Hava Durumu

#İngiltere

TOURISMJOURNAL - İngiltere haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İngiltere haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

2024’te Türkiye'de Yatırım Rekorları Kırıldı Haber

2024’te Türkiye'de Yatırım Rekorları Kırıldı

KPMG Türkiye’nin her yıl hazırladığı "KPMG Perspektifinden Birleşme ve Satın Alma Trendleri 2024" raporu açıklandı. Rapora göre, Türkiye’de 2024 yılında birleşme ve satın alma işlem hacmi 2023’e kıyasla yaklaşık iki kat artarak 10,1 milyar ABD dolarına ulaştı. Bu dönemde işlem adedi 475’e düşse de, büyük ölçekli yatırımlar işlem hacmindeki artışı destekledi. Global ölçekte işlem hacmi 3 trilyon ABD dolarını aştı, ancak toplam işlem adedi 2023’e göre azalarak 51 bin 082 seviyesinde kaldı. Yatırımcılar, jeopolitik belirsizlikler ve ekonomik baskılar nedeniyle riskten kaçınarak daha güvenli limanlara yöneldi. YILIN İŞLEMİ: HEPSİBURADA SATIŞI Türkiye’de yılın tek "mega işlemi", Kazakistan merkezli Kaspi.kz’in Hepsiburada’nın yüzde 65,4’lük hissesini 1,1 milyar ABD doları karşılığında satın alması oldu. Bu işlem, Türkiye’nin e-ticaret ekosistemini güçlendirirken, Kaspi.kz’in dijital faaliyetlerini genişletme hedeflerini destekledi. TMT SEKTÖRÜ LİDERLİĞİNİ KORUDU Teknoloji, medya ve telekomünikasyon (TMT) sektörü, işlem hacmi açısından lider sektör olarak öne çıktı. ABD merkezli General Atlantic’in Türkiye’nin pazarlama teknolojileri lideri Insider’a yaptığı 500 milyon ABD dolarlık yatırım, yılın en büyük ikinci işlemi olarak kayıtlara geçti. ENERJİ SEKTÖRÜNDE ÖNEMLİ HAMLELER Enerji sektörü de 2024 yılında dikkat çekti. ACG Metals’in Polimetal Madencilik’i 225,5 milyon ABD doları karşılığında satın alması ve Palmet Enerji’nin Zorlu Enerji Dağıtım’ı 200 milyon ABD doları ile bünyesine katması önemli işlemlerden bazılarıydı. YABANCI YATIRIMCILARIN ETKİSİ 2024 yılında yabancı yatırımcılar, Türkiye’de toplam 3,2 milyar ABD doları işlem hacmine imza attı. ABD, 17 işlemle en çok yatırım yapan ülke olurken, Kazakistan, Hepsiburada işleminin etkisiyle toplam işlem hacmi açısından ilk sırada yer aldı. 2025 BEKLENTİLERİ KPMG Türkiye, 2025 yılında TMT, enerji, endüstriyel üretim ve ileri teknoloji alanlarında işlem hacminin artmasını bekliyor. Türkiye’nin yatırımcı dostu politikaları ve sürdürülebilirlik odaklı stratejilerinin bu büyümeyi destekleyeceği öngörülüyor. Raporda ayrıca, Türkiye’nin oyun ve yapay zekâ gibi yenilikçi sektörlerde bölgesel bir merkez olma potansiyeline dikkat çekildi. Global trendlerle uyumlu şekilde dijital dönüşüm odaklı yatırımların hızlanması bekleniyor.

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor Haber

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor

Türk Dili ve Edebiyatı mezunu Osman Adanır, öğretmenliği bırakıp girişimcilik yapmaya karar verdi. 2009 yılında kurduğu Mezoklinik, bugün Türkiye’nin önde gelen medikal estetik şirketleri arasında yer alıyor. Küresel medikal estetik pazarı, teknolojik gelişmeler ve minimal invaziv yöntemlere olan talebin artışıyla büyüyor. 2023’te 15.5 milyar dolar büyüklüğe ulaşan bu sektörün, yıllık yüzde 10-12 oranında büyümeye devam edeceği öngörülüyor. Türkiye’de ise medikal estetik pazarı 450 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. Her yıl ülkeye sağlık turizmi kapsamında gelen 360 bin-400 bin hasta arasından yüzde 40’ı estetik işlemler yaptırıyor. ESTETİK TERCİHLERİ VE TRENDLER Uluslararası Estetik Plastik Cerrahlar Birliği (ISAPS) verilerine göre, en çok tercih edilen cerrahi işlemler liposuction, meme büyütme ve burun estetiği. Cerrahi olmayan uygulamalarda ise dolgu, cilt sıkılaştırma ve epilasyon öne çıkıyor. OSMAN ADANIR VE MEZOKLİNİK’İN YOLCULUĞU 1979 yılında Şanlıurfa’da doğan Osman Adanır, kalabalık bir ailede büyüdü ve ticaretle uğraşan babasının yanında edindiği tecrübelerle girişimciliğe adım attı. Üniversite eğitimini tamamladıktan sonra kısa süre öğretmenlik yapan Adanır, 2009 yılında kardeşiyle birlikte Mezoklinik’i kurarak medikal estetik sektörüne girdi. SEKTÖRE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR Adanır, şirketi kurdukları dönemde medikal estetik sektörünün henüz profesyonel bir yapıya kavuşmadığını belirtiyor. Geçmiş dönemde doktor dışı uygulamaların daha yaygın olduğunu, hem sektörü bilinçlendirmek hem de güven oluşturmak için yola çıktıklarını belirten Adanır, 15 yıl içinde sektörde 20 kat büyüme yaşandığını vurguluyor. GLOBAL DİSTRİBÜTÖRLÜKLER VE HEDEFLER Mezoklinik’in şu anda İngiltere, ABD ve İspanya gibi ülkelerden 7 farklı distribütörlüğü bulunuyor. Şirket, 25 saha temsilcisiyle doktorlara bire bir bilgilendirme yapıyor. Ayrıca, dermokozmetik ürünlerini son tüketicilere ulaştırmak için çevrim içi satış kanalları ve pazar yerlerinde de faaliyet gösteriyor. ONLINE SATIŞLARI ARTIRMA PLANI Şirketin online satışlarının toplam içinde yüzde 1’lik bir paya sahip olduğunu belirten Adanır, bu oranı yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyor. "Yatay büyüme yerine, yeni ürünlerle dikey büyümeye odaklanacağız" diyen Adanır, gelecekte şirketin hacmini daha da artırmayı planladıklarını ifade ediyor. Ekonomik koşullar nedeniyle karlılıkta düşüş yaşadıklarını belirten Adanır, satış adetlerinde bir azalma olmadığını, müşterilere ödeme kolaylığı sunarak, süreçleri sürdürülebilir hale getirdiklerini ekledi.

Antalya Turizmde Yeni Bir Rekor Daha Kırdı Haber

Antalya Turizmde Yeni Bir Rekor Daha Kırdı

Antalya, 2024’te turizmdeki başarısını zirveye taşıdı ve 17 milyon 278 bin 103 ziyaretçiyle tüm zamanların rekorunu kırdı. Manavgat Sanayici ve İş İnsanları Derneği Başkanı Ahmet Emre Cengiz, bu tarihi başarıyı değerlendirdi. Cengiz, "Antalya’nın bu tarihi başarısı hepimizi gururlandırdı. Antalya, sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da önemli turizm destinasyonlarından biri. 2024 yılında elde edilen 17 milyon 278 bin 103 ziyaretçi sayısı, turizm alanında doğru bir strateji izlendiğinde ne kadar büyük bir potansiyele sahip olduğumuzu açıkça gösteriyor. Bu rakam, bir rekordan daha fazlası çünkü ülkemize bu yolla ciddi bir döviz girdisi sağlanmakta ve ekonomik anlamda Antalya’ya yeni yatırımlar için büyük motivasyon sunmaktadır. Ancak burada önemli olan bu büyümenin sürdürülebilir olmasıdır" dedi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Antalya’nın 2024 yılı performansını "rekorlar yılı" olarak nitelendirdi. Bakan Ersoy, sosyal medya paylaşımında, "Dünya turizminin en önemli merkezlerinden biri olan şehrimiz, toplam 17 milyon 278 bin 103 ziyaretçi ile tarihinin en yüksek ziyaretçi sayısına ulaşarak adeta rekorlar yılı yaşadı. En çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralaması; 1 Rusya, 2 Almanya, 3 İngiltere, Antalya’mıza yurt dışından gelen Türk vatandaşlarımızın sayısı da ilk kez 1 milyon barajını aştı. Bu tarihi başarı, şehrimizin uluslararası cazibesini bir kez daha gözler önüne serdi" ifadelerini kullandı. EN ÇOK RUS VE ALMAN TURİST AĞIRLANDI 2024 yılı boyunca Antalya’ya en çok turist gönderen ülkeler 3,9 milyon ziyaretçiyle Rusya, 3,5 milyon ziyaretçiyle Almanya ve 1,5 milyon ziyaretçiyle İngiltere oldu. Yurt dışından gelen Türk vatandaş sayısında ise tarihi bir zirve yaşanarak bu sayı 1 milyon 11 bin 99’a ulaştı. Aralık ayında kente gelen turist sayısı 318 bin 641 olarak kaydedildi. Bu dönemde Almanya’dan 81 bin 244, Rusya’dan 46 bin 793, İngiltere’den ise 34 bin 170 turist geldi. Bu ülkeleri sırasıyla Polonya, Hollanda, Kazakistan, Romanya, Ukrayna, Çek Cumhuriyeti ve Litvanya'dan gelen misafirler takip etti. Ağustos 2024’te ise günlük 102 bin 755 ziyaretçiyle Antalya, yeni bir günlük rekor kırdı.

Marmaris'in İngiltere Çıkarması: Manchester’da Büyük Tanıtım Haber

Marmaris'in İngiltere Çıkarması: Manchester’da Büyük Tanıtım

MANCHESTER (İHA) - Türkiye'nin gözde tatil destinasyonlarından Marmaris, İngiltere'nin Manchester şehrinde dikkat çekici bir tanıtım atağı gerçekleştirdi. Şehirdeki yüksek binalar, otobüsler ve Digivan adı verilen mobil reklam araçları Marmaris görselleriyle kaplanarak İngilizlere "Bu yaz Marmaris'e gelin" mesajı verildi. Kampanya, Marmaris Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Mehmet Ayyıldız’ın öncülüğünde düzenleniyor. Başkan Ayyıldız, "Yaz aylarında hem ülkemize hem de güzel Marmaris'imize daha fazla turist gelebilmesi adına tanıtım çalışmaları yapmaktayız. Hem ülkemizi tanıtalım, hem Marmaris'in bilinirliğini artıralım, hem de esnaf ve sanatkarlarımız daha fazla para kazansın niyetiyle tanıtım çalışmalarına başlamış bulunmaktayız" dedi. Marmaris’in turizm potansiyelini artırmak amacıyla İngiltere genelindeki iletişim kanallarını yoğun şekilde kullandıklarını belirten Ayyıldız, radyo programlarından gazetelere, LED ekranlardan sokaklara kadar birçok alanda tanıtım yaptıklarını açıkladı. "İngiltere pazarından daha fazla pay alabilme çabasındayız, İngiltere bizim için çok önemli" dedi. 2024’TE İNGİLİZLER İLK SIRADAYDI Ayyıldız, 2024 verilerine göre Marmaris ve çevresine gelen 3,6 milyon turistin 1,6 milyonunun İngiliz olduğunu, bunun toplam turist sayısının yüzde 45’ine denk geldiğini vurguladı. İngilizlerin Marmaris’i tercih etmelerindeki başlıca sebebi ise bölgenin güneşi ve misafirperverliği olarak açıkladı. Yılın 10 ayı güneşli bir iklime sahip olunması ve esnafın güler yüzü ile İngiliz turistlere evlerindeymiş gibi hissettiren atmosferinin büyük avantaj olduğuna dikkat çekti. SOKAK REKLAMLARI İLGİ ÇEKİYOR Ayyıldız, Marmaris’in tanıtımında sokak reklamlarının etkili olduğunu, "Bundan yaklaşık 3 yıl önce biz yine İngiltere'deki şehir otobüslerini Marmaris görselleriyle giydirmiştik. 2 yıl önce yine İngiltere'deki BlackHop denilen siyah taksileri giydirmiştik. Şimdi bu yıl da radyo, gazete, Digivan ve Ox Tower denilen yüksek binalardaki LED ekranlara reklamları verdik. Şunu gördük. İnsanlara sokakta dokunmak lazım. Tatile çıkma ihtimali olan insanları sokakta yakalayıp bir şekilde 'acaba biz Marmaris'e gidebilir miyiz? Biz Türkiye'ye gidebilir miyiz?' sorularını akıllarına sokmak lazım" sözleriyle anlattı. Marmaris, bu kapsamlı kampanya ile İngiliz turistlerin ilgisini çekmeye devam ederken, Türkiye’nin turizm gelirlerine de önemli katkı sağlamayı hedefliyor.

Antalya Yat Üretiminde Türkiye'yi Zirveye Taşıyor Haber

Antalya Yat Üretiminde Türkiye'yi Zirveye Taşıyor

ANTALYA (İHA) - Antalya Serbest Bölgesi, 2024 yılında ticaret hacmini yüzde 2 artırarak 1 milyar 117 milyon dolara çıkardı. Bölge, yat üretimindeki liderliğini korurken ihracatta yüzde 151’lik ithalatı karşılama oranıyla Türkiye ortalamasını ikiye katladı. Bölge Genel Müdürü Zeki Gürses, 2025 hedefinin 1,25 milyar dolar olduğunu açıkladı. DÜNYA ÇAPINDA YAT ÜRETİM MERKEZİ 2024'te bölgede toplam 78 yat üretilip satıldı, bu teknelerin toplam satış değeri 162 milyon doları buldu. 2000 yılından bu yana üretilen 772 yatın toplam değeri ise 1,8 milyar doları geçti. Üretim, müşterilerin özel taleplerine göre şekillenirken, İngiltere, ABD ve İtalya gibi ülkelere yoğun ihracat gerçekleştirildi. Ayrıca bölgeden Savunma ve İçişleri Bakanlıkları için askeri tekneler de teslim edildi. Gürses, bölgede 90 metreye kadar teknelerin üretildiğini ve büyük yatların yıl ortasında teslim edilmeye başlanacağını belirtti. AKDENİZ’İN BAKIM-ONARIM ÜSSÜ Bölge, yat üretiminin yanı sıra bakım-onarım hizmetlerinde de öne çıkıyor. Akdeniz’den gelen yabancı tekneler, bölgedeki 25 bin metrekarelik alanda kısa sürede bakım-onarım hizmeti alıyor. Bu faaliyetler, hem istihdam sağlıyor hem de bölge ekonomisine yüksek katma değer kazandırıyor. TURİZM EKONOMİSİNE KATKI Bakım-onarım için gelen tekne sahipleri ve mürettebatı, Antalya'nın turizm ekonomisine canlılık getiriyor. Gürses, bu ziyaretler ile ilgili, "Bakım onarım faaliyetleri, kısa sürede geri dönüşü olan, ciddi anlamda katma değer sağlayan bir faaliyet. Çünkü; yaklaşık 3-6 aylık bir dönemlerde bu faaliyetleri gerçekleştirip hem istihdam anlamında hem de sağladığı katma değer anlamında bölgemize fayda sağlıyor. Antalya'nın turizm dokusu çok iyi. Bu tekne sahipleri bir vesileyle Antalya'ya gelmiş oluyor. Antalya'daki tesislerde konaklıyor, golf oynuyor, kayağını yapıyor ve onun mürettebatı da Antalya'da konaklama imkanı sağlanmış oluyor" ifadelerini kullandı. ELEKTRONİK VE MEDİKAL SEKTÖRLERİNDE İVME Bölgedeki 86 firmanın 49'u yat üretimi, 14'ü elektronik, 4'ü medikal alanında faaliyette bulunuyor. Elektronik sektörü yüksek kilogram değeriyle dikkat çekerken, medikal alandaki yabancı sermayeli firmalar, kadın istihdamına katkıda bulunuyor. İstihdam, 2024 yılında yüzde 12 artarak 8 bin 421 kişiye ulaştı. Yeni yatırımlar ve tesislerle 2025'te daha fazla artış bekleniyor. 2025 BEKLENTİLERİ VE KÜRESEL RİSKLER Zeki Gürses, ABD'nin korumacı politikaları ve Avrupa'daki ekonomik daralmaya rağmen bölgenin ihracat odaklı yapısının bu riskleri fırsata çevireceğini belirtti. Ayrıca Suriye pazarındaki potansiyele dikkat çekerek, ticaret hacminin 2025'te 1,25 milyar dolara ulaşacağını öngördü. ENFLASYON VE KUR ETKİLERİ 2025 yılında enflasyonun yüzde 30 civarında gerçekleşmesi bekleniyor. Gürses, bunun ihracatçılar için maliyetleri azaltıcı bir etkisi olacağını ancak kur baskısının ve girdi maliyetlerinin zorluk yaratabileceğini ifade etti. Kur ve enflasyon dengesizliğinin ihracatçılar için dikkatle takip edilmesi gereken bir konu olduğunu vurguladı.

Erciyes Kayak Merkezi 3 Milyon Ziyaretçi Ağırlamaya Hazır Haber

Erciyes Kayak Merkezi 3 Milyon Ziyaretçi Ağırlamaya Hazır

KAYSERİ (İHA) - Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, bu sezon Erciyes Kayak Merkezi'nde 3 milyondan fazla ziyaretçi ağırlamayı hedeflediklerini belirtti. SEZONA REKOR İLGİ 2024-2025 kayak sezonunu Kasım ayı sonunda açan Erciyes Kayak Merkezi, 500 binin üzerinde misafiri ağırladı. 19 mekanik tesisi, 41 pisti ve 112 kilometrelik pist uzunluğuyla Türkiye’nin önde gelen kayak merkezlerinden biri olan Erciyes, özellikle hafta sonları yoğun ziyaretçi akınına uğruyor. Başkan Büyükkılıç, yaptığı açıklamada, "Artık aranılan, keyifle eğlenilen ve kayakçılar için de profesyonelce kayak yapılacak ortam oluşturan bir Erciyes Kayak Merkezi’nden söz ediyoruz. Bu sene itibariyle 3 milyonun üzerinde misafiri bekliyoruz" dedi. Erciyes’in güvenli, konforlu ve uygun fiyatlı hizmetleriyle kayak tutkunlarının favori adreslerinden biri haline geldiğini vurguladı. KAYSERİ, TURİZMDE ÇITAYI YÜKSELTİYOR Kayseri’nin turizm potansiyelini artırmaya yönelik yatırımlarıyla dikkat çeken Başkan Büyükkılıç, Erciyes’in sadece bir kayak merkezi olmadığını, aynı zamanda yüksek irtifa kamp merkezi ve gelecekte termal turizmle de öne çıkacağını ifade etti. Büyükkılıç, 20 yılın en erken sezon açılışını bu sezonda gerçekleştiren kayak merkezinin, havaalanına yakınlığı ve yüksek güvenlik önlemleriyle de dikkat çektiğini vurguladı. "Geçen sezon 2,5 milyon ziyaretçi ağırladık, bu yıl hedefimiz 3 milyonun üzerine çıkmak" diyen Büyükkılıç, yurt içi ve yurt dışından gelen misafirleri ağırlamaktan memnuniyet duyduklarını belirtti. KAYSERİ’NİN ZENGİNLİKLERİNİ KEŞFE DAVET Kayseri’nin gastronomi ve turizm kültürüyle dikkat çeken bir şehir olduğunu söyleyen Başkan Büyükkılıç, Erciyes’e gelenleri sucuk ekmek eşliğinde kayak keyfi yaşamaya davet etti. Polonya, Rusya, Ukrayna, Çekya, Belarus, İskandinav ülkeleri ve İngiltere gibi ülkelerden gelen turistlerin yoğun ilgisine de değinen Büyükkılıç, "Kayseri’miz konforlu, Kayseri’miz rahat, yeme içme mekânları huzurlu ve güvenli. Dolayıyla hem keyif hem gastronomi kültürü hem de turizm kültürü ile zenginlikler şehri Kayseri. Kayseri’mizi seviyoruz, Kayseri’mizin hizmetkârı olmayı onur sayıyoruz" dedi. Başkan Büyükkılıç, ziyaret sırasında kayak severlerle bol bol fotoğraf çektirip iyi dileklerini ileterek, Erciyes’in büyüleyici atmosferinde eğlenceli bir gün geçirdi.

Turizm Şehri Antalya 2024'te Yeniden Zirvede Haber

Turizm Şehri Antalya 2024'te Yeniden Zirvede

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Antalya’nın geçen yıl rekorlarla dolu bir turizm sezonu geçirdiğini açıkladı. Şehir, 17 milyonu aşan turist sayısıyla uluslararası cazibesini bir kez daha kanıtladı. Bakan Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Antalya'nın, doğal güzellikleri, tarihi zenginlikleri ve dünya standartlarındaki hizmet kalitesiyle 2024’te 17 milyon 278 bin 103 ziyaretçiyi ağırladığını açıkladı. "Bu başarı, şehrimizin turizmdeki gücünü bir kez daha ortaya koydu" diye ekledi. RUSYA, ALMANYA VE İNGİLTERE İLK SIRALARDA Antalya’ya en çok turist gönderen ülkeler sıralamasında Rusya 3 milyon 909 bin 960 kişiyle ilk sırada yer alırken, Almanya 3 milyon 517 bin 589 kişiyle ikinci, İngiltere ise 1 milyon 574 bin 167 kişiyle üçüncü sıraya yerleşti. Polonya, Hollanda, Kazakistan, Romanya, Ukrayna, Çekya ve Litvanya da ilk üçü takip eden ülkeler oldu. YURT DIŞINDAN GELEN TÜRK VATANDAŞI REKORU Antalya’ya yurt dışından gelen Türk vatandaşların sayısı ilk kez 1 milyon barajını aştı. Toplamda 1 milyon 11 bin 99 ziyaretçi, bu alanda tarihi bir zirveye ulaşıldığını gösterdi. GÜNLÜK TURİST GİRİŞİNDE TÜM ZAMANLARIN ZİRVESİ Antalya Havalimanı, 3 Ağustos 2024’te dış hatlardan 102 bin 755 ziyaretçiyle günlük turist girişinde rekor kırdı. Bu yoğunluk, Antalya’nın dünya turizminin önemli merkezlerinden biri olduğunu bir kez daha vurguladı. ARALIK AYINDA EN ÇOK TURİST ALMANYA’DAN 2024 yılı Aralık ayında 318 bin 641 turist Antalya’yı ziyaret etti. Almanya 81 bin 244 ziyaretçiyle birinci sırada yer alırken, Rusya 46 bin 793, İngiltere ise 34 bin 170 kişiyle onu takip etti. Polonya, Ukrayna ve Bulgaristan gibi ülkeler de ilk sıralarda yer aldı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.