Hava Durumu

#İzmir Ticaret Odası

TOURISMJOURNAL - İzmir Ticaret Odası haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İzmir Ticaret Odası haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

2025 İzmir Turizminde Yeni Bir Sayfa Açacak Haber

2025 İzmir Turizminde Yeni Bir Sayfa Açacak

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamaları Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, İzmir’in 2025 turizm sezonunda yabancı turist sayısını artıracağına inandığını belirtti. Tercan, İzmir’in yalnızca deniz, kum ve güneşten ibaret olmadığını, Meryem Ana, 7 Kiliseler, Efes, Agora gibi önemli değerlere sahip olduğunu hatırlatarak, "Bu sezon Londra Fuarı’ndaki girişimlerle İngiltere’den yüzde 15’lik; SKAL kongresiyle de yüzde 15’lik bir artma olacağını ümit ediyoruz. Değerlerimizi çok iyi pazarlamalıyız" dedi. 2024’te 17 milyon turist ağırlayan Antalya’ya karşı İzmir’in sadece 1,7 milyon turiste ev sahipliği yaptığını belirten Tercan, aradaki farkın büyük olduğunu vurguladı. Tercan, "İzmir, Türkiye’de turizmin başladığı yer. Fakat 1980’lerin ortalarında, Turgut Özal döneminde, Antalya’da 49 yıllığına Hazine’ye ait araziler turizme açıldı. Oralara 5 yıldızlı büyük tatil köyleri yapıldı. Doğru bir planlamaydı, güzel bir projeydi. O süreçte İzmir, turizmde kendini geliştirmek için hiçbir şey yapmadı. Oysa İzmir’de her şey var. Deniz, kum, güneş var. İnanç turizminin tüm unsurları var" diye ekledi. İZMİR İÇİN YENİ HEDEFLER Tercan, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na gelen turistlerin yüzde 60’ının Kuşadası’na geçtiğini belirterek şehre gelen gerçek turist sayısının 700 bin civarında olduğunu söyledi. "Antalya’da kitle turizmi yapılıyor. Antalya gibi olalım demiyorum, zaten olamayız. Biz İzmir’e özgü değerleri anlatarak ön plana çıkalım istiyoruz. Kemeraltı’nı tanıtalım. Yeme içme kültürümüz var, Kordon’umuz var" dedi. İzmir’in 2025’te Londra ve Berlin gibi fuarlarda daha etkin olması gerektiğini belirten Tercan, inanç turizmi fırsatından da yeterince faydalanılmadığına işaret etti. Tercan, "Avrupa’daki önemli fuarlara katılıp İzmir’i tanıtmamız gerekirdi. Aralık ayında Londra’da Dünya Turizm Fuarı düzenlendi. Bir turizm şehri, bir turizm kasabasıysanız, mutlaka o fuarlarda boy göstermeniz gerekir. Çok acıdır ki İzmir, o fuarda cılız bir şekilde tanıtıldı. Stantta kuru kuru broşür dağıtmak değil, gümbür gümbür tanıtım gerekir. İzmir’in, nazar boncuklarıyla, 7 kilisenin görselleriyle, Meryem Ana’yla, Tariş üzümüyle, zeytinyağıyla, bomba gibi tanıtımı yapılmalıydı ve bu tanıtım sürekli olmalıydı" ifadelerini kullandı. SKAL KONGRESİ VE İNANÇ TURİZMİ VURGUSU Ekim ayında İzmir’de düzenlenen Dünya SKAL Kongresi’nin önemli bir fırsat olduğunu belirten Tercan, İzmir’in tüm değerlerini uluslararası turizmcilere tanıtma şansı yakaladıklarını söyledi. "İzmir Ticaret Odası, İzmir Büyükşehir Belediyesi, SKAL’ın popülerliğini kullanıp İzmir’in reklamını yapmalı. SKAL derneğimizin kardeşi, Roma bizi bekliyor. Onlarla ortak çalışmalar yapacağız. Roma ile inanç turizmini geliştireceğiz. İnanç turizmiyle 12 ay turizm mümkün. İnanç turizmi, savaş zamanlarında bile olmuş bir şey" diye ekledi. KRUVAZİYER VE ÇEŞME PROJESİ Kruvaziyer gemilerinin İzmir’e uğramamasını değerlendiren Tercan, "Bir kere şunun altını çizelim; İzmir, bir ana kruvaziyer limanı değil. Esas kruvaziyer limanı, Kuşadası Limanı’dır. İzmir’e, Kuşadası’ndan seken gemiler geliyordu. Yani Kuşadası dolu olduğu için oraya giremeyen gemiler İzmir’e geliyordu. İzmir, kruvaziyer için yedek limandır" diyerek, konunun çözümü için çalışılması gerektiğini söyledi. Çeşme Turizm Projesi’nin iptal edilmesine üzüldüğünü de belirten Tercan, "Çeşme projesi, İzmir için kaçırılmış bir fırsattır" dedi.

Artvin ve Hakkari, Turizmde İzmir'i Geride Bıraktı Haber

Artvin ve Hakkari, Turizmde İzmir'i Geride Bıraktı

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, Kasım ayı turizm raporlarına dikkat çekerek Artvin ve Hakkari’ye gelen turist sayısının İzmir’i geçtiğini vurguladı. İşler, İzmir’in potansiyeline rağmen geri planda kalmasını "düpedüz ilgisizlik" olarak nitelendirdi. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre Kasım ayında Türkiye genelinde yabancı turist sayısı yıllık bazda yüzde 8,25 artışla 2 milyon 733 bine ulaştı. Ancak İzmir, 56 bin 568 turistle 114 bin 903 turist ağırlayan Artvin ve 63 bin 399 turisti misafir eden Hakkari’nin gerisinde kaldı. Mehmet İşler, İzmir’in tarihi ve kültürel zenginliklerine rağmen gereken önemin verilmediğini ifade ederek, "İzmir 5 milyon, Artvin yaklaşık 170 bin, Hakkari 80 bin nüfuslu kentlerimiz. Aslında, 81 ilin tamamı, bizim gözbebeklerimiz. Artvin’e de Hakkari’ye de daha fazla turist gelsin isteriz. Ancak, nüfusu ve sahip olduğu değerlere bakınca İzmir’in bazı konularda kendisine göre dezavantajlı olan bu güzel illerimizin gerisinde kalması artık düşündürücü bile değildir. Bunun adı düpedüz ilgisizliktir" dedi. "İzmir Türkiye’nin 3 .büyük kenti. Doğal, tarihi, kültürel, tarımsal zenginliklere, imrenilecek, özenilecek bir iklime, gastronomik çeşitliliğe sahip. Türkiye’de turizmin ilk başladığı yer. Bugün 81 ilin hepsi birer destinasyon merkezi olabilmek için müthiş bir savaşın içindeyken, İzmir var olan oranları korumak için bile gayret göstermiyor" diyen İşler, İzmir’de geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Travel Turkey (TTİ İzmir) Fuarında bu ilgisizliği alenen yaşadıklarını belirtti. Etkinlik alanında Büyükşehir Belediye Başkanı, Ticaret Odası Başkanı gibi turizme el vermesi gereken liderleri göremediklerini söyleyerek sitem etti. İşler, İzmir’in 5 milyon turiste ulaşması gerektiğini söylerken, turizmde yüzde 5’lik paydan yüzde 3,31’e gerilemenin düşündürücü olduğunu vurguladı.

İzmir'de Uluslararası Turizm Zirvesi 12 Bin Katılımcı Ağırladı Haber

İzmir'de Uluslararası Turizm Zirvesi 12 Bin Katılımcı Ağırladı

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı himayesinde İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde İzmir'de gerçekleştirilen fuar, dünyanın dört bir yanından gelen katılımcı ve ziyaretçileri ağırladı. İZFAŞ ve TÜRSAB tarafından düzenlenen 18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi ile bu yıl ikincisi düzenlenen TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı, toplamda 12 bin 361 ziyaretçiyi ağırladı. TTI İzmir Fuarı’nda Almanya, Venezuela, Sırbistan, Bosna Hersek ve Yunanistan gibi ülkelerin yanı sıra Türkiye’nin 61 farklı şehrinden katılım sağlandı. Bakanlıklar, valilikler, belediyeler, odalar, sivil toplum kuruluşları, seyahat acenteleri, tur operatörleri, oteller, havayolu ve taşımacılık şirketleri, turizm teknolojisi ve yazılım firmaları gibi birçok kurum etkinlikte yer aldı. Fuarda, şehirler kendi kültürlerini ve turizm faaliyetlerini tanıtırken, oteller ve acenteler gibi turizm sektöründeki firmalar profesyonel ziyaretçilerle iş anlaşmaları gerçekleştirdi. Türk Hava Yolları sponsorluğundaki etkinlikte, 38 ülkeden 90 sektör profesyoneli bir araya gelerek iş birliği görüşmeleri yaparak anlaşmalara imza attı. SAĞLIK VE TURİZM BİR ARADA TTI İzmir ile eş zamanlı düzenlenen TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı, uluslararası turizm aktörleriyle sağlık sektörü profesyonellerini İzmir’de buluşturdu. Etkinliğin katılımcı profilinde hastaneler, sağlık turizmi acenteleri, estetik merkezleri, termal turizm, SPA, welness ve geriatri turizmi firmaları ile medikal alandaki şirketler yer aldı. Fuar kapsamında İzmir Ticaret Odası iş birliğiyle alım heyeti programı düzenlendi. İtalya, Rusya, İspanya ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi 16 ülkeden sağlık turizmi profesyonelleri bu programa katılarak ikili görüşmeler yaptı. Eş zamanlı olarak, Estetik Plastik Cerrahi Derneği’nin düzenlediği bilimsel etkinliklerde, 300 katılımcı sağlık turizminin geleceğini ve cerrahi uygulamalardaki yenilikleri ele aldı. Bu büyük organizasyonlar, İzmir’in turizm ve sağlık alanında uluslararası bir merkez olma konumunu güçlendirdi.

İzmir TTI Turizm Zirvesi ile Sektörün Geleceği Masaya Yatırıldı Haber

İzmir TTI Turizm Zirvesi ile Sektörün Geleceği Masaya Yatırıldı

İzmir, eş zamanlı düzenlenen "18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi" ile "TTI Health 2. Sağlık Turizmi Fuarı"na ev sahipliği yaparak, Türkiye'nin turizm sektörünü bir araya getirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ev sahipliğinde, İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş. (İZFAŞ) ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) iş birliğiyle gerçekleştirilen fuarlara sektör paydaşları yoğun ilgi gösterdi. Her iki fuar da turizm sektörünün gelişmesi ve Türkiye'nin küresel turizmdeki payının artırılması hedefiyle önemli bir platform sundu. Katılımcı firmalar, turizm ve sağlık turizmi alanındaki yeniliklerini sergileyerek, yerel ve uluslararası paydaşlarla iş birliği fırsatları yakaladı. TÜRSAB: "TURİZMİ 12 AYA VE 81 İLE YAYACAĞIZ" TÜRSAB Başkan Yardımcısı Hasan Eker, fuarın başarısının sektör paydaşlarının ortak çalışmasıyla mümkün olduğunu vurguladı. Sektör temsilcileriyle yapılan görüşmelerde, destinasyon pazarlamasının en önemli unsurlarından birinin insan kaynağı olduğunu belirten Eker, sık değişen yöneticilerin turizm tanıtımlarında kesintilere neden olduğunu söyledi. "Fuar öncesi randevu hazırlıkları çok önemli" diyen Eker, TÜRSAB’ın "Turizm Yüzyılı Projesi" kapsamında 300 profesyonel ekiple çalıştıklarını ifade etti. Bu projenin hedefinin, turizmi yılın 12 ayına ve Türkiye'nin 81 iline yaymak olduğunu belirtti. Eker, TÜRSAB’ın 50 yıldır sektörün tüm alt ihtisas alanlarıyla iş birliği yaptığını hatırlatarak, "Geleceği öngören, pastadan pay almak yerine, ortaya bir pasta daha koymaya çalışan bir mücadele içerisindeyiz. Türkiye’deki turizm yatırımlarını pazarlayan işletmeler seyahat acenteleridir. Ülke istihdamı ve döviz girdisine katkı sağlayan üyelerimizi kutluyorum. Dünya turizminde 5’inci sıradayız. Hiçbir sektör bu başarıyı sağlayamadı. Bu başarı, Türk turizm sektörünün birlik beraberlik içerinde omuz omuza çalışmasının eseri" dedi. İZMİR TİCARET ODASI: "SAĞLIK TURİZMİ İLE İZMİR'İ DÜNYAYA TANITACAĞIZ" İzmir Ticaret Odası Meclis Başkanı Selami Özpoyraz, seyahat endüstrisinin bir destinasyonu tanıtmanın en etkili yolu olduğunu belirtti. 2023 yılında küresel seyahat endüstrisinin 18 trilyon dolarlık bir gelir elde ettiğini söyleyen Özpoyraz, sektörün sadece gelir değil, aynı zamanda istihdam yaratarak ekonomik kalkınmaya büyük katkı sağladığını vurguladı. İzmir’in turizmdeki başarısına da değinen Özpoyraz, 2024'ün ilk 7 ayında 913 bin civarında yabancı turistin İzmir'e geldiğini, bu sayının geçen yıla göre yüzde 14 arttığını belirtti. İzmir Ticaret Odası olarak, özellikle sağlık turizmine yönelik tanıtım faaliyetlerine önem verdiklerini ve bu alandaki çalışmaları artırmayı hedeflediklerini söyledi. "İzmir Ticaret Odası olarak, turistlerin İzmir'e gelmesini sağlamak için yerinde tanıtım çalışmalarına büyük önem veriyoruz" diyen Özpoyraz, bu tanıtımları fuarlarla desteklediklerini ifade etti. İzmir Ticaret Odası'nın fuar desteği veren tek oda olduğunu belirten Özpoyraz, "İzmir'i bir sağlık turizmi merkezi yapmayı hedefliyoruz" dedi.

İzmir'de Turizm ve Sağlık Fuarı Sektörleri Bir Araya Getiriyor Haber

İzmir'de Turizm ve Sağlık Fuarı Sektörleri Bir Araya Getiriyor

İZMİR (İHA) -  TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi ile TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı, 5 Aralık’ta kapılarını açacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde, TÜRSAB’ın desteğiyle düzenlenen 18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi, sektör profesyonellerini bir araya getirerek uluslararası ticari iş birliklerine zemin hazırlayacak. Aynı tarihlerde düzenlenecek olan 2. TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı ise sağlık ve turizm temalarını birleştirerek sağlık sektöründe yenilikçi çözümler ve iş birlikleri için fırsatlar sunacak. TURİZM VE TEKNOLOJİ İZMİR’DE BULUŞUYOR TTI İzmir Fuarı; ticari görüşmeler, yatırım fırsatları ve etkinliklerin yanı sıra, "Sürdürülebilir Destinasyonlar ve İzmir" ile "İzmir Otel ve İşletmeler" gibi başlıklar altında çeşitli oturumlara ev sahipliği yapacak. İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin yürüttüğü Create in İzmir projesi kapsamında, "Turizmde Dijitalleşme Hackathon'u" düzenlenerek teknoloji ve turizm entegrasyonu ele alınacak. Fuarda; kamu kurumları, belediyeler, seyahat acenteleri, tur operatörleri, turizm büroları, oteller ve konaklama tesisleri, havayolları, turizm taşımacılığı, seyahat teknolojileri ve yazılımları gibi çok sayıda sektörden katılımcı yer alacak. Ayrıca, Türk Hava Yolları sponsorluğunda 38 ülkeden 90 sektör profesyoneli B2B görüşmeler gerçekleştirecek. SAĞLIK VE TURİZM BİR ARADA TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı, sağlık sektörünün önde gelen isimlerini bir araya getirecek. Hastaneler, klinikler, sağlık turizmi acenteleri, estetik merkezleri, hastane malzemeleri ve teknolojileri tedarikçileri ile termal turizm, SPA wellness, geriatri turizmi, medikal sektörlerindeki firmalar, sektördeki yenilikleri ve gelişmeleri paylaşmak için bir araya gelecek. Fuar kapsamında, İzmir Ticaret Odası iş birliği ile alım heyeti programı gerçekleştirilecek. İtalya, Rusya, İspanya, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelerin de içinde yer aldığı 16 ülkeden sağlık turizmi sektörü profesyonelleri programa katılım sağlayacak. Fuarla eş zamanlı olarak Estetik Plastik Cerrahi Derneği’nin düzenleyeceği kongrede sağlık turizminin geleceği, cerrahi uygulamalar ve sektörel yenilikler ele alınacak.

İzmir’in sağlık turizmi işbirliğiyle büyüyecek Haber

İzmir’in sağlık turizmi işbirliğiyle büyüyecek

İzmir Valiliğinin talebi, Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) koordinasyonu ve İzmir Ticaret Odasının ev sahipliğiyle, sağlık turizmi değerlendirme toplantısı düzenlendi. Toplantya, 120 sektör temsilcisinin katılım sağladı. İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Oğuz Özkardeş, İzmir'in sağlık turizminde en büyük avantajlarından bir tanesinin, sağlık alanında eğitim seçeneklerinin çok gelişmiş olması olduğunu söyledi. 'BİRLİKTE ÇALIŞACAĞIZ' Özkardeş, "Eğitimciler ile sağlık turizmi paydaşlarının aynı kentte bir arada bulunması sektörün gelişimi için önemli bir ivme oluşturuyor. Kentimizde 5 tıp fakültesi hastanesi var. Bunların yanı sıra sağlık eğitiminin önemli bileşenlerini oluşturan bakım hizmetleri gibi alanlarda da çok değerli eğitim kurumlarımız mevcut" dedi. İzmir'de valilik, belediye, Kültür ve Turizm Bakanlığı, oda ve borsalar, İzmir Vakfı ve sağlık turizmi alanında faaliyet gösteren tüm paydaşların sinerji içinde olmasının önemine dikkat çeken Özkardeş, "Başta Yönetim Kurulu Başkanımız Mahmut Özgener olmak üzere tüm Yönetim Kurulumuz göreve geldiği ilk günden beri bu sinerjinin oluşması ve devam ettirilmesi için hassasiyet göstermiştir. TGA'nın sağlık turizmine verdiği önem kentimiz için büyük bir fırsat" diye konuştu. DİREKT UÇUŞLAR ÖNEMLİ İZTO ve TGA iş birliğinde kentteki sağlık turizminin gelişimi için projeler üretmeye devam edeceklerini vurgulayan Özkardeş, "Bugün burada sektörün analiz edilmesi amacıyla atmış olduğumuz ilk adım, gelecek günlerde sektörün sürdürülebilir ve uzun vadeli büyümesi için devam edecek. İzmir'e yönelik direkt uçuşların arttırılması ve çeşitlendirilmesine yönelik çalışmalarımızın bir ayağı da sağlık turizmi ile bağlantılı. İzmir'de yeni hayata geçen şehir hastanelerinin teknik altyapısı ve gelişmiş insan gücü ile onkolojiden genel cerrahiye kadar uzun süreli tedavi imkanı sunduğu göz önüne alındığında Afrika'dan, Orta Doğu'dan ve Azerbaycan'dan hastaların kentimize getirilmesi için uçuş ağımızın arttırılması büyük önem taşıyor" ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.