Hava Durumu

#Japonya

TOURISMJOURNAL - Japonya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Japonya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Japonya’da görgü kuralları kitle turizminin kurbanı oluyor Haber

Japonya’da görgü kuralları kitle turizminin kurbanı oluyor

Kamusal alanlarda aşırı nezaket ve iyi davranış, yenin değer kaybetmesiyle birlikte giderek daha popüler bir destinasyon haline gelen Japonya'da kitle turizminin tali kurbanları haline geldi. Ancak bu yeni ziyaretçilerin büyük çoğunluğu kültürden ziyade alışverişle ilgileniyor. İspanya ve Latin Amerika'dan gelen gruplara ülke çapında eşlik eden Madridli fotoğrafçı ve tur rehberi Enrique Medina, “Son zamanlarda, kültür hakkında herhangi bir ön bilgiye sahip olmadan, körü körüne gelen ziyaretçilerin sayısı arttı,” diye yakınıyor. Yakın zamana kadar yabancı turistlerin Japonya'ya gitmeden önce genellikle biraz araştırma yaptıklarını belirten Medina, takımadalar boyunca parkları ve caddeleri soluk pembe bir renge bürüyen ve her yıl heyecanla beklenen kiraz çiçeklerini görmek için Nisan ayında gidenleri örnek gösteriyor. Ancak şu anki turist sloganı “daha az tapınak ve daha çok alışveriş; daha az suşi ve daha çok fast food” gibi görünüyor, diye ekliyor Medina, bu yıl euro ve dolar karşısında tarihi düşük seviyelere inen yenin devalüasyonuna atıfta bulunarak. Tur rehberleri, müşterilerine 200 yıldan uzun bir süre (17. ve 19. yüzyıllar arasında) dünyaya kapalı olan ve günlük alışverişleri Batı standartları için çok titiz olan karmaşık bir görgü kuralları tarafından yönetilen bir ülkenin sivil normlarını açıklamak için acı çekiyorlar. Turistler, Medina gibi rehberlerin Tokyo metrosundaki yolcuların davranışları hakkında yaptıkları açıklamaları hayretle dinliyor. Yolcular, biniş ve inişleri hızlandırmak ve kalkışlarda en ufak bir gecikmeyi önlemek için platformlarda düzenli ve sessiz sıralar halinde beklemektedir. Trafiğin yoğun olduğu saatler dışında vagonlar genellikle sakin yerlerdir ve cep telefonuyla konuşmama kuralına kesinlikle uyulur. Ancak turistler bindiğinde, bağırışları ve el kol hareketleriyle alanı işgal ederler. Pek çok Japon yolcu bu durumdan rahatsız olur, ancak karşı karşıya gelmekten kaçınmak üzere eğitildikleri için vagon değiştirmeyi tercih ederler. Bu sahne merkezi metro güzergahlarında tekrarlanıyor ve transit şirketler afişlerle farkındalık kampanyaları yürütüyor. Toei Transportation şirketi tarafından asılan bir afişte, bir vagonun içinde bağıran üç maymun, yanlarında okumaya çalışan bir tilki, korkmuş yavrusunu teselli eden bir kutup ayısı ve öfkeyle ellerini başının üzerine koyan bir sincap görülüyor. İngilizce'nin yanı sıra ülkedeki turistlerin iki ana milliyeti olan Çince ve Korece'ye de çevrilen posterde “Çevrenizi düşünün” ifadesi yer alıyor. İllüstrasyon, bir maymunun gözlerini, diğerinin ağzını ve sonuncusunun kulaklarını kapattığını gösteren ve geleneğe göre “kötülük görme, kötülük duyma, kötülük konuşma” anlamına gelen popüler bir resimsel özdeyiş olan Üç Bilge Maymun'a bir göndermedir. Toei Transportation sözcüsüne göre kampanyanın amacı “yolculara rahatlık sunmak ve uyum yaratmak”. EY Japan danışmanlık şirketi tarafından yapılan bir anket, kitle turizminin en kötü üç sonucunun kötü davranışların yanı sıra toplu taşıma araçlarında ve turistik mekanların bulunduğu mahallelerde aşırı kalabalık olduğunu ortaya koydu. Küçük boyutu ve çok sayıda geleneksel cazibe merkezi nedeniyle Kyoto, kitle turizminin ivmesinden en çok zarar gören şehirlerden biri. Geleneksel Gion bölgesinde, kameralar ve cep telefonlarıyla donanmış turist orduları geyşaları ve maiko adı verilen çıraklarını öylesine ısrarla kuşatıyor ki yerel medya “geyşa-paparazzi” lakabını taktı. Yerel yönetim Gion'un bazı girişlerini halka kapattı, Fotoğraf Çekmek Yasak tabelaları astı ve ihlalde bulunanlara 60 Avro para cezası uygulamaya başladı. Turizmin aşırılıklarıyla mücadele etmek için alınan en yaygın önlem, geçtiğimiz Mayıs ayında Tokyo'nun batısındaki Fujikawaguchiko kasabasında insanların Fuji Dağı'nın fotoğrafını çekmesini engellemek için devasa bir siyah muşamba yerleştirilmesiydi. Amaç, ikonik yanardağın taçlandırdığı Lawson's zincir mağazasının viral fotoğrafını çekmek için evlerin çatılarına tırmanan ya da trafiği aksatan ziyaretçileri caydırmaktı. Ağustos sonunda, bir tayfun uyarısının ardından, muşamba indirildi ve Fujikawaguchiko Belediye Başkanı yerel medyaya yaptığı açıklamada, yabancı turistlerin “görgü kurallarına uyulduğu takdirde bu tür önlemlerin gereksiz olduğunu anladıkları” için bir daha kaldırılmayacağını söyledi. Ancak bazı medya organları turistlerin bölgede benzer bir görüntünün elde edilebileceği başka bir mağaza keşfettiğini bildirdi. The Japan Times tarafından yayınlanan yeni bir araştırma, Asya ülkesinin 2023 yılında 25 milyon uluslararası gezgin alacağını, kişi başına 0,2 turist düştüğünü ve bu oranın kişi başına sırasıyla 1,5 ve 1,8 turist alan Fransa ve İspanya'ya kıyasla düşük olduğunu gösteriyor. Japonya on yılın sonuna kadar 60 milyon ziyaretçi almayı hedeflemektedir; bu da ziyaretçi sayısını kişi başına yaklaşık 0,5'e çıkaracaktır ki aynı araştırmaya göre bu rakam Avrupa standartlarına göre hala düşüktür. Altmışlı yaşlarında Kyoto'da çalışan bir taksi şoförü olan Teruo Nakanishi'ye göre kitle turizmi sadece merkezi bölgeleri etkiliyor ve kentin ekonomisini canlandırıyor. “Araba kullanmanın çok zor olduğu sokaklarda bile birçok otel ve konuk evi açıldı,” diyor ve büyük kültürel mirası nedeniyle İkinci Dünya Savaşı'ndaki Amerikan bombardımanından kurtulan şehrin antik düzenine atıfta bulunuyor. Kyoto'daki taksi şirketlerinin, nüfusun yaşlanmasıyla daha da ağırlaşan işgücü sıkıntısı nedeniyle 64 yaşına kadar olan insanlar için boş pozisyonlar ilan etmelerinden dolayı minnettar. Ortaya çıkmaya başlayan bir başka sonuç da, Kyoto ve diğer şehirlerdeki birçok otel ve işletmenin yemek ve temizlik hizmetleri için Filipinli ve Vietnamlı personele bağımlı olması nedeniyle, Japon toplumunun yabancı göçünü yavaş yavaş kabul etmesidir.

Yabancı ziyaretçi rekoru kıran Japonya'ya turist akını sürüyor Haber

Yabancı ziyaretçi rekoru kıran Japonya'ya turist akını sürüyor

Uzak Doğu ülkesi Japonya turistlerin ilgi odağı olmaya devam ediyor. Haziran ve Temmuz aylarında ardı ardına rekor sayıda turistin ziyaret ettiği Japonya'ya yabancıların ilgisi bu ay da sürdü. Tokyo'nun en gözde turistik bölgelerinden olan Harajuku ve Shibuya'da hafta sonu yabancı ziyaretçi yoğunluğu yaşandı. Caddeler turistlerle dolarken, kimi ziyaretçiler fotoğraf çekerek anılarını ölümsüzleştirdi, kimileri ise alışverişin tadını çıkardı. Shibuya'nın en işlek caddelerinden birinde bulunan dönercide çalışan Burhan Keleş, son aylarda değer kaybeden Japon Yeni'nin de etkisiyle yabancı turist artışı yaşandığını söyledi. “Bu tabii ki bizim işlerimize de olumlu şekilde yansıdı” diyen Keleş, “Şu an ölü sezonda olmamıza rağmen, işlerimiz normal sezondan bile iyi. Normalde Japon müşteriler ağırlıktayken, aşırı derecede yabancı ziyaretçi gelmesi nedeniyle bu sene yabancı müşteriler daha çok” şeklinde konuştu. “Yabancı ziyaretçi akınının nedeni sosyal medya” Avustralya'nın Melbourne kentinden geldiğini söyleyen Leo Brown ise, ülkesinde kış olması nedeniyle yaz mevsimini yaşayan bir ülkeyi tercih ettiğini söyledi. Japonya'da yaşanan turist yoğunluğunu sosyal medyanın etkisine bağlayan Brown, “Sosyal medya, özellikle de TikTok Japonya ile ilgili içeriklerle ve turistik atraksiyonlarla dolu. Bunun en önemli faktör olduğunu düşünüyorum” ifadelerini kullandı. Japonya'da yaşayan ABD vatandaşı Michael Sean da ülkedeki turist patlamasının farklı nedenleri olduğunu söyledi. Covid-19 pandemisinin sona ermesinin önemli bir faktör olduğuna dikkat çeken Sean, “İnsanlar yeniden seyahat etme fırsatı elde edince, özellikle Avrupa ve ABD gibi bölgelerden birçok kişi Japonya'ya gelmeye başladı. Geçtiğimiz yıllarda uçak biletleri de çok pahalıydı” dedi. Sosyal medya kullanımı ve Japon kültürüne yönelik ilginin de yabancı ziyaretçi sayısını artırdığını kaydeden Sean, “Hal böyle olunca her zamankinden fazla sayıda ziyaretçi ülkeye geldi ve turist patlaması yaşandı” diye konuştu. Japon vatandaşı Nana Ozawa ise, yabancıların ülkesine olan ilgisini “Öncelikle Japonya çok güvenli. Japon yemekleri çok lezzetli ve görülecek harika yerler var” sözleriyle değerlendirdi. Ziyaretçi rekoru kırıldı Japonya Ulusal Turizm Örgütü'nün (JNTO) verilerine göre, ülkeye gelen yabancı ziyaretçi sayısı Haziran'da 3,14 milyonla rekor kırarken, Temmuz ayında 3,29 milyon ziyaretçi ile rekor tazelendi.

Japonya’da ‘aşırı turizm’e önlem: Yerellere indirim Haber

Japonya’da ‘aşırı turizm’e önlem: Yerellere indirim

Japonya, turistlere yönelik fiyatları artıran bir ülke değil. Fakat pandemi sonrası ‘aşırı turizm’ ve yerel para biriminin zayıflığı, ülkedeki restoranları müşteriye göre değişen fiyatlandırma uygulamalarına itti.   CNN’in haberine göre, başkent Tokyo’da restoran sahibi Yonemitsu, ‘‘İnsanlar bu uygulamanın ayrımcı olduğunu söylüyor ama tüm yabancılara hizmet vermek bizim için hakikaten zor. Yetemiyoruz’’ dedi. Yonemitsu, turistlerden ekstra ücret almak yerine yerellere bin yen (214 lira) indirim yaptı: ‘‘Maliyetler yüzünden bu fiyatlandırma sistemine mecburuz.’’ Üstelik daha ucuz fiyatlar Japonca yazdığı için yabancı turistler daha fazla ödediğini fark etmiyor. Restoranların yerellere indirim yaptığını yabancı turistlerin anlaması zor. Japonya pandemideki seyahat kısıtlamalarını 2022 sonbaharında kaldırdı. Bu yıl da para birimi yen, dolara karşı en düşük seviyeye inince turistler ülkeye akın etmeye başladı. Öyle ki 2024’ün ilk yarısında turist sayısı rekor kırarak 17 milyonu aştı. Dolayısıyla işletmeler ‘aşırı turizm’in etkilerini dindirmek için çeşitli uygulamalar deniyor: Turist vergisiTurist kontenjanıAlkol satışına kısıtlama veya yasak Hatta Japonya’da bir kasaba, turistlerin ‘selfie’ çekmesini ve trafik sıkışıklığına yol açmasını engellemek için Fuji Dağı’nı gören popüler bir fotoğraf noktasına perde kurdu.  Restoran sahibi Yonemitsu, ‘aşırı turizm’in fazladan üç-beş masa atarak çözülemediğini vurguladı. Çünkü İngilizce konuşabilen personel bulmaktan tut yerel yemekler arasındaki farkı doğru dürüst anlatabilmeye kadar bir ton iş gerekiyor. Üstelik buları beceremeyince ‘kargaşa’ çıktığını söylüyor Yonemitsu: ”Japonların İngilizcesi berbattır. Bu yüzden kendimize henüz turistik ülke diyemeyiz. İngilizceyi beceremiyoruz. Turiste yanlış bir şey söylemek de doğru değil. Çok stresli iş.”

İtsukuşima Tapınağı: Doğanın ve Tarihin Büyüleyici Kesiti Haber

İtsukuşima Tapınağı: Doğanın ve Tarihin Büyüleyici Kesiti

İtsukuşima Tapınağı'nın tarihi, 6. yüzyıla kadar uzanıyor. 12. yüzyılda Taira no Kiyomori tarafından yeniden inşa edilen tapınak, o zamandan bu yana Japon mimarisinin ve dini inancının önemli bir simgesi haline gelmiştir. Tapınak, 1996 yılında UNESCO Dünya Mirası Listesi'ne dahil edilmiştir. Tapınağın en dikkat çekici özelliklerinden biri, deniz üzerindeki konumu ve yüzen kapı (torii) olarak bilinen büyük kırmızı kapısıdır. Gelgitlerle birlikte suyun seviyesine göre değişen görüntüsü, adeta yüzen bir yapı hissi yaratır. Bu torii kapısı, Japonya'nın en ikonik simgelerinden biridir. İtsukuşima Tapınağı, yıl boyunca pek çok ziyaretçi çeker. Özellikle gün batımı ve doğuşunda, tapınağın ve torii kapısının su üzerindeki yansıması muhteşem fotoğraf kareleri oluşturur. Tapınağa ulaşmak için feribotla kısa bir yolculuk yapmak gerekir, bu da ziyaretçilerin adanın doğal güzelliklerini keşfetmelerine olanak tanır. Tapınak çevresi, sadece tarihi yapılarla değil, aynı zamanda zengin bitki örtüsü ve vahşi yaşamla da doludur. Özellikle Miyajima'nın ünlü geyikleri, adanın simgelerindendir ve ziyaretçilerle dostane ilişkiler kurar. İtsukuşima Tapınağı, hem doğal güzellikleri hem de tarihi önemi ile Japonya'nın mutlaka görülmesi gereken yerlerinden biridir. Ziyaretçilerine eşsiz bir deneyim sunan bu tapınak, Japon kültürünün ve tarihinin derinliklerine bir yolculuk yapmak isteyenler için ideal bir destinasyon.

Japonya, yendeki değer kaybının da etkisiyle turist akınına uğradı Haber

Japonya, yendeki değer kaybının da etkisiyle turist akınına uğradı

Japonya, ülkenin para birimi yendeki önlenemeyen değer kaybının da etkisiyle turist akınına uğradı. Yurt dışından gelen ziyaretçiler kur farkının getirdiği avantajla Tokyo'nun tadını çıkardı. Ülkenin para birimi yendeki önlenemeyen değer kaybıyla gündemden düşmeyen Japonya, turist akınına uğradı. Avrupa ülkeleri ile ABD'nin yanı sıra, birçok Asya ülkesinden Japonya'ya gelen milyonlarca ziyaretçi, turizm sektörünün yüzünü güldürdü. Tokyo'nun tarihi semti Asakusa'da da turist yoğunluğu yaşanırken ziyaretçiler kur farkının getirdiği avantajla dev metropolün tadını çıkardı. "Avrupa'da para kazananlar için ucuz" Almanya'dan Japonya'ya gelen Fatma Yıldız da, euroya göre Tokyo'daki fiyatların aşırı yüksek olmadığını söyledi. "Bizim için oldukça ucuz. Avrupa'da para kazananlar için burası gezmeye değer" diyen Yıldız, "Paramız değerli olduğundan burası çok da pahalı değil" dedi. Kanada'dan gelen Justin Carl ise ülkeyi ilk kez ziyaret ettiğini belirterek, "Japon yeninin an itibarıyla düşük olması bizim açımızdan bir avantaj" ifadelerini kullandı. Japonya'ya sadece değer kaybeden yen nedeniyle gelmediklerini kaydeden Carl, "Japonya'ya gelmek hayalimiz olduğu ve burayı çok sevdiğimiz için zaten ziyaret edecektik. Ancak, Kanada doları harcamak şu an burada avantajlı. Zaten avantajlıydı ancak şu an daha da avantajlı" ifadelerini kullandı. Kur farkı nedeniyle giyim ve elektronik gibi ürünlerin ülkesine kıyasla Japonya'da daha ucuz olduğunu vurgulayan Carl, vergisiz alışveriş imkanı ve indirimlerin avantaj sağladığını da sözlerine ekledi. "Müşterilerimiz arttığı için mutluyuz" İsviçre'den gelen Ella Johansson ise, yendeki değer kaybının da etkisiyle çoğu şeyin düşündüğünden daha ucuza geldiğini belirtti. Johansson, "Kendi paramızın değeri burada arttığı için turist olarak benim için çok iyi" diye konuştu. Geleneksel Japon kıyafeti kimono kiralayan bir dükkanı işleten Çinli Ashley Wu da, "Japon yeni şu an ucuz olduğu için yurt dışından çok fazla sayıda ziyaretçi geliyor. Müşterilerimiz arttığı için mutluyuz" ifadelerini kullandı. Aylık ziyaretçi rekoru kırılmıştı Japonya Ulusal Turizm Örgütü (JNTO) ülkeye gelen yabancı ziyaretçi sayısının Mart ayında bir önceki yıla kıyasla yüzde 69,5 artarak 3,08 milyona ulaştığını ve aylık ziyaretçi rekoru kırıldığını açıklamıştı. Uzmanlar turist sayısındaki artışın nedenlerinden birinin yendeki değer kaybı olduğunu belirtmişti. Japon yeni son olarak geçtiğimiz Pazartesi günü ABD doları karşısında 160 yene gerileyerek son 34 yılın en düşük seviyesine ulaşmıştı.

Dünya'nın en güçlü pasaportları belli oldu Haber

Dünya'nın en güçlü pasaportları belli oldu

Henley & Partners, dünya genelindeki pasaportların gücünü belirlemek için Pasaport Endeksi verilerini yayımladı. Bu endeks, pasaport sahiplerinin vizesiz seyahat edebilecekleri ülke sayısını ölçerek dünya genelindeki seyahat özgürlüğünü değerlendiriyor. Yayımlanan son verilere göre, dünyanın en güçlü pasaportları belirlendi ve ilk sıralarda çeşitli ülkeler yer aldı. Endekse göre, en fazla ülkeye vizesiz seyahat imkanı sunan altı ülke listenin zirvesinde yer alıyor. Bu kategoride, 194 ülkeye vizesiz erişim sağlayan ve 5 yıldır ilk sırada bulunan Singapur ve Japonya'ya bu yıl Fransa, Almanya, İtalya ve İspanya eklendi. Bu ülkelerin vatandaşları, geniş bir seyahat özgürlüğüne sahip olarak dünya genelinde birçok ülkeyi ziyaret edebiliyorlar. Diğer yandan, Finlandiya, İsveç ve Güney Kore ise listenin ikinci sırasında yer alırken, ABD tarihindeki en düşük sıralarından birini alarak altıncı sıraya geriledi. ABD pasaportu ile 189 ülkeye vizesiz giriş yapılabiliyor. Endekste dikkat çeken bir diğer nokta ise ilk 30 pasaportun 23'ünün Avrupa ve Birleşik Krallık'a ait olması. Üç pasaport Asya, ikisi Kuzey Amerika ve Okyanusya'dan geliyor. Türkiye ise 118 ülkeye vizesiz erişim sağlayarak listenin 54. sırasında yer aldı. Türkiye'nin bir üstündeki Rusya 119 ülkeye, 52. sıradaki Gürcistan 121 ülkeye, ve 51. sıradaki Moldova ise 122 ülkeye vizesiz erişim imkanı sunuyor. Henley & Partners Pasaport Endeksi, vatandaşlarının seyahat özgürlüğünü ölçerek dünya genelinde pasaportların gücünü karşılaştırırken, bu veriler aynı zamanda ülkeler arasındaki diplomatik ilişkilerin ve uluslararası seyahat politikalarının bir yansıması olarak da değerlendirilebilir.

Tokyo'dan lezzet şöleni Haber

Tokyo'dan lezzet şöleni

Sushi - Tokyo, dünya genelinde ünlü olan ve taze deniz ürünlerinin ustalıkla hazırlandığı sushi ile özdeşleşen bir şehir. Balık, pirinç ve nori yapraklarıyla yapılan bu nefis lezzet, Tokyo sokaklarında yaygın olarak bulunabiliyor. Ramen - Japon mutfağının vazgeçilmezlerinden biri olan ramen, Tokyo'da da büyük bir popülerliğe sahip. Farklı çeşitlerde noodle ve çeşitli baharatlarla hazırlanan ramen çorbası, Tokyo'nun sokak lezzetlerinden birisi. Tempura - Tokyo mutfağında sıkça rastlanan tempura, sebzeler veya deniz ürünlerinin hafif tempura hamurunda kızartılmasıyla yapılan bir atıştırmalık. Crispy dokusuyla çok dikkat çekici ve lezzetli. Yakitori - Tokyo'nun sokak lezzetlerinden biri olan yakitori, marine edilmiş tavuk parçalarının şişlere dizilip ızgarada pişirilmesiyle hazırlanan nefis bir atıştırmalık. Okonomiyaki - Japon pizza olarak da adlandırılan okonomiyaki, sebzeler, et veya deniz ürünleri ile hazırlanan ve üzerine özel soslar ve mayonez eklenen lezzetli pankek tarzı bir yemek. Unagi - Tatlı ve hafif acı bir sos ile glazürlenmiş deniz yılanı (anguilla) olan unagi, Tokyo'da özel günlerde tercih edilen geleneksel bir yemek. Chanko Nabe - Sumo güreşçilerinin geleneksel yemeği olan chanko nabe, sebzeler, et ve deniz ürünlerini içeren bir tür güveç. Oldukça besleyici ve lezzetli bir tada sahip. Monjayaki - Tokyo'nun özgün sokak lezzetlerinden biri olan monjayaki, sebzeler, deniz ürünleri ve soslarla hazırlanan, tavada pişirilen bir tür akışkan krep yemeği. Kaiseki Ryori - Tokyo'da genellikle lüks restoranlarda bulunan kaiseki ryori, mevsimsel malzemelerin özenle hazırlandığı çok çeşitli yemeklerden oluşan bir tür geleneksel Japon mutfağı. Taiyaki - Tatlı bir atıştırmalık olan taiyaki, balık şeklindeki keklerin içine tatlı kırmızı fasulye püresi, çikolata veya kreması doldurularak yapılan popüler bir Tokyo atıştırmalığı.

Japonya'ya 2023'te 25 milyon yabancı turist geldi Haber

Japonya'ya 2023'te 25 milyon yabancı turist geldi

Japonya Ulusal Turizm Örgütü (JNTO), geçen yıl ülkeye gelen turistlerin sayısına ilişkin rakamları açıkladı. Bu verilere göre, 2023'te Japonya'ya 25 milyon 66 bin 100 yabancı turist geldi. Geçen yıl ülkeye gelen turist sayısı 2022'ye kıyasla 6 kat artış gösterdi. Bu artışta, Kovid-19 kaynaklı sınır kısıtlamalarının kaldırılması ve Japon yeninin döviz karşısında değer kayıpları etkili oldu. EN FAZLA GÜNEY KORE'DEN, EN FAZLA HARCAMA KONAKLAMAYA En fazla turist sırayla 6,96 milyonla Güney Kore'den, 4,2 milyonla Tayvan'dan, 2,43 milyonla Çin'den ve 2,11 milyonla Hong Kong'dan geldi Japon hükümeti açıklamasına göre, yabancı turizmden 2023 boyunca 5,29 trilyon yen (36 milyar dolar) gelir elde edildi. Yabancı turizm gelirleri, 2010 yılı sonrası ilk kez 5 trilyon yen sınırını geçti. Ziyaretçilerin Japonya içindeki harcamalarında yüzde 34,6'yla (1,8 trilyon yen) en büyük dilim konaklama alanına yöneldi. Arazi Altyapı Ulaştırma ve Turizm Bakanlığına bağlı Turizm Ajansı yetkilisi Takahaşi İçiro, açıklamasında, "İnsanlar, ülkenin doğasını, kültürünü ve yemeklerini deneyimlemek için pandemi öncesine kıyasla ülkede daha uzun süre kalıyor." ifadesini kullandı. Turist başına harcanan ortalama tutar 212 bin yen (1431 dolar) olarak kaydedildi. JNTO açıklamasına göre 2023'te yurt dışına seyahat eden Japon vatandaşı sayısı, önceki yıla kıyasla 3 kattan fazla artışla 9,62 milyona yükseldi

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.