Hava Durumu

#Ispartakule

TOURISMJOURNAL - Ispartakule haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ispartakule haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Edirne-İstanbul Arası Hızlı Tren ile Kısalıyor Haber

Edirne-İstanbul Arası Hızlı Tren ile Kısalıyor

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi kapsamında Edirne’yi İstanbul’a bağlayacak hızlı tren hattındaki çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Proje, 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy hattı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule hattı ve 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı hattı olmak üzere 3 etaptan oluşuyor. ÇERKEZKÖY-KAPIKULE HATTI TAMAMLANIYOR Projenin ilk etabı olan 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule hattındaki çalışmaların 2025 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor. Edirne kent merkezinde inşa edilen 680 metre uzunluğundaki Tunca Nehri viyadüğü büyük oranda tamamlandı. Ayrıca Kapıkule Sınır Kapısı güzergahındaki çalışmalar da sürüyor. 2019 yılında yapımına başlanan proje tamamlandığında, Halkalı ile Kapıkule arasındaki seyahat süreleri yolcu trenlerinde 3,5 saatten 1 saat 35 dakikaya, yük trenlerinde ise 8 saatten 3,5 saate düşecek. 2028’DE TAMAMI KULLANIMDA OLACAK AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal, projenin tüm etaplarının 2028 yılı sonuna kadar tamamlanmasının planlandığını açıkladı. Aksal, ilk etap tamamlandığında 2025’te Çerkezköy ile Sofya arasında tren seferlerinin başlayacağını belirtti. İSTANBUL HAVAALANI VE KUZEY MARMARA BAĞLANTISI Projenin iki hızlı tren hattı içerdiğini ifade eden Aksal, "Birinci projede hızlı tren Kapıkule-Çatalca oradan İGA İstanbul Havaalanı'na geçecek. Havaalanından üçüncü köprü üzerinden Ankara'ya bağlanacak. Önceki dönem Ulaştırma Bakanımızın ifadesiyle 'Demir Kuzey Marmara' diye tarif edilen bir yol var, bu ikinci bir hat olacak. Edirnelileri İstanbul Havaalanına bağlayacağı için o da çok önemli" sözlerini kaydetti.

Bakan Uraloğlu: Haber

Bakan Uraloğlu: "Seyahat Süresi 4 Saatten 1,5 Saate İnecek"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule Demiryolu Hattı'nın ışık görme törenine katılarak, projeyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, tamamlandığında mevcut hat kapasitesini 4 kat artıracaklarını ve yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresinin ise 8,5 saatten 3,5 saate düşeceğini belirtti. Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi, toplamda üç etaptan oluşuyor. Bunlar; 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve şu an tamamlanan 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etabı. Bakan Uraloğlu, tüm etapların tamamlanmasıyla Türkiye'nin hızlı tren hattı kapasitesinin büyük ölçüde artırılacağını vurguladı. "SEYAHAT SÜRESİNİ 4 SAATTEN 1.5 SAATE DÜŞÜRMEYİ PLANLIYORUZ" Bakan Uraloğlu, "Tüm etapların tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat artırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresini ise 8,5 saatten 3,5 saate düşürmeyi planlıyoruz" dedi. Ayrıca 6,4 kilometrelik çift tüp TBM tüneli, 634 metre uzunluğunda 2 adet aç-kapa tünel ve 1,38 kilometrelik açık hattın altyapı ve üstyapı çalışmalarının devam ettiğini açıkladı. Projenin 2025 sonunda tamamlanması hedefleniyor. "İSTANBUL'U KAPIKULE HATTINA ENTEGRE EDECEĞİZ" Bakan Uraloğlu, İstanbul'u Kapıkule hattına bağlayacak bir hattın inşaatına da devam edildiğini belirterek, "Çalışmalarımız tamamlandığında Ispartakule'den devam edecek 67 km'lik hatla, İstanbul'u mevcut Halkalı İstasyonu'ndan yolcu ve yük hizmetlerini sağlayacak şekilde Çerkezköy ilçesine oradan da Kapıkule Hattı'na entegre edeceğiz. Halkalı - Çerkezköy demiryolu hattımız ulusal demiryolu ağımızın önemli bir parçasını oluşturacağı gibi Marmaray'ın devamı olarak Halkalı'dan sonrası için bir banliyö hattı gibi de çalışacak" diye belirtti. Halkalı-Ispartakule hattının tamamlanmasının ardından, İstanbul’un raylı sistem ağı daha da genişleyecek. Marmaray, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve diğer metro hatlarıyla birleşerek, 3.1 milyon İstanbullunun ulaşımını kolaylaştıracak. Bakan Uraloğlu, yeni hattın bölgedeki vatandaşların günlük ulaşımını daha ekonomik ve hızlı hale getireceğini belirterek hattın geniş yayılım ağını anlattı. Bakan Uraloğlu, demiryolu uzunluğunun 2003 yılında 11 bin kilometre olduğunu, son yapılan yatırımlarla bu uzunluğun 13 bin 919 kilometreye çıktığını da duyurdu. Ayrıca, Avrupa ile olan demiryolu bağlantılarının güçlendirileceğini ve ticari hareketliliğin artacağına dikkat çekti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.