Hava Durumu

#Kerevitaş

TOURISMJOURNAL - Kerevitaş haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kerevitaş haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kerevitaş 2024’te Büyümesini Sürdürdü Haber

Kerevitaş 2024’te Büyümesini Sürdürdü

İSTANBUL (İHA) - Kerevitaş, 2024 yılında yüzde 6,8 artışla 5,9 milyar TL brüt kâr elde ederek büyümesini sürdürdü. Sektör lideri şirket, dondurulmuş gıdada SuperFresh markasıyla yüzde 41, margarinde ise Ülker Bizim Yağ ve Ülker Teremyağ ile yüzde 66,9 pazar payına ulaştı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) bildirilen finansal sonuçlara göre şirket, geçen yıl 3,2 milyar TL FAVÖK elde ederken, ihracat geliri 2,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Türkiye’nin margarin ihracat gelirinin yüzde 37’si Kerevitaş markalarından oluştu. Ülker Bizim Yağ’ın ciro payı yüzde 35,2’ye, Teremyağ’ın kase margarin pazarındaki payı ise yüzde 58,2’ye yükseldi. Kerevitaş, 2024’te toplam 74,6 milyon TL’lik Ar-Ge yatırımı yaparak 90 projeyi tamamladı. SuperFresh, yenilikçi ürünleriyle perakende cirosunun yüzde 20’sini inovasyonla sağladı. Dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarlarından SIAL Paris 2024’te "yenilikçi ürün" seçilen SuperFresh Kumpir Topları, pazarda fark yarattı. Bunun yanı sıra sürülebilir peynir, peynirli çikolata ve peynirli ballı gibi ürün çeşitleriyle pazarda rekabetten ayrışma sinyalleri verdi. SuperFresh markası "Türkiye'nin Lovemark'ları" listesine dondurulmuş gıda kategorisinde ilk kez girmeyi başardı. Bizim Yağ markasının YouTube kanalı "Hamur Bizim İşimiz", FMCG sıralamasında 1 milyondan fazla abonesiyle altın plaket alan ilk markalı kanal oldu.   CEO Mert Altınkılınç, "Kerevitaş olarak sürdürülebilirlik, inovasyon ve dijitalleşme odağındaki faaliyetlerimizle başarılı bir yılı geride bıraktık. Markalarımıza yatırımlarımızı sürdürürken ürünlerimizi her noktada erişilebilir fiyatla tüketicilerimizle buluşturma misyonumuzu önceliklendirdik. Faaliyet gösterdiğimiz dondurulmuş gıda ve yağ sektörlerinin büyümesine katkı gösteren Pazar lideri markalarımız, geniş ürün portföyümüz ve büyüyen ihracat kapasitemiz, başarılı iş sonuçları ve finansal performansımızı güçlendirdi. Başarılı bir yılı geride bırakırken, sürdürülebilir yarınların güvenilir gıda şirketi olma hedefiyle, etki ettiğimiz geniş ekosistemde, tüm paydaşlarımızı kapsayan uzun vadeli değer oluşturmak için kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz" dedi.

Yıldız Holding 6'ncı Sürdürülebilirlik Raporu'nu yayımladı Haber

Yıldız Holding 6'ncı Sürdürülebilirlik Raporu'nu yayımladı

Yıldız Holding ve şirketleri gıda israfını önleme, atık yönetimi, karbonsuzlaşma, enerji ve su verimliliği alanlarındaki çalışmalarıyla milyonlarca liralık tasarruf elde edilmesini sağlayarak hem Türkiye ekonomisine hem de doğaya önemli katkılarda bulundu. Yıldız Holding'den yapılan açıklamaya göre, 'İsrafsız Şirket' çalışma modelini tüm faaliyetlerinin odak noktasında tutan holding, 6'ncı Sürdürülebilirlik Raporu'nu yayımladı. İlk defa bağımsız güvence beyanı bulunan raporda Yıldız Holding ve şirketlerinin gıda israfını önleme, atık yönetimi, karbonsuzlaşma, enerji ve su verimliliği alanlarındaki öncü çalışmalarının yanı sıra çalışanlardan değer zincirine, toplumsal faydadan inovatif iş modellerine ortaya koyduğu etkiye yer veriliyor. Açıklamaya göre, holding, 'Bu Dünya Bizim' çatısı altında 'Doğanın Geleceği İçin Çalışmak', 'Paydaşlarla Birlikte Güçlenmek' ve 'Geleceğe İlham Vermek' odak alanlarındaki çalışmalarını yürütürken sürdürülebilirliğin ötesine geçen sistem dönüşümü anlayışını benimsiyor. Holdingin 6'ncı Sürdürülebilirlik Raporu'nda, Ülker Bisküvi, Kerevitaş, Şok Marketler, pladis, Adapazarı Şeker, Aytaç Gıda ve Bizim Toptan'ın sektörü dönüştüren uygulamalarına ve iş birliklerine yer verildi. 2050'de tüm değer zinciri üzerinde net sıfır karbon emisyonu hedefi doğrultusunda karbonsuzlaşma yolculuğuna devam eden Yıldız Holding, ilk olarak pladis'de hayata geçirilen ve Kerevitaş ile devam ettirilen karbonsuzlaşma inisiyatifini diğer şirketlerine de taşıma hedefiyle operasyonlarını yürütüyor. - 'Tüm ekosistemimizle birlikte dönüşerek değer yaratmayı hedefliyoruz' Açıklamada görüşlerine yer verilen Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Tütüncü, gıda ve perakende sektörlerinde faaliyet gösteren şirketleriyle gıda israfının önlenmesi, atık yönetimi, karbonsuzlaşma, enerji ve su verimliliğini artırma konularında sorumluluk alarak döngüsel iş modelleri ve uygulamalarını hayata geçirdiklerini belirtti. Tütüncü, 'Bu Dünya Bizim' yaklaşımıyla verimlilik, dijitalleşme ve insan odağında tüm paydaşlarıyla birlikte değer yaratmayı hedeflediklerini ifade ederek, 'Bir yandan bu konularda farkındalık oluşturmak için çalışırken diğer yandan etki ettiğimiz geniş ekosistemde dönüştürücü bir role sahip olduğumuzun bilinciyle hasattan tüketime kadar her aşamada israfı azaltmaya yönelik etkili uygulamalar geliştiriyoruz.' ifadelerini kullandı. - Döngüsel ekonomiye katkı Açıklamaya göre, Yıldız Holding ve şirketleri gıda israfını önleme, atık yönetimi, karbonsuzlaşma, enerji ve su verimliliği alanlarındaki çalışmalarıyla milyonlarca liralık tasarruf elde edilmesini sağlayarak hem Türkiye ekonomisine hem de doğaya önemli katkılarda bulundu. Ülker Bisküvi, israfsız şirket modeliyle faaliyet göstererek, sürdürülebilir ham madde tedariki için buğday, fındık, kakao özelinde projeler geliştiriyor. Uzun soluklu projesi Aliağa Bisküvilik Buğdayı'nı Ekim 2022 itibarıyla ürünlerinde kullanmaya başladı. Elektrik enerjisi tüketiminin yaklaşık yüzde 43'ünü yenilenebilir kaynaklardan karşılayan Ülker, sera gazı emisyonlarını kontrol altına alarak '2050'ye kadar net sıfır şirket' olmak için çalışmalarına devam ediyor. Kerevitaş, ambalaj azaltımı projeleriyle 5,9 milyon TL'lik, atık yönetimiyle 8,6 milyon TL'lik tasarruf elde etti. ŞOK Marketler, sera gazı emisyonu ve su tüketimini en aza indirgemek hedefiyle 2022'de uygulamaya aldığı 'Mağaza Enerji Verimliliği' projesi kapsamında yüzde 15'e varan enerji tasarrufu sağladı. Aytaç Gıda, gıda israfının engellenmesi adına gıda atıklarının geri dönüşümü projelerini gerçekleştiriyor. 2022'de yaklaşık 1,5 ton gıda geri dönüştürüldü. Adapazarı Şeker, su risklerine ilişkin bir analiz gerçekleştirdi ve bu analizin sonuçlarını karar alma ve tedarik süreçlerine entegre etti. Bizim Toptan, emisyonlarını azaltmak ve iklim değişikliğiyle mücadele için yenilenebilir enerji yatırımları kapsamında Gebze mağazasında güneş enerjisi sistemini devreye aldı. Yapılan bu yatırım ile Bizim Toptan mağazadaki elektrik enerjisi ihtiyacının tamamını yenilenebilir enerjiden karşılıyor. - Yönetici kademesindeki kadın oranı yüzde 30'u aştı Yıldız Holding, fırsat eşitliği ve kapsayıcılık alanında Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) ile yakın bir iş birliği içinde çalışıyor, tüm kademelerde ve değer zincirinde fırsat eşitliğini sağlamaya odaklanıyor. Holding şirketlerinde ve tedarikçilerde kadın istihdamı destekleniyor. Holding bünyesinde yönetici kademesinde kadınların oranı yüzde 30'u aşarken, şirketlerin ve holdingin yönetim kurullarının yaklaşık yüzde 20'si kadınlardan oluşuyor. Holdingin UN Women'ın desteklediği Kadın Girişimciliğini Hızlandırma Programı ile de uzun soluklu iş birliği bulunuyor. - Teknolojik yatırıma devam AR-GE ve inovasyona da tam destek veren Yıldız Holding, yenilikçi iş yapma şekillerine yatırım yapıyor. Holdingde dijital inovasyon odaklı AR-GE çalışmalarını, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'ndan 'Yerinde Ar-Ge Merkezi' statüsü alan Yıldız Tech gerçekleştiriyor. Yıldız Ventures ve Gözde Tech Ventures da gıda ve perakende teknolojileri sektörlerindeki geleceğe ilham veren sorumlu girişimlere odaklanıyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.