Hava Durumu

#Kaan Kavaloğlu

TOURISMJOURNAL - Kaan Kavaloğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kaan Kavaloğlu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

MATSO Başkanı Güngör'den Turizmde Yüzde 10 Artış Beklentisi Haber

MATSO Başkanı Güngör'den Turizmde Yüzde 10 Artış Beklentisi

ANTALYA (İHA) - Manavgat Ticaret ve Sanayi Odası (MATSO) Başkanı Seydi Tahsin Güngör, 2025 yılında turizmde yüzde 5-10 arasında bir artış beklediklerini açıkladı. MATSO Kasım Ayı Olağan Meclis Toplantısı’nda, turizm, ticaret ve bölge ekonomisine yönelik veriler paylaşıldı. Güngör, geçtiğimiz hafta düzenlenen "Kolektif Zanaat, Yeni Turizm Çağı" temalı 14. Turizm Resort Kongresi’nde yapılan tartışmaların turizmin geleceğine ışık tuttuğunu belirtti. Kongrede ele alınan kısa, orta ve uzun vadeli planların turizmin sürdürülebilir büyümesine katkı sağladığını ifade eden Güngör, 2025 turizm sezonu için olumlu sinyaller aldıklarını söyledi. "Turizm paydaşlarıyla yapılan görüşmeler sonucunda, gelecek sezonun rezervasyonlarına dair oldukça olumlu sinyaller aldık. 2025 turizm sezonu için yüzde 5- 10 bandında bir artış beklendiğini gördük. Her ne kadar erken rezervasyonların başlaması, oranların artacağına dair bir öngörü oluştursa da bu rakamlar, fuarların ve erken rezervasyon süreçlerinin tamamlanmasıyla daha da netleşecektir" dedi. Güngör, kongrenin düzenlenmesinde emeği geçenleri, başta AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu olmak üzere kutladı. 2024’TE TURİZMDE %9 ARTIŞ YAŞANDI 2024 turizm sezonunu değerlendiren Güngör, Türkiye’nin 2023’te Ocak-Ekim döneminde 50 milyon turist ağırlandığını, bu rakamın 2024’te 55 milyona ulaştığını belirtti. Bu %9’luk artışın, Türkiye’nin turizmdeki cazibesini ve sürdürülebilir büyüme potansiyelini gösterdiğini vurguladı. MANAVGAT'A 10 AYDA 5,3 MİLYON TURİST Antalya’nın turizm potansiyelinden de bahseden Güngör, 2024 yılının Ocak-Ekim döneminde Antalya’ya 16 milyon 131 bin turistin geldiğini, Manavgat’ın ise 5 milyon 323 bin turist ağırladığını açıkladı. Türkiye genelinde turizm gelirleri 2024’te %6,6 artışla 46,88 milyar dolara ulaştı. "SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM İÇİN DAHA FAZLA ÇALIŞACAĞIZ" Güngör, yapay zekânın turizme entegre edilmesiyle sektördeki çeşitliliğin artırılabileceğini ifade etti. Turizmcilerin bireysel tanıtım çabalarının önemine değinirken, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) faaliyetlerinin de stratejik bir öneme sahip olduğunu söyledi. MATSO olarak Manavgat-Side destinasyonunu tanıtmak için yurt içi ve yurt dışı fuarlarda aktif tanıtım çalışmaları yürütmeye devam edeceklerini belirten Güngör, 12 aya yayılan, nitelikli ve sürdürülebilir bir turizm için yoğun çaba göstermeleri gerektiğini vurguladı.

Kaan Kavaloğlu: Haber

Kaan Kavaloğlu: "Antalya’da Erken Rezervasyonlar Artışta"

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu, İngiltere ve Almanya’dan gelen erken rezervasyon taleplerinde ciddi artış olduğunu açıkladı. Kavaloğlu, "Erken rezervasyonda İngilizler yüzde 30, Almanlar yüzde 20 artıda gözüküyor" dedi. Turizmin gözde merkezlerinden Antalya, farklı ülkelerden milyonlarca turisti ağırlıyor. 1 Ocak-31 Ekim 2023 döneminde Antalya’ya gelen 16 milyon 131 bin 847 yabancı turistin 3 milyon 298 bin 154’ü Alman, 1 milyon 487 bin 429’u ise İngiliz turistlerden oluştu. Alman turist sayısında yıllık artışlar dikkat çekiyor. 2021 yılında aynı dönemde 1 milyon 164 bin 339 Alman turistin geldiği Antalya’da bu sayı 2022’de 2 milyon 671 bin 679’a, 2023’te ise 3 milyon 167 bin 811’e yükseldi. 2025’te Alman turist sayısının 4 milyonun üzerine çıkması hedefleniyor. İngiliz turistlerde de önemli bir büyüme kaydedildi. 2021’in 10 aylık döneminde 50 bin 202 İngiliz turistin geldiği Antalya’ya, 2022’de 1 milyon 89 bin 115, 2023’te ise 1 milyon 243 bin 922 İngiliz turist geldi. Geçen yıla göre İngiliz turist sayısında yüzde 19,58 oranında bir artış yaşandı. 2025 sezonunda Antalya’da 2 milyona yakın İngiliz turist ağırlanması bekleniyor. AVRUPA’DAKİ TÜRKLERDEN YOĞUN İLGİ Kaan Kavaloğlu, erken rezervasyonlardan gelen olumlu verilerin sektörü sevindirdiğini belirtti. Kavaloğlu, iç pazarda da erken rezervasyon alışkanlığının arttığını, vatandaşların erken rezervasyonla en uygun fiyatları yakaladığını gördüğünü ifade etti. Kavaloğlu, "İngiltere'den gelen erken rezervasyonlarda çok ciddi artış var. Almanya'dan gelen rakamlar da iyi. Erken rezervasyonda İngilizler yüzde 30, Almanlar yüzde 20 artıda gözüküyor. Bu artışın bizim için devamlılığı çok önemli. 2025'te 1 milyon 750 binin üzerinde İngiliz turist bekliyoruz. Almanların da ilk defa 4 milyonlu seviyelere yaklaşacağını düşünüyoruz. Ekim ayında yurt içi pazar fiyatlarımızı çıktık. İç pazardan da insanımız erken rezervasyon yaptırmaya alıştı" dedi. Avrupa’da yaşayan Türklerin de Antalya’ya yoğun ilgi gösterdiği ve erken rezervasyon yaptırdığı belirtildi. Çevre ülkelerdeki olumsuzluklara rağmen 2024’ün turizm açısından başarılı geçtiğini ifade eden Kavaloğlu, 2025 sezonunun çok daha iyi geçmesini beklediklerini açıkladı.

Kemer'e Romanyalı Turist Akını: Hedef 40 Bin Kişi Haber

Kemer'e Romanyalı Turist Akını: Hedef 40 Bin Kişi

ANTALYA (İHA) - Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, Romanya’nın başkenti Bükreş’te düzenlenen TTR Romanya Turizm Fuarı'na ilişkin açıklamalarda bulundu. Başkan, Kemer’in turizm sezonunda çeşitlenen turist potansiyelinden yararlandığını belirtti. Topaloğlu, bu yılki turizm sezonunun genel olarak olumlu geçtiğini ifade etti. Topaloğlu, "Turist potansiyeli artık çeşitlendi. Önceki gibi Rus ve Ukrayna'ya bağlı kalmadık. Rusya ve Ukrayna savaş halinde olduğu için Polonya, Slovakya, Bulgaristan ve diğerleriyle çeşitlilik sağladık. Arkadaşlarımız kasım ayının ilk haftasında İngiltere'de düzenlenen Londra Turizm Fuarı'na katıldı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu ile de görüştüm. İngiltere'den çok iyi veriler aldıklarını söyledi. Özellikle Antalya ve Kemer'e çok fazla ilgi olduğunu söyledi" ifadeleriyle sözlerine devam etti. Romanya fuarındaki çalışmaları değerlendiren Başkan, Romanyalı turistlerin kumlu plajlara olan ilgisinin Belek ve Alanya’ya yönelttiğini belirtti. Ancak, Kemer'in tanıtımı için acentelerle yürütülen çalışmalar sonucunda bu algıyı değiştirme imkanı bulduklarını vurguladı. "Antalya'ya gelen 400 bin Romanyalı misafirin gelecek sene turizm sezonunda en az yüzde 10'u Kemer'e gelecek. Yaklaşık 40 bin Romanyalı misafiri Kemer'de ağırlamayı planlıyoruz. Romanyalı turistler sorunsuz ve para harcayan bir turist kitlesi diyorlar. Bu bizim için büyük bir avantaj" dedi. TANITIMLAR HIZ KESMEDEN DEVAM EDECEK Kemer Belediyesi’nin tanıtım faaliyetlerine devam edeceğini söyleyen Topaloğlu, önümüzdeki dönem ile ilgili "Önümüzde Hollanda, Almanya, Moskova ve Kazakistan fuarları var. Kemer Belediyesi olarak bu fuarların hepsine katılım sağlayacağız ve bölgemizi tanıtmaya devam edeceğiz. İngilizler 2025 turizm sezonunun çok iyi olacağını öngörüyorlar. Romanya'dan geçen seneye oranla yüzde 70 daha fazla bir talep söz konusu. Bu çok iyi bir rakam. Savaş bile artık insanların umurunda değil. Milletin tek umurunda olan şey kurun sabit tutulması, girdilerin fazla olması nedeniyle kur bazında otellerin fazla zam yapmasından çekiniyorlar" ifadelerini kullandı. Bu çekincelere rağmen 2025 sezonunun daha iyi olacağı beklentisini aktardı.

14. Resort Turizm Kongresi’ dün gerçekleşti. Haber

14. Resort Turizm Kongresi’ dün gerçekleşti.

'Kolektif Zanaat, Yeni Çağ Turizmi' temasıyla, 14. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’ Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un da katılımı ile dün  Nirvana Cosmopolitan’da gerçekleştirildi. Kongrenin açılışına İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, Antalya Valisi Hulusi Şahin, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Erkan Yağcı ve çok sayıda turizmci katıldı. KAAN KAVALOĞLU: “BUGÜN BU ZENGİN TOPRAKLARDA TURİZM YAPABİLİYOR VE TURİZMİN KÜRESEL OYUCULARI ARASINDA YER ALABİLİYORSAK BUNU CUMHURİYETİMİZİN VİZYONUNA BORÇLUYUZ." Kongrenin açılış konuşmasını yapan AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu: “Bugün bu zengin topraklarda turizm yapabiliyor ve turizmin küresel oyucuları arasında yer alabiliyorsak bunu Cumhuriyetimizin vizyonuna borçluyuz.” dedi. Turizmin, yalnızca ekonomi için değil, kültürel ve uluslararası etkileşimler için de önemli bir rol oynadığını belirten Kavaloğlu: “Yıllar boyunca her türlü zorluğu ve krizi aşmaya çabalarken, misafir memnuniyetini ön planda tutarak Türkiye’yi, dünyanın en iyilerinden biri haline getirdik. AKTOB olarak, herkesle el ele verip güç birliği yaparak turizmi hep ileriye taşıdık. Turizmde sadece büyümeyi değil, daha kapsayıcı ve sürdürülebilir bir şekilde gelişmeyi hedefliyoruz. Sadece sektörel başarılar elde etmek değil, toplum her kesimine fayda sağlayacak projeler geliştirmeyi hedefliyoruz. Hedefimiz büyük, yolumuz uzun. Bu yolda tüm paydaşlarımızı hep birlikte çalışmaya davet ediyorum. Her yaptığımızın birbirini etkilediği sektörümüzde biz biriz ve dirayetliyiz” dedi. "Turizmi Her Zaman Daha İleri Taşımayı Başardık" Kavaloğlu, Konuşmasının Devamında Şunları Söyledi: 40 yıl boyunca, sektördeki birçok zorluğu aşarken, her zaman misafir memnuniyetini, kaliteyi ve misafirperverliği en ön planda tutarak Türkiye'yi bir dünya markası haline getirdik. Birlik olarak, öncelikle iş birliğinin, paylaşmanın ve dayanışmanın önemini vurguladık. Zorluklar ne kadar büyük olursa olsun, güçbirliği yaparak sektörü her zaman daha ileriye taşımayı başardık ve ağırladığımız milyonlarca misafirle bir barış köprüsü oluşturduk. O günlerden bugüne kadar, Türk turizminin büyümesine, tanıtılmasına ve uluslararası alanda rekabet gücünün artmasına önemli katkılar sağladığımıza inanıyoruz. 40 yıllık hikayemizde global ekonomik krizler, doğal afetler, pandemi gibi dünya çapında yaşadığımız zorluklar bizleri her zaman sınadı. Ancak her bir kriz, sektördeki dayanıklılığımızı ve esnekliğimizi artıran birer fırsata dönüştü. Her zorluk, aynı zamanda sektörün gelişmesine yön verecek yeni stratejiler üretmemizi sağladı. Bunun en yakın örneği; pandemi döneminde Bakanlığımız öncülüğünde yapılan uygulamalarla, küresel krizi en iyi yöneten ülke ve sektör olmamızdır. Öte yandan Türkiye konaklama sektörünün en güçlü özelliklerinden biri de yatırımcılarının çok büyük oranda yerli ve milli olmasıdır. Ancak yeni yüzyıl vizyonunda bizleri daha güçlü kılacak, uluslararası arenada söz sahibi olmamızı devam ettirecek ve güçlendirecek modellere ihtiyacımız var. En büyük turizm atılımlarımızdan birisi olan TGA'nın (Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) kuruluşu Türk turizmine yeni bir yol açarak, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde bir bütünlük sağlamıştır. Bu yapı ile tanıtım ve pazarlama, algı çalışmalarında ortak bir dil kullanılarak, pazar özelliklerine göre kaynak pazar stratejileri çok büyük bir başarıyla oluşturulmuştur. Türkiye turizminin küresel değişime ayak uydurması yönünde, konaklama sektörünü çok yakından ilgilendiren, meslek birlikleri yasası ile yeniden yapılanma ve yasal bir forma dönüşmesi yönünde çalışmalar yapılması en büyük dileğimizdir. Konaklama sektörünün önümüzdeki yıllarda çok daha fazla dijitalleşmesi, yenilikçi hizmet modelleri geliştirmesi, sürdürülebilirlik ve toplumsal faydaya odaklanması gerektiğini biliyoruz. Yeni çağda turizm, geleneksel turizmin ötesine geçerek, seyahatin yalnızca dinlenme veya eğlence amacı taşımayacağı, kişisel gelişim, kültürel etkileşim ve bireysel sosyal sorumlulukları öne çıkartan bir forma dönüşüyor. Bu değişimleri çok iyi gözlemlememiz gerekiyor. Kongremizin hedefi de bu değişimlerin sektörü nasıl şekillendireceği ile ilgili yeni bakış açıları kazandırmak olacak. Kavaloğlu sözlerine şöyle devam etti: 'Turizm kaynaklarımızın korunması, iklim değişikliği gibi konular sektörel bir sorun olmanın ötesinde, insanoğlunun varlığını sürdürmesiyle de ilgilidir. Bu yıl ilk kez kongremizin sıfır karbon hedefi ile ölçme ve değerlendirme normlarına uygun hesaplanmasını tamamladık. Kongrenin yaratacağı sera gazı emisyonlarının da tüm sene boyunca, bir sonraki kongreye kadar yapılacak iyileştirmelerle birlikte dengelenmesini, uluslararası bir firma olan Energypro ile birlikte sağladık. Seçilen Gold Standart Yenilenebilir Enerji projesi ile Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Hedeflerinden - İklim Eylemleri, Toplumsal destek, Erişilebilir Temiz Enerji alanlarında da destek sağlamış olduk. Yeni turizm anlayışında; özellikle yeni kuşaklar doğal kaynakları tüketecek, çevreyi kirletecek ve yerel halkla etkileşimde yüzeysel kalacak bir turizm anlayışını reddediyor. Bunun yerine, çevreyi, yerel kültürleri ve gelenekleri korumak ve bu mirası geleceğe taşımak isteyen bir anlayışla seyahat seçimlerini yapıyor. Yeni jenerasyonlar önümüzdeki yıllarda turizm için ana hedef kitle olacaklar. Sekt.rün geleceğini bu temeller üzerine inşa etmemiz, yeni trendleri ve seyahat motivasyonlarını iyi okumamız gerekiyor. Veriler, yeni jenerasyonların %90 gibi büyük bölümünün dijital etkileşimle seyahatlerini planladıklarını gösteriyor. Yakında en güçlü seyahat grubunu oluşturacak bu kitlelerin seyahat motivasyonları "teknoloji ve ekoloji" olacaktır. Yapılan bir araştırmada, çevre dostu bir otel seçmeyi düşünen gezginlerin oranı kuşaklara göre en yüksek oranla bu belirttiğim genç kuşaklarda geliyor. Hedeflerimiz büyük, yolumuz uzun. Yakın gelecekte ulaşmayı hedeflediğimiz 90 milyon ziyaretçi ve 100 milyar dolar gelir hedefimizin de sektör olarak arkasındayız. Bu düşüncelerle, turizm sektöründeki tüm paydaşlarımızla birlik ve beraberlik içinde çalışmaya, istikrarla daha kapsayıcı ve daha verimli bir turizm sektörü inşa etmeye davet ediyorum. Her birimizin varlığının diğerinin varlığına ve yaptıklarına bağlı olduğu turizm ekosisteminde kolektivizmin önemini yeniden vurgulamak istiyorum. Her fırsatta belirttiğim gibi, birlik içinde biriz ve dirayetliyiz. Sektörümüze emeği geçmiş herkese şükranlarımızı sunuyor, geleceğe yönelik heyecan ve umutla ilerleyeceğimiz bir dönemin temellerini atmak için tüm paydaşlarımızla birlikte çalışmamız gerektiğini tekrar belirtmek istiyorum. ANTALYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI MUHİTTİN BÖCEK  ALTYAPI ÇALIŞMALARINA DEĞİNDİ Kongrenin Antalya için önemine değinen Başkan Böcek, “Büyükşehir Belediyemizin turizm sektörümüze daha fazla hizmet etmesi için turizm gelirlerinden pay alması gerekmektedir. Özelikle Sayın Bakanımızdan bu konuda destek bekliyoruz. Bu para Antalya’nındır, Antalya için harcanmalıdır” dedi. Turizmdeki hızlı büyümenin, başta Antalya olmak üzere tüm önemli turizm destinasyonlarını yoğun bir göç ve turizm talebiyle karşı karşıya bıraktığını ifade eden Başkan Böcek, “Bu talepleri yönetmek de bizlere düşmektedir. Bu noktada ülkemizin yeni bir bakış açısına ve turizm vizyonuna ihtiyacı vardır” dedi. “Sürdürülebilirlik artık hepimizin ortak amacı olmalıdır” diyen Başkan Muhittin Böcek, başta ulaşım olmak üzere kentin tüm altyapısını ihtiyaçlar doğrultusunda yenilemeye ve geliştirmeye devam ettiklerini söyledi. Sürdürülebilir bir çevre için altyapı yatırımlarına da aksatmadan devam ettiklerini belirten Başkan Muhittin Böcek, “Serik Karadayı içme suyu temin projesine başladık. Böylece Belek turizm bölgesinin önümüzdeki 50 yıllık su ihtiyacını karşılamak amacıyla 1 milyar 561 milyon TL yatırım yapıyoruz. Otellerimizin sahasında kalan eski hatları yeniliyoruz. Ayrıca Serik’te 20 yıl, Kemer’de 27 yıl atıksu gelirlerimizi arıtma tesislerimizin yapımı karşılığında Kültür ve Turizm Bakanlığımıza devrettik. 36 arıtma tesisimizde günlük 750 bin ton atık su arıtıyor, her gün ortalama 500 ton arıtma çamurunun bertarafı için de yıllık 500 milyon TL harcıyoruz. Kundu arıtma tesisinin yüzde yüz kapasite artışı için 1 milyar 400 milyon TL’lik ihalemizi gerçekleştirdik” diye konuştu. ANTALYA VALİSİ HULUSİ ŞAHİN, “TURİZMİN, ÜLKEMİZİN CARİ AÇIĞINI KAPATMADA NE KADAR ETKİLİ OLDUĞUNU TEKRAR HATIRLATMA GEREĞİ DUYMUYORUM. Vali Şahin kongrede yaptığı konuşmadn şunları söyledi: 'Turizm sektörü için konulan hedeflere adım adım ulaşılacağından şüphem yok. Türkiye, önemli işlere imza atan ve başkalarının tökezlediği dönemlerde vites artıran bir ülke. Antalya, Türkiye turizminin 3’te 1’ini karşılıyor. Dünyada en fazla antik kente sahip olmamız, 600 kilometrelik muhteşem sahilimiz ve diğer tüm doğal ve kültürel güzelliklerimizin önemi büyük. Biz yaptığımız tüm operasyonlarda sadece kazanmayı değil, sürdürmeyi, korumayı ve güzelleştirmeyi tüm hedeflerimizin önüne koymalıyız. Turizmi bu şekilde kurgulamayız. Bu kongre, sektör duayenlerine ev sahipliği yapıyor, panelistlere çok özel konularda konuşacaklar. Benim burada sizden ricam bu kongreye sürdürülebilir gözlükleriyle bakalım. Bu güzel ülkeyi çok daha güzel bir şekilde çocuklarımıza bırakalım” dedi. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANI MEHMET NURİ ERSOY: "BU YÜZYIL İÇİNDE SEKTÖRÜMÜZÜN KARŞISINDA ÇOK DAHA GENİŞ BİR VİZYON VE DERİN BİR SORUMLULUĞUMUZ BULUNMAKTA."  Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Uluslararası Resort Turizm Kongresi’nde, Kolektif Zanaat, Yeni Çağ Turizmi” mottosunu öne çıkardı. Ersoy: “Turizmin ikinci yüzyılındayız ve bu yüzyıl içinde sektörümüzün karşısında çok daha geniş bir vizyon ve derin bir sorumluluk bulunmakta. Daha kapsayıcı ve yenilikçi anlayışla turizmimizi geliştirmek zorundayız. Yapılan hiçbir proje yeterli gelmeyecek. Her zaman için bunları geliştirmek büyük bir sorumluluğumuz olarak kalacak” dedi. Ayrıca turizmde yılın ilk dokuz ayında Türkiye'nin 49 milyon 181 bin turisti ağırladığını, turizm gelirlerinin bu yılın üçüncü çeyreğinde 46.9 milyar dolara ulaştığını hatırlatan Mehmet Nuri Ersoy, üçüncü çeyrekte elde edilen 23.2 milyar dolarlık gelirin ‘bir çeyrekte elde edilen en yüksek turizm geliri’ olarak tarihe geçtiğini vurguladı. “Yapay zekâ turizmde sadece bir yenilik değil devrim; bu dönüşümde öncü bir rol üstlenmekte kararlıyız” Dünyanın şu anda ‘yapay zekâ’yı tartıştığının altını çizen  Ersoy, şöyle konuştu: “Bizler de bunu yakinen takip ediyoruz. ‘Yapay zekanın gücünü turizm sektörüne entegre edebilir miyiz?’ sorusu bizim önümüzdeki en önemli ve en teknolojik meydan okumaların başında geliyor. İnsanlık tarihinin en hızlı ilerleyen teknolojilerinden biri olan yapay zekâ, turizmde sadece bir yenilik değil, bir devrimdir. Türkiye olarak, bu dönüşümde öncü bir rol üstlenmekte kararlıyız. Turizm sektörü, çağın hızına ayak uydurabilmek için artık teknolojiyle daha güçlü bir şekilde bütünleşmek zorundadır. Biz, yapay zekâ ile turizmi yeniden tanımlayarak, ziyaretçi deneyimlerini en üst seviyeye çıkaracak bir yol haritası için değerlendirmelerimizi sürdürüyoruz. Hayata geçireceğimiz projelerle yapay zekayı turizm sektörüne entegre ederek, ülkemizi daha erişilebilir, daha akıllı ve daha sürdürülebilir bir destinasyon haline getirmek istiyoruz. Bunların yanı sıra, müzelerimizde ve kültürel alanlarımızda yapay zekâ tabanlı rehberlik sistemleriyle ziyaretçilere daha interaktif ve zengin deneyimler sunmayı planlıyoruz. Geçmişimizi geleceğin teknolojisiyle anlatarak, kültürel mirasımızı dijital dünyanın sınırlarını aşarak tüm dünyaya yaymayı hedefliyoruz." İŞ BANKASI GENEL MÜDÜRÜ HAKAN ARAN: “İŞ BANKASI OLARAK, CUMHURİYET TEMALI BU KONGREYE BİR KEZ DAHA SPONSOR OLMAKTAN GURUR DUYUYORUZ”  “Cumhuriyet” temalı bu kongreye sponsor olmaktan gurur duyduğunu ifade eden Hakan Aran, “Biz turizm sektörünün ülkemiz için önemine inanıyoruz. Ekonomimize ve dış cari açığı kapatmadaki büyük rolüne inanıyoruz. Turizm konusunda yatırım için harcanan paranın hem istihdam hem de gelir açısından doğru harcanan bir para olduğunu düşünüyorum. Alelade kredi değil, enflasyonun düşmesine etki edecek, dış ticaret açığını kapatacak bir güçte bir kredi olduğunu biliyorum” açıklamasını yaptı. Sürdürülebilirlik, teknoloji, yapay zekaya ve İş sanat olarak turizm alanındaki sanat etkinliklerine verdikleri önemi ve bu alanda çalışmalarını aktaran Aran ayrıca Türkiye’de ilk defa bir bankanın bir şubesini turizme özelleştirdiklerini ve bunun çok önemli bir adım olduğuna vurgu yaptı. Ayan: “Bu, bizim bu konuya ne kadar stratejik yaklaştığımızın en büyük göstergesi. Sizi sadece bankacılığı bilen bankacılarla değil, turizmi bilen bir bankacı ile bir araya getiriyoruz. Bu yolculukta sizi hangi zorluklar ve projeler bekliyorsa size o konuda yardımcı olacağız” bilgini paylaştı. Sene sonunda enflasyonun %44’le kapanacağını öngördüklerini açıklayan Aran:” Bu enflasyonda nefesimizi tutmuş fiyat istikrarını sürdürebilmek için tüm ülke olarak pek çok fedakârlıkta bulunuyoruz. Biz de sizin gibi üstümüze nasıl fatura düşüyorsa onu ödeyebilmek için çabalıyoruz. Turizm sektörü attığı adımlarda bu desteği hak ediyor. 2024’ün sonunda geldiğimiz nokta gerçekten gurur verici” dedi.

Kasım Tatili Yurt İçi Turizm Pazarına Can Verdi Haber

Kasım Tatili Yurt İçi Turizm Pazarına Can Verdi

Kasım ayında okulların ara tatili, turizm sektörüne büyük katkı sağladı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, ara tatilin iç pazarda ciddi bir dinamizm yarattığını açıkladı. Kavaloğlu, "Kapanması gereken otellerin bir kısmı kapanmasını öteledi, turizmde olumlu etki yarattı" dedi. Eylül ve ekim ayını güçlü geçiren turizm sektörü, kasım ayında da ara tatilin etkisiyle hareketli bir dönem yaşadı. Kavaloğlu, ara tatil sayesinde hem otellerin sezonu uzattığını hem de turizme olumlu bir hava katıldığını ifade etti. "Yurt içi pazarın bu şekilde canlanması bizi çok mutlu ediyor ve geleceğe olumlu bakmamızı sağlıyor" diye ekledi. KAYAK ÖNCESİ GÜNEŞ TATİLİ YOĞUN İLGİ GÖRDÜ Ara tatilde ailelerin deniz, kum, güneş tatilini tercih ettiğini belirten Kavaloğlu, otellerin bu döneme özel düzenlemeler yaptığını vurguladı. Kavaloğlu, "Toplantı salonlarını öğrenciler için küçük çalışma odalarına dönüştürmüştük. Kamp yapan okullar oldu. Aileleriyle gelen çocuklarımız vardı. Tatilde çocukların hem ders çalışma hem dinlenip, eğlenip tatil yapma şansları oldu. Okullar kamp için, aileler de tatil için otelleri tercih etti. Okul aile birlikleriyle görüşerek, onların talepleri kapsamında otellerimizi düzenledik, bu potansiyel yarattı. Çocuklar hem tatil yaptı hem de motive oldu" dedi.

Antalya Otellerinde Ara Tatil Yoğunluğu Yüzde 70 Arttı   Haber

Antalya Otellerinde Ara Tatil Yoğunluğu Yüzde 70 Arttı  

Antalya, ara tatilde de tatilci akınına uğramaya devam ediyor. 17 milyon tatilcinin beklenmesiyle birlikte kış mevsiminin soğuk havası Türkiye'nin birçok bölgesini etkilerken, Antalya'da yazdan kalma günler yaşanıyor. Özellikle okulların ara tatil döneminde yerli tatilciler, Antalya’daki 5 yıldızlı otellere akın etti. Öğrenciler, ders çalışıp tatil yaparak otellerde vakit geçiriyor. Kışın soğuk havalar yerini sıcak günlere bırakırken, yerli tatilciler fırsatı değerlendiriyor. Otellerde öğrenciler, tatil dönemini hem dinlenerek hem de ders çalışarak geçiriyor. Bazı öğrenciler ise otellerin lobilerinde kitap okuyarak çalışmalarına devam ediyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, yaz mevsiminin uzaması için otelciler olarak önemli çabalar sarf ettiklerini belirtti. İklim koşulları nedeniyle yaz sezonunun uzamasının, otel işletmecilerini sevindirdiğini belirtti. Kavaloğlu, "Şu an hala Antalya'da denize girilebiliyor. Otellerimize gelen çocuklarımız hem tatil hem ders çalışma imkanı buldu. Otellerimiz de sınıf düzeni aldı. Çok güzel eğlence imkanları buldular" dedi. Başkan Kavaloğlu, kayak tatilinin başlamadığını, bu nedenle Antalya’daki otellere olan ilginin arttığını belirterek, "Otel dolulukları yüzde 70'i gördü. Kış mevsimi için bu rakamlar bizim için çok önemli. Ara tatilin sonrasında da kongre sezonu başlayacak. Antalya'ya gelen tatilci sayısı 16 milyon 300 bini geçti. Transit yolcuları da ekleyince 17 milyonu yıl sonuna kadar geçmiş olacağız" dedi. Kemer ilçesindeki bir otelde tatil yapan Nejit Demir, LGS’ye hazırlandığını ve tatilde bile günde en az iki saat ders çalıştığını belirtti. "8'inci sınıf öğrencisi olduğum için bize çok tatil yok. Hedefler büyük ve çalışmak zorundayız. Kendime zaman ayırmaya da çalıştım. Ders çalışmaya da odaklandım. Günde en az 2 saat ders çalıştım" dedi. Sınav dönemini geçiren Neslişah Demirci ise, ara tatilde hem ders çalışıp hem de tatil yaptığını ifade etti. İngilizce’ye yoğunlaşan Demirci, "Hedefim tüm derslerden 100 puan almak" dedi. Antalya'nın Kemer, Manavgat ve Belek gibi bölgelerindeki otellerde yoğunluk yaşanırken, kent merkezindeki otel ve pansiyonlarda da doluluk oranlarının arttığı bildirildi.

14. Uluslararası Resort Turizm Kongresi Antalya'da Başlıyor   Haber

14. Uluslararası Resort Turizm Kongresi Antalya'da Başlıyor  

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından düzenlenen ve İş Bankası'nın ana sponsor olduğu 14. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, 20 Kasım'da Antalya'da başlayacak. Kongre, "Kolektif Zanaat, Yeni Çağ Turizmi" temasıyla sektörden önemli isimleri ve uluslararası turizm profesyonellerini bir araya getirecek.   Kongreye, Avrupa'nın önde gelen tur operatörlerinden TUI CEO'su Sebastian Ebel, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran ve Emekli Büyükelçi Ömer Önhon gibi önemli konuşmacılar katılacak. Ayrıca, Group Destinia CEO'su Ricardo Fernandez Flores da sektöre dair deneyimlerini paylaşacak.   Türk turizminin geleceği ve küresel farkındalığının artırılması amacıyla düzenlenen kongrede, turizm sektörünün ekonomi ve finans yönleri, yatırımcılar ve akademisyenler tarafından değerlendirilecek. Kongre, hem turizmin ekonomik boyutlarını hem de yeni trendleri tartışmak için bir platform sunacak. Kavaloğlu, Kovid-19 salgını dönemine rağmen Resort Kongresi'ni düzenleyebildiklerini belirterek, turizmi "insana insanla hizmet etme zanaatı" olarak gördüklerini ifade etti. Bu nedenle kongreyi "Collective Craft, New Age Tourism – Kolektif Zanaat, Yeni Çağ Turizmi" temasıyla gerçekleştireceklerini belirtti   Kongreye 2 binin üzerinde katılım beklenirken, etkinlikler canlı yayınlarla 5 bin kişiye ulaşmayı hedefliyor. 20 Kasım'da "Cumhuriyetimizin Yeni Yüzyılında Turizm" temasıyla kokteyl ile başlayacak kongre, 21 Kasım'da açılış konuşmaları ve oturumlarla devam edecek.

Antalya Turizminde Ara Tatil Hareketliliği Bekleniyor Haber

Antalya Turizminde Ara Tatil Hareketliliği Bekleniyor

Antalya, 9-17 Kasım tarihleri arasında, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı ara tatilinde farklı bir deneyime ev sahipliği yapacak. Birçok okul, bu 9 günlük tatili verimli bir şekilde değerlendirebilmek için Antalya’daki otellerde öğrencilerin hem ders çalışabilecekleri hem de tatil yapabilecekleri eğitim kampı programları düzenleyecek. Bu eşsiz süreç, öğrenciler için dinlenerek çalışma fırsatı sunarken, aynı zamanda şehrin turizm sektörünü de canlı tutmayı vaat ediyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, bu dönemde, Antalya'nın iklim koşulları ve özel düzenlemeler sayesinde son derece cazip hale geldiğini belirtti. Kavaloğlu, "Bu dönemde otelleri etüt merkezleri gibi düzenliyoruz. Toplantı salonlarında hem ders çalışıyorlar hem tatil yapıyorlar. Bazen aileler de katılıyor kendilerine. Bakıldığında oteller bu konuda çok farklı bir hizmet yerine dönüşüyor. Hem eğitim alıyor, hem eğleniyor, hem spor yapıyor, hem havuzlardan faydalanıyorlar" dedi. Calista Luxury Resort Genel Müdürü Ali Kızıldağ, ara tatil dönemi için şehrin mevsim normallerinin çok üzerinde bir sıcaklık sunduğunu, bu da turistleri cezbetmek adına mükemmel bir fırsat sunduğunu söyledi. Kızıldağ, "Daha önceki yıllara oranla ara tatilde, özellikle Antalya'da çok ciddi bir iç turizm hareketi olacağını tahmin ediyorum. Ara tatilin artık sezonun sonunu taçlandırıcı bir şekli olacak diye düşünüyorum" açıklamasını yaptı. Antalya Otelciler ve Pansiyoncular Odası Başkanı Özcan Sucu, özellikle Kaleiçi ve şehir merkezindeki otellerde talebin arttığını, otelcilerin ve turizm paydaşlarının yüzünün güldüğünü aktardı. Şehir içi otelciliği ve kültürel turizm açısından önemli bir noktaya değinen Sucu, "Şehir içi otelciliği artık hem kültür hem tarih hem yeme-içme açısından tercih ediliyor. Tabii ki okulların tatil dönemleri de bir etki yapıyor. Ara tatilde artış bekliyoruz. Bu dönem sıcak olduğu için genellikle kültür ağırlıklı turist tercih ediyor. Hem gezme hem kültür açısından. Örneğin Kaleiçi'nde dolaşma açısından güzel bir mevsimdeyiz, şu an rezervasyonlar ağırlıklı Kaleiçi'nde. Kasım sonuna kadar işletmelerde doluluklar yüzde 80'lerde gidiyor" diyerek yoğunluktan memnun olduklarını söyledi.

Kaan Kavaloğlu: İngiltere pazarında rekor Haber

Kaan Kavaloğlu: İngiltere pazarında rekor

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Kavaloğlu, İngiltere pazarının bu yıl Antalya’da rekor kırdığını gelen turist sayısının 1.5 milyona ulaşacağını söyledi. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) geleneksel aylık yemekli toplamtısı EthnoBelek Otelde düzenlendi. AKTOB’un yemeğine Antalya Valisi Hulusi Hulusi Şahin’in yanı sıra, antalya Milletvekili Sururi Çorabatır, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Vali Yardımcısı Suat Seyitoğlu, Serik Kaymakamı Dr. Celal Şahin, Serik Belediye Başkanı Kadir Kumbul, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Tarık Hekimoğlu, İl Emniyet Müdürü İlker Arslan, İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Candemir Zoroğlu, aktob Başkanı Kaan Kavaloğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, STK ve turizm temsilcileri katıldı. Dünyada herhangi bir problem oladığı taktirde bu yılın çok iyi geçeceğini düşündüğünü vurgulayan Kaan Kavaloğlu, Birleşik Krallık dünyadaki en önemli ilk beş farklı beş kaynak pazardan bir tanesidir. 2010 yılında Antalya’ya Birleşik Krallıktan 427 bin turist gelirken 2023 yılında 1 milyon 300 bin, bu yıl ise 1.5 milyon turist gelerek İngiltere pazarında rekor kırılmış olacak. Geçen seneye göre yüzde 20’lik bir artış sağlamış oluyoruz’’ dedi. İngiltere pazarının Türkiye’nin en önemli kaynak pazarı halie geldiğine dikka çeken Kavaloğlu, şunları söyledi: Neden İngiltere çok önemli? İngiltere pazarı en çok turizm harcaması yapan dünyadaki dördüncü ülke. İngiltere pazarı çok şiyi bir kaynak pazardır. Dünyada en çok harcama yapan Çin ve Amerika Birleşik Devletleri Antalya için çok ciddi bir şey arz etmiyor. Ama üçüncü ve dördüncü pazarlar olan Almanya ve İngiltere bizim için çok önemli pazarlardır. Dünyada Almanya ve İngiltere’nin ardından Fransa geliyor. Fransa pazarını da geliştirmemiz gerekiyor.  Bütün dünyada turizmin hareketi finansal anlamda pahalanıyor. Türkiye ve Antalya’da da ciddi anlamda fiyatlarda bir artış var. Aslında burada da bunu görüyoruz. İngilizlerin en fazla tercih ettiği destinasyonlara baktığınızda ilk 10 destinasyo arasında Türkiye 8’nci sıradadır. Amerika Birleşik Devletleri'ne bir kenara bırakırsanız ilk on beş destinasyonun tamamı Avrupa ülkelerindedir. Demek ki İngilizler ciddi anlamda Avrupa ülkelerinde ciddi bir kaynak oluşturuyorlar. İngiltere pazarı çok iyi bir kaynak. Bizim için geliştirilebilir bir kaynak pazar.  55 milyon İngiliz tatile çıkıyor İngiltere’den yurt dışına çıkanların sayısı 85 milyon. Bu rakamın 55 milyonu tatile çıkıyor.  Bizim için sürpriz pazarlarından bir tanesi Romanya. Özellikle devletimizin Romanya vatandaşlarını sunmuş olduğu kimlikle giriş yapabilme imkanı bizler için çok değerlidir. Bunun da hemen yansıdığını görüyorsunuz.  İngiltere pazarına baktığımızda Onlinelara güçlü bir rakam var. İngilizler yüzde 29.60 oranında online rezervasyonu tercih ediyorlar. Yüzde otuza varan bir kaynağın tamamen bu direkt satış kanallarıyla geldiğini düşünürseniz bu anlamda müthiş bir oran. İngilizlerin yüzde 44’ü online olarak otellere rezervasyon yapıyorlar. Yüzde 36’sı ise tamamen uçak biletlerini online alım yaparak gerçekleştiriyorlar.’’ Kaan Kavaloğlu, konuşmasının ardından AKTOB’a ev sahipliği yapan Ethno Belek Otel Genel Müdürü Alper Türlü’ye teşekkür plaketi verdi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.