Hava Durumu

#Inovasyon

TOURISMJOURNAL - Inovasyon haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Inovasyon haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Yenilik Yapmayan Şirketler İçin Alarm Zilleri Çalıyor Haber

Yenilik Yapmayan Şirketler İçin Alarm Zilleri Çalıyor

Pazarlama son on yılda büyük bir dönüşüm yaşadı. Geleneksel yöntemler yerini dijitale bırakırken, Covid-19 pandemisi de tüketim alışkanlıklarını köklü bir şekilde değiştirdi. Daha geniş kitlelere ulaşmak, kişiselleştirilmiş çözümler sunmak ve veriye dayalı analizler yapmak artık pazarlamanın vazgeçilmez unsurları haline geldi. Bu dönüşümü değerlendiren pazarlama duayeni Prof. Dr. Philip Kotler, yapay zekanın bu süreçte devrim yarattığını belirtiyor. YAPAY ZEKA İLE PAZARLAMADA DEVRİM Kotler, yapay zekanın pazarlama stratejilerinde tahminleri güçlendirdiğini, riskleri azaltarak kampanyaların etkinliğini artırdığını söylüyor. Şirketlerin sürdürülebilir bir gelecek için inovasyonu merkezine alması gerektiğine dikkat çeken Kotler, "İnovasyon yapmayan şirketlerin geleceği yok. En net ifadeyle, yenilik yapın ya da kaybolun" diyor. TÜRKİYE'DE İLK KEZ KOTLER ÖDÜLLERİ DAĞITILACAK 2025 Nisan ayında Türkiye, Kotler Ödülleri'ne ilk kez ev sahipliği yapacak. Bu ödüller, yenilikçi ve bütünsel pazarlama uygulamalarını teşvik etmeyi amaçlıyor. Kotler, Türk şirketlerinin katılımını heyecanla beklerken, ödül programının liderlerle genç yetenekleri bir araya getiren bir köprü olacağını ifade ediyor. DİJİTAL PAZARLAMANIN YÜKSELİŞİ Kotler, e-ticaret, sosyal medya ve influencer iş birliklerinin pazarlamada yeni bir dönem başlattığını belirtiyor. Dijital araçların etkili kullanımının şirketlere rekabet avantajı sağladığını vurgulayan Kotler, modern pazarlamayı benimseyen şirketlerin, hedef kitleleriyle daha güçlü bağlar kurabileceğini ekliyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE Z KUŞAĞI Z kuşağının çevresel ve sosyal duyarlılıkları, markaların stratejilerini yeniden tanımlamasını gerektiriyor. Kotler, kar odaklı olmanın ötesine geçip, insanlara ve gezegene değer veren markaların Z kuşağının kalbine ve zihnine yakın kalacağını belirtiyor. PAZARLAMADA VERİYE DAYALI DÖNÜŞÜM Kotler, yapay zeka ve tahmine dayalı analitik ile markaların tüketici içgörülerini daha etkin bir şekilde değerlendirdiğini vurguluyor. Sohbet botları ve dijital asistanlar gibi yapay zeka araçları, pazarlama süreçlerini hızlandırıyor ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunuyor. KÜRESEL STRATEJİLER İÇİN UYARLAMA ŞART Yerel ve küresel pazarların ihtiyaçlarını anlamanın önemine değinen Kotler, stratejik adaptasyon ve güçlü bir değer teklifinin markalar için artık zorunlu hale geldiğini ifade ediyor. PANDEMİNİN GETİRDİĞİ DUYGUSAL DÖNÜŞÜM Covid-19’un pazarlama üzerindeki etkileri kalıcı oldu. Özellikle Z kuşağı, pandemi sonrası daha duygusal ve çevresel konularda daha bilinçli. Kotler, sosyal sorumluluğun artık pazarlama planlarının merkezinde yer alması gerektiğini söylüyor.

MediaMarkt Kadınların En Çok Tercih Ettiği Marka Oldu Haber

MediaMarkt Kadınların En Çok Tercih Ettiği Marka Oldu

İSTANBUL (İHA) - Türkiye genelinde yapılan araştırmaya göre, MediaMarkt kadınların elektronik perakende sektöründeki bir numaralı tercihi oldu. KADIN MARKA TERCİH ENDEKSİ’NDE LİDER Türkiye İtibar Akademisi’nin Bursa Teknik Üniversitesi ve İstanbul Kent Üniversitesi iş birliğiyle 26 bölgede gerçekleştirdiği, 18-55 yaş arası 6 bin 468 kadının katıldığı Kadın Marka Tercih Endeksi’ne göre, MediaMarkt elektronik perakende kategorisinde kadınların en çok tercih ettiği marka olarak öne çıktı. Araştırma, kadınların güven ve itibar algısını da analiz etti. KADINLARIN DESTEĞİ BAŞARIYI PERÇİNLEDİ MediaMarkt Türkiye Pazarlama Direktörü Tolga Ünvan, "Araştırma; dijitalleşmeye önem veren, gerek sosyal sorumluluk projeleri gerekse hayata geçirdiği kampanyalarla kadınlara dokunan markaların kadınlar arasında daha çok güven algısı oluşturduğunu ve tercih edildiğini gösteriyor. MediaMarkt Türkiye olarak sektörümüzde kadınların bir numaralı marka tercihi olmak bizim için gurur verici. Müşterilerimizin beklentilerini karşılamak ve onlara unutulmaz bir alışveriş deneyimi sunmak için gösterdiğimiz çabanın özellikle kadınlar tarafından takdir edilmesi, doğru yolda olduğumuzun en büyük göstergesi. Kadınların tercih ettiği ilk marka olmak, sektörümüze getirdiğimiz yenilikçi yaklaşımın ve dijitalleşmeye yaptığımız yatırımların da karşılıksız kalmadığını gösteriyor ve bizi mutlu ediyor" sözleriyle mutluluğu dile getirdi. KADIN İSTİHDAMINA ÖZEL ÖNEM Kadınların teknolojik ürünlere olan ilgisini yakından takip ettiklerini vurgulayan Ünvan, "MediaMarkt olarak kadınların hayatı kolaylaştıran, son teknolojiye sahip, inovatif ürünlere gösterdiği ilgiyi yakından gözlemliyoruz. Onların bu ilgisi bize de gerek fiziksel gerek online alışveriş platformumuz için ilham veriyor. Kadınların teknoloji alanında daha fazla temsil edilmesini önemsiyoruz. Mağazalarımızda en az yüzde 50 kadın çalışan istihdam etmeye devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Antalya, Hotel Equipment Fuarı ile Sektöre Işık Tutuyor Haber

Antalya, Hotel Equipment Fuarı ile Sektöre Işık Tutuyor

ANTALYA (İHA) - Antalya'da düzenlenen 35. Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı (Hotel Equipment), Anfaş Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde görkemli bir törenle açıldı. Fuar, otelcilik sektöründe yenilikçi teknolojileri ve sürdürülebilir çözümleri tanıtmayı hedefliyor. HOTEL EKİPMANLARI SEKTÖRÜNDE 420 MİLYAR EURO'LUK HACİM Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Yusuf Hacısüleyman, 35 yıllık geçmişe sahip olan fuarın sektördeki kritik rolüne değinerek, "Fuar kapsamında; sektördeki en yeni teknolojiler, sürdürülebilir çözümler ve inovasyon odaklı ürünler tanıtılırken, aynı zamanda iş dünyası için güçlü iş birliklerinin temelleri atılacaktır. Antalya, turizmde bir dünya markası olmanın yanı sıra, uluslararası fuarlar ve etkinliklerle de adından söz ettiren bir şehir konumuna gelmiştir. Anfaş Hotel Equipment Fuarı, Antalya'nın bu vizyonunu güçlendiren, yerel üreticilerle global markaları bir araya getirerek ticari sınırları genişleten ve uluslararası arenada şehrimizi temsil eden bir buluşma noktasıdır" dedi. Hacısüleyman ayrıca, otel ekipmanları sektörünün hızla büyüdüğüne dikkat çekerek, "Her yıl 1,8 milyon girişimci ve milyonlarca müşteriyi kendine çeken 420 milyar euro büyüklüğe ulaşan HORECA sektörü, tüm dünyada kapasitesini hızla artırmaktadır. Turizmin farklı sektörleri beslediği bir gerçektir. Bu sadece konaklama sektörünü değil, aynı zamanda yerel tedarikçileri, hizmet sektörünü ve daha birçok alt sektörü etkilemektedir" yorumunda bulundu. FUAR SEKTÖRÜN GELECEĞİNE IŞIK TUTUYOR Sektörün her yıl milyonlarca müşteriye ulaştığını belirten Hacısüleyman, "Fuarlar, sadece ticaret ve tanıtım platformları değil; bilgi paylaşımının, yeniliklerin ve iş birliğinin en önemli merkezleridir. 35. Anfaş Hotel Equipment Fuarı, otel ve ağırlama ekipmanları sektöründeki son trendleri, teknolojik yenilikleri ve sürdürülebilirlik odaklı çözümleri bir araya getirerek, sektör profesyonellerine eşsiz bir deneyim sunmaktadır" diyerek sözlerini tamamladı. Anfaş Başkanı Ali Bıdı, fuar merkezinin Türkiye'nin öne çıkan merkezlerinden biri olduğunu ekledi. Açılış törenine Antalya Vali Yardımcısı Ayhan Yazgan ve TMMOB İç Mimarlar Odası Genel başkanı Emrah Kaymak da katılım gösterdi. TİCARET HEDEFİ 1,5 MİLYAR DOLAR Hotel Equipment TT GLOBAL Fuar Direktörü Hakan Arslan ise fuarın, otel, restoran ve kafeterya sektörlerini bir araya getirdiğini ifade ederek, "40 bin metrekarelik alanda düzenlediğimiz fuarda, 1,5 milyar dolarlık bir ticaret hacmi hedefliyoruz" dedi. Fuar, 9 Ocak tarihine kadar ziyaret edilebilecek.

Türkiye Turizmde Pandemi Sonrası En Hızlı Toparlanan Ülke Oldu Haber

Türkiye Turizmde Pandemi Sonrası En Hızlı Toparlanan Ülke Oldu

Pandemi sonrası turizm sektöründe en hızlı toparlanan ülkeler Türkiye ve Brezilya oldu. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi Üyelikler ve Birlikler Bölüm Başkanı Adolfo Reyes, küresel turizmin önümüzdeki 10 yılda 16 trilyon dolara ulaşacağını ve sektörde 449 milyon kişinin istihdam edileceğini belirtti. Reyes, Türkiye’nin organizasyonlarda güçlü bir şekilde temsil edildiğini vurguladı. 8. İSTANBUL EKONOMİ ZİRVESİ’NDE GÜNDEM YAPAY ZEKÂ VE TURİZM Türkiye’den ve dünyadan iş liderlerini, akademisyenleri ve bürokratları bir araya getiren 8. İstanbul Ekonomi Zirvesi, "Yapay Zekâ ve Ekonomi" temasıyla gerçekleştirildi. Azerbaycan, ABD, BAE, Hindistan, İsviçre ve Fransa gibi 20’den fazla ülkeden temsilcinin katıldığı etkinlikte, bin 500’den fazla ziyaretçi ağırlandı. Zirve kapsamında yapay zekânın otomasyon süreçlerinde 300 milyon çalışanın işini dönüştürebileceği konuşuldu. İstanbul Ekonomi Zirvesi Yönetim Kurulu Başkan Vekili Kaan Saltık, küresel yapay zekâ pazarının 2023’te 515 milyar dolara ulaştığını ve 2030’da bu rakamın 2 trilyon dolara çıkacağını belirtti. Türkiye’de 2000 yılında sadece 5 yapay zekâ firması varken, bu rakam 2024’te bin 195’e yükseldi. Randstand'ın 2024 İnsan Kaynakları Trendleri Raporu'na göre, Türk kurumlarının yüzde 37’sinin yapay zekâ kullanımını desteklediği ve genişletmeyi planladığı vurgulandı. DİJİTALLEŞME VE MOBİL GEZGİNLERİN YÜKSELİŞİ Euromonitor Seyahat ve Turizm Araştırmaları Bölüm Başkanı Caroline Bremner, dünya turizminin pandemi sonrası toparlanarak yeni rekorlar kırdığını açıkladı. Bremner, çevrim içi penetrasyon oranının yüzde 69’a ulaştığını ve bu oranın 2029’da yüzde 73’e çıkacağını belirtti. Mobil gezginlerin konfor odaklı olduğunu söyleyen Bremner, bu grubun yüzde 42’sinin sesli asistan kullandığını, yüzde 22’sinin ise parmağına mikroçip yaptırmaya niyetli olduğunu vurguladı. Dijital çözümler en çok Kuzey Amerika, Yeni Zelanda ve Çin’de yaygın olarak kullanılıyor. YAPAY ZEKÂ, TURİZMDE 449 MİLYONLUK İSTİHDAM OLUŞTURACAK Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’nden Adolfo Reyes, yapay zekânın bazı meslekleri dönüştürürken, turizm sektöründe önemli fırsatlar yaratacağını belirtti. Reyes’e göre, Türkiye ve Brezilya pandemi sonrası turizmde en hızlı toparlanan ülkeler oldu. Gelecek 10 yılda turizm sektörünün global ekonomiye 16 trilyon dolarlık katkı yapması ve 449 milyon kişilik istihdam oluşturması bekleniyor. Azerbaycan Ekonomi Bakan Yardımcısı Elnur Aliyev ise yapay zekâya yaptıkları yatırımlarla 2040 yılına kadar 40 milyar dolarlık ekonomik değer yaratmayı hedeflediklerini söyledi. Yapay zekânın iş gücü istikrarını koruyarak verimliliği artıracağını belirten Aliyev, bu teknolojinin stratejik öncelikleri arasında yer aldığını ifade etti. Küresel ekonominin ve turizmin geleceğinde yapay zekâ ve dijitalleşme önemli rol oynuyor. Türkiye ve Brezilya’nın turizmdeki hızlı toparlanması, dijitalleşme ve inovasyon odaklı yatırımların önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Turizmdeki bu dijital dönüşüm, iş gücünde dönüşümü ve yeni fırsatları beraberinde getiriyor.

Jolly’den Haber

Jolly’den "Gücümüz Birliğimiz" Temalı Acenteler Zirvesi

Turizm sektörünün öncü markası Jolly, her yıl heyecanla beklenen "Acenteler Zirvesi"ni bu yıl "Gücümüz Birliğimiz" mottosuyla Antalya’daki Nirvana Cosmopolitan Hotel’de düzenledi. Türkiye’nin dört bir yanından gelen acentelerin katıldığı etkinlik, Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO Mert Vardar ile tüm departman yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. 2025 HEDEFLERİ VE İNOVASYON STRATEJİLERİ Nirvana Cosmopolitan Hotel Convention Center’da gerçekleşen toplantıda, Jolly’nin 2024 hedefleri ve gerçekleştirdiği projeler değerlendirildi. "2025’te Gücümüz Birliğimiz" teması çerçevesinde düzenlenen panel ve sunumlarda, Jolly’nin inovasyon ve başarı odaklı yol haritası detaylı bir şekilde ele alındı. Acentelerden gelen sorular yanıtlanırken, sektörün geleceği için iş birliği ve yenilik vurgusu yapıldı. DİJİTALLEŞME VE DÖNÜŞÜMDE ACENTELERİN ROLÜ Etkinlikte Serdar Kuzuloğlu, dijitalleşen dünyada acentelerin değişen müşteri beklentilerine nasıl yanıt verebileceği üzerine etkileyici bir konuşma yaptı. Kuzuloğlu, bu dönüşümde acentelerin üstlenmesi gereken rollerle ilgili önemli ipuçları sundu. GALA YEMEĞİ VE CENK EREN’İN PERFORMANSI Toplantının ardından Cosmos Theatre’da düzenlenen görkemli gala yemeği, Türk müziğinin sevilen ismi Cenk Eren’in performansıyla renkli anlara sahne oldu. Etkinlik, katılımcılar için unutulmaz bir deneyim yarattı. Jolly Acenteler Zirvesi, bu yıl da iş birliği ve yenilik ruhunu taçlandırarak, turizm sektöründe geleceğin şekillenmesi adına önemli bir çaba gösterdi.

FutureLog, konaklama tedarik teknolojisi inovasyonunu gerçekleştirdi Haber

FutureLog, konaklama tedarik teknolojisi inovasyonunu gerçekleştirdi

Dinamik ilerleme ve inovasyonun damgasını vurduğu bir yılda, konaklama endüstrisi için tedarikten ödemeye yazılımının lider sağlayıcısı FutureLog, 2023'te önemli başarıları kutladı ve dünya çapındaki otelciler için P2P yolculuğunu ilerletme taahhüdünü pekiştirdi. Çığır açan başarılarıyla sektörde yeni bir standart belirleyen şirket, 2024 yılında da olağanüstü bir yıl geçirmenin yolunu açtı. FutureLog, 2023 yılı boyunca kararlı bir şekilde müşteri odaklı yeniliklere odaklanarak kullanıcı deneyiminde (UX) önemli iyileştirmeler sağladı. Şirket, web ve yerel mobil uygulamalarında dönüştürücü geliştirmeler uygulayarak sorunsuz, kullanıcı dostu ve sezgisel tedarikten ödemeye etkileşimler sağladı. Önemli platform gelişmeleri arasında Sözleşme Yönetimi modülünün lansmanı, gelişmiş Reçete Yönetimi işlevselliği ve bir İş Zekası (BI) raporlama paketi yer aldı. Ek gelişmeler arasında kolaylaştırılmış bir mal alma süreci, serbest metin siparişi, faturalama özelleştirmeleri, POS entegrasyonları, ürün sertifikasyon işlemleri ve UX tasarım revizyonları yer aldı. FutureLog veri silolarını ortadan kaldırarak zengin bir tedarikten ödemeye veri havuzunu gelişmiş BI özellikleriyle birleştirdi. Müşteriler eyleme geçirilebilir içgörülere, trend analizlerine, görselleştirmelere ve derinlemesine analitiklere erişebilir ve iş stratejilerini şekillendirmek ve iyileştirmek için paha biçilmez araçlar sağlar. FutureLog, 2023 yılında MYOB, XERO API, Quadratus ve daha fazlasına bağlantı da dahil olmak üzere büyüyen Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) ve Satış Noktası (POS) entegrasyonları listesine eklendi. Bu genişleme, platformun küresel erişimini güçlendirirken, bölgeye özgü taleplerle sorunsuz bir şekilde uyum sağlıyor. Sözleşme yönetiminde verimlilik, kolaylaştırılmış konaklama operasyonlarının çok önemli bir yönüdür ve satın alma yenilikçisinin yeni tanıtılan dijital arşivi tam olarak bunu sağlar. Platform, kolay erişim, güçlü arama özellikleri ve otomatik uygulama içi sona erme bildirimleri sunarak müşterilerin denetimle uyumlu kalmasına ve kritik sözleşmeler, lisanslar, sertifikalar ve belgeler üzerinde kontrolü elinde tutmasına olanak tanıyor. FutureLog'un kapsamlı tarif yönetimi çözümü de tamamen elden geçirilerek müşteriler için mutfak operasyonlarını geliştirdi. Yeni özellikler ve işlevler, tariflerin ve menülerin kolayca oluşturulmasını, düzenlenmesini ve güncellenmesini kolaylaştırırken, otomatik stok eritme için doğrudan Satış Noktası (POS) entegrasyonu da sağlıyor. Çözüm, gruplar arasında zahmetsiz tarif paylaşımını mümkün kılıyor ve BI aracı aracılığıyla ayrıntılı beslenme ve alerjen bilgileri ve kapsamlı maliyet analizleri sunuyor. Esnekliğin öneminin farkında olan FutureLog, tedarikten ödemeye yazılımını çevrimdışı, uzaktan ve hareket halindeyken kullanıma uyarlanabilir şekilde tasarlamıştır. Müşteriler dizüstü bilgisayarlarda, tabletlerde ve akıllı telefonlarda sağlam bir çözüm paketine sorunsuz bir şekilde erişebilirler. Eşsiz Hız ve Vizyon FutureLog, iddialı 2024 geliştirme yol haritasının da gösterdiği gibi sürekli, çevik geliştirme ve inovasyona olan bağlılığını sürdürmektedir. Şirket, heyecan verici gelişmelerin yaşanacağı bir yılı daha garantileyerek en yeni çözümleri sunmaya devam etmeye hazırlanıyor. FutureLog, eğrinin önünde kalmak ve müşterilerine rekabet avantajı sağlamak için araştırma ve geliştirmeye büyük yatırım yapmaya devam edecektir. FutureLog, yapay zeka ve makine öğrenimi gibi en son teknolojilerden yararlanarak platformunun yeteneklerini sürekli geliştiriyor ve otellere benzeri görülmemiş içgörüler, analizler ve otomasyon seçenekleri sunuyor. 2024'ün öne çıkan bazı geliştirme özellikleri arasında CAPEX yönetimi, stratejik harcama yönetimini yönlendirmek için bütçeleme özellikleri, yapay zeka destekli fatura işleme ve ürün açıklaması oluşturmayı otomatikleştirmek için Büyük Dil Modellerinden yararlanma yer alıyor. Bu gelişmiş özellikler, otelcilerin satın alma kararlarını optimize etmelerini ve kârlılığı artırmalarını sağlar. Benzersiz hızı, hırsı ve geleceğe yönelik vizyonuyla öne çıkan FutureLog, uzun soluklu başarısını ön uç ve arka uç geliştiricileri, UX uzmanları ve mobil uygulama uzmanlarından oluşan özel bir şirket içi ekibe bağlıyor. Bu ekip FutureLog'u yaratıcı, esnek tedarikten ödemeye çözümler sunan lider bir konaklama teknolojisi sağlayıcısı olarak konumlandırıyor. FutureLog CEO'su Frank Dierberger, "Sürekli yenilik arayışımız ve müşteri odaklı çözümlere olan bağlılığımız, FutureLog'un 1999'dan bu yana yolculuğunu tanımladı" diyor. "Müşteri taleplerine, sektör trendlerine ve onlarca yıllık konaklama sektörü deneyimimize dayanarak, 2024 Geliştirme Yol Haritamız, Yapay Zekanın gücünden yararlanmak ve uçtan uca tedarikten ödemeye çözüm paketimize daha da fazla otomasyon ve verimlilik getirmek için tasarlanmıştır. Müşterilerimizin büyümesini, üretkenliğini artırmasını ve maliyetlerini düşürmesini sağlayan tedarikten ödemeye çözümlerinin geleceğini şekillendireceğimiz bir yılı daha sabırsızlıkla bekliyoruz."  FutureLog'un tedarikten ödemeye çözümlerinin geleceğini nasıl şekillendirdiği hakkında daha fazla bilgi için lütfen futurelog.com adresini ziyaret edin.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.