Hava Durumu

#Ito

TOURISMJOURNAL - Ito haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ito haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İTO dünyanın en büyük ikinci odası oldu Haber

İTO dünyanın en büyük ikinci odası oldu

İstanbul Ticaret Odası'ndan (İTO) yapılan açıklamaya göre, İstanbul özel sektörünün en büyük iş ağı ve Türkiye'nin en büyük Odası olan İstanbul Ticaret Odası, Oda'nın 800 bininci üyesinin kaydını gerçekleştirdi. İTO’nun 800 bininci üyesi olan Tetra Stratejik Bilgi Çözümleri ve Danışmanlık Limited Şirketi'nin üye sertifikasını firma ortakları Büşra Koç ve Sevil Ünal Doğan’a İTO Yönetim Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç verdi. Açıklamada görüşlerine yer verilen İTO Başkanı Şekib Avdagiç, İTO’nun gücünü üyelerinin daha çok yatırım, daha çok ihracat ve daha çok istihdamını teşvik etmeye odakladığını söyledi. “Sorumluluğumuzun birinci basamağı kayıtsız şartsız üretim” 800 bin üyeye sahip olmanın mesuliyetinin farkında olduklarını belirten Avdagiç, “Türkiye’ye karşı mesuliyetimiz var, üyelerimize karşı var, şehrimize karşı var. Sorumluluğumuzun birinci basamağı kayıtsız şartsız üretimdir, bunun gerçekleşmesini sağlamaktır. Türkiye üretimle büyüyecek, sayısı çoğalan şirketlerimizle büyüyecek, dünyaya açılan şirketlerimizle büyüyecek. İTO, 142 yıldır bunu yapıyor, 1882 yılında başladığı yolculuğuna 800 bin şirketle devam ediyor. 800 bin üyesiyle Türkiye ekonomisini, dünyanın sayılı ekonomileri arasına sokma sorumluluğunun bilinciyle çalışıyor” değerlendirmesinde bulundu. “İTO Türkiye’nin gücü, Türkiye ekonomisinin öncüsü” Avdagiç, İTO olarak bir yandan mevzuatın yüklediği görevleri ifa ederken, diğer yandan İstanbul iş dünyasını yurtta ve dünyada temsil ettiklerini ve iş dünyasını yeni hedefler etrafında buluşturacak projeler ve politikalar üretip uyguladıklarını kaydetti. Avdagiç, “İTO iş dünyası mensuplarının nabzını tutarken, İstanbul için yatırım, katma değer ve istihdam üretme gücünü en etkili şekilde kullanıyor. İTO Türkiye’nin gücü, Türkiye ekonomisinin öncüsü” dedi. Odanın 700 bininci üye kaydını 2022 yılı Ekim ayında yaptıklarını hatırlatan Şekib Avdagiç, şöyle devam etti: "Bugün İTO'ya kaydolan 800 bininci üyemize sertifikasını veriyoruz. Bu da demek ki meclisi, meslek komiteleri, iştirakleri ve çalışanları ile İTO ailesi sadece son 2 yılda yaklaşık 100 bin firma büyüdü. 800 bin işletmemiz ve onların 1,5 milyondan fazla sahibi ve ortağı ile Türkiye'nin en büyük odası ve üyesi sayısı bakımından Paris ile birlikte dünyadaki en büyük iki odadan birisi olduk. Bu İstanbul ve İstanbul özel sektörü için gurur verici.”

İTO Başkanı Avdagiç'ten Çin otomobillerine ek vergi değerlendirmesi: Zorunlu bir adım! Haber

İTO Başkanı Avdagiç'ten Çin otomobillerine ek vergi değerlendirmesi: Zorunlu bir adım!

Avdagiç, Ticaret Bakanlığı'nın, yerli üretimin iç pazardaki payının yükseltilmesi ve korunması ile yurt içine yatırımların özendirilmesi amacıyla Çin menşeli benzinli ve hibrit binek otomobillere ithalat değerinin yüzde 40'ı veya 7 bin dolar/adetin yüksek olanı şeklinde ilave gümrük vergisi uygulanması kararına ilişkin açıklamalarda bulundu. Söz konusu ilave gümrük vergisi kararının, Çin'den ithal edilen binek otomobillere karşı gaz-fren dengesi kapsamında otomotiv endüstrisini koruyacak zorunlu bir adım olduğuna dikkati çeken Avdagiç, şu ifadeleri kullandı: "Türk sanayinin lokomotif sektörü otomotiv endüstrisinin korunmasına yönelik atılan bu adımı olumlu karşılıyoruz. Ticaret Bakanlığı 'gümrük' politikaları enstrümanını Türk sanayinin önünü açacak bir bilinçle kullanıp bu yılın sektör için geri giden ya da yerinde sayan bir yıl olmasını önleme girişiminde bulunmuştur." Avdagiç, diğer taraftan Çin'in, Türkiye'nin genel ithalatında ilk grup ülkelerden biri olduğunu anımsatarak, "Dış ticaret açığımızın yüzde 40'ını Çin'den verirken, buna karşı endüstrilerimizi korumamız kadar normal bir şey olamaz." dedi. "Avrupa Komisyonu da bu hafta benzer bir tedbiri elektrikli araçlar için uygulamaya sokacak" Ayrıca otomotiv sektöründe yerli üretimin rekabet gücünün artırılması ve Avrupa pazarındaki payın korunması için de doğru zamanda alınmış bir karar olduğunu belirten Avdagiç, şunları kaydetti: "Otomotivde yarım asırda elde ettiğimiz rekabet üstünlüğümüzü korumamız için ne gerekiyorsa onu yapmamız gerekiyordu, alınan karar da bunun yerine getirilmesi oldu. Otomotiv endüstrimiz güçlendikçe ve inovatif milli üretime daha fazla odaklandıkça, ilave ithalat vergisi gibi tedbirlere ihtiyaç tabii ki azalacaktır. Ancak halihazırdaki küresel konjonktürde bu tarz gümrük stratejilerinin yoğun şekilde uygulandığını biliyoruz. Nitekim bu hafta benzer bir tedbiri elektrikli araçlar için Avrupa Komisyonu da uygulamaya sokacak." Avdagiç, "Elbette Türkiye de koltuğuna yaslanıp, otomotiv endüstrisinde onarılması güç bir hasarın oluşmasını izlemeyecekti. Tıpkı diğer Avrupa ülkeleri gibi Çin'in artan otomobil ihracatına karşı endüstrisini korumak için ticari baskı seçeneğini devreye alacaktı. Hiç şüphesiz Türkiye, küresel otomotiv ihracat başkentlerinden biridir, bunu korumamız da elzemdir. Aynı zamanda ülkemiz belirtmeliyim ki Çin'e karşı geçici dezavantajlarını aşacak altyapı ve tecrübeye de sahiptir." diye konuştu. - "Çin markalarına bir mesaj olarak görüyoruz" Türkiye'nin hem tedarik güvenliği hem tedarik maliyetleri bakımından dünya ölçeğinde eşsiz bir konuma sahip olduğunu vurgulayan Avdagiç, sözlerini şöyle tamamladı: "İlave ithalat vergisini, Çin markalarına Türkiye'de yatırımı gündemlerine öncelikli olarak almaları için de bir mesaj olarak görüyoruz. Hükümetimizin katma değer sağlayacak bu tarz doğrudan yatırımlara tam destek sağlayacağından eminiz. Diğer yandan dünyada iyice baskısını artıran bu gümrük savaşları bir kere daha hatırlatıyor ki AB ile Gümrük Birliği'ni güncellemeli ve yeni STA'ları hızla devreye almalıyız."

Авдагич: необходимо пересмотреть шкалу подоходного налога Haber

Авдагич: необходимо пересмотреть шкалу подоходного налога

Президент ITO Авдагич выступил с оценками по экономической повестке дня. Делая заявление об отражении обменного курса на рынках и его влиянии на деловой мир, Авдагич сказал: «Наш главный приоритет не в том, чтобы обменный курс был низким, высоким или стабильным. Важно, чтобы обменный курс параллельно или близко к инфляции». сказал. «Мы испытали резкие коррекции, когда ухудшилась параллель или близость инфляции к обменному курсу» «Всякий раз, когда параллельный или близкий курс обменного курса с инфляцией в нашей стране ухудшался, турецкая экономика должна была подвергаться радикальным корректировкам. Мы видели это в последние несколько лет нашей экономики». Авдагич сказал: «В то время как во второй половине 2021 года обменный курс был фактически управляемым, связь между инфляцией и повышением обменного курса была нарушена со второй половины 2022 года. Обменный курс стал горизонтальным, и инфляция продолжила расти. Во второй половине , третий и четвертый кварталы 2022 г. и первый квартал 2023 г. инфляция быстро росла.Очень небольшое повышение обменного курса создало структуру, которая затрудняла экспорт и облегчала импорт. Всякий раз, когда вы прессуетесь, вы подавляете экспорт, происходит сокращение экспорта, но в то же время происходит быстрый рост импорта. Потому что импортные товары становятся привлекательными. В этом смысле потери есть с обеих сторон. Сейчас в валюте реализовано коррекционное движение. Отныне, по крайней мере, иностранная валюта должна осуществлять процесс, совместимый с инфляцией после этого периода, если инфляция будет расти во втором полугодии до конца года, обменный курс также должен увеличиться, важно действовать рационально даже при наличии разницы в 1-2 балла. «Важно пересмотреть налоговые рамки» Напомнив, что минимальная заработная плата увеличилась на 107 процентов за 12 месяцев в июле 2023 года по сравнению с июлем 2022 года, а объявленное государством повышение ИПЦ за соответствующий период составило 40 процентов, Авдагич сказал: «Таким образом, наша минимальная заработная плата увеличилась на 67 процентов в реальном выражении. Условия. Нам необходимо оценить все правила, проведя анализ макроэкономического воздействия. Мы считаем чистую заработную плату разумной. Однако на данный момент мы ожидаем, что есть три важных вопроса ». сказал. Авдагич продолжил свои слова следующим образом: «Нам необходимо быстро внести коррективы в скобки налоговых поступлений. В настоящее время темпы роста налоговых поступлений значительно отстают как от инфляции, так и от повышения минимальной заработной платы. В 2000 году первый транш подоходного налога составлял 22 размера минимальной заработной платы. Теперь, в июле, она упала до 6,1 минимальной заработной платы. Когда люди получают минимальную заработную плату, ее не следует рассматривать только как минимальную заработную плату. Необходимо видеть доход всех наемных работников и расходы работодателя. Работник, который получает валовую заработную плату в размере 60 тысяч лир на 1 января, если мы посмотрим на точку, которую он достиг с точки зрения налоговых категорий, получает 35-процентную надбавку, равную минимальной заработной плате, 1 июля. Но его чистая зарплата во втором полугодии становится равной зарплате в первом полугодии. Налоговые рамки вступают в игру так быстро, что, хотя заработная плата работника увеличивается на 35 процентов, его чистый доход остается постоянным. Поэтому для нас важно пересмотреть налоговые категории таким образом, чтобы компенсировать потери последних 10-15 лет, принимая во внимание не только минимальную заработную плату, но особенно другие налоговые категории». Заявив, что другой проблемой является верхний предел SGK, Авдагич сказал: «Верхний предел SGK составлял 5-кратную минимальную заработную плату, затем он увеличился до 6,5-кратного, а затем достиг 7,5-кратного. Премия SSI в настоящее время превысила 100 тысяч лир. Сотрудник который получает зарплату около 100 тысяч лир Доля работодателя 14 процентов от его собственной зарплаты, 15,5 процента в рамках скидки работодателя, со страхованием по безработице, всего 32,5 процента, работник, который получает 100 тысяч лир, платит 32 тысяч 500 лир SGK деньги, что является преувеличенной цифрой. сделал свой комментарий. Авдагич сказал: «Верхний предел SSI также должен быть пересмотрен. У нас нет проблем с чистой цифрой, установленной в минимальной заработной плате. У нас нет критики по поводу текущих условий жизни. С другой стороны, мы прилагаем важность для трех вопросов, таких как пересмотр кронштейнов подоходного налога и пересмотр положений о выходном пособии ", сказал. «Документы, запрашиваемые ЕС для получения визы, также нарушают права человека» Президент ITO Авдагич напомнил, что процесс, связанный с визой, стал еще более проблематичным в последние несколько лет, и что процесс получения шенгенской визы постепенно усложнился с 2016 года, и что как деловой мир, так и Президент Республики обсуждал этот вопрос на генеральной ассамблее ТОББ 30 мая, напомнил, что упомянул его как приоритетный вопрос. «Визы с ЕС должны были быть отменены по соглашению о Таможенном союзе. Но этого не произошло». сказал Авдагич, подчеркнув следующее: «Инцидент с визой используется в Турции в качестве политического аргумента. Есть несколько проблем, которые затрудняют процесс. Хотя период подачи заявления на получение визы варьируется в зависимости от страны, ожидается, что назначат встречу на 6-9 недель. почти необходимо представить папку документов.Эти документы также нарушают права человека. Мы считаем неэтичным спрашивать о неразделенных вопросах, таких как весь финансовый статус, движимое имущество и процессы социального страхования. Требуется тонна документов, а с учетом 2-3-недельного процесса оценки он занимает 9-12 недель. Виза, которая выдавалась в смысле истечения срока действия, была укорочена по сравнению с предыдущими. Те, кто получил визу на 4-5 лет, начали получать визу на 3-6 месяцев. Ставка возврата визы достигла 20%. Хотя некоторые генеральные консулы выдвигают технические причины, такие как «очень высокий спрос на визы», мы это видим; Генеральное консульство страны А в Стамбуле Т.С. Мы видим, что когда гражданин другой балканской или восточноевропейской страны, проживающий в Турции, обращается с паспортом, он обрабатывается в другое время. То же самое относится и к визовому процессу в США и Канаду. Если вы прошли срок действия вашей визы, если вы не подали заявление до истечения срока действия вашей визы, она оценивается с нуля, и назначение назначается через 12-18 месяцев. Авдагич завершил свои слова следующим образом: «Есть подход, который здесь не имеет смысла. Эта ситуация также стоит на повестке дня нашего государства. Граждане Турции платят за визовый пакет почти 120-130 миллионов евро в год. Так сказать, своими визовыми деньгами мы финансируем бюджеты всех консульств и посольств в Турции. Стамбульская торговая палата имеет соглашения с 7 различными странами для осуществления визового процесса. Мы считаем, что односторонний выход противоборствующих стран с 2022 года также носит системный характер».

İstanbul Fuar Merkezi 225 bin m2 alana çıkarılıyor Haber

İstanbul Fuar Merkezi 225 bin m2 alana çıkarılıyor

İTO ve İDTM Başkanı Şekib Avdagiç, “Yeşilköy’de şu anda 11 salonun bulunduğu İstanbul Fuar Merkezi’ni (İFM) Cumhurbaşkanımızın gösterdiği hedef doğrultusunda 96 bin metrekareden 225 bin metrekareye büyüteceğiz” dedi. İstanbul, Yeşilköy’de 11 salonun bulunduğu İstanbul Fuar Merkezi (İFM), kapalı fuar alanı büyüklüğünü Türkiye için yeni bir rekor olacak 225 bin metrekareye çıkarmaya hazırlanıyor. Cumhurbaşkanlığı Fuar merkezinin İTO’nun koordinasyonunda kurulacağını ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) de bu merkezin yönetiminde yer alacağını duyurmuştu. Avdagiç, “Türkiye’yi fuarcılıkta marka ülke yapma hedefimiz için bu yıl atak yapıyoruz. Bu kapsamda Yeşilköy’de şu anda 11 salonun bulunduğu alanı 96 bin metrekareden 225 bin metrekareye büyütünce İstanbul, Avrupa’da bu kadar büyük kapalı fuar alanına sahip ender şehirlerden biri olacak” diye konuştu. Avdagiç, “İFM’de konsept projesi hazırlanan ilave fuar alanı ve ikinci etap olarak projelendirilecek bölümü de dahil edince toplam kapalı fuar alanımız ilk etapta 170 bin metrekareye çıkacak. Ayrıca hemen yanımızdaki arazi üzerinde de inceleme çalışmaları başlatıldı. Buranın da İFM’ye katılmasıyla toplam kapalı fuar alan büyüklüğü 225 bin metrekareye ulaşacak” bilgisini verdi. Avdagiç, İstanbul Fuar Merkezi için genişleme sürecini geçtiğimiz yıl başlattıklarını kaydetti. Şekib Avdagiç, “2022 yılında 11 salonumuzun bulunduğu İstanbul Fuar Merkezi’nde 71 fuar kiralaması gerçekleştirdik. 2023 yılı için de 82 fuarın sözleşmesini imzaladık. Bunlar pandemi öncesi dönemle, yani 2018 ve 2019 yılıyla kıyaslandığında 2 kat büyümeye işaret ediyor. Mevcut fuar salonlarımızın sayısını artırmak zaruri hale geldi. Bu doğrultuda çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz” dedi

Istanbul becomes the main port of cruise tourism Haber

Istanbul becomes the main port of cruise tourism

The number of cruise ships arriving in Istanbul in 10 months reached 165 and the number of passengers reached 225 thousand 907. While 200 flights and 400 thousand passengers are expected in 2023, the target has been set as reaching 1.5 million passengers. Cruise tourism had bled since 2015, with the terrorist incidents in Istanbul and the construction process of the port known as the Tuesday Market. After 5 years, the cruise port will start to serve again under the name of Galataport, but plans were disrupted by the COVID-19 pandemic, which affected the whole world at the beginning of 2020. By 2021, the cruise industry has come to a standstill. With the effect of the pandemic diminishing, the first ship docked at Galataport in October 2021. In the 10 months of this year, the number of ships arriving in Istanbul increased by 205.55% compared to 2016, which was the year before the closure of the Tuesday Market port, and reached 165. The number of passengers reached 225 thousand 907 people. In this process, while some large cruise companies started to position Istanbul as their main port, more and more shares began to be taken from cruise tourism, whose volume is 35 billion dollars. The target of 1.5 million cruise passengers, Galataport Istanbul Port Operations Assistant General Manager Figen Ayan, noted that they have hosted 350 thousand passengers, including 150 ships and crew, so far. Stating that they started to receive reservations for 2023 well in advance, Ayan said, “Currently, we have 194 cruise ship reservations for the next year. We are working to increase this figure. Our goal is to reach 200 cruise ships and 400 thousand passengers. After 2023, we anticipate that we will be operating at full capacity and hosting 1.5 million cruise passengers and crews annually.” Ayan said, “A lot of questions come to our info points and call center on our site about cruise ship trips, which is a very good development for the sector.” Stating that Galataport Istanbul, as a main port, has brought great activity to cruise tourism in a wide geography from the Mediterranean basin to the Black Sea, he said: there is. Passengers disembarking from the ships need hotels to stay in until their return, and during their stay in the city, starting from the district where the port is located, they explore the historical places of the city, shop, and eat at restaurants that serve local and world cuisines throughout the day. According to CLIA's 2018 report, a hop-on hop-off passenger spends $376 in the main port city, while a day-trip passenger spends $101. According to the statistics of the Ministry of Tourism, a tourist who comes to Turkey spends an average of 62 dollars a day. "We couldn't reach the prices we wanted" Stating that Istanbul tourism has recovered by 2022, Istanbul Chamber of Commerce (ITO) and Hotels Committee Chairman Aydın Karacabay stated that prices can be increased even more once cruise tourism is fully engaged. Karacabay said, “Due to the accumulating demands, the occupancy has improved in 2022. However, we could not reach the prices we wanted. Although we caught 2019 in many points, we could not catch it in prices yet. Tourist expenditure per capita was $705 in 2019. It is currently down to $660. It's not too bad, it's recoverable. There has been an increase in nightly prices in hotels, but there is a decrease in total expenditures. European tourists came to Istanbul the most. First up are the British and the Germans. Then the tourists from the Middle East come.” MSC Fantasia, owned by MSC Cruises, Europe's largest cruise company, also arrived at Galataport Istanbul this year. Angelo Capurro, Managing Director of MSC Cruises, said, “The trust we have in Turkey is very high. As MSC Cruises, one of our dreams for the future is to make Galataport Istanbul the main port of our cruises. One of the most important features that distinguishes Istanbul from other ports is that you dock inside the city. For this reason, it is one of the favorite ports of cruise companies in the Mediterranean basin.” 3 ships can dock at the same time One of the most impressive features of Galataport Istanbul is the world's first underground cruise terminal, inspired by Istanbul's underground cisterns, with a Red Dot design award. A temporary bonded area is created thanks to the 176 hydraulic special hatch systems that come into play when the ship approaches the port and separate the security (ISPS) area. The fact that the hatches can be individually controlled allows the bonded area to be created flexibly based on the number of ships in the port and their dimensions. Galataport Istanbul, with its terminal spanning an area of 29 thousand m2, has the capacity to host 3 ships at the same time and host 15 thousand passengers per day. Istanbul was removed from the cruise route The tender for Galataport was held in 2013. Doğuş Holding won the tender with a bid of 702 million dollars. In January 2014, Salipazarı Port Management and Investments was established in partnership with Doğuş Group and BLG Capital, a subsidiary of Bilgili Holding. Then, with the construction activities, the only point where cruise cruise ships docked, the Tuesday Pazarı Port, closed its doors to cruise ships. Many large ship and cruise companies have removed Istanbul from their routes. While the number of ships calling in 2015 was 345, it decreased to 56 in 2016. In 2017, it hosted 4 cruise ships and 1,291 passengers. No ships came to Istanbul in 2018 and 2020. With the reopening of the port, Istanbul started to enter the route of cruise ships again. Selenay YAĞCI – EKONOMİM.COM

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.