Hava Durumu

#Karayolu

TOURISMJOURNAL - Karayolu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Karayolu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

CHP'li Aygun, Tekirdağ’daki Ulaşım Sorunlarını Gündeme Getirdi Haber

CHP'li Aygun, Tekirdağ’daki Ulaşım Sorunlarını Gündeme Getirdi

CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, TBMM’de Tekirdağ’daki ulaşım sorunlarını dile getirdiği konuşmasında, "Havalimanı var, ama uçuş yok. Oda başkanlarımız yolcu garantisi verdiler, ama mevcut tur şirketi uçmak istemiyor. Çözüm bekliyoruz" dedi. Aygun, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2025 yılı bütçe görüşmelerinde Tekirdağ’daki havalimanı sıkıntısı odaklı bir konuşma gerçekleştirdi. İktidarın daha önce verdiği "Çorlu Havalimanı'nı Atatürk Havalimanı yapıyoruz, Türkiye’nin her yerine uçacaksınız" sözünü yerine getirmediğine işaret eden Aygun, “Havalimanı var, ama uçuş yok” diyerek çözüm talep etti. Aygun, Tekirdağ’ın Türkiye’nin en çok vergi veren sekiz ili arasında yer aldığını belirterek, hizmet alımında merkezi bütçenin son kısmında olmasının Tekirdağ halkına adaletsizlik olduğunu söyledi. Çorlu Havalimanı’nın adı değişse de uçak seferlerinin olmadığını belirten Aygun, "Oda başkanlarımız yüzde 60’lık garantiyi sağlıyor, ama uçak seferi yok" dedi. Tekirdağ’daki ulaşım sıkıntılarının sadece havalimanı ile sınırlı kalmadığını ifade eden Aygun, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’nin Süleymanpaşa’dan Muratlı’ya bir otogar inşa ettiğini, ancak Karayolları Genel Müdürlüğü’nün otogara göbek yapma izni vermediğini kaydederek duruma isyan etti. HIZLI TREN HATTI GÜNDEMİ Aygun, Halkalı’dan Edirne’ye hızlı tren hattının tamamlanamaması nedeniyle Tekirdağ halkının hızlı tren hizmetinden yararlanamadığını belirtti. Ayrıca, Çorlu, Süleymanpaşa ve diğer ilçelerin hızlı tren bağlantılarının da bir an önce gündeme alınması gerektiğini ifade etti. YAT LİMANI TADİLATI Tekirdağ’daki yat limanı sıkıntılarına da değinen Aygun, Tekirdağ Yat Limanı’nın mendireğinin yıkıldığını ve limanın kiraya verilmesi sürecinde yaşanan sorunları aktardı. "Büyükşehir mahkemeyi kazandı ve Millî Emlak’tan geri aldı yeri. Şimdi soruyoruz: Bu bizim yat limanı ne olacak?" diye sordu. KARAYOLU SORUNLARI Yollarla ilgili de sıkıntılar yaşandığını belirten Aygun, Süleymanpaşa’dan Kınalı’ya kadar kavşaklardaki trafik sıkışıklığını gündeme getirdi. Malkara’dan Kınalı’ya kadar otobanın ne zaman biteceğini sorarak, kavşaklarda çevre düzenlemesi ve ağaç dikimi gibi basit çözümlerin hayata geçirilmesini istedi. Aygun, ayrıca Trakya'daki telefon ve internet sorunlarına dikkat çekerek, "Uçmakdere’de internet yok, telefonlar çekmiyor" ifadelerini kullandı. "BALO PROJESİ, BALON ÇIKTI" Son olarak, Anadolu sanayicisinin ürünlerini Avrupa'ya demiryoluyla taşıyacak BALO projesinin hayal olduğunu söyleyen Aygun, "O NEGMAR’ın gemisi şu anda CEYPORT’ta çürüyor. Orada Tekirdağ’ın görüntüsünü bozuyor. BALO Projesi’ni gelip burada ballandırdınız, anlattınız; BALO balon çıktı" diyerek, Tekirdağ’daki projelere yönelik eleştirilerini sürdürdü.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan 2025 Hamleleri Haber

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan 2025 Hamleleri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda yaptığı 2025 yılı bütçe sunumunda, Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına dair önemli projeler ve hedefleri açıkladı. YURT İÇİ UÇUŞ FREKANSINDA ARTIŞ Uraloğlu, iç hat uçuş noktalarının 2003’te 26 iken, 2024’te 58’e çıktığını, 2025’te ise yurt içi uçuş frekansının yüzde 10 artırılacağını belirtti. 50 ülkede 60 noktaya yapılan uluslararası uçuşlar, bugün 131 ülkede 347 noktaya ulaştı. Türkiye’nin hava yolu yolcu trafiği sıralamasında Avrupa’da 3’üncü, dünyada ise 7’nci sıraya yükseldiğini vurguladı. KARA YOLU YATIRIMLARI VE TRAFİK GÜVENLİĞİ Son 22 yılda, 479 kilometre köprü ve viyadük, 717 kilometre tünel inşa edilerek kara yolları daha güvenli hale getirildi. Bölünmüş yol ağı, 2028’de 31 bin 250 kilometreye çıkarılacak. Trafik kazalarındaki ölüm oranı, yüzde 77 oranında azaltıldı. Sarıyer-Kilyos Tüneli’nin tamamlanmasıyla ulaşım süresi 35 dakikadan 5 dakikaya düşecek. Kuzey Marmara Otoyolu, Orta Anadolu Otoyolu ile Ankara’ya bağlanacak. Ayrıca Akdeniz Sahil Yolu, Ankara-Kırıkkale-Delice ve Antalya-Alanya otoyolları gibi projelerle kara yolu ağı genişleyecek. HAVALİMANI YATIRIMLARI 2025’te yıllık 2,5 milyon yolcu kapasiteli Malatya Havalimanı Yeni Terminali tamamlanacak. Kapadokya, Siirt ve Trabzon havalimanlarının yenilenme projeleri hızla devam ederken, Yozgat ve Bayburt-Gümüşhane havalimanlarının 2026’da hizmete alınması hedefleniyor. DENİZCİLİKTE İLK 10 HEDEFİ Türk Sahipli Deniz Ticaret Filosunun 11’inci sıraya yükseldiğini ifade eden Uraloğlu, ilk 10 hedefi için yatırımların sürdüğünü kaydetti. Türk Boğazlarından elde edilen gelir yıllık 212 milyon dolara ulaştı. Türkiye, gemi inşasında tasarım, üretim ve geri dönüşüm süreçlerinde teknolojiye öncülük ediyor. DİJİTALLEŞMEDE YERLİ TEKNOLOJİLER Uçtan Uca Yerli ve Milli 5G Haberleşme Şebekesi Projesi kapsamında, 11 ilde 34 lokasyonda 5G testleri yapılıyor. Türkiye, e-devlet uygulamalarında Avrupa’yı geride bırakarak 10’uncu sırada yer aldı. Ayrıca, Türksat 6A ile uydu haberleşme kapasitesini artırmayı hedefliyor.

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek Haber

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı sunumda, ülke genelindeki demiryolu projelerinin detaylarına değindi. Bakan Uraloğlu, taşıt sahipliğinin artması ve karayolu kullanımındaki büyük artışa rağmen, trafik güvenliği konusunda önemli ilerlemeler kaydedildiğini vurguladı. Taşıt kullanımının yüzde 195 arttığını belirten Uraloğlu, karayollarındaki güvenlikle ilgili yapılan iyileştirmeler sonucu, 100 milyon taşıt başına hayatını kaybeden kişi sayısının yüzde 77 oranında azaldığını ifade etti. Bakanlık bütçesinin artırıldığını açıklayan Uraloğlu, 2025 yılı için 482 milyar lira yatırım teklifinde bulunacaklarını belirtti. 2002-2024 yılları arasında yapılan yatırımların toplamda 280,6 milyar dolar değerinde olduğunu kaydetti. Demiryolu yatırımlarının payı ise her geçen yıl artıyor; 2023'te bu oran yüzde 53'e, 2024'te ise yüzde 55'e çıkması bekleniyor. Bakan Uraloğlu, 2028 yılına kadar demiryolu hat uzunluğunu 17 bin 287 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini ve demiryolu taşımacılığını daha da yaygınlaştıracaklarını belirtti. Bugüne kadar 92 milyon yolcu taşıyan hızlı trenlerin sayısını artırmayı ve 2053’te toplam 28 bin 590 kilometreye ulaşmayı planladıklarını ifade etti. İstanbul'da, şehir içi raylı sistemlerde büyük yatırımlar yapılmış olup, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı gibi projelerle yaklaşık 41 milyon yolcu taşındı. Ayrıca, Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro hattı, açıldığı günden bu yana 14 milyon yolcu taşıdı. Bakan, İstanbul dışında da şehir içi raylı sistemlerin yaygınlaştırıldığını, Bursa Emek-YHT-Şehir Hastanesi metrosunun 2026 yılında tamamlanacağını belirtti. Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi ile seyahat süresini 80 dakikaya indirileceğini açıklayan Bakan Uraloğlu, bu projeyle birlikte, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattı gibi projelerin de hızla ilerleyeceğini söyledi. Ayrıca, Ankara-Kayseri arasında seyahat süresi 7 saat 47 dakikadan 2 saate, Mersin-Adana hattında ise 6,5 saatten 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Uraloğlu, ayrıca 2028'e kadar 3 bin 92 kilometre olan mevcut hızlı tren hatlarını tamamlayacaklarını, yeni projelerle ulaşım sürelerini kısaltmayı ve demiryolu taşımacılığını daha etkin hale getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı ve Gaziantep-Şanlıurfa Hızlı Tren projelerinin de etüt ve yapım işlerine başlandığını duyurdu. Bakanlık, yerli ve milli demiryolu araçlarının üretimine de öncelik veriyor. Ülke genelinde bin 15 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının 434 kilometresi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından inşa edilmiş durumda. 2025 yılı içinde İstanbul Havalimanı Metro hattının 2. etabının da hizmete girmesi bekleniyor.

Antalya Trafiği Yeni Yol Projeleriyle Rahatlayacak Haber

Antalya Trafiği Yeni Yol Projeleriyle Rahatlayacak

ANTALYA (İHA) - Antalya’da şehir içi trafiği rahatlatmak ve bölgedeki ulaşımı daha güvenli hale getirmek için yeni kavşak ve yol projeleri başlıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kepezüstü, Duraliler, Uncalı ve Sanayi kavşaklarının yapımı ile Kumluca Çevre Yolu için bölünmüş yol standartlarına getirilme projelerinin yakında başlayacağını açıkladı. Ayrıca, Antalya-Manavgat arasında yer alan dört kavşağın düzenlenmesiyle bölgedeki trafik akışı daha güvenli ve kesintisiz olacak. 19 Kasım’da ihale sürecinin tamamlanmasının ardından hızlıca uygulamaya geçecek projelerle ilgili bilgi veren Bakan Uraloğlu, yaz aylarında artan trafik yoğunluğuna kapsamlı bir çözüm getirileceğini belirtti. "1,2 kilometrelik Kumluca çevre yolunun bölünmüş yol standartlarına getirilmesi ve Antalya-Manavgat arasında düzenlenecek 4 kavşakla hem güvenli hem de kesintisiz bir ulaşım akışı sağlayacağız. İhale sürecini başarıyla tamamladığımız bu projeleri süratle hayata geçirerek Antalya’nın ulaşım altyapısını modernize ederken vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artırmayı amaçlıyoruz" dedi. Bu yatırımların sadece ulaşımı kolaylaştırmakla kalmayacağını, Antalya’nın turistik ve ekonomik değerine de önemli katkılar sağlayacağını vurgulayan Bakan Uraloğlu, "Bu projeler sadece ulaşım açısından değil, Antalya’nın genel yaşam kalitesini artırmak açısından da kritik öneme sahip. Şehrimizin her alanda gelişmesine katkı sunmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı. Projelerin hayata geçmesiyle hem yerel halkın hem de bölgeyi ziyaret eden turistlerin daha konforlu bir ulaşım deneyimi yaşayacağı öngörülüyor.

Demiryolu Taşımacılığında 2053’e Kadar Yeşil Dönüşüm Hedefi Haber

Demiryolu Taşımacılığında 2053’e Kadar Yeşil Dönüşüm Hedefi

BAKÜ (İHA) - Bakü'deki BM İklim Değişikliği 29. Taraflar Konferansı'nda (COP29) konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2053 yılına kadar demiryolu taşımacılığının enerji ihtiyacının en az yüzde 35'ini yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamayı hedeflediklerini belirtti. "Sürdürülebilir ve Dijital Orta Koridor ve Ötesi" konulu Bakanlar Yuvarlak Masa Toplantısı'nda konuşan Bakan Uraloğlu, seyahat süresinin kısalması ve erişilebilirliğin artmasıyla karbon ayak izinin arttığını vurgulayarak, "Ayrıca jeopolitik gelişmeler, bölgesel çatışmalar ve taşımacılık sürelerinin uzaması dolayısıyla emisyon artışı zirveye çıkmıştır diyebilirim. Bir yandan ekonomik ve dolayısıyla taşımacılık faaliyetlerimizi artırırken, diğer yandan karbon ayak izini nasıl azaltacağız? Bu sorunun cevabı sürdürülebilir, ulaştırma politikalarından geçiyor elbette. Ülkemiz Paris Anlaşması'nı onaylayarak ve 2053 sıfır emisyon hedefini taahhüt ederek hem küresel iklim değişikliği sorunuyla mücadelede yerini aldı hem de bu amaca yönelik politikaların uygulamaya aktarılmasına hız kazandırdı" dedi. DEMİRYOLUNUN YOLCU VE YÜK TAŞIMACILIĞINDA PAYI ARTTIRILACAK Uraloğlu, "Bu minvalde hazırladığımız 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımızla etkin bir ulaşım sistemini ülkemize kazandırmak için gayret ediyoruz. Bütünleşik olarak tasarladığımız ulaşım ekosistemimizde zorluklara karşı dayanıklılık ve yeşil ulaştırma esasında tüm modları birbiriyle entegre hale getiriyoruz. Bir yandan yüksek hızlı tren ve hızlı tren ağının geliştirilmesine yönelik projeleri yürütürken, diğer yanda mevcut hatların elektrikli ve sinyalli hale getirilmesi, demiryolunun yolcu ve yük taşımacılığında payının arttırılmasını hedefliyoruz" diyerek ulaşımın geleceği için yapılan çalışmaları aktardı. TAŞIMACILIK PROJELERİ Bakan, denizcilik sektörüne yönelik projelerle sera gazı salınımının azaltılmasını ve yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı yakıt sistemlerinin geliştirilmesini planladıklarını ifade etti. Tekirdağ'da devreye alınan yüksek gerilimle çalışan gemi elektrik besleme tesisi, emisyonların sıfırlanmasına katkı sağlayacak. Türkiye'nin Asya ile Avrupa’yı birleştiren demir yolu projeleriyle uluslararası yük taşımacılığına çevreci bir bakış açısı getirdiğini belirten Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde de bir demiryolu projesinin hayata geçirileceğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, Azerbaycan ile Zengezur yolu üzerinde yakın çalışmalar yürütüldüğünü ve Bakü-Tiflis-Kars güzergahının tamamlayıcısı olacak yeni bir taşımacılık koridoru oluşturmayı hedeflediklerini de belirtti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.