Hava Durumu

#Kebab

TOURISMJOURNAL - Kebab haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kebab haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kebabı en hızlı yiyen altın değerindeki baklavayı kaptı Haber

Kebabı en hızlı yiyen altın değerindeki baklavayı kaptı

2023 yılının son gastronomi festivali olan ‘Gaziantep Yemek Şenliği’ Ankara Altınpark Expo Center’de ziyaretçilerine kapılarını açtı. En hızlı kebap yeme yarışmasında yarışmacılar kıyasıya yarıştı. Gaziantep’in dillere destan yöresel lezzetleri ve coğrafi işaretli ürünleri Ankaralılarla buluştuğu festival, Ankara halkına keyifli bir gün geçirme imkanı sundu. Festivalde vatandaşlar birçok yöresel ürünü inceleme fırsatı yakaladı. Ziyaretçilerin kimi yöresel ürünlerin yaygınlaşması ve doğal üretim yapanların çoğalması gerektiğini ifade ederken, kimi de bu tür fuarların her zaman yapılması gerektiğini söyledi. Vatandaşlar, yöresel lezzetlere karşı özlem giderdiklerini ve böyle organizasyonlara halkın ihtiyaç duyduğunu birlik beraberlik olduğunu dile getirdi. Yöresel ürünlerin tanıtılmasına özen gösterdiklerine dikkat çeken Organizasyon Sorumlusu İbrahim Oğul, “Gaziantep'ten Ankara'ya kültürlerin kardeşliği çerçevesi içerisinde Gaziantep'in kendine has özelliklerini taşıdığı yöresel lezzetleri Ankaralılarla buluşturmak istedik” diye konuştu. Gaziantep’in mutfağının yanı sıra kültürel değerlerinin simgesi haline gelen hediyeliklerin de stantlarda yerini aldığı etkinlikte her yaştan katılımcıya hitap eden pek çok yarışma da yapıldı. Ankara halkı yoğun ilgi gösterirken esnaflar da bu ilgiden fazlasıyla memnun kaldıklarını ürünlere ve festivale verdikleri değerden fazlasıyla memnun olduklarını dile getirdi. Ankaralıları ücretsiz olarak karşılayan yemek şöleninde ayrıca ‘En hızlı kebap yeme yarışması’ da düzenlendi. Etkinlik çerçevesinde düzenlenen “En hızlı Kebap yeme” yarışmasında katılımcılar kıyasıya yarıştı baba oğul bile birbirine rakip oldu. Birinci olan Ahmet Köseoğlu, 2 dürümü bitirip yarışmayı kazanmasına rağmen yanındaki yarışmacının yiyemediği diğer dürümü yiyerek yarışmaya devam etti. 3 dürüm yiyerek 1kilo baklava ödülün sahibi oldu. Öte yandan başka “En hızlı çiğköfte yeme” yarışmasında 2 erkek 2 kadın olmak üzere 4 kişi yarıştı. Kübra Nur Kandemir yarışmanın kazananı olarak bir kilo salça kazandı. Ankaralı vatandaşlara kendi memleketlerinde Gaziantep kültürünü deneyimleme ve lezzetlerini tatma fırsatı bulacağı Gaziantep Yemek Şenliği 31 Aralık’a kadar devam edecek.

Cağ Kebab ranked 9th in the World Tastes List Haber

Cağ Kebab ranked 9th in the World Tastes List

The World's Top 100 Tastes for 2022 have been announced by tasteatlas, the encyclopedia of the world food industry. In the list of worldwide tastes announced every year, Cağ Kebab, which has Geographical Indication Registration, took the 9th place in the list this year. Evaluating the inclusion of Cağ Kebab among the flavors presented to the votes of the users, where the regional flavors of the countries are discussed, Hakan Oral, President of Erzurum Commodity Exchange, said, “We register all the local flavors of our city with the Geographical Indication Registration. These delicacies are very important for our city to become a Gastronomy City. Our work that we have been focusing on for years has finally started to bear fruit. The fact that tasteatlas research company, which is followed by the world, has made this statement is the most important sign that our efforts are accepted by the world, he said. The acceptance of Oltu Cağ Kebab not only in Turkey but also all over the world is of great importance for our businesses, and one of the most important reasons for tourists coming to our city will be our registered local products. Erzurum, the apple of the eye of winter tourism, will also be the apple of the eye of gastronomy.” According to the data announced, Japan from the world cuisines ranked first with the dish called Kare, while Erzurum Oltu Cağ Kebab from Turkey ranked 9th, Shish Kebab ranked 14th, Mantı 22nd, Iskender Kebab ranked 39th, Alinazik Kebab ranked 45th and Döner ranked 48th. took. Erzurum Oltu Cağ Kebap ranked among the top 10 brands in the World in the World Tastes ranking, and stood out as the best flavor in Turkey. In his statement, ETB President Hakan Oral pointed out that Turkey is in the top 5 in Geographical Indication Registration and emphasized that they have achieved a record number of Geographical Indication Registrations of 40 products so far. Oral said, “This success is not personal, this success belongs to Erzurum, the producer and our members. We will continue on our way with the trust they have in us, and we will continue our efforts to make our city a city of Gastronomy.” With Erzurum being the 2025 EIT Tourism Capital, this success gained a greater meaning. In the statement, Erzurum Commodity Exchange President Hakan Oral said, “After the Economic Cooperation Organization (ECO) 4th Tourism Ministers Meeting hosted by Uzbekistan, our Minister of Culture and Tourism Mehmet Nuri Ersoy; This success that came today with the statement "Erzurum has been chosen as the 2025 ECO Tourism Capital" was the beginning of a process that completed each other. I believe that our registered local flavors will carry the quality of a world brand until 2025 and our title of 2025 Tourism Capital will be crowned. Everyone who contributed to this success. I am eternally grateful,” he said. In the statement made by TasteAtlas, the recipe for Oltu Cağ kebab was also included on the website.

Social media ads increased the business of Adana kebab shops Haber

Social media ads increased the business of Adana kebab shops

With the development of technology, the use of the internet and social media, this number increased to 850 in the city, where 550 sheep and goats were slaughtered daily when the demand increased thanks to the operators who explained themselves well in Adana, the capital of kebab. It has been stated that the door to kebab tourism has been opened in the city, where people from all over Turkey and even from abroad come to eat kebab. With the development of technology, the increase in the use of the internet and the spread of social media, the meat sector has been positively affected as in all sectors. While this process accelerated with the pandemic, it went to another dimension after the pandemic and when businesses became able to advertise themselves thanks to social media, people started to come to Adana, the capital of kebab, from outside the province and even from abroad. Saruhan Yağmur, Deputy Chairman of Turkey Butchers, Livestock, Meat and Meat Products, Tradesmen and Craftsmen Federation, stated that meat consumption increased by around 35 percent and said, “While 500-550 sheep were slaughtered before the pandemic, 800-850 sheep are slaughtered now. In cattle, 150 cattle were slaughtered before the pandemic, but now 250 cattle are slaughtered. This was due to the development of technology and the increase in the use of the internet, and people's access to meat more quickly. "There was a 40 percent increase in kebab sales" Reminding that everyone is closed to their homes with the pandemic and kebab makers have started to provide take-out services to their homes, kebab master İsmail Çalıkran said, “With this process, citizens started to use technology, internet and social media more. This has increased the use of internet and social media in restaurants. In this way, we ensured that the citizens first appealed to their eyes and then tasted them. Thus, while reaching more people, we also helped those people turn to kebab. In this way, there has been an increase in kebab sales by 40 percent compared to previous years.” Kebab master Metin Dura, on the other hand, stated that kebab tourism started in Adana with the development of technology and the increase in the use of internet and social media. For this reason, there are people who come to eat kebab not only from Adana but also from other provinces and even abroad. Tours are organized from provinces to Adana. This has increased our business," he said. Dura also mentioned that they make people want their lives by making a good visual of the kebab on social media.

Sosyal Medya reklamı kullanan Adanalı kebapçıların işi arttı Haber

Sosyal Medya reklamı kullanan Adanalı kebapçıların işi arttı

Teknolojinin gelişmesi, internet ve sosyal medya kullanımıyla birlikte kebabın başkenti Adana’da kendilerini iyi anlatan işletmeciler sayesinde talep artınca günlük 550 küçükbaş hayvan kesimi yapılan kentte bu rakam 850'ye kadar çıktı. Türkiye'nin dört bir tarafından hatta yurt dışından bile kebap yemeye gelenlerin olduğu kentte kebap turizmine kapı aralandığı belirtildi. Teknolojinin gelişmesi, internet kullanımının artması ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte tüm sektörlerde olduğu gibi et sektörü de olumlu etkilendi. Pandemiyle birlikte bu süreç hızlanırken pandemi sonrası başka bir boyuta geçerek sosyal medya sayesinde işletmeler kendi reklamını kendi yapar hale gelince kebabın başkenti Adana’ya günü birlik il dışından hatta yurt dışından bile gelenler olmaya başladı. Türkiye Kasaplar Besiciler Et ve Et Ürünleri Esnaf ve Sanatkarlar Federasyonu Başkan Vekili Saruhan Yağmur, et tüketiminin yüzde 35 civarında arttığını belirterek, “Pandemi öncesi 500-550 koyun kesilirken, şimdi 800-850 koyun kesimi yapılıyor. Büyükbaşta ise pandemi öncesi 150 kesim yapılırken şimdi 250 büyükbaş kesimi yapılıyor. Bu da teknolojinin gelişmesi, internet kullanımının artmasıyla birlikte insanların ete daha çabuk ulaşmasından dolayı oldu” dedi. "Yüzde 40 kebap satışında artış oldu" Pandemiyle birlikte herkesin evine kapandığını, kebapçıların ise evlere paket hizmeti vermeye başladığını hatırlatan kebap ustası İsmail Çalıkıran, “Bu süreçle birlikte vatandaşlar teknolojiyi, interneti, sosyal medyayı daha fazla kullanmaya başladı. Bu da restoranların da internet ve sosyal medya kullanımını artırdı. Bu sayede vatandaşların önce gözüne hitap edip sonrada tatmalarını sağladık. Böylece daha fazla insana ulaşırken, o insanların da kebaba yönelmesini sağladık. Bu sayede önceki yıllara göre yüzde 40 kebap satışlarında artış oldu” dedi. Kebap ustası Metin Dura ise teknolojinin gelişmesi, internet ve sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte Adana’ya kebap turizminin başladığını ifade ederek, “Özellikle sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte göze hitap edilince vatandaşların kebaba olan ilgisi daha da arttı. Bu nedenle sadece Adana içinden değil diğer iller hatta yurt dışından bile kebap yemeye gelenler oluyor. İllerden Adana’ya turlar düzenleniyor. Bu da bizim işlerimizi artırdı” diye konuştu. Sosyal medyadan kebabın görselini iyi yaparak insanlarının canını istettiklerine de değinen Dura, ancak gerçek kebap restorana gelip yendiğinde kendini gösterdiğini ve iyi kebapçının bu şekilde ortaya çıktığını kaydetti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.