Hava Durumu

#İhracat

TOURISMJOURNAL - İhracat haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İhracat haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ozon, Türk Girişimcilerin Rusya Pazarındaki Gücünü Artırıyor Haber

Ozon, Türk Girişimcilerin Rusya Pazarındaki Gücünü Artırıyor

Rusya merkezli pazaryeri Ozon, iki yıldır Türk girişimcilerle iş birliğini aktif şekilde geliştiriyor. Ozon Global Türkiye Direktörü Hazal Maraş; ikinci çeyrek itibarıyla platformdaki Türk satıcıların cirosunun önceki yıla göre iki kat arttığını ve Ozon alıcılarının Türkiye’den 2,2 kat daha fazla sipariş verdiğini belirtiyor. Maraş, "Hedefimiz; Türk girişimcilerin Rusya ile sınır ötesi ticaret hacimlerini artırmalarına yardımcı olmak" diyor.   Ozon Global, Rusya’nın en büyük pazaryerlerinden biri olarak 2020 sonunda sınır ötesi ticaretine başladı. 2022’de İstanbul’da temsilcilik açan şirket, Türk girişimcilerini platformda yer almaya çekiyor. Maraş, Türk girişimcilerin Rusya ile sınır ötesi ticaret hacimlerini artırmak için lojistik, finansal destek ve müşteri hizmetleri gibi birçok alanda yardımcı olduklarını belirtiyor.   TÜRK KOBİ’LERİ İÇİN FIRSATLAR Giyim, ayakkabı ve ev eşyaları gibi sektörlerde, Türk KOBİ’lerinin Rusya pazarında fırsatları olduğunu ifade eden Maraş, Ozon'un Türk satıcılarını destekleyerek onların Rusya’daki başarılarını artırmaya devam edeceğini vurguluyor.   Ozon, Türk satıcılar için lojistik maliyetlerini optimize etmek amacıyla da çeşitli çözümler sunuyor. Türkiye'den Rusya’ya teslimat sürelerini kısaltmak için yeni lojistik çözümleri devreye sokan Ozon, aynı zamanda gönderi başına maliyetleri düşürerek Türk satıcılarına büyük avantajlar sağlıyor.   Ozon, 2025’te Azerbaycan’da Türkiye’den ürün satışlarını başlatmayı planlıyor. Bu yeni pazar, Türk satıcılara 10 milyondan fazla alıcıya ulaşma imkanı sunacak.   TÜRK GİRİŞİMCİLERİN İSTATİSTİKLERİ OLUMLU Ozon'da Türk satıcılardan 1,3 milyondan fazla ürün bulunuyor. 2024 ikinci çeyrek sonuçlarına göre, Türk girişimcilerin cirosu iki katına çıkarken, Türk ürünlerine olan müşteri ilgisi de artmış durumda. Ozon, Türk girişimcilerinin işlerini büyütmeye devam edeceğini belirtiyor.   Rusya’da internet kullanımının yaygın olması ve çevrim içi alışverişin artması, Türk girişimciler için büyük fırsatlar sunuyor. Ozon, Rusya’nın e-ticaret liderlerinden biri olarak, bu büyümeye öncülük ediyor ve Türk ürünlerine olan talebi artırmaya devam ediyor.

Ticaret Bakanlığı’ndan E-İhracatçılara Kapsamlı Rehber Haber

Ticaret Bakanlığı’ndan E-İhracatçılara Kapsamlı Rehber

ANKARA (İHA) - Ticaret Bakanlığı, ihracatçılar için önemli bir kaynak olan "E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi"ni yayımladı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, rehberin 21. yüzyılın getirdiği teknolojik ilerleme ve küresel ticaretin dinamikleri doğrultusunda Türk markalarının ve ürünlerinin küresel pazarlara sunulmasına katkı sağlamak amacıyla hazırlandığı belirtildi. Bu kapsamda özellikle “Uzak Ülkeler Stratejisi”ne odaklanılarak, e-ihracatta potansiyel taşıyan ülkeler için özel olarak hazırlanan "Potansiyel E-İhracat Pazarları Raporu", 2024 yılı için güncellenip genişletildi. Yeni içerikleriyle Ticaret Bakanlığının internet sitesinde yayımlanan rehber, ihracatçılara potansiyel pazarlara dair stratejik bir yol haritası sunarak e-ihracata ilişkin ihtiyaç duyabilecekleri bilgileri tek bir kaynakta topluyor. Rehberle ilgili açıklamada: "İki ana bölümden oluşan rehberin ilk kısmı olan 'E-İhracat Pazarları' bölümü; sosyo-ekonomik analizler, ödeme sistemleri, sosyal medya eğilimleri, e-ticaret mevzuatı ve hızlı kargo altyapısı gibi birçok konuda pazara giriş stratejileri oluşturmaya yönelik kılavuz bilgiler sunmaktadır" ifadeleriyle ilk bölüm tanıtıldı. Rehberin ikinci bölümü  olan "Ülke Gümrük Uygulamaları" ile ilgili, "Bu bölümde sınır ötesi e-ticaret işlemlerine dair genel prosedürlerden, ülkelere özgü vergi uygulamaları, yasaklar, muafiyetler ve zorunlu belgeler gibi detaylı bilgilere kadar ihracatçıların gümrük süreçlerini kolaylaştıracak kapsamlı içerikler sunulmaktadır" ifadelerine yer verildi. Milli ve uluslararası kaynaklardan yararlanarak hazırlanan rehberin iş dünyası, karar alıcılar ve ilgili tüm paydaşlar için kıymetli bir bilgi kaynağı olacağı eklendi. Genişletilen rehber ile, firmaların yeni pazarlara girişlerini kolaylaştırılacağı, pazarlarda tutunmaları, büyümeleri ve gümrük süreçlerini etkin bir şekilde yönetmeleri için önemli bir kaynak teşkil edeceği belirtildi. Atılan adımlarla Türkiye'yi küresel ticarette etkin bir konuma getirmek için çalışılmaya devam edileceği vurgulandı.

Aliağa Limanları, Türkiye'nin Dış Ticaret Merkezi Olacak Haber

Aliağa Limanları, Türkiye'nin Dış Ticaret Merkezi Olacak

İZMİR (İHA) - Aliağa, Türkiye’nin sanayi ve lojistik sektöründe önemli bir merkez haline gelmiş durumda. Hem bölgesel hem de ulusal ölçekte büyük bir stratejik öneme sahip olan Aliağa, son 15 yılda limancılık sektöründe ciddi yatırımlar yaparak bu alanda hızla büyüyor. Özellikle petrokimya, enerji ve demir-çelik sanayi alanlarında önemli adımlar atan Aliağa, son yıllarda liman faaliyetleriyle de dikkatleri üzerine çekiyor. Geçtiğimiz yıl, Aliağa limanları Türkiye’deki liman bölgeleri arasında birinci sırada yer alarak en fazla yük elleçlemesi gerçekleştiren liman olan Aliağa, 2024 yılında da bu unvanını koruyarak, konteyner taşımacılığı alanında 5. sıradan 3. sıraya yükseldi. 3. ÇEYREKTE 26,6 MİLYAR DOLAR DIŞ TİCARET HACMİ Ege İhracatçılar Birlikleri (EİB) ve Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Aliağa limanlarından 2024 yılının 3. çeyreğinde gerçekleştirilen ihracat, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 1,1 artış göstererek 15,93 milyar dolara ulaştı. İthalat ise geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 3,11 düşüşle 10,77 milyar dolara geriledi. Toplamda yılın ilk 9 ayı itibariyle gerçekleşen toplam dış ticaret hacmi 26 milyar 698 milyon doları buldu. LİMAN VE SANAYİ FAALİYETLERİNDE GÜÇLÜ PERFORMANS Aliağa limanları, 2024’ün 3. çeyreğinde toplam 64 milyon 37 bin ton yük elleçleyerek geçen yıla göre yüzde 6,3'lük bir artış sağladı. Konteyner taşımacılığında ise yüzde 35,5 artışla 1 milyon 594 bin TEU'ya ulaşarak Ambarlı ve Kocaeli’nin ardından üçüncü sırada yer aldı. Aliağa, sanayi ve lojistik faaliyetlerinin yanı sıra enerji üretim kapasitesiyle de dikkat çekiyor. Ülkenin demir-çelik ihtiyacının yüzde 25’i, işlenmiş petrol ürünleri ihtiyacının yüzde 30’u Aliağa’daki tesislerden karşılanıyor. Bölgenin stratejik konumu ve büyük üretim kapasitesi, yatırımcıların ilgisini çekiyor. Aliağa, ayrıca yenilenebilir enerji alanında da güçlü bir üretim kapasitesine sahip, özellikle rüzgar ve güneş enerjisi santralleriyle önemli bir üretim merkezi olma yolunda ilerliyor. ALTYAPI YATIRIMLARI VE ÇÖZÜM ODAKLI YAKLAŞIMLAR Aliağa’nın hızlı büyümesiyle birlikte bazı altyapı sorunları gündeme gelmişti. Bu sorunları çözmek amacıyla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı başkanlığında gerçekleştirilen toplantılarda, demiryolu ve karayolu altyapısının güçlendirilmesi, lojistik altyapının geliştirilmesi ve depolama kapasitesinin artırılması gibi adımlar tartışıldı. Aliağa Ticaret Odası Başkanı Ömer Ertürk, Aliağa’daki ulaşım altyapısının hızla büyüyen sanayi ve liman işlevlerine uygun hale getirilmesi gerektiğini vurguladı. Bu sorunların çözülmesi için tüm paydaşlarla birlikte hareket edilmesi gerektiğinin altını çizdi. Aliağa'nın iç ve dış ticaretteki önemini vurgulayan Ertürk, "Ege Bölgesi’nin toplam dış ticaretinin yüzde 55’i, Türkiye’nin dış ticaretinin de yüzde 6’sı yine Aliağa’dan gerçekleşiyor. Aliağa olarak 7 yıldır dış ticaret fazlası vermeye devam ediyoruz. İleriye dönük projeksiyonlar Aliağa bölgesinin limancılıkta 2050 yılına kadar Türkiye ve dünya ortalamasının üzerinde büyümeye devam edeceğine işaret ediyor. Aliağa üretim, ticaret ve ihracatın en aktif olduğu çevre iller başta olmak üzere tüm Batı Anadolu ve İç Anadolu illerinde bulunan sanayicilerin dünya ile bağlantı kurduğu bir hub haline geldi" açıklamasını yaptı. ALTO Başkanı Ömer Ertürk, Lojistik Koordinasyon İcra Kurulu’nun Alt Komitesi ile yapılan toplantıda, hızlı büyüme sonucu yaşanan altyapı sorunlarının yerinde görülmesi için komisyondaki bakanlık ve diğer kurum yetkililer ile birlikte Aliağa limanları ve sanayi bölgesinde saha ziyareti yapma kararı alındığını belirtti.

İslam İşbirliği Teşkilatı Ülkelerinin Ekonomik Gücü 8,6 Trilyon Dolara Ulaştı Haber

İslam İşbirliği Teşkilatı Ülkelerinin Ekonomik Gücü 8,6 Trilyon Dolara Ulaştı

İSTANBUL (İHA) - Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Ekonomik ve Ticari İşbirliği Daimi Komitesi (İSEDAK) 40. Bakanlar Oturumu Kapanış Programı'nda üye ülkelerin ekonomik büyüme potansiyeli ve işbirliği hedeflerine dair önemli açıklamalarda bulundu. Dünya Bankası verilerine göre, İİT'ye üye ülkelerin 2023 yılı toplam milli gelirinin 8,6 trilyon dolar olduğunu belirten Yılmaz, bu miktarın küresel milli gelirin yaklaşık yüzde 8,1’ine karşılık geldiğini ifade etti. Yılmaz, bu oranın son 40 yılda bir miktar artarak yüzde 7,5'ten yüzde 8,1’e yükseldiğini ancak dünya ile kıyaslandığında İİT üyesi ülkeler arasındaki gelir farkının giderek açıldığını vurguladı. Son 40 yılda, İslam İşbirliği Teşkilatı üyesi ülkelerde kişi başına gelir yaklaşık 4 kat artarken, küresel ölçekte bu oranın 5 kata ulaştığını belirten Yılmaz, bu farkın kapanması için daha güçlü ekonomik reformlara ihtiyaç duyulduğunu ifade etti. "TİCARET HACMİ 951 MİLYAR DOLARA ULAŞTI" Yılmaz, İİT üyesi ülkelerin 2023 yılı itibarıyla toplam ticaret hacminin 5 trilyon dolara ulaştığını ve dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 11’ini oluşturduğunu açıkladı. Üye ülkeler arasındaki ticaret hacminin ise 2023 yılı itibarıyla 951 milyar dolara ulaşarak toplam ticaretlerinin yüzde 19’una denk geldiğini ifade etti. Bu oranların arttırılması için İSEDAK bünyesinde geliştirilen Tercihli Ticaret Sistemi'nin önemine vurgu yaparak, üye ülkelerin bu sisteme katılımının büyük önem taşıdığını belirtti. "BAŞKENTİ DOĞU KUDÜS OLAN BAĞIMSIZ FİLİSTİN DEVLETİ'NE İNANIYORUZ" Konuşmasında Ortadoğu’daki son gelişmelere de değinen Yılmaz, "Ortadoğu’da normalleşme ve ekonomik işbirliği odaklı politikalarla oluşan olumlu hava, 7 Ekim 2023’te Gazze’de başlayan çatışmalarla gölgelenmiştir. İsrail’in sürdürdüğü saldırgan tutum, hukuk ve vicdan başta olmak üzere her türlü sınırı çoktan aşmıştır. Başından beri her düzeyde aktif bir politika izleyerek, 1967 sınırları temelinde, başkenti Doğu Kudüs olan bağımsız ve egemen bir Filistin Devleti’ne inancımızı güçlü bir şekilde vurguluyoruz. Önceliğimiz, acil ve kalıcı bir ateşkesin sağlanmasıdır; bunun için gece gündüz çalışıyoruz" dedi. "ETKİLİ İHRACAT STRATEJİLERİ OLUŞTURMAK, SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME HEDEFLERİMİZ İÇİN KRİTİK" Yılmaz, toplantı süresince 50’ye yakın ikili görüşme gerçekleştirildiğini belirterek, "Tüm bu görüşmelerin, ülkelerimiz arasında etkili bir iş birliğinin daha da güçlü bir noktaya taşınması için önemli fırsatlar sunduğuna inanıyorum. 2025 İSEDAK Bakanlar Görüş Alışverişi Oturumunun konusu 'İİT Üye Ülkeleri için İhracat Stratejilerinin Geliştirilmesi' olarak belirlenmiştir. Küresel pazarda rekabet ve ekonomik kalkınmamız için etkili ihracat stratejileri oluşturmak, sürdürülebilir büyüme hedeflerimize ulaşmada kritiktir" sözleriyle konuşmasını tamamladı.

Almanya vizesi sorunu: Büyükelçiden açıklama var Haber

Almanya vizesi sorunu: Büyükelçiden açıklama var

Türkiye'nin Berlin Büyükelçisi Ahmet Başar Şen, iş insanlarının vize sorununun Alman makamlarıyla her seviyedeki görüşmelerinde birinci konu olduğunu belirterek, Almanya’nın vize işlemlerini iyileştirme konusunda Türkiye’nin beklentilerini karşılamasını beklediklerini söyledi. Şen, Berlin Büyükelçiliği'nde Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği fuarı olarak bilinen IFA Berlin 2024’e Türkiye'den katılan şirketlerin temsilcilerine ve resmi delegasyona resepsiyon verdi. Büyükelçi Şen, yaptığı konuşmada, IFA’nın Berlin'de düzenlenen fuarların arasında en önemlilerinden biri olduğunu ifade ederek, “Ülkemizden 21'i milli katılım, 32'si bireysel katılımlı olmak üzere toplamda 53 firmamız IFA'da bizi, sektörlerimizi temsil ediyor. Bu, güzel bir katılım.” dedi. Almanya ile iyi ekonomik ilişkilere sahip olduklarına dikkati çeken Şen, bu ülkenin Türkiye’nin önde gelen ticaret ve yatırım ortaklarından biri olmayı sürdürdüğünü vurguladı. "Almanya'nın dış ticaretinde önde gelen ülkelerin arasında Türkiye ihracatta 14'üncü, ithalatında ise 17'nci sırada yer alıyor." diyen Şen, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ülkemizin ihracatı bakımından ise Almanya, ilk sırada gelen ülke. IFA, tabii ki sadece Almanya pazarına hitap eden bir fuar değil ama Almanya pazarına da Avrupa pazarına da ciddi bir şekilde katılabilmek için burada bizim varlığımızı göstermemiz önem taşıyor. Almanya ile ticaretimiz bakımından da önemli." İki ülke arasında her alandaki yakın ilişkilerin Almanya’da yaşayan 3,5 milyonu aşkın Türkiye kökenli insanlarla daha da pekiştiğini vurgulayan Şen, bu kişilerin çok önemli sosyal, ticaret ve yatırım bağlarını oluşturduğunu söyledi. Şen, bu yıl ilk kez Türkiye’nin Almanya paket tur pazarında İspanya’yı geride bırakarak ilk sıraya yükseldiğini belirterek, "Şu anda Türkiye, ilk ülke durumunda. Bu da bizler için çok sevindirici bir gelişme." değerlendirmesinde bulundu. - "İş insanlarının vize konusundaki sorunlarını Alman makamlarıyla ele alıyoruz" Büyükelçi Şen, iş insanlarının ülkeye gelişlerinde vize sorununun Alman makamlarıyla yaptıkları her seviyedeki görüşmelerde birinci konu olduğunu belirterek, Almanya’nın vize işlemlerini iyileştirme konusunda Türkiye’nin beklentilerini karşılamasını beklediklerini söyledi. Türkiye'nin yurt dışındaki teşkilatı bakımından en kalabalık misyona sahip bulunduğu ülkenin Almanya olduğunu ve bu misyonlarda iş insanlarına yardımcı olduklarını dile getiren Şen, "Vize alamadığı için fuarlara katılamayan iş insanlarımız olduğunda ya da fuara katılmaktan vazgeçen ya da bir fuara 'Acaba orada yeterince temsil edilebilecek miyiz?' diye sorun yaşayan firmalarımızın aynı sorunuyla, aynı derdiyle bizler de dertleniyoruz." ifadelerini kullandı. "Özellikle iş dünyamızın ve iş insanlarımızın vize meselesi, Alman makamlarıyla yaptığımız her seviyedeki görüşmelerde birinci konu." diyen Şen, şunları dile getirdi: "Bu, uzun zamandır böyle birinci konu. Alman tarafı farklı sözler veriyor, farklı sorunlar ortaya koyabiliyor. Bu konuda geliştirdiklerini, daha iyileştirdiklerini, iyileştireceklerini söylüyorlar. Bize daha fazla iyileştirmeyi vadediyorlar ama biz bu sorunların çözülebildiğini henüz göremediğimiz için yine bu taleplerimizde, isteklerimizde ısrarcı olmaya devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde Almanya'nın Türkiye'deki misyonlarında özellikle vize konusunda dijitalleştirmeye ve dolayısıyla işlemleri kısaltmaya, kolaylaştırmaya yöneldiklerini söylüyorlar. 'Biz bu gelişmeleri şu anda dört gözle bekliyoruz.' diyebilirim. Sizlerin de sektörlerimizin de bunu beklediğini biliyoruz.” Elektrik ve Elektronik İhracatçıları Birliği (TET) Yönetim Kurulu Başkanı Güven Uçkan, Büyükelçi Şen’e plaket vererek Berlin Büyükelçiliği'ne daveti için teşekkür etti. - Türkiye’den fuara milli katılım sağlanıyor Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği fuarı olarak bilinen IFA 2024’te başta Çin ve Güney Kore olmak üzere Asyalı şirketlerin ağırlığı göze çarparken Türkiye'den de bu yıl 53 şirket yer alıyor. Elektrik ve Elektronik İhracatçıları Birliği, Türkiye'den fuara milli katılım sağlayarak 400 metrekarelik alanda 21 firmayla yer alıyor. Ayrıca Vestel, Arzum ve Kumtel gibi 32 şirket de fuara kendi imkanlarıyla iştirak ederek yeni ürünlerini sergiliyor. Sürdürebilirliğin ve yapay zekanın ön plana çıktığı IFA 2024, Berlin'de 10 Eylül'e kadar ziyaretçilerini ağırlayacak. 45'ten fazla ülkeden 1800’den fazla firmanın yeni teknoloji ürünlerini sergileyeceği fuarı 180 bini aşkın kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Bu yılın öne çıkan konuları arasında yapay zeka, sürdürülebilirlik, bağlanabilirlik, dijital sağlık ve içerik oluşturma yer alıyor. Gelişmiş özelliklere sahip buzdolaplarından sanal şeflere kadar ürünler, yapay zekanın günlük hayat üzerindeki etkisini ortaya koyarken bu teknoloji sayesinde modern fırınlar hangi yemeğin hazırlandığını otomatik tanıyor ve sıcaklığı ve pişirme süresini buna göre ayarlıyor. Güney Kore, bu yıl 100’üncü yılını kutlayan fuarın partner ülkesi olarak yer alırken Bryan Adams gibi sanatçıların katılacağı diğer etkinliklerle ziyaretçilerin fuar alanına çekilmesi amaçlanıyor. Fuar, bu yıl katılımcılara ev elektroniği ve beyaz eşya sektöründeki yapay destekli eğilimleri izleme, karşılaştırma, yeni ürün ve teknolojilerle tanışma fırsatı sağlarken yapay zekanın yoğun olduğu yenilikçi ürünleri kullanma imkanı da tanıyacak.

Türkiye hizmet ihracatı artışında G20 ülkeleri arasında birinci sırada Haber

Türkiye hizmet ihracatı artışında G20 ülkeleri arasında birinci sırada

Ticaret Bakanlığı tarafından konuyla ilgili yapılan açıklamada, “Hizmetler sektörümüz; ihracat büyüklüğü, dış ticaret dengesinde verdiği fazlanın cari dengeye sağladığı pozitif yönlü kritik katkı, yüksek katma değerli üretim ve oluşturduğu istihdamla ülkemiz ekonomisinde önemli bir yer tutmaktadır. Ülkemiz; Cumhuriyetimizin 100. yılında 101,7 milyar dolar hizmet ihracatıyla, dünya hizmet ihracatından yüzde 1,29 pay alarak 22. sıraya yükselmiştir. 110 milyar dolar hizmet ihracatı hedefi belirlediğimiz 2024 yılının ilk 6 ayında ise hizmet ihracatımızın geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,5 oranında artarak 47,2 milyar dolara ulaştığı, hizmet ithalatımızın ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,8 artışla 23,1 milyar olarak gerçekleştiği görülmektedir. Böylece hizmetler ticaretinde ortalama yüzde 50 düzeyinde ticaret fazlası elde ediyoruz. 23 Ağustos 2024 tarihinde İktisadi İş Birliği ve Gelişme Teşkilatı (Organisation for Economic Co-operation and Development -OECD) tarafından G20 ülkelerinin 2024 yılı İkinci Çeyrek Uluslararası Ticaret İstatistikleri Raporu yayımlanmıştır. Söz konusu rapora göre, G20 ülkeleri mal ihracatı artış hızı 2024 yılı ikinci çeyreğinde ilk çeyreğe göre sabit kalırken, G20 ülkeleri hizmet ihracatı, mal ihracatının aksine aynı dönemde büyümeye devam etmektedir. Türkiye, G20 ülkeleri içerisinde 2024 yılı ikinci çeyreğinde bir önceki çeyreğe oranla hizmet ihracatı artış oranında ilk sırada yer alırken, söz konusu ülkeler içerisinde hizmet ithalatı artış oranını en fazla düştüğü ülke konumunda yer almaktadır. 2023 yılı ikinci çeyrekte G20 ülkelerinin hizmet ihracatında bir önceki döneme göre yüzde 1,9 artış yaşanırken, ülkemizin hizmet ihracatı artışı yüzde 4,7 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde G20 ülkelerinin hizmet ithalatında yüzde 1,1 artış yaşanırken, ülkemizin hizmet ithalatında yüzde 3 daralma gerçekleşmiştir (mevsimsellikten arındırılmış veri). Bu itibarla, G20 ülkeleri arasında 2024 yılı ikinci çeyreğinde hizmet ihracatı artışında birinci sıraya yerleşen ülkemiz, aynı zamanda söz konusu dönemde hizmet ithalatı en fazla azalan ülke olmuştur. Böylece, dünya hizmet ticaretindeki yerini sağlamlaştıran ve potansiyelini bir kez daha gösteren hizmetler sektörümüzün, ülkemizin cari dengesine pozitif katkısı giderek artmaktadır. Ticaret Bakanlığı olarak, hizmet ihracatına yönelik hedeflerimizi gerçekleştirmek ve hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren firmalarımızı küresel markalar haline getirmek için hizmet sektörlerimizi desteklemeye devam edeceğiz. Bu kapsamda, Ticaret Bakanlığı tarafından 2023 yılında hizmet ihracatçılarına yönelik 2,5 milyar TL olan destek bütçemiz, 2024 yılında 5,1 milyar TL'ye çıkarılmış ve bu yıl Ağustos ayı itibarıyla 3,9 milyar TL destek ödemesi hizmet ihracatçılarımızın istifadelerine sunulmuştur” ifadeleri yer aldı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.