Hava Durumu

#Itb Berlin

TOURISMJOURNAL - Itb Berlin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Itb Berlin haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

SunExpress, Berlin'de Türkiye'yi Tanıttı Haber

SunExpress, Berlin'de Türkiye'yi Tanıttı

Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, dünyanın en büyük turizm fuarı ITB Berlin’de “Türkiye Turizmi: Deniz, Kum ve Güneşten Çok Daha Fazlası” panelini düzenledi. SunExpress ev sahipliğinde düzenlenen panel, tur operatörlerinden hava yolu şirketlerine, otellerden turizm profesyonellerine çok sayıda ziyaretçiden yoğun ilgi gördü. Panelde SunExpress CEO’su Max Kownatzki, TUI Almanya CEO’su Stefan Baumert ve Berlin Brandenburg Havalimanı CEO’su Aletta von Massenbach turizm ve seyahat sektörüne dair değerlendirmelerde bulundu. SunExpress CEO’su Max Kownatzki, “Önümüzdeki yaz dönemi için rezervasyonlarımızın geçen yıla kıyasla %23 daha yüksek olması, Türkiye’ye seyahat etme arzusunun ve talebin çok güçlü olduğuna işaret ediyor. Türkiye, deniz, kum ve güneşten çok daha fazlası. Tüm paydaşlarımızla birlikte Türkiye’nin, zengin tarihi ve kültürü, benzersiz lezzetleri ve her mevsime uygun spor ve aktiviteleri ile yılın her zamanı için ideal, çok yönlü bir destinasyon olduğunu anlatıyoruz. Türkiye’nin turizm elçisi olarak, güçlü talebi karşılamak adına yaz için kapasitemizi artırıyor, aynı zamanda kışa da yatırım yapıyoruz” dedi. TUI Almanya CEO’su Stefan Baumert, “Türkiye’ye yönelik seyahat talebi önemli ölçüde artmaya devam ediyor. Bununla birlikte bu yıl TUI olarak Almanya’dan 1 milyon ziyaretçi hedefimizi aşmayı hedefliyoruz. Bunu başarmak için SunExpress ile uçuş seçeneklerimizi genişletiyoruz. Türkiye’deki otelcilerle kurduğumuz yakın ortaklıklar, bu yaz en iyi sahil lokasyonlarında yeni ve daha da kaliteli konaklama imkânları sunmamızı sağlayacak. Misafirlerin yaz tatillerinden beklentileri oldukça yüksek, bu nedenle tur operatörleri, hava yolları ve oteller arasındaki yakın iş birliği çok önemli. Özellikle Antalya, Kemer’deki yeni TUI Magic Life Beldibi otelimiz için heyecanlıyız” şeklinde konuştu. Berlin Brandenburg Havalimanı CEO’su Aletta von Massenbach, “Türkiye, Berlin’de yaşayanlar için en popüler destinasyonlardan biri. Bu nedenle SunExpress ile kurduğumuz güçlü iş birliğinden büyük mutluluk duyuyoruz. SunExpress, Berlin için yaz uçuş programını haftalık 56 bağlantıya ve yeni destinasyonlarla genişleterek kapasite ve frekans artışı sunuyor. Bu, SunExpress’in Berlin Brandenburg Havalimanı’na ve başkent bölgesine verdiği önemin bir göstergesi. Bu yaz SunExpress’in Berlin’den Türkiye’nin 10 şehrine sunduğu direkt uçuşlarla yolcular, istedikleri destinasyona daha sık ve aktarmasız olarak ulaşabilecekler” dedi. SunExpress, Chatbot ve Videocall hizmetini ITB Berlin’de tanıttı SunExpress, dijitalleşme stratejisi kapsamında yenilikçi çözümlerine bir yenisini daha ekledi. Seyahat acenteleri ve iş ortakları için Chatbot (sohbet robotu) ve Videocall (görüntülü arama) sistemlerini hizmete sunmaya başlayan SunExpress, bu sayede B2B sektöründeki hizmet kalitesini daha da geliştirmeyi hedefliyor. Yeni Chatbot ve Videocall hizmetlerini ilk kez ITB Berlin’de tanıtan SunExpress, fuar süresince ziyaretçilere bu servisleri standında deneyimleme imkânı sundu.

Türkiye, depremlere rağmen turizmde talep görüyor Haber

Türkiye, depremlere rağmen turizmde talep görüyor

Antalya Sahildeki bir plaj büfesinde, gazetecilerle bir araya gelen Sili, Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat'ta meydana gelen depremlerin ardından yaklaşık 30 bin afetzedeyi otellerde misafir ettiklerini, diğer imkanların devreye girmesiyle bu sayının şu an 6 bin civarında olduğunu belirtti. "2023 geçen seneyi aşan bir sezon olarak görünüyor" Bu yıl ki turizm sezonunun 2022'den daha iyi olacağını öngördüklerini dile getiren Sili, "Rusya'da hala uçak koltukları netleşmemiş durumda. Onlarla yaptığımız görüşmelerde de turist sayısının 2022'nin altında olmayacağı, hatta üzerinde olacağı şeklinde. 2023 sezonu bizler açısından sayısal anlamda geçen seneyi aşan bir sezon olarak görünüyor." ifadelerini kullandı. Sili, Türkiye ve İspanya'nın şu anda en popüler tatil bölgelerinden olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu: "Yaşanan depremlerden dolayı 4 haftalık süreçte rezervasyonlar neredeyse sıfırlanmıştı. Buna rağmen şu an iyi gidiyoruz. Her şeye rağmen haziran itibarıyla çok ciddi oranda yatak ihtiyacı olduğunu görüyoruz. Türkiye talep görüyor. Her ne kadar fiyatlarımızı yükselttiysek de hala biz tercih edilen bir bölgeyiz. Bir diğer taraftan Avrupalılar da Türkiye'ye destek olalım, tatile gidelim anlayışı içinde." Sili, Berlin'de düzenlenen 54. ITB Berlin Turizm Fuarı'nın da bu yılki sezon açısından olumlu geçtiğini ifade etti.

“Türk Turizmi 2023 Sezonunda Vites Büyütecek” Haber

“Türk Turizmi 2023 Sezonunda Vites Büyütecek”

Girgin, pandemi nedeniyle 3 yıllık bir aradan sonra gerçekleşen ve referans fuarı olarak gösterilen uluslararası organizasyona 180 ülkeden 90 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katıldığına dikkat çekti. Türkiye'nin sunduğu hizmet kalitesiyle yıllardır kendini ispatlayan önemli bir turizm pazarı olduğunu kaydeden Yiğit Girgin, “Fuarda destinasyon tanıtımı ve pazarlamaları odaklı bir yapı vardı. Ülke turizmi noktasında Türkiye yoğun ilgi gördü. Fuarda alanımız büyüktü, katılım da güçlüydü. Türk Hava Yolları ve Bakanlığımızın stantları birçok heyeti ağırladı. Bu anlamda gerek Türkiye gerekse de, Bodrum özelinde önemli bağlantılara imza atıldı. Türkiye artık büyük bir oyuncu olarak turizm sektöründe global bir rekabet içinde yer alıyor. 2023 yılında da vites büyütmeye devam edeceğiz. Bunun başında, egzotik turizm destinasyonlarını içeren Asya - Pasifik ülkeleri yer alıyor. Dubai, Katar gibi Arap ülkeler ise özellikle lüks segmentteki konaklama imkanlarıyla dünyaya açılmış durumda” diye konuştu. 2023’TE YİNE İYİ BİR SEZONA İMZA ATACAĞIZ Türkiye'nin sektördeki istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü dile getiren Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ülke olarak turizmde yönetici ihraç eden bir pozisyondayız. Yurtdışında yüksek kademelere Türk yöneticilerin geldiğini görüyoruz. Ürün ve hizmet kalitemiz, fiyatlandırmalar bu sezonun daha da hareketli geçeceği yönünde bizleri cesaretlendiriyor. 2023 yılı, 2022 yılının üzerinde bir planlama kapasitesine sahip olacak. Depremler nedeniyle yavaşlayan satışlar yavaş yavaş açılıyor. Bu da bizlere temkinli olmak zorunda olduğumuzu ve daha değişik enstrümanlarımızın da devreye alınması gerektiğini söylüyor. Deprem sonrasında ülkenin ne kadar zor şartlarda olursa olsun, ne kadar hızlı toparlanabildiğini hep birlikte yaşadık. Nisan ayında İngiliz pazarı başlıyor. Almanlar da bu yıl geçtiğimiz yıla göre talep artışı gösterecek. Rusya'nın tek pazarı neredeyse Türkiye olacak. Global pazardaki durum ne olacak tam belli değil. Çünkü seçim ortamı veya bitmeyen savaş gibi unsurlar da var. Her şey normal şartlarda seyrettiği takdirde, 2023 yılı geçtiğimiz yıla göre daha da iyi olacaktır. Türkiye turizmi 2023 sezonu için önemli bir ivme yakalayacak” AFETE KARŞI GÜÇBİRLİĞİ Bodrumlu turizmciler olarak ülkemizde yaşanan büyük deprem afetinden etkilenenlere konaklama olanağı sunduklarını kaydeden Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Bodrum turizmcisi, yaşanan deprem afetine karşı güçlü bir dayanışma sergiledi. İlk etapta Muğla’da 40 bin civarında, Bodrum’daki otel ve evlerde yaklaşık 10 - 11 bin depremzede vatandaşımız konaklıyor. Devletimiz, depremzede vatandaşlarımızı otellerde ağırlandıktan sonra konuklarımızı ikinci etapta daha sabit bir yerde konaklatabilmeyi amaçlıyor. Bu yıl Türkiye’deki maliyet artışları ciddi oranda yükseldi. Bunun önümüzdeki süreçte biraz daha durulacağını düşünüyorum. İç pazarda alım gücünde bir daralma gerçekleşebilir. Otelciler iç piyasanın da yararlanabilmesi için alternatifler sunacaktır. Fiyatlar artsa bile insanlar farklı konaklama imkanlarından yararlanacaklar” YENİ SEZONA HAZIRIZ Bodrium Hotel & SPA olarak yeni sezona güçlü bir şekilde hazırlandıklarını hatırlatan Girgin, “Bodrium'da insan kaynağı ve iş geliştirme odaklı çalışmalarımız sürüyor. Yeni oluşturduğumuz iş geliştirme departmanımızla birlikte personel eğitimlerine hız verdik. Hizmet kalitemizi daha da yükseltiyoruz. Bodrium Otelcilik, İanua SPA ve TYRO İtalyan Restaurantımızda kalite ve servis konusundaki yenilikçi çizgimizi sürdürüyoruz. Kendimizi lokal anlamda da tanıtabilmek için organizasyon ve sponsorluklara devam ediyoruz. Yerel dokuyu tanıtmak için misafirlerimizle güçlü diyaloglar kuruyoruz. Burada Bodrum’un gastronomisini, tarihi ve doğal özelliklerinin detaylarını vermek için çalışıyoruz. Ciddi bir kalite yönetim sistemi uyguluyoruz. Yeşil otelcilik konusunda adımlar atıyor ve karbon ayak izini en aza indirmek için çalışmaya devam ediyoruz. 2023 yılı için konuklarımızı en güzel şekilde ağırlamaya da hazırız” ifadelerini kullandı.

Gülova: 'Seçimlerden sonra sektörde bir patlama olacaktır' Haber

Gülova: 'Seçimlerden sonra sektörde bir patlama olacaktır'

Titanic Hotels danışmanı Mehmet Fethi Gülova ITB Berlin Fuarı’nda Aşkın Koç’un sorularını yanıtladı. Aşkın Koç: ITB Berlin’de tekrar görüşmekten mutlu oldum. Fuar nasıl geçiyor? Mehmet Fethi Gülova: 3 Senenin getirdiği bir özlem var. Eski dostları görmek ve sektördeki değişiklikleri keşfetmek adına çok yararlı oldu. Sektör nerede, ne olacağız sorularına cevap bulmak adına da fuara katılmak iyi oldu. Aşkın Koç: Titanic Otelleri büyümeye devam eden bir yapı. Yeni yatırımlarınız var mı? Mehmet Fethi Gülova: Titanic Hotels, Türkiye’nin gurur duyabileceği üst segment konaklama imkanı ve tesisleri sunan, sektörde önemli yere sahip bir grup. Yeni yatırımlarımızdan birisi bildiğiniz gibi Cullinan Belek. Kişiselleştirilmiş tatil hizmeti de sunan Cullinan Belek hem yiyecek konusunda hem hizmet ve kalite konusunda hem de otelin fiziksel yapısı itibariyle çok özellikli ve nitelikli, üst segment bir otel. Bunca yıllık turizm sektöründeki deneyimime dayanarak söyleyebilirim ki, Türkiye’nin sahil turizmindeki en iyi tesislerinden birisi. Cullinan Belek dışında da yeni yatırımlarımız var. Grubumuzun Berlin’de hizmet veren 4 oteli var. İstanbul’da 5 tane şehir otelimiz var. Şimdilik yatırımlarımız Türkiye ve Almanya’da bulunuyor. Aşkın Koç: 2023 Turizm sezonu nasıl olacak, değerlendirmeleriniz nelerdir? Mehmet Fethi Gülova: 2023 Yılında maalesef yaşadığımız deprem, sektöre az da olsa sekte vurdu. Ama üzerinden zaman geçildikçe aşılacak bir şey. Son günlerde satışlarda yavaş yavaş bir yükselme görüyoruz. Zaten bizim talebimiz hiç kesilmedi, devam ediyor.  Şu an tek beklentimiz Rusya cephesinde ne olacağı konusunda. Malum sebeplerden  dolayı Rusya pazarında belirsizlik var. Ama sonuçta Rusların da gidebileceği farklı bir destinasyon yok, geleceklerdir. Tabi önümüzde bir de seçim var. Seçimlerin getirdiği belirsizlik olsa da, seçimlerden sonra sektörde bir patlama olacaktır.  

Alişir Şahin: '2023'te Bodrum'da iyi bir sezon bekliyoruz' Haber

Alişir Şahin: '2023'te Bodrum'da iyi bir sezon bekliyoruz'

Aşkın Koç: Bodrum Zeytinada Otel Genel Müdürü ve BODER Başkan Yardımcısı Alişir Şahin ile beraberiz. Uzun bir aradan sonra buluştuk. Zor bir dönemden geçtik, bu Bodrum’a nasıl yansıdı? Alişir Şahin: Ben de sana hoş geldin diyorum. Tourism Journal haber sitenizin de hayırlı olmasını diliyorum. Pandemi de çok büyük sıkıntılar yaşadık, sektör oldukça zor bir dönem geçirdi. Ardından 2022 yılında yüzde 75 artış sağlayarak kısmen iyi bir sezonu geride bıraktık. 2023'teki hedefimiz sezonun daha iyi geçmesi. Bakanlık ve ilgili kurumların yaptığı tanıtımların işe yarayacağını düşünüyorum. Şu anda düşüncem 2023 sezonunun herşey yolunda giderse daha iyi olacağı yönünde. Aşkın Koç: Fuarı değerlendirir misin, geçen senelere göre nasıl? Hedefiniz ne? Alişir Şahin: 3 Yıldan sonra gördüğüm, sektör bu tür etkinlikleri özlemiş. Biz de burada BOTAV ve BODER olarak kurduğumuz stantla, kentimizi en iyi şekilde tanıtmaya çalışıyoruz. Evet Berlin'de 3 sene önce beraberdik, 3 sene sonra yine buluştuk. Çünkü sonuçta Avrupa'nın en büyük fuarı burası. Bütün dünyadaki turizmciler burada. Herkes geliyor ve bu pazarı görmüş oluyor. Biz de bunu özlemişiz, herkes özlemiş. Çok güzel bir yoğunluk var, kalabalık var, canlılık var, heyecan var. Bu da bizi tabii ki mutlu ediyor. Eski dostlarımızla görüşmek de bize ayriyeten memnun etti. Bizim Bodrum olarak misafirlerimiz iç pazar ağırlıklı. Ardından da İngiltere ve Almanya geliyor. Bodrum olarak birinci hedefimiz mevcut pazarımızı korumak, ardından da yeni ülkelerle pazarımızı çeşitlendirmek. Umarım bu fuardan olumlu sonuçlar alırız. Aşkın Koç: Bodrum’da kaç depremzede var ve sezon ne zaman açılacak? Alişir Şahin: Kaymakamlık ve Belediyenin öncülüğünde şu an Bodrum olarak 2750 depremzedeyi misafir ediyoruz. Deprem hepimizi çok üzdü. Buradaki acılı vatandaşlarımız için elimizden geleni yaparak, en iyi şekilde misafir ediyoruz. Umarız bir daha böyle felaketler olmaz. Bodrum’da Mart ayında uçaklar başlar ama oteller genelinde asıl sezon 19 Nisan’da bayram haftası itibariyle başlar. 2023 Sezonunun iyi geçeceğini ümit ediyor ve herkese iyi bir turizm sezonu diliyorum.

'Tourism is stuck in 6 months in Turkey, there is 12 Months of Tourism in Egypt' Haber

'Tourism is stuck in 6 months in Turkey, there is 12 Months of Tourism in Egypt'

Berlin International Tourism Exchange (ITB), one of the largest and most important tourism fairs in the world, which could not be held face-to-face for the last three years, opened its doors to visitors for the 54th time. Rixos Hotels Chain, one of the important global brands of our country in the tourism sector, took its place at the ITB Berlin Fair. Erkan Yıldırım, CEO of Rixos Egypt Hotels, answered the questions of Tourism Journal founding partner and Editor-in-Chief Aşkın Koç about the fair. Aşkın Koç: As a global brand, we are proud of you. My dear brother Erkan, you have given life to Rixos for years, you have given life to them. Recently, your investments in Egypt have been frequently publicized and you are there too. If you compare Egypt and Turkey, what would you say? Erkan Yıldırım: First of all, I follow your news site, which brings a new breath to the tourism sector, and I wish you good luck. We are also happy to welcome you as a team at the ITB Berlin Fair. As you know, Rixos is a brand that has been flying our Turkish Flag in the international arena for 23 years. We serve with more than 30 hotels from 15 countries. I was at the headquarters before, I have been in Egypt for the last 5 years. Some of the biggest and most important investments of our group take place in Egypt. In a 2-year future, we will expand to 10 thousand rooms in the region. Rixos continues to grow not only in Egypt, but we also have very serious projects in the Gulf countries in Doha, Qatar and the UAE. Soon we will see Rixos as a huge international chain of 50 hotels. Aşkın Koç: As you know, the Berlin International Tourism Exchange (ITB), one of the largest and most important tourism fairs in the world, which could not be held face-to-face for the last three years due to the pandemic, opened its doors to visitors for the 54th time. You are here with a beautiful booth. What kind of expectations do you have from the fair from Germany to Egypt? Erkan Yıldırım: As you know, ITB Berlin is the world's largest tourism show arena together with London. After 3 years, this year it was opened with an intense participation. Even though it was the first day of the fair, we encountered a huge crowd. ITB Berlin is a huge tourism exchange. Not only the German market, but the whole world converges here. So far, senior managers of many customers from England to Italy have come. It is very successful and busy. It is even busier than before the pandemic. Because people are hungry to do business, to produce, to work. Aşkın Koç: How did the visa convenience affect Egypt? Erkan Yıldırım: Of course, it was very positive. We have seen the positive reflection of this since last year. It got so easy. It is enough to show the hotel reservation when entering the country. Transportation is also very easy, the hotels are 10 minutes away from the airport. Turks are among the top five in the portfolio of foreign tourists visiting Egypt. It continues to increase day by day. While Turkey has a tourism that is stuck in 6-7 months, the most important feature of Egypt is that it is doing tourism for 12 months. The fact that it is a 2-hour destination close to Turkey is also an important factor. There are direct and frequent flights. The fact that hotels are Rixos, a concept known to Turkish people, makes us more attractive. The same all-inclusive system in Turkey is also applied in Egypt. Aşkın Koç: From which countries do tourists come to Egypt the most? Erkan Yıldırım: The British are in the first place among the tourists coming to Egypt, especially to Sharm El Sheikh. After that, there is an intense demand from the Gulf countries, especially the Saudis. Many tourists also come from the Baltic countries. There is a serious demand especially from Romania and the Balkans. There is a demand from the Germans for the destination of Hurghada. Although the Russians are in the top five, there is also demand from the Baltic countries. In other words, we can list the countries that prefer to have a holiday in Egypt as the British, Germans, Russians, the Balkans and the Baltic States. In addition, Turks show high demand for Egypt. Aşkın Koç: Thank you for sharing your valuable information.

'Türkiye'de turizm 6 aya sıkıştı, Mısır'da 12 ay turizm var' Haber

'Türkiye'de turizm 6 aya sıkıştı, Mısır'da 12 ay turizm var'

Son üç yıldır yüz yüze yapılamayan dünyanın en büyük ve en önemli turizm fuarlarından biri olan Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) 54'üncü kez kapılarını ziyaretçilere açtı. Turizm sektöründe ülkemizin önemli global markalarından Rixos Oteller Zinciri ITB Berlin Fuarı’nda yerini aldı. Tourism Journal kurucu ortağı ve Genel Yayın Yönetmeni Aşkın Koç’un fuarla ilgili sorularını Rixos Mısır Otelleri CEO’su Erkan Yıldırım cevapladı. Aşkın Koç: Global bir markamız olarak sizlerle gurur duyuyoruz. Değerli Erkan abim, yıllardır Rixos’lara can verdin, hayat verdin. Son zamanlarda Mısır’daki yatırımlarınız kamuoyunda sıkça yer alıyor ve sen de oradasın. Mısır ve Türkiye’yi karşılaştırırsan neler söylersin? Erkan Yıldırım: Öncelikle turizm sektörüne yeni bir soluk getiren haber sitenizi yakından takip ediyorum ve hayırlı olmasını diliyorum. Sizleri ekip olarak ITB Berlin Fuarı’ndan ağırlamaktan da mutluluk duyuyoruz. Rixos bildiğiniz gibi 23 senedir uluslararası arenada Türk Bayrağımızı dalgalandıran bir marka.15 Ülkeden 30’dan fazla otelle hizmet veriyoruz. Daha önce genel merkezdeydim, son 5 yıldır Mısır’dayım. Grubumuzun en büyük ve en önemli yatırımlarından bir bölümü Mısır’da gerçekleşiyor. 2 Yıllık bir gelecekte bölgede 10 bin odaya çıkacağız. Rixos sadece Mısır’da büyümeye devam etmiyor aynı zamanda Körfez ülkelerinde Doha’da, Katar’da, BAE’de de çok ciddi projelerimiz var. En kısa zamanda Rixos’u 50 otellik devasa bir uluslararası zincir halinde göreceğiz. Aşkın Koç: Bildiğiniz gibi pandemi nedeniyle son üç yıldır yüz yüze yapılamayan dünyanın en büyük ve en önemli turizm fuarlarından biri olan Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) 54'üncü kez kapılarını ziyaretçilere açtı. Siz de güzel bir stantla buradasınız. Almanya’dan Mısır’a fuardan nasıl bir beklentiniz var? Erkan Yıldırım: Bildiğiniz gibi ITB Berlin Londra ile beraber dünyanın en büyük turizm show arenası. 3 Yılın ardından bu sene yoğun bir katılımla açıldı. Daha fuarın ilk günü olmasına rağmen çok büyük bir yoğunlukla karşılaştık. ITB Berlin çok büyük bir turizm borsası. Sadece Alman pazarı değil tüm dünya burada birleşiyor. Şu ana kadar İngiltere’den İtalya’ya kadar birçok müşterilerin üst düzey yöneticileri geldi. Çok başarılı ve yoğun geçiyor. Pandemi öncesinden bile daha yoğun geçiyor. Çünkü insanlar iş yapamaya, üretmeye, çalışmaya aç. Aşkın Koç: Mısır’a vize kolaylığının yansıması nasıl oldu? Erkan Yıldırım: Çok olumlu oldu tabi. Geçen seneden itibaren bunun olumlu yansımasını görüyoruz. Çok kolaylaştı. Ülkeye girerken otel rezervasyonunu göstermeniz yeterli oluyor. Ulaşım da çok kolay, oteller havalimanına 10 dakika mesafede. Mısır’a gelen yabancı turist portföyü içerisinde Türkler ilk beşin içinde. Her geçen gün de bu ciddi manada artmaya devam ediyor. Türkiye 6-7 aya sıkışmış bir turizm yaparken Mısır’ın en önemli özelliği 12 ay turizmi yapıyor olması. Türkiye’ye 2 saatlik yakın bir destinasyon olması da önemli bir etken. Direk ve sık seferler mevcut. Otellerin Rixos olması, Türk insanının bildiği bir konsept olması bizi daha cazip hale getiriyor. Türkiye’deki herşey dahil sistemin aynısı Mısır'da da uygulanıyor. Aşkın Koç: Mısır’a en çok hangi ülkelerden turist geliyor? Erkan Yıldırım: Mısır’a özellikle Şarm El Şeyh’e gelen turistler arasında İngilizler birinci sırada. Ondan sonra Suudiler başta olmak üzere körfez ülkelerinden yoğun bir talep var. Baltık ülkelerinden de çok turist geliyor. Özellikle Romanya ve balkanlardan ciddi bir talep var. Hurghada destinasyonuna Almanlar’dan talep var. Ruslar da ilk beşin içinde olmakla birlikte Baltık ülkelerinden de talep var. Yani  Mısır'da tatil yapmayı tercih eden ülkeleri İngilizler, Almanlar, Ruslar, Balkanlar ve Baltık Ülkeleri şeklinde sıralayabiliriz. Ayrıca Türkler de Mısır'a yoğun talep gösteriyor. Aşkın Koç: Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederiz.    

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.