Hava Durumu

#Kktc

TOURISMJOURNAL - Kktc haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kktc haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizm Bakanı Ataoğlu’ndan Türkiye'ye çağrı: Tatile Yunanistan’a değil, Kıbrıs’a gelin Haber

Turizm Bakanı Ataoğlu, Türkiye basınına konuşarak, “Uygun fiyatlı ve kaliteli tatil için Yunan adaları yerine kendi adanıza gelin” çağrısında bulundu. Projeyle öncelikli hedeflerinin 85 milyon Türk vatandaşı olduğuna dikkat çeken Başbakan Yardımcısı, Kültür, Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, şunları kaydetti: “Biz aynı dil, aynı din, aynı para birimini paylaşıyoruz. Nasıl ki yıllar önce Türkiye Kuzey Kıbrıs'a sahip çıktı, şimdi yine aynı şekilde adalarına sahip çıkmalarını istiyoruz. Türk vatandaşlarını Yunanistan ve diğer adalar yerine her bütçeye uygun kaliteli tatil seçeneklerine sahip Kuzey Kıbrıs'a bekliyoruz” KKTC'nin 2023 yılında 3 milyon turist ağırladığı bilgisini veren Ataoğlu, bu yıl yüzde 40-50 arası artışla bu sayıyı 4-4.5 milyona çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. 7 YENİ OTEL AÇILACAK Kuzey Kıbrıs'ın 30 bini otellerde, 50 bini de konutlarda olmak üzere 80 bin yatak kapasitesi bulunuyor. Turist artışını karşılamak için yatak kapasitelerini sürekli artıracakları bilgisini veren Bakan Ataoğlu, "Burada da Türk yatırımcılar önemli rol oynuyor. Limak, Kaya, Concorde gibi markaların ikinci otel yatırımları sürüyor. 3 yıl içinde 7 yeni otel açılacak. Bu otellerin hayata geçmesiyle 15 bin ilave yatak kapasitesi olacak" dedi. Adaya gelecek turist sayısını artırmak için ulaşım seçeneklerini de çeşitlendiren Kıbrıs yönetimi; Mersin, Anamur ve Taşucu'ndan bölgeye olan gemi seferlerini artırdı. DNA'MIZ BOZULUYOR TÜRKLER KONUT ALSIN Bakan Ataoğlu, Akşam Gazetesi Editörü Özgül Öztürk'ün sorularını yanıtladı. KKTC'de konut yatırımlarının da son sürat devam ettiğini ve özellikle yabancı yatırımcının buna büyük ilgi gösterdiğini anlatan Fikri Ataoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Adamıza çok fazla yabancı ilgisi olunca adanın DNA'sının bozulmasından endişe ettik. Hemen bir yasal düzenleme hayata geçirdik. Adada yabancı sadece bir konut alabilecek. Ancak Türk vatandaşlarımız 3 konut alabilecekler. Burada konut yatırımı 5 ila 10 yıl içinde geri dönüş sağlıyor. Birçok Türk gidip başka ülkelerde konut yatırımı yapıyor. Bizim onlara çağrımız, bu yatırımlarını yavru vatana yönlendirsinler." Yaklaşık 50 bin yatağın Airbnb ve kısa süreli konaklama için kullanıldığı KKTC, yıl sonuna kadar bu konutları kayıt altına almak için turistik konaklama yasasını hayata geçirmeyi planlıyor.

KKTC ile Türkiye arasında turizm işbirliği Haber

KKTC ile Türkiye arasında turizm işbirliği

Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine destek olmak için ülke tanıtımı, destinasyon pazarlaması, markalaşma ve pazarlama konularında deneyimlerini paylaşacak. Bu iş birliği çerçevesinde teknik danışmanlık da sağlanacak. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), 2023 yılında Lefkoşa'da gerçekleştirilen "Türkiye Cumhuriyeti -KKTC Kültür ve Turizm Ortak Çalışma Grubu 1. Toplantısı" sonrasında, turizm endüstrisinde sürdürülebilir dönüşümü teşvik etmek ve ülke tanıtımını yeniden planlamak amacıyla Türkiye ile birlikte turizm odaklı tanıtım ve markalaşma iş birliği başlattı. KKTC turizmi geliştirme projesi ‘Ada Kıbrıs’ 2024 Haziran itibariyle başlatılan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin turizm odaklı iletişim kampanyası, Türkiye ve diğer hedef pazarlar için farklı yaklaşımlar içeriyor. ‘‘Ada Kıbrıs’’ projesi, Türkiye'deki hedef kitleye Kuzey Kıbrıs'ın kültürel değerlerini, ada yaşamını, lezzetlerini, doğasını ve deneyimlerini tanıtmayı hedefliyor. Visit and Feel/Taste/See/Discover/Experience/Dream/Fun/Dive kampanyası İngiltere ve diğer pazarlarda uygulanacak. Her iki Bakanlık, Kuzey Kıbrıs'ın imajını yeniden konumlandırarak turizm talebini artırmayı ve özgün bir marka kimliği oluşturmayı amaçlıyor. Ada Kıbrıs İletişim kampanyası kapsamında Kuzey Kıbrıs'a özgü el sanatlarından ilham alan logo, koza işi, sandık oymacılığı, Lefkara ve Lapta işi gibi çiçek deseni renkleriyle Ada'nın tarihi, kültürü, doğası, gastronomisi, eğlence/festival ve spor deneyimlerini sembolize ediyor. Projenin tanıtım programı KKTC’nin başkenti Lefkoşa’daki tarihi Büyükhan’da gerçekleşti. ‘‘KKTC ile işbirliği yaparak iki ülkenin turizmine katkı sağlamayı amaçlıyoruz’’ Programa katılan Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Gökhan Yazgı ‘‘KKTC ile işbirliği yaparak iki ülkenin turizmine katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Türkiye’nin yeni turizm stratejimizde yeni kararlar aldık. Kıbrıs’ı kendi parçamız olarak görüyoruz. Türkiye ile KKTC’yi partner olarak görüp tanıtım filmleri çektik. Çok yönlü geri dönüşler aldık. Turist sayısında oldukça artışlar olduğunu gözlemledik. 6 ayda 1 milyona yakın turist Kıbrıs’a geldi. Yeni proje ile turist sayısını artırmak için elimizden geleni yapacağız’’ şeklinde konuştu. Kampanyanın tanıtımında konuşan KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, “Türkiye’deki herkesin KKTC’ye gelmesini istiyoruz. Aynı dili aynı para birimini kullanan bu adaya gelmeleri çağrısını yapıyoruz. Amacımız Türkiye’nin her köşesine ulaşmak. Türkiye’den gelen turistin artması için yıllar öncesinden yola çıktık şimdi maliyeti daha düşük bir miktarda milyonlara ulaşabildiğimizi görüyoruz. Bu uzun yolda siz değerli hemşehrilerimizin ve tüm destinasyon paydaşlarımızın desteği çok önemli. Ada Kıbrıs’ımız için hep birlikte daha iyisini yapmak için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” dedi. KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı Müsteşarı Serhan Aktunç ise “Ada Kıbrıs” iletişim kampanyası ile Kuzey Kıbrıs’ın, Türkiye pazarında imajını yeniden konumlandırmayı, Türkiye’deki hedef kitlenin Kuzey Kıbrıs ziyaret motivasyonunu çeşitlendirmeyi, Türkiye’den Kuzey Kıbrıs'a olan turizm talebinin artırmayı, ilgi çekici ve özgün bir marka kimliği oluşturmayı, Kuzey Kıbrıs’ın eşsiz bir seyahat deneyimi sunan, kültürel öğeleri güçlü, sıcak ve konuksever insanların yaşadığı bir ada ülkesi olarak pazarlamayı hedefledik” diye konuştu. Visit and Feel/Taste/See/Discover/Experience/Dream/Fun/Dive çatı konseptli kampanya, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin kültür, tarih, gastronomi, spor, macera, sağlık, wellness ve eğlence gibi zenginliklerine hitap eden esnek bir iletişim modeli olarak tasarlandı. Kampanya, Kuzey Kıbrıs'ın hedef pazarlardaki bilinirliğini artırmak amacıyla İngiltere'de Haziran ayında başladı. Çatı konseptli kampanya stratejisi, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne gelen ziyaretçilere geniş bir turizm ürün yelpazesi sunmayı ve tatil deneyimini güçlü bir şekilde iletmeyi hedefliyor. Kampanya, çeşitli ürün ve deneyim gruplarına odaklanarak motive edici bir iletişim kuruyor. Haziran'dan Temmuz ortasına kadar süren kampanya toplamda yaklaşık 50,5 milyon gösterime ulaştı ve bunların 141 bin 161'i ilk kez adanın tanıtımıyla karşılaştı. Kampanyanın gelecek dönemlerde de belirli periyodlarla 12 ay boyunca sürdürülmesi planlanıyor.

KKTC'li turizmciler Rusya'da fuarda! ‘Artık Güney Kıbrıs yok biz varız’ Haber

KKTC'li turizmciler Rusya'da fuarda! ‘Artık Güney Kıbrıs yok biz varız’

KKTC’nin tanıtılması için çalışmalar sürerken, Rusya ile turizmi geliştirmek için de adımlar atılıyor. Güney Kıbrıs Rum Kesimi ile ilişkilerin bozulmasıyla Rusya, KKTC'ye yöneldi. Rusya’daki turizm fuarına KKTC de katıldı. Kıbrıs Türk Turizm ve Seyahat Acenteleri Birliği (KITSAB) Asbaşkanı Oğuz Akançay, turizmcilerin yoğun ilgi gösterdiği Moskova Uluslararası Turizm Fuarında Anadolu Ajansı’na röportaj verdi. AVRUPA DA GÜNEY KIBRIS DA KAYBETTİ Rusya’nın Ukrayna’ya özel harekatı nedeniyle Avrupa ülkelerinin Rus pazarını kaybettiklerini anlatan Akançay, Güney Kıbrıs'ın da Rus pazarını kaybeden ülkeler arasında yer aldığını belirtti. Akançay, Rusya'nın dost bir ülke olduğunu ifade ederek, "Şu an Güney Kıbrıs yok. Şu an Kuzey Kıbrıs var. Biz şu an Rusya'yı dost biliyoruz. Bu zamanda da bu savaş ortamında buraya gelip fuara katılıyoruz." diye konuştu. ‘ÖNÜMÜZDEKİ YILLARI DA PLANLIYORUZ’ Moskova'da verimli görüşmeler yaptıklarını dile getiren Akançay, "İyi bir ivme kazanmak için burada gerek operatörlerle gerek ilgili kişilerle güzel görüşmelerimiz oldu. 2024 yılı, biliyorsunuz, bir iki ay sonra yaz sezonu başlıyor ama biz 2025'in de şu an planlamasını yapıyoruz. 2026'nın da yapıyoruz. Yani sadece 2024'ten bahsetmek olmaz." ifadelerini kullandı. ‘İLGİDEN MEMNUNUZ’ Fuar kapsamında güzel bir stant kurduklarını kaydeden Akançay, gördükleri ilgiden memnun olduklarını söyledi. KKTC'nin, Rusya turizm pazarında önemli bir tatil noktası haline geleceğini vurgulayan Akançay, "Temaslarımız kapsamında, Rusya havalimanlarından Ercan Havalimanı'na, Türkiye üzerinden kolaylıkla ulaşım sağlanabileceğini ele aldık. Rus vatandaşlarının rahatlıkla Ercan Havalimanı'nı kullanmalarını istiyoruz." şeklinde konuştu. ‘TÜRKİYE’NİN POTANSİYELİNDEN YARARLANMAK İSTİYORUZ’ Akançay, Türkiye'nin Antalya ve diğer şehirleriyle çok iyi bir turizm potansiyeline sahip olduğuna işaret ederek, "Biz de bundan yararlanmak istiyoruz. O yüzden çalışmalarımızı sürdürüyoruz." dedi. Ercan Havalimanı'na yeni bir terminalin inşa edildiğini ve uçuşlarla ilgili kolaylık yaşanmasını halinde turizmde ivme kazanacaklarını belirten Akançay, "Türkiye olarak, Kuzey Kıbrıs olarak, iki Türk devleti olarak burada bulunuyoruz. O yüzden güzel bir işbirliği yaparak sonuçlara varacağımızı düşünüyoruz." dedi. RUSLARIN KKTC YÖNELİŞİ Akdeniz bölgesinin önemli turizm ülkelerinden KKTC, her yıl yaklaşık 2 milyon turist ağırlıyor. Özellikle Ukrayna savaşının ardından Rus turistlerin ülkeye yönelik ilgisi artarken, KKTC yetkilileri Rusya'da turizm tanıtımlarına yönelik çalışmalar yürütüyor. Rus basınına geçen yıl yansıyan haberlerde, Rusya'nın Güney Kıbrıs Rum Yönetimi (GKRY) Büyükelçiliğinin, KKTC'nin başkenti Lefkoşa'da Rus vatandaşlarına yönelik konsolosluk hizmeti vermeye başlayacağı bildirilmişti. KKTC'de yaklaşık 50 bin Rus vatandaşının yaşadığı ifade ediliyor.

KKTC turizmde gözünü Rusya pazarına dikti Haber

KKTC turizmde gözünü Rusya pazarına dikti

Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyeti'nin (KKTC), her yıl yaklaşık 2 milyon turist ağırlıyor. Kıbrıs Türk Turizm ve Seyahat Acenteleri Birliği (KITSAB) Asbaşkanı Oğuz Akançay, KKTC'nin Rusya'daki turizm pazarında ivme kazanacağını belirtti. KITSAB Başkanı Oğuz Akançay, Moskova Uluslararası Turizm Fuarı'nda Rus pazarı için Türkiye ile iş birliği sayesinde güzel sonuçlar alacaklarını söyledi. "Avrupa ülkeleri Rus pazarını kaybetti" Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle Avrupa ülkelerinin Rus pazarını kaybettiklerini anlatan Akançay, Güney Kıbrıs'ın da Rus pazarını kaybeden ülkeler arasında yer aldığını belirtti. "Rusya dost bir ülke" Akançay, Rusya'nın dost bir ülke olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: Şu an Güney Kıbrıs yok. Şu an Kuzey Kıbrıs var. Biz şu an Rusya'yı dost biliyoruz. Bu zamanda da bu savaş ortamında buraya gelip fuara katılıyoruz. "Şimdiden 2025'in ve 2026'nın planını yapıyoruz" Moskova'da verimli görüşmeler gerçekleştirdiklerini dile getiren Akançay, şöyle konuştu: İyi bir ivme kazanmak için burada gerek operatörlerle gerek ilgili kişilerle güzel görüşmelerimiz oldu. 2024 yılı, biliyorsunuz, bir iki ay sonra yaz sezonu başlıyor ama biz 2025'in de şu an planlamasını yapıyoruz. 2026'nın da yapıyoruz. Yani sadece 2024'ten bahsetmek olmaz. Türkiye ile iş birliğinin önemi KKTC'nin, Rusya turizm pazarında önemli bir tatil noktası haline geleceğini vurgulayan Akançay, şöyle konuştu: Temaslarımız kapsamında, Rusya havalimanlarından Ercan Havalimanı'na, Türkiye üzerinden kolaylıkla ulaşım sağlanabileceğini ele aldık. Rus vatandaşlarının rahatlıkla Ercan Havalimanı'nı kullanmalarını istiyoruz. Rusların KKTC ilgisi artıyor Akdeniz bölgesinin önemli turizm ülkelerinden KKTC, özellikle Ukrayna savaşının ardından Rus turistlerin ülkeye yönelik ilgisi artarken, KKTC yetkilileri Rusya'da turizm tanıtımlarına yönelik çalışmalar yürütüyor. Rus basınına geçen yıl yansıyan haberlerde, Rusya'nın Güney Kıbrıs Rum Yönetimi (GKRY) Büyükelçiliğinin, KKTC'nin başkenti Lefkoşa'da Rus vatandaşlarına yönelik konsolosluk hizmeti vermeye başlayacağı bildirilmişti. KKTC'de yaklaşık 50 bin Rus vatandaşının yaşadığı ifade ediliyor.

"KKTC’nin çehresinin değişmesi için olağanüstü bir çaba içerisindeyiz" Haber

"KKTC’nin çehresinin değişmesi için olağanüstü bir çaba içerisindeyiz"

KKTC Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, KKTC yönetimi ile Türkiye Cumhuriyeti yönetiminin istişare içerisinde olduklarını belirterek, "KKTC’nin çehresinin değişmesi, doğası ve turizme yönelik imkanlarının artması için olağanüstü bir çaba içerisindeyiz" dedi. Programları kapsamında Antalya’ya gelen KKTC Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, Valiliği ziyaret etti. Polis tören mangasını selamladıktan sonra Valilik Şeref Defteri’ni imzalayan KKTC Cumhurbaşkanı Tatar, ardından Valilik Makamında Vali Hulusi Şahin ve beraberindeki protokol üyeleri ile birlikte bir görüşme gerçekleştirdi. Görüşmenin ardından Tatar, basın mensupları ile bir araya gelerek açıklamalarda bulundu. "Antalya büyük işler başarmış" KKTC’nin, Doğu Akdeniz’de bağımsız bir Türk devleti olarak gelişmeye devam ettiğini vurgulayan KKTC Cumhurbaşkanı Tatar, “Üniversitelerimizde verdiğimiz eğitim, turizm ve tarımsal alanda gelişiyoruz. Anamur, Alaköprü barajından asma borularla KKTC’ye yılda 75 milyon metre küp suyun akması ile tarımsal alanda büyük hizmetlerimiz olacak. Bugün tüm bu konuları istişare etme fırsatı buldum. Çünkü Antalya, anavatanımız Türkiye Cumhuriyeti’nin Akdeniz çanağında ki en büyük ve en başarılı turizm kenti. Yıllık turist sayısı 25-30 milyonu bulmuş, pandemi öncesini yakalamış ve aşmış. Bölgenin tanıtımı bakımından Antalya büyük işler başarmış. Antalya’nın tecrübesini KKTC ile de paylaşması en büyük temenni ve dileğimdir" dedi. "KKTC’nin çehresinin değişmesi için çalışıyoruz" Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yönetimi ile Türkiye Cumhuriyeti yönetiminin istişare içerisinde olduklarını belirten Tatar, "KKTC’nin çehresinin değişmesi, doğası ve turizme yönelik imkanlarının artması için olağanüstü bir çaba içerisindeyiz. KKTC’nin de bu bölgede bir destinasyon olarak gösterilmesi ve tanıtılmasının önemli olduğunu değerlendiriyorum. Ercan Hava Limanı’mıza yeni açılan ek terminallerle artık daha fazla yolcu ve daha fazla turist KKTC’ye ulaşabilecek. Bizim temaslarımızın her iki halkın kaynaşması ve ileride yapılacak olan iş birliklerine zemin oluşturması bakımından önemli buluyorum. Tüm Antalyalılara, KKTC’den getirdiğim sevgi ve muhabbetleri paylaşmak istiyorum" şeklinde konuştu. Valilikte gerçekleşen ziyarete Antalya Milletvekili Mevlüt Çavuşoğlu, Vali Yardımcısı Yalçın Sezgin, İl Emniyet Müdürü Orhan Çevik, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Tarık Hekimoğlu, Sahil Güvenlik Antalya Grup Komutanlığı SG Yarbay Tolga Coşkun, KKTC Antalya Başkonsolosu Cem Topçu katıldı.

KKTC Cumhurbaşkanı Tatar, Türkiye ile turizm işbirliğini vurguladı Haber

KKTC Cumhurbaşkanı Tatar, Türkiye ile turizm işbirliğini vurguladı

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, KKTC'nin çehresinin değişmesi ve turizm faaliyetlerinin artması için Türkiye ile daima işbirliği içinde olduklarını bildirdi. Antalya Valisi Hulusi Şahin'i ziyaret eden Tatar, burada yaptığı konuşmada, Antalya'nın Akdeniz çanağında en başarılı turizm kenti olduğunu kaydetti. Antalya'nın tecrübe ve birikimini KKTC ile paylaşmasının en büyük temennisi olduğunu belirten Tatar, şunları söyledi: "KKTC yönetimi olarak sıklıkla Türkiye Cumhuriyeti'nin yetkilileriyle istişare içerisinde, KKTC'nin çehresinin değişmesi ve turizm faaliyetlerinin artması için olağanüstü bir çaba içerisindeyiz. Dolayısıyla Antalya ile yapılacak çok mühim ve değerli çalışmalarımız olacağını düşünüyorum. Çünkü KKTC'nin de bu bölgede bir destinasyon olarak gösterilmesi ve tanıtılması önemlidir." Antalya ile KKTC'nin hava yoluyla yaklaşık yarım saatlik bir mesafede bulunduğunu ifade eden Tatar, karşılıklı ziyaretlerin artması temennisinde bulundu. Vali Şahin de Antalya hakkında bilgi verdi. Ziyarette, AK Parti Antalya Milletvekili ve NATO Parlamenter Asamblesi (PA) Türk Delegasyonu Başkanı Mevlüt Çavuşoğlu, Vali Yardımcısı Yalçın Sezgin, İl Emniyet Müdürü Orhan Çevik, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Tarık Hekimoğlu, Sahil Güvenlik Antalya Grup Komutanı Yarbay Tolga Coşkun ve KKTC Antalya Başkonsolosu Cem Topçu da yer aldı.

THY, KKTC'de yolcu sayısını yüzde 16 artırdı Haber

THY, KKTC'de yolcu sayısını yüzde 16 artırdı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 20 Temmuz'da açılışı yapılan, KKTC'nin ve Ada'nın en büyük havalimanı haline gelen Ercan Havalimanı, toplam 3 bin 100 metre uzunluğundaki yeni pisti ve terminaliyle geniş gövdeli uçakların inişine olanaklı hale geldi. THY ve KKTC Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığının ortak çalışmaları sayesinde Türkiye'den Ada'ya turizm amaçlı giden yolcu sayısı da arttı. Geniş gövdeli uçaklarla 1 Kasım'dan itibaren Ercan Havalimanı'ndaki seferlere başlayan THY, 280 bin olan koltuk kapasitesini 301 bine yükseltti. Bu sayede hava yolu şirketinin yolcu sayısının geçen yıla göre yüzde 16 arttığı kaydedildi. İstanbul-Ercan hattında günde 7 karşılıklı sefer düzenleyen THY, KKTC Turizm Bakanlığı ile işbirliğiyle Ada'nın doğal güzelliklerinin tanıtılması için Türkiye çıkışlı yolculara biletleri avantajlı fiyatlarla satışa sunuyor. "Bu havalimanın bitmesi Sayın Cumhurbaşkanımız Erdoğan'ın hayaliydi" Türkiye'nin Lefkoşa Büyükelçisi Metin Feyzioğlu, THY ve KKTC Turizm Bakanlığı tarafından yenilenen Ercan Havalimanı ve Kıbrıs turizmini tanıtım amaçlı düzenlenen basın gezisinde gazetecilere konuştu. Feyzioğlu, KKTC'nin Ada'nın ve yakın çevrenin en büyük havalimanlarından birine kavuştuğunu dile getirerek "Kıbrıs Adası'nın en büyüğü. Türkiye'nin en büyük 6 ya da 7'nci büyük havalimanı ile eşit büyüklükte bir havalimanı hem yeni terminal binası hem de yeni pisti ile. Büyük ve geniş gövdeli uçakların inebileceği bir pist. Modern bir havalimanında ne varsa artık KKTC'nin devlet havalimanında da bunlar var. Bu havalimanın bitmesi Sayın Cumhurbaşkanımız Erdoğan'ın hayaliydi. KKTC hükümeti ile yakın çalışarak bu havalimanın bitmesi için tüm desteği Cumhurbaşkanı'mız verdi." diye konuştu. Önceki terminalin yıllık 800 bin kapasiteli olduğunu aktaran Feyzioğlu, bu nedenle yoğun sezonlarda havalimanında çok büyük bir karmaşa ve memnuniyetsizliklerin ortaya çıktığını kaydetti. Feyzioğlu, "KKTC, 800 binden yıllık 10 milyon yolcu kapasitesine kavuştu. Bu çok önemli çünkü Ada'ya ya denizden geleceksiniz ya da havadan. KKTC'nin ekonomisinin, hizmet sektörünün, yatırımların her anlamda gelişmesi için ulaşımı sağlamanız lazım. Havalimanı kapasitesinin artması 30 bin yatak sayısına sahip KKTC'nin bu yatak sayısını artıracak yatırımlara açılması demektir." ifadelerini kullandı. Yeni pistin geniş gövdeli uçakların inmesine imkan sağladığını vurgulayan Feyzioğlu, bunun da bilet fiyatlarını ve koltuk başına maliyeti düşürdüğünü söyledi. THY'nin de bilet fiyatlarını aşağıya çektiğini belirten Feyzioğlu, "Diğer hava yolu şirketleri de buna bağlı olarak hareket etmeye başladı. Çünkü THY, her zaman lokomotiftir, öncüdür." dedi. "Uçaktan inerken gördüğünüz o kuru topraklar binlerce yıl sonra suya kavuşacak" KKTC'nin su sorununun çözüldüğünü, sıranın tarımsal sulamaya geçişin sağlanmasına geldiğini belirten Feyzioğlu, şunları kaydetti: "Cumhurbaşkanı'mızın talimatlarıyla Ada'ya birkaç yıl önce Dragon Çayı'ndan bereket suyu geldi. Yıllık 70 milyon metreküp su geliyor. Bugün Ada'da Türkiye'nin suyunun erişmediği hiçbir yerleşim mahalli yok. Birtakım belediyelerin dağıtım amaçlı yapacağı işler kaldı ama bizim ana hat olarak kullanma suyunu eriştirmediğimiz yer yok. Bu muazzam bir şey. Şimdi tarımsal sulamanın projesini başlattık. Üç yıl içinde uçaktan inerken gördüğünüz o kuru topraklar binlerce yıl sonra suya kavuşacak. Bambaşka bir coğrafya göreceksiniz burada. Bu Kıbrıs Türk halkının refahını artıracak. Tarımsal üretim ve tarıma dayalı sanayi gelişecek." KKTC Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu da yeni terminalin, uzatılan pistin, geniş gövdeli uçakla ilave seferlerin ve bilet fiyatlarının uygunluğunun turizme olumlu yansıdığını belirtti. Ataoğlu, "THY, bu dev yatırımı destekleyerek lokomotif oldu. Mevcut yatak sayımızda da ciddi artışlar yaşandı. Bakanlığımız ve üniversitelerin işbirliği ile doğal güzellik ve tarihi zenginliğimizi anlatmaya çalışıyoruz." diye konuştu. Yeni Ercan Havalimanı Daha fazla yolcu kapasitesine sahip olan Yeni Ercan Havalimanı, daha geniş ve ferah sosyal alanlarla yolculara hizmet vermeye başladı. Daha önce 2 bin 755 metrelik mevcudun yerine 3 bin 100 metrelik yeni piste kavuşan havalimanı, her model yolcu uçağının kullanımına müsait hale geldi. Toplam 9 körük ve 21 de açık olmak üzere toplam 30 uçaklık park alanı bulunan havalimanı, 1500 araçlık kapalı otoparkı ve son teknoloji yeni donatılarıyla yolculara hizmet veriyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.