Hava Durumu

#Kapadokya

TOURISMJOURNAL - Kapadokya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kapadokya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

“Kapadokya’da 800 Kaçak Yapı Yıkıldı, Turizm İçin Denetim Sürüyor” Haber

“Kapadokya’da 800 Kaçak Yapı Yıkıldı, Turizm İçin Denetim Sürüyor”

Peribacaları, Ihlara Vadisi ve yeraltı şehirleriyle Kapadokya, her yıl milyonlarca turisti ağırlıyor. Bu tarihi ve doğal güzellikleri koruma altına almak amacıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı, UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan Kapadokya’nın yapısını korumak için sıkı önlemler alıyor. Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü görevini de üstlenen Kapadokya Alan Başkanı Birol İnceciköz, başkanlığın kurulduğu 2019’dan beri bölgedeki kaçak yapılar ve turizm amaçlı sportif faaliyetlere ilişkin denetimlerini ve yaşadıklarını anlattı: 800 KAÇAK YAPI YIKILDI “800’e yakın kaçak yapıyı bölgeden kaldırdık. Sahada tam denetim yapıyoruz, her ihbarı değerlendiriyoruz. Yıkım süreci dinamik bir süreç; bugün yıkıyoruz, ertesi gün bakıyoruz konteyner veya çadır koymuşlar. Turizm açısından bölgenin doğal dokusunu korumak için bu yapılarla mücadelemiz sürüyor. Her ihbarı ciddiyetle değerlendiriyoruz. Son kaçak yapı yıkılana kadar mücadelemiz devam edecek,” dedi. CİDDİ TEHDİTLER ALDIM “Sahada ciddi zorluklarla karşılaşıyoruz. Arkadaşlarımıza yönelik çirkin saldırılar ve adli olaylara varan sorunlar yaşanıyor. Şahsen ciddi tehditler aldım. Karar almayı bekleyen yaklaşık 1000 dosya var ve bunların çoğu kaçak yapı tespiti. Bölgenin turizm potansiyelini olumsuz etkileyen bu yapılar ortadan kalkana kadar mücadele edeceğiz,” diye ekledi. LATİNLER ‘AZİZ GEORGE’UN PEŞİNDE “Son birkaç yıldır Güney Amerikalı turistler de Kapadokya’ya ilgi göstermeye başladı. Bunun nedeni teolojik bir figür olan Aziz George, yani Kapadokyalı George’un bu topraklarda yaşamış olması. Kayseri Soğanlı’daki Aziz George Kilisesi’nin restorasyon ve çevre düzenleme süreçlerini başlatıyoruz. Ayrıca bir hayalim de Hint düğünlerini Kapadokya’ya getirebilmek, çünkü buranın mistik atmosferi turizm açısından çok cazip.” PERİBACALARINA KİMLİK KARTI İnceciköz, “Her bir peribacası için kimlik hazırlıyoruz. Onları birer canlı gibi değerlendiriyoruz; mevcut durumlarını, statik problemlerini ve aşınmalarını tespit ediyoruz. Şu an yüzde 30-35 seviyelerindeyiz,” dedi. ÇİZİK ÇİZENE 2 MİLYON TL CEZA: GRAFİTİ CEZASI FLORANSA’DAN DAHA YÜKSEK Geçtiğimiz günlerde Floransa’daki tarihi Ponte Vecchio köprüsüne isim yazan iki Alman turiste 40 bin Euro (yaklaşık 1.5 milyon TL) para cezası kesilmişti. Kapadokya’da yazı yazma ve grafitinin cezası ise 2 milyon TL. İnceciköz, “Bir vatandaş bir kaya mekânı oymak istediğinde veya peribacalarına zarar verdiğinde en yüksek sınırdan, yaklaşık 2 milyon lira para cezası kesiyoruz. Kaya mekânlara ve doğal dokuya zarar veren tüm faaliyetlere karşı en üst düzeyde önlemler alıyoruz,” diye açıkladı. DEFİLEDE PAMUK PARÇASI YAPIŞMIŞ Büyük bir giyim firmasının Kapadokya’da gerçekleştirdiği bir defilede, peribacalarına yapışan pamuk parçaları zararlı bir kimyasal kullanılarak yapıştırılmıştı. Fotoğrafçılar durumu WhatsApp ihbar hattından bildirdiler ve 2 milyon TL ceza kesildi. “Kimyasal analizlerimizi yaparak zararı tespit ettik ve bilimsel yöntemlerle malzemeyi kaldırdık. Suç duyurusunda bulunduk, süreci yakından takip ediyoruz,” dedi.

Kapadokya'da turizm patlaması: 8 Ayda üç milyona yakın ziyaretçi Haber

Kapadokya'da turizm patlaması: 8 Ayda üç milyona yakın ziyaretçi

UNESCO Dünya Mirasları Listesi'ndeki Kapadokya bölgesi, kayadan oyma kilise, manastır ve şapelleri, peribacalarıyla kaplı vadileri, yer altı şehirleri, sıcak hava balon turu başta olmak üzere arazi aracı, deve ve atlarla düzenlenen tur etkinlikleriyle gözde turizm merkezleri arasındaki konumunu koruyor.  Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerinden derlenen bilgilere göre, Kapadokya'da müze ve ören yerlerini bu yılın ocak-ağustos döneminde 2 milyon 922 bin 485 kişi ziyaret etti.  Bölgeyi ocakta 153 bin 309, şubatta 159 bin 819, martta 218 bin 479, nisanda 558 bin 464, mayısta 498 bin 354, haziranda 412 bin 730, temmuzda 371 bin 206, ağustosta ise 550 bin 124 ziyaretçi gezdi.  UNESCO Dünya Mirasları Listesi'ndeki Kapadokya bölgesi, kayadan oyma kilise, manastır ve şapelleri, peribacalarıyla kaplı vadileri, yer altı şehirleri, sıcak hava balon turu başta olmak üzere arazi aracı, deve ve atlarla düzenlenen tur etkinlikleriyle gözde turizm merkezleri arasındaki konumunu koruyor.  Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerinden derlenen bilgilere göre, Kapadokya'da müze ve ören yerlerini bu yılın ocak-ağustos döneminde 2 milyon 922 bin 485 kişi ziyaret etti.  Bölgeyi ocakta 153 bin 309, şubatta 159 bin 819, martta 218 bin 479, nisanda 558 bin 464, mayısta 498 bin 354, haziranda 412 bin 730, temmuzda 371 bin 206, ağustosta ise 550 bin 124 ziyaretçi gezdi.  "En çok ziyaretçi Güney Kore'den"  TÜRSAB İç Turizm İhtisas Başkan Yardımcısı İsmail Sucu, Kapadokya'nın sahip olduğu değerlere ilgi gösteren turist sayısında yıldan yıla artış gözlemlendiğini belirtti.  Farklı tur aktiviteleri ve etkinliklerin yerli ve yabancı konukların bölgeyi tercih etmelerinde etkili olduğunu kaydeden Sucu, şöyle konuştu:  "Kapadokya'ya bu yıl daha çok Güney Kore, Endonezya, ABD ve Çin'den büyük ilgi oldu. 2024 temmuz ayına kadar olan süreçte 2 milyon 300 bin, ağustos ayı ile 2 milyon 800 binden fazla ziyaretçi rakamını görüyoruz. Sezon sonunda 5 milyon ziyaretçi hedefimize ulaşmış olacağız. Kapadokya bölgesinde sıcak hava balonculuğunda da yıl boyu 626 bin yolcu hedefine ulaşmış olacağız. Bölgemizde butik oteller içinde mağara ve taş otel ile ciddi bir yatak kapasitesine ulaşıldı, bu da bölgeye ilgiyi artırmaktadır. Kültür ve Turizm Bakanlığınca düzenlenen Kültür Yolu Festivali de yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekti. Festival süresinde yurt dışından figürlü balonlar geldi, sektördeki balonlarımızla Kapadokya ilginç bir görsele büründü. Bunların yanında ünlü sanatçıların konserleri turizmde ciddi bir doluluk oranına ulaşmamızı da sağladı."  Bölgede turistlere hizmet sunan bir acentenin sahibi Coşkun Kırtıl ise Kapadokya'nın dünya turizmi açısından önemli bir marka değer olduğunu vurguladı.  Bölgede dünyanın birçok yerinden konukları ağırladıklarını dile getiren Kırtıl, "Birçok medeniyetin yaşamasından dolayı burada, tarih, doğa ve kültür noktasında büyük bir birikim meydana gelmiştir. Bu da Türkiye ve bölgemiz turizmi için ciddi kazanımlar sağlamaktadır. Kapadokya dünya çapında önemli bir turizm merkezidir. Ziyaretçi sayısı her yıl artmaktadır. Bu yoğunluk farklı tur aktivitelerinin ortaya çıkmasını sağlıyor. Kapadokya bir, iki günde gezilecek küçük tur paketlerinin olduğu bir yer değil. Acenteler olarak bir haftalık gezi yapılması yönünde görüş belirtiyoruz. Turlara olan taleplerden dolayı balon, arazi araçları, dağ bisikleti gibi etkinlikler çoğaldı" diye konuştu. Turizmci Muammer Sak da peribacası oluşumları ve diğer coğrafi özelliklerin aynı yoğunluk ve genişlikte dünyanın başka noktasında bulunmadığını, bölgenin bu dokusunun turistlerin ilgisini çektiğini söyledi.

Dünyanın en iyi turizm köyü, belde olabilmek için karar bekliyor Haber

Dünyanın en iyi turizm köyü, belde olabilmek için karar bekliyor

Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü tarafından 2021 yılında Dünyanın En İyi Turizm Köyü seçilen Mustafapaşa köyü bu günlerde mahkemenin vereceği kararı bekliyor. Tekrar belde olabilmek için hukuk mücadelesi başlattıklarını söyleyen Mustafapaşa Köyü Muhtarı Gültekin Kan, hukuk mücadelesine devam ettiklerini belirtti. Kan “30 Mart 2014 tarihi itibariyle nüfusumuz 2 binin altında olduğu için köy konumuna düştük. Ancak seçim yapıldığı tarihte nüfusumuz 2 binin üzerindeydi. Bu nedenle en kısa zamanda mutlu habere kavuşacağız” dedi. Türkiye'de üniversitesi olan tek köy konumunda olduğuna dikkat çeken Kan “Burası muhtarlık ile yürüyecek potansiyelde değil. 55'e yakın ruhsatlı otelimiz var. Ayrıca 25 adet de projeli ve inşaatı devam eden otelimiz var. İl Özel İdaresinden gerekli hizmeti alıyoruz. Ama hizmet yeterli gelmiyor. Belediye olmak ayrı bir güç” şeklinde konuştu. 2 Aralık 2021 tarihinde “Dünyanın en iyi turizm köyü” seçildiklerini de söyleyen Muhtar Gültekin Kan ‘Dünyanın en iyi turizm köyü unvanına sahip olduk. Bu unvanı kazandıktan sonra turizm yatırımları da arttı” dedi. Mustafapaşa köyünde bulunan Kapadokya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Ali Karasar da yaptığı açıklamada, “Mustafapaşa Osmanlı zamanından bu güne kadar bölgenin en müreffeh, en zengin, en kalabalık köylerinden birisi. Tabii güzelliğinin yanı sıra, tarihi binaları ile ön plana çıkıyor. Dünya Turizm Konseyi tarafından en iyi köy ilan edildi. Burası aynı zamanda çok önemli bir turizm destinasyonu. 2013 yılında beldeden köy konumuna düşünce oldukça zorluklar çeken bir yerimiz. Üniversitemiz sayesinde bu zorlukların büyük bir kısmını atlattı. Yine de belediye olması pek çok kamu hizmetinin daha düzenli olmasını sağlayacak. Hukuk süreci devam ediyor. Kısa bir sürede tekrar belediye olmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu.

Uzungöl'ü balondan izleyecekler Haber

Uzungöl'ü balondan izleyecekler

Trabzon'un dünyaca ünlü turizm merkezi Uzungöl'e gelen ziyaretçiler artık Kapadokya'da görmeye alışık olduğumuz sıcak hava balonu keyfini tatma imkanı bulacak. Dünyaca ünlü turizm merkezi Uzungöl'de bir ilke imza atıldı. Kapadokya'dan getirilen sıcak hava balonunun hizmet vermeye başladığı Uzungöl'de yerli ve yabancı turistler doğa harikasını kuş bakışı izleyecek. Kapadokya ile özdeşleşen sıcak hava balonu aktivitesi Trabzon'un Çaykara ilçesindeki doğa harikası Uzungöl'e taşındı. Uzungöllü genç girişimciler tarafından turizm merkezine getirilen 2 ve 15 kişilik balon yoğun bir ilgi ile karşılandı. Kapadokya'da hizmet veren bir şirket tarafından getirilen sıcak hava balonları yapılan denemelerin ardından uçuşlara başladı. İpe bağlı uçuş gerçekleştiren balonlar yerden 60 metreye kadar yükseltilirken, balon aktivitesinde doğum günü, yıl dönümü ve evlilik teklifi gibi etkinliklerde yapılıyor. Hava ve coğrafi şartlar nedeniyle balonla şuan serbest uçuş için imkanı sağlanamazken, deneme ve hava ölçümlerinin sürdüğü bildirildi. Kapadokya'dan gelen balon pilotu Hanife Özkan İntepe, Uzungöl'ün yere bağlı uçuşa daha uygun olduğunu belirterek serbest uçuş için deneme ve ölçümlerin sürdüğünü söyledi. İntepe, “2 balon olarak geldik. Biri 12 kişilik diğeri ise 2 kişilik. Kapadokya'da serbest olarak başladığımız uçuşlara burada yere bağlı uçuş olarak start verdik. İlerleyen zamanlarda serbest uçuş için denemeler yapabileceğini düşünüyoruz. Şuan için bağlı, VİP ve sepet uçuş olarak hizmet vermeye başlayacağız. Yerli ve yabancı misafirlerimizin şuan yoğun ilgisi ile karşılaşıyoruz. Havanın uygun olduğu zamanlarda uçuşlarımız günlük olarak devam ediyor. Şuan için havanın uygun olduğu zamanlar sabah ve akşam saatleri. Bunun için deneme ve ölçümlerimize devam ediyoruz. Uygun zamanları yakaladığımızda start verip uçuş yapmayı planlıyoruz. Kapadokya tamamen kahverengi burası tamamen yeşilin birleştiği bir bölge. İnsanların bu deneyimi yaşamasını tavsiye ederim. Kapadokya'da yapılan şeylerin tamamının burada da yapılabileceğini ben öngörüyorum. Evlilik teklifleri, fotoğraf çekimi gibi. Burası bağlı uçuşa daha uygun” dedi. “Balonu Uzungöl'e getirmek çocukluk hayalimdi” Girişimci Yetkin İnan ise çocukluk hayali olan sıcak hava balonunu Uzungöl'e getirdiği için mutlu olduğunu kaydederek “Sıcak hava balonu aslında benim çocukluktan hayallerimden birisiydi. Bu fikrimi arkadaşlarımla paylaştım onlarında kafasına yattı. Karadeniz Bölgesi'ne çok farklı bir aktivite getireceğimize herkes çok inandı. Bir anda Kapadokya'ya gitme fikri aldık. Orada bir şirket ile birlikte görüştük. Kendisini Uzungöl'e davet ettik. Hava şartlarına beraber baktık. Ayrıntılı bir şekilde inceledik. Burada sıcak hava balonu olabileceğini düşündük. Aslında biz insanların ayağına Kapadokya'ya getirdik. 2 tane balon getirmeyi istedik. Hep çift kişilik VİP olarak bir balon olsun istedik. Ayrıca bir de büyük balon getirdik. Hava şartları uymadığı için maalesef serbest uçuş yapamıyoruz. Ama bağlı uçuşa geçtikten sonra hava koşullarına göre en fazla 60 metreye kadar çıkabiliyoruz. Yerli ve yabancı turistlerimizi makul fiyatlarla birlikte hizmet vermeye çalışıyoruz” şeklinde konuştu. Ahmet Duran ise Uzungöl'ün ülkenin önemli turizm destinasyonlarından biri olduğuna dikkat çekerek “Havasıyla, doğasıyla çok tercih edilen bir yer. Balon birçok bölgemizde olmayan özel bir etkinlik. Yerli ve yabancı turistler ülkenin turizminin katkı sağlayabilecek önemli bir proje. Ben bunun çok fazla tercih edileceğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.