Hava Durumu

#Johannesburg

TOURISMJOURNAL - Johannesburg haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Johannesburg haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

The New York Times'tan Türk Hava Yolları'na Eleştiri Yazısı Haber

The New York Times'tan Türk Hava Yolları'na Eleştiri Yazısı

The New York Times'ın 1 Ocak tarihli haberinde Türk Hava Yolları uçağında tahtakurusu görüldüğüne yer verildi. Havayolunun bazı uçuşlarında yolcular, koltuklarda, battaniyelerde ve üst bagaj bölmelerinde tahtakurularına rastladıklarını ve şirketin bu konuda harekete geçmediğini belirtti. Geçtiğimiz Mart ayında Johannesburg'dan İstanbul’a giden Türk Hava Yolları uçuşuna binen 36 yaşındaki Phoenix sakini Patience Titcombe, tuvalete gitmek için yerinden kalktığında koltuğunda küçük bir böcek gördü. "Onu neredeyse elimle uzaklaştıracaktım. Ama arkadaşım beni durdurdu ve ‘Bu bir tahta kurusu’ dedi". Philadelphia’da yaşadığı dönemde bu böceklerle karşılaşmış olan Titcombe, arkadaşının haklı olduğunu fark ederek böceğin fotoğrafını çekti. Titcombe, bir kabin memurunu çağırarak durumu bildirdi. Kabin memuru böceği imha etti. Ancak Titcombe ve arkadaşı bu böceğin tahtakurusu olduğunu söylediklerinde, kabin memurunun endişelerini ciddiye almadığını belirtti. "Havalimanında üstümü tamamen değiştirip kıyafetlerimi çıkarmak zorunda kaldım çünkü çocuklarım var. Ya eve tahtakurusu götürseydim?" diyen Titcombe, uçuş sonrası Türk Hava Yolları’na yaptığı şikayetlerin fotoğraflı kanıtlara rağmen reddedildiğini söyledi. Sosyal medya üzerinden deneyimini paylaştıktan sonra, bir Facebook seyahat grubundaki diğer kullanıcıların da benzer olaylar yaşadığını bildirdiğini ifade etti. Ekim ayında başka iki yolcu da havayolunun uçuşlarında tahtakurularıyla karşılaştıklarını söyledi. 5 Ekim’de Matthew Myers ve kız arkadaşı, İstanbul’dan San Francisco’ya uçarken yanlarındaki yolcu, koltuklarda ve tavandan düşen tahtakurularını gösterdi. 28 yaşındaki Myers, böceklerin bir yolcunun kucağına düştüğünü gördüğünü belirtti. "Birden fazla yolcu, böcekleri fark ettikten sonra yer değiştirmeye çalıştı" diyen Myers, bir yolcunun, tavandan böcek düştüğünü gördükten sonra kabin memurlarının oturduğu bir koltuğa geçtiğini söyledi. Kabin memurunun uçuş sırasında resmi bir şikayet oluşturduğunu belirtti. Üç hafta sonra Malezya’da yaşayan fen bilgisi öğretmeni Kristin Bourgeois, Washington Dulles’tan İstanbul’a yaptığı 10 saatlik uçuş sırasında tahtakurularıyla karşılaştığını söyledi. "Kalkıştan önce battaniyemde bir böcek olduğunu fark ettim" dedi. "Yastıkta bir tane daha bulduğumda bunun tahtakurusu olduğunu anladım" diye ekledi. Bourgeois, uçuş sonrasında vücudunda 13 ısırık izi olduğunu belgeledi. Havayolu yolcuları için gecikme ve iptaller gibi konularla ilgili kurallar olsa da böcek istilalarıyla ilgili herhangi bir düzenleme yok. Bu durumlarda yolcuların ana çözüm yolu havayollarının müşteri hizmetleri departmanları veya küçük talepler mahkemesi oluyor. Türk Hava Yolları, The New York Times'ın yorum talebine cevap vermedi. Tahtakuruları, seyahatlerde tekrarlayan bir sorun. 2023’ün sonunda Paris, yıllık Moda Haftası'nın zirvesinde geniş çaplı bir tahtakurusu salgınıyla karşılaştı; böcekler toplu taşımada ve diğer yerlerde görüldü. Aynı yıl Güney Kore, ulaşım merkezlerini hedef alan ulusal bir salgın önleme kampanyası başlattı. Tahtakuruları; yataklar, halılar ve kıyafetler gibi yerlerde yaşıyor ve kolayca bagajlarla taşınabiliyor. Genellikle geceleri ısırırlar, ciltte kaşıntıya, kızarıklığa, şişliğe ve yanmaya neden olan kümeler halinde kabarcıklar bırakıyorlar. Ayrıca, eşyaların plastik torbalara mühürlenmesini veya birden fazla ilaçlama işlemine katlanılmasını gerektirdiklerinden kurtulması oldukça zor oluyor. Havayolları, tahtakurusu önleme ve ortadan kaldırma konusunda özel zorluklarla karşı karşıya. Uçakların iklim bölgeleri arasında hızla hareket etmesi ve uçuşlar arasında hızlı dönüşler yapması, geleneksel tedavi yöntemlerini karmaşık hale getirebiliyor. Jet Research adlı havacılık danışmanlık firmasının başkanı Rob Tuck, "Bir uçağı tahtakurusu tedavisi için hizmetten çıkarmak büyük bir iş" dedi. "Uçağı bir bakım üssüne götürmeniz gerekiyor çünkü her yer bakım üssü değil" diyen Tuck, sürecin genellikle iki ila beş gün sürdüğünü ve kaybedilen gelir ve tedavi masrafları hesaba katıldığında havayollarına 75.000 ila 125.000 dolar arasında bir maliyet getirdiğini belirtti. Türk Hava Yolları, bazı yolculara yeterli bir yanıt sunmamakla eleştiriliyor. Havayolu, Myers’a 2024 Aralık’a kadar geçerli olan bir sonraki seyahatlerinde yüzde 10 indirim teklif etti ve uçakların "her 21 günde bir derin temizlikten geçtiğini ve her uçuş öncesinde genel temizlik yapıldığını" bildirdi. Mart ayında yaşadığı olayı Facebook Messenger ve e-posta yoluyla bildiren Titcombe, havayolunun kanallar arasında koordinasyon sağlamadığını, daha önce uçuş bilgilerini vermiş olmasına rağmen hangi uçuşların durumdan etkilendiğini sorduğunu söyledi. Daha sonra, fotoğraflarla belgelediği ve mürettebata bildirdiği olaya ilişkin "herhangi bir aksama kaydı olmadığını" iddia etti. Şikayetini sunan Bourgeois ise, havayolunun soruşturma başlatmadan önce "tarih, imza ve kaşesi olan bir doktor onaylı tıbbi rapor" istediğini belirtti. Takip etmeye çalıştığında temsilciler önce rezervasyonunu bulamadıklarını, ardından bulduklarını söyleyip telefonu kapattıklarını ifade etti. Uçuş geçmişinin havayolunun mobil uygulamasından silindiğini belirtti. 3 Aralık’ta, Bourgeois’a 5.000 mil hediyesi teklif edildi. Türk Hava Yolları, yaklaşık 400 uçakla 300’den fazla destinasyona uçuş gerçekleştiriyor. Havayolu, New York, San Francisco ve Washington D.C. gibi Amerikan şehirlerine birden fazla günlük uçuş düzenliyor. "Bir havayolu için bu çok karmaşık bir mücadele" diyen Tuck, "Bir uçağı hizmetten çıkarmak kolay değil. Ancak iyi bir kabin deneyimi arzusu en üst seviyeden gelir." diyerek sözlerini tamamladı.

SunExpress'ten Türk Havacılığında Güney Afrika Açılımı Haber

SunExpress'ten Türk Havacılığında Güney Afrika Açılımı

Antalya merkezli SunExpress Havayolları, Türk turizminin önde gelen taşıyıcılarından biri olarak, kış sezonunda Güney Afrika Havayolları (SAA) ile yaptığı anlaşma kapsamında 4 adet Boeing 737-800 tipi yolcu uçağını kiraladı. Bu uçaklar, Nisan 2025’e kadar görev yapacak ve Johannesburg merkezli olarak faaliyet gösterecek. SunExpress, bu operasyon için 48 pilot, 100 kabin memuru ve 6 teknisyeni Güney Afrika'ya gönderiyor. Havacılık sektöründe "wet lease" olarak bilinen ekipli uçak kiralama giderek popülerleşiyor. Bu yöntemin yalnızca uçak kiralanan versiyonuna ise "dry lease" adı veriliyor. Özellikle dönemsel yoğunluğa sahip havayolları, bu yöntemle hem filolarını hem de personellerini verimli bir şekilde değerlendiriyor. DÖRT UÇAK, NİSANA KADAR GÖREV YAPACAK Bu yıl, Güney Afrika'ya uçak kiralayan ilk Türk şirketi olan SunExpress, geçen yıl başladığı bu operasyonu genişleterek, SAA’ya 4 uçak kiralama kararı aldı. Ayrıca, AJet ile yapılan anlaşma çerçevesinde, 9 uçak daha ekipleriyle birlikte Nisan ayına kadar kiralandı. Johannesburg’a yapılacak uçuşların planlamasında, Antalya Havalimanı'ndan Nairobi üzerinden 9,5 saat sürecek aktarmalı bir rota belirlendi. Uçaklar, Nairobi'de 17 ton, Johannesburg’da ise 14 ton yakıt ikmali yaparak uçuşlarını tamamlıyor. GÖNÜLLÜLÜK ESAS ALINIYOR Personel, Güney Afrika’daki görevlere gönüllülük esasına göre katılıyor. Görev süresi iki ay ile altı ay arasında değişiklik gösteriyor. Kabin ekiplerinde, her uçuşta SunExpress ve SAA’den birer ikili görev alıyor. Bakım ve teknik destek ise SunExpress teknik ekibinin yanı sıra Güney Afrika merkezli ekipler tarafından yürütülüyor. SunExpress Uçuş İşletme Başkanı Kaptan Pilot Boğaç Yoldaş, bu operasyonun Türkiye için bir ilk olduğunu vurguladı. Yoldaş, "Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyoruz. Geçen yıl 2 uçakla başladık. Güney Afrika’ya bu yıl 4 uçak gönderiyoruz. SAA çok köklü bir şirket. Birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var" dedi. SAA Operasyonlarından sorumlu Kaptan Pilot Özkan Uysal ise, operasyonların ciddi risk analizleri ve kapsamlı eğitimlerden sonra planlandığını belirtti. Uçaklar, görev öncesinde 10 gün boyunca teknik inceleme ve bakımdan geçiriliyor. SunExpress Teknik Ekibi’nden Mehmet Çetin, "Tüm planlı bakımlar önceden yapılıyor. Uçak 10 gün boyunca hazırlanıyor. Amacımız sorunsuz bir Güney Afrika operasyonu yapabilmek" dedi.

Johannesburg'un Yöresel Lezzetleri Haber

Johannesburg'un Yöresel Lezzetleri

Biltong: Güney Afrika'nın en ünlü atıştırmalıklarından biri olan biltong, kurutulmuş ve baharatlanmış et dilimlerinden oluşuyor. Genellikle sığır etinden yapılır ve tuz, karabiber, kişniş gibi baharatlarla lezzetlendiriliyor. Braai: Braai, Güney Afrika'nın geleneksel mangalı ve etin açık havada pişirilerek soslanması ve yemeği paylaşmanın bir ritüeli. Johannesburg'da birçok restoran ve sokak tezgahında braai lezzetlerini bulabilirsiniz. Bobotie: Bobotie, Malay ve Cape Malay mutfaklarının bir karışımı olan Güney Afrika'nın milli yemeği. İncik eti veya kıyma, kuru meyveler, baharatlar ve yumurta ile pişiriliyor. Üzerine genellikle badem ve kuru üzüm ekleniyor. Chakalaka: Chakalaka, Güney Afrika'nın çeşitli et yemeklerinin yanında servis edilen acılı bir sebze yemeği. Biber, soğan, domates, havuç ve lahana gibi sebzelerin acı biber ve baharatlarla pişirilmesiyle yapılıyor. Pap: Pap, mısır unundan yapılan ve genellikle et yemekleriyle servis edilen bir garnitür. Johannesburg'da, özellikle sokak tezgahlarında ve restoranlarda sıkça bulunuyor. Boerewors: Boerewors, Güney Afrika'nın geleneksel sosisidir ve genellikle braai sırasında pişiriliyor. Sığır eti, koyun eti ve baharatlarla hazırlanıyor ve mangalda kızartılarak servis ediliyor. Potjiekos: Potjiekos, demir bir tencerede hazırlanan ve geleneksel Güney Afrika yemeklerinden birisi. Et, sebze ve baharatlar katman katman ekleniyor ve yavaş ateşte pişiriliyor. Sosaties: Sosaties, Güney Afrika'nın geleneksel et şişleridir ve genellikle baharatlı soslarla marine edilmiş sığır eti, koyun eti veya tavuk etinden yapılıyor. Melktert: Melktert, Güney Afrika'nın ünlü sütlü tartıdır. Krema, yumurta ve tarçınla tatlandırılan bir süt karışımı, tereyağlı hamur kabuğu üzerine dökülerek pişiriliyor. Koeksisters: Koeksisters, tatlı bir atıştırmalık olan ve genellikle kahvaltıda servis edilen şerbetli bir çörek çeşidi. Hamur, şekere batırılır ve altın kahverengisine kadar kızartılıyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.