Hava Durumu

#İstanbul Turizm Fuarı

TOURISMJOURNAL - İstanbul Turizm Fuarı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İstanbul Turizm Fuarı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Fuar ekimde... Sağlık turizminin kalbi İstanbul'da atacak Haber

Fuar ekimde... Sağlık turizminin kalbi İstanbul'da atacak

Dünya sağlık turizminin devleri, İstanbul Turizm Fuarı'nda (ITF) bir araya gelecek. Bu yıl 9-10 Ekim tarihleri arasında İstanbul Yenikapı-Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi'nde ikinci kez kapılarını açacak olan fuar, 35 ülkeden 15 bin turizm profesyonelini ağırlamaya hazırlanıyor. ÇEŞİTLİLİK ARTIYOR Bu yıl sonunda 60 milyon turist 60 milyar dolarlık gelir hedefine odaklanan Türkiye, turizmde çeşitliğini artırıyor. Bu kapsamda, sektörün en büyük gelir kalemlerinden biri olan sağlık turizminde vites yükselten Türkiye, yıl sonunda sağlık turizminden 4 milyon dolar gelir hedefliyor. 2023'te 160 ülkeden, 1 milyon 538 bin 643 kişinin sağlık hizmeti almak için Türkiye'ye geldiğini belirten Dream Project Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO'su Volkan Ataman, sektörden 3 milyar dolar gelir elde edildiğini kaydetti. Sağlık turizmi sektörünün bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre kişi sayısını yüzde 20 artırdığını belirten Ataman, "İlk üç ayda 428 bin 72 hastaya sağlık hizmeti verildi. Sektör buradan da 850 bin dolar gelir elde etti" dedi. İLK 5 HEDEFİNE KATKI SUNACAK Türkiye'nin sağlık turizminde dünyada 7'nci sırada yer aldığını belirten Ataman, hedefin ilk 5 olduğunu kaydetti. Bu hedefe destek vermek amacıyla geçen yıl ilkini düzenledikleri ITF'te sağlık turizmi sektörünü özel bir panelle ele aldıklarını belirten Ataman, bu yıl da fuarla eşzamanlı 'Turizm Zirvesi' düzenleyeceklerini söyledi.

İstanbul Turizm Fuarı için geri sayım Haber

İstanbul Turizm Fuarı için geri sayım

İstanbul Turizm Fuarı’nın (ITF) ikincisi için hazırlıklar başladı. 9-10 Ekim 2024 tarihlerinde düzenlenecek olan fuara 10 bin metrekarelik bir alana sahip olan Yenikapı-Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde yapılacak. Fuarla eş zamanlı düzenlenecek olan ‘Turizm Zirvesi’nde sektör değerlendirmesi ve yeni dönem vizyonu ele alınırken, 9 Ekim akşamı İstanbul’da gerçekleştirilecek olan ITF Gala party ile sektör paydaşları bir araya gelecek. Swissotel The Bosphorus İstanbul’da da düzenenlenen basın toplantısında yeni iş ortakları bulmak ve mevcut iş ortakları ile iş birliğini artırmak amacıyla geçen yıl ilk kez ITF’yi düzenlediklerini anlatan Dream Project Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Volkan Ataman, “Sadece sektör profesyonellerini ağırladığımız fuarda çok güçlü işbirliklerine imza atıldı. ‘Turizm sektörü tüm renkleriyle bir araya geliyor’ mottosuyla yola çıktığımız ITF ilk yılına rağmen sektörde büyük ses getirdi. O nedenle ikincisi için çok güçlü bir talep oluştu. Bu yılki fuarımız çok daha güzel işbirliklerine vesile olacak. Sektörün yol haritası bu fuarda çizilecek” dedi. İki gün sürecek fuarda 15 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin bir araya geleceğini aktaran Ataman, “Uluslararası hosted buyer programımız ile potansiyel acente ve tur operatörleri 3 gün İstanbul’da en üst düzeyde ağırlayarak ve destinasyonumuzu tanıtarak katılımcılarımızla bir araya getireceğiz. Avrupa’nın en seçkin ve lider tur operatörlerinin üst düzey yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşecek programda BDT pazarı, Orta ve Kuzey Avrupa, Amerika kıtası, Asya, Uzakdoğu, Okyanusya, Afrika, Güney ve Doğu Avrupa pazarlarından Türkiye’yi hedefleyen potansiyel tur operatörleri, outgoing acenteleri, Luxury travel ve incentive firmaları bir araya geliyor. Katılımcılarımız hem hosted buyerlarla hem de profesyonel ziyaretçilerle 8 binin üzerinde B2B görüşmeler yaparak ticari hacimlerine ve tanıtımlarına ciddi katkılar sağlayacak” diye konuştu. İstanbul Turizm Fuarı’nın ülkemizin tanıtımına ve küresel iş birliklerinin geliştirilmesine vesile olması temennisinde bulunan Türkiye Otelciler Birliği Başkanı Müberra Eresin, “Türkiye’nin turizm alanında en önemli fuarlarından biri olma yolundaki İstanbul Turizm Fuarı’nın gelecekte daha ileriye giderek ülkemizin turizmi ve tanıtımını önemli bir noktaya getirmesini bekliyoruz. İstanbul Turizm Fuarı, dünyanın birçok noktasından turizm profesyonellerini buluşturmanın yanı sıra turizm pazarını canlandırmak üzere yeni ürün ve destinasyonların tanıtımının yapıldığı, sektörümüz açısından önemli bir mecra konumdadır” dedi. Fuarın ülkeler arası turizm ilişkilerinin de gelişmesine önemli katkılar sunacağına inandıkların belirten Eresin, Fuar kapsamında özellikle yurtdışından ülkemize gelecek profesyonel satın almacıların, yani ‘hosted buyer’ların ülkemizde faaliyet gösteren sektör mensuplarıyla görüşerek karşılıklı geliştirecekleri iş birliklerinin bölgeler arası kalkınmaya destek olacağı gibi turizm potansiyelimizin geliştirilmesine, Türkiye’nin tanıtılması ve pazarlanmasına destek olmasını bekliyoruz” dedi. Basın toplantısında konuşma yapan Akdeniz Turistik Otelciler Ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, “Turizm fuarları arasında geçen yıl yerini alan İstanbul Turizm Fuarı ilk kez yapılmış olmasına rağmen başarılı bir performansla bu yıl yeniden düzenleniyor. Tüm paydaşlarımızla bir araya gelmemize olanak sağlayacak uluslararası bir nitelik kazandı. Dünyada profesyönel fuarlar varlığını daha güçlü bir şekilde sürdürüyor. Tüketicilerin özellikle online’a yönelmesiyle, B2B organizasyonlar turizm sektörü özellikle konaklama sektörü için büyük önem taşımaya başladı.” dedi. Kavaloğlu, “Türkiye turizminin bugün geldiği noktaya baktığımızda fuar organizasyonlarının turizm hacmimizle paralel bir profesyönellikte ve sayıda olması gerekiyordu. 2023 yılında bu yöndeki beklentiyi karşılayan ITF'nin, oldukça verimli ve profesyonel yapısı bu fuarın sektör temsilcilerinin uluslararası buluşma noktası olacağına inanıyoruz” diyerek sözlerini sürdürdü. Basın toplantısında söz alan, Türsab Yönetim Kurulu Üyesi Yıldırım Taş ise “Seyahat acentaları ve tur operatörlerinden otellere, MICE şirketlerinden, Kongre Bürolarına, IT ve Teknoloji firmalarından ulaştırmacılara kadar turizm sektörünün tüm alanlarını kapsayan çok geniş yelpazeden katılımcıları bir araya getirecek olan İstanbul Turizm Fuarı’nın, sektörümüze yeni bir soluk kazandıracağına yürekten inanıyorum. Bunda şüphesiz ki uzun yıllardan bu yana turizme çok büyük hizmetlerde bulunan değerli meslektaşım Sayın Mete Vardar’ın ve Volkan Ataman’ın kıymetli çalışmalarının büyük katkısı olacak” dedi. TÜRSAB olarak fuarı destekleyeceklerine dikkat çeken Taş, “yarım asrı aşan deneyim ve Türkiye’nin en köklü turizm meslek örgütü olmanın getirdiği sorumlulukla TÜRSAB olarak biz de geçmişte olduğu gibi bundan sonra da ülkemiz turizminin gelişimine fayda sağlayan, değer katan tüm etkinliklere katkı sunmaya devam edeceğiz. Bu çerçevede Türkiye Seyahat Acentaları Birliği olarak bu yıl ikinci kez gerçekleştirilecek olan İstanbul Turizm Fuarı’na destek vermekten büyük mutluluk duyduğumuzu ifade etmek istiyorum” dedi. Geçen yıl İstanbul Fuar Merkezi’nde 3 bin 712 metrekare alanda düzenlenen ITF’yi 13 bin 500 turizm profesyoneli ziyaret etmiş, 50 ülkeden 250 satın alıcı hosted buyer olarak yer almıştı. Geçen yıla göre talebin 1.5 kat artması beklenen fuara, yeni firmalar da katılırken geçen yılki katılımcılar da daha büyük metrekarelerde yer alacak. 15 binin üzerinde turizm profesyonelinin ziyaret edeceği fuarda otel ve acente kontartları yapılırken erken rezervasyon kampanyalarının startı burada verilecek ve yeni sezon anlaşmalarının ilk imzası da burada atılacak. Fuarla eş zamanlı olarak gerçekleştirilecek ‘Turizm Zirvesi’ nde bu sene 7 ayrı konu başlığında ulusal ve uluslararası konuşmacılar yer alacak.

Dünya turizm profesyonelleri bir araya geldi Haber

Dünya turizm profesyonelleri bir araya geldi

İstanbul Kongre Merkezi'nde 2 gün süren İstanbul Turizm Fuarı, tüm dünyadan ve ülkemizden turizm sektörü firmalarını ve profesyonellerini bir araya getirdi. İstanbul Turizm Fuarı'nın bu yıl farklı bir konseptle gerçekleştiğini belirten POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, otelciler, acenteler ve tur operatörlerine yeni işbirlikleri için önemli bir imkan sunulduğunu söyledi. Turizm sektörünün 2024 yılı için hazırlıklarına şimdiden başladığını ve katılımın yüksek olduğunu da vurgulayan Girgin, uluslararası İstanbul Turizm Fuarı sayesinde iş hacminin daha da artacağına inandığını dile getirdi. VERİMLİ BİR FUAR Fuar kapsamında firmaların birbirleriye görüşerek hem yurtiçi hem de yurtdışına yeni destinasyonların tanıtıldığı ve anlaşmaların da imzalandığını dile getiren Girgin, “Sektörel işbirliğini geliştirmek, iş hacmini artırmak, yeni destinasyonların tanımı ve pazarlanması için önemli bir platformdayız. Yurt içi ve yurtdışından önemli katılımcılar yer alıyor. Fuara kapsamında gerçekleştirilen seminerlerde de 2023 yılı değerlendirilirken 2024 yılı için neler yapılabilir konuları tartışılıyor. Sektör adına verimli bir fuar olduğunu söylemek gerekiyor” diye konuştu. BODRIUM'U YENİ ACENTELERE TANITTIK Bodrium Hotel & SPA olarak, Bodrumun tanıtımı ve yeni işbirlikleri için farklı acentelerle de görüştüklerini kaydeden Girgin, sözlerine şöyle devam etti: “Merkez Avrupa, Amerika ve orta doğulu acentelerle bir çok görüşme gerçekleştirdik. Kendilerine yeni bir destinasyon olarak Bodrum'u tanıtarak kentin ve otelimizin özelliklerini ve imkanlarını anlattık. Yılın 12 ayı açık olan Bodrium Hotel olarak ortadoğu gibi yeni pazarlardaki iş hacmimizi geliştirmek için tanıtım çalışmalarımızı sürdürüyoruz”

Turizm Sektöründe Sinema ve Dizilerin Rolü Haber

Turizm Sektöründe Sinema ve Dizilerin Rolü

İstanbul Turizm Fuarı'nda yapılan oturumda, turizm sektöründe sinema ve dizilerin önemi tartışıldı. Netflix İçerik Direktörü Pelin Diştaş, Türk içeriklerinin turizmi nasıl etkilediğini anlattı. Yapımcı Onur Güvenatam ise Türk içeriklerinin daha güçlü tanıtılması gerektiğini vurguladı. Oyuncu Merve Dizdar ise Türk hikayelerinin dünyaya açılmasının önemine değindi. İstanbul Turizm Fuarı'nda, "Turizm Sektöründe Sinema ve Dizilerin Rolü" başlıklı oturum gerçekleşti. İstanbul Kongre Merkezi'nde düzenlenen oturumda yapımcı Onur Güvenatam, Netflix İçerik Direktörü Pelin Diştaş ve oyuncu Merve Dizdar konuştu. Netflix İçerik Direktörü Pelin Diştaş, turizm ve sinema sektörünün karşılıklı olarak birbirlerini beslediklerine değinerek, "Netflix olarak lokalin gücüne inanıyoruz, Türkiye'nin gücüne inanıyoruz. Türkiye'den hikayeler anlatıyoruz. Türk hikayelerine güveniyoruz." dedi. Geçtiğimiz yıl Türkiye dışındaki 20 farklı ülkede yaptıkları bir araştırmadan bahseden Diştaş, "Netflix'te Türk içeriklerini izleyenlerin izlemeyenlere göre oranına baktık. Platformda Türk içeriklerini izleyenlerde Türkiye'ye gelme oranı 2.5 kat daha da artmış, Türkçeyi öğrenme arzusu ise 4.5 kat artmış. En çok turist getiren ülkeler Birleşik Arap Emirlikleri, ABD ve Brezilya olarak tespit edilmiş. Dolayısıyla Netflix yapımlarında Türkiye'yi görüp buranın kültürünü, tarihini merak ediyorlar." ifadelerini kullandı. Diştaş, Netflix olarak son 5 yılda yerli yatırımlarını arttırdıklarını aktararak, "40'dan fazla yerli içerik ürettik daha da üretmeye devam edeceğiz. Netflix'in diğer lokal ülkelerinden de Türkiye'de çekimler yapma istekleri geliyor; Almanya'dan, Fransa'dan talepler var. Biz onları da Türkiye'ye çekmek istiyoruz, illa Türk içeriği olması gerekmiyor gelin burada çekin işleriniz diye. Tabii bunun için altyapının sağlıklı ve disiplinli olması gerekiyor." dedi. "İçeriklerimizi daha güçlü tanıtmalıyız" Yapımcı Onur Güvenatam da Türk içeriklerinin çok kuvvetli olduğunu fakat sektör olarak bir öz eleştiride bulunulması gerektiğine değinerek, "Şöyle bir öz eleştiri yapabilirim; ürettiğimiz şey çok kıymetli fakat bunun değerini yeterince bildiğimizi düşünmüyorum. İçeriklerimiz kıymetli ama onların değerini yani tanıtımlarını daha güçlü hale getirmeliyiz." değerlendirmesinde bulundu. Türk yapımların gücünü hikayelerinden aldığına işaret eden Güvenatam, "İngilizce konuşulan bir içeriğin dünyayı dolaşması ya da İspanyolca konuşulan bir içeriğin dünyada satılması kolay. Ama Türkçe dünyada çok az konuşulan bir dil olmasına rağmen içeriklerimizin bu kadar çok dünyayı dolaşması muazzam bir başarı." açıklamasını yaptı. "Bizim hikayelerimiz dünyadakilere göre daha duygusal" 76. Cannes Film Festivali'nde En İyi Kadın Oyuncu Ödülü'nün sahibi oyuncu Merve Dizdar ise TRT'de yayınlanan "Masumlar Apartmanı" dizisiyle kitleler tarafından tanındığını belirterek, "Masumlar Apartmanı'yla çok güzel mesajlar aldım. Bizim hikayelerimizin, ülkemizin hikayelerinin tanıtılması gerektiğini düşünüyorum ve bunu çok da iyi yapıyoruz. Dünyaya açılmak çok önemli uzun zamandır sektörümüz zaten bunu yapıyordu, ben de elimden geleni yapıyorum." ifadelerini kullandı. Dizdar, kariyeri boyunca işlerini çok iyi yapan insanlarla birlikte çalışma şansı bulduğuna dikkati çekerek, "Bizim hikayelerimiz dünyadakilere göre daha duygusal ve daha çok empati kurulabilecek hikayeler bence." şeklinde konuştu. İstanbul Turizm Fuarı yarın da Türkiye ve dünyadan turizm profesyonellerini ağırlamaya devam edecek.

Seyahat acenteleri İstanbul Turizm Fuarı'nda buluşacak Haber

Seyahat acenteleri İstanbul Turizm Fuarı'nda buluşacak

Turizmin tüm renklerini bir araya getirme mottosuyla Dream Project organizasyonunda, 4-5 Ekim 2023 tarihleri arasında, İstanbul Kongre Merkezi’nde bu yıl ilk kez kapılarını açacak olan İstanbul Turizm Fuarı, ulusal ve uluslararası turizm profesyonellerini bir araya getirecek. 50 ülkenin Türkiye’ye en çok turist ve grup gönderen acenta ve tur operatörlerini B2B toplantılar ile katılımcılarla buluşturacak fuar, aynı zamanda Türkiye’nin ticari hacmini arttırma yönünde önemli bir rol üstleniyor. Profesyonel randevu sistemi Yurtdışından gelen satın alıcılar ile stand açan fuar katılımcıları, online randevu sistemi üzerinden randevu alarak standlarında B2B görüşmeler yapma fırsatı bulacak. Aynı zamanda www.istanbulturizmfuari.com.tr web sitesinde ziyaretçi kaydı oluşturan sektör temsilcileri de stand açan fuar katılımcılarından randevu alabilecek. 15 binin üzerinde turizm profesyoneli 5 bin 356 metrekare alanda yer alacak fuarın, dünyadan ve Türkiye’den turizm profesyonelleri, oteller, etkinlik mekanları, tur operatörleri, acentalar, toplantı destek firmaları ve servis sağlayıcıları, MICE profesyonelleri ve diplomatik temsilcileri ağırlayarak 220 katılımcı firma ve 15 binin üzerinde turizm profesyonelini buluşturması hedefleniyor. Sadece turizm sektöründe faaliyet gösteren profesyonellerin ağırlanacağı fuarda, online randevu sisteminde planlanacak randevular ve B2B görüşmelerle özel işbirliklerine de imza atılacağı öngörülüyor. Büyük bir ticari hacim yaratması hedeflenen fuarın, güçlü işbirliklerinin de başlangıç durağı olması bekleniyor. 4 Ekim 2023 akşamı Swissotel The Bosphorus’ta gerçekleştirilecek ITF Gala Party ile de sektör profesyonelleri eğlenirken aynı zamanda networklerini geliştirme fırsatı bulacak. Turizm zirvesi ile sektöre yön verecek Fuar kapsamında gerçekleşecek Turizm Zirvesi’nde ulusal ve uluslararası konuşmacılar ile turizm sektöründeki yeni trendler belirlenip 2023 yılı sezonu değerlendirilirken, 2024 yılı beklentileri masaya yatırılacak. Turizm Zirvesi kapsamında; Almanya Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Norbert Fiebig, İspanya Seyahat Acentaları Birliği Konfederasyonu Başkanı Carlos Garrido, Fransa Tolouse Turizm Board , Suudi Arabistan Turizm Board temsilcileri gibi dünyadan ve Türkiye’den çok önemli isimler panelist olarak yer alacak. Sağlık turizmi de bu fuarda Fuarda ayrıca Trust Global iş birliği ile sağlık turizmi dünyasının kapıları aralanacak. Dünya genelindeki sağlık turizmi paydaşları ile biraraya gelerek sektördeki güncel gelişmeleri takip etmek ve yenilikçi fikirlerle dolu bir etkinlik deneyimi yaşamak isteyenler için kaçırılmayacak bir fırsat sunan fuarda Medical Tourism Pavillion’unda sağlık kuruluşları (hastane-klinik-acente)  yer alacak. İstanbul turizm fuarının sunacağı katkılar *İstanbul’un tam şehir merkezinde (ICC) yer alacak fuar sadece sektör profesyonellerine yönelik olacaktır. *Kontrat dönemi olması dolayısıyla otel-acenta kontratları için mükemmel bir zamanlama fırsatı sunacaktır. *Erken rezervasyon kampanyalarının başlangıç dönemi olması sebebiyle tüm markaların kampanyalarını aynı anda duyurulmasını sağlayacaktır. *Uluslararası önemli acentalar ve tur operatörleri, karar verici satın alıcı olarak fuarımızda bulunacaktır. *Fuar için özel olarak hazırlanan B2B platform üzerinden sadece (karar verici satın alıcı) hosted buyerlar ile değil, profesyonel ziyaretçiler ile de B2B toplantılar yapılacaktır. *Ulusal ve Uluslararası konuşmacılar ile gerçekleştirilecek ‘’Turizm Zirvesi’’ ile yeni trendler ele alınacak ve 2023 turizm sezonu değerlendirmesi ile 2024 beklentiler masaya yatırılacaktır. *Fuar kayıt alanı dünyaca ünlü yeni dijital medya ajansı Ouchhh firmasının yapay zeka ile dünyaca ünlü eserleri yer alacak ve sektör paydaşları kayıt alanında bu deneyimi tecrübe edebilecekler. *Global karar verici satın alıcılara boğazda üst düzey tekne gezisi ve tarihi yarım ada gezisi ile destinasyon tanıtımı yapılacaktır. *Fuarın ilk gün akşamı Swissotel The Bosphorus Otel’de Ouchhh eserleri ile gerçekleştirilecek ITF Gala Party katılımcılar için eşsiz bir deneyim olacaktır.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.