Hava Durumu

#Kar

TOURISMJOURNAL - Kar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kar haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bolu’da mayıs ortasında yağan kar hayrete düşürdü Haber

Bolu’da mayıs ortasında yağan kar hayrete düşürdü

Bolu’da mayıs ayının ortasında yağan karla Köroğlu Dağları beyaza büründü. Mayıs ayında çok nadir kar yağdığını hatırladığını ifade eden 85 yaşındaki Mehmet Dönmez, “Nisan ve mayıs aylarında kar yağdığını hatırlarım. Çok nadir, yağar bu aylarda” dedi. Bolu’da dün yüksek kesimlerde kar yağışı etkili oldu. Yaklaşık 10 köyün yaylası olan Sarıalan Yaylası ve Köroğlu Dağları’nda etkili olan kısa süreli kar yağışı nedeniyle yeşil alanlar beyaz örtüyle kaplandı. Bölgede 5 santimetrelik bir kar kalınlığı oluştu. Türkiye’nin önemli kayak turizmi merkezlerinden biri olan Kartalkaya Kayak Merkezi’nde de kar yağışı nedeniyle yeşil alanlar beyaz örtüyle kaplandı. Çam ağaçlarının tepesinde oluşan beyaz örtü, muhteşem görüntülere sahne oldu. Yağan kar nedeniyle yüksek kesimlerde de zirai don etkili oldu. Mayıs ayının ortasında yağan kar nedeniyle Bolulu vatandaşlar, kar yağışının bu ayda nadir olduğunu ifade etti. 85 yıllık yaşamında nadir olarak mayıs ayında kar yağdığını hatırladığını dile getiren Mehmet Dönmez, “85 yaşındayım. Seben ilçesindenim. Kar yağan dağlarda bizim yaylalarımız bulunuyor. Buralarda nisan ve mayıs aylarında kar yağdığını hatırlarım. Çok nadir, yağar bu aylarda. Kar yağmasını ormanlara kötü bir etkisi olmuyor. Kar yağışı sonrası don olmadığı sürece. Don olduğunda çam ağaçlarına bir şey olmaz da meyvelere oluyor. Mesela Seben ilçesinde hiç meyve bırakmadı bu sene olan zirai don. Seben’de meyve diye bir şey kalmadı” dedi. Mayıs ayında kar yağmasının normal olmadığını söyleyen Hakkı Gökdemir, “Normal değil tabii. İlginç kar yağması” diye konuştu.

Nemrut'ta Mayıs'ta bile kar kalınlığı 5 metreyi buluyor Haber

Nemrut'ta Mayıs'ta bile kar kalınlığı 5 metreyi buluyor

Bitlis'in Tatvan ilçesindeki Nemrut Dağı yolunda Mayıs ayına rağmen hala 5 metreyi bulan kar tünelleri bulunuyor. Zirvesinde dünyanın ikinci büyük krater gölü olan Nemrut Krater Gölü'nün yer aldığı Nemrut Kalderası kentin önemli turizm destinasyonlarının başında geliyor. Her yıl binlerce yerli ve yabancı turistin akın ettiği kaldera bu yılda yoğun kar yağışı aldı. Geçtiğimiz günlerde Tatvan Kaymakamlığı tarafından zirveye kadar olan karla kaplı yolu açılan Nemrut’ta Mayıs ayına girilmesine rağmen halan yer yer 5 metreyi bulan kar tünelleri bulunuyor. 2 bin 250 rakım yüksekte bulunan mükemmeliyet ödüllü krater gölünü görmek isteyen birçok ziyaretçi kalderaya akın ederken, kar tünellerinin içinde geçerek zirveye ulaşıyor. Yolu kardan tünelleri andıran kaldera yolu yılın büyük bölümü kapalı kalırken, zirveden kaldera içine kadar olan kısmın ise kısa süre sonra açılması planlanıyor. Araçlarıyla zirveye kadar çıkan vatandaşlar gördükleri kar manzaraları karşısında hayretlerini gizleyemezken, zirvede gördükleri manzaraya ise adeta hayran kalıyor. Yazı ayrı kışı ayrı güzel olan kaldera doğal güzelliği ile ziyaretçilerin yanı sıra uzaydaki astronotların bile dikkatini çekmişti. Kalderayı görmek için zirveye çıkan ziyaretçilerden Enes Akar, 5 metreyi bulan kar tünelleri arasında zirveye ulaşmanın ayrı bir keyif olduğunu ifade etti. Mayıs ayına rağmen hala kaldera zirvesinde metrelerce kar bulunduğunu anlatan Akar, herkesi kalderayı ziyaret etmeye davet etti.

Uludağ'a Mart karı...40 yıl sonra yeniden kar gördü Haber

Uludağ'a Mart karı...40 yıl sonra yeniden kar gördü

Türkiye’nin önemli kayak merkezlerinden olan Uludağ’da sezonun bitmesiyle beraber pistler boş kalırken, hava sıcaklığının ani düşmesiyle kar kalınlığı 58 santimetreye yükseldi. İzmir'de yaşayan Yunus Kaya, ailece günübirlik teleferikle Uludağ'a geldiklerini ifade ederken, Sivas'ta çocukluğundan bu yana 40 yıl sonra ilk kez kar gördüğünü söyledi. Sezon kapanma noktasına geldiği için Uludağ'da pist ve telesiyejlerin boş kalması ise dikkat çekti. Kış turizminin önemli merkezlerinden Uludağ'da hava sıcaklığının ani düşmesi, iki gündür aralıklarla devam eden yağışlar ile birlikte kar kalınlığı 58 santimetreye yükseldi. Meteoroloji Genel Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, Uludağ Oteller Bölgesinde kar kalınlığı, son yağışların ardından 58 santimetreye yükseldi. Hava sıcaklığının en düşük sıfırın altında 2, en yüksek sıfırın altında 4 derece olarak ölçüldüğü Uludağ'da, kar yağışının aralıklarla devam etmesi bekleniyor. İlk defa geldiler hayran kaldılar Kar görmek için İzmir'den Uludağ'a geldiklerini söyleyen Nusret Kaya, "Uludağ çok güzel bir yer. İlk defa geliyorum. Geziyoruz, yemek yiyoruz çok fazla bir şey yapmıyoruz. Sadece kayak ve arada bir telesiyej ile yukarıya çıkıp geliyoruz. Kar görmeye gelen İzmirlileriz. Eşim ve babamla birlikte geldik o karı daha çok seviyor oynuyor" şeklinde konuştu. 40 yıl sonra yeniden kar gördü En son çocukluğunda kar gördüğünü söyleyen Yunus Kaya, "Baba oğul ve gelinimle beraber geldik. İzmir'de kalıyoruz. Uludağ'ı görelim dedik. 40 senedir kar görmedik biz. 40 sene önce memleketim Sivas'ta olduğu için biliyordum. Ama 40 senedir İzmir'de yaşıyorum kar falan görmedik. Gidelim teleferik ile çıkalım dedik. Çok şahane bir manzarası var çok güzel" dedi. İzmir'den gelip karın tadını çıkardılar İzmir'de yaşadıkları için genellikle yaz tatilini tercih eden Çiğdem Kaya, "Kaymaya çalıştık ama denize daha alışık olduğumuz için bize kaymayı öğreten hocamız emekliye ayrıldı. 'Siz denizde yüzmeye devam edin' dedi. Kar görmüş İzmirli olarak karlara yatıyoruz. Birbirimize kar atıyoruz" ifadelerini kullandı.

Uludağ'da kayak sezonu kapandı, pistler bomboş kaldı Haber

Uludağ'da kayak sezonu kapandı, pistler bomboş kaldı

Türkiye’nin önemli kayak merkezlerinden olan Uludağ’da sezonun bitmesiyle birlikte pistler boş kalırken, oteller kapıları bir sonraki sezona kadar kapattı. Son iki gündeki kar yağışı ile birlikte kar kalınlığı ise 58 santimetre olarak ölçüldü. Meteoroloji Genel Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, Uludağ Oteller Bölgesinde kar kalınlığı, son yağışların ardından 58 santimetreye yükseldi. Hava sıcaklığının en düşük sıfırın altında 4, en yüksek sıfırın üstünde 4 derece olarak ölçüldüğü Uludağ'da kar yağışının aralıklarla devam etmesi bekleniyor. Mart ayı sonunda sezonun biteceğini belirten Karina Otel Genel Müdürü Ali Faik Korkmaz, "Ay sonunda sezonun biteceğini düşünüyoruz. Otelimizi ay sonunda kapatıyoruz. İki gündür yağan kar yağışı bizi şaşırttı. Bayramdan sonraya kadar uzatalım mı diye düşündük ama önceden yapılan rezervasyonlar da kararımızda etken oluyor. Rezervasyon sayılarındaki düşüşten dolayı ay sonu kapatmayı planladık. Uludağ’da bizden başka açık otel yok. Sadece biz açığız. Geçen hafta bazı otellerden bize geçiş oldu. Gelen misafirlerimizi otelimizde ağırlıyoruz. Bu sezonu yüzde 25-30 doluluk oranında geçirdik. Otelimizi aralık ayı ortasında açtık. Mart sonunda kapatıyoruz. Bu sezon ortalama yüzde 27 doluluk oranımız var. Bu da bizim açımızdan iyi bir sonuç değil. Biz aynı zamanda event oteliz. 500 kişilik toplantı salonumuzda seminer, toplantı ve workshop oluyor. Onlara rağmen yüzde 27 doluluk oranında kaldık maalesef. Tamamen kar yağışına bağlıyız. Biraz da Uludağ’ın tanıtımı da etken. O konu da eksiklik görüyorum" şeklinde konuştu. Çocuklarıyla birlikte eğlenmek için Uludağ'a gelen Sevdi Mutlu, "Çocukları eğlendirmeye çalışıyoruz, kayak yapıyoruz. Bugün fazla kar yağdığından dolayı kayamadık. Kaymak için kendimize zemin yapıyoruz. Çocuklar insan arıyorlar. İlk geldiğimizde kimse yoktu çocuklar korktu. Ama insanları görünce alışmaya başladılar. Genelde ocak şubat aylarında kar yağdığı zaman geliyoruz. Şu an otelde kalanlar için Uludağ’a gelmek mantıksız. Kayak pistleri, faaliyetler ve eğlence mekanları kapalı. Bursa’da yaşayanların gelmesi uygun. 2-3 saatliğine günübirlik eğlenip gidebilirler" dedi. Öte yandan Uludağ'da konaklama fiyatlarının çok yüksek olmasının da rezervasyonlarda etkili olduğu ifade edildi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.