Hava Durumu

#İhracat

TOURISMJOURNAL - İhracat haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İhracat haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Hatay’dan Suriye’ye Uzun Tır Kuyrukları Haber

Hatay’dan Suriye’ye Uzun Tır Kuyrukları

HATAY (İHA) - Suriye'de 61 yıllık Baas rejiminin sona ermesinin ardından ithalat yasağı kaldırıldı, Hatay'dan Suriye'ye giden tırların oluşturduğu uzun kuyruklar dikkat çekti. Kilometrelerce uzayan araç sıraları dronla havadan kaydedildi. 13 yıl süren iç savaşın bitmesiyle, Türkiye’den gelen ürünler başta Şam ve Halep gibi büyük şehirlere ulaşmaya başladı. Artan ticaret, sınır kapılarındaki araç kapasitesini 2 binlere kadar çıkardı. Ancak Suriye'deki yüksek vergi oranları, tüccarlar arasında sorunlara neden olmaya başladı. ŞOFÖRLERDEN TİCARET YORUMU Tır şoförü Abdulhamit Bingöl, savaş öncesinde günde 150 aracın geçiş yaptığını, şimdi bu sayının 400’ü bulduğunu belirtti. "Suriye'deki savaş bitmeden önce sınırlar sıkı olduğu için gidemiyorduk. Beşar Esad'ın zamanları bayağı rahatsızdı. Şimdi ise sıkıntı yok. Savaşın bitmesi Müslüman alemi için çok iyi oldu, şu anda işler yavaş yavaş açılıyor. Buradan Suriye'nin Azez, Afrin ve diğer bölgelerine gidiyoruz. Suriye devletinin uyguladığı belirli miktardaki vergilerin artmasından dolayı burada eylem yapıldı. Vergiler nedeniyle bekliyoruz" dedi. Bir diğer şoför Yücel Keskincik ise artan ticarete rağmen sırada beklemek zorunda kaldıklarını ifade ederek, "Şu anda ben salı gününden burada beklemekteyim. Bugün cumartesi, daha pazartesiye kadar benim sıram gelmiyor. Cilvegözü sınır kapısından karşı tarafa geçiyoruz. Şu anda bu araçların burada beklemesi çok sıkıntı oluşturuyor. Biz geceleri yatamıyoruz. Savaşın bitmesiyle durum çok iyi gidiyor, şimdi geçişler eskiye göre daha iyi durumda" yorumunda bulundu. Hüseyin Kızıldağ ise yeni vergiler nedeniyle tüccarların zorluk yaşadığını vurguladı. Kızıldağ, "Savaşın bitmesiyle daha iyi oldu ama biraz sıkıntı yaşıyoruz. Suriye devletinin geçiş vergilerinde zam yapması, girişleri ve çıkışları biraz duraklattı. Buradaki güvenlik konusu süper, arabayı bırakıp gidiyoruz. Güvenliğimiz çok güzel sağlanıyor. Burada 6 gündür bekliyoruz, sırayla alıyorlar ve gidiyoruz. Önceden 3 günde geçiyorduk ama şimdi Suriye devletinin vergilerde zam yapmasından dolayı tüccarlar geri adım attı. Bu yüzden biraz sorun yaşıyoruz" dedi.

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor Haber

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor

Türk Dili ve Edebiyatı mezunu Osman Adanır, öğretmenliği bırakıp girişimcilik yapmaya karar verdi. 2009 yılında kurduğu Mezoklinik, bugün Türkiye’nin önde gelen medikal estetik şirketleri arasında yer alıyor. Küresel medikal estetik pazarı, teknolojik gelişmeler ve minimal invaziv yöntemlere olan talebin artışıyla büyüyor. 2023’te 15.5 milyar dolar büyüklüğe ulaşan bu sektörün, yıllık yüzde 10-12 oranında büyümeye devam edeceği öngörülüyor. Türkiye’de ise medikal estetik pazarı 450 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. Her yıl ülkeye sağlık turizmi kapsamında gelen 360 bin-400 bin hasta arasından yüzde 40’ı estetik işlemler yaptırıyor. ESTETİK TERCİHLERİ VE TRENDLER Uluslararası Estetik Plastik Cerrahlar Birliği (ISAPS) verilerine göre, en çok tercih edilen cerrahi işlemler liposuction, meme büyütme ve burun estetiği. Cerrahi olmayan uygulamalarda ise dolgu, cilt sıkılaştırma ve epilasyon öne çıkıyor. OSMAN ADANIR VE MEZOKLİNİK’İN YOLCULUĞU 1979 yılında Şanlıurfa’da doğan Osman Adanır, kalabalık bir ailede büyüdü ve ticaretle uğraşan babasının yanında edindiği tecrübelerle girişimciliğe adım attı. Üniversite eğitimini tamamladıktan sonra kısa süre öğretmenlik yapan Adanır, 2009 yılında kardeşiyle birlikte Mezoklinik’i kurarak medikal estetik sektörüne girdi. SEKTÖRE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR Adanır, şirketi kurdukları dönemde medikal estetik sektörünün henüz profesyonel bir yapıya kavuşmadığını belirtiyor. Geçmiş dönemde doktor dışı uygulamaların daha yaygın olduğunu, hem sektörü bilinçlendirmek hem de güven oluşturmak için yola çıktıklarını belirten Adanır, 15 yıl içinde sektörde 20 kat büyüme yaşandığını vurguluyor. GLOBAL DİSTRİBÜTÖRLÜKLER VE HEDEFLER Mezoklinik’in şu anda İngiltere, ABD ve İspanya gibi ülkelerden 7 farklı distribütörlüğü bulunuyor. Şirket, 25 saha temsilcisiyle doktorlara bire bir bilgilendirme yapıyor. Ayrıca, dermokozmetik ürünlerini son tüketicilere ulaştırmak için çevrim içi satış kanalları ve pazar yerlerinde de faaliyet gösteriyor. ONLINE SATIŞLARI ARTIRMA PLANI Şirketin online satışlarının toplam içinde yüzde 1’lik bir paya sahip olduğunu belirten Adanır, bu oranı yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyor. "Yatay büyüme yerine, yeni ürünlerle dikey büyümeye odaklanacağız" diyen Adanır, gelecekte şirketin hacmini daha da artırmayı planladıklarını ifade ediyor. Ekonomik koşullar nedeniyle karlılıkta düşüş yaşadıklarını belirten Adanır, satış adetlerinde bir azalma olmadığını, müşterilere ödeme kolaylığı sunarak, süreçleri sürdürülebilir hale getirdiklerini ekledi.

Karadeniz Konteyner Ticaretinde Yüzde 14 Büyüme Haber

Karadeniz Konteyner Ticaretinde Yüzde 14 Büyüme

2024'ün ilk dokuz ayında Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna’daki Karadeniz konteyner terminalleri toplam 979.000 TEU yük elleçledi. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14'lük bir artışa işaret ediyor. Bu büyüme, özellikle Ukrayna limanlarında yeniden canlanan konteyner ticaretinden kaynaklanıyor. EN BÜYÜK ARTIŞ UKRAYNA’DA Dolu konteyner hacimleri tüm ülkelerde artarken, Ukrayna yüzde 79 ile en yüksek büyüme oranını yakaladı. İthalatta yüzde 19’luk genel bir artış kaydedilirken, Ukrayna’daki ithalat hacmi yüzde 116 artarak rekor seviyeye ulaştı. İhracat da yüzde 10 artış gösterdi; özellikle Ukrayna ve Bulgaristan’dan yapılan ihracat sırasıyla yüzde 64 ve yüzde 14 oranında büyüdü. ROMANYA, LİDER KONUMDA 2024’te dolu konteyner hacminin yüzde 70’i Romanya, yüzde 22’si Bulgaristan, yüzde 8’i ise Ukrayna’da gerçekleşti. Romanya, bölgedeki ticaretin merkez üssü olurken, Ukrayna doğrudan konteyner bağlantılarının yeniden sağlanmasıyla dikkat çekiyor. GELECEK TAHMİNLERİ Bölgede MSC, Maersk ve CMA CGM gibi taşıyıcıların pazar payı yüzde 60’ın üzerinde. 2025 yılı itibarıyla Karadeniz bölgesindeki konteyner ticaretinin yüzde 5-7 büyüme göstererek 3 milyon TEU’yu aşması bekleniyor. Bu artışta, Ukrayna limanlarına yönelik konteyner bağlantılarının genişlemesi büyük rol oynayacak. Karadeniz’in konteyner ticaretindeki bu büyüme, bölgesel ekonomiye ve lojistik sektörüne büyük katkılar sağlıyor.

Antalya Yat Üretiminde Türkiye'yi Zirveye Taşıyor Haber

Antalya Yat Üretiminde Türkiye'yi Zirveye Taşıyor

ANTALYA (İHA) - Antalya Serbest Bölgesi, 2024 yılında ticaret hacmini yüzde 2 artırarak 1 milyar 117 milyon dolara çıkardı. Bölge, yat üretimindeki liderliğini korurken ihracatta yüzde 151’lik ithalatı karşılama oranıyla Türkiye ortalamasını ikiye katladı. Bölge Genel Müdürü Zeki Gürses, 2025 hedefinin 1,25 milyar dolar olduğunu açıkladı. DÜNYA ÇAPINDA YAT ÜRETİM MERKEZİ 2024'te bölgede toplam 78 yat üretilip satıldı, bu teknelerin toplam satış değeri 162 milyon doları buldu. 2000 yılından bu yana üretilen 772 yatın toplam değeri ise 1,8 milyar doları geçti. Üretim, müşterilerin özel taleplerine göre şekillenirken, İngiltere, ABD ve İtalya gibi ülkelere yoğun ihracat gerçekleştirildi. Ayrıca bölgeden Savunma ve İçişleri Bakanlıkları için askeri tekneler de teslim edildi. Gürses, bölgede 90 metreye kadar teknelerin üretildiğini ve büyük yatların yıl ortasında teslim edilmeye başlanacağını belirtti. AKDENİZ’İN BAKIM-ONARIM ÜSSÜ Bölge, yat üretiminin yanı sıra bakım-onarım hizmetlerinde de öne çıkıyor. Akdeniz’den gelen yabancı tekneler, bölgedeki 25 bin metrekarelik alanda kısa sürede bakım-onarım hizmeti alıyor. Bu faaliyetler, hem istihdam sağlıyor hem de bölge ekonomisine yüksek katma değer kazandırıyor. TURİZM EKONOMİSİNE KATKI Bakım-onarım için gelen tekne sahipleri ve mürettebatı, Antalya'nın turizm ekonomisine canlılık getiriyor. Gürses, bu ziyaretler ile ilgili, "Bakım onarım faaliyetleri, kısa sürede geri dönüşü olan, ciddi anlamda katma değer sağlayan bir faaliyet. Çünkü; yaklaşık 3-6 aylık bir dönemlerde bu faaliyetleri gerçekleştirip hem istihdam anlamında hem de sağladığı katma değer anlamında bölgemize fayda sağlıyor. Antalya'nın turizm dokusu çok iyi. Bu tekne sahipleri bir vesileyle Antalya'ya gelmiş oluyor. Antalya'daki tesislerde konaklıyor, golf oynuyor, kayağını yapıyor ve onun mürettebatı da Antalya'da konaklama imkanı sağlanmış oluyor" ifadelerini kullandı. ELEKTRONİK VE MEDİKAL SEKTÖRLERİNDE İVME Bölgedeki 86 firmanın 49'u yat üretimi, 14'ü elektronik, 4'ü medikal alanında faaliyette bulunuyor. Elektronik sektörü yüksek kilogram değeriyle dikkat çekerken, medikal alandaki yabancı sermayeli firmalar, kadın istihdamına katkıda bulunuyor. İstihdam, 2024 yılında yüzde 12 artarak 8 bin 421 kişiye ulaştı. Yeni yatırımlar ve tesislerle 2025'te daha fazla artış bekleniyor. 2025 BEKLENTİLERİ VE KÜRESEL RİSKLER Zeki Gürses, ABD'nin korumacı politikaları ve Avrupa'daki ekonomik daralmaya rağmen bölgenin ihracat odaklı yapısının bu riskleri fırsata çevireceğini belirtti. Ayrıca Suriye pazarındaki potansiyele dikkat çekerek, ticaret hacminin 2025'te 1,25 milyar dolara ulaşacağını öngördü. ENFLASYON VE KUR ETKİLERİ 2025 yılında enflasyonun yüzde 30 civarında gerçekleşmesi bekleniyor. Gürses, bunun ihracatçılar için maliyetleri azaltıcı bir etkisi olacağını ancak kur baskısının ve girdi maliyetlerinin zorluk yaratabileceğini ifade etti. Kur ve enflasyon dengesizliğinin ihracatçılar için dikkatle takip edilmesi gereken bir konu olduğunu vurguladı.

Konya İhracatta Cumhuriyet Tarihi Rekoru Kırdı Haber

Konya İhracatta Cumhuriyet Tarihi Rekoru Kırdı

KONYA (İHA) - Konya, 2024 yılında gerçekleştirdiği 3 milyar 553 milyon dolarlık ihracatla Cumhuriyet tarihindeki en yüksek ihracat seviyesine ulaştı. Konya Sanayi Odası (KSO) Başkanı Mustafa Büyükeğen, bu başarıyı değerlendirdi ve Türkiye ortalamasının üzerinde ihracat artışı sağlayan Konyalı sanayiciler ile çalışanlara teşekkür etti. Başkan Büyükeğen, "Artan risklere ve yüksek maliyetlere rağmen Konyalı sanayicilerimiz, 2024 yılında da ihracatımızı artırmayı başardı. 2024 yılında ülkemiz ihracatını yüzde 2,7 artırırken, Konya’mız bu oranın çok üzerinde yüzde 6,7 artırarak 3 milyar 553 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Şehrimize bu gururu yaşatan, ay yıldızlı bayrağımızı ve Konya markasını dünyada dalgalandıran tüm sanayicilerimizi, çalışanlarımızı tebrik ediyorum. Konyalı sanayiciler olarak, bu zamana kadar olduğu gibi bundan sonra da ülkemizin üretim ve ihracatla büyümesine katkı vermeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı. OTOMOTİV İHRACATIN LİDERİ Büyükeğen, 2024 yılında Konya’nın en fazla ihracat yaptığı sektörleri de paylaştı. Otomotiv endüstrisi, 887 milyon 859 bin dolarlık ihracatla ilk sırada yer alırken, makine ve aksamları sektörü 855 milyon 409 bin dolar ile ikinci oldu. Hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar 386 milyon 104 bin dolarla üçüncü sırada yer aldı. İklimlendirme sanayi ile demir ve demir dışı metaller sektörleri ise ihracat rakamlarına en çok katkı sağlayan diğer sektörler oldu. YENİ PAZARLAR İÇİN ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR Konya Sanayi Odası olarak ihracatı artırmak ve yeni pazarlar bulmak için çalıştıklarını ifade eden Büyükeğen, "Odamız bünyesindeki İhracat Destek Ofisimiz ile ihracat yapan ya da yapmak isteyen firmalarımızın yanında olmaya, sanayi işletmelerimize rehberlik yapmaya devam ediyoruz. Yurt içi ve yurt dışı fuarlara teknik inceleme gezileri düzenleyerek, ikili iş görüşmeleri organize ediyoruz. Yine yabancı ülke temsilcileriyle bir araya geliyor, hem Konya sanayimizi anlatıyor hem de yapabileceğimiz iş birlikleriyle şehrimizin yeni ihracat pazarlarına açılmasına imkan sağlıyoruz" dedi. Büyükeğen, "Sadece 2024 yılında; Amerika, Rusya, Hindistan, Meksika, Kazakistan, Tataristan, Özbekistan gibi 13 yabancı misyon temsilcisi ile bir araya gelerek sanayimizi ve sektörlerimizi tanıttık, yeni iş birliği geliştirilebilecek alanlar üzerinde çalışmalar yürüttük. Bu faaliyetlerimizin yanı sıra ihracatı artırmaya yönelik çalışmalarımıza bu yıl da devam edeceğiz" diye ekledi.

Karadağ’ın Keşfedilmemiş Hazinesi Bar'a Türk Yatırımı Haber

Karadağ’ın Keşfedilmemiş Hazinesi Bar'a Türk Yatırımı

Karadağ’ın Bar şehri, Türk yatırımcıların radarına girmeye devam ediyor. PMTR Grup, bu bölgede 1 milyar 310 milyon TL’lik dev bir otel ve konut projesine imza attı. Şirket, projenin tüm aşamaları için Wyndham Grup ile anlaşarak kiralama ve işletme süreçlerini güvence altına aldı. Grup Yönetim Kurulu Başkanı Şemsettin Aydın, "Bar’ın stratejik konumu, bu bölgeyi cazip hale getiriyor. Projemiz, yatırımcılar için kısa sürede dönüş sağlayarak Avrupa’nın kapılarını aralayacak" ifadelerini kullandı. DETAYLI PROJE PLANI PMTR Grup’un Bar’daki yatırımı, üç bloktan oluşuyor. İlk blok tamamlanarak sahiplerine teslim edildi. İkinci blok ve otelden oluşan üçüncü blok ise yapım aşamasında bulunuyor. Projede 1+1, 2+1, 3+1 ve penthouse gibi farklı konut seçenekleri bulunuyor. Metrekare fiyatları 3 bin 750 Euro’dan başlayan bu daireler, net ölçüler üzerinden satışa sunuluyor. Aydın, Avrupa Birliği’ne (AB) üyelik yolunda olan Karadağ’da bu yatırımın 10-12 yıl gibi kısa sürede geri dönüş sağlayacağını belirtti. TÜRKİYE’DEN BÜYÜK KATKI Projenin dikkat çeken bir diğer yönü, Türk ekonomisine sağladığı katkı. İnşaat malzemelerinden beyaz eşyaya kadar birçok ürün Türkiye’den ithal ediliyor. Şirket, 400 milyon TL’lik bir ithalatla Türk üreticilerine destek sağlarken, projede çalışan ekibin de Türkiye’den geldiğini belirtiyor. YATIRIMCILAR İÇİN ÇEKİCİ FIRSATLAR PMTR Grup, projeyi uluslararası 10 otel zinciriyle paylaştığını ve sekiz grubun bu projede yer almak istediğini vurguladı. Yıllık gelir fırsatlarına dikkat çeken Aydın, bir 1+1 dairenin işletme masrafları hariç 12 bin Euro kazandırabileceğini belirtti. Ayrıca, projede yüzde 30 peşin ödeme ve 24 ay taksit imkanı sunuluyor. BAR: KEŞFEDİLMEYİ BEKLEYEN BİR DEĞER Bar’ın, Balkanlar’ın önemli bir kavşak noktası olduğuna dikkat çeken Aydın, "Bar; deniz, kara ve hava yoluyla Avrupa ve Balkanlar’a 1,5 saatlik mesafede yer alıyor. Biz de bu nedenlerle ülkedeki ilk yatırımımız için Bar şehrini tercih ettik" dedi. TÜRKİYE’NİN KARADAĞ’DAKİ GÜCÜ Türkiye, Karadağ’da en çok yatırım yapan üçüncü ülke konumunda. Ülkede 10 binden fazla Türk şirketi faaliyet gösteriyor ve yıllık 85 milyon Euro ciro sağlıyor. Türk Ticaret Odası’nın (TURKCHAM) desteğiyle yatırımlar daha sağlam temellere oturtuluyor. BAR’IN GELECEK VİZYONU Karadağ’ın en önemli limanı olan Bar Limanı, 14 ülkeye hizmet veriyor. Avrupa Birliği’ne ilk üye olacak ülkeler arasında gösterilen Karadağ, yatırımcılar için cazip bir dönemden geçiyor. Ancak, bu fırsatların AB üyeliği sonrası azalabileceği konusunda uzmanlar uyarıyor. PMTR Grup’un yatırımı, sadece bir proje olmanın ötesinde, Karadağ’ın keşfedilmemiş potansiyelini ortaya koyma açısından da büyük önem taşıyor.

Ticaret Bakanlığı'ndan 2025'te Rekor Ceza Düzenlemesi Haber

Ticaret Bakanlığı'ndan 2025'te Rekor Ceza Düzenlemesi

ANKARA (İHA) - Bakanlığın yaptığı açıklamada, İç Ticaret Genel Müdürlüğü ile Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü kapsamındaki idari cezaların alt ve üst sınırlarının, 2024 yılı yeniden değerleme oranı olan yüzde 43,93 üzerinden hesaplanarak artırıldığı belirtildi. Buna göre, bir mal veya hizmetin satışında fahiş fiyat artışı yapan üretici, tedarikçi veya perakende işletmelere 2024 yılında uygulanan 100 bin TL ile 1 milyon TL arasındaki cezalar, 2025'te en az 143 bin 930 TL, en fazla 1 milyon 439 bin 300 TL olarak uygulanacak. Perakende işletmeler, alışveriş merkezleri ve zincir mağazalar gibi çeşitli ticari kuruluşlara yönelik düzenlemelere uyulmaması durumunda da ceza miktarları önemli ölçüde artacak. Örneğin, 2024'te 15 bin 856 TL ile 475 bin 380 TL arasında olan cezalar, 2025'te 22 bin 807 TL ile 684 bin 214 TL arasında uygulanacak. Ayrıca, denetim sırasında talep edilen belge ve kayıtları vermeyen ya da eksik veren işletmelere uygulanacak cezanın alt sınırı 114 bin 35 TL, üst sınırı ise 570 bin 178 TL olacak. Piyasada rekabeti engelleyen ve tüketicinin mallara erişimini kısıtlayan faaliyetlere yönelik cezalar da artırıldı. Bu tür ihlaller için 2024 yılında 1 milyon TL ile 12 milyon TL arasında değişen cezalar, 2025’te 1 milyon 439 bin 300 TL’den başlayarak 17 milyon 271 bin 600 TL’ye kadar yükselebilecek. Sebze ve meyve ticaretinde darlık yaratan veya fiyat manipülasyonuna yol açan davranışlara yönelik cezalar da yeniden değerlendi. 2024'te bu tür eylemler için uygulanan 123 bin 213 TL’lik ceza, 2025 yılında 177 bin 340 TL’ye çıkarılacak. Bununla birlikte, büyük mağazalar ve zincir marketlerin çeşitli düzenlemelere aykırı hareket etmesi durumunda, cezalar 14 bin 335 TL ile 718 bin 987 TL arasında değişecek. Reklam Kurulu'nun denetimindeki aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalara yönelik cezalar da önemli ölçüde artırıldı. 2024'te 55 bin TL ile 22 milyon 100 bin TL arasında olan cezalar, 2025 yılında 79 bin 161 TL ile 31 milyon 808 bin 530 TL arasında uygulanacak. Tüketicilerle iş yeri dışında yapılan sözleşmelerde yetki belgesi alınmaması durumunda, 2024’te 1 milyon 100 bin 122 TL olan ceza, 2025’te 1 milyon 583 bin 405 TL’ye yükseltilecek. Ayrıca, tüketicilere yönelik sözleşme ve bilgilendirme eksikliklerine dair cezalar da 2024’teki 2 bin 200 TL’den 2025’te 3 bin 166 TL’ye artırıldı. Satış sonrası hizmetlere yönelik yetersizlikler için üretici ve ithalatçılara uygulanan cezalar da yükseltilerek, servis istasyonu eksiklikleri için 2024’te 124 bin TL olan ceza, 2025’te 178 bin 473 TL’ye çıkarıldı. Ayrıca, garanti belgesi ve kullanım kılavuzuna ilişkin eksikliklerde, 2024 yılında uygulanan 2 bin 172 TL’lik ceza, 2025 yılında 3 bin 126 TL’ye yükselecek. Ticaret Bakanlığı’nın belirlediği bu yeni düzenlemeler, tüketici haklarını korumak ve ticari faaliyetlerin adil şartlarda yürütülmesini sağlamak amacıyla hayata geçiriliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.