ve easyJet gibi şirketler cazip fiyatlar sunarak birçok kişinin seyahat etme tutkusunu yeniden keşfetmesini sağladı. Bu rekabetçi fiyatlar sayesinde gezginler, daha önce erteledikleri uzak yerleri keşfetme fırsatını değerlendirme eğiliminde oluyor. Pandemi, gezginlerin seyahat önceliklerini değiştirdi. Artık birçok kişi sadece eğlence değil, anlamlı deneyimler de arıyor. Bu talep, yerel halkla etkileşimde bulunulan ve kültür alışverişini teşvik eden etkinliklerin yer aldığı deneyimsel seyahatin yükselişine neden oldu. Yerel deneyimlere vurgu yapan programlar, turistlerin kendilerini tam anlamıyla ve otantik bir şekilde keşfetmelerine olanak tanıdığı için ilgi görüyor. Turizmin yerel ekonomilere olan etkisi yadsınamaz bir gerçek. Yunanistan ve İtalya gibi turist akınına büyük ölçüde bağımlı ülkeler umut verici işaretler bildiriyor. Pandeminin ekonomik etkileriyle sarsılan topluluklar, şimdi güneşli plajlara, gurme mutfağa ve kültürel keşiflere aç gezginler sayesinde yeniden canlanıyor. Yerel işletmeler yeniden açılıyor, personel işe alıyor ve moraller yükseliyor. Ancak toparlanma her yerde eşit ve somut olarak görülebilir değil. Enflasyon ve jeopolitik gerilimler gibi faktörler, gezgin davranışlarını ve genel pazar büyümesini etkileyebiliyor. Artan otel fiyatları ve yaşam maliyeti, potansiyel gezginlerin seçeneklerini dikkatlice tartmasını gerektiriyor. Bölgelere göre dinamikler büyük farklılıklar gösteriyor. Örneğin, Asya-Pasifik turizm için önemli bir bölge olmasına rağmen, birçok ülkenin turist akışını etkileyen sıkı önlemleri devam ediyor. Tayland ve Endonezya gibi destinasyonlar kademeli olarak açılarak turizm fırsatlarını artırıyor. Bali, son raporlara göre ziyaretçi sayısında belirgin artışlar yaşarken, bu durum canlanma umutlarını pekiştiriyor. Bu toparlanma sürecinde teknoloji merkezi bir rol oynamaya devam ediyor. Temassız ödemeler ve kolay planlama ile gezinmeyi sağlayan uygulamalar gibi dijital araçlar, gezgin deneyiminin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Gezginler giderek daha sorunsuz operasyonlar ve geliştirilmiş güvenlik önlemleri bekliyor, bu da sağlayıcıların hızla uyum sağlamasını zorunlu kılıyor. Uzmanlar, pandeminin seyahat sektörünü tüketici davranışından iş operasyonlarına kadar kalıcı olarak değiştirdiği konusunda hemfikir. Değişen gezgin beklentileri ve sağlık-güvenlik konularına ilişkin artan farkındalık, sektör uygulamalarında sürekli bir evrime yol açacak. Turizm sektöründe belirsizlik sürse de mevcut tahminler umut verici. Bu yıl gözlemlenen toparlanma, gelecek yıllar için iyimserlik yaratıyor. Gezginler keşif ve deneyim tutkusunu yeniden kazanırken, sürdürülebilirlik ve uyarlanabilirlik önemli temalar olmaya devam ediyor. Bu canlanma, sadece eski güzel günleri geri getirmekle kalmayıp, geleceğin turizmini şekillendirmeyi hedefliyor.

There is an increase in air traffic Haber

There is an increase in air traffic

According to the February 2023 traffic results announced by the International Air Transport Association (IATA), demand in air travel continues to grow. According to the numbers released, total traffic in February 2023 increased by 55.5% compared to February 2022. Globally, traffic is currently hovering at 84.9% of February 2019 levels. Domestic traffic in February increased by 25.2% compared to the same period of the previous year. February 2023 domestic traffic total is at 97.2% of February 2019 level. International traffic increased by 89.7% from February 2022 and all markets saw strong growth, once again led by airlines in the Asia-Pacific region. International IPCs reached 77.5% of February 2019 levels. Willie Walsh, Managing Director of IATA, said: “Despite uncertain economic signals, demand for air travel remains strong around the world and particularly in the Asia-Pacific region. The industry is currently below compared to demand levels in 2019 and this gap is narrowing every month”. Asia-Pacific airlines maintains its very positive momentum in the last few months since the end of travel restrictions in the region, with a 378.7% increase in traffic in February 2023 compared to February 2022. Capacity increased by 6.4 percent and occupancy rate increased by 34.9% and became the second highest among regions with 82.5%. European carriers reported a 47.9% traffic increase compared to February 2022. Capacity increased by 29.7% and occupancy factor increased by 9.1 points to 73.7%, the lowest level among regions. Middle East airlines saw a 75.0% increase in traffic compared to February last year. Capacity increased by 40.5% and occupancy factor increased by 15.8 points to 80.0%. North American carriers' traffic increased 67.4% in February 2023 compared to the 2022 period. Capacity increased by 39.5% and occupancy factor increased by 12.8 points to 76.6%. Latin American airlines achieved a 44.1% increase in traffic compared to the same month of 2022. February capacity increased by 34.0% and occupancy rate increased by 5.8 points, reaching 82.7%, the highest rate among the regions. The traffic of African airlines increased by 90.7% in February 2023 compared to the previous year. February capacity increased by 61.7% and occupancy rate increased by 11.4 points to 75.0%. Japan's domestic traffic increased 1.4 percent in February from a year ago and is now at 89.9% of pre-pandemic levels. Domestic demand from US airlines increased by 0.6% in February, 0.7% above February 2019 levels. IATA Managing Director Willie Walsh continued: “People are flying more and more. With Easter and the Passover holiday, we expect large numbers of passengers to fly to many parts of the world. They must do so by relying on airlines to rebuild resilience damaged by the pandemic. Other participants in the air travel value chain, including airports, air service providers and airport security personnel, need to have the same commitment to ensure our customers can enjoy a hassle-free holiday trip."

Наблюдается рост авиаперевозок Haber

Наблюдается рост авиаперевозок

Согласно результатам перевозок за февраль 2023 года, опубликованным Международной ассоциацией воздушного транспорта (IATA), продолжается сильный рост спроса на авиаперевозки. Согласно опубликованным данным, общий трафик в феврале 2023 года увеличился на 55,5% по сравнению с февралем 2022 года. Во всем мире трафик в настоящее время колеблется на уровне 84,9% от уровня февраля 2019 года. Внутренние перевозки в феврале увеличились на 25,2% по сравнению с аналогичным периодом прошлого года. Общий объем внутренних перевозок за февраль 2023 года составляет 97,2% от уровня февраля 2019 года. Международные перевозки увеличились на 89,7% по сравнению с февралем 2022 года, и на всех рынках наблюдался значительный рост, в котором снова лидируют авиакомпании Азиатско-Тихоокеанского региона. Международные IPC достигли 77,5% от уровня февраля 2019 года. Уилли Уолш, управляющий директор IATA, сказал: «Несмотря на неопределенные экономические сигналы, спрос на авиаперевозки остается высоким во всем мире, особенно в Азиатско-Тихоокеанском регионе. В настоящее время отрасль находится примерно ниже уровня спроса в 2019 году, и этот разрыв сокращается с каждым месяцем». Азиатско-Тихоокеанские авиалинии сохраняют очень положительную динамику в последние несколько месяцев после снятия ограничений на поездки в регионе, зафиксировав рост трафика на 378,7% в феврале 2023 года по сравнению с февралем 2022 года. Вместимость увеличилась на 6,4%, а заполняемость увеличилась на 34,9%, став вторым по величине среди регионов с показателем 82,5%. Европейские перевозчики сообщили об увеличении трафика на 47,9% по сравнению с февралем 2022 года. Вместимость увеличилась на 29,7%, а коэффициент занятости увеличился на 9,1 пункта до 73,7%, что является самым низким показателем среди регионов. Авиалинии Ближнего Востока продемонстрировали рост трафика на 75,0% по сравнению с февралем прошлого года. Вместимость увеличилась на 40,5%, а коэффициент занятости увеличился на 15,8 пункта до 80,0%. В феврале 2023 года трафик североамериканских перевозчиков увеличился на 67,4% по сравнению с периодом 2022 года. Вместимость увеличилась на 39,5%, а коэффициент занятости увеличился на 12,8 пункта до 76,6%. Латиноамериканские авиалинии добились увеличения объема перевозок на 44,1% по сравнению с тем же месяцем 2022 года. В феврале вместимость увеличилась на 34,0%, а заполняемость увеличилась на 5,8 пункта, достигнув 82,7%, что является самым высоким показателем среди регионов. В феврале 2023 года объем перевозок африканских авиакомпаний увеличился на 90,7% по сравнению с прошлым годом. Вместимость за февраль увеличилась на 61,7%, а заполняемость увеличилась на 11,4 пункта до 75,0%. Внутренний трафик Японии увеличился на 1,4% в феврале по сравнению с прошлым годом и в настоящее время составляет 89,9% от допандемического уровня. Внутренний спрос со стороны авиакомпаний США вырос на 0,6% в феврале, что на 0,7% выше уровня февраля 2019 года. Управляющий директор IATA Уилли Уолш продолжил: «Люди летают все больше и больше. С Пасхой и праздником Песах мы ожидаем, что большое количество пассажиров полетит во многие части мира. Они должны сделать это, полагаясь на авиакомпании, чтобы восстановить устойчивость, поврежденную пандемией. Другие участники цепочки создания стоимости авиаперевозок, в том числе аэропорты, поставщики авиаперевозок и сотрудники службы безопасности аэропортов, должны взять на себя такое же обязательство, чтобы наши клиенты могли насладиться беззаботным путешествием в отпуск». Источник: AirportHaber

Hava yolculuğu trafiğinde artış var Haber

Hava yolculuğu trafiğinde artış var

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA)’in açıkladığı Şubat 2023 trafik sonuçlarına göre, hava yolculuğu talebindeki güçlü büyüme devam ediyor. Açıklanan rakamlara göre, Şubat 2023'teki toplam trafik Şubat 2022'ye kıyasla %55,5 arttı. Küresel olarak trafik şu anda Şubat 2019 seviyelerinin ise %84,9'unda seyrediyor. Şubat ayı iç hat trafiği bir önceki yılın aynı dönemine göre %25,2 arttı. Şubat 2023 iç hat trafik toplamı, Şubat 2019 seviyesinin ise %97,2’sinde. Uluslararası trafik, Şubat 2022'ye göre %89,7 arttı ve tüm pazarlar, bir kez daha Asya-Pasifik bölgesindeki havayolları liderliğinde güçlü bir büyüme kaydetti. Uluslararası ÜYK'ler Şubat 2019 seviyelerinin %77,5'ine ulaştı. IATA Genel Müdürü Willie Walsh, şunları söyledi: “Belirsiz ekonomik sinyallere rağmen, hava yolculuğuna olan talep tüm dünyada ve özellikle Asya-Pasifik bölgesinde güçlü olmaya devam ediyor. Sektör şu anda 2019'daki talep seviyelerinin yaklaşık altında ve bu fark her ay daralıyor”. Asya-Pasifik havayolları, Şubat 2022'ye kıyasla Şubat 2023 trafiğinde %378,7 artış kaydederek, bölgedeki seyahat kısıtlamalarının kaldırılmasından bu yana son birkaç ayın çok olumlu ivmesini koruyor. Kapasite 6,4 arttı ve doluluk oranı %34,9 artarak %82,5 ile bölgeler arasında en yüksek ikinci oldu. Avrupalı taşıyıcılar, Şubat 2022'ye kıyasla %47,9'luk bir trafik artışı bildirdi. Kapasite %29,7 arttı ve doluluk faktörü 9,1 puan artarak %73,7'ye yükseldi ve bu, bölgeler arasında en düşük seviye oldu. Orta Doğu havayolları ise, bir yıl önceki Şubat ayına göre %75,0 trafik artışı gördü. Kapasite %40,5 arttı ve doluluk faktörü 15,8 puan artarak %80,0'e yükseldi. Kuzey Amerika taşıyıcılarının trafiği, 2022 dönemine kıyasla Şubat 2023'te %67,4 arttı. Kapasite %39,5 arttı ve doluluk faktörü 12,8 puan artarak %76,6 oldu. Latin Amerika havayolları 2022 yılının aynı ayına göre %44,1 trafik artışı sağladı. Şubat ayı kapasitesi %34,0, doluluk oranı ise 5,8 puan artarak %82,7 ile bölgeler arasında en yüksek oran oldu. Afrika havayollarının trafiği ise Şubat 2023'te bir yıl öncesine göre %90,7 arttı. Şubat ayı kapasitesi %61,7 arttı ve doluluk oranı 11,4 puan artarak %75,0'e yükseldi. Japonya'nın yurt içi trafiği Şubat ayında bir yıl öncesine göre 1,4 arttı ve şu anda pandemi öncesi seviyelerin %89,9'unda bulunuyor. ABD havayollarının yurt içi talebi Şubat ayında ,6 artarak Şubat 2019 seviyelerinin %0,7 üzerinde gerçekleşti. IATA Genel Müdürü Willie Walsh sözlerini şöyle sürdürdü: “İnsanlar giderek daha fazla sayıda uçuyor. Paskalya ve Fısıh tatili ile birlikte dünyanın pek çok yerinde çok sayıda yolcunun uçmasını bekliyoruz. Bunu, havayollarının pandemi nedeniyle zarar gören direnci yeniden inşa ettiğine güvenerek yapmalılar. Havaalanları, hava sefer hizmet sağlayıcıları ve havaalanı güvenlik personeli dahil olmak üzere hava yolculuğu değer zincirindeki diğer katılımcıların da, müşterilerimizin sorunsuz bir tatil seyahatinden keyif alabilmelerini sağlamak için aynı taahhüde sahip olmaları gerekiyor" Kaynakak: AirportHaber

В феврале пассажиропоток в мире увеличился Haber

В феврале пассажиропоток в мире увеличился

IATA опубликовала глобальную статистику пассажиропотока за февраль. Соответственно, пассажиропоток (пассажирская выручка на километр - пкм) в феврале увеличился на 55,5 процента по сравнению с тем же месяцем предыдущего года. Так, в феврале пассажиропоток на километр достиг 84,9% от уровня до вспышки COVID-19. В феврале спрос на международных пассажирских перевозок увеличился на 89,7 процента по сравнению с тем же месяцем 2022 года, а спрос на внутренних пассажиров увеличился на 25,2 процента. Международный пассажирский спрос достиг 77,5% от доэпидемического уровня в феврале, а внутренний пассажирский спрос составил 97,2% от уровня, зафиксированного в том же месяце 2019 года. Генеральный менеджер IATA Уилли Уолш, чье мнение отражено в заявлении, заявил, что, несмотря на неопределенные экономические сигналы, спрос на авиаперевозки остается высоким во всем мире, особенно в Азиатско-Тихоокеанском регионе. Указав, что пассажирский спрос в феврале оставался примерно на 15 процентов ниже уровня 2019 года, Уолш подчеркнул, что указанный разрыв сокращается каждый месяц.

Награда «Гермес» заместителю председателя Pegasus Мехмету Нане Haber

Награда «Гермес» заместителю председателя Pegasus Мехмету Нане

Мехмет Т. Нане, председатель совета директоров IATA и заместитель председателя правления Pegasus Airlines, был признан достойным «Премии Гермеса» в рамках премии Air Transport Awards 2023. В этом году церемония награждения Air Transport Awards, организованная совместно с Hermes-Air Transport Organization и ATN-Air Transport News, прошла с участием лидеров отрасли. Мехмет Т. Нане, председатель правления IATA и заместитель председателя правления Pegasus Airlines, был признан достойным «Hermes Award» в рамках премии Air Transport Awards 2023 (2023 Air Transport Awards). Принимая награду, Мехмет Т. Нане, председатель правления IATA и заместитель председателя правления Pegasus Airlines, сказал: «Для меня большая честь получить награду Hermes в рамках премии Air Transport Awards 2023. Для меня большая честь быть оцененным такой уважаемой организацией, как Hermes, которая долгое время была движущей силой передового опыта в авиации… Я буду продолжать неустанно работать для устойчивого развития отрасли гражданской авиации вместе с организациями, которые я с гордостью представляют». Источник Airport Haber

THY, 2022 yılı net kârını açıkladı Haber

THY, 2022 yılı net kârını açıkladı

THY'den yapılan açıklamaya göre, global havacılık sektörünün Kovid-19 salgınının ardından jeopolitik gerilimlerle, enflasyonist baskılarla ve operasyonel sorunlarla yüzleştiği bir yılın geride bırakıldığı belirtildi. Geniş uçuş ağı ve pandemi döneminde koruduğu yüksek nitelikli iş gücü sayesinde rakiplerinden olumlu ayrıştığı vurgulanan açıklamada, THY'nin 2022 yılını 2,7 milyar Dolar net kâr ile tamamlandığı bildirildi.  2020 yılından itibaren yaşanan zorlu faaliyet ortamına rağmen bu çeyrekle birlikte üst üste altıncı çeyrekte de net kâr kaydedildiği vurgulanırken, THY'nin 2022 yılında toplam gelirlerinin 18,4 milyar dolar ile 2019 yılını yüzde 39 aşarak tarihi yüksek seviyeye ulaştığı kaydedildi. Toplam gelirin yüzde 20'sini oluşturan kargo gelirlerinin de söz konusu dönemde 2019 yılına göre yüzde 120 artış göstererek yaklaşık 3,7 milyar dolar olarak gerçekleştiği aktarıldı.  "TÜM MESAİ ARKADAŞLARIMIZIN EMEĞİ VE EKİP RUHU VAR"  Açıklamada, THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat'ın da görüşlerine yer verildi. Bolat, "Türk Hava Yolları olarak 90 seneye dayanan tecrübemiz ile yükselerek önümüzdeki her engeli aşmaya devam ediyoruz. Pandemi sonrası elde ettiğimiz başarıda, tüm mesai arkadaşlarımızın emeği ve ekip ruhu var" dedi.  Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından tüm imkanların seferber edildiğine dikkat çeken Bolat'ın şu sözlerine yer verildi: "Ülkemizin bayrak taşıyıcı havayolu olmanın getirdiği sorumluluk ve bilinçle 6 Şubat'ta gerçekleşen, Kahramanmaraş merkezli depremlerin hemen ardından tüm imkanlarımızı seferber ederek bugüne kadar 2 bin 400'ün üzerinde uçuş ile 433 bin arama kurtarma ekibini ve 16 bin ton yardım malzemesini bölgeye ulaştırdık. Ayrıca 430 bin vatandaşımızın da bölgeden tahliyesini gerçekleştirdik. Deprem felaketi sonrası yaraları sarmak için biz de elimizi taşın altına koyduk. AFAD'a yaptığımız 2 milyar TL nakdi bağışın yanında, 1000 adet konutun inşası için Çevre Şehircilik ve İklim Bakanlığıyla çalışmalara başladık. Depremden etkilenen 1000 ailemizden 1'er kişiyi de istihdam ederek 1000 kişiyi Türk Hava Yolları ailesine katacağız."  2022'DE YAKLAŞIK 72 MİLYON YOLCU TAŞIDI THY'nin 2022 yılında dünyanın en genç ve modern filoları arasında yer alan 394 uçağıyla iç hatlarda yüzde 85,8, dış hatlarda ise yüzde 80,1 doluluk oranıyla yaklaşık 72 milyon yolcu taşıdığının belirtildi. Açıklamada, "Küresel enflasyon baskılarına rağmen akaryakıt hariç birim giderlerini 2022 yılında 2019 yılına göre yüzde 2 azaltarak güçlü maliyet yönetimini sürdürdü. Bunun sonucunda da Ortaklığın nakit yaratma potansiyeline işaret eden FAVKÖK (Faiz, vergi, amortisman ve kira öncesi kar - EBITDAR) yaklaşık 5,4 milyar dolar oldu.  Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA'nın yayımladığı verilere göre 2022 yılında küresel hava yolcu kapasitesi 2019 yılının yüzde 28 gerisinde kalırken, THY 2019 yılı kapasitesinin yüzde 7,5 üzerine çıkarak sektörün öncüsü oldu. Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Örgütü (Eurocontrol)'nün verilerine göre son üç yıldır Avrupa'nın en fazla uçan network taşıyıcısı olan ortaklığımız, 2022 yılında dünyanın en çok uluslararası koltuk kapasitesi sunan network hava yolu olarak küresel çapta dikkat çekici bir yükselişe imza attı. Ülkemizin havacılık altyapısına olan yatırımlarının bir neticesi olarak da İstanbul Havalimanı Avrupa'nın en çok yolcu ağırlayan havalimanı oldu" ifadelerine yer verildi.  Öte yandan, son 10 yılda kargo taşımacılığındaki pazar payını 4 katına çıkarttığı belirtilen THY'nin, IATA verilerine göre de 2022 yılında dünyanın en büyük 5. hava kargo taşıyıcısı olarak başarısını sürdürdüğü; geçen yıl İstanbul Havalimanı'ndaki yüksek teknolojiyle donatılan yeni kargo operasyon merkezi olan SMARTIST'e taşınan Turkish Cargo'nun, dünyada lider hava kargo markaları arasındaki pozisyonunu daha da geliştirmeyi hedeflediği aktarıldı. 

Türkiye’nin Haber

Türkiye’nin"Karbonsuzlaşma Yol Haritası: 2050’de Net Sıfır

Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC), Kasım 2021de yayımladığı net sıfır yol haritasıyla küresel seyahat ve turizm endüstrisinde karbon emisyonlarını 2050'ye kadar sıfırlamak için eylem planı oluşturmuştu.Türkiye’nin ise "Karbonsuzlaşma Yol Haritası: 2050’de Net Sıfır’ raporu açıklanmıştı.  Turizmin karbon ayak izi büyürken, sektör, küresel sera gazı emisyonlarının yüzde 10’undan sorumlu. İklim krizini büyük ölçekli etkileri, küresel kurumları harekete geçirmiş durumda. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC), küresel sera gazı emisyonlarının yüzde 8 ila 10’undan turizm endüstrisinin sorumlu olduğunu söylüyor. Ancak sektörde bu konuya duyarlı davranış ve yatırım haberi çok az gelmekte.  McKinsey araştırmasına göre, 13 ülkede ankete katılan 2 yolcudan birinin iklim değişikliği konusunda “gerçekten endişeli” olduğunu gösteriyor. Ayrıca seyahat edenlerin yüzde 40’ının karbon nötr uçak biletleri için daha fazla ödemeye istekli olduğunu ortaya koyuyor. Booking tarafından hazırlanan 2022 Sürdürülebilir Seyahat Raporu’nda ise 2 kişiden biri iklim değişikliğiyle ilgili gelişmelerin onları daha sürdürülebilir seyahat seçimleri yapma konusunda etkilediğini belirtiyor.  Etstur Net sıfır emisyon planı için ilk adım attı Bu yol haritası çerçevesinde çalışmalara başlayan Etstur, genel müdürlük ve merkez satıs ofislerinde gecen 2 yıl boyunca operasyonlarından kaynaklanan karbon ayak izini azaltmayı basardı. Azaltım yapılamayan sera gazları da yenilenebilir enerji karbon sertifikaları karşılığında nötr hale getirildi. Bu çerçevede çalışmalarını sürdüren Etstur’un ofislerinde hayata geçirdiği atık yönetimi, geri dönüşüm uygulamaları, enerji tasarrufu, hibrit araç kullanımı gibi birçok konuda yürütülen çalışmalar ile karbon ayak izi azaktıldı. Etstur’un gerçekleştirdiği karbon ayak izi azaltım ve yenilenebilir enerjiye geçiş çalışmaları, dünyayı korumak adına attığı önemli bir adım olmasının yanı sıra Türk turizm sektörüne de öncülük etme amacı taşıyor. Kurum, karbon ayak izini dengeleme çalışmalarının yanında otellerle yaptığı ortak çalışmalarıyla da sürdürülebilir turizm için dönüşüm hareketini başlattı. Pegasus'tan “2050’ye kadar Net Sıfır Karbon Emisyonu” taahhüdü Pegasus Hava Yolları, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) 77. Yıllık Genel Kurulu’nda kabul edilen “2050’ye kadar Net Sıfır Karbon Emisyonu” kararı doğrultusunda, dünyada bu taahhütte bulunan öncü hava yolu şirketleri arasında yer aldı. Pegasus Genel Müdürü Mehmet Nane; "Sürdürülebilir çevre anlayışımız çerçevesinde; orta vadede filo dönüşümü ve ofsetleme projeleri, uzun vadede ise SAF kullanımı, yeni teknoloji uçaklar ve karbon yakalama teknolojileri alanlarında çalışmalarımız sürecek.' ifadelerini kullanmıştı.  ​​​​​ En çevreci otel zincirlerinin başında, Sherwood Hotels&Resorts geliyor  Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) tarafından belirlenen kriterlere göre, son 2 yıldır ‘Konaklama İhracatı’ kategorisinde ilk 3’e giren, otel içerisinde kişi başına düşen m2 alanı ile sektör ortalamasının üzerinde olduklarına değinen Sherwood Hotels&Resorts başkanı Hasan Ali Ceylan, “Biz ağırladığımız her misafirin huzurlu ve konforlu tatil yapabilmesini arzuluyoruz. Çevreci bir anlayışımızı var, tüm otel yatırımlarımızda neredeyse iki kat fazla yatak kapasitesine ulaşma imkanımız varken, biz bunu tercih etmedik. Misafirlerimize daha ferah mekanlar ve daha çok yeşil alan sunuyoruz." dedi. Ayrıca Ceylan, gruba bağlı Ceysu işletmesinin çatısında 5 megavatlık GES kurduklarını ve bürokratik işlemlerin tamamlanmasıyla birlikte, ‘’GES projemizin toplam kurulu gücü 26 megavat olacak. Çatılarımızda toplam 26 milyon dolarlık GES yatırım projemiz bulunuyor’’ dedi. Hasan Ali Ceylan  IATA, 2050’ye kadar net sıfır hedefine ulaşmayı taahhüt etti Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) ise 2050’ye kadar net sıfır hedefine ulaşmayı taahhüt etti. Sektördeki bu değişim ve pandeminin etkileri, tüketicileri de sürdürülebilir seyahat alternatiflerine yönlendiriyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.