Hava Durumu

#İç Turizm

TOURISMJOURNAL - İç Turizm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İç Turizm haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bu yaz tatilciler arkadaş veya akraba evinde kaldı Haber

Bu yaz tatilciler arkadaş veya akraba evinde kaldı

Türkiye'de İç Turizm Hareketliliği Artıyor: İkinci Çeyrekte 16 Milyon Kişi Seyahate Çıktı Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2024 yılının ikinci çeyreğine ilişkin hanehalkı yurt içi turizm verilerini açıkladı. Verilere göre, iç turizm hareketliliğinde önemli bir artış yaşandı. Seyahat ve Geceleme Sayılarında Artış Yurt içinde ikamet eden 16 milyon 148 bin kişi seyahate çıktı.Toplam seyahat sayısı geçen yılın aynı dönemine göre %23,3 artışla 19 milyon 830 bine ulaştı. Toplam geceleme sayısı 118 milyon 258 bin olarak gerçekleşti. Ortalama geceleme süresi 6 gün olarak kaydedildi Harcamalarda Büyük Artış Toplam seyahat harcamaları 5,8 artışla 103 milyar 114 milyon TL'ye ulaştı. Kişisel harcamalar 92,7 milyar TL ile toplam harcamaların %90'ını oluşturdu.Paket tur harcamaları 10,3 milyar TL ile 'luk pay aldı.Seyahat başına ortalama harcama 5.200 TL olarak gerçekleşti Harcama Kalemleri Yeme-içme: %33,1 (7,1 artış)Ulaştırma: %27,3 (3 artış)Konaklama: ,1 (2,2 artış) Seyahat Amaçları Yakın ziyareti: %62,4, Gezi, eğlence, tatil: %31, Sağlık: %2,7 Konaklama Tercihleri (Geceleme sayısına göre) Arkadaş/akraba evi: 86,6 milyon geceleme. Kendi evi: 13,9 milyon geceleme.Otel: 10,3 milyon geceleme Bu veriler, Türkiye'de iç turizm harcamalarının önemli ölçüde arttığını ve seyahat alışkanlıklarında yakın ziyaretlerinin ön planda olduğunu gösteriyor. Harcamalardaki artış, enflasyon etkisiyle birlikte değerlendirildiğinde, turizm sektöründeki canlılığın devam ettiğine işaret ediyor.

Tayland'ın iç turizm geliri hedefi 29 milyar dolar Haber

Tayland'ın iç turizm geliri hedefi 29 milyar dolar

Tayland Turizm Otoritesi 2024'ün Son Çeyreği İçin Stratejisini Açıkladı Tayland Turizm Otoritesi (TAT) Pazarlama İletişimi Genel Müdür Yardımcısı Nithee Seeprae, kurumun 2024 yılının son çeyreği (Ekim-Aralık) için pazarlama iletişim stratejisini açıkladı. Seeprae, ülkenin ekonomik durumu, hane halkı borçları ve bazı bölgelerdeki sel gibi zorluklara rağmen, TAT'ın 2024'ün son aylarında turizmi canlandırmak için çeşitli kampanya ve etkinliklerle ilerleyeceğini belirtti. Hedef, yıllık iç turizm gelirini 1 trilyon baht hedefine yaklaştırmak. Planlanan etkinlikler arasında Kış Festivali, Loy Krathong Festivali, Chao Phraya Sanat Festivali ve özel sektörle işbirliği içinde düzenlenecek çeşitli promosyonlar, spor etkinlikleri, müzik festivalleri ve geleneksel festivaller yer alıyor. TAT ayrıca, pazarı sürekli canlandırmak için "Sook Tha Long 72 Styles" gibi alt kampanyalar da başlattı. Bu kampanya, Tayland'ın benzersiz özelliklerini sergileyen bir e-kitap oluşturmayı içeriyor ve ülke genelindeki popüler destinasyonlara yeni bakış açıları sunan 72 seyahat rotası ve stili sunuyor. TAYLAND'IN YENİ SLOGANI: MUTLAKA GÖRMELİ Kampanya, "Mutlaka Tatmalı", "Mutlaka Denemeli", "Mutlaka Satın Almalı", "Mutlaka Aramalı" ve "Mutlaka Görmeli" konseptlerini içeren her rota için beş maddelik bir kontrol listesi içeriyor. Ayrıca TAT, çeşitli alanlardan beş üst düzey Kanaat Önderini (KOL) bu beş seyahat rotasını kendi tarzlarında sergileyen seyahat vlogları oluşturmaya davet etti. Seeprae, "Bu, Tayland'lıların yurt dışına seyahat etme eğiliminin arttığı mevcut pazar trendine bir alternatif sunuyor," dedi. "Şu ana kadar 200 milyon iç seyahat gerçekleşti ve miktar olarak bu hedefi karşıladı. Yıl sonuna kadar bu sayının 230 milyona ulaşması ve ilk hedefi 'dan fazla aşması bekleniyor," diye ekledi. İÇ TURİZM GELİR HEDEFİ 29 MİLYAR DOLAR TAT, Tayland'lı turistlerin ortalama kalış süresini 2.5 günden 3 güne çıkarmayı ve ortalama harcamayı seyahat başına 3,000 baht'tan 3,500-4,000 baht'a yükseltmeyi hedefliyor. Bu yıl iç turizmden elde edilen toplam gelirin 768 milyar baht (23 milyar usd) olması öngörülüyor ve tahminler yıl sonuna kadar 950-970 milyar baht arasında bir gelir elde edilebileceğini gösteriyor. Bu stratejik plan, Tayland'ın turizm sektörünü canlandırma ve iç turizmi teşvik etme çabalarının bir parçası olarak görülüyor. Ülkenin zengin kültürel mirası ve doğal güzelliklerini ön plana çıkaran bu girişimlerin, Tayland'ın turizm endüstrisine yeni bir ivme kazandırması bekleniyor. Kaynak: www.nationthailand.com

Çin'de Ulusal Gün Haftası tatilinde iç turizm eski seviyelerde Haber

Çin'de Ulusal Gün Haftası tatilinde iç turizm eski seviyelerde

Çin Turizm ve Kültür Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, 29 Eylül-6 Ekim'i kapsayan 8 günlük tatilde, 826 milyon kişi ülke içinde seyahat ederken iç turizmden elde edilen toplam gelir 753,4 milyar yuana (103 milyar dolar) çıktı. Kovid-19 kısıtlamalarının, geçen yılın sonunda kaldırılmasının ardından ilk Ulusal Gün Haftası tatilinde, turist sayısı, 2019'a kıyasla yüzde 4,1, iç turizm gelirleri yüzde 1,5 artış kaydederek salgın öncesi seviyelere ulaştı. Turist sayısı, Kovid-19 salgını nedeniyle seyahat kısıtlamalarının uygulandığı 2022'ye kıyasla yüzde 71 artarken, turizm gelirlerinde yüzde 130 artış kaydedildi. Gelirlerdeki artışa karşın turist başına harcama miktarı, 2019'un yüzde 2 altında kaldı. Bu yıl Kovid-19 sonrası ilk tatil dönemi olan 21-27 Ocak'ta Bahar Bayramı tatilinde turist sayısı, salgın öncesindeki 2019 yılı seviyesinin yüzde 73,1'ine, turizm gelirleri yüzde 88,6'sına ulaşmıştı . 29 Nisan-3 Mayıs dönemindeki 1 Mayıs İşçi Bayramı tatilinde, turist sayısı 2019'a göre yüzde 19, turizm gelirleri yüzde 0,7 artış kaydetmişti. Kovid-19 salgını, turizme darbe vurmuştu Çin'de 2022'de ülke genelinde çok sayıda şehirde Omicron vakalarının tetiklediği salgınlar nedeniyle uygulanan karantina ve seyahat kısıtlamaları, tatil dönemlerinde iç turizmi olumsuz etkilemişti. Ülkenin en büyük şehirleri Şanghay, Pekin, Şıncın ve Guangcou dahil birçok şehirde, Kovid-19'un Omicron varyantının yol açtığı salgınlar nedeniyle tatil dönemlerinde seyahat kısıtlamaları uygulanırken, vatandaşlara "şehir dışına çıkmamaları" tavsiye edilmişti.

Bağlıkaya: Haber

Bağlıkaya:"Devlet, yerli turist için vergi indirimi yapmalı"

Turizm sektörünün nabzını tutan ve 3 dilde yayın yapan  Tourismjournal haber sitemizin lansmanı kapsamında düzenlediği, Mesut Yar moderatörlüğünde  'Burada Turizm Çok' isimli panelde konuşan TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, sezonu ve sektörü değerlendirdi. ANTALYALI TURİZMCİLER RUS TURİSTLERİ BEKLİYOR Antalya'da sektör olarak 2023 yılına iyi başladıklarını belirten Firuz Bağlıkaya, mayıs ayı itibariyle  Rusya pazarında ciddi düşüş olduğunu gözlemlediklerini ve  Avrupa pazarında ise seçim nedeniyle bekleme olduğunu dile getirdi. Firuz Bağlıkaya, “Yılın ilk 2-3 ayına iyi başladık fakat Mayıs ayı çok kötü görünüyor. özellikle Rusya pazarında ciddi düşüş var. Yıl sonunda rakamların toparlayacağını düşünüyorum. Türkiye sunduğu ürünler ve rekabetçi fiyatlarıyla öne çıkıyor. Ruslar, Türkiye için 2-3 saatlik bir uçuşla ve uygun ulaşım bedeli ödeyerek şimdi uçuş beş saate çıkıp, fiyat yükselirken ambargo Rus turistin destinasyonları için Türkiye için avantajı ortadan kalktı. Ruslar 5 saatte Dubai, Mısır ya da başka ülkelere gidiyor. Böyle bir türbülasyon yaşıyoruz. Dövizin baskılanması da sektörü zorluyor. Bir kaç sene sonra bu yaraların sarılacağı bir süreçten geçiyoruz” dedi TÜRKİYE REKABET EDİLMESİ ÇOK ZOR BİR ÜLKE Mesut Yar’ın dünya ile rekabet konusundaki sorusu üzerine Bağlıkaya: “Olumsuzluklara rağmen Türkiye turizmde rekabet edilmesi çok zor bir ülke. Doğası, kültürü, gastronomisi, spor ve sağlık turizmi gibi özellikleriyle rekabet edilemez. Ama kabul etmemiz lazım Avrupalı önce kendine yakın ve aynı para birimini kullandığı ülkeleri tercih ediyor. O nedenle AB içindeki turizm gelirleri daha yüksek. O ülkelerin turizm hareketi 50-60 sene önce bizden daha erken başladı. Türkiye için turizm, bebek bir sektör. Biz daha tahsisler yaparken İspanya turizm yatırımlarından ileri geçip konut edindirmeye başlamıştı. Bizde konut edindirme daha 2 yıl önce başladı. Konut edindirme insanları oraya bağlı kılar.” dedi.           DEPREMDE REZERVASYONLAR BIÇAK GİBİ KESİLDİ Hatay depreminin ardından turizm sektörü olarak iç pazarda bir durağanlaşma yaşadıklarını kaydeden TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, sözlerine şöyle devam etti: “TÜRSAB olarak depremin ilk gününden itibaren ciddi organizasyonlar yaptık. Birçok çalışmanın içinde olduk. Deprem ile birlikte rezervasyonlar bıçak gibi kesildi. Turizm keyifli bir iştir. Dertli sıkıntılı yerden doğal olarak uzak durmaya çalışır. Türkiye’de deprem olmuş ama sürekli olarak deprem İstanbul’da, geldi, geliyor denmekte. Bu nedenle İstanbul’da rezervasyonlar hemen kesildi. 20-25 gün durdu. Biz TÜRSAB olarak depremle ilgili konuyu fuarlarda yurtdışı paydaşlarımızla pozitife çevirmeye çalıştık. TÜRKİYE OLARAK ERKEN REZERVASYON FIRSATINDAN YETERİNCE YARARLANMIYORUZ Firuz Bağlıkaya iç turizm konusunda da yerli turistin erken rezervasyondan yeterince yararlanamadığını söyledi. Bağlıkaya sözlerine şöyle devam etti. “ Yerli turist için şunu söylemeliyim ki erken rezervasyondan halkımız yeterince yararlanamıyor. Alman daha ucuza geliyor çünkü Kasım’da tatilini alıyor. Erken rezervasyon sektör için çok kritik. Kasım ayında tatil planını yapmak lazım. Türkiye’de erken rezervasyon için daha çok imkan var. Kasım ayında tatilinizi almazsanız, temmuz veya ağustos ayında 2-3 mislini ödersiniz. İstediğiniz zaman, istediğiniz yerde ve istediğiniz fiyata tatil yapmak istiyorsanız erken rezervasyon yapmak gerekiyor. Biz her sene erken rezervasyon kampanyası başlatıyoruz.” İÇ TURİZM HAREKETİ KUVVETLİ OLMAYAN ÜLKELERİN DIŞ TURİZMİ DE OLMUYOR Firuz Bağlıkaya iç turizm konusunda sözlerine şöyle devam etti, "İç turizm hareketi kuvvetli olmayan ülkelerin dış turizm hareketi de iyi olmuyor. Gerçekten iç turizm hareketi çok önemli. Biz kendi vatandaşımızı seyahat ettiremiyorsak dışarıya yaptığımız hiçbir şeyin sürdürülebilir olması mümkün değil. Bunun için devlete sektöre düşen şeyler var. Yurtdışında, medeni ülkelerde bu konuyla ilgili özel fonlar var. İnsanlar tatil için özel ücretler ödüyor. Bizde farklı uygulamalar yapılabilir. Mesela otellerin yerli turistle ilgili ayrılmış özel kontenjanları için vergi indirimleri yapılabilir, KDV alınmayabilir. Yerli turisti teşvik edip, tatil yapmamız lazım. Gergin bir ülkeyiz, tatile ihtiyacımız var.” SÖYLENDİĞİNDE “ÖYLE ŞEY Mİ OLUR” DİYECEĞİNİZ BİR SÜRÜ SORUN YAŞIYORUZ. TÜRSAB’ın yaptığı çalışmalar konusundaki soru üzerine Bağlıkaya: “TÜRSAB olarak sektörün pazarlama ayağındayız. Bizim için önemli olan tur operatörlerinin ve seyahat acentelerinin yaşadığı zorlukları yasal olarak düzenlemelerle aşmak. Çok basit konularda çok ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Seyahat acenteleri birliğinin üyeleri mesela transfer yaparken havaalanında zorluk yaşıyor. Bir turisti aldınız İstanbul’dan Yalova’ya götüreceksiniz, götüremiyorsunuz. Her belediyeden ayrı taşıma belgesi almanız lazım. Söylendiğinde “öyle şey mi olur” diyeceğiniz bir sürü sorun yaşıyoruz. Bu tarz sorunları çözmek için bakanlığımızla görüşerek yasal düzenlemelerle sorunları aşmaya çalışıyoruz. Üyelerimize ücretsiz ya da cüzi ücretlerle pazarlama imkanı sağlıyoruz. Teknoloji konusunda destek olmak için basic programları üyelerimizin kullanımına sunuyoruz. Denetlemelerle üyelerimizin haksız rekabete maruz kalmasını engelliyoruz.“ dedi.

Bursa-Diyarbakır uçuşları 2 Ocak'ta başlıyor Haber

Bursa-Diyarbakır uçuşları 2 Ocak'ta başlıyor

AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, Bursa-Diyarbakır karşılıklı direkt uçak seferleri 2 Ocak'tan itibaren başlayacağını söyledi. Bursa Yenişehir Havalimanı yeni bir iç hat seferini daha bünyesine katıyor. AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, Bursa Yenişehir Havalimanı’ndan Diyarbakır'a uçuşların başlayacağı bilgisini sosyal medya hesabından paylaştı. Anadolu Jet bünyesinde yapılacak Bursa-Diyarbakır karşılıklı uçak seferleri için bilet satışına başlandı. Esgin yaptığı açıklamada, Bursa-Diyarbakır direkt uçak seferlerinin karşılıklı olarak Pazartesi ve Perşembe olmak üzere haftada 2 gün yapılacağını söyledi. Esgin, ayrıca Ocak ayından itibaren haftada 2 gün olan Bursa-Erzurum uçuşlarının Salı-Perşembe-Cumartesi olarak haftada 3'e, yine haftada 2 gün olan Bursa-Muş uçuşlarının Perşembe-Cuma ve Pazar olarak haftada 3'e çıktığını duyurdu. Önümüzdeki günlerde Bursa'dan yurt dışına yeni bir uçuşun da başlayacağı müjdesini veren Esgin şunları söyledi: "Bursa Yenişehir Havalimanı pandemi öncesindeki döneminden daha yoğun bir sürece adım atıyor. 2023 yılından itibaren Bursa'dan Türkiye'nin daha pek çok destinasyonuna ve yurt dışına daha fazla uçuşlar eklemenin mücadelesini hep birlikte vereceğiz. Bursa Yenişehir Havalimanı tüm Bursalı hemşehrilerimizin sahipleneceği siyaset üstü bir konudur. Bursalı hemşehrilerimizin Sabiha Gökçen Havalimanı ve Yenişehir Havalimanı tartışmalarına takılmadan her iki havalimanından dilediğince seyahat edebilmelidir. Biz havayoluna halkın yolu gözüyle bakıyoruz. Bursa-Diyarbakır uçuşlarının hayırlı olmasını diliyor, hemşehrilerimizin bu uçuşlara tam doluluk sağlayarak sahip çıkacağına yürekten inanıyorum."

Çiğli'ye 20 milyon yatırımla macera parkı açıldı Haber

Çiğli'ye 20 milyon yatırımla macera parkı açıldı

Çiğli Belediyesi şirketi Çiğli Gıda ile Joy Made Adventure iş birliğinde projelendirilen Akvaryum Macera Parkı düzenlenen törenle hizmete girdi. Ataşehir Mahallesi’nde bulunan Akvaryum Kafe Restoran ile Kent Hastanesi arasında kalan 3 dönüm arazi üzerine projelendirilen Akvaryum Macera Parkı, Tırmanma, Zipline, Köprü Parkuru, Su Bisikleti, Tırmanma Duvarı, Trambolin ve Atış Parkuru gibi birçok farklı etkinlik alanıyla maceraseverlerin hizmetinde olacak. Macera parkının kente sağlayacağı değerin altını çizen Başkan Utku Gümrükçü, “Turizm ve eğlence merkezi açısından oldukça uygun olan bu alanı macera parkı amacıyla değerlendirmek istedik. Joy Made Adventure markası ile iş birliği yaparak İzmir’deki 4. macera parkını hizmete açtık. Çiğlili gençler başta olmak üzere İzmir’in dört bir yanından gençler enerjilerini atmak için ilçemize gelecekler. Çiğli'mize katma değer sağlayacak 20 milyon TL değerindeki bu güzel yatırımın parçası olmaktan dolayı mutluyuz” diye konuştu. “Çiğli Belediyesi de cirodan pay alacak” İzmir’in kuzey bölgesinde olmayan bir hizmeti vatandaşlarla buluşturduklarını ifade eden Gümrükçü, “Bayraklı, Menemen, Aliağa, Bergama, Dikili ve Foça’da olmayan bir yatırımı kentimize kazandırdık. Eğlence hizmetinin yanında önemli bir istihdam imkanı da sağlayacak. Parkın bulunduğu arsa Meclisimizde oy birliği ile Çiğli Gıda şirketine devredildi. Arsadan elde edilecek kira gelirinin yanı sıra cirodan da pay alacağız” dedi. “Çiğli’yi hak ettiği yere getirmek için çalışıyoruz” Çiğli’nin gelişim ve değişim sürecinin devam ettiğini vurgulayan Başkan Gümrükçü, “Çiğli, eğitimden sanata, spordan turizme hayatın her alanında bir değişim ve gelişim süreci yaşıyor. Macera Parkı, kentimize kazandırdığımız yatırımların ne ilki ne de sonu olacak. Parkın hemen arka tarafında İZTİK Spor Salonu, yanında Akvaryum Kafe Restoran, 300 metre ilerisinde ise Uzay, Astronomi ve Havacılık Merkezimiz yer alıyor. Ataşehir Mahallesi tramvayın hizmete girmesiyle birlikte Menemen, Bayraklı ve Karşıyaka ilçelerinin tamamına hitap eden bir eğlence merkezi haline gelecek. Çiğli’yi hak ettiği yere ulaştırmak için bizlerle iş birliği ve istişare içerisinde çalışan meclis üyelerimize ve 6’lı masa ilçe başkanlarımıza teşekkürü borç biliyorum. İlçemizdeki değişim tüm İzmir’e ilham kaynağı olacak” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.