Hava Durumu

#Karbon Nötr

TOURISMJOURNAL - Karbon Nötr haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Karbon Nötr haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor Haber

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor

Batarya ile çalışan trenler, sıfır emisyon modunda istasyonlara girip çıkarak hem hava kirliliğini hem de gürültüyü önemli ölçüde azaltabilecek. Deneme, modern demiryollarının 200. yılını kutlaması nedeniyle İngiltere’de gerçekleştirildi. Ülkenin kuzeydoğusunda başarıyla gerçekleştirilen bir şehirlerarası bataryalı tren denemesi, Avrupa demiryollarının geleceği için umut verici bir adım oldu. Bu "tribid" trenler, batarya, dizel ve elektrik gücü arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. HIZ VE EKONOMİYİ BİRLEŞTİREN TEKNOLOJİ Yeni nesil trenler, 700 kW gücündeki bataryalarıyla 120 km/sa üzerindeki hızlara ulaşabiliyor. Deneme sırasında tren, yalnızca batarya gücüyle 70 kilometre yol kat etti. Lansman sonrasında bu menzilin 100-150 kilometreye çıkması bekleniyor. Bataryalı trenler, dizel alternatiflerine göre yüzde 35-50 arasında yakıt tasarrufu sağlayarak daha düşük işletme maliyetleri vadediyor. Yolcular, bu tasarrufların bilet fiyatlarına yansımasını umuyor. ÇEVREYE DUYARLI ALTERNATİF Elektrikli trenler, demiryolu sektörünün net sıfır karbon hedeflerine ulaşması için en iyi çözüm olarak görülüyor. Batarya ile çalışan trenler, elektrikli hatlara geçişi hızlandırırken altyapı maliyetlerini de azaltıyor. Havai hatlar yerine batarya kullanımı, Avrupa çapında elektrifikasyon projelerinde milyarlarca euro tasarruf edilmesini sağlayabilir. Bu trenler, istasyonlara sıfır emisyon modunda girip çıkmaları sayesinde istasyon çevresindeki hava ve gürültü kirliliğini de azaltma potansiyeline sahip. İngiltere Demiryolları Bakanı Lord Hendy, bu gelişmenin daha çevreci ve güvenilir yolculukların önünü açacağını belirtiyor. YAYGINLAŞAN BATARYA TEKNOLOJİSİ Bataryalı tren teknolojisi, Avrupa'da hızla yaygınlaşıyor. Hitachi Rail, bu trenlerin daha geniş bir coğrafyada kullanılmasını planlıyor. Şirket, Japonya'daki dünyanın ilk bataryalı yolcu treni ve İtalya’daki Masaccio projelerinin ardından İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde trenlerini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Siemens Mobility de Almanya’nın Ortenau bölgesinde bataryalı trenleri hizmete sundu. Bu trenler, her yıl 1,8 milyon litre dizel tasarrufu sağlıyor. Siemens’in hızlı şarj altyapısı Demiryolu Şarj Dönüştürücüleri (RCC'ler) sayesinde, hattın yalnızca kısa bölümleri elektrikli hale dönüştürülerek bu trenler çalıştırılabiliyor. AVRUPA'NIN YEŞİL DEMİRYOLU GELECEĞİ Avrupa'nın demiryolları, batarya teknolojisiyle maliyetleri azaltırken karbon ayak izini küçültüyor. İtalya ve Almanya gibi ülkelerdeki başarılı uygulamalar, bu teknolojinin daha fazla bölgede kullanılacağını gösteriyor. Gelecek, daha hızlı, çevreci ve ekonomik demiryolu seyahatinde şekillenecek.

Mercedes-Benz, 2024 Ocak–Ekim Döneminde Satışlarını Yüzde 22 Artırdı Haber

Mercedes-Benz, 2024 Ocak–Ekim Döneminde Satışlarını Yüzde 22 Artırdı

İstanbul (İHA) – Mercedes-Benz, 2024 yılı Ocak-Ekim dönemi itibarıyla otomobil satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22 oranında artırarak 22 bin 715 adetlik satış gerçekleştirdi. Şirket, böylece premium segmentteki liderliğini sürdürdü. En çok tercih edilen model olarak C-Serisi öne çıktı. Şirket, hafif ticari araç segmentinde de yüzde 13'lük bir büyüme elde ederek 7 bin 607 adetlik satış yaptı. Mercedes-Benz'in 2024’ün ilk 10 ayında Sprinter ve Vito modelleriyle tarihindeki en yüksek satış rakamlarına ulaşıldı. BEKDİKHAN: "2025 YILI, OTOMOBİL SATIŞLARI ADINA DAHA ZORLU GEÇECEK" Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, 2024 yılındaki performanslarını değerlendirirken, satışların 2023 yılı düzeyine paralel gerçekleştiğini belirtti. Yıl sonuna kadar, belirlenen öngörülerin ötesinde bir satış rakamı hedeflediklerini ifade etti. 2025 yılı için ise küresel daralma etkisiyle daha zorlu bir dönem öngördü. Bekdikhan, elektrikli modellerin artan satışlarının 2025’te otomotiv sektöründeki dönüşümü hızlandıracağını da sözlerine ekledi. BEKDİKHAN: "AMBITION 2039 İLE HEDEFİMİZ NET KARBON NÖTR BİR FİLO OLUŞTURMAK" Mercedes-Benz, elektrikli araç segmentinde büyümeyi sürdürdüklerini ve 2024'te Türkiye’de yenilenen modelleriyle sektördeki liderliğini pekiştirdiğini duyurdu. Bekdikhan, "Ambition 2039 ile hedefimiz net karbon nötr bir otomobil filosu oluşturmak ve bunun için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu yıl Türkiye'de yenilenen EQA ve EQB, güncellenmiş EQS ve EQE 280'i satışa sunduk. Son olarak elektrikli G-Serisi'ni de ürün portföyümüze ekledik. 45 yıldan bu yana sahip olduğu ikonik köşeli tasarımını koruyarak kendi DNA'sına sadık kalmaya devam eden G-Serisi, şimdi tamamen elektriklendi. Yeni elektrikli G-Serisi, sahip olduğu 116 kWsa kapasiteli batarya ile 450 kilometreye ulaşan menzil sunuyor” dedi. Ayrıca, Türkiye’de her 6 araçtan 1’inin elektrikli olduğu belirtildi. EQB modeli, Türkiye'deki en çok satan elektrikli araç olarak öne çıkıyor. AKDENİZ: "HAFİF TİCARİ ARAÇLAR TARİHİMİZİN EN YÜKSEK ADETLERİNE ULAŞTIK" Mercedes-Benz, hafif ticari araç segmentinde de büyümesini sürdürüyor. Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufak Akdeniz, "Geçtiğimiz yılın aynı döneminin yaklaşık yüzde 13 üstüne çıkarak 7 bin 607 adet araç sattık. Yılın ilk 10 ayında Sprinter ve Vito satışlarımızda hafif ticari araçlar tarihimizin en yüksek adetlerine ulaştık" açıklamasını yaptı. Bunun yanında şirket, elektrikli hafif ticari araçlara olan talebin hızla artacağını öngörüyor. Elektrikli Sprinter ve EQV'nin Türkiye’ye sunulmasıyla birlikte, çevre dostu taşımacılık çözümleri konusunda önemli bir adım daha atılacak.

Hyundai ve University College London'dan işbirliği Haber

Hyundai ve University College London'dan işbirliği

Hyundai Motor Company ve University College London (UCL), karbon nötr geleceğin teknolojilerini ortaklaşa araştırma konusunda anlaşmaya vardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Company, karbon nötr geleceğin teknolojilerini ortaklaşa araştırmak için dünyaca ünlü University College London (UCL) ile ortaklık kurdu. Hyundai, Londra'da yapılan bu anlaşma ile birlikte hidrojen üretimi, hidrojen yakıt hücreleri ve elektrifikasyon teknolojisi için araştırma ve geliştirme alanlarında aktif bir şekilde rol alacak. Hem Güney Kore hem de Birleşik Krallık, 2050 yılına kadar karbon nötrlüğü sağlamayı hedeflerken, Hyundai de bu anlaşmaya istinaden çevre dostu teknolojilere yönelik sürekli araştırma ve geliştirme yatırımlarıyla hidrojen ekonomisinin gelişimini hızlandırmayı ve gelecekte sürdürülebilir bir mobilite ekosistemi gerçekleştirmeyi hedefliyor. UCL, küresel üniversite sıralamasında sürekli olarak üst sıralarda yer alırken aynı zamanda sayısız Nobel ve Fields Madalyası gibi prestijli ödüllere sahip kişileri de bünyesinde barındırıyor. Hyundai ve UCL, hidrojen üretimi, yakıt hücreleri ve elektrifikasyon alanlarında karbon nötrlüğünü gerçekleştirmek için gelecekteki mobilite teknolojilerini ortaklaşa araştıracak. Hyundai ayrıca, şirketin 2045 yılına kadar karbon nötrlüğü elde etme hedefini temel alarak, çalışmalarını hızlandıracak.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.