Hava Durumu

#Ingiliz Turist

TOURISMJOURNAL - Ingiliz Turist haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ingiliz Turist haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Muğla’da Turizm Patlaması: 10 Ayda Rekor Kırıldı Haber

Muğla’da Turizm Patlaması: 10 Ayda Rekor Kırıldı

MUĞLA (İHA) - Türkiye’nin en önemli turizm merkezlerinden biri olan Muğla, 2024 yılının ilk 10 ayında tüm zamanların turist rekorunu kırdı. İstanbul ve Antalya’dan sonra en fazla yabancı turist ağırlayan il, geçen yılın 12 aylık toplamı olan 3 milyon 403 bin 590 yabancı turisti geride bıraktı. 2024’ün ilk 10 ayında 3 milyon 640 bin 387 yabancı turist ağırlayan Muğla, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8’lik bir artış kaydetti.   İNGİLİZ TURİSTLER İLK SIRADA Muğla’ya gelen yabancı turistlerin büyük çoğunluğunu İngilizler oluşturdu. 2024’ün ilk 10 ayında, İngiltere’den Muğla’yı tatil için tercih eden turist sayısı 1 milyon 577 bin 923’e ulaştı. İngiliz turistler, toplam yabancı ziyaretçilerin yüzde 43’ünü oluşturdu. İngiltere’yi 408 bin 875 turist ile Rusya, 293 bin 761 turist ile Polonya, 249 bin 919 turist ile Almanya ve 91 bin 362 turist ile Hollanda takip etti.   TURİSTLER HAVAYOLU VE DENİZ YOLUYLA GELDİ Muğla’ya gelen turistlerin büyük bir kısmı havayolu ile ulaştı. Dalaman Havalimanı 1 milyon 916 bin 501, Milas-Bodrum Havalimanı ise 1 milyon 1 bin 944 yabancı turist ağırladı. Deniz yoluyla gelen turistler arasında Marmaris Limanı 217 bin 992 kişi ile ilk sırada yer alırken, Bodrum Limanı 207 bin 269 kişiye ev sahipliği yaptı. Bozburun 7 bin 720, Mantarburnu 166 bin 719, Fethiye 49 bin 517, Göcek 3 bin 163, Datça 4 bin 608, Güllük 180, Turgutreis 56 bin 091 ve Yalıkavak 8 bin 683 yabancı turisti ağırladı.  

Ercan Havalimanı Özelleştirilmesi Turizmi Olumsuz Etkiledi Haber

Ercan Havalimanı Özelleştirilmesi Turizmi Olumsuz Etkiledi

Kıbrıs Türk Seyahat Acenteleri Birliği (KITSAB) Başkanı Orhan Tolun, Ercan Havalimanı’nın özelleştirilmesinin ardından yaşanan güvenlik sertifikası sorunlarının turizme olumsuz yansıdığını vurguladı. Tolun, özellikle İngiltere’den gelen yolcuların İstanbul ve İzmir gibi şehirlerde uçaktan inerek 3 saatlik bir bekleme sürecine katlanmak istemediğini belirtti. Bu durumun, İngiliz turistlerin Güney Kıbrıs’a yönelmesine yol açtığını söyleyen Tolun, "100 Bine yakın İngiliz, 30 bine yakın Kıbrıslı Türk getirebiliyorduk. Komşumuzun getirdiği, Rum tarafının 1 milyon 300 bin, yani on katımız. Çoğaltalım derken çöküşe geçtik, teşvikler durdu. Reklama da gerek yoktur mantığı ile hareket edildi" dedi. GÜVENLİK SERTİFİKASI EKSİKLİĞİ TURİZMİ BALTALIYOR Tolun, Ercan Havalimanı’nın özelleştirilmesi sonrası güvenlik sertifikası alınmamasının, İngiltere’den gelen uçuşların kesintiye uğramasına sebep olduğunu ifade etti. Eskiden direkt ulaşım sağlanan uçuşlarda artık duraklama yapılması ve uzun beklemelerin, turist sayısında belirgin bir azalmaya yol açtığını dile getirdi. İngiliz turist sayısındaki azalma ile ilgili, "Türkiye de artış var ama dönüp baktığımız zaman bu pazarlara Alman, İngiliz pazarını elimizden kaçırıyoruz. Bu bizi üzen bir konudur. Özellikle Kıbrıs aşığı müşteri dediğimizde Türk ve İngiliz müşteri akla gelir. İngiltere ile ilişkimiz çok kolaydır. Kıbrıs Türkünün en çok bulunduğu yerdir" diyen Tolun, 1974 sonrası yavaş yavaş artan bir seyir sonrası 2019 yılında duraklama olduğunu söyledi. Bu yıl itibarıyla turist sayısında keskin bir düşüş olduğunu ekledi.

Kuzey Kıbrıs, Londra WTM Fuarında İlgi Odağı Oldu Haber

Kuzey Kıbrıs, Londra WTM Fuarında İlgi Odağı Oldu

Kuzey Kıbrıs’taki turizm sektörü temsilcileri, İngiltere’de düzenlenen "World Travel Market" (WTM) fuarında ülkeyi tanıtmak için bir araya geldi. Başbakan Yardımcılığı ve Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı’nın desteğiyle 5-7 Kasım 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen fuarda KKTC, görkemli bir stantla ziyaretçileri ağırladı. Fuara katılan Başbakan Yardımcısı ve Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, turizm temsilcileri ile görüşmeler yaparak Kuzey Kıbrıs’ın tanıtımı için önemli adımlar attı. Fuar boyunca Başbakan Yardımcısı Ataoğlu’na, KKTC Londra temsilcisi Çimen Keskin, Turizm Tanıtma ve Pazarlama Dairesi Müdürü Mine Emiroğlu ve Muavin Konsolos Esma Eroğlu'nun aralarında bulunduğu isimler eşlik etti. Türkiye Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan ve heyeti de KKTC standını ziyaret ederek Ataoğlu ile görüştü. Fuardaki KKTC standında ülkenin tarihi ve doğal güzellikleri, eşsiz plajları, mutfağı ve geleneksel el sanatları hakkında ziyaretçilere kapsamlı bilgi sunuldu. Standın görsel sunumlar, broşürler ve tanıtım materyalleri ile desteklenmesi, ziyaretçilerin ilgisini Kuzey Kıbrıs’a yönlendirmede başarı sağladı. Turizm sektörü temsilcileri fuarda, uluslararası turizm profesyonelleri ve yatırımcılarla iş birliği görüşmeleri gerçekleştirme fırsatı buldu. ATAOĞLU: "KUZEY KIBRIS’IN İNGİLTERE’DEKİ BİLİNİRLİĞİNİ ARTIRACAĞIZ" Ataoğlu, İngiltere pazarının KKTC turizmi için önemine değinerek, farklı tanıtım yöntemleriyle İngiltere’den daha fazla turist çekmeyi hedeflediklerini belirtti. "İngiltere’den gelen turist sayısını artırmak ve Kuzey Kıbrıs’ın güzelliklerini daha fazla insanla buluşturmak adına World Travel Market çok uygun bir fuar" diyen Ataoğlu, KKTC'nin turistik altyapısını geliştirmeye yönelik çalışmaların devam ettiğini vurguladı. Dijital pazarlama araçlarıyla Kuzey Kıbrıs turizmini global arenada tanıtmayı amaçladıklarını ifade eden Ataoğlu, Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı iş birliğiyle hazırlanan Kuzey Kıbrıs tanıtım filminin İngiliz televizyonları ve haber sitelerinde gösterildiğini belirtti. İngiltere pazarı için yeni reklam ve tanıtım faaliyetleri hazırlığında olduklarını kaydeden Ataoğlu, Kuzey Kıbrıs’ın İngiltere’deki bilinirliğini artırma yolunda kararlı olduklarını söyledi.

İngiliz Turistler, Muğla'dan Antalya ve İstanbul'a Kayıyor Haber

İngiliz Turistler, Muğla'dan Antalya ve İstanbul'a Kayıyor

İngiltere Sivil Havacılık verilerine göre, son yıllarda Türkiye'ye olan ilgi hızla artan İngiltere pazarında, 2024 yılı itibarıyla İngiliz turistlerin tercihleri değişiyor. Muğla'dan Antalya ve İstanbul'a yönelen turist sayısındaki artış, tatil beldelerinde yaşanan "İngilizleşme" ve 'vahşi turizm' eleştirilerini gündeme getiriyor. 2024'te İngiltere'den gelen turist sayısı 7,6 milyona ulaşmış durumda. Türkiye, dünya çapında İngiliz turistler arasında hızla artan bir tercih haline gelirken, İspanya, ABD ve İtalya gibi popüler destinasyonları izliyor. İngiliz turistlerin Türkiye'yi tercih etme oranı, 2024'te yüzde 15 artış gösterdi. 2023'te toplamda yüzde 19 büyüyen İngiltere pazarında, Türkiye'deki İngiliz turist sayısındaki artış, Antalya ve İstanbul’a olan yönelimin ön planda olduğunu ortaya koyuyor. Yapılan araştırmalara göre, İngilizlerin büyük bir kısmı Türkiye'yi deniz, kum, güneş ve doğa tatili için tercih ediyor. Tatil köyleri, oteller ve alternatif konaklama türleriyle bölgeye gelen İngiliz turistlerin, kültür ve alışveriş avantajlarından da faydalandıkları belirtiliyor. "İNGİLİZLEŞME" ve VAHŞİ TURİZME KARŞI UYARILAR   Yapılan anketlerde, bazı İngiliz turistler, Türkiye'deki turizmin sürdürülebilirliği konusunda endişelerini dile getirdi. Vahşi turizmin Türkiye’yi kuşatmasına izin verilmemesi ve Türk turizminin orantısız büyümek yerine mevcut haliyle kalması gerektiği gibi geribildirimler dikkat çekti. Araştırmalar, özellikle Akdeniz ve Ege sahillerindeki bazı bölgelerde artan "İngilizleşme" eğiliminden şikayetçi olan turistlerin, tatil yaparken doğa ve kültürle iç içe olmak istediklerini vurguluyor. Bu durum, Türkiye'nin turistik tanıtımı ve pazarlamasının yetersiz olduğuna dair eleştirilerle birleşiyor.

Muğla'ya 1 milyondan fazla İngiliz turist geldi Haber

Muğla'ya 1 milyondan fazla İngiliz turist geldi

Doğal güzellikleri ve antik kentleriyle dikkati çeken 350 bin yatak kapasiteli Muğla, bu yıl da yerli ve yabancı çok sayıda misafiri konuk ediyor. Bodrum, Marmaris ve Fethiye gibi ünlü destinasyonlara sahip bölgeyi tercih eden turistler arasında İngilizler yine ilk sırada yer alıyor. Muğla Valisi İdris Akbıyık, Yeryüzü cenneti Muğla'nın, Türkiye ve dünyanın turizm cenneti olduğunu, kente çok sayıda ülkeden turist geldiğini ifade etti. Misafirlerin en iyi şekilde ağırlandığını belirten Akbıyık, şunları söyledi: "1 Ocak-30 Haziran döneminde kente gelen turist sayısı 1 milyon 251 bin 796'ya ulaştı. Bunun 594 bin 991'ini İngilizler oluşturdu. İngiltere Muğla ve Türkiye için bir ana pazar. İngiltere'den sonra en fazla turist 116 bin 623 kişiyle Rusya, 101 bin 938 kişiyle Polonya, 80 bin 923 kişiyle Almanya, 30 bin 134 kişiyle Hollanda ve 327 bin 187 kişiyle diğer ülkelerden gelen turistlerden oluşuyor. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 12'lik artış var." Akbıyık, yabancı turist sayısındaki artışın gelecek aylarda devam etmesini beklediklerini dile getirdi. Türkiye'nin gözde turizm merkezlerinden Muğla'nın geçen yıl yaklaşık 3 milyon turist ağırladığını vurgulayan Akbıyık, kentte yabancı turistlerin yanı sıra yerli turistlerin de yoğunluk oluşturduğunu her yıl yaklaşık 7 ila 10 milyon civarında da yerli turistin kenti ziyaret ettiğini kaydetti. Vali Akbıyık, İngiltere'nin Muğla ve Türkiye için de en büyük kaynak pazarlarından biri olduğunu vurgulayarak, her yıl olduğu gibi bu yıl da kente en çok İngiltere'den turist geldiğini söyledi. Misafirlerin en iyi şekilde ağırlandığını anlatan Akbıyık, dünyanın önemli turizm destinasyonları arasında yer alan Muğla'nın denizi, kumu, güneşi kadar tarihi ve doğal güzellikleri, antik kentleri, lüks konaklama tesisleriyle de öne çıktığını vurguladı. Kentte yılın 12 ayı kültür, sanat ve spor aktivitelerinin sürdüğünü anlatarak, bir önceki yıldan daha fazla turisti bu yıl ağırlamayı planladıklarını ifade etti. İNGİLİZLER MARMARİS'TEN VAZGEÇMİYOR Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Marmaris Bölge Temsil Kurulu Başkanı Suat Esin ise Marmaris'in ana pazarının İngiltere olduğunu ve bu pazarın her yıl artarak devam ettiğini söyledi. Geçen yıl bölgeye gelen İngiliz turist sayısında artış yaşandığını ve bu yıl da artışın sürdüğünü belirten Esin, "Martın ilk haftası ilk uçuşlarımız İngiltere'den başladı. İlk turistlerimiz geldi o günden bu güne sayısal olarak artarak devam etti. Sayısal olarak İngiliz ve Polonya pazarında artış var. Geçen yıla göre yüzde 12 artış yaşandı." dedi. Esin, sayısal artışın yaşandığını ancak son dönemde yaşanan fiyat artışının turizme olumsuz yansıdığına değinerek, "Sayısal artış var ama harcamalara yansımıyor. Fiyatların artmış olması turizme olumsuz yansıyacak. Genel ve yerel yönetimler fiyat artışına acilen çözüm bulmalı yoksa ileriki yıllarda çok büyük sorun yaşayabiliriz." diye konuştu. Esin, İngiliz turistlerin önümüzdeki aylarda da bölgeye gelmeye devam edeceğini aktardı.

Kuşadası İngiliz turist pazarındaki payını artırdı Haber

Kuşadası İngiliz turist pazarındaki payını artırdı

Kuşadası Belediyesi, dünyanın en önemli turizm fuarlarından biri olan World Travel Market Londra Fuarı’na (WTM) katıldı. Fuarda Türkiye’ye ayrılan stant alanını ziyaret etmeye gelen misafirlerle bire bir ilgilenerek Kuşadası’nın tanıtımını yapan Başkan Ömer Günel, "Kentimize 2024 yılında yüzde 57 oranında daha fazla İngiliz turistin geleceğini müjdelemek istiyorum" dedi. İngiltere’nin başkenti Londra’da 6-8 Kasım tarihleri arasında dünya turizm pazarının en önemli destinasyonları ve firmalarının katıldığı 44’üncü World Travel Market (WTM) Londra Fuarı düzenlendi. Seyahat profesyonellerinin buluştuğu ve iş anlaşmalarının yapıldığı fuarda, Kuşadası da yerini aldı. Kuşadası Belediyesi, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’na (TGA) ait stant alanında çeşitli görsel materyallerle kentin sahip olduğu doğal, tarihi ve kültürel zenginlikler ile konaklama imkanlarının tanıtımını yaptı. Fuarda, Kuşadası Belediyesi Türkiye’ye İngiliz turist getiren seyahat acentelerinin temsilcileriyle de toplantılar yaparak yakın ilişkiler kurdu. Belediye Başkanı Ömer Günel de TGA’nın Türkiye stant alanını ziyaret etmeye gelen misafirlerle bire bir ilgilenerek Kuşadası hakkında detaylı bilgi verdi. Kuşadası’nın bu yıl çok başarılı bir turizm sezonu geçirdiğini belirten Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel, "Öncelikle İngiltere’deki fuarda Kuşadası’na gösterilen yoğun ilgi bizleri çok memnun etti. Bölgemizde İngiliz pazarı, yabancı kaynak pazarlar içerisinde Almanya’dan sonra önemli bir yer tutuyor. İngiliz pazarındaki Türkiye’ye yönelik talepte yaşanan gelişmelere paralel olarak biz de pastadan daha fazla pay almak için World Travel Market Londra Fuarı’na katıldık. Burada kentimize İngiliz turist getiren turizm acentelerinin yöneticileriyle bire bir temasta bulunduk. Aldığımız bilgiler doğrultusunda Kuşadası’na 2024 yılında geçen yıla oranla yüzde 57 daha fazla İngiliz turistin geleceği müjdesini vermek istiyorum. Hatta 2025 yılı için de satışlar başlamış durumda. Kuşadası Belediyesi olarak yurt dışında yoğun olarak gerçekleştirdiğimiz tanıtım faaliyetlerinin sonuçlarını aldığımız için çok mutluyum. Esnafımıza şimdiden hayırlı olmasını diliyorum" dedi.

İngiltere Büyükelçisi Morris, turist artışını değerlendirdi Haber

İngiltere Büyükelçisi Morris, turist artışını değerlendirdi

Akdeniz ve Ege kıyıları turu kapsamında İzmir, Aydın, Bodrum, Marmaris, Muğla ve Fethiye'ye uğrayan Morris, turunun son durağı Antalya'da, AA muhabirine açıklamalarda bulundu. Türkiye'ye ilişkin ilk izlenimi hakkında konuşan Morris, Türk misafirperverliğinin harika olduğunu, ülkede turistik faaliyetlerin çeşitliliğinin fazla olduğunu belirtti. Morris, Türkiye'nin yurt dışından gelen turistlere güneş, kum ve denizin dışında da birçok imkan vadettiğini kaydetti. Ülkede ılıman iklim, çeşitli deniz ve plajların bulunmasının yanı sıra "tarihi ve arkeolojik alanların" da olduğunun altını çizen Morris, Türkiye'deki kültür turizminin zenginliğine dikkati çekti. Morris, "Akdeniz ve Ege kıyıları turu sırasında İngilizlerin neden Türkiye'ye tatile gelmeyi bu kadar sevdiğini gördüğünü" ifade ederek, "Türkiye'de her şey var." dedi. Muğla, İngiliz turistlerin gözde mekanı Morris, İngiliz turistlerin yüzde 46'sının tatil için Muğla'ya geldiğini belirterek Antalya'nın da turistler arasındaki popülaritesinin arttığını söyledi. "Bu yıl 1,2 milyon İngiliz turist Antalya'yı ziyaret etti. Havalimanı genişletmesi gibi projeler bu bölgeyi turistler için daha cazip bir noktaya çevirecek." şeklinde konuşan Morris, Türkiye'nin İngiliz turistler tarafından giderek daha çok tercih edildiğini vurguladı. İki ülke arasındaki stratejik ortaklık Morris, "Türkiye, İngiltere için vazgeçilmez bir ortak. Dışişleri, savunma, ticaret gibi konularda beraber çalışırken uluslararası camiada da işbirliği yapıyoruz." dedi. NATO'nun "iki büyük ve önemli üyesi" olarak iki ülkenin G20, Birleşmiş Milletler (BM) ve daha birçok uluslararası organizasyonda işbirliği içinde olduğuna işaret eden Morris, ikili ticari ilişkilerin güçlenmesi ve yeni ekonomik hedeflere ulaşılabilmesi için "modernize edilecek ve dijital konuları da kapsayacak bir ticaret anlaşmasına" ilişkin müzakerelerinin gelecek yıl başlanmasını umduğunu kaydetti. Morris, ticaret anlaşmasının iki ülkedeki işletmelere daha geniş bir pazar sunacağını ve daha çok fayda sağlayacağını belirtti. Üç İngiliz bakanının, temmuzda Türkiye'yi ziyaret ettiğini ve İstanbul'daki Savunma Sanayi Fuarı'na (İDEF) katıldığını anımsatan Morris, 2023'ün geri kalanında ve 2024'te "çok daha fazla üst düzey ziyaretin yapılmasının planlandığını" söyledi. Morris ayrıca, İngiltere'nin Türkiye'ye atadığı ilk kadın büyükelçi olmaktan dolayı gururlu olduğunu dile getirdi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın Sıfır Atık Projesi'ne övgüde bulunan Morris, projenin, Türkiye ve Avrupa'ya örnek olduğunu ifade etti. İngiltere'nin Ankara Büyükelçisi Jill Morris, ziyareti sırasında Antalya'daki İngiltere Konsolosluğunu da ziyaret etti. Türkiye'yi 2022'de 3,8 milyondan fazla İngiliz turist ziyaret ederken İngilizler, Rus ve Alman turistlerden sonra ülkeyi en çok ziyaret eden grup oldu. Bu sayının yıl sonunda yüzde 20 artarak 4,5 milyona ulaşması bekleniyor.

TUI'den Türkiye'yi, yıl boyu turizm merkezi yapma stratejisi Haber

TUI'den Türkiye'yi, yıl boyu turizm merkezi yapma stratejisi

TUI, Türkiye turizmini yıl boyu genişletiyor. İngiliz turistler için Antalya'ya kış dönemi seferleri artırıldı, kapasite yüzde 30 yükseltildi. CEO Sebastian Ebel, bu hamlenin herkes için "kazan-kazan" olduğunu belirtti. Avrupa'nın en büyük seyahat grubu TUI, Türkiye'yi yıl boyu turizm destinasyonu olarak konumlandırmayı hedefliyor. Şirket, kış dönemini de kapsayacak şekilde İngiltere'den Antalya'ya turist taşıma kapasitesini yüzde 30 artıracak. 2022 yılında Türkiye'ye 1,9 milyon turist taşıyan TUI, Türkiye'nin sadece yaz aylarına özgü bir destinasyon olmadığını vurguluyor. Şirketin CEO'su Sebastian Ebel, misafirlerin artan esneklik talepleri doğrultusunda yıl boyu tatil seçenekleri sunmayı planladıklarını belirtti. Antalya'ya 12 Ay İngiliz Turist Getirilecek TUI'nin Almanya operasyonları için yaptığı yıl boyu rezervasyon seçeneği, şimdi İngiliz turistler için de devreye alınıyor. Kış dönemi için İngiltere'den Antalya'ya olan turist taşıma kapasitesi yüzde 30 artırıldı. Ebel, kış aylarında da Antalya'nın popüler bir destinasyon olduğunu, bu yüzden sezonu 12 aya çıkarmak istediklerini ifade etti. Kazan-Kazan Durumu: Esneklik ve Uzun Sezon TUI'nin entegre iş modeli sayesinde, hızlı bir şekilde değişen taleplere yanıt verilebiliyor. Ebel, bu durumun TUI için, turistler için ve destinasyonlar için kazan-kazan bir durum oluşturduğunu belirtiyor. TUI misafirleri daha fazla seçeneğe ve esnekliğe sahip olurken, şirket uçaklarını ve otellerini daha uzun süre verimli bir şekilde kullanabilecek.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.