Hava Durumu

#Işbirliği

TOURISMJOURNAL - Işbirliği haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Işbirliği haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Hepsiburada ve Kurtaran Ev'den yeni iş birliği Haber

Hepsiburada ve Kurtaran Ev'den yeni iş birliği

Hepsiburada, sokak hayvanlarının barınma, beslenme ve tedavisine yönelik yeni iş birliğini duyurdu. Yardıma muhtaç hayvanları koruma altına alarak sahiplendirilene kadar yaşam alanı sağlayan Kurtaran Ev'le yeni bir iş birliğine giden şirket, sokak hayvanlarının çip ve karne sponsorluğunu üstlendi. Bu kapsamda, koruma altına alınan köpeklerin bakımına destek olmak hedefleniyor. Hepsiburada müşterileri Kurtaran Ev'in dijital destek kartlarından satın alarak dayanışmaya katkıda bulunabilecek. Kurtaran Ev Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Onur Boltürk, Hepsiburada'nın derneğin düzenli destekçileri arasında yer almasından memnuniyet duyduklarını belirterek, “Son derece zorlu bir iş yapıyoruz. Hem fiziksel efor hem gönüllülük hem de maddi her türlü desteğe ihtiyacımız var. Hepsiburada, çalışanlarının ziyaretleri, mama destekleri ve maddi yardımlarıyla her zaman yanımızda yer alıyor. Son iş birliğimizi, hayvanların güvenliği ve takibi açısından çok önemli buluyoruz. Önümüzdeki dönemde iş birliğimizi genişletmek için sabırsızlanıyoruz” diye konuştu. Hepsiburada'nın sokak hayvanlarının barınma, beslenme ve tedavisine uzun süredir destek verdiğini vurgulayan Hepsiburada Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Direktörü Cem Tanır şunları ifade etti: “Sokak hayvanları için bugüne kadar çok sayıda sivil toplum kuruluşuyla iş birliği yaptık. Barınak iyileştirilmesinden beslemeye, kurtarmadan tedaviye çeşitli destekler verdik. Bugün de Kurtaran Ev'le işbirliğimize bir yenisini ekleyerek dernek tarafından korumaya alınan sokak hayvanlarının çip ve karne destekçisi olduk. Takip, bakım, tedavi ve sahiplendirme için ilk adımın çip ve karne olduğunu düşünüyor, Kurtaran Ev'e destek vermekten memnuniyet duyuyoruz.” Hepsiburada, sivil toplum kuruluşlarına platform üzerinden dijital destek kartı satışı yaparak daha fazla kişiye ulaşma, desteklerini artırma imkanı da sunuyor. Hayvanseverler Hepsiburada üzerinden Kurtaran Ev'in yaşam alanı oluşturma, kısırlaştırma, çip, mama ve tedavi için oluşturduğu dijital destek kartlarını satın alarak dayanışmayı büyütebiliyor. Kurtaran Ev mağazasında farklı ihtiyaçlara yönelik, farklı meblağlarda satışa sunulmuş 21 dijital destek kartı yer alıyor. Yapılan açıklamaya göre; Hepsiburada'da dijital destek kartı satmak isteyen sivil toplum kuruluşlarının hepsiyurekten@hepsiburada.com adresine taleplerini ve destek toplama amaçlarını aktaran e-posta göndermesi gerekiyor.

Türkiye ile Brezilya arasında sağlık turizmi alanında işbirliği Haber

Türkiye ile Brezilya arasında sağlık turizmi alanında işbirliği

Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Başkanı Prof. Dr. Aysun Bay ve beraberindeki heyet, Brezilya Federal Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Carlos Martıns Ceglıa’yı makamında ziyaret etti. Prof. Dr. Aysun Bay, Brezilya Federal Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Carlos Martıns Ceglıa’ya heyetlerini kabullerinden dolayı teşekkür ederek, sağlık turizmi alanında Türkiye ile Güney Amerika ülkeleri arasında iş birliği yapmak istediklerini dile getirdi. Brezilya Federal Cumhuriyeti’nin önemli bir ülke olduğunu ve Türkiye’nin Güney Amerika’ya açılan kapısı olabileceğini ifade eden Prof. Dr. Bay, “Sağlık turizmi alanında Brezilya iş birliği yapabileceğimiz ülkelerin başında gelmektedir. Türkiye, sağlık turizmi alanında son yıllarda sağlık turizmindeki marka değerini en üst seviyeye yükseltmiştir. Ülkemizde anlaşma yapmış olduğumuz termal otellerle ve hastanelerle Brezilya ile sağlık turizmi alanında iş birliği yapmak istiyoruz. Alternatif tıp alanında özellikle yapmış olduğumuz çalışmalarla ilgili olarak şifalı bitkilerin de tanıtımını yapmak istiyoruz. Alternatif tıp alanında yapmış olduğum çalışmalar sonucunda şahsıma bitkilerin profesörü lakabı verilmiştir. Ayrıca, yaşlı turistlerin bakımı ve rehabilitasyonu amacıyla klinik konukevleri, geriatrik tedavi merkezleri ile ülkemize gelecek yaşlı turistlere hizmet vermeyi düşünüyoruz. Bu amaç Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu, 2024 yılında sağlık turizmine katkı sağlamak amacıyla, Türkiye Cumhuriyetinin de destek ve katkılarıyla, Brezilya Federal Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği işbirliği ile sağlık turizmi alanında on-line ve fiziki olarak iş forumu ve konferansları yapmak istiyoruz. Sağlık sektöründeki Türk şirketleriyle birlikte Brezilya Federal Cumhuriyeti’ne kalabalık bir heyetle ziyaret gerçekleştirecek ve ikili anlaşmalar yapacağız. Türkiye Cumhuriyeti ile Brezilya Federal Cumhuriyeti arasındaki İş birliğinin daha da güçlenmesi gerekir. Sizleri ve değerleri diplomatlarınızı en kısa zamanda ASATUF Genel Merkezi’nde görmekten mutluluk duyacağız.” dedi. Brezilya Federal Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Carlos Martıns Ceglıa ise Türkiye ile Brezilya arasında pek çok alanda işbirliğinin mevcut olduğunu ifade ederek, “Tarım, gıda, İthalat, ihracat ve sağlık alanı gibi pek çok alanda Türkiye ile iş birliğini geliştirmek ve güçlendirmek isteriz. Bu amaçla Brezilya Federal Cumhuriyeti ile ASATUF arasında sağlık turizmi alanında iş birliği yapmak isteriz. Bu amaçla heyetler arasında ikili görüşmelerin başlamasını isteriz. Alternatif Tıp konusunda da aynı şekilde iş birliğimizi geliştirmek isteriz. Bu amaçla Brezilya Federal Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği olarak en kısa zamanda sizleri ülkemizde misafir etmek isteriz.” ifadelerine yer verdi.

KKTC ile Türkiye arasında turizm işbirliği Haber

KKTC ile Türkiye arasında turizm işbirliği

Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine destek olmak için ülke tanıtımı, destinasyon pazarlaması, markalaşma ve pazarlama konularında deneyimlerini paylaşacak. Bu iş birliği çerçevesinde teknik danışmanlık da sağlanacak. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), 2023 yılında Lefkoşa'da gerçekleştirilen "Türkiye Cumhuriyeti -KKTC Kültür ve Turizm Ortak Çalışma Grubu 1. Toplantısı" sonrasında, turizm endüstrisinde sürdürülebilir dönüşümü teşvik etmek ve ülke tanıtımını yeniden planlamak amacıyla Türkiye ile birlikte turizm odaklı tanıtım ve markalaşma iş birliği başlattı. KKTC turizmi geliştirme projesi ‘Ada Kıbrıs’ 2024 Haziran itibariyle başlatılan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin turizm odaklı iletişim kampanyası, Türkiye ve diğer hedef pazarlar için farklı yaklaşımlar içeriyor. ‘‘Ada Kıbrıs’’ projesi, Türkiye'deki hedef kitleye Kuzey Kıbrıs'ın kültürel değerlerini, ada yaşamını, lezzetlerini, doğasını ve deneyimlerini tanıtmayı hedefliyor. Visit and Feel/Taste/See/Discover/Experience/Dream/Fun/Dive kampanyası İngiltere ve diğer pazarlarda uygulanacak. Her iki Bakanlık, Kuzey Kıbrıs'ın imajını yeniden konumlandırarak turizm talebini artırmayı ve özgün bir marka kimliği oluşturmayı amaçlıyor. Ada Kıbrıs İletişim kampanyası kapsamında Kuzey Kıbrıs'a özgü el sanatlarından ilham alan logo, koza işi, sandık oymacılığı, Lefkara ve Lapta işi gibi çiçek deseni renkleriyle Ada'nın tarihi, kültürü, doğası, gastronomisi, eğlence/festival ve spor deneyimlerini sembolize ediyor. Projenin tanıtım programı KKTC’nin başkenti Lefkoşa’daki tarihi Büyükhan’da gerçekleşti. ‘‘KKTC ile işbirliği yaparak iki ülkenin turizmine katkı sağlamayı amaçlıyoruz’’ Programa katılan Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Gökhan Yazgı ‘‘KKTC ile işbirliği yaparak iki ülkenin turizmine katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Türkiye’nin yeni turizm stratejimizde yeni kararlar aldık. Kıbrıs’ı kendi parçamız olarak görüyoruz. Türkiye ile KKTC’yi partner olarak görüp tanıtım filmleri çektik. Çok yönlü geri dönüşler aldık. Turist sayısında oldukça artışlar olduğunu gözlemledik. 6 ayda 1 milyona yakın turist Kıbrıs’a geldi. Yeni proje ile turist sayısını artırmak için elimizden geleni yapacağız’’ şeklinde konuştu. Kampanyanın tanıtımında konuşan KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, “Türkiye’deki herkesin KKTC’ye gelmesini istiyoruz. Aynı dili aynı para birimini kullanan bu adaya gelmeleri çağrısını yapıyoruz. Amacımız Türkiye’nin her köşesine ulaşmak. Türkiye’den gelen turistin artması için yıllar öncesinden yola çıktık şimdi maliyeti daha düşük bir miktarda milyonlara ulaşabildiğimizi görüyoruz. Bu uzun yolda siz değerli hemşehrilerimizin ve tüm destinasyon paydaşlarımızın desteği çok önemli. Ada Kıbrıs’ımız için hep birlikte daha iyisini yapmak için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” dedi. KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı Müsteşarı Serhan Aktunç ise “Ada Kıbrıs” iletişim kampanyası ile Kuzey Kıbrıs’ın, Türkiye pazarında imajını yeniden konumlandırmayı, Türkiye’deki hedef kitlenin Kuzey Kıbrıs ziyaret motivasyonunu çeşitlendirmeyi, Türkiye’den Kuzey Kıbrıs'a olan turizm talebinin artırmayı, ilgi çekici ve özgün bir marka kimliği oluşturmayı, Kuzey Kıbrıs’ın eşsiz bir seyahat deneyimi sunan, kültürel öğeleri güçlü, sıcak ve konuksever insanların yaşadığı bir ada ülkesi olarak pazarlamayı hedefledik” diye konuştu. Visit and Feel/Taste/See/Discover/Experience/Dream/Fun/Dive çatı konseptli kampanya, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin kültür, tarih, gastronomi, spor, macera, sağlık, wellness ve eğlence gibi zenginliklerine hitap eden esnek bir iletişim modeli olarak tasarlandı. Kampanya, Kuzey Kıbrıs'ın hedef pazarlardaki bilinirliğini artırmak amacıyla İngiltere'de Haziran ayında başladı. Çatı konseptli kampanya stratejisi, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne gelen ziyaretçilere geniş bir turizm ürün yelpazesi sunmayı ve tatil deneyimini güçlü bir şekilde iletmeyi hedefliyor. Kampanya, çeşitli ürün ve deneyim gruplarına odaklanarak motive edici bir iletişim kuruyor. Haziran'dan Temmuz ortasına kadar süren kampanya toplamda yaklaşık 50,5 milyon gösterime ulaştı ve bunların 141 bin 161'i ilk kez adanın tanıtımıyla karşılaştı. Kampanyanın gelecek dönemlerde de belirli periyodlarla 12 ay boyunca sürdürülmesi planlanıyor.

ASATUF ile TİKA arasında sağlık işbirliği Haber

ASATUF ile TİKA arasında sağlık işbirliği

Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu ile Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı (TİKA) arasında sağlık turizmi noktasında işbirliği yapılması konusunda fikir birliğine varıldı. Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Başkanı Prof. Dr. Aysun Bay Karabulut ve beraberindeki heyet, TİKA Başkanı Serkan Kayalar ve Ajans yetkililerini ziyaret etti. Federasyon Başkanı Prof. Dr. Aysun Bay Karabulut, TİKA’nın Türkiye’nin parlayan yıldızı olarak dünyanın dört bir yanında Türk Bayrağı’nı gururla dalgalandırdığını belirterek, “Yalnızca haritada değil, gönül coğrafyalarında da yaptığı hizmetler ile nüfuz ve önem kazanmaktadır. Biz, insanı yaşat ki devlet yaşasın anlayışını şiar edinmiş bir millet ve devletiz. Nerede bir mazlum var ise onun sesini duyurmayı düstur edinen bir yapımız var. TİKA Başkanlığımız yaptığı hizmetler ile hem kültürel mirasımızı korumakta hem de dünyadaki birçok farklı milletin imdadına yetişip koruyup, kollamaktadır. Biz de yaptığımız her çalışmanın odağına insanı aldığımız için, TİKA ile her türlü işbirliğimizde cansiperane mücadele edeceğimizi belirtmek istiyorum’’ dedi. TİKA Başkanı Serkan Kayalar ise TİKA’nın yaptığı çalışmalar ve ürettiği politikalar ile dünyanın gıpta ile takip ettiği bir kurum olduğunu ifade ederek “Biz gönül coğrafyasının sınırlarının olmadığını biliyoruz. Bu yüzden başka ülkelerle olan kilometrelerce mesafeler, bizim için yalnızca sayılardan ibarettir. Nerede bir mazlum varsa, nerede alınması gereken bir sorumluluk varsa, biz oradayız. Şanlı ve köklü tarihimizden aldığımız ilham bizleri yaptığımız çalışmalarda asla yormuyor, aksine daha da sıkı çalışmamıza vesile oluyor. Sanayi ve Ticaret Konfederasyonu’nun (SANKON) ve ona bağlı olan Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu’muzun çalışmalarını takip ediyor, biliyoruz. Birçok ülke nezdinde sağlık turizmi alanında gerçekleştirdiği faaliyetler toplum nezdinde herkesin takdirini kazanmış durumda. Dünyanın dört bir yanında yaptığımız çalışmalarda işbirliği içinde olmak ve özellikle Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu’nun yapacağı çalışmaları desteklemek bizleri ziyadesiyle mutlu edecektir.’’ açıklamalarında bulundu. Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Başkanı Prof. Dr. Aysun Bay Karabulut, TİKA Başkanı Serkan Kayalar ve kurum heyetini federasyonun genel merkezine davet etti. TİKA Başkanı Kayalar ise Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu’nu Genel Merkezi’ni ziyaret etmekten duyacağı mutluluğu dile getirdi.

Türk Hava Yolları-AİRBUS- Rolls-Royce arasında işbirliği Haber

Türk Hava Yolları-AİRBUS- Rolls-Royce arasında işbirliği

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “2053 hedeflerimiz kapsamında mevcutta 57 olan aktif havalimanı sayımızı 61’e çıkaracağız” dedi. Airbus ve Rolls-Royce iş birliği ile hayata geçirilecek olan Stratejik Türkiye Gelişmiş Programı lansmanı Türk Hava Yolları Genel Yönetim Merkezi Vip Toplantı Salonu’nda yapıldı. Programa, Airbus ve Rolls-Royce üst yönetiminin yanı sıra Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Milli Savunma Bakan Yardımcısı Bilal Durdalı, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, Rolls Royce CEO’su Tufan Ergin Bilgiç, Airbus CEO’su Guillaume Faury, Türk havacılık ve uzay şirketlerinin temsilcileri, İngiltere Başkonsolosu, Fransa ve İspanya’nın da müsteşarları katıldı. Türk Hava Yolları, Aralık 2023’te verdiği 150 adet A321neo ve 80 adet A350 kesin uçak siparişini Airbus ve Rolls-Royce ile kutlamak üzere İstanbul’daki genel merkezinde bir araya geldi. Yapılan ortaklık doğrultusunda Rolls-Royce, potansiyel bir bakım, onarım ve revizyon (MRO) operasyonunun kurulması ve daha fazla tedarik zinciri çözümleri dahil olmak üzere, Türkiye’de bir dizi endüstriyel girişimin uygulanması konularında araştırmalara başlayacak. Bu girişimler ile Türk Hava Yolları’nın büyüme hedeflerinin desteklenmesi, Türk havacılık endüstrisinin daha güçlü hale getirilmesi ve geliştirmesi amaçlanıyor. “Ülkemizin havacılık alanındaki üretiminin artırılması konusunda mutabık kalındı” Uraloğlu programda yaptığı konuşmasında, "Türk Hava Yolları’nın Airbus firmasından 80 adedi kesin ve 25 adedi satın alma hakkı olmak üzere toplam 105 adet A350 tipi ve 150 adedi kesin 100 adedi satın alma hakkı olmak üzere toplam 250 adet A321NEO tipi uçağın satın alım anlaşmasını imzaladılar. Rolls-Royce firmasıyla da A350 uçaklarının motor bakım hizmeti ile yedek motorlarının temin edilmesi yönünde anlaşmaya vardı. Ayrıca, söz konusu uçak alımları kapsamında Airbus ve Rolls-Royce ile Rekabetçi Endüstriyel İş Birlikleri konusunda da müzakereler yapıldı. Türk Hava Yolları, Airbus ve Rolls-Royce arasında ülkemize yeni iş paketleri getirilmesi, yerli havacılık servis sağlayıcıları ve parça üreticilerini bu firmalarla buluşturarak ülkemizin havacılık alanındaki üretiminin artırılması konusunda mutabık kalındı” dedi. “131 ülkede 346 noktaya uçuş gerçekleştiriyoruz” 2002 yılından sonra havacılığı özel sektör işletmelerine açarak rekabet ortamı oluşturduklarının altını çizen Uraloğlu, İstanbul Havalimanı başta olmak üzere yeni havalimanları inşa ettiklerini söyledi. İç hatlardaki aktif havalimanı sayısını 26’dan 57’ye yükselttiklerini vurgulayan Bakan Uraloğlu, “2053 hedeflerimiz kapsamında mevcutta 57 olan aktif havalimanı sayımızı da 61’e çıkaracağız. Hava ulaştırma anlaşmamız bulunan ülke sayısının ise 81’den 174’e çıkararak 2002 yılında dış hatlarda 50 ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken bugün 131 ülkede 346 noktaya ulaştık” şeklinde konuştu. “Uçuş sayısı bir önceki yıla göre yüzde 14,9 artış gösterdi” Geçen sene 57 havalimanında 214 milyon insanın yolculuk yaptığının altını çizen Uraloğlu, “Yolcu trafiğinde; İstanbul Havalimanımız, Avrupa’da 1’inci, dünya’da 7’inci, Antalya Havalimanımız; Avrupa’da 10’uncu dünya’da 41’inci, Sabiha Gökçen Havalimanımız ise; Avrupa’da 11’inci, dünya’da 43’üncü sırada yer aldı. Avrupa birincisi olan İstanbul Havalimanımız da günlük ortalama bin 386 uçuş gerçekleşiyor. Avrupa’da ilk kez İstanbul Havalimanımız da hayata geçirilecek 3 paralel pist ile aynı anda 3 uçağın inip kalkması sağlanacak. Bu sistem hayata geçtiğinde İstanbul Havalimanının bir daha birinciliği kaptırmayacağına emin olabilirsiniz. Ayrıca Türk hava sahamızda 2023 yılında gerçekleşen transit üst geçişler dahil uçuş sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 14,9 artış göstererek 2 milyon 167 bin 19’a yükseldi. Yani, 2023 yılında Türkiye semalarından yaklaşık her 15 saniyede bir uçak geçti” diye konuştu. “Türk Hava Yolları dünyayı kanatları altına almış bulunuyor” Türk Hava Yolları’nın 20 Mayıs 1933’te 5 uçak ve 30’dan az çalışanla başlayan serüveninin bugün dünyanın en fazla ülkesine uçan hava yolu olarak devam ettiğini belirten Uraloğlu, “Türk Hava Yolları’nın bugün dünya sivil havacılık sektöründe dünya devleriyle yarışır bir konuma gelmesindeki bu sıra dışı başarının altında az önce sizlere anlattığım gerçekler ve yönetici kadrosundan pilotuna, teknisyeninden kabin ve kokpit ekibine Türk Hava Yolları bünyesinde geçmişten günümüze çalışan binlerce Türk Hava Yolları çalışanın gayretleri ve emekleri ile Türk Hava Yolları’nın yıllardır tıkır tıkır çalışan kusursuz organizasyonu yatıyor. Tüm bunlar sayesinde de Türk Hava Yolları, 91 yıllık bilgi birikimi, modern altyapısı ve 440 uçaklık zengin filosuyla bugün neredeyse tüm dünyayı kanatları altına almış bulunuyor” dedi. “THY hava kargo hizmetleriyle, geçen yıl taşıdığı ücretli kargo miktarını yüzde 16 artırdı" Havacılık sektöründe büyük hedefleri olduğunu belirten Uraloğlu, “Bu hedeflere kısa sürede ulaşabilmek için yöneticilerinden teknisyenine tam anlamıyla kenetlenmiş bir Türk Hava Yolları emin adımlarla yoluna devam edecektir. Hiç şüphesiz Türkiye’nin en büyük markası olan Türk Hava Yolları, 85 milyon insanımızın gurur kaynağıdır. Sizlerin bu motivasyonla çalışarak önümüzdeki hedefleri yakalayacağınıza eminim. Unutmayalım ki Türkiye Yüzyılı hedeflerimizin gökyüzündeki en güçlü temsilcisi Türk Hava Yolları’dır. THY, 24 kargo uçağı ve 416 yolcu uçağıyla 133 ülkedeki 364 noktada sunduğu hava kargo hizmetleriyle, geçen yıl taşıdığı ücretli kargo miktarını yüzde 16 artırdı. Turkish Cargo’da, Ayeta verilerine göre 2023’te dünyanın en büyük 4. Hava kargo taşıyıcısı oldu. Ayrıca, THY 2023 yılında Apex ve Skytrax gibi kuruluşlardan önemli ödüller almayı sürdürdü. Hiç şüphesiz Türk Hava Yolları ülkemizin en değerli markasıdır. Yeni hamleleriyle bu başarısını sürdürmeye devam edecektir. Bu markayı çok iyi korumak ve geliştirmek 85 milyon olarak hepimizin görevidir” ifadelerine yer verdi. “İstanbul Havalimanı 2023’te uçuş sayısı bakımından Avrupa’nın en yoğun havalimanı oldu” İstanbul Havalimanının her yıl yeni rekor ve başarılarla havacılık sektörü hizmetine devam ettiğini söyleyen Uraloğlu, “2022’de toplam 64 milyon 518 bin 73 yolcunun kullandığı havalimanımızda yüzde 18’lik bir artışla 2023 yılında 78 milyon yolculuk oldu. İstanbul havalimanımız 2023’te uçuş sayıları açısından Avrupa’nın en yoğun havalimanı oldu. Dünyanın en büyük havayolu şirketlerinden biri olan Türk Hava Yolları da İstanbul Havalimanımız ile birlikte artık dünyanın 1 numaralı havayolu şirketi olma yolunda emin adımlarla yürümektedir” dedi. “Türk Hava Yolları Türk ekonomisine 56 Milyar dolar kazandırdı” THY'nin ekonomiye 56 milyar dolar kazandırdığını belirten Uraloğlu, “Bu nedenle Türk Hava Yolları’nın global pazardaki rekabet gücünü daha da artırmak zorundayız. Biliyoruz ki Türk Hava Yolları, kıtalararası yolcu akışından daha büyük pay almak için de hem Avrupa hem de Orta Doğu menşeli dev havayolu firmalarıyla kıyasıya rekabet ediyor. Bu rekabet kapsamında Türk Hava Yolları uçak filosunu da her daim genç tutmayı planlıyor. Türk Hava Yolları tedarik zinciri, turizm ve diğer dolaylı katkılar ile Türkiye ekonomisine 56 milyar dolar kazandırdı. 2024 yılı hedefimiz ise 63 milyar dolar. Önümüzdeki yaklaşık 10 yıllık plan kapsamında da bu katkının 144 milyar dolar olmasını hedefliyoruz” diye konuştu. “İstanbul havacılık alanında global bir ulaşım üssü oldu” Uraloğlu, Türk Hava Yollarının 2033 yılına kadar Uçak filosu büyüklüğünü 813’e, Yolcu sayısını 171 milyona, kargo miktarını ise 3,9 milyon tona taşımayı hedeflediğini belirterek, “Dijitalleşme hususunda havayolları arasında dünyada ilk 3 içerisine girmeyi ve Karbon Nötr Havayolu olmayı planlıyor. Bahsettiğim hedefler ve hem ülkemiz havayolu sektörü hem de Türk Hava Yolları adına paylaştığım istatistikler iki şeyi ortaya koyuyor. Türk Hava Yolları hızla büyüyen bir hava yolu şirketi ve İstanbul da havacılık alanında global çapta önemli bir ulaşım üssü oldu” şeklinde konuştu. “Rekorlara imza atacağımıza inanıyorum” Türk Hava Yolları ile Airbus ve Rolls-Royce firmalarının karşılıklı kazanımlara dayanan uzun soluklu bir geçmişleri olduğunu belirten Uraloğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: “Aramızda bulunan Airbus ve Rolls-Royce’un kıymetli yöneticileri sizler de bunları çok iyi biliyorsunuz. Bu uzun süreli ilişkiler elbette karşılıklı güvenin sonuçları. İşte bu güven ortamını kazan-kazan ilkesine dayalı yeni hamle ve yatırımlarla taçlandırarak uzun dönemli iş birliklerimize yenilerini katmalıyız. Böylece havacılık alanında hep rekorlarla geride bıraktığımız son 22 yıl gibi 2024 yılında da sizlerin çabaları ve desteğiyle inşallah yine rekorlara imza atacağımıza canı gönülden inanıyorum. Bu düşüncelerle Türk Hava Yolları ile Airbus ve Rolls-Royce Firmaları arasında imzalanan stratejik iş birliklerine dayalı niyet mektubunun şimdiden başta tüm paydaşları olmak üzere Türk havacılık sektörümüze ve ülkemize hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum.” “Türkiye kendi haberleşme uydusunu üretebilen 11 ülkeden biri olacak” Temmuz ayında uzaya fırlatılmaya hazırlanan TÜRKSAT 6A’nın yerlilik oranı 80’in üzerinde olduğunu dile getiren Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, “Havacılık sanayimiz, bugün üst düzey yöneticileri bizlerle birlikte olan Airbus ve Rolls Royce başta olmak üzere, birçok küresel uçak ve motor üreticisinin tedarik ortakları arasında yerini alıyor. Havacılık yapısallarında geçtiğimiz yıl bir milyar dolar ihracat hacmine ve 10 milyar dolar sözleşme büyüklüğüne ulaştık. Havacılık alanında kazandırdığımız tesislerle sanayimizin ihtiyaç duyduğu hassas dökümleri de ülke içerisinde gerçekleştiriyoruz. Önümüzdeki dönemde, Uluslararası Uzay İstasyonu’nda yeni bilimsel araştırmalar yürütmek ve uluslararası iş birliklerini güçlendirmek adına yeni projeler başlatacağız. Yeni nesil uydu geliştirmede küresel bir oyuncu olmayı, bölgesel konumlandırma ve zamanlama sistemimizi geliştirmeyi ve uluslararası bir uzay limanı kurarak uzaya erişimi güvence altına almayı hedefliyoruz. Yerli ve millî özgün hibrit roketimizle Ay Projesi’ni gerçekleştireceğiz. Uzun süren çalışmalar sonunda, bütün kritik alt sistemlerini yerli ve millî olarak geliştirdiğimiz TÜRKSAT 6A haberleşme uydumuzun üretimini tamamladık. Temmuz ayında uzaya fırlatmaya hazırlandığımız millî haberleşme uydumuz TÜRKSAT 6A’nın yerlilik oranı 80’in üzerindedir. TÜRKSAT 6A’yı devreye aldığımızda, Türkiye kendi haberleşme uydusunu üretebilen 11 ülkeden biri olacak” şeklinde konuştu. “Ülkemizi çok daha güçlü ekonomik büyüklüklere taşıyacağız” Programda konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat ise “Bu bir birlikte büyüme, birlikte gelişme kazan kazan ilişkisi olacaktır. İki tarafta bundan çok memnun kalacaktır. Biz Ticaret Bakanlığı olarak ihracatımızın hem mal ihracatında hem hizmetler ihracatında gelişimi için kendi bakanlık bütçemizden yaptığımız destek çalışmaları, Eximbank kredileri, İGE kefalet çalışmaları ile yüze yakın destekleme modülleriyle ihracatçılarımızın yanındayız ve onların hizmetindeyiz. Bu işbirliği için de faydalı olabilecek en önemli iki programımızdan birisi küresel tedarik zinciri KTZ Yetkinlik Projesi desteklerimizdir. Tasarımdan gelişmeye, üretime ve tedarike varıncaya kadar bir destek programıdır. Yüzde 50 oranında 2 yıl süresince bu programa giren başarılı olan firmalara destek sağlıyoruz. 2024 yılı itibariyle de firma başına 42 milyon lira bir destek sunduk. Şu ana kadar 172 firma 180 projede bu destek programından yararlandı. Savunma ve havacılık sanayideki şirketlerde Bu programlara katılmaktadırlar. Değerli Cumhurbaşkanımızın bizlere çizdiği Türkiye vizyonu ile ülkemizi çok daha güçlü ekonomik büyüklüklere taşıyacağız. Halkımızın refah düzeyinin, satın alma gücünün artmasını başaracağız. Türk Hava Yolları’nın şu ana kadar ki büyük başarısı ve itibarının önündeki 10 yıllık programla dünyada ilk üç arasına katılımını sağlayacak bu programda başarılı olmasını diliyorum” dedi.

Turkcell ve Huawei’den gelecek nesil teknolojiler için iş birliği Haber

Turkcell ve Huawei’den gelecek nesil teknolojiler için iş birliği

Turkcell ve Huawei, dünyanın en önemli mobil teknoloji etkinliği olarak kabul edilen Mobil Dünya Kongresi’nde (MWC24) bir araya gelerek yenilikçi teknolojilerin geliştirilmesi konusunda iş birliği protokolleri imzaladı. Bu anlaşmayla iki şirket 5.5G, yeşil teknolojiler ve yapay zekâ destekli şebeke otomasyonu ortak inovasyonu alanlarında sektöre öncülük edecek iş birliklerini hayata geçirecek. İki şirket, 5.5G konusunda Pasif IOT, RedCap (Reduced Capability) ve diğer 5.5G/5G-Advanced teknolojileri dahil olmak üzere birçok 5.5G teknolojisi ve 5.5G ağlarının geliştirilmesinde birlikte çalışmayı hedefliyor. Yeşil enerji anlaşmasında ise GPON'da derin mod enerji tasarrufu, sahalarda güneş enerjisi ve yeşil enerjinin kullanımı ve enerji verimliliği yoluyla karbon ayak izlerini azaltmayı planlıyor. 'Ortak İnovasyon' anlaşması çerçevesinde ise ağ otomasyon süreçlerini yapay zekâ tabanlı, kullanıcı merkezli ve kendi kendini optimize eden ağlara odaklanılacak. Dr. Ali Taha Koç: “Yenilikçi teknolojiler için iş birliklerine imza atıyoruz” Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç iş birliğine ilişkin yaptığı açıklamada, “Turkcell olarak, teknoloji alanındaki gelişimi en üst seviyeye taşımak için konusunda lider ulusal ve uluslararası şirketlerle iş birliklerine imza atmaya devam ediyoruz. Huawei ile yaptığımız iş birliğiyle 5.5G ve yeşil teknolojilerin yanı sıra yapay zekâ bazlı şebeke otomasyonu amaçlı ortak inovasyon çalışmalarımızın kapsamını genişletiyoruz. Yapılan anlaşmaları, telekomünikasyon alanında yenilikçi teknolojilerin geliştirilmesi için de önemli bir adım olarak görüyoruz” dedi. Phillip Gan: “Turkcell ile yeni teknolojiler geliştireceğiz” İmza töreni sonrasında konuşan Huawei Başkan Yardımcısı Phillip Gan şunları söyledi: “Teknoloji alanında lider çözüm ortakları olarak 5.5G ve yeşil teknolojilerin yanı sıra yapay zekâ bazlı şebeke otomasyonu konularında Turkcell ile ortak inovasyon için iş birliğimizi geliştiriyoruz. Amacımız yaptığımız iş birlikleriyle yeşil kalkınmayı da göz önünde bulundurarak ortak başarıyı yakalamak. Turkcell ile geliştirdiğimiz yeni teknolojilerle insanların hayatlarını kolaylaştırmayı ve sürdürülebilirliğe de katkıda bulunmayı hedefliyoruz.” Turkcell ile Huawei’nin 10 Gbps testleri başarıyla tamamlanmıştı Turkcell ile Huawei, geçtiğimiz hafta 5G test laboratuvarında gerçekleştirdiği denemede 5.5G (5G Advanced) teknolojisini kullanarak saniyede 10 Gigabit veri indirme hızını aşmıştı. Turkcell'in 5G ve ötesi yeni nesil teknolojiler kapsamında yaptığı Ar-Ge ve test çalışmalarının önemli bir adımı olarak öne çıkan bu testle mobil internet teknolojilerinde çığır açacak bir başarıya imza atılmış oldu.

Kuveyt Türk'ten BankPRO iş birliği Haber

Kuveyt Türk'ten BankPRO iş birliği

Kuveyt Türk, ihale süreçlerinde tüzel müşterilerine kolaylık sağlayacak bir iş birliğine imza attı. Kuveyt Türk'ten yapılan açıklamaya göre, katılım finans esasları doğrultusunda geliştirdiği yenilikçi ürün ve hizmetleriyle 34 yıldır müşterilerine hizmet veren Kuveyt Türk, müşterilerinin hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. Kuveyt Türk, kamu ihale pazarına yönelik finans sektörüne özel geliştirilmiş Türkiye’nin 'ilk' fintech çözümü olan Saas yazılım firması BankPRO ile işbirliğine gitti. İşbirliği kapsamında Kuveyt Türk, Kamu İhale Kurumu’nun paylaştığı ihalelere giren müşterilerine, gerçekleştirilmesi planlanan ve ilgili firmaların faaliyet konularını içeren tüm ihaleleri erkenden bildirecek. İş birliğiyle, Kuveyt Türk, herhangi bir koşul veya ücret olmaksızın tüzel müşterilerinin iş alanlarını geliştirmelerini ve rakiplerinden öne çıkmalarını sağlayacak. Kuveyt Türk müşterileri, uzayan ihale listelerini ve süreçlerini incelemek için vakit kaybetmeden kendilerine uygun ihalelerden vaktinde haberdar olacak. Tüzel müşteriler, ihtiyaç duydukları teminat mektuplarını ise Kuveyt Türk Mobil veya internet şube üzerinden hızlı şekilde temin ederek ihale süreçlerinde bir adım öne geçecek. - 'Müşterilerimiz ihalelerden erkenden haberdar olacak ve teminat mektuplarını hızlıca alabilecek' Açıklamada görüşlerine yer verilen Kuveyt Türk KOBİ Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Abdurrahman Delipoyraz, teknoloji ve inovasyonu odaklarına alarak müşterilerin güncel talep ve ihtiyaçlarını karşılamaya devam ettiklerini belirtti. Müşterilerinin taleplerini dijital başvurularla en hızlı şekilde karşılayan finans kuruluşlarından biri olduklarını ifade eden Delipoyraz, 'Tüzel müşterilerimiz, 2017 yılından bu yana fiziki şubelerimizin yanı sıra internet şubemiz üzerinden teminat mektubu başvurusu yapabiliyor. Müşterilerimize, Kuveyt Türk Mobil’den de teminat mektubu başvurusu yapma hizmetini bu yılın ağustos ayında sunmaya başladık.' açıklamasında bulundu. Türkiye'nin önde gelen finansal teknoloji şirketlerinden BankPRO ile iş birliği yaptıklarını bildiren Delipoyraz, şunları kaydetti: 'Amacımız müşterilerimize kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak işletmelerinin büyümesine katkı sağlamak. Müşterilerimiz, girebilecekleri ihalelerle ilgili kendilerine göndereceğimiz e-postalar aracılığıyla ihaleler hakkında detaylı bilgilere hızlıca ulaşabilecek. Müşterilerimize iletilen ihale bilgileri; firmanın faaliyet konusu, ortalama iş tutarları ve diğer detaylar analiz edilmek suretiyle yapay zekâ tarafından oluşturuluyor. Tüzel müşterilerimiz, herhangi bir operasyonel maliyete katlanmadan bankamız aracılığıyla rakiplerinden önce ihale bilgilerine ulaşmış oluyor. Bu bilgilendirmeler; müşterilerimize işletme stratejilerini geliştirmeleri, potansiyel fırsatları değerlendirmeleri ve rekabet avantajı elde etmeleri konusunda yardımcı olmaktadır. Böylece müşterilerimiz, doğru kararlar alarak işlerini genişletebilecek ve başarılı adımlar atabilecek.' Delipoyraz, tüzel müşterilerin, ihtiyaç duydukları teminat mektuplarını Kuveyt Türk Mobil üzerinden diledikleri an hızlı bir şekilde alabildiklerini belirterek, müşterilerin güncel ihtiyaç ve taleplerini yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle karşılamak için çalışmalarına artan hızda devam edeceklerini ifade etti.

Hyundai ve University College London'dan işbirliği Haber

Hyundai ve University College London'dan işbirliği

Hyundai Motor Company ve University College London (UCL), karbon nötr geleceğin teknolojilerini ortaklaşa araştırma konusunda anlaşmaya vardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Company, karbon nötr geleceğin teknolojilerini ortaklaşa araştırmak için dünyaca ünlü University College London (UCL) ile ortaklık kurdu. Hyundai, Londra'da yapılan bu anlaşma ile birlikte hidrojen üretimi, hidrojen yakıt hücreleri ve elektrifikasyon teknolojisi için araştırma ve geliştirme alanlarında aktif bir şekilde rol alacak. Hem Güney Kore hem de Birleşik Krallık, 2050 yılına kadar karbon nötrlüğü sağlamayı hedeflerken, Hyundai de bu anlaşmaya istinaden çevre dostu teknolojilere yönelik sürekli araştırma ve geliştirme yatırımlarıyla hidrojen ekonomisinin gelişimini hızlandırmayı ve gelecekte sürdürülebilir bir mobilite ekosistemi gerçekleştirmeyi hedefliyor. UCL, küresel üniversite sıralamasında sürekli olarak üst sıralarda yer alırken aynı zamanda sayısız Nobel ve Fields Madalyası gibi prestijli ödüllere sahip kişileri de bünyesinde barındırıyor. Hyundai ve UCL, hidrojen üretimi, yakıt hücreleri ve elektrifikasyon alanlarında karbon nötrlüğünü gerçekleştirmek için gelecekteki mobilite teknolojilerini ortaklaşa araştıracak. Hyundai ayrıca, şirketin 2045 yılına kadar karbon nötrlüğü elde etme hedefini temel alarak, çalışmalarını hızlandıracak.

Citroen ve MediaMarkt'tan işbirliği Haber

Citroen ve MediaMarkt'tan işbirliği

Citroen'in elektirkli aracı Citroen Ami, MediaMarkt İstanbul Marmara Park Tech Arena mağazasında müşterilerle buluşuyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Citroen, MediaMarkt ile yeni bir işbirliği gerçekleştirdi. Bu kapsamda, sıfır emisyon değerine sahip, tamamen elektrikli yapısıyla tüm kent merkezlerinde ulaşım imkanı sağlayan Citroen Ami, 'MediaMarkt Tech Arena'da müşterilerin beğenisine sunuluyor. MediaMarkt İstanbul Marmara Park mağazasında, yeni mağaza konsepti ile tüm teknolojiseverlere eşsiz bir atmosferde, en yeni teknolojileri deneyimleyebilecekleri çok özel bir mağaza oluşturuldu. Hem bireysel müşteriler hem de kurumsal firmaların kısa mesafelerdeki mobilite ihtiyaçlarını karşılayarak popülerliğini sürdüren Citroen Ami, mağazanın girişinde yer alan müşteri deneyim merkezindeki Citroen standında sergileniyor. Müşteriler, özel olarak kurulan bu stantta Citroen Ami modelini inceleme ve online satın alma imkanlarından yararlanabiliyor. Stantta 6 ay boyunca, Citroen Ami'nin yenilikçi ve ulaşılabilir mobilite çözümleri müşterilerle buluşturulacak. Mağazada butikler ve satış alanındaki mini deneyim alanları ile en yeni teknolojiler ziyaretçilerle buluşturulurken, teknoloji trendlerine dokunarak doğrudan deneyimleme imkanı sunuluyor. - Yüzde 100 elektrikli mobilite çözümü Citroen Ami, sıfır emisyon değerine sahip tamamen elektrikli yapısıyla tüm kent merkezilerine özgürce erişim imkanının yanı sıra sessiz ve dingin bir sürüş sağlıyor. Sürekli hareket halinde olmayı gerektiren kent yaşamının gereklerine uygun bir yapı sunan Ami, yeni bir ulaşım formatında sadece bugünün değil, aynı zamanda yarının da kent sorunlarına yanıt veriyor. Tamamen elektrikli sürüş modu sayesinde Ami, şehir merkezinin en dar alanlarında bile erişim sağlıyor ve kullanım maliyetlerini minimuma indiriyor. - 75 kilometreye kadar elektrikli sürüş menzili Yüzde 100 elektrikli Citroen Ami, 45 kilometre/saate kadar hızlara ulaşabilen, debriyajsız, yumuşak ve akıcı bir sürüşün yanı sıra elektromotorun ürettiği yüksek tork değeri sayesinde ilk hareket anından itibaren yüksek çekiş gücü sunan dört tekerlekli bir bisiklet. Üstelik araç, elektrikli güç-aktarma organıyla tamamen sessiz bir sürüşe imkan tanıyor. Şehir içinde özgürce ulaşım imkanı sunan Ami, tek bir şarj ile 75 kilometreye kadar elektrikli sürüş menziline ulaşabiliyor. Bu, çoğu çalışanın işe gidip-gelme gereksinimini karşılıyor. 5,5 kWh kapasiteli lityum-iyon batarya araç zeminine gizlenmiş durumda ve yolcu tarafı kapı eşinde bulunan kablo ile kolaylıkla şarj edilebiliyor. Citroen Ami'yi şarj etmek için yolcu kapısının içinde bulunan entegre kabloyu, standart bir prize (220 V), tıpkı bir akıllı telefon veya dizüstü bilgisayar gibi takmak yeterli oluyor. Sadece 3 saat içinde yüzde 100 şarj olabilen Citroen Ami ile özel şarj istasyonu ihtiyacı da son buluyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.