Hava Durumu

#İhracat

TOURISMJOURNAL - İhracat haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İhracat haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Almanya vizesi sorunu: Büyükelçiden açıklama var Haber

Almanya vizesi sorunu: Büyükelçiden açıklama var

Türkiye'nin Berlin Büyükelçisi Ahmet Başar Şen, iş insanlarının vize sorununun Alman makamlarıyla her seviyedeki görüşmelerinde birinci konu olduğunu belirterek, Almanya’nın vize işlemlerini iyileştirme konusunda Türkiye’nin beklentilerini karşılamasını beklediklerini söyledi. Şen, Berlin Büyükelçiliği'nde Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği fuarı olarak bilinen IFA Berlin 2024’e Türkiye'den katılan şirketlerin temsilcilerine ve resmi delegasyona resepsiyon verdi. Büyükelçi Şen, yaptığı konuşmada, IFA’nın Berlin'de düzenlenen fuarların arasında en önemlilerinden biri olduğunu ifade ederek, “Ülkemizden 21'i milli katılım, 32'si bireysel katılımlı olmak üzere toplamda 53 firmamız IFA'da bizi, sektörlerimizi temsil ediyor. Bu, güzel bir katılım.” dedi. Almanya ile iyi ekonomik ilişkilere sahip olduklarına dikkati çeken Şen, bu ülkenin Türkiye’nin önde gelen ticaret ve yatırım ortaklarından biri olmayı sürdürdüğünü vurguladı. "Almanya'nın dış ticaretinde önde gelen ülkelerin arasında Türkiye ihracatta 14'üncü, ithalatında ise 17'nci sırada yer alıyor." diyen Şen, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ülkemizin ihracatı bakımından ise Almanya, ilk sırada gelen ülke. IFA, tabii ki sadece Almanya pazarına hitap eden bir fuar değil ama Almanya pazarına da Avrupa pazarına da ciddi bir şekilde katılabilmek için burada bizim varlığımızı göstermemiz önem taşıyor. Almanya ile ticaretimiz bakımından da önemli." İki ülke arasında her alandaki yakın ilişkilerin Almanya’da yaşayan 3,5 milyonu aşkın Türkiye kökenli insanlarla daha da pekiştiğini vurgulayan Şen, bu kişilerin çok önemli sosyal, ticaret ve yatırım bağlarını oluşturduğunu söyledi. Şen, bu yıl ilk kez Türkiye’nin Almanya paket tur pazarında İspanya’yı geride bırakarak ilk sıraya yükseldiğini belirterek, "Şu anda Türkiye, ilk ülke durumunda. Bu da bizler için çok sevindirici bir gelişme." değerlendirmesinde bulundu. - "İş insanlarının vize konusundaki sorunlarını Alman makamlarıyla ele alıyoruz" Büyükelçi Şen, iş insanlarının ülkeye gelişlerinde vize sorununun Alman makamlarıyla yaptıkları her seviyedeki görüşmelerde birinci konu olduğunu belirterek, Almanya’nın vize işlemlerini iyileştirme konusunda Türkiye’nin beklentilerini karşılamasını beklediklerini söyledi. Türkiye'nin yurt dışındaki teşkilatı bakımından en kalabalık misyona sahip bulunduğu ülkenin Almanya olduğunu ve bu misyonlarda iş insanlarına yardımcı olduklarını dile getiren Şen, "Vize alamadığı için fuarlara katılamayan iş insanlarımız olduğunda ya da fuara katılmaktan vazgeçen ya da bir fuara 'Acaba orada yeterince temsil edilebilecek miyiz?' diye sorun yaşayan firmalarımızın aynı sorunuyla, aynı derdiyle bizler de dertleniyoruz." ifadelerini kullandı. "Özellikle iş dünyamızın ve iş insanlarımızın vize meselesi, Alman makamlarıyla yaptığımız her seviyedeki görüşmelerde birinci konu." diyen Şen, şunları dile getirdi: "Bu, uzun zamandır böyle birinci konu. Alman tarafı farklı sözler veriyor, farklı sorunlar ortaya koyabiliyor. Bu konuda geliştirdiklerini, daha iyileştirdiklerini, iyileştireceklerini söylüyorlar. Bize daha fazla iyileştirmeyi vadediyorlar ama biz bu sorunların çözülebildiğini henüz göremediğimiz için yine bu taleplerimizde, isteklerimizde ısrarcı olmaya devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde Almanya'nın Türkiye'deki misyonlarında özellikle vize konusunda dijitalleştirmeye ve dolayısıyla işlemleri kısaltmaya, kolaylaştırmaya yöneldiklerini söylüyorlar. 'Biz bu gelişmeleri şu anda dört gözle bekliyoruz.' diyebilirim. Sizlerin de sektörlerimizin de bunu beklediğini biliyoruz.” Elektrik ve Elektronik İhracatçıları Birliği (TET) Yönetim Kurulu Başkanı Güven Uçkan, Büyükelçi Şen’e plaket vererek Berlin Büyükelçiliği'ne daveti için teşekkür etti. - Türkiye’den fuara milli katılım sağlanıyor Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği fuarı olarak bilinen IFA 2024’te başta Çin ve Güney Kore olmak üzere Asyalı şirketlerin ağırlığı göze çarparken Türkiye'den de bu yıl 53 şirket yer alıyor. Elektrik ve Elektronik İhracatçıları Birliği, Türkiye'den fuara milli katılım sağlayarak 400 metrekarelik alanda 21 firmayla yer alıyor. Ayrıca Vestel, Arzum ve Kumtel gibi 32 şirket de fuara kendi imkanlarıyla iştirak ederek yeni ürünlerini sergiliyor. Sürdürebilirliğin ve yapay zekanın ön plana çıktığı IFA 2024, Berlin'de 10 Eylül'e kadar ziyaretçilerini ağırlayacak. 45'ten fazla ülkeden 1800’den fazla firmanın yeni teknoloji ürünlerini sergileyeceği fuarı 180 bini aşkın kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Bu yılın öne çıkan konuları arasında yapay zeka, sürdürülebilirlik, bağlanabilirlik, dijital sağlık ve içerik oluşturma yer alıyor. Gelişmiş özelliklere sahip buzdolaplarından sanal şeflere kadar ürünler, yapay zekanın günlük hayat üzerindeki etkisini ortaya koyarken bu teknoloji sayesinde modern fırınlar hangi yemeğin hazırlandığını otomatik tanıyor ve sıcaklığı ve pişirme süresini buna göre ayarlıyor. Güney Kore, bu yıl 100’üncü yılını kutlayan fuarın partner ülkesi olarak yer alırken Bryan Adams gibi sanatçıların katılacağı diğer etkinliklerle ziyaretçilerin fuar alanına çekilmesi amaçlanıyor. Fuar, bu yıl katılımcılara ev elektroniği ve beyaz eşya sektöründeki yapay destekli eğilimleri izleme, karşılaştırma, yeni ürün ve teknolojilerle tanışma fırsatı sağlarken yapay zekanın yoğun olduğu yenilikçi ürünleri kullanma imkanı da tanıyacak.

Türkiye hizmet ihracatı artışında G20 ülkeleri arasında birinci sırada Haber

Türkiye hizmet ihracatı artışında G20 ülkeleri arasında birinci sırada

Ticaret Bakanlığı tarafından konuyla ilgili yapılan açıklamada, “Hizmetler sektörümüz; ihracat büyüklüğü, dış ticaret dengesinde verdiği fazlanın cari dengeye sağladığı pozitif yönlü kritik katkı, yüksek katma değerli üretim ve oluşturduğu istihdamla ülkemiz ekonomisinde önemli bir yer tutmaktadır. Ülkemiz; Cumhuriyetimizin 100. yılında 101,7 milyar dolar hizmet ihracatıyla, dünya hizmet ihracatından yüzde 1,29 pay alarak 22. sıraya yükselmiştir. 110 milyar dolar hizmet ihracatı hedefi belirlediğimiz 2024 yılının ilk 6 ayında ise hizmet ihracatımızın geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,5 oranında artarak 47,2 milyar dolara ulaştığı, hizmet ithalatımızın ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,8 artışla 23,1 milyar olarak gerçekleştiği görülmektedir. Böylece hizmetler ticaretinde ortalama yüzde 50 düzeyinde ticaret fazlası elde ediyoruz. 23 Ağustos 2024 tarihinde İktisadi İş Birliği ve Gelişme Teşkilatı (Organisation for Economic Co-operation and Development -OECD) tarafından G20 ülkelerinin 2024 yılı İkinci Çeyrek Uluslararası Ticaret İstatistikleri Raporu yayımlanmıştır. Söz konusu rapora göre, G20 ülkeleri mal ihracatı artış hızı 2024 yılı ikinci çeyreğinde ilk çeyreğe göre sabit kalırken, G20 ülkeleri hizmet ihracatı, mal ihracatının aksine aynı dönemde büyümeye devam etmektedir. Türkiye, G20 ülkeleri içerisinde 2024 yılı ikinci çeyreğinde bir önceki çeyreğe oranla hizmet ihracatı artış oranında ilk sırada yer alırken, söz konusu ülkeler içerisinde hizmet ithalatı artış oranını en fazla düştüğü ülke konumunda yer almaktadır. 2023 yılı ikinci çeyrekte G20 ülkelerinin hizmet ihracatında bir önceki döneme göre yüzde 1,9 artış yaşanırken, ülkemizin hizmet ihracatı artışı yüzde 4,7 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde G20 ülkelerinin hizmet ithalatında yüzde 1,1 artış yaşanırken, ülkemizin hizmet ithalatında yüzde 3 daralma gerçekleşmiştir (mevsimsellikten arındırılmış veri). Bu itibarla, G20 ülkeleri arasında 2024 yılı ikinci çeyreğinde hizmet ihracatı artışında birinci sıraya yerleşen ülkemiz, aynı zamanda söz konusu dönemde hizmet ithalatı en fazla azalan ülke olmuştur. Böylece, dünya hizmet ticaretindeki yerini sağlamlaştıran ve potansiyelini bir kez daha gösteren hizmetler sektörümüzün, ülkemizin cari dengesine pozitif katkısı giderek artmaktadır. Ticaret Bakanlığı olarak, hizmet ihracatına yönelik hedeflerimizi gerçekleştirmek ve hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren firmalarımızı küresel markalar haline getirmek için hizmet sektörlerimizi desteklemeye devam edeceğiz. Bu kapsamda, Ticaret Bakanlığı tarafından 2023 yılında hizmet ihracatçılarına yönelik 2,5 milyar TL olan destek bütçemiz, 2024 yılında 5,1 milyar TL'ye çıkarılmış ve bu yıl Ağustos ayı itibarıyla 3,9 milyar TL destek ödemesi hizmet ihracatçılarımızın istifadelerine sunulmuştur” ifadeleri yer aldı.

İş dünyasından yeşil pasaport çağrısı Haber

İş dünyasından yeşil pasaport çağrısı

Son dönemde yurt dışına gitmek isteyen vatandaşlarımızın vize taleplerinin reddedilmesi üzerine Meclis harekete geçiyor. Pek çok meslek grubuna “yeşil pasaport” verilmesi için Meclis'teki siyasi partiler tarafından yasa teklifleri hazırlandı. Duyurulan meslek grupları arasında iş dünyası temsilcilerinin bulunmaması ise özellikle ihracatçıları tedirgin ediyor.Bursa Afyonkarahisarlı Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (Bursa AFSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. İlker Duran,vize konusunda iş dünyasının ciddi sıkıntılar yaşadığına işaret ederek, Meclis'ten çözüm beklediklerini söyledi. “İhracatımız artacaktır” Özellikle Avrupa ülkeleriyle yaşanılan vize sorununun üreticiyi zor durumda bıraktığını belirten Bursa AFSİAD Başkanı İlker Duran, “Halihazırda ülkemizde 1 milyon 200 bin kişide yeşil pasaport bulunmaktadır. Açıklanan bilgilere göre; Meclis'e sunulan yeni kanun tekliflerinin kabulüyle birlikte, 800 bin civarında vatandaşımız daha yeşil pasaport alma hakkına kavuşacak. Sayıları 19'u bulankanun tekliflerinin içeriğine baktığımızda genelde yurt dışına sık iş ziyaretleri yapma zorunluluğu olmayan meslek gruplarına ayrıcalık tanındığını görüyoruz. Halbuki iş dünyası olarak, ihracatımızı etkileyecek boyutlara ulaşan bir pasaport krizi ile karşı karşıyayız. İş insanlarımız, yıllardır özellikle Avrupa Birliği ülkelerine seyahatlerinde sıklıkla vize engeliyle karşılaşıyor. Bu durum ihracatımıza ve ticaretimize olumsuz olarak yansımaktadır. Haliyle bundan ülke ekonomisi zarar görüyor.Ekonomimiz açısından hayati önem taşıyan ihracatımızın sekteye uğramaması ve yurt dışıyla olan ticari ilişkilerimizin gelişmesi adına iş dünyası olarak siyasilere çağrıda bulunuyoruz. Meclis'te görüşülmesi beklenen “yeşil pasaport verilecekler” için sunulan kanun tekliflerinde iş dünyası temsilcileri ve iş insanları ilk sırada olmalıdır. İş insanlarımıza yeşil pasaport verilirse, dünya ile olan ticaretimiz ve ihracatımız olumlu yönde artacaktır” ifadelerini kullandı.

CANiK'ten Paris'te yeni ihracat sözleşmeleri Haber

CANiK'ten Paris'te yeni ihracat sözleşmeleri

Türk savunma sanayisinin lider şirketlerinden CANiK ve SYS bünyesindeki grup şirketleri, UNIROBOTICS ve AEI Systems, savunma sanayisinin dünyadaki en büyük 3 fuarı arasında olan EUROSATORY'de büyük ilgi gördü. 17-21 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen etkinlik bu yıl da tüm dünyadan savunma sanayisindeki karar vericileri ve üreticileri bir araya getirdi. CANiK, düşük geri tepmeli 30x113 mm orta kalibre top ve kulesi ile EUROSATORY'e imza attı. VENOM LR ismindeki dünyanın en düşük geri tepmeye sahip tamburalı mekanizmalı 30x133 mm otomatik topunu öne çıkaran SYS Grup şirketlerinden AEI Systems, sadece Türk Silahlı Kuvvetlerinin değil aynı zamanda tüm dost ve müttefik ülkelerin yoğun ilgisini çekti. Fuar kapsamında ayrıca, CANiK tarafından üretilen 12.7x99 mm ağır makinalı tüfek ailesinin 3 varyasyonu; CANiK M2 QCB, CANiK M2F ve CANiK M3 farklı ihtiyaç sahipleri için güçlü birer seçenek olarak savunma ve güvenlik profesyonellerine sunuldu. Bir diğer grup şirketi olan UNIROBOTICS tarafından geliştirilen yerli ve milli uzaktan komutalı silah sistemi (UKSS) ailesi olan TRAKON serisi TRAKON, TRAKON LITE ve TRAKON TARGAN ürünleri teknolojik ustalığın ve yerli savunma sanayisinin geldiği noktanın göstergesi olarak EUROSATORY'de ziyaretçilere tanıtıldı. Fuar süresince platform üreticileriyle yapılan iş birlikleri ile UNIROBOTICS kuleleri birçok farklı stantta platformların üzerinde sergilendi. “Yatırımların meyvelerini uluslararası arenada topluyoruz” CANiK Genel Müdürü Cahit Utku Aral, son dönemde ağır makineli tüfek, orta kalibre top ve kule sistemlerine yönelik yaptıkları yatırımların meyvelerini uluslararası arenada topladıkları bir döneme girdiklerini söyledi. Ortaya koydukları çözümlere gösterilen ilginin verdikleri stratejik kararlardaki haklılıklarını teyit ettiğini belirten Aral, “Bunun en somut yansımalarından birini savunma sanayisinin dünyadaki en büyük organizasyonlarından biri olan EUROSATORY'de gördük. Oldukça yoğun ve başarılı bir fuar geçirdik. 20'den fazla global ana yüklenici firma ile çözüm ortaklığı için görüşmeler gerçekleştirdik. Fuar öncesinde de yapmış olduğumuz anlaşmaların da takip toplantılarını bu fuarda yapma fırsatı da bulduk. Bunlar arasında ABD, İngiltere, Fransa, İtalya, Çekya, İspanya, Slovakya gibi ülkelerinin önde gelen ana yüklenicileri yer alıyor. Orta kalibre top ve kule sistemleri gibi yüksek katma değerli ürünlerimiz, ihracatın niceliği kadar niteliğini de yukarıya çekiyor. Bu sayede, 2023 yılında 300 dolar olan, kilogram başına ihracat değerimizi hedeflerimiz doğrultusunda artırmayı sürdürüyoruz. Orta kalibre top konusunda artık dünya CANiK ve SYS Grubun yeteneklerinin farkında. Bu alanda dünyada önemli bir oyuncu haline geldik. Bunun bir sonucu olarak bu ürünlerin tedarikine yönelik EUROSATORY'de yoğun görüşme trafiği yürüttük. Şunu gururla söyleyebilirim ki 30x113 mm çözümlerimiz global ölçekte ciddi kabul görüyor ve bu konuda arayışta olanlar için en doğru adres haline geldik. Bu zamana kadar ürünlerimizin kara, deniz hava projelerinde yer alması için birçok anlaşmalar yaptık. Ağustos ayı itibarıyla 30x113 mm topumuz olan VENOM LR'ın teslimatları başlıyor. 2024 sonu 2025 yılı itibarıyla teslimatlarımız ivmelenerek artacak ve böylelikle ürünlerimize gösterilen global ilgi sahaya yansımış olacak” dedi.

En başarılı ihracatçılar ödüllerini aldı Haber

En başarılı ihracatçılar ödüllerini aldı

İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB) 2023 yılının en başarılı ihracatçılarını ödüllendirdi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Şehit Ömer Halisdemir Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen ödül törenine ihracatçı birlik başkanları yanı sıra sektörün önde gelen firma ve derneklerinin temsilcileri katıldı. İhracatın lideri Banvit oldu Birlik toplam ihracatında ilk sırayı Banvit alırken, Şen Piliç ikinci, Has Tavuk ise üçüncü oldu. Paktavuk, Kemal Balıkçılık, Dardanel Önentaş, Bu Piliç, Orallar Zirai Ürünler, Fokacı Su Ürünleri ve Sahra Gıda ise toplamda en fazla yapan ihracatçı firmalar arasında yerini aldı. Sektörel bazda bakıldığında ise Beyaz Et kategorisinin ihracat lideri Banvit olurken, Balıklar ve Su Ürünleri kategorisinde Kemal Balıkçılık, Yumurta kategorisinde Pak Tavuk, Süt ve Süt Ürünleri kategorisinde Ak Gıda, Kırmızı Et Ürünleri kategorisinde Rapak ve Arı Ürünleri kategorisinde Yılmaz Gıda zirvenin sahibi oldu. Konuşmasında Türkiye’nin gıda ihracatını değerlendiren İSHİB Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Sezer, son 12 aylık dönemde su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatının 3.7 milyar dolar olarak gerçekleştiğini bildirdi. Sezer, başta Irak, Rusya, Venezuela, İtalya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Suriye başta olmak üzere; İSHİB üyelerinin son 12 ayda 1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini söyledi. Hedef pazarlar içinde olan Çin ve Japonya’ya ihracatın artırılması için yoğun bir tanıtım çalışması yaptıklarını kaydeden Müjdat Sezer, kanatlı ürünleri ihracatının Avrupa Birliği ülkelerine açılmasını sağlamak için ise hükümetten destek beklediklerini sözlerine ekledi. Konuşmasında gıda sektöründe ihracat kısıtlamalarına da değinen İSHİB Başkanı Müjdat Sezer, sektör olarak bu konunun yeniden gözden geçirilmesi için ekonomi yönetimine başvurduklarını, belirterek, “Günübirlik alınan ve hemen uygulamaya geçilen kararlar, uluslararası pazarlarda firmaları zor duruma düşürüyor. Sektörü krize sokmamak adına beklentimiz, kısıtlamanın acil olarak tümüyle kaldırılması yolunda. Eğer bu mümkün olamıyorsa en azından tüketicilerin yoğun olarak satın aldığı, zaten maliyet fiyatının da altında sunulan bütün tavuk dışındaki tüm ürünlerin kısıtlamasının acilen kaldırılması gerekmektedir” dedi.

21 yıl önce başladı: Türk dizi sektörünün hedefindeki yeni dev ülke Haber

21 yıl önce başladı: Türk dizi sektörünün hedefindeki yeni dev ülke

Yaklaşık 170 ülkeye ihracat yapan dizi sektörü, arkasına aldığı büyüme rüzgarıyla farklı pazarlara yelken açmaya hazırlanıyor. Dünyanın en büyük pazarlarından Çin’e girmeyi planlayan ihracatçılar, 15 yılda 60 kat artarak 750 milyon dolara ulaşan ihracatı 1 milyar dolara çıkartmayı hedefliyor Türkiye’de dizi ihracatı yaklaşık 21 yıl önce Deli Yürek dizisinin Kazakistan’a satılmasıyla başladı. Ardından 2007’de Gümüş dizisinin Ortadoğu’ya satılmasıyla hareketlilik hızlandı. Sektörün kilometre taşlarından biri 2008’de Binbir Gece adlı yapımın Balkanlara satılması oldu. 2014’te Şili’de Mega kanalının Binbir Gece dizisini ekrana getirmesi, Latin Amerika bölgesinde Türk dizilerine duyulan ilginin temelini attı. Sonrasında Muhteşem Yüzyıl dizisiyle de bu ihracat, artan bir ivme kazandı. İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından yayınlanan Kültürel Değişim ve Endüstrileşme Sürecinde Türk Dizileri raporuna göre, Türk dizilerinin izleyici sayısı 400 milyon kişiyi aştı. 2008 yılında sadece 10 milyon dolar olan Türk dizi ihracatı, 2018 yılında 350 milyon dolara çıktı. İTO’nun raporuna göre, bu rakam 2022’de 600 milyon dolara ulaştı. 15 yılda 60 kat artan dizi ihracatında ivme katlanarak büyüyor. Veri firması olan Parrot Analytics’in araştırmasına göre, 2020 ile 2023 yılları arasında Türk dizilerine olan  küresel talep yüzde 184 arttı. Diziler ağırlıklı olarak; Latin ülkeleri, Ortadoğu, Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetleri, Asya, Rusya, Afrika, İspanya, Portekiz gibi bölgelerde ve ülkelerde yoğun talep görüyor.

EİB’ten 2024’ün ilk iki ayında 197 ülke ve bölgeye ihracat Haber

EİB’ten 2024’ün ilk iki ayında 197 ülke ve bölgeye ihracat

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Geleneksel ticaret ortağımız ve yeşil dönüşümü küresel gündemin merkezine taşıyan Avrupa Birliği’ne ihracatımız 2024’ün ilk iki ayında 1 milyar 380 milyon dolarlık hacme ulaştı. 2024’ün ilk yarısında 16 AB ülkesine ihracatımız artarken, EİB’nin toplam ihracatında AB’nin payı yüzde 45, Avrupa kıtasının ihracatımızdaki payı ise yüzde 51 olarak kayıtlara geçti. İlk iki ayda bölgeler bazında ihracatta en fazla artış yüzde 20 yükselişle 391 milyon dolarla Amerika ülkelerine yaşandı. İhracatımızın güçlü olduğu Avrupa ülkeleri yanında, Ticaret Bakanlığımızın Uzak Ülkeler Stratejisiyle doğru orantılı olarak yönelerek sektörel ticaret heyeti gerçekleştirdiğimiz Kolombiya’ya ihracatımız yüzde 198 artış gösterdi” dedi. "Asya ve Okyanusya ülkelerine yüzde 31 artışla 230 milyon dolar ihracat" "Asya ve Okyanusya ülkelerine yüzde 31 artışla 230 milyon dolar ihracat" yaptıklarını açıklayan Başkan Eskinazi, “EİB olarak Uzak Doğu ülkeleriyle ihracatımız incelendiğinde; dünyanın yeşil dönüşümü için motor rolü oynayan Çin’e ilk iki ayda yüzde 58 artışla 70 milyon dolar, Japonya’ya yüzde 85 ivmeyle 31 milyon dolar, Güney Kore’ye 12 milyon dolar, Hong Kong’a 4 milyon dolar, Tayvan’a yüzde 29 artışla 3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Güney Asya’da ihracatımızı Hindistan’a yüzde 2 artırarak 14 milyon dolara, Pakistan’a yüzde 136 artışla 12 milyon dolara, Bangladeş’e yüzde 130 artırarak 7 milyon dolara çıkardık” diye konuştu. Jak Eskinazi, “Güneydoğu Asya'nın en büyük ekonomisi Endonezya, araştırmalara göre 2045 yılına kadar dünyanın en büyük 5 ekonomisinden biri haline gelecek. Endonezya’ya ilk iki ayda yüzde 27 artış sağladık. Asya Pasifik bölgesinde ise ihracatımız Malezya’ya 6 milyon dolar oldu. Singapur’a yüzde 32, Tayland’a yüzde 90 arttı. Ortadoğu ülkelerine 355 milyon dolar, Afrika ülkelerine yüzde 8 artışla 239 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Eski Doğu Bloku ülkelerine 149 milyon dolarlık ürün satıldı. Serbest Bölgelerde yüzde 28, Türk Cumhuriyetleri’nde ise yüzde 6 ilerleme kaydettik” ifadelerini kullandı. Almanya, ABD, İtalya ilk üçte 2024’nin ilk iki ayında Almanya’nın 316 milyon dolarla birinci sıradaki yerini koruduğunu açıklayan Eskinazi, EİB’nin ihracatındaki ilk 10 ülkeye değindi. Eskinazi, şunları söyledi: “ABD yüzde 12 artışla 278 milyon dolarla ikinci sırada, İtalya ise yüzde 3 yükselişle 180 milyon dolarla en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz üçüncü ticaret ortağımız arasında yer alıyor. İspanya’ya 177 milyon dolara, Birleşik Krallık ihracatımızı yüzde 26 artışla 149 milyon dolara, Hollanda’ya yüzde 18 artışla 133 milyon dolara, Fransa’ya yüzde 135 milyon dolara, Irak yüzde 41 artışla 79 milyon dolar, Rusya 70 milyon dolar, Çin yüzde 58 artışla 70 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiğimiz ülkeler arasında yer alıyor.” Ege Bölgesi’nde mobilya kağıt orman ürünleri ve mamulleri sektörü 9 milyon dolarla Mısır’a, demir çelik sektörü 57 milyon dolarla Almanya’ya, deri ve deri mamulleri sektörü 4 milyon dolarla Almanya’ya, hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü 49 milyon dolarla İspanya’ya, hububat bakliyat yağlı tohumlar ve mamulleri sektörü 30 milyon dolarla Cezayir’e, kuru meyve ve mamulleri sektörü 24 milyon dolarla ABD’ye, maden sektörü 38 milyon dolarla Çin’e, yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri sektörü 43 milyon dolarla Almanya’ya, su ürünleri ve hayvancılık mamulleri sektörü 28 milyon dolarla İtalya’ya, tekstil ve hammaddeleri sektörü 14 milyon dolarla Çin’e, tütün sektörü 28 milyon dolarla ABD’ye, zeytin zeytinyağı sektörü 36 milyon dolarla İspanya’ya ihracat gerçekleştirdi. İzmir ve Manisa’nın ihracatında Almanya, Denizli’nin ihracatında Birleşik Krallık, Aydın’ın ihracatında İspanya, Muğla’nın ihracatında Rusya, Balıkesir’in ihracatında Irak, Kütahya’nın ihracatında İtalya, Uşak ve Afyonkarahisar’ın ihracatında ABD birinci sırada yer aldı.

Otomotiv yan sanayi ihracatında rekor Haber

Otomotiv yan sanayi ihracatında rekor

AA muhabirinin Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yaptığı derlemeye göre, 2022'yi 30 milyar 995 milyon 808 bin dolarlık dış satımla kapatan otomotiv endüstrisi, geçen sene yüzde 13 artışla 35 milyar 4 milyon 230 bin dolarlık ihracatla tüm zamanların rekorunu kırdı. Otomotiv endüstrisinin en önemli alt ürün grubu olan "yan sanayi"de geçen yıl 210 ülke, serbest bölge ve özerk bölgeye dış satım yapıldı. 2022'de 12 milyar 977 milyon 580 bin dolar olan otomotiv yan sanayi ihracatı, 2023'te yüzde 9 artışla 14 milyar 153 milyon 842 bin dolara yükseldi. Böylece, yan sanayide 2022'de kaydedilen yıllık bazda en iyi performans geride bırakılmış oldu. Otomotiv endüstrisinin 2023’teki toplam dış satımının yüzde 40,43'ünü yan sanayi ürünleri oluşturdu. Rusya'ya yan sanayi ihracatı yüzde 44 arttı Yan sanayide en fazla ihracat yapılan ülkeler arasında ilk sırada otomotiv sektörünün ana pazarı Almanya yer aldı. Almanya'ya 2023'teki dış satım 2022'ye göre yüzde 8 artarak 2 milyar 962 milyon 513 bin dolardan 3 milyar 204 milyon 811 bin dolara çıktı. En fazla ihracat yapılan ikinci ülke olan Rusya'ya dış satımda yüzde 44'lük artış sağlandı. 2022'de 676 milyon 20 bin dolarlık yan sanayi ürünü satılan Rusya'ya geçen yıl 975 milyon 515 bin dolarlık ürün gönderildi. Üçüncü sırada yer alan ABD'ye yan sanayi ihracatı yüzde 3,4 azalışla 892 milyon 870 bin dolardan 862 milyon 56 bin dolara geriledi. Bu dönemde dördüncü sırada yer alan Fransa'ya yan sanayi ihracatı yüzde 15,34 artışla 851 milyon 278 bin dolara, beşinci sıradaki İtalya'ya ihracat da yüzde 7,2'lik artışla 848 milyon 232 bin dolara yükseldi. Yan sanayi ihracatında Birleşik Krallık 746 milyon 99 bin dolarla altıncı, İspanya 674 milyon 945 bin dolarla yedinci, Polonya 577 milyon 957 bin dolarla sekizinci, Romanya 491 milyon 765 bin dolarla dokuzuncu ve Belçika da 350 milyon 189 bin dolarla onuncu sırada yer aldı.

Türkiye'nin otomotiv ihracatını 6 il sırtladı Haber

Türkiye'nin otomotiv ihracatını 6 il sırtladı

AA muhabirinin, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yaptığı derlemeye göre, 2022'yi 30 milyar 995 milyon 808 bin dolar ihracatla kapatan otomotiv endüstrisi, geçen sene yüzde 13 artışla 35 milyar 4 milyon 230 bin dolara ulaşarak tüm zamanların en yüksek dış satımına ulaştı. Geçen yılı ülke ihracatının lideri olarak tamamlayan otomotiv sektörünün Türkiye ihracatındaki payı yüzde 15,8 oldu. Türk otomotiv sektöründe milyar dolarlık ihracat yapan il sayısı da 5'ten 6'ya yükseldi. 2023'teki 35 milyar dolarlık ihracatın yüzde 90'ı, milyar doları geçen Kocaeli, İstanbul, Bursa, Sakarya, Ankara ve İzmir'den yapıldı. İlk sıradaki Kocaeli'nin otomotiv ihracatı 8,4 milyar dolar İller arasında dış satımda sektörün lideri olan Kocaeli'den geçen yıl yapılan otomotiv ihracatı 2022'ye göre yüzde 14,7 artışla 7 milyar 383 milyon 521 bin dolardan 8 milyar 466 milyon dolara çıktı. İkinci sırada yer alan İstanbul'un dış satımı, 2022'ye göre yüzde 16,3 artarak 7 milyar 273 milyon 442 bin dolardan 8 milyar 457 milyon 595 bin dolara geldi. Bursa ise otomotiv ihracatında geçen yılı, 2022'ye kıyasla yüzde 7,6 artışla tamamladı. 2022'de 6 milyar 696 milyon 921 bin dolar ihracat yapan Bursa'nın dış satımı 2023'te 7 milyar 203 milyon 753 bin dolar olarak kayıtlara geçti. Sakarya'nın otomotiv ihracatı yüzde 19,8 arttıSakarya'dan yapılan ihracat, 2022'ye kıyasla yüzde 19,8 artarak 4 milyar 211 milyon 632 bin dolardan 5 milyar 45 milyon 405 bin dolara yükseldi.Otomotiv ihracatında 5'inci sırada yer alan Ankara'dan geçen yıl yapılan dış satım ise 2022'ye göre yüzde 21,4 arttı. 2022'de 1 milyar 216 milyon 305 bin dolar olan Başkent'in ihracatı, geçen yıl 1 milyar 476 milyon 121 bin dolar olarak kaydedildi.2022'de 921 milyon 543 milyon dolar otomotiv ihracatı gerçekleştiren İzmir, 2023'te bu performansını yüzde 9,3 yükselişle 1 milyar 7 milyon 689 bin dolara taşıdı.Türkiye otomotiv ihracatının yüzde 90'ını karşılayan Kocaeli, İstanbul, Bursa, Sakarya, Ankara ve İzmir'in toplam otomotiv dış satımı 31 milyar 656 milyon 566 bin dolar oldu.Geçen yıl Adana, Aydın, Çankırı, Hatay, İzmir, Kırşehir, Konya, Manisa, Samsun ve Tekirdağ'dan da 100'er milyon doların üzerinde otomotiv ihracatı yapıldı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.