Hava Durumu

#Karavan Turizmi

TOURISMJOURNAL - Karavan Turizmi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Karavan Turizmi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Karatay Karavan Parkı tatilcilerin gözdesi Haber

Karatay Karavan Parkı tatilcilerin gözdesi

Konya'nın ilk ve tek karavan parkı olan Karatay Belediyesi Karavan Parkı, turistik geziye karavanlarıyla çıkan yerli ve yabancı turistlerin vazgeçilmez uğrak yeri olmaya devam ediyor. Karavanlarıyla seyahat eden ve şehrin tarihi, kültürel ile doğal güzelliklerini ziyaret etmek amacıyla Konya'ya gelen yerli ve yabancı turistler, Adana Çevre Yolu ve Ereğli Çevre Yolu'nun kesiştiği alandaki 2 bin metrekarelik Karatay Karavan Park Alanı'nda konaklamadan Konya'dan ayrılmıyor. Karatay Karavan Parkı'nda konaklayan ziyaretçiler için her şey düşünüldü. Karavan aracı için 50 metrekarelik park ve 15 metrekarelik çadır alanı dışında doğayla iç içe olma fırsatı sunan Karatay Karavan Parkı'nda ziyaretçilerin daha rahat vakit geçirebilmeleri için tuvalet, lavabo ve banyo imkanının yanı sıra elektrik ile su imkanı da bulunuyor. Ziyaretçiler ayrıca, Karatay Karavan Parkı'nın hemen bitişiğinde bulunan Karatay Şehir Parkı ve Karatay Belediyesi Hayvanat Bahçesi'ni de geziyor. Turistler Karatay Karavan Parkından memnun Karatay Karavan Parkı'nda konaklayan yerli ve yabancı ziyaretçiler, Karatay Belediyesi'nin bu hizmetinden dolayı çok memnun kaldıklarını söyledi. Karatay Karavan Parkı'nda her türlü ihtiyaçlarını karşılayabildiklerini, bu tür projelerin Türkiye'nin tüm belediyelerine de örnek olmasını istediklerini belirten karavan tutkunları, “Karatay Karavan Parkı'na ikinci gelişimiz, daha önce Kapadokya'ya giderken kalmıştık. İlk konaklamamızda memnun olduğumuz için yine buraya geldik. Hizmetler güzel, personel bizimle çok güzel ilgileniyor. Parkın temizliği ve düzeni gayet iyi. Karavan turizmiyle ilgili sosyal medya hesaplarımızdan da burayı bütün arkadaşlarımıza tavsiye ettik. Burada konaklayan birçok yabancı turist var. Onlarla da muhabbet ediyoruz. Yabancı karavancılar da çok memnun olduklarını bizlere söylüyorlar. Bölge lokasyon olarak tam geçiş güzergahında olduğu için bir karavancının şehir merkezine girmeden hem dinlenebileceği, hem günlük rutin işlerini halledeceği karavanını temizleyip yola devam edebileceği bir yer. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. Konya'dayız ve çok güzel bir şehir. Şu anda da karavan parkı alanına geldik. Burada piknik yapabileceğiniz alanlar var, tuvaleti, lavabosu, suyu ve duş imkanı bulunuyor. Bunların yanında en önemlisi güvenli, bakımlı ve her şey çok güzel. Diğer konakladığımız yerlerde uygun park alanları olmadığı için bizlere sıkıntı oluyor ama Karatay Karavan Park'ta bir karavancı için her şey düşünülmüş. Karatay Belediye Başkanımıza ve emeği geçen herkese yürekten teşekkür ediyorum” dedi. “Parkımız, şehrimize gelen karavan tutkunları için güzel bir hizmet” Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca da yerli ve yabancı turistlerin en çok ziyaret ettiği iller arasında yer alan Konya'nın, karavan turizminden de yararlanması için gayretlerinin süreceğini belirterek tüm misafirleri Karatay Karavan Parkı'na davet etti. Başkan Hasan Kılca, Konya'ya gelen turistlerin bir günlüğüne de olsa şehirde konaklamasını sağlamanın hem tanıtım açısından hem de ekonomik getiri bakımından önemli olduğunu ifade ederek şunları ifade etti; “Karavan tatilcilerinin Karatay Karavan Parkı'nda güvenli ve konforlu bir alanda konaklayabilmesi ve karavanlarını güvenli ellere emanet etmeleri için her türlü imkanı sunuyoruz. Buradan faydalanan misafirlerimizin parkımızdan memnun ayrılmaları bizleri de mutlu ediyor.”

“Karavan turizmiyle de binlerce ziyaretçimizi şehrimizde ağırlıyoruz” Haber

“Karavan turizmiyle de binlerce ziyaretçimizi şehrimizde ağırlıyoruz”

Samsun Büyükşehir Belediyesi, doğal güzellikleri ve coğrafi konumu ile turizm için önemli bir güzergah olan Samsun'da var olan potansiyeli artırmak adına çalışmalarını sürdürüyor. Sağlık, tarih, kültür, spor ve doğa turizminde her geçen yıl ilginin arttığı Samsun, karavan turizminin de parlayan şehri oldu. Yerli ve yabancı turistler için popüler bir destinasyon haline gelen Büyükşehir Belediyesi'ne ait 4 karavan park, 2024'ün yaz döneminde şu ana kadar 79 şehir, 43 ülkeden binlerce tatilciyi ağırladı ve misafirlerini kabul etmeye devam ediyor. Samsun Büyükşehir Belediyesi; Canik, Atakum, Terme ve 19 Mayıs ilçelerinde yer alan 4 karavan park ile karavan tatilcilerinin rotasını Samsun'a çevirmeyi başarıyor. Samsun Büyükşehir Belediyesi'ne ait karavan parklarda tatilcilere sınırsız hizmet sunuluyor. Sıcak duş, tuvalet, çamaşırhane gibi hizmetlerin yer aldığı Büyükşehir Belediyesi'nin karavan parklarını tercih eden misafirlere ise sadece tatilin, denizin ve doğanın tadını çıkarmak kalıyor. Samsun'un tarihi ve doğal güzelliklerine vurgu yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, “Samsun'umuz kamp ve karavan turizmi için özel bir öneme sahip. Konumu, sahili, doğal güzellikleriyle tatilcileri cezbeden bir şehir. Türkiye'nin karavan turizmine katkı sağlayacak önemli bir şehir. Biz de şehrimizin öneminin farkında olarak çalışmaya devam ediyoruz Karavan turizminde düzenli parklanma da en önem verdiğimiz konuların başında geliyor. Sahillerimizin en güzel şekilde kullanılması, her turizme hem şehrimize hizmet etmeye devam etmesi önemli. Bizler odağımız Samsun diyerek; şehrimizi daha ileri taşımak için çalışmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

En çok beğenilen yer Kapadokya oldu Haber

En çok beğenilen yer Kapadokya oldu

Almanya, İsviçre'den karavanla Türkiye’ye gelen 26 turist, 45 günlük gezi çerçevesinde Türkiye’nin turistik bölgelerini ziyaret ediyor. Kapadokya’da da konaklayan bu gezginler, en çok beğendikleri yerleri saydılar. Kapadokya 1. sırada geliyor. “HARİKA VE SÜRPRİZLERİ BOL OLAN BİR TURDAYIM” İsviçre'den gelen Jörg Bünter, Türkiye’yi çok beğendiğini kaydederek, “İsviçreliyim. Harika ve sürprizleri bol olan bir turdayım. Hayatımdan çok memnunum. Türkiye’yi o kadar çok gezdik ki nereleri gezdiğimizi henüz hatırlayamıyorum. Bunun üzerine çalışmam gerekiyor. Ama inanılmaz gözlemlerimiz oldu. Kastamonu’nun sadece içinden geçtik ama yoldan geçerken inanılmaz manzaralar gördük. Ne diyeceğimi bilemiyorum, bayıldım” dedi “EN ÇOK KAPADOKYA’YI BEĞENDİK” Eşi ile birlikte çok güzel vakit geçirdiğini belirten Suzanna Mafli de, “Çok güzel şeyler gördük. Hayvanları, güzel manzaraları, gezilmesi gereken yerleri, antik şehirleri gördük. Daha önce bir kez gelmiştim, o da kısa bir İstanbul turuydu. O zaman otelde kalmıştık. Şimdi karavanımızla geldik ve Türkiye’yi daha yoğun gezme fırsatımız oldu. En çok beğendiğim yer, Kapadokya oldu” diye konuştu. “EYLÜL AYINDA TEKRAR GELECEĞİZ” Karavan turu için ikinci gez Almanya’dan Türkiye’ye gelen Tomas Hering de, “Grubun sorumlusuyum. Geçen yıl 10 karavanla gelmiştik. Şimdi 13 araç ile yeniden geldik. O kadar çok hoşumuza gitti ki bu turu yeniden yapma gereği duyduk. Eylül ayında tekrar geleceğiz, o zaman daha kalabalık bir grup olacağız. Kastamonu’dan sadece geçtik, gezme fırsatımız olmadı ama gözlemlelerimiz mükemmel. Gelirken yol kenarındaki çeltik tarlaları, manzaralar, harikaydı” şeklinde konuştu. “GÖZLEMLERİME GÖRE HERKES ÇOK MUTLU” Kafileye Türkiye turlarında rehberlik yapan Levent Bilgiç de, “Turumuzun 40’ıncı günündeyiz. Buradan sonra Amasra ziyaretimiz var, daha sonra Safranbolu’yu gezeceğiz. Son iki günümüzü de İstanbul’da değerlendireceğiz. Daha sonra misafirlerimizi yolcu etmeyi düşünüyoruz. Türkiyemizi beğenmemek mümkün mü? Böyle bir şey olamaz. Biz de elimizden geldiğince, bu memleketin tanıtımına katkı sunabiliyorsak ne mutlu bize. Misafirlerimiz çok mutlular. Sadece klasik turlardaki gibi otobüslerle gezilen bir tur değil. Herkes kendi karavanları ile gelmiş. Dolayısıyla rahat rahat geziyoruz. Anlaşma yapıp, belirlenen saatlerde buluşuyoruz. Gezip herkes akşam kampına dönüyor. Şu ana kadarki gözlemlerime göre herkes çok mutlu. Truva’dan başladık, Bergama’yı, Efes’,i gezdik. Bunlar zaten dünya genelinde duyulmuş alanlar. Daha sonra Pamukkale’yi gezdik. Dalyan’a gidip kaplumbağaları gördük, bot turları yaptık. Oradan devam edip Çıralı’da kaldık. Antalya’yı gezdik, Konya’yı gezdik ve Mevlana’yı tanıdık. Daha sonra Kapadokya’yı gezdik, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden sonra buraya geldik” ifadelerini kullandı.

70 yaşındaki çift karavanla Türkiye turunda Haber

70 yaşındaki çift karavanla Türkiye turunda

Kırıkkale’den karavanla Doğu ve Güneydoğu Anadolu turuna çıkan emekli Hatice-Fazlı Yazan çiftinin durakları, Malatya, Kayseri, Sivas ve Elazığ'ın ardından Diyarbakır oldu. 2018 yılından beri aralıklarla karavanla seyahat eden 70 yaşındaki çift, Türkiye’nin büyük bölümünü gezdiklerini dile getirdi. Hatice (69) ve emekli Astsubay Fazlı Yazan (72) çifti, 2018 yılından beri aralıklarla karavanlarıyla seyahat ediyor. Ege, Marmara, Karadeniz’den sonra rotalarını Doğu ve Güneydoğu Anadolu'ya çeviren Yazan çifti, geçtiğimiz hafta perşembe günü Kırıkkale’den yola çıkarak, Kayseri, Sivas, Malatya ve Elazığ'ın ardından dün Diyarbakır’a geldi. Yazan çifti, geceyi tarihi Sur ilçesinde yapılan restorasyon çalışmalarıyla inanç ve kültür turizmine kazandırılan İçkale Müze Kompleksi’nde Hz. Süleyman Camii ve 27 Sahabe Türbesi'nin yanında geçirdi. Hatice Yazan, İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine 2018’den beri senede en az iki kere geziye çıktıklarını, hemen hemen Türkiye’nin her yerini gezdiklerini söyledi. Bir tek Doğu Anadolu'nun kaldığını belirten Yazan, bu sene de doğuyu gezip, doğu ile devam ettirmeyi düşündüklerini ifade etti. Geçen perşembe günü Kırıkkale’den yola çıktıklarını, Kayseri, Malatya, Kayseri’de Pınarbaşı'nı gezdiklerini, Malatya’da Gürün’e gittiklerini anlatan Yazan, Gürün’ün görülecek her yerini gördüklerini söyledi. Hatice Yazan, “Malatya’nın içinde kaldık. Bir gece Elazığ Hazar’da kaldık. Dün de buraya geldik, biraz gezdik. Eğil’e peygamberler kabrine gittik. Gece kalacak yer burayı söylediler. Geldik, burada kaldık. Diyarbakır’da surların içindeyiz, Hz. Süleyman Camii’nde sahabelerin yanındayız. İki oğlumuz var. Biri Almanya’da, biri Kırıkkale’de. Almanya’da 4 torunumuz var. Kırıkkale’de de üçüzlerim var” dedi. Bugün Mardin’e gitmeyi düşündüklerini aktaran Yazan, “Oradan Midyat, Batman, Siirt, Bitlis, Van Gölü’nü komple gezmeyi düşünüyoruz. Oradan dönmeye başlayacağız. Sivas üzerinden Kırıkkale’ye gideceğiz. Karavan hayatını seven bir insanım. Karavanda yaşamak için bayanın istemesi lazım. Çünkü erkek ancak şoförlüğünü yapar. Kadın karavanın içini düzenler. Karavan hayatı 20 metrelik bir yerde yaşamaktır. Ben sevdiğim için bize güzel geliyor. Seviyoruz, beğendiğimiz yerde kalıyoruz” dedi. Bu zamana kadar Marmara, Ege, Karadeniz, Güneydoğu Anadolu'yu gezdiklerini dile getiren Yazan, “Diyarbakır, en çok sevdiğim şehirlerden birisidir. Daha önce de iki kere geldim, bu üçüncü gelişim. Diyarbakır şehir merkezi de çok güzel, surlar çok güzel. Özelikle manevi açıdan burası çok güzel” diye konuştu. Diyarbakır’a daha önceki gelişlerinde iki güzel olay yaşadıklarını anlatan Fazlı Yazan ise, “İlk geldiğimizde karpuz dönemiydi. Yolda karpuzcunun birinde durduk. Karpuz alacağız, kardeşim dedi ki, ‘Ağabey, karpuzlarım biraz bayat.’ Ki, bu adam karpuz satıyor. Bizim için çok değişik oldu. Bayat diye karpuzunu vermedi, 'Git şuradan al' denildi. İkincisi, arabanın o zaman tekeri çizilmişti. Tekeri değiştirmek için lastikçiye gittik. Lastikçinin söylediği şey, ‘Ağabey, bununla çok gidersin. Çünkü hiçbir şeye değmemiş, sadece kenarı çizilmiş.’ Halbuki istese değiştirebilir, parasını alabilir. Bir de öyle bir güzellik yaşadık. Diyarbakır’a ithaf ediyorum; Allah razı olsun, dönüş yok, aldığın nefesin tekrarı yok. Meşru ölçüler içerisinde en güzelini değerlendirsinler. Bu mesajımız bütün insanlara” şeklinde konuştu.

Karavan turizminin kalbi Antalya'da, bu fuarda atıyor Haber

Karavan turizminin kalbi Antalya'da, bu fuarda atıyor

Karavan, tiny house kamp ve outdoor sektörünü bir araya getiren JOJO Caravanport Antalya ve ANFAŞ Outdoor Expo" ANFAŞ Fuar Merkezi'nde açıldı. Fuarın en pahalı ve ucuz fiyatlı iki karavanı yoğun ilgi gördü. Antalya’da ilk kez düzenlenen fuara, 100’den fazla firma 150’den fazla markayla Antalya’da ilk kez sektör liderleri ve doğaseverleri bir araya getiriliyor. 3 Mart 2024 tarihine kadar, 10.30 ile 19.30 arası ziyaret edilebilecek fuarda; karavan çeşitleri, karavan yan sanayi, tiny house; outdoor ürünleri, doğa ve su sporları, motosiklet çeşitleri ve kamp donanımlarından arazi araçlarına, kadar sektöre dair tüm yenilikler bulunabilecek. Antalyalıların büyük ilgi gösterdiği fuarda özellikle en uygun ve en yüksek fiyatlı karavanlar ziyaretçilerin beğenisini topladı. Her karavanı içine girip inceleyen ziyaretçiler yetkililerden bilgiler aldı. "Antalya'da ilk kez düzenliyoruz" JOJO Fuarcılık Genel Müdürü Hakan Görkem Işım, fuarı ‘Turizmin başkenti, doğanın kalbindeyiz’ temasıyla Antalya’da düzenlediklerini ifade ederek, “JOJO Caravanport Antalya fuarının birincisini düzenliyoruz. Şu anda 20 ilden, 100’ün üzerinde katılımcı, 150’den farklı marka var. Yurt dışından katılımcılarımız da fuardaki yerini aldı” dedi. "Karavan turizmi bir numara" Türkiye’de pandemi ve depremden sonra karavana bir yöneliş ve deneyimlemenin arttığına dikkati çeken Işım, “Aslında deneyimleyen insanlar ve buna merakı olan insanların sayısı da artıyor. Bu sayılar arttıkça hem turizm olaraktan yüksek meblağlara çıkacağız. Türkiye, Avrupa'ya göre karavancılıkta 20-30 sene geride bulunuyor. Ama burada hem çok büyük kaynak var hem de çok güzel üreticilerimiz var. Hepsini desteklemek gerekiyor diye düşünüyorum. Alternatif açısından şu an karavan turizmi bir numara. Otel fiyatlarının tabii ki birazcık daha yüksekliğinden de kaynaklı iç piyasa için söylüyorum. İnsanlar direkt doğa ve toprak üzerine kurulmuş karavan ya da tiny house sektörüne yöneliyor” diye konuştu. "Devamlılığı olsun" Işım, fuarda yapım şekline göre 110 bin TL’den 10 milyona kadar uzanan karavan fiyatlarının olduğunu kaydetti. Fuar hedeflerini açıklayan Işım, “En büyük hedefimiz Antalya'ya bu sektördeki fuarı kazandırmak ve devamlılığını sağlamak. Buradaki hem tüketicide hem kullanıcı buranın deneyimi olarak daha fazla, tecrübesi daha fazla. İlgi çok yoğun hafta sonu daha fazla ziyaretçimiz olacaktır” dedi. “175 bin TL’ye karavan” İzmit’ten gelen Dream House Karavan Yetkilisi Yusuf Turan, fuara en uygun fiyatlı karavanı getirdiklerini belirterek, “175 bin TL’ye mal edilen karavanımız, fuarın en iddialı karavanlarından. Bu karavanımız 2,5 metre, 2 kişilik, mobilya grubu, banyo, mutfak, buzdolabımız var. ATV ile bu karavanımızı istediğiniz yere götürebilirsiniz. Gösterilen ilgiden çok memnunuz” dedi. "En geniş karavan" Fuarın en büyük karavanına sahip olan 5K Karavan Dış Ticaret Sorumlusu Ömer Faruk Avcı, satışlarının yüzde 97’sinin ihracat ağırlıklı olduğunu kaydetti. Pandemi ve depremin ardından karavan sektörümün ülke genelinde yayılma gösterdiğini dile getiren Avcı, “Bolu’da 4 bin metre kare alanda üretim yapıyoruz. 12 ülkeye ihracat yapıyoruz. Halkın ilgisi oldukça yüksek. Fuarın en büyük en geniş ve en ferah aracıdır. Aracımızda yarım ton temiz su tankı ve 6 kişi konaklayabilir. 6 güneş paneli, 6 akü, 3 KW invertör, kombi, poliüretan köpükle yalıtım, dış ve iç mutfak tuvalet banyo ayrı ayrı eksiksiz bir karavan. Sıfır aracıyla birlikte maddi, değer, 4,5 milyon. Ev konforunda karavan” dedi. "Doğaseverler bir arada" ANFAŞ Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı ise Antalya’nın iklim ve ulaşım açısından fuarcılık sektörünün cazibe merkezi olduğunu belirterek, “Fuar doğaseverler ve üreticileri bir araya getirdi. Doğal yaşamın içerisinde bir sporcu olarak bu önemli fuara ev sahipliği yapmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Bu fuar herkese uygun, doğaseverleri bir araya getiriyoruz. Gelecek yıl fuarımızı daha da geniş kapsamlı yapacağız. Antalya'da ilk kez yapıyoruz ama inşallah devamı gelecek" açıklamasını yaptı.

Antalya'da sıcak hava karavan turizmini canlandırdı Haber

Antalya'da sıcak hava karavan turizmini canlandırdı

Antalya'nın Konyaaltı ilçesinde bulunan Karavan Park, havaların mevsim normallerinin üzerinde sıcak seyrettiği kentte kış döneminde de yerli ve yabancı tatilcilerin gözdesi oldu. Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin, karavan severlerin önemli bir sorunu olan park sorununu gidermek ve karavan tatilcilerine güzel bir alan oluşturmak amacıyla, yaz aylarında, Konyaaltı ilçesi Arapsuyu Mahallesi’nde kullanıma sunduğu Karavan Park, yerli ve yabancı tatilcilerin adeta akınına uğruyor. Kış aylarına girilmesine rağmen halen rağbet gören Karavan Park 50 karavanlık bir kapasiteye sahip. Açıldığı günden bu yana 1000’den fazla karavana ve 1000’lerce misafire ev sahipliği yapan Karavan Park, merkeze ve denize olan yakınlığının yanında, sağladığı tüm imkanlar sayesinde, karavan tatilcilerinin gönlündeki yerini aldı. Karavan Park, denize yakın olan konumunun yanında, elektrik, alt yapı, tuvalet, banyo, çamaşırhane ve mutfak gibi imkanlar sunarak, misafirlerin tüm ihtiyaçlarına karşılık veriyor. Sunulan imkanlardan duyduğu memnuniyeti dile getiren karavan tatilcileri, bu güvenli ve konforlu alanda, tatilin tadını çıkarıyor. "Önemli bir ihtiyaçtı" Türkiye’nin ve Dünya’nın birçok farklı bölgesinden ziyaretçi ağırlayan Karavan Park’ın misafirlerinden İlhan Bağcı, daha önce 25 yıl boyunca yaşadıkları şehir olan Antalya’yı tekrar görüp vakit geçirmek için, eşiyle birlikte Ankara’dan geldiklerini, buradaki hizmetten dolayı çok memnun olduklarını belirtti. Bağcı, “ Karavan Park, Antalya gibi turizmin başkenti olan bir şehir için çok önemli bir ihtiyaçtı. Antalya Büyükşehir Belediyesi bu ihtiyacı görüp buraya çok güzel bir yaşam alan yapmış. Burada biz karavancıların tüm ihtiyacı düşünülmüş. Çamaşırhane, tuvalet, banyo, mutfak, kurutma hizmeti ve elektrik, su bulabilme imkanı var. Çok güzel bir sistem kurulmuş. Bir karavancının isteyebileceği her şey burada var. Bu durum bizim için çok önemli. Ayrıca buradaki görevli arkadaşlar da bizimle çok sıcakkanlı ve özenli şekilde ilgileniyorlar. Bu yapılanlar büyük bir teşekkürü hak ediyor ” dedi. "Tavsiye ederim" Antalya’yı ziyaret etmek için Ürgüp’ten eşi ve çocuğuyla birlikte gelen ve konaklamak için Karavan Park’ı tercih eden Mert Cantürk ise memnuniyetini şu sözlerle ifade etti: “Buraya Ürgüp’ten geldik. Karavan Park’ı yakın zamanda keşfettik. Daha önce geldiğimizde fazla kalamamıştık. Şimdi buranın tadını tam anlamıyla çıkarabilmek için tekrar geldik. Bizim yaklaşık 4 senelik bir karavancılık geçmişimiz var. Birçok farklı şehirde ve birçok farklı tesiste konakladık ama şimdiye kadar konakladığımız yerler içerisinde en çok beğendiğimiz yer burası oldu. Burada sağlanan imkanlar ve merkezde olması gerçekten çok güzel. Her şeyden fazlasıyla memnunuz. Özellikle temiz olması bizi çok cezbetti. Fırsat buldukça buraya gelmeye devam edeceğiz. Herkese de buraya gelmesini tavsiye ederim. Bizim bu güzel şehirde, güzel vakit geçirmemizi sağlayan Karavan Park’ı şehre kazandırdığı için, Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ediyorum.”

Karavan turizminde yeni trend Samsun Haber

Karavan turizminde yeni trend Samsun

Samsun'daki karavan park alanları 3 aylık yaz döneminde 39 ülke ve 77 şehirden gelen 16 bin 676 yerli ve yabancı turisti ağırladı. Karavan turizmine olan ilgi hem dünyada hem de Türkiye’de her geçen yıl artarak devam ediyor. Canik, Atakum ve Miliç’te yer alan üç karavan parkla, karavan tatilcilerinin rotasını Samsun’a çevirmeyi başaran Samsun Büyükşehir Belediyesi, bu alanlarda tatilcilere sınırsız hizmet sunuyor. Misafirlere de tatilin, denizin ve doğanın tadını çıkarmak kalıyor. Sıcak duş, tuvalet, çamaşırhane gibi hizmetlerin yer aldığı karavan park alanını her yıl daha fazla turist ziyaret ediyor. 2023 yılının yaz döneminde Büyükşehir Belediyesi’ne ait karavan parkları 77 şehir, 39 ülkeden 16 bin 676 kişi ziyaret etti. 3 ayda tesislerde 982 karavan, 3 bin 603 çadır yer aldı. “Karavan tatilinin gözde şehri Samsun” Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, Samsun’un Türkiye’nin en önemli turizm kentlerinden biri olduğunu belirterek, “Kentimiz turizm anlamında birçok alternatife sahip. Denizimiz, sahilimiz, yeşil alanlarımız, doğamız görülmeye değer birbirinden güzel birçok nokta var. Turizm anlamında kentimizde yükselen bir trend var. Ziyaretçi sayımız her geçen yıl artıyor. Büyükşehir Belediyesi olarak kentimizde turizm altyapısının güçlendirilmesi ve çeşitliliğinin artırılması için adımlar atmaya devam ediyoruz. Özellikle son yıllarda karavan turizmine olan ilgi giderek artıyor. Bizde yaptığımız çalışmalar ile karavan sayımızı bu yıl artırdık. Karavan tatilcilerinin şehrimize olan ilgisinin de farkında olarak karavan park sayımızı 3’e çıkardık. Terme ve Canik’ten sonra bir karavan park alanını da Atakum ilçemizde oluşturduk. Yeni kazandırdığımız karavan park alanlarıyla birlikte Samsun, karavan tatilinin gözde şehri haline geldi” dedi.

Karavanların ve tekerlekli mobil evlerin fuarı kapılarını açtı Haber

Karavanların ve tekerlekli mobil evlerin fuarı kapılarını açtı

Birleşik Fuar AŞ (BİFAŞ) tarafından İstanbul Fuar Merkezi'nde 2'ncisi gerçekleştirilen ve geniş katılımcı yelpazesiyle turizm profesyonellerine, seyahat ve doğaseverlere son teknoloji ve tasarım ürünler sunan fuar başladı. Avrupa, Orta Doğu, Amerika ve Kuzey Afrika başta olmak üzere profesyonel alıcıların ağırlanacağı Tiny Home Show (Modüler, Mobil, Prefabrik Ev ve Yapıları) ile Karavan Show Eurasia (Kamp, Karavan Ve Ekipmanları Alternatif Turizm Fuarı) fuarlarına, 50 hedef ülke ve bölgeden 40 bini aşkın katılımcı bekleniyor. Fuarda, çelik, ahşap, konteyner villa evlerin yanı sıra motokaravan, çekme, van tipi, mobil hizmet ve ticari karavanlar ile seyahat römorkları gibi her türlü ürün ve hizmet sağlayıcısı yerini aldı. Ayrıca fuarda, uzaktan kumandayla birkaç dakika içerisinde park etme kolaylığı sağlayan karavanlar ile Türkiye'de "ilk ve tek" olan karavanın dış kısmına doğru açılan ocak sistemleri olan karavanlar da görücüye çıktı. Güçlendirilmiş çelik şase üzerine tamamı alüminyum gövde ile üretilmiş "Türkiye'de ilk Off-Road aile karavanı" ve "Türkiye'de tek olan DJ kabinli karavan", ilk defa Karavan Show Eurasia'da tanıtıldı. "Karavan Show Eurasia, uluslararası fuarlar statüsüne girdi" Fuarın açılışında konuşan BİFAŞ Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Vural, 1 Ekim'e kadar kapıları açık olacak fuarların, hem minimal yaşam konsepti hem de karavan tatilciliği konusunda turizm profesyonellerine geniş bir konsept sunacağını söyledi. Karavan ve Tiny House hayatının son dönemlerde adeta bir yaşam felsefesi olduğunu ifade eden Vural, BİFAŞ Fuarcılık olarak doğal yaşam hayatını yaşamak isteyen herkese büyük bir organizasyon sunacaklarını belirtti. Karavan Show Eurasia'nın uluslararası fuarlar statüsüne girdiğini bildiren Vural, yabancı alım heyetleriyle sektöre bir ivme kazandıracaklarını dile getirdi. Gelecek yıl, fuarın daha büyük bir alanda yapılacağını aktaran Vural, fuarın oluşumunda ve tanıtılmasında kendilerine destek olan paydaşlarına teşekkür etti. İstanbul Fuar Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Fora da fuarların sektöre ve özellikle düzenlendiği şehirlere sunduğu katkıya dikkati çekerek, şehirlerin ve fuarların arasında çok büyük bir etkileşim olduğunu söyledi. Fuarların lideri konumda olan İstanbul'un tarihi, lokasyonu, sosyal ekonomik seviyesi ve nüfusu ile fuar organizasyonu düzenlenmesi için önemli bir konumda olduğuna işaret eden Fora, fuarların İstanbul'un tarihi ve kültürel değerlerinin tanıtılması, turizm potansiyelinin arttırılması ve ticaretinin geliştirilmesi için büyük bir fırsat olduğunu ifade etti. Fora, yönetim olarak salgın dönemini de fırsat bilerek İFM'yi yeni yatırımlarla geliştirdiklerini belirterek,"İFM'ye büyük ölçüde altyapı harcaması yaparak, güvenlik ve konforlu fuar alanlarından olmasını sağladık. Bu yıl 84 fuara ev sahipliği yaparak 300 salon kiralamasıyla rekor kırdık. Bu rakamlara katkısı olanlara teşekkür ediyorum." diye konuştu. "Fuarımız, geçen yıla göre 1,5 kat büyüdü" BİFAŞ Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Çetin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Karavan Show Eurasia'nın geçen yıl başladığını belirterek, fuarın bu yıl geçen yıla göre 1,5 kat büyüyerek yoluna devam ettiğini söyledi. Fuarlara toplam 125 firma katıldığını bildiren Çetin, yaklaşık 28 bin metrekarelik bir alanda gerçekleştirdikleri fuarda birçok yeni ürünün görücüye çıktığını dile getirdi. Özellikle yaşanan deprem felaketi sonrasında yeni yaşam şekline daha fazla ilgi gösterildiğini aktaran Çetin, şunları kaydetti: "Tiny Home Show, geniş katılımcı yelpazesiyle yurt içi ve yurt dışından yatırımcılara, proje sahiplerine, işletmelere, mimarlara ve müteahhitlere en son teknoloji ve tasarım mobil ve modüler küçük ev çözümlerini sunacak daha büyük bir organizasyona ev sahipliği yapacak. Karavan Show Eurasia ise sektör profesyonellerini alıcı ve üretici ile tek çatı altında buluşturan bu eşsiz platform olurken, macera, mağara, akarsu, balon, eko, yayla, av turizmi gibi alternatif turizm firmaları ile iş birliklerini ve ticaret ivmesini arttırıyor olacak."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.