Hava Durumu

#Kaan Kavaloğlu

TOURISMJOURNAL - Kaan Kavaloğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kaan Kavaloğlu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ne Ruslar ne Almanlar.. Erken rezervasyonda öne çıkan ülke Haber

Ne Ruslar ne Almanlar.. Erken rezervasyonda öne çıkan ülke

Kavaloğlu, turizmde sezonun iyi geçtiğini ve farklı ülkelerden gelen misafirlerin tatillerine devam ettiğini söyledi. Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının dünyanın her bölgesinde tanıtım faaliyetleri gerçekleştirdiğini anlatan Kavaloğlu, bu yıl sezonun uzayacağını vurguladı. Kavaloğlu, turizmin çeşitlendirilmesi ve 12 aya yayılması için önemli çalışmaların yürütüldüğüne işaret ederek, yeni yıl için de rezervasyon hazırlıklarının tamamlandığını dile getirdi. Turizmde 2025'in çok iyi bir yıl olmasını beklediklerini ifade eden Kavaloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "2025 yılı rezervasyonları için ilk kontratları yaptık. Özellikle İngilizler rezervasyonlarını yapmaya başladı. Öncü rakamlar belli oldu ancak yüzdelik oranlar ekimde belli olacak. 2025'i 'en iyi yıl' olarak geçirebilmek için tüm ön hazırlıklarımızı yaptık. Hem kamu hem özel sektör 2025'in iyi geçirilebilmesi için elinden geleni yapıyor. Yeni yıl sezonu için ciddi rezervasyon alacağımızı düşünüyorum." "Erken rezervasyonlar 30 Kasım'da sona erecek" Kavaloğlu, erken rezervasyonun 30 Kasım'da sona ereceğine dikkati çekerek, bu tarih geldiğinde 2025'in nasıl geçeceğine dair ciddi verilere ulaşacaklarını kaydetti. İç pazarın da erken rezervasyon sistemine dahil olduğunu aktaran Kavaloğlu, "Ülkemizde yaşayanlar erken rezervasyon yaparak çok ciddi fiyat avantajlarından yararlanabiliyor. Oteller 2025 fiyatlarıyla ilgili kampanyalarını ekim ayı itibarıyla açıklamaya başlayacak. Vatandaşlarımızın bu kampanyaları takip etmelerini öneriyorum çünkü gerçekten avantajlı fiyatlar sadece erken rezervasyonlarda oluyor." diye konuştu. Kavaloğlu, ekim ve kasımda iç pazardan da ciddi rezervasyon akışı beklediklerini söyledi. Otellerin fiyatlarının, turizmdeki geçiş dönemlerinde daha uygun olduğuna değinen Kavaloğlu, "Özellikle yerli turistler Antalya'da nisan-mayıs-haziran veya eylül-ekim-kasım dönemine rezervasyon yaptırabilirlerse en indirimli fiyatlardan yararlanabilir. Oteller, bu dönemde yüksek doluluk olan temmuz-ağustosa göre daha uygun fiyat veriyor." dedi.

Yüksek kiralar turizmi krize sürükledi Haber

Yüksek kiralar turizmi krize sürükledi

Antalya ve Muğla’da son yıllarda katlanarak artan kiralar, turizm işçilerini yıllardır yaşadığı şehirlerden göç etmeye zorladı. Artan kira fiyatları ve enflasyonun etkisiyle kendisini iyiden iyiye hissettiren barınma sorunu, turizm sektöründe istihdam sorununu tetikledi. Antalya başta olmak üzere, birçok turizm bölgesinde yaşanan bu sorun yüzünden otellerin personel sıkıntısı çektiği biliniyor. Bazı oteller bu sorunu çözmek için lojman inşa etse de birçok otelin bu konuda yetersiz kaldığı, personeline barınma imkanı sağlayamadığı görülüyor. Endeksa’nın 2024 verilerine göre Antalya’da 1+1 özellikteki evlerin ortalama kira fiyatı 12 bin 47 TL’nin üzerinde seyrediyor. Asgari ücrete yakın maaşlar alan turizm personeli için bu kira fiyatları maaşlarının yarısından fazlasına tekabül ediyor.. Bir çözüm bulunamaması halinde bu sorunun turizmin devamlılığını tehlikeye sokacağını öngören turizm sektörü çare arayışında. TURİZM İŞÇİLERİNİN BARINMA SORUNUNA 4 FORMÜL Çözüm için ortaya atılan önerilerden biri KYK yurtlarının yaz döneminde turizm personeli için lojman statüsünde kullanılması. Ancak yoğun turizm sezonu 3 ay değil 7 ay olduğu için bu öneri kısmi bir çözüm olarak görülüyor. Daha kalıcı bir çözüm olarak çalışanların maaşlarının ekonomik zorluklarla başa çıkacak ölçüde artırılması öneriliyor. Kimi otellerde maaş iyileştirmeleri yapılırken, kimilerinde yüksek maliyet engeli öne sürülüyor. Bir diğer öneri de turizm çalışanlarının barınma sorununun turizmciler eliyle ya da devletin arazi tahsisiyle çözümü. Bazı büyük tesisler kadroları ölçeğinde lojman inşasına giderken, küçük ölçekli işletmeler bunu yapamadı. Turizm birlikleri turizm personelinin konaklama ihtiyacına toplu bir çözüm için Ankara’da görüşme trafiği yürütüyor. Bu görüşmelerde tüm turizm merkezlerine sektör çalışanları için kullanılmak üzere devletten birer arazi tahsisi talep ediliyor. ‘TATİLCİ İLE ÇALIŞANIN DÜNYASI ARASINDA UÇURUM VAR’ DİSK'e bağlı Dev Turizm-İş Genel Başkanı Mustafa Yahyaoğlu binlerce turizm çalışanının bütçelerine uygun barınma imkanı bulamama, ev sahiplerinin tahliye girişimleri gibi nedenlerle turizm bölgelerini terk edip yurt dışında iş arar hale geldiklerini söyledi. Yüksek kira fiyatları nedeniyle çok sayıda turizm işçisinin yaşama ve barınma sorunlarını çözemediklerini belirten Yahyaoğlu, sorunu şöyle özetledi: "Özellikle Antalya'da kiralar turizm emekçilerinin maaşlarıyla yarışıyor. Kemer, Belek, Alanya, Manavgat gibi tatil beldelerinde üzerine çıkıyor. Turizm işletmelerindeki lojman koşulları yetersiz. 5 yıldızlı otelin, birinci sınıf tatil köyünün ortamı ile orada çalışan işçinin yaşamı arasında uçurum var. Mecburi göç nedeniyle sektörde kalifiye eleman sıkıntısı yaşanıyor. Kalifiye eleman bulamıyorsanız 5 yıldızlı otele uygun hizmet üretemezsiniz. Hızlı bir biçimde barınma sorunu çözülmezse kalifiye personel konusunda yaşanan sorunlar artacak ve önümüzdeki yıllarda çalışan bulmakta sıkıntı yaşanacak.” EXPO PERSONEL KÖYÜNE DÖNÜŞTÜRÜLEBİLİR Mİ? Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, bu soruna çözüm olarak kamudan arazi tahsisini gündeme getirdi. Antalya’da kiraların ve gayrimenkul fiyatlarının hızla artması nedeniyle personel konaklatma maliyetlerinin çok yükseldiğini belirten Kaan Kavaloğlu, turizm sektörünün bu konuda devletten arazi tahsisine ihtiyaç duyduğunu söyledi. Atıl duran EXPO alanının turizm personelinin konaklama merkezine dönüştürülmesini öneren Kavaloğlu, “EXPO alanından Belek’teki ve Kundu’daki otellere insanları rahatça taşıyabiliriz. Antalya'nın merkezine de raylı sistem tramvayla bağlanıyor. Alanya, Manavgat ve Kemer'deki otellerde çalışan personel için de benzer nitelikte yerler bulunabilir. Turizm merkezlerine yakın lokasyonlarda personel köyleri oluşturulabilir. Antalya’da 4 personel köyü ile turizm istihdamının barınma sorunu çözülür” dedi.

“Antalya’daki otel ile Kos'taki pansiyon kıyaslanmaz” Haber

“Antalya’daki otel ile Kos'taki pansiyon kıyaslanmaz”

Bu yazın turizmde ana gündem konusu Türk vatandaşlarının Yunan adalarına gösterdiği yoğun ilgi oldu. Türk otellerinin pahalı olduğu gerekçesiyle Türk turistin Yunan adalarında tatili tercih ettiğine yönelik tartışmalar sürüyor. Kapıda vize uygulaması ile Türk turisti adalara çekmek isteyen Yunanistan, hedefine ulaştı. Türk turistler Yunan adalarına gitmek için uzun kuyruklar oluştururken, Başta Bodrum, Çeşme ve Marmaris olmak üzere Türkiye’nin gözde tatil beldeleri önceki yıllardaki yoğunluğunu yakalayamadı. Yunan adalarına feribot seferi düzenleyen firmalar, talebin geçen yıla göre iki kat arttığını, bu yaz adalara 200 binden fazla Türk turistin geçtiği tahminlerini paylaştı. Yüksek enflasyon sebebiyle yerli turist kaybı yaşayan Türk turizmciler, ‘Yunanistan’da tatil Türkiye’den ucuz’ paylaşımlarına isyan ederken, Türkiye’nin ve servis kalitesinin Yunanistan’la yarışamayacağını savundu. Öte yandan adaların yanı sıra yerli turist, son yıllarda Yunanistan’ın Kuzey Ege sahillerine de ilgi gösteriyor. İpsala sınır kapısından çıkan otomobil sayısı ilk 6 ayda yüzde 20 artarak 145 bini, Pazarkule sınır kapısından çıkan otomobil sayısı ise yüzde 45 artarak 67 bini geçti. “Otelci kâr etmiyor maliyetler yüksek” Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) İzmir BTK Başkanı Kıvanç Meriç, son dönemde Türk turistlerin Yunanistan’ı tercih etmesinin en temel nedeninin “dövizin baskılanması” olduğunu söyledi. Bu eğilimin geçen yıl başladığını ifade eden Meriç, “İç pazarda vatandaşımız yurt dışına maliyeti daha düşük bir şekilde gitme şansı elde edebiliyor. Yurt içinde de tatilin fiyatı yüksek kalıyor. Türkiye’de otelcilerin daha fazla kar ettiği anlamına gelmiyor. Maliyetler daha yüksek” dedi. Yunan adalarına feribot seferi yapan şirketin çalışanı Naci Çakır da döviz kurunun uzun süredir sabit kalmasıyla adaların daha çok tercih edildiğini görüşünü dile getirdi. “Yunanistan’da sadece içki ucuz” Sosyal medyada “Yunanistan ucuz” paylaşımlarına tepki gösteren Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu şu görüşleri paylaştı: “Yunanistan’dan yemek masası paylaşıp fiyat veriyorlar. Kaldıkları otelin şartlarını kimse göstermiyor. Siz Türkiye’deki 5 yıldızlı otelle Yunanistan’daki pansiyonu kıyaslarsanız olmaz. Yunanistan’daki tek ucuz şey alkollü içki. Ama biz de her şey dâhil sistemi ile bu açığı kapatıyoruz. Bir şeye ucuz derken doğru kıyaslama yapmak zorundayız.” İki ülke fiyatlarını karşılaştırılmanın doğru olmadığını savunan Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler de Yunanistan’da 400 liraya satılan içkinin Türkiye’de sadece alış fiyatının 600 TL olduğuna dikkat çekti. İşler, “Başka ülkelere vize alamayanlar kapıda vize ile Yunan adalarına gittiler. Oralardaki fiyatlarla Türkiye’deki fiyatları karşılaştırdılar. Ulaşım, otelde konaklama, vize parasını hesaba katmadan kısaslarda bulundular. Orada karı koca mutfakta oğul garson, öyle hizmet veriyorlar” dedi. “Yunanistan ile Türkiye’yi karşılaştırmak doğru değil” Euro 2024, Paris Olimpiyatları derken sezonun durgun geçtiğini söyleyen Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin de Türkiye ve Yunanistan’ın fiyat performans olarak karşılaştırılacak iki ülke olmadığını vurguladı. Türkiye’de konaklama tesislerinin üst düzeyde olduğunu ifade eden Eresin, “Yunanistan’a insanlar gittiklerinde ne bulacaklarını biliyorlar ve katlanıyorlar. Ancak Türkiye’de o tip oteller yok gerçekten… Türkiye olarak, dünyada üst sıralarda yer alıyoruz otel ve servis kalitesinde. O misafirler Türkiye’ye geldiğinde, orada gördükleri hizmeti kabul etmezler. Yunanistan’da yeme, içme, deniz standart, ancak Türkiye öyle değil” dedi. Eresin, Olimpiyat sonrasının sezon sonu gibi düşünülmemesi gerektiğine işaret ederek, “Eylül, ekim ve kasım, dolulukta yılın en önemli ayları. Önceden satılıyor. O misafirler, bütün dünyayı dolaşan misafirler” diye konuştu.

Gastronominin nabzı 3. kez Antalya’da atacak Haber

Gastronominin nabzı 3. kez Antalya’da atacak

3’üncü kez düzenlenecek olan Uluslararası Food Fest Antalya, Antalya Belediye Başkanı Muhittin Böcek’in ev sahipliğinde gerçekleşen basın toplantısıyla tanıtıldı. Başkan Muhittin Böcek, “Festivalimiz; Antalya’nın saklı kalmış lezzetlerinin, yerel ürünlerinin otel, restoran gibi işletmelerin menülerinde yer almasına katkı sağlayacaktır. Coğrafi işaret alan yöresel ürünlerimizi, festivale katılan çok değerli yerli ve yabancı ödüllü şefler aracılığıyla uluslararası arenada daha üst seviyeye taşıyacağımıza inanıyoruz” diye konuştu. Tema: “Gelecek Antalya” Tarihi, eşsiz konumu, biyoçeşitliliği, benzersiz kıyıları, doğal güzellikleri ve yemek kültürü ile dünya turizminin göz bebeği Antalya, 3’üncü Uluslararası Food Fest gastronomi festivaline ev sahipliğine yapacak. “Gelecek Antalya” temasıyla 6-8 Eylül tarihleri arasında gerçekleşecek 3. Uluslararası Food Fest Antalya, gastronomi dünyasının duayenlerini bir araya getirecek. “Gelecek Antalya” mottosuyla gerçekleşecek uluslararası festival, Antalya Karaalioğlu Parkı’nda dünyanın dört bir yanından gelen konukları ağırlayacak. Kentin saklı kalmış lezzetlerini dünya arenasına taşıyacak, dünyaca ünlü Michelin yıldızlı şefler ve turizm yazarlarının katılacağı Food Fest Antalya’nın tanıtımı için, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’in ev sahipliğinde Muratpaşa ilçesinde bulunan bir otelde basın toplantısı yapıldı. Toplantıya Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Antalya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Cansel Tuncer, Alanya Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Yusuf Hacısüleyman , Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Adlıhan Dere, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Erkan Yağcı, Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, Food Fest Antalya İçerik Direktörü Gökmen Sözen, Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Antalya Gastronomi Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (AGYİD) Başkanı Zeki Özen, Şef Mehmet Akdağ ve Şef Danilo Zanna katıldı. Başkan Muhittin Böcek, toplantı salonunda hazırlanan Antalya tropik meyve bahçesi ve yerel lezzetler alanını gezdi. Antalya’nın tropikal ürünleri, şef Danilo Zanna'nın yaptığı meyve salatasıyla katılımcılara tanıtıldı. Festival kapsamında çok sayıda etkinlik düzenlenecek Başkan Muhittin Böcek, açılış konuşmasında Antalya’nın eşsiz doğası ve tarihi zenginliklerinin yanı sıra köklü mutfak kültürüyle de öne çıktığını belirterek, bu yıl üçüncüsü düzenlenecek Food Fest Antalya Gastronomi Festivali’nde, Akdeniz'in bereketli topraklarından çıkan lezzetleri, yerel üreticileri ve dünya mutfağından seçkin şefleri bir araya getireceklerini belirtti. Böcek, “Festivalimiz, geleneksel ve modern mutfak anlayışlarını harmanlayarak, ziyaretçilere unutulmaz bir lezzet deneyimi sunmayı hedeflemektedir. Festival süresince yerel ve uluslararası şeflerin düzenleyeceği atölye çalışmaları, tadım etkinlikleri, yarışmalar, panel ve söyleşiler, konserler ve daha birçok renkli etkinlikler ile katılımcılar, hem Antalya mutfağını daha yakından tanıma fırsatı bulacak, hem de gastronomi dünyasındaki son trendler hakkında bilgi sahibi olacaklardır” diye konuştu. Antalya’nın saklı kalmış lezzetleri gün yüzüne çıkacak Antalya’nın 700 bin yatak kapasitesi, nitelikli otelleri, hizmet kalitesi, eşsiz doğası, dünyaca ünlü mavi bayraklı plajları, ören yerleri, tarihi ve kültürel değerleri ile turizmin başkenti olduğuna dikkat çeken Başkan Böcek, festivalin çıkış noktasının, yerel gıda ve nitelikli tarıma sahip çıkmak olduğunu kaydetti. Böcek, şu şekilde devam etti: “'Antalya’dan dünyaya' mottosuyla başlattığımız uluslararası Food Fest Antalya Gastronomi Festivali’nin bu yıl üçüncüsünü 'Gelecek Antalya' mottosuyla gerçekleştiriyoruz. Festivalimiz; Antalya’nın saklı kalmış lezzetlerinin, yerel ürünlerinin otel, restoran gibi işletmelerin menülerinde yer almasına katkı sağlayacaktır. Coğrafi işaret alan yöresel ürünlerimizi, festivale katılan çok değerli yerli ve yabancı ödüllü şefler aracılığıyla uluslararası arenada daha üst seviyeye taşıyacağımıza inanıyoruz. Ayrıca, Antalya’nın zengin gastronomi mirasını dünyaya tanıtarak, yerel lezzetlerin küresel arenada hak ettiği değeri görmesini sağlayacak ve turizm sektörümüzün sürdürülebilir kalkınmasına katkıda bulunmaya devam edeceğiz.” Festival, 6-8 Eylül’de Karaalioğlu Parkı’nda Festival boyunca, Antalya'nın çeşitli bölgelerinde yetişen organik ürünler, tropikal ürünler ve yerel lezzetlerin sergileneceği pazarların, gastronomi tutkunları için önemli bir buluşma noktası olacağının altını çizen Başkan Böcek, üç gün boyunca sürecek festivalde, dünyadan ve Türkiye’den birbirinden ünlü Michelin yıldızlı ödüllü şefleri, gurmeleri, gastronomi ve turizm yazarlarını, yurtiçi ve yurtdışından katılım sağlayacak yüzbinlerce ziyaretçiyi ağırlayacaklarını ifade etti. Böcek, konuşmasını şu şekilde tamamladı: “Festivalimiz kapsamında bu yıl Alanya ilçemizde tropikal meyve hasadını 5 Eylül’de gerçekleştireceğiz. Antalyalı vatandaşlarımızı, 06-08 Eylül tarihleri arasında, Antalya Karaalioğlu Parkı’nda gerçekleştireceğimiz bu büyük lezzet şölenine davet ediyoruz.” Festivali tanıtmak amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Şef Danilo Zanna, restoranlarında hazırlanan yemeklerde Antalya’nın 7 coğrafi işaretli ürününün kullanıldığını söyledi. Zanna, “Sadece destek vermek amacıyla değil, ürünlerin dünyada benzeri yok” dedi. Alanya Belediye Başkanı Özçelik’ten, tropikal meyve hasadına davet Alanya Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik, sürdürülebilir turizmin sağlanmasını gerektiğine işaret ederek, bu kapsamda çalışmalar yapan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’e teşekkür etti. Başkan Özçelik, 5 Eylül’de Alanya’da gerçekleştirilecek tropikal meyve hasadına herkesi davet etti. TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, Antalya’nın dünyanın en tanınmış turizm varış noktalarının başında geldiğini ifade etti. Dünyada rekabetin arttığının altını çizen Yağcı, bu rekabetin önüne geçmek için sürdürülebilirliğin şart olduğunu dile getirdi. Yağcı, “Sürdürülebilirliği sağlamak için iki temel stratejimiz var. Birincisi turizm çeşitliliği, ikincisi Pazar çeşitliliği. Gastronomi festivali food fest, kültürel zenginlik ve mutfak zenginliğin öne çıkması konusunda çok önemli görev görüyor” dedi. “Otellerimizde artık Antalya’ya özgü yöresel mutfağımızın temsili var” AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, birinci gastronomi festivalinden sonra neler yaptıklarını aktardı. Kavaloğlu, “Otellerimizde artık Antalya’ya özgü yöresel mutfağımızın temsili var. Turizmi çeşitlendirmede çok ciddi bir olgu, çeşitlendirme. Ülkemizi ziyaret eden turistler mutfağımızda Antalya’mıza özgü mutfağı görüyorlar, mutlu oluyorlar. Bu anlamda da pazarlamada etkin bir rol oynadığımız dönemdeyiz” diye konuştu. ATSO Başkanı Yusuf Hacısüleyman, turistlerin bir yeri seçerken yeme içme kültürüne dikkat ederek seçtiklerini kaydetti. Hacısüleyman, bu kapsamda festivalin çok önemli olduğunu vurgulayarak, ATSO olarak festivali desteklediklerini söyledi. “Festival, tüm sektörlere katkı veriyor” AESOB Başkanı Adlıhan Dere, Antalya’nın gastronomi festivaliyle öne çıkmasından gurur duyduğunu söyleyerek, şöyle konuştu: “Festival, mutfak kültürümüzün tanıtılması açısından çok önemli bir organizasyon, önceden gastronomi denilince akla Gaziantep ve Hatay gelirdi, şimdi food fest ile Antalya’da eklendi. Festival, tüm sektörlere olumlu anlamda etki ediyor.” Antalya’nın 18 coğrafi işaretli ürününün 17’si gastronomi ürünü Gezgin misafirlerin zihinlerine ve duygularına olumlu, unutulmaz anılarla ve tatlarla yerleşilmesi gerektiğini belirten Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır ise, şöyle devam etti: “Bunu başardığımızda sadece deniz, güneş, kum ve ucuzluk algısıyla değil çok daha fark sağlayıcı, cazip ve kalıcı anılarla evlerine yolcu edebiliriz. Bunun için eşsiz zenginliklere sahibiz. Sadece iki tanesi kültürümüz ve yöresel ürünlerimizdir. Gastronomi, bu iki değerin en kalıcı karmasıdır diye düşünüyorum. Ülkemizde bin 617 coğrafi işaretli yöresel ürün bulunmakta ve bunların yüzde 88’i gastronomi ile ilgili ürünlerden oluşmakta. Antalya’mızın da 18 coğrafi işaretli ürününün 17’si de gastronomi ile ilgili bulunmaktadır. Antalya Ticaret Borsası olarak, 16 yıldır yürüttüğümüz Yöresel Ürünler Projesi ve YÖREX Fuarı gibi girişimlerle, ülkemizin yöresel ve coğrafi işaretli ürünlerini tüm misafirlerimizin ve hemşerilerimizin anılarına yerleştirmeye çalışıyoruz. Yöresel küçük üreticilerin ve kooperatiflerin güçlendirilmesi için iş fırsatları sağlanması ve tarımsal çeşitliliğin korunması için çaba sarf ediyoruz. Antalya, tarihi ve kültürel zenginlikleriyle gastronomi turizmi için büyük bir potansiyele sahip. Yöresel ürünlerimizin tanıtımı ve markalaşması, sadece kente değil, ülkemize de büyük faydalar sağlayacaktır.” “Gastronomi şehri olmak için başvuracağız” Antalya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Cansel Tuncer de, “Antalya’mızdaki lezzet noktalarının envanteri çıkarılarak lezzet noktası tanıtımları yapılması yönünde bir çalışmamız var. Gastronomi eğitim ve inovasyon merkezimizin kurulması yönünde de çalışmalarımız var. UNESCO gastronomi şehri olmamız için çalışmalarımızı hep beraber yürütüyoruz, daha önce de film festivalimiz için UNESCO’ya başvuruda bulunmuştuk” ifadelerini kullandı. Konuşmaların ardından, Food Fest Antalya İçerik Direktörü Gökmen Sözen, festivalin içeriğini katılımcılara anlattı.

Ersoy: "Yeni Antalya Arkeoloji Müzesi inşaatına yakında başlıyoruz" Haber

Ersoy: "Yeni Antalya Arkeoloji Müzesi inşaatına yakında başlıyoruz"

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği'nin (AKTOB) Ağustos ayı toplantısı, Aksu ilçesinde bir otelde düzenlendi. Toplantıya, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Antalya Valisi Hulusi Şahin, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Erkan Yağcı, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Yusuf Hacısüleyman, Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği Başkanı Adlıhan Dere, AKTOB YK Üyeleri ve çok sayıda turizmci katıldı. "Krizlere karşı bağışıklık kazanmış yeni bir turizm" 2023 yılının ilk altı ayında 22,9 milyon olan ziyaretçi sayısının, 2024 yılının ilk 6 ayında 26 milyonun üstüne çıktığına dikkat çeken Bakan Mehmet Nuri Ersoy, turizm gelirinin ise 2023 yılının ilk altı ayına göre yüzde 9'dan fazla artarak 23,7 milyar dolara ulaştığını ifade etti. Ersoy, “Ancak biz bunu yeterli görmüyoruz. Ülkemiz turizmi için çok daha fazlasını başarabileceğimize olan inancımızla 2024 yılı hedefimiz olan 60 milyon ziyaretçi ve 60 milyar dolar gelir rakamına ulaşmak için çalışmayı sürdürüyoruz. Tabi biz hedefimizi açıkladıktan sonra turizm sektörünü etkileyen hem bölgesel hem de küresel düzeyde birçok olay yaşandı. Bunların arasında yılbaşında hedeflerimizi açıklarken göz önünde bulundurduklarımız vardı. Avrupa Futbol Şampiyonası ve Olimpiyatlar gibi. Bu iki büyük spor organizasyonunun haziran, temmuz ve ağustos aylarına etkisini tahmin ediyorduk. Bir yandan da bölgemizde devam eden siyasi gerilimler ve savaşlar var. İşte bu nedenle biz tahmin ettiğimiz ya da hiç bilmediğimiz gelişmelere karşı, Türk turizmini güçlü kılmak adına birçok önlem aldık. Antalya'yı ve ülkemizi dünya turizminin süper ligine çıkartmak ve orada kalıcı hale getirmek adına stratejiler geliştirdik. “Krizlere karşı bağışıklık kazanmış yeni bir turizm” anlayışıyla hareket ederek Türk turizminde üst üste rekorlar kırmayı başardık” diye konuştu. Bakan Ersoy, Antalya'yı dünyaya tanıtmak amacıyla; 2023 yılında Antalya'da düzenlenen 74 etkinlik kapsamında, aralarında tur operatörü, basın mensubu ve influencerların da yer aldığı; 75 ülkeden, toplam 2 bin 107 kişi ağırlandığını kaydetti. Ersoy, “TGA bünyesinde 200'den fazla ülkede tanıtım ve reklam çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, Türkiye olarak dünyada turizm konusunda en yoğun ve en etkili reklam veren ülkeyiz. Bu süreçte attığımız en önemli adımlardan biri de turizmi 12 aya çıkartmak için yaptıklarımız oldu. Türk Arkeoloji Tarihinin Altın Çağı - Geleceğe Miras Projemiz kapsamında, arkeolojik çalışma sayılarını arttırdık. İnşallah 60 yılda ülkemizde arkeoloji alanında yapılan çalışmalara eş değer işi 4 yılda tamamlayacağız. Yeni Antalya Arkeoloji Müzesi inşaatına yakında başlıyoruz, proje çalışmalarında sona gelindi. Bununla birlikte Kemer'e de bir Sualtı Arkeoloji Müzesi kazandıracağız” ifadelerini kullandı. Antalya'nın şehir içi trafik sorununu Cumhurbaşkanı yakından takip ediyor Geçtiğimiz yıl başlatılan Kültür Yolu Festivali'nin, Antalya'da 2-10 Kasım tarihleri arasında gerçekleşeceğini söyleyen Bakan Mehmet Nuri Ersoy, “Bu yıl 2-10 Kasım tarihinde festivalimizi en güçlü şekilde Antalyamız'da sizlerle buluşturacağız. Bu tarihleri berilerken en önemli önceliğimizin, Antalyamız'ın turizm sezonunu uzatılmasına festivalimiz aracılığıyla katkı sağlamak olduğunu da belirtmeliyim. Ancak gözbebeğimiz Antalya'da maalesef altyapı ve ulaşım sorunları yaşanıyor. Biz, Kültür ve Turizm bakanlığı olarak Antalya'ya hiç yakışmayan altyapı sorunlarını çözmeyi de kendimize görev bildik ve bu çerçevede önemli çalışmalar gerçekleştirdik. Belek ve Kemer bölgesinin gelecek 50 yıllık ihtiyaçlarını karşılayacak kanalizasyon altyapılarını ve atık su biyolojik arıtma tesislerini tamamlayıp hizmete aldık. Alanya otoyolunun ihalesi, yap-işlet-devret modeliyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız tarafından yapıldı. Ayrıca Karayolları Genel Müdürlüğümüz ile beraber, şehir içi trafiğin azaltılması ve kavşak düzenlemeleri konusunda projeler geliştiriyoruz. Bu yıl sonuna kadar inşaat sürecinin başlayacağını söyleyebiliriz. Konuyu Cumhurbaşkanımız da yakinen takip ediyor” diye konuştu.

“QM” Kalite Yönetim Ödülleri sahiplerini buldu Haber

“QM” Kalite Yönetim Ödülleri sahiplerini buldu

Turizmciler 14. QM Awards gecesinde bir araya geldi. 14. QM Awards gala gecesi Mirage Park Resort’ta gerçekleşti. Türk turizminin birçok markasını ve isimlerini buluşturan davet, kokteyl ile başlayıp gala yemeği ile devam etti. Ödül töreninde 11 dalda 64 kategoride ‘en iyiler’ ödüllerine kavuştu SELÇUK MERAL: BU YIL, ‘KALİTE IŞIKTIR’ DİYEREK KALİTENİN TURİZMİ AYDINLATAN IŞIĞINA DİKKAT ÇEKMEK İSTİYORUZ  Gecenin açılışı konuşmasını GM Center Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Meral yaptı. QM Awards gala gecesi için duyduğu heyecanı dile getiren Meral, “İlk kez 2006 yılında düzenlediğimiz QM Awards - Kalite ve Yönetim ödüllerini düzenlemekteki amacımız, kalitesiyle ve yönetim anlayışıyla sektörde fark yaratan, turizm sektörünü ileriye taşıyan, Türk turizminin medar-ı iftiharı olan turizm emekçilerini ve markalarını ödüllendirerek ön plana çıkarmak ve diğer turizm paydaşları için rol modeller ortaya koymaktı. Her yıl farklı bir sloganla düzenlediğimiz QM Awards’ın bu yılki sloganı ‘Quality is the Light.’ Bu yıl, ‘Kalite Işıktır’ diyerek kalitenin turizmi aydınlatan ışığına dikkat çekmek istiyoruz. Kalitenin ışığı ve dayanışmanın birleştirici gücüyle son dönemde yaşanan olumsuzlukların yarattığı karanlığı dağıtabileceğimize inanıyorum. Bu gece her ne kadar kendi alanlarında en iyi seçilen turizmcileri ve markaları ödüllendiriyor olsak da kaliteyi kendine misyon edinmiş siz değerli turizmciler sayesinde asıl kazanan Türk turizmidir, kazanan Türkiye’dir diyor ve değerli katılımınız ve desteğiniz için hepinize sonsuz şükranlarımı sunuyorum” dedi. QM 20. YILINI DA KUTLADI Selçuk Meral: "Bu yılki QM Awards, GM Turizm ve Yönetim Dergisi için de özel bir anlam taşıyor. GM Dergi, 20. yılını, kuruluşunun gerçekleştiği Mirage Park Resort'ta büyük bir coşku ile kutladı. 20 yıldır turizm sektörünün öncüsü olan GM Dergi'nin başarısı, QM Awards gecesinde yeniden taçlandırıldı. Türk turizm profesyonellerinin ve turizm sektörünün birçok markasının ilgisi ve desteği ile büyüyeni GM Dergi’nin 20. yaşı dolayısıyla Selçuk Meral ve ekibi pasta kesti. Meral, “Neredeyse çeyrek asırlık yolculuğumuzda sektörde bilgi paylaşımı, yenilikçi fikirlerin tanıtımı ve profesyonel gelişim konularında önemli bir rol üstlenerek ülke turizmine katkıda bulunmak için çalıştık. 2004 yılında yayın hayatına başlayan GM Dergi, geride bıraktığı yirmi yıl boyunca sektördeki değişimleri, gelişmeleri ve başarı hikayelerini değerli okuyucularımızla buluşturdu. 20.⁠ ⁠yılımızı kutladığımız bugünde, sadık okurlarımıza sonsuz şükranlarımızı sunar, birlikte daha nice sayılara ve başarılara ulaşmayı temenni ederiz” dedi.  QM AWARDS’IN KAZANANLARI ÖDÜLLERİNİ ALDI TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM DESTİNASYON OTELLERİ Türkiye'nin En İyi QM Belek Aile Oteli / Kazanan: Susesi Luxury Resort Türkiye'nin En İyi QM Kundu Aile Oteli / Kazanan: Miracle Resort Hotel Türkiye'nin En İyi QM Side Aile Oteli / Kazanan: Sueno Hotels Beach Side Türkiye'nin En İyi QM Manavgat Aile Oteli / Kazanan: Aydınbey King's Palace & Spa Türkiye'nin En İyi QM Kemer - Tekirova Aile Oteli / Kazanan: Mirage Park Resort Türkiye'nin En İyi QM Alanya Aile Oteli / Kazanan: Granada Luxury Okurcalar Türkiye’nin En İyi QM Mersin Aile Oteli / Kazanan: BN Hotel Thermal & Wellness Türkiye'nin En İyi QM Antalya Muhafazakar Aile Oteli / Kazanan: Wome Deluxe Türkiye'nin En İyi QM Kuşadası Aile Oteli / Kazanan: Palm Wings Ephesus Resort & Hotel Türkiye’nin En İyi QM Didim Aile Oteli / Kazanan: Maxeria Blue Didyma Hotel Türkiye'nin En İyi QM Marmaris Aile Oteli / Kazanan: Martı Resort Türkiye'nin En İyi QM Fethiye Aile Oteli / Kazanan: Hilton Dalaman Sarigerme Resort & Spa Türkiye'nin En İyi QM Bodrum Aile Oteli / Kazanan: La Blanche Island Bodrum Türkiye'nin En İyi QM Premium Entertainment Oteli / Kazanan: Nirvana Cosmopolitan Türkiye'nin En İyi QM Premium Service Oteli / Kazanan: NG Phaselis Bay Türkiye'nin En İyi QM Ege Luxury Aile Oteli / Kazanan: Club Marvy Türkiye'nin En İyi QM Akdeniz Luxury Aile Oteli / Kazanan: Regnum Carya TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM ŞEHİR OTELLERİ Türkiye'nin En İyi QM Anadolu Bölgesi Şehir Oteli /Kazanan: Divan Gaziantep Türkiye'nin En İyi QM Karadeniz Bölgesi Şehir Oteli / Kazanan: Dedeman Zonguldak Türkiye'nin En İyi QM Ege Bölgesi Şehir Oteli / Kazanan: Mövenpick Hotel İzmir Türkiye'nin En İyi QM Akdeniz Bölgesi Şehir Oteli / Kazanan: Rixos Downtown Antalya TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM RESORT OTELLERİ Türkiye'nin En İyi QM Ege Bölgesi Resort Oteli / Kazanan: Titanic Luxury Collection Bodrum Türkiye'nin En İyi QM Ege Bölgesi Luxury Oteli / Kazanan: Mandarin Oriental, Bodrum Türkiye'nin En İyi QM Akdeniz Bölgesi Resort Oteli / Kazanan: Lara Barut Collection Türkiye'nin En İyi QM Akdeniz Bölgesi Luxury Oteli / Kazanan: Cullinan Belek TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM ZİNCİR OTEL MARKALARI Türkiye'nin En İyi QM Zincir Resort Otel Markası / Kazanan: Limak International Hotels & Resorts Türkiye'nin En İyi QM Zincir Luxury Otel Markası / Kazanan: Maxx Royal Resorts TÜRKİYE’NİN EN İYİ QM İÇ PAZAR TUR OPERATÖRLERİ Türkiye'nin En İyi QM Dijital Tur Operatörü / Acentesi / Kazanan: Tatilbudur.com Türkiye'nin En İyi QM Outgoing İç Pazar Tur Operatörü / Kazanan: Jolly Tur Türkiye'nin En İyi QM İç Pazar Tur Operatörü / Kazanan: Etstur Türkiye'nin En İyi QM İç Pazar Reklam Filmi / Kazanan: Tatilbudur.com TÜRKİYE’NİN EN İYİ QM ULUSLARARASI PAZAR TUR OPERATÖRLERİ VE ACENTELERİ Türkiye'nin En İyi QM İran Pazarı Tur Operatörü / Kazanan: Old Tuşba Tour Türkiye'nin En İyi QM GCC Tur Operatörü / Kazanan: Mercan Tourism Türkiye'nin En İyi QM Incoming Acentesi / Kazanan: Novanta - Suntalya Türkiye'nin En İyi QM Küresel Satın Alma & Dağıtım Teknolojisi / Kazanan: Hotelbeds Türkiye'nin En İyi QM Orta Avrupa Pazarı Tur Operatörü / Kazanan: Sun & Fun Holidays Türkiye'nin En İyi QM Doğu Avrupa Pazarı Tur Operatörü / Kazanan: Fibula Travel Türkiye'nin En İyi QM Batı Avrupa Pazarı Tur Operatörü / Kazanan: Corendon Touristic Türkiye'nin En İyi QM İngiltere Pazarı Tur Operatörü / Kazanan: Jet2holidays Türkiye'nin En İyi QM CIS Pazarı Tur Operatörü / Kazanan: Pegas Touristik Türkiye'nin En İyi QM Alman Pazarı Tur Operatörü / Kazanan: TUI TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM SEYAHAT TEKNOLOJİLERİ Türkiye'nin En İyi QM Dijital Pazarlama Yönetimi Firması / Kazanan: Digital Exchange Türkiye'nin En İyi QM Acente Yönetim Yazılımı / Kazanan: Sejour Türkiye'nin En İyi QM Otel Yönetim Yazılımı (Yerli) / Kazanan: Elektraweb Türkiye'nin En İyi QM Online Satış Yönetim Yazılımı / Kazanan: Prime Travel Türkiye'nin En İyi QM Online Satış & Pazarlama Destek Firması / Kazanan: Paximum TÜRKİYENİN EN İYİ QM SAĞLIK TURİZMİ MARKALARI Türkiye'nin En İyi QM Sağlık Turizmi Markaları / Kazanan: Medworld Clinic TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM KONAKLAMA SEKTÖRÜ EĞLENCE HİZMETLERİ Türkiye'nin En İyi QM Otel Müzik Eğlence Yönetimi / Kazanan: Rainbow Entertainment Türkiye'nin En İyi QM Otel Eğlence Yönetimi / Kazanan: Steps Production Türkiye'nin En İyi QM Otel Show Yönetimi / Kazanan: Seans Organizasyon KALİTE YÖNETİMİ QM ÖZEL ÖDÜLLERİ DEVELOPMENT QM SPECIAL AWARD / Kazanan: HotelRunner ACCOMMODATION QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Kirman Hotels QUALITY SPECIAL AWARD / Kazanan: Gloria Hotels & Resorts INNOVATION SERVICE QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Cosmos Moonlight INNOVATION TRAVEL OPERATOR QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Loti PROFESSIONAL QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Deniz Selen Kılıçözgürler CAREER QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Ali Kızıldağ BRANDMAN QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Kaan Kaşif Kavaloğlu WARRIOR QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Mahir Ahmetoğlu LEADERSHIP QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Tuncay Kilit INVESTOR QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Mehmet Aygün HONOR QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Fettah Tamince GENERATION QM SPECIAL AWARD / Kazanan: Okudur Ailesi SPONSORLUK ÖDÜLLERİ: Main Sponsor - Antalya Turizm Fuarı Gala Sponsor - Mirage Park Resort Gold Sponsor - Bedbank Global Silver Sponsor - Sun&Fun Holidays Exclusive Sponsor - San Tourism Software Group Special Sponsor - Fly Kıbrıs Havayolları Special Sponsor - HelloOtel Special Sponsor - ATR Touristik Special Sponsor - Corendon Airlines Service Sponsor - Hotech Service Sponsor - Grass Group Company Music Sponsor - Rainbow Entertainment Press Sponsor - Hürriyet

Kavaloğlu: “Yalova’nın marka değerini yükseltiyoruz” Haber

Kavaloğlu: “Yalova’nın marka değerini yükseltiyoruz”

Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün isteği üzerine 1929 yılında Türkiye’nin ilk termal oteli olarak açılan ve son teknoloji ile aslına uygun restore edilerek 2010 yılından itibaren misafirlerine şifa dağıtmayı sürdüren Limak Yalova Thermal Boutique Hotel, termal kaynakları, sağlık turizmi ve doğa turizmi alanlarında sunduğu imkanlarla bölgenin ekonomik ve turizm çeşitliliğine önemli katkılarda bulunuyor. Oda numaraları Atatürk’ün doğum tarihiyle başlıyor   Limak Holding Turizm Grubu Başkanı Kaan Kavaloğlu, bir asra yakın zamandır ayakta kalan binada faaliyetlerini sürdüren Limak Yalova Thermal Boutique Hotel’in Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün manevi hatırasını yaşattığını, toplam 48 oda bulunan tesiste oda numaralarının Atatürk’ün doğum tarihi olan 1881’le başlayıp 1938’e kadar devam ettiğini belirtti. 1938 numaralı odanın üzerinde sonsuzluk işareti ‘∞’ yazdığını ve Atatürk’ün ölümsüzlüğünü simgelediğini kaydeden Kavaloğlu, yapıldığı dönemi yansıtmasına büyük özen gösterilen otelin restorasyon çalışmalarında 300 kişilik özel bir ekibin çalıştığını, her oda için hattatlar ve kalemkarların ayrı ayrı hünerlerini sergilediğini vurguladı.   Chiva Thermal Spa Merkezi, huzur verici atmosferinde hizmet veriyor   Tüm odalarda küvetlere termal su verilen Limak Yalova Termal Butik Otel’in bünyesinde yer alan 1.000 m2’lik Chiva Thermal Spa Merkezi’nin tesisin kendine özgü mimarisine sadık kalınarak, modern iç mimarisi ve huzur verici atmosferinde hizmet verdiğini ifade eden Kaan Kavaloğlu, “Chiva Thermal Spa Merkezi’miz, toplam 8 adet bakım kabini, Türk hamamı, özel Türk hamamı, sauna, buhar banyosu, açık ve kapalı termal havuzlardan oluşan kolektif üniteleri ile rahatlığın ve dinlenmenin keyfini doyasıya çıkarma imkanı sunuyor. Chiva Thermal Spa Merkezi’nde kişisel ihtiyaçlar doğrultusunda geleneksel masaj çeşitlerinden, modern masaj tekniklerine kadar birçok seçenek uygulanıyor. Özel Chiva Masajı, Thai Masajı, Bali Masajı, Sıcak Taş Masajı, Reflexology, Ayurveda terapisi rahatlama ve yenilenme sağlıyor.” dedi. Türk ve dünya mutfağından seçkin lezzetler sunuluyor   Limak Thermal Boutique Hotel bünyesindeki Köşk Restaurant’ın Yalova’nın en iyi restaurantı olarak değerlendirildiğini belirten Kaan Kavaloğlu, “Köşk Restaurant, geleneksel Türk mutfağı ve dünya mutfağının en iyi örneklerini sunuyor. Sağlıklı ve rahatlatıcı bir yemek arayışında olan misafirlere atıştırmalıklardan geniş menü alternatiflerine kadar en iyi servis ve şık bir ambiyans ile lezzet şöleni yaşatıyoruz. Haftanın her günü saat 07:00-10:30 saatleri arasında açık büfe kahvaltı ve günün her saatinde serpme kahvaltı seçenekleriyle misafirlerimize hizmet veriyoruz. Her çarşamba ve cumartesi canlı müzikle eğlence düzenliyoruz.” diye konuştu. “Yalova’nın marka değerini yükseltiyoruz” Limak Thermal Boutique Hotel’in açıldığı 2010 yılından günümüze ulusal ve uluslararası birçok ödüle layık görüldüğünün altını çizen Kaan Kavaloğlu, sıcak misafirperverlik ve mükemmel hizmet anlayışıyla unutulmaz hatıralar yaşatmak için molasız çalışmaya devam ettiklerini, bunun sonucunda da Türkiye turizmi açısından önemli değerlere sahip Yalova’nın marka değerini yükselttiklerini belirtti. Yalova’nın sağlık turizmi açısından çok önemli bir destinasyon olduğunu vurgulayan Kaan Kavaloğlu, şunları söyledi: “Termal turizmde eşsiz bir yere sahip olan Yalova, doğal güzellikleriyle de dikkat çekiyor. Kentin çevresinde yer alan doğa parkları, yürüyüş parkurları, şelaleler ve ormanlar doğa severler için ideal mekanlar olarak öne çıkıyor. Özellikle Sudüşen Şelalesi ve Erikli Yaylası gibi yerlerin görülmesini tavsiye ediyoruz. Tarihi ve kültürel açıdan da zengin bir yapıya sahip Yalova’da Atatürk’ün Yürüyen Köşk’ü gibi tarihi mekanlar, ziyaretçilerin ilgisini çekiyor. Biz de misafirlerimize hizmet verirken Yalova’nın bu değerlerini, güzelliklerini yaşamalarına imkân sağlıyoruz.” https://limakthermal.com

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.