Hava Durumu

#Ithalat

TOURISMJOURNAL - Ithalat haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ithalat haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor Haber

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor

Türk Dili ve Edebiyatı mezunu Osman Adanır, öğretmenliği bırakıp girişimcilik yapmaya karar verdi. 2009 yılında kurduğu Mezoklinik, bugün Türkiye’nin önde gelen medikal estetik şirketleri arasında yer alıyor. Küresel medikal estetik pazarı, teknolojik gelişmeler ve minimal invaziv yöntemlere olan talebin artışıyla büyüyor. 2023’te 15.5 milyar dolar büyüklüğe ulaşan bu sektörün, yıllık yüzde 10-12 oranında büyümeye devam edeceği öngörülüyor. Türkiye’de ise medikal estetik pazarı 450 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. Her yıl ülkeye sağlık turizmi kapsamında gelen 360 bin-400 bin hasta arasından yüzde 40’ı estetik işlemler yaptırıyor. ESTETİK TERCİHLERİ VE TRENDLER Uluslararası Estetik Plastik Cerrahlar Birliği (ISAPS) verilerine göre, en çok tercih edilen cerrahi işlemler liposuction, meme büyütme ve burun estetiği. Cerrahi olmayan uygulamalarda ise dolgu, cilt sıkılaştırma ve epilasyon öne çıkıyor. OSMAN ADANIR VE MEZOKLİNİK’İN YOLCULUĞU 1979 yılında Şanlıurfa’da doğan Osman Adanır, kalabalık bir ailede büyüdü ve ticaretle uğraşan babasının yanında edindiği tecrübelerle girişimciliğe adım attı. Üniversite eğitimini tamamladıktan sonra kısa süre öğretmenlik yapan Adanır, 2009 yılında kardeşiyle birlikte Mezoklinik’i kurarak medikal estetik sektörüne girdi. SEKTÖRE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR Adanır, şirketi kurdukları dönemde medikal estetik sektörünün henüz profesyonel bir yapıya kavuşmadığını belirtiyor. Geçmiş dönemde doktor dışı uygulamaların daha yaygın olduğunu, hem sektörü bilinçlendirmek hem de güven oluşturmak için yola çıktıklarını belirten Adanır, 15 yıl içinde sektörde 20 kat büyüme yaşandığını vurguluyor. GLOBAL DİSTRİBÜTÖRLÜKLER VE HEDEFLER Mezoklinik’in şu anda İngiltere, ABD ve İspanya gibi ülkelerden 7 farklı distribütörlüğü bulunuyor. Şirket, 25 saha temsilcisiyle doktorlara bire bir bilgilendirme yapıyor. Ayrıca, dermokozmetik ürünlerini son tüketicilere ulaştırmak için çevrim içi satış kanalları ve pazar yerlerinde de faaliyet gösteriyor. ONLINE SATIŞLARI ARTIRMA PLANI Şirketin online satışlarının toplam içinde yüzde 1’lik bir paya sahip olduğunu belirten Adanır, bu oranı yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyor. "Yatay büyüme yerine, yeni ürünlerle dikey büyümeye odaklanacağız" diyen Adanır, gelecekte şirketin hacmini daha da artırmayı planladıklarını ifade ediyor. Ekonomik koşullar nedeniyle karlılıkta düşüş yaşadıklarını belirten Adanır, satış adetlerinde bir azalma olmadığını, müşterilere ödeme kolaylığı sunarak, süreçleri sürdürülebilir hale getirdiklerini ekledi.

Karadeniz Konteyner Ticaretinde Yüzde 14 Büyüme Haber

Karadeniz Konteyner Ticaretinde Yüzde 14 Büyüme

2024'ün ilk dokuz ayında Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna’daki Karadeniz konteyner terminalleri toplam 979.000 TEU yük elleçledi. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14'lük bir artışa işaret ediyor. Bu büyüme, özellikle Ukrayna limanlarında yeniden canlanan konteyner ticaretinden kaynaklanıyor. EN BÜYÜK ARTIŞ UKRAYNA’DA Dolu konteyner hacimleri tüm ülkelerde artarken, Ukrayna yüzde 79 ile en yüksek büyüme oranını yakaladı. İthalatta yüzde 19’luk genel bir artış kaydedilirken, Ukrayna’daki ithalat hacmi yüzde 116 artarak rekor seviyeye ulaştı. İhracat da yüzde 10 artış gösterdi; özellikle Ukrayna ve Bulgaristan’dan yapılan ihracat sırasıyla yüzde 64 ve yüzde 14 oranında büyüdü. ROMANYA, LİDER KONUMDA 2024’te dolu konteyner hacminin yüzde 70’i Romanya, yüzde 22’si Bulgaristan, yüzde 8’i ise Ukrayna’da gerçekleşti. Romanya, bölgedeki ticaretin merkez üssü olurken, Ukrayna doğrudan konteyner bağlantılarının yeniden sağlanmasıyla dikkat çekiyor. GELECEK TAHMİNLERİ Bölgede MSC, Maersk ve CMA CGM gibi taşıyıcıların pazar payı yüzde 60’ın üzerinde. 2025 yılı itibarıyla Karadeniz bölgesindeki konteyner ticaretinin yüzde 5-7 büyüme göstererek 3 milyon TEU’yu aşması bekleniyor. Bu artışta, Ukrayna limanlarına yönelik konteyner bağlantılarının genişlemesi büyük rol oynayacak. Karadeniz’in konteyner ticaretindeki bu büyüme, bölgesel ekonomiye ve lojistik sektörüne büyük katkılar sağlıyor.

Karadağ’ın Keşfedilmemiş Hazinesi Bar'a Türk Yatırımı Haber

Karadağ’ın Keşfedilmemiş Hazinesi Bar'a Türk Yatırımı

Karadağ’ın Bar şehri, Türk yatırımcıların radarına girmeye devam ediyor. PMTR Grup, bu bölgede 1 milyar 310 milyon TL’lik dev bir otel ve konut projesine imza attı. Şirket, projenin tüm aşamaları için Wyndham Grup ile anlaşarak kiralama ve işletme süreçlerini güvence altına aldı. Grup Yönetim Kurulu Başkanı Şemsettin Aydın, "Bar’ın stratejik konumu, bu bölgeyi cazip hale getiriyor. Projemiz, yatırımcılar için kısa sürede dönüş sağlayarak Avrupa’nın kapılarını aralayacak" ifadelerini kullandı. DETAYLI PROJE PLANI PMTR Grup’un Bar’daki yatırımı, üç bloktan oluşuyor. İlk blok tamamlanarak sahiplerine teslim edildi. İkinci blok ve otelden oluşan üçüncü blok ise yapım aşamasında bulunuyor. Projede 1+1, 2+1, 3+1 ve penthouse gibi farklı konut seçenekleri bulunuyor. Metrekare fiyatları 3 bin 750 Euro’dan başlayan bu daireler, net ölçüler üzerinden satışa sunuluyor. Aydın, Avrupa Birliği’ne (AB) üyelik yolunda olan Karadağ’da bu yatırımın 10-12 yıl gibi kısa sürede geri dönüş sağlayacağını belirtti. TÜRKİYE’DEN BÜYÜK KATKI Projenin dikkat çeken bir diğer yönü, Türk ekonomisine sağladığı katkı. İnşaat malzemelerinden beyaz eşyaya kadar birçok ürün Türkiye’den ithal ediliyor. Şirket, 400 milyon TL’lik bir ithalatla Türk üreticilerine destek sağlarken, projede çalışan ekibin de Türkiye’den geldiğini belirtiyor. YATIRIMCILAR İÇİN ÇEKİCİ FIRSATLAR PMTR Grup, projeyi uluslararası 10 otel zinciriyle paylaştığını ve sekiz grubun bu projede yer almak istediğini vurguladı. Yıllık gelir fırsatlarına dikkat çeken Aydın, bir 1+1 dairenin işletme masrafları hariç 12 bin Euro kazandırabileceğini belirtti. Ayrıca, projede yüzde 30 peşin ödeme ve 24 ay taksit imkanı sunuluyor. BAR: KEŞFEDİLMEYİ BEKLEYEN BİR DEĞER Bar’ın, Balkanlar’ın önemli bir kavşak noktası olduğuna dikkat çeken Aydın, "Bar; deniz, kara ve hava yoluyla Avrupa ve Balkanlar’a 1,5 saatlik mesafede yer alıyor. Biz de bu nedenlerle ülkedeki ilk yatırımımız için Bar şehrini tercih ettik" dedi. TÜRKİYE’NİN KARADAĞ’DAKİ GÜCÜ Türkiye, Karadağ’da en çok yatırım yapan üçüncü ülke konumunda. Ülkede 10 binden fazla Türk şirketi faaliyet gösteriyor ve yıllık 85 milyon Euro ciro sağlıyor. Türk Ticaret Odası’nın (TURKCHAM) desteğiyle yatırımlar daha sağlam temellere oturtuluyor. BAR’IN GELECEK VİZYONU Karadağ’ın en önemli limanı olan Bar Limanı, 14 ülkeye hizmet veriyor. Avrupa Birliği’ne ilk üye olacak ülkeler arasında gösterilen Karadağ, yatırımcılar için cazip bir dönemden geçiyor. Ancak, bu fırsatların AB üyeliği sonrası azalabileceği konusunda uzmanlar uyarıyor. PMTR Grup’un yatırımı, sadece bir proje olmanın ötesinde, Karadağ’ın keşfedilmemiş potansiyelini ortaya koyma açısından da büyük önem taşıyor.

Ticaret Bakanlığı'ndan 2025'te Rekor Ceza Düzenlemesi Haber

Ticaret Bakanlığı'ndan 2025'te Rekor Ceza Düzenlemesi

ANKARA (İHA) - Bakanlığın yaptığı açıklamada, İç Ticaret Genel Müdürlüğü ile Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü kapsamındaki idari cezaların alt ve üst sınırlarının, 2024 yılı yeniden değerleme oranı olan yüzde 43,93 üzerinden hesaplanarak artırıldığı belirtildi. Buna göre, bir mal veya hizmetin satışında fahiş fiyat artışı yapan üretici, tedarikçi veya perakende işletmelere 2024 yılında uygulanan 100 bin TL ile 1 milyon TL arasındaki cezalar, 2025'te en az 143 bin 930 TL, en fazla 1 milyon 439 bin 300 TL olarak uygulanacak. Perakende işletmeler, alışveriş merkezleri ve zincir mağazalar gibi çeşitli ticari kuruluşlara yönelik düzenlemelere uyulmaması durumunda da ceza miktarları önemli ölçüde artacak. Örneğin, 2024'te 15 bin 856 TL ile 475 bin 380 TL arasında olan cezalar, 2025'te 22 bin 807 TL ile 684 bin 214 TL arasında uygulanacak. Ayrıca, denetim sırasında talep edilen belge ve kayıtları vermeyen ya da eksik veren işletmelere uygulanacak cezanın alt sınırı 114 bin 35 TL, üst sınırı ise 570 bin 178 TL olacak. Piyasada rekabeti engelleyen ve tüketicinin mallara erişimini kısıtlayan faaliyetlere yönelik cezalar da artırıldı. Bu tür ihlaller için 2024 yılında 1 milyon TL ile 12 milyon TL arasında değişen cezalar, 2025’te 1 milyon 439 bin 300 TL’den başlayarak 17 milyon 271 bin 600 TL’ye kadar yükselebilecek. Sebze ve meyve ticaretinde darlık yaratan veya fiyat manipülasyonuna yol açan davranışlara yönelik cezalar da yeniden değerlendi. 2024'te bu tür eylemler için uygulanan 123 bin 213 TL’lik ceza, 2025 yılında 177 bin 340 TL’ye çıkarılacak. Bununla birlikte, büyük mağazalar ve zincir marketlerin çeşitli düzenlemelere aykırı hareket etmesi durumunda, cezalar 14 bin 335 TL ile 718 bin 987 TL arasında değişecek. Reklam Kurulu'nun denetimindeki aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalara yönelik cezalar da önemli ölçüde artırıldı. 2024'te 55 bin TL ile 22 milyon 100 bin TL arasında olan cezalar, 2025 yılında 79 bin 161 TL ile 31 milyon 808 bin 530 TL arasında uygulanacak. Tüketicilerle iş yeri dışında yapılan sözleşmelerde yetki belgesi alınmaması durumunda, 2024’te 1 milyon 100 bin 122 TL olan ceza, 2025’te 1 milyon 583 bin 405 TL’ye yükseltilecek. Ayrıca, tüketicilere yönelik sözleşme ve bilgilendirme eksikliklerine dair cezalar da 2024’teki 2 bin 200 TL’den 2025’te 3 bin 166 TL’ye artırıldı. Satış sonrası hizmetlere yönelik yetersizlikler için üretici ve ithalatçılara uygulanan cezalar da yükseltilerek, servis istasyonu eksiklikleri için 2024’te 124 bin TL olan ceza, 2025’te 178 bin 473 TL’ye çıkarıldı. Ayrıca, garanti belgesi ve kullanım kılavuzuna ilişkin eksikliklerde, 2024 yılında uygulanan 2 bin 172 TL’lik ceza, 2025 yılında 3 bin 126 TL’ye yükselecek. Ticaret Bakanlığı’nın belirlediği bu yeni düzenlemeler, tüketici haklarını korumak ve ticari faaliyetlerin adil şartlarda yürütülmesini sağlamak amacıyla hayata geçiriliyor.

Yeni Nesil Karavan ve Taşınabilir Evler Sahneye Çıktı Haber

Yeni Nesil Karavan ve Taşınabilir Evler Sahneye Çıktı

İSTANBUL (İHA) - Dünya genelinde akıllı ev teknolojileri giderek yaygınlaşırken, modern şehir yaşamından kopmadan doğayla iç içe yaşama isteği artıyor. Bu dönüşün önemli parçalarından biri de karavanlar olarak görülüyor. Teknolojik yeniliklerle donatılmış karavanlar ve taşınabilir evler, TÜYAP Karavan Fuarı'nda ziyaretçilere sunuldu. Kapsül evler, tiny house'lar ve taşınabilir evler, fuarda büyük ilgi gören yapılardan oldu. Bu yıl ilk kez sergilenen akıllı mobil kapsül ev, farklı ihtiyaçlara cevap veren 6 çeşit modeliyle dikkat çekti. Çin'in "Akıllı Ev Teknolojileri"yle geliştirilen ve ilk olarak ABD'de tasarlanan bu taşınabilir evlerin, sürekli genişleyen bir pazarın öncüsü olacağı öngörülüyor. 20 dakikada kurulabilen mobil kapsül evler, özellikle yaz-kış yaşamına uygun yapısıyla dikkat çekiyor. 6 farklı modele sahip bu kapsül evler, havadaki nemi kullanarak kendi suyunu ve elektriğini üretebiliyor. Bu sayede, su ve enerji maliyetini minimuma indiriyor. Kapsül ev fiyatları 1 milyon TL ile 1 milyon 800 bin TL arasında değişiyor. DOĞAL AFETLER SEÇİMLERDE ETKİLİ Muttimo Mobilya ve Muttiny House & Tiny House Yönetim Kurulu Başkanı Muttalip Gören, doğal afetlerin insanlarda daha küçük ve fonksiyonel yaşam alanlarına yönelme isteğini artırdığını ifade etti. Gören, kapsül evlerin 7 yıldızlı otel konforunda tasarlandığını belirtti. Bu evlerde ev ofisleri, spor alanları ve hobi odaları gibi çok fonksiyonlu alanların yer aldığını dile getiren Gören, pandemiyle birlikte bu alanlara olan talebin artış gösterdiğine dikkat çekti. Anahtar teslim bir projeyle, deniz kenarından kırsal bir araziye kadar her türlü alanda bu evlerin kurulabileceğini ekledi. ENERJİ TASARRUFU VE SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM Dünya genelinde yaklaşık 175 milyon taşınabilir ev bulunduğuna işaret eden Gören, akıllı ev teknolojilerinin taşınabilir evlerle buluştuğunda ortaya çıkan potansiyeli vurguladı. Kendi suyunu ve elektriğini üreten bu evlerin, uzaktan kumanda, parmak izi ve sesle kontrol gibi özelliklere sahip olduğunu belirtti. Bu sayede, sadece konforu değil, güvenliği de en üst seviyeye taşıdıklarını aktardı. Ayrıca, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik ile tasarım aşamasında alıcılara evleri deneyimleme şansı verdiklerini ekledi. DÜŞÜK MALİYETLİ, YÜKSEK KONFORLU YAŞAM ALANLARI Fuarı ziyaret edenlerden biri olan İlker Aykan, karavan ve taşınabilir evlerin fiyatının normal inşaat maliyetlerinden daha uygun olduğunu belirtti. "Karavan fuarına 5 yıldır düzenli olarak geliyorum. Fuarı gezdik, çok güzel karavanlar ve taşınabilir evler var. Türkiye'de bilinen bir gerçek, deprem var. Bu tarz evler aslında hem bir inşaat maliyetinden daha ucuz hem de depreme dayanıklı. Bir arsanız olduğu sürece üstüne rahatlıkla koyabileceğiniz bir ev" dedi.

Kurulan Şirket Sayısında Düşüş Sürüyor Haber

Kurulan Şirket Sayısında Düşüş Sürüyor

İSTANBUL (İHA) - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), 2024 yılı Ekim ayına ilişkin kurulan ve kapanan şirket istatistiklerini açıkladı. Verilere göre, 2024’ün ilk 10 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre kurulan şirket sayısı %12,2, gerçek kişi ticari işletme sayısı %20,8 ve kooperatif sayısı %15 oranında azaldı. Aynı dönemde kapanan şirket sayısı %21,2 artarken, kooperatif sayısı %0,3 arttı; ancak gerçek kişi ticari işletme sayısında %32,7’lik bir azalma görüldü. EKİM AYI VERİLERİ Ekim 2024’te kurulan şirket sayısı, bir önceki yılın aynı ayına göre %2,8 azaldı. Kurulan kooperatiflerde %26,3’lük düşüş yaşanırken, gerçek kişi ticari işletme sayısı %10,1 oranında arttı. Aynı ayda kapanan şirketler %8,6, kooperatifler %7,1 oranında artış gösterirken, gerçek kişi ticari işletmelerde %6,8’lik bir azalma gözlemlendi. Bir önceki aya göre kurulan şirket sayısı %5,5 artarken, gerçek kişi ticari işletmelerde %7,2 ve kooperatiflerde %4,8 oranında azalma oldu. Aynı dönemde kapanan şirket sayısında %13,2, kooperatiflerde %40, gerçek kişi ticari işletmelerde ise %35,9’luk bir artış kaydedildi. ŞİRKET VE KOOPERATİF KURULUŞLARININ DAĞILIMI Ekim 2024’te tüm illerde şirket kuruluşu gerçekleşti. Kurulan toplam 11 bin 44 şirket ve kooperatifin %85,9’u limited şirket, %12’si anonim şirket ve %2,1’i kooperatif olarak kayıtlara geçti. Şirketlerin %36,8’i İstanbul’da, %11’i Ankara’da, %5,8’i ise İzmir’de kuruldu. Ekim ayında kurulan şirketlerin toplam sermayesi, bir önceki aya göre %27,4 oranında düştü. 2024 yılının ilk 10 ayında toplam 94 bin 989 şirket ve kooperatif kuruldu. Limited şirketler toplam sermayenin %66,1’ini, anonim şirketler ise %33,9’unu oluşturdu. SEKTÖREL DAĞILIM Ekim 2024’te kurulan şirket ve kooperatiflerin %33,7’si ticaret, %15’i inşaat, %13,1’i ise imalat sektöründe faaliyet gösterdi. Aynı dönemde kapanan işletmelerin büyük kısmı da benzer sektörlerde yoğunlaştı. KOOPERATİF VE YABANCI SERMAYELİ ŞİRKETLER Ekim ayında kurulan 236 kooperatifin 157’si konut yapı kooperatifi olarak faaliyet gösterirken, 39’u işletme kooperatifi ve 11’i turizm geliştirme kooperatifi olarak kuruldu. Aynı dönemde, 639 yabancı sermayeli şirket kuruldu. Bu şirketlerin %75,5’inin sermayesini yabancı ortaklıklar oluşturdu. Ekim 2024’te kurulan yabancı sermayeli şirketlerin 366’sı Türkiye, 29’u İran ve 21’i Almanya ortaklı olarak kuruldu. En çok şirket kurulan sektörler arasında belirli bir mala tahsis edilmemiş mağazalarda toptan ticaret ve bina inşaatı yer aldı.

Ticaret Bakanlığı’ndan E-İhracatçılara Kapsamlı Rehber Haber

Ticaret Bakanlığı’ndan E-İhracatçılara Kapsamlı Rehber

ANKARA (İHA) - Ticaret Bakanlığı, ihracatçılar için önemli bir kaynak olan "E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi"ni yayımladı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, rehberin 21. yüzyılın getirdiği teknolojik ilerleme ve küresel ticaretin dinamikleri doğrultusunda Türk markalarının ve ürünlerinin küresel pazarlara sunulmasına katkı sağlamak amacıyla hazırlandığı belirtildi. Bu kapsamda özellikle “Uzak Ülkeler Stratejisi”ne odaklanılarak, e-ihracatta potansiyel taşıyan ülkeler için özel olarak hazırlanan "Potansiyel E-İhracat Pazarları Raporu", 2024 yılı için güncellenip genişletildi. Yeni içerikleriyle Ticaret Bakanlığının internet sitesinde yayımlanan rehber, ihracatçılara potansiyel pazarlara dair stratejik bir yol haritası sunarak e-ihracata ilişkin ihtiyaç duyabilecekleri bilgileri tek bir kaynakta topluyor. Rehberle ilgili açıklamada: "İki ana bölümden oluşan rehberin ilk kısmı olan 'E-İhracat Pazarları' bölümü; sosyo-ekonomik analizler, ödeme sistemleri, sosyal medya eğilimleri, e-ticaret mevzuatı ve hızlı kargo altyapısı gibi birçok konuda pazara giriş stratejileri oluşturmaya yönelik kılavuz bilgiler sunmaktadır" ifadeleriyle ilk bölüm tanıtıldı. Rehberin ikinci bölümü  olan "Ülke Gümrük Uygulamaları" ile ilgili, "Bu bölümde sınır ötesi e-ticaret işlemlerine dair genel prosedürlerden, ülkelere özgü vergi uygulamaları, yasaklar, muafiyetler ve zorunlu belgeler gibi detaylı bilgilere kadar ihracatçıların gümrük süreçlerini kolaylaştıracak kapsamlı içerikler sunulmaktadır" ifadelerine yer verildi. Milli ve uluslararası kaynaklardan yararlanarak hazırlanan rehberin iş dünyası, karar alıcılar ve ilgili tüm paydaşlar için kıymetli bir bilgi kaynağı olacağı eklendi. Genişletilen rehber ile, firmaların yeni pazarlara girişlerini kolaylaştırılacağı, pazarlarda tutunmaları, büyümeleri ve gümrük süreçlerini etkin bir şekilde yönetmeleri için önemli bir kaynak teşkil edeceği belirtildi. Atılan adımlarla Türkiye'yi küresel ticarette etkin bir konuma getirmek için çalışılmaya devam edileceği vurgulandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.