Ford Otosan’dan Elektrikli Araç Hamlesi
İSTANBUL (İHA) - Avrupa'nın en büyük ticari araç üreticilerinden biri olan Ford Otosan, elektrikli araç dönüşümünü hızlandırarak Ford E-Transit Courier, E-Tourneo Courier ve Ford Puma Gen-E modellerini piyasaya sunuyor. Bu araçların üretimi, Ford’un Avrupa’daki ticari araç üssü olan Ford Otosan tarafından Romanya’nın Craiova fabrikasında gerçekleştiriliyor. Elektrifikasyon stratejisini güçlendiren şirket, sıfır emisyonlu mobiliteye geçiş sürecinde önemli bir aşamayı tamamladı.
Craiova’da düzenlenen tanıtım etkinliğine Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Haydar Yenigün, Ford Motor Company Ticari Araç Direktörü John Davis, Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt ve Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcısı Josephine Payne ev sahipliği yaptı. Törene Romanya Başbakanı Marcel Ciolacu’nun yanı sıra devlet yetkilileri, sektör temsilcileri ve iş dünyasının önemli isimleri katıldı.
FORD OTOSAN’DAN KÜRESEL OTOMOTİV SEKTÖRÜNE GÜÇLÜ KATKI
Ali Y. Koç, Koç Topluluğu’nun otomotiv sektörüne uzun yıllardır yaptığı yatırımlarla küresel rekabet gücünü artırdığını belirtti. Koç, Ford Otosan’ın yalnızca ticari bir iş birliği değil, Türkiye otomotiv sektörünün büyümesine öncülük eden bir girişim olduğunu vurguladı. Craiova fabrikasının devralınmasıyla Türkiye-Romanya ticari ilişkilerinin güçlendiğini ve Ford Otosan’ın Romanya’nın ikinci büyük ihracatçısı konumuna ulaştığını ifade etti. Koç, "Bugün, Romanya'da üretilen araçlar için Türkiye'den 60'tan fazla tedarikçiyle yürütülen iş birliği, uluslararası çapta değer üretme gücümüzün bir göstergesi. Bu tesisimizden yola çıkacak olan E-Transit Courier, E-Tourneo Courier ve Avrupa'nın en çok satan yolcu aracı olan Ford Puma Gen-E'nin tamamen elektrikli versiyonları Avrupa pazarındaki konumumuzu daha da sağlamlaştıracak" diye ekledi.
Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt ise şirketin 60 yılı aşkın mühendislik ve üretim tecrübesiyle sektöre yön verdiğini belirtti. 2024 yılında 330 binin üzerinde araç ihraç ettiklerini açıklayan Özyurt, Ford’un elektrifikasyon stratejisinin Türkiye’nin teknolojik kabiliyetlerini güçlendirdiğini ve Avrupa pazarındaki konumlarını sağlamlaştırdığını ifade etti. Özyurt, "Craiova Fabrikası, Ford Otosan'ın ticari araç tasarımı, geliştirme ve üretim konusundaki kapsamlı uzmanlığıyla mükemmel bir uyum içinde. 2022'den bu yana Kocaeli ve Craiova fabrikalarımız arasında güçlü bir bilgi ve deneyim paylaşımı sağladık. Bugün, Türkiye ve Romanya'da çalışma arkadaşlarımız aynı tutkuyla yan yana çalışarak, geleceğin otomotiv dünyasını şekillendiren dünya standartlarında araçlar üretiyorlar" dedi.
CRAIOVA FABRİKASI: ESNEK VE VERİMLİ ÜRETİM MERKEZİ
Özyurt, Craiova fabrikasının Avrupa’nın en verimli üretim tesislerinden biri olduğunu belirterek, fabrikanın aynı üretim hattında binek, ticari, içten yanmalı ve tam elektrikli araç üretimi gerçekleştirebilme yeteneğine sahip tek tesis olduğunu dile getirdi. Ford’un ikonik modellerini elektrikli hale getirme vizyonu kapsamında üretilen tüm araçların elektrikli versiyonlarını geliştirdiklerini ve Ford Avrupa’nın elektrifikasyon yol haritasında kritik bir rol üstlendiklerini vurguladı.
ELEKTRİFİKASYON YATIRIMLARI SÜRÜYOR
Ford Otosan, 2014 yılında Yeniköy Fabrikası’nda üretimine başladığı Courier serisinin dünyadaki tek üreticisi olmaya devam ediyor. Courier üretimi, Ford Transit Custom ailesinin üretiminin artmasıyla Gölcük’ten Yeniköy Fabrikası’na kaydırıldı. Volkswagen ile yapılan stratejik iş birliği kapsamında 1 tonluk ticari araç üretimi de devreye alındı ve Courier üretimi Craiova’ya taşındı. Fabrika aynı zamanda Avrupa’nın en çok satan binek araçlarından biri olan Ford Puma’nın üretim üssü konumunda bulunuyor.
Ford Otosan, 2 milyar Euro’luk yatırım planının 1,9 milyar Euro’luk kısmını tamamladı. Kocaeli fabrikaları, içten yanmalı, hibrit ve tam elektrikli araç üretim üssüne dönüştü. Avrupa’nın en büyük ticari araç üreticisi olarak Ford Otosan, elektrifikasyon dönüşümüne öncülük etmeye devam ediyor.