Hava Durumu

#Kobi

TOURISMJOURNAL - Kobi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kobi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Teknoloji üreten KOBİ'lere destek Haber

Teknoloji üreten KOBİ'lere destek

KOSGEB Teknoyatırım Destek Programı Bilgilendirme Toplantısı İzmir Ticaret Odası'nda gerçekleştirildi. İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Jülide Tutan'ın açılış konuşmasıyla başlayan, KOSGEB Teknoloji, Yenilik ve Yerlileştirme Dairesi Başkanlığı KOBİ Uzmanı Zehra Tülin Yücel'in bir sunum gerçekleştirdiği toplantıya, Foça Belediye Başkanı Saniye Bora Fıçı, katıldı. İzmir Ticaret Odası olarak, KOSGEB tarafından verilen destekler hakkında üyeleri bilgilendirmeye özel önem verdiklerini belirten İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Jülide Tutan, “KOSGEB, ülkemiz ekonomisinin ihracat, üretim ve istihdamına ciddi katkılar yapan KOBİ niteliğindeki firmalarımıza destek veren önemli kurumlar arasında yer alıyor. Sağladığı destekleri, üyelerimiz için daha erişilebilir kılmak adına, Odamız ile iş birliği halinde sık sık toplantılar gerçekleştiriyor ve siz değerli üyelerimizin sorularına yanıt veriyor. Bu kapsamda, iletişim ve çözüm odaklı yaklaşımları nedeniyle KOSGEB İzmir Müdürlüğümüze ve KOSGEB Başkanlığına teşekkür etmek istiyoruz” dedi. “Bu destek can suyu” Teknoloji Ürün Yatırımı yani Teknoyatırım Destek Programında destek sürecinde iki alternatif gördüklerini belirten Tutan sözlerini şöyle sürdürdü: “Birincisinde; Teknoparklar, AR-GE Merkezleri, TEKMER'lerde (Teknoloji Geliştirme Merkezi) ortaya çıkan, ya da patent veya Teknolojijk Ürün Deneyim Belgesine sahip olan AR-GE ve yenilik projelerinin ticarileştirilmesi, yatırıma dönüşmesi amaçlanırken, ikincisinde; cari açığımızın azalmasına katkı sağlayacak orta ve yüksek teknoloji ürünlerin ticarileştirilmesi, yatırıma dönüşmesi amaçlanıyor. Uluslararası rekabetin hız kazandığı son yıllarda, rekabette bir adım öne çıkabilmenin şartının bilim ve teknolojiden geçtiğini göz önüne alırsak, teknoloji üretmek isteyen firmalarımız için bu desteğin can suyu olduğunu söyleyebiliriz” 219 işletmeye 454 milyon TL destek KOSGEB Teknoloji, Yenilik ve Yerlileştirme Dairesi Başkanlığı KOBİ Uzmanı Zehra Tülin Yücel yaptığı sunumda, Teknoloji Destek Programı hakkında bilgi verdi. Destek programından yararlanma şartlarını da aktaran Yücel, proje dönemleri boyunca, toplamda 307 işletmenin desteklenmesine karar verildiğini, 219 işletmeye yaklaşık 454,8 milyon TL tutarında destek ödemesi yapıldığını belirtti. KOSGEB Teknoloji, Yenilik ve Yerlileştirme Dairesi Başkanlığı KOBİ Uzmanı Yücel, sunumun ardından katılımcıların sorularını yanıtladı.

Vodafone Business, KOBİ’lere yerinde teknoloji çözümleri sunacak Haber

Vodafone Business, KOBİ’lere yerinde teknoloji çözümleri sunacak

İşletmelerin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone Business, esnaf ve KOBİ’lerin dijital dönüşüm yolculuklarında yeni bir açılım başlattı. Tüm küçük ve orta ölçekli işletmelere dokunmak ve bu şirketlerin fiziki olarak da yanlarında olabilmek amacıyla Vodafone Business; belirlediği operatör mağazaları içerisinde kuracağı ticari şubeler ve kurduğu yeni ekipleriyle esnaf ve KOBİ’lerle birebirde temas sağlarken, teknoloji çözümlerini deneyebilecekleri özel alanları hayata geçirdi. Esnaf ve KOBİ’lerin dijital satış kanallarının yanında fiziki olarak da kurumsal ürünlere ulaşabilmesi ve tecrübe edebilmesi adına önemli bir adımı hayata geçiren Vodafone Business, Nisan ayı içerisinde dört ticari şubede hizmet vermeye başladı. Ticari işletmelerin yoğun olarak yer aldığı büyük şehirlerdeki operatörün şubelerinde bu alanları önümüzdeki dönemde genişletmeye devam edecek olan platform, özel olarak eğitilmiş danışmanlarıyla dijital ve teknolojik çözümlerini şirketlere yerinde göstererek, işletmelerin uçtan uca dijital dönüşümünü gerçekleştirmesine katkı sağlayacak. İşletmelere özel tüm ürün ve hizmetler ekiplerce işletmelere tanıtılacak Yapılan açıklamaya göre, Vodafone Business’ın esnaf ve KOBİ’lere sunduğu Vodafone mobil tarifeler, esnaflara özel ek paketler & akıllı cihazlar, bireysel ve kurumsal tarifelerin yanında; Red Enerji, Dijital Tarım ve Araç Takip Sistemi gibi IoT bazlı hizmetler, antivirüs, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) yazılımı, Bulut Santral, vb. birçok ürünü de ticari şubelerinde oluşturulan deneyim alanları sayesinde birebir tecrübe edilebilecek. Deneyim alanındaki ekranlardan hizmetlerin ayrıcalıklarını anlatan video ve simülasyonlar sayesinde ise platformun çözümleri, müşterilere fiziki olarak tanıtılmış olacak. Aynı zamanda bu şubelerdeki ekipler esnafların yoğun olarak bulunduğu yerlerde onlara özel hizmet verirken; komşu işletmeler ile birebir temas kuracak, küçük ve orta ölçekli şirketlerin de teknoloji danışmanı olmayı sürdürecek. Vodafone Business’ın vizyonu ile dijital servis danışmanlığı yapacak olan platform ekipleri, vermiş oldukları teknolojik yönlendirmeleri eş zamanlı olarak fiziki şubelerden yapmaya devam edecek. “Esnaf ve KOBİ’lerimizin fiziki olarak da yanlarında olacağız” Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Kestioğlu, fiziki şubeleri sayesinde işletmelere dijital dönüşümleri için sunmuş oldukları hizmet ve çözümlerini birebir olarak deneyimletebilme fırsatı yakalamış olduklarını söylerken, konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Vodafone Business ticari şubelerini hayata geçirmekteki hedefimiz, Türkiye ekonomisine yoğun bir şekilde hizmet eden ve KOBİ’lerimize daha yakın olabilmek ve özel köşelerimizde yüz binlerce KOBİ’mize yerinde teknoloji çözümleri sunmak. Bu doğrultuda da şubelerimize entegre ettiğimiz bu alanlarda, işletmelerimize özel bir satış kanalını hayata geçirdik. Şu anda ticari şubelerimizin yer aldığı Ankara ve İzmir’de birer adet, İstanbul’da ise Kartal ve Beşiktaş konumlarında da birer tane olmak üzere, toplamda dört Vodafone Business şubesini işletmelerimizin hizmetine açtık. Amacımız; her ölçekten şirketin uçtan uca dijital dönüşümünü gerçekleştirmesine katkı sağlarken, dijital dönüşümünü gerçekleştirmek isteyen işletmelerimizin fiziki olarak da yanlarında olabilmek. Kısacası işletmelerin dijitalleşmesine katkı sağlamak vizyonumuz kapsamında, şubelerin bir kısmını deneyim alanına dönüştürüyoruz ve bu şekilde de küçük ve orta ölçekli esnafımızın yanında olduğumuzu bir kez daha gösteriyoruz. Platform olarak bundan sonraki süreçte ise dijital kanallarımıza ek olarak ticari şubelerimiz ve yeni kurduğumuz ekiplerimizle de esnaf ve KOBİ’lerimizin fiziki olarak yanında yer alarak işletmelerimizin büyümelerine katkı sağlamaya devam edeceğiz.”

Akbank’tan KOBİ’lerin dijitalleşme yolculuğuna rehberlik edecek yeni hizmet Haber

Akbank’tan KOBİ’lerin dijitalleşme yolculuğuna rehberlik edecek yeni hizmet

Yenilikçi çözümlerle KOBİ’lerin işlerine sürdürülebilir değer katan Akbank, KOBİ’lerin dijital dönüşüm yolculuğunda da yanlarında olmaya devam ediyor. Bu kapsamda banka, Bandwitt iş birliği ile yeni Akbanklı olan veya Akbanklı olup son 30 gün süresince işlem yapmamış KOBİ’lere dijital dönüşüm süreçlerinde rehberlik edecek. Yapılan açıklamaya göre, bankacılık işlemlerini Akbank’a taşımak isteyen KOBİ’ler, iş birliğine özel davet kodu ile Akbank Mobil üzerinden bankanın müşterisi olduklarında, Bandwitt kampanya kodu SMS’le kendilerine iletilecek. Bu kod ile Bandwitt platformu üzerinden ücretsiz olarak dijitalleşme seviyelerini ölçümleyebilecekler. Halihazırda bankanın müşterisi olan KOBİ’ler ise mobil bankacılık üzerinden alacakları kampanya kodu ile bu hizmetten yararlanabilecekler. Kampanyaya katılan KOBİ’ler ayrıca ihtiyaçları doğrultusunda aksiyon planlarını, ortalama maliyetlerini ve hangi iş ortaklarıyla çalışabileceklerini içeren kapsamlı bir rapor alabilecekler. KOBİ’lerin dijital yol haritalarını çizecek olan bu uçtan uca danışmanlık hizmeti kapsamında raporda belirtilen tedarikçiler için indirimler de sunulacak. Bankanın her zaman KOBİ’lerin büyüme ve gelişim yolculuklarında yanlarında yer alma misyonuyla hareket ettiğini belirten Akbank KOBİ Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz, “Dijital dönüşüm sürecine giren KOBİ’ler; verimli iş süreçleri yönetimi, müşteri memnuniyetinin artması, pazarlama ve satış kanallarının çeşitlendirilmesi, işletme maliyetlerinin azaltılması ve geniş bir müşteri kitlesine erişim gibi birçok faydadan yararlanabiliyorlar. Bu da onlara rekabet avantajı getirerek sürdürülebilir bir büyüme sağlıyor. Ancak KOBİ’ler çoğu zaman bu çok katmanlı süreci nasıl yönetecekleri konusunda desteğe ihtiyaç duyuyor. Buradan hareketle Bandwitt iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz bu yeni hizmet, bir anlamda KOBİ’lerimizin dijital pusulası olacak. Müşterilerimiz Bandwitt platformu üzerinden alacakları raporla, dijitalleşmede hangi aşamada olduklarını, eksiklerini, çözüm yollarını ve aksiyon planlarını detaylı bir şekilde öğrenebilecekler. Banka olarak dijitalleşmeyi bütünsel olarak değerlendirerek, müşterilerimizin bu yöndeki ihtiyaçlarını kapsamlı bir şekilde karşılayacak hizmetleri ve ürünleri sunmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu. KOBİ’lerin dijitalleşmesini desteklemek ve hızlandırmak için çalıştıklarını ifade eden BANDWITT Kurucu Ortağı Selim Özoğuz, “KOBİ'lerin hızlı bir analiz ile dijitalleşme performanslarını görüntüleyebilecekleri, ihtiyaçlarına yönelik çözümlere ulaşabilecekleri bu platform ile dijitalleşme yolculuklarında emin adımlarla yürümelerini hedefliyoruz. KOBİ’lerin işlerini teknoloji desteğiyle en verimli şekilde yürütmeleri için bankayla gerçekleştirdiğimiz bu iş birliğinin çok faydalı olacağına inanıyoruz” dedi.

ASO KOBİ’lere teknik destek verecek Haber

ASO KOBİ’lere teknik destek verecek

Ankara Sanayi Odası (ASO), yeşil dönüşüm sürecinde, KOBİ’lerin teknik destek ve danışmanlık ihtiyacını karşılayacak. İhracatçı ve rekabetçi sanayinin gelişimi için yeşil dönüşümün önemine dikkati çeken ASO Başkanı Seyit Ardıç, “Çözüm ortağı olarak firmalarımızın yanında olacağız” dedi. ASO, Başkent sanayiinin yeşil dönüşümü için önemli bir adım attı. ‘Türkiye Yeşil Sanayi Projesi kapsamında’, TÜBİTAK 1831 Yeşil İnovasyon Teknoloji Mentörlük Programı Çözüm Ortağı seçilen ASO, KOBİ'lere yeşil dönüşüme uyum süreci analizi, mevcut problemlerin tespiti ve çözüm yaklaşımlarını içeren danışmanlık desteği sağlayacak. KOBİ’lerin alacağı hizmetin maliyetinin yüzde 90’ı hibe destek olarak TÜBİTAK tarafından karşılanacak. ASO Başkanı Seyit Ardıç, ASO’nun Ankara’daki KOBİ’lerin yeşil dönüşüm sürecindeki yol haritalarını belirleyerek, proje başvurularına yönlendirmek üzere köprü rolü üstleneceğini söyledi. Ardıç, yeşil dönüşüm odağında firmalara sağlanacak bu tür hizmetlerin ihracatçı ve rekabetçi olan Türkiye sanayisinin gelişmesi için önemli olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: “Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatı kapsamında Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması ile yaşanan köklü değişim, firmalarımıza çevreyi koruma sorumluluğu yüklerken maddi yükümlülükler de getirecek. Firmalarımızın sürdürülebilirlik ve yeşil dönüşümü odağına alan bir yaklaşımı benimsemesi, uluslararası rekabetçiliğimizin korunması ve geliştirilmesi adına kritik derecede önemlidir. Ankara Sanayi Odası olarak, gerekli hazırlığı yapabilmeleri için Çözüm Ortağı rolümüz ile firmalarımızın yanında olacağız.” Yeşil dönüşüm için yol haritası Ankaralı sanayicilere dijital ve yeşil dönüşüm sürecine daha etkin destek sağlamak amacıyla 2023 Aralık ayında ASO ile TÜBİTAK arasında ‘İş Birliği Çerçeve Protokolü’ imzalandığını hatırlatan Başkan Ardıç, “Yeşil İnovasyon Teknoloji Mentörlük Programı kapsamında da birlikte çalışarak firmaları yönlendirmeye devam edeceğiz. Bu destek ile yeşil ve inovatif teknolojiler için danışmanlık, kapasite ve durum analizi, yol haritası ve proje hazırlamada KOBİ’lere hizmet sağlayacağız. Bu projelerle KOBİ’lerimiz TÜBİTAK ve KOSGEB’den yüksek miktarda finansman desteklerine ulaşacaklar” ifadelerini kullandı.

KOBİ’ler için Sanal POS işlemleri Akbank Mobil’den yapılabilecek Haber

KOBİ’ler için Sanal POS işlemleri Akbank Mobil’den yapılabilecek

Akbank, yenilikçi Sanal POS ürünü ile KOBİ’lere uçtan uca dijital ödeme çözümleri sunduğunu duyurdu. Bu uygulama ile KOBİ’ler, POS başvuru işlemlerini diledikleri yerden anında gerçekleştirebiliyor. Akbank, KOBİ’ler için Akbank Mobil uygulamasını kullanarak hızlı ve pratik bir şekilde Sanal POS’a sahip olmalarına imkân sunan bir yeniliği hayata geçirdi. Sanal POS ürünü ile KOBİ’lerin işlerine hız kazandırılırken aynı zamanda verimlilik ve kolaylık sağlanıyor. KOBİ’ler, aynı zamanda diğer POS hizmetlerinden de kapsamlı bir şekilde faydalanabiliyor. Hedeflerinin dijital uygulamalarla KOBİ’lere her alanda güçlü çözümler sunmak olduğunu belirten Akbank KOBİ Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz, “Dijitalleşen Sanal POS başvuru sürecimiz ile KOBİ müşterilerimiz Akbank Mobil üzerinden yaptıkları başvurularının güncel durumunu adım adım takip edebiliyor. Diledikleri yer ve zamanda Sanal POS başvuru işlemlerini gerçekleştirerek operasyonlarına hız ve verimlilik katıyor. Henüz Akbanklı olmayan KOBİ’ler ise yine dijital kanallar üzerinden kolaylıkla müşterimiz olabiliyor ve Sanal POS başvurusunu yapabiliyorlar. Bu hizmetle KOBİ’lerin işlerini ileri taşıma yolculuklarına değer katma kararlılığımızı bir kez daha görünür kılıyoruz” şeklinde konuştu. Bankanın dijitalleşme yolculuğunda KOBİ’lere yönelik yeni nesil ürün ve hizmetlerin hayata geçirilmesinin önemini vurgulayan Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, “Bugün, bireysel müşterilerimizde olduğu gibi KOBİ’lerin de dijitalleşme yolculuğunda bankamızın sektöre yön veren teknolojik çözümleri ve yetkinlikleri ile bir ürünümüzü daha dijitalden kullanıma sunuyoruz. Sanal POS ürünümüze Akbank Mobil üzerinden uçtan uca dijital bir süreç ile müşterilerimizin erişimini mümkün kılıyoruz. KOBİ’lerimizin dijitalleşmesiyle ana faaliyetlerine daha çok vakit ayırmalarını önemsiyoruz. Yenilikçi çözümlerimizle ilerleyen dönemlerde de onlara destek olmaya devam edeceğiz” dedi. Yapılan açıklamaya göre, banka müşterilerine açık, yeni nesil ödeme platformu Juzdan uygulamasında ‘Juzdan ile Öde’ seçeneğiyle güvenli bir ödeme yöntemi alternatifi sunuyor. Kullanıcılar, Sanal POS başvuruları sırasında Juzdan ile Öde’yi seçerek tek bir entegrasyon ile tahsilatlarını kredi kartı, banka kartı, kredi ve banka hesabı ile yapabiliyorlar.

Opel'den kasıma özel teklifler Haber

Opel'den kasıma özel teklifler

 Opel Türkiye, kasımda hem binek hem de hafif ticari araç modellerindeki özel teklifleri kullanıcılarına sunuyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Opel, kasımda da binek ve hafif ticari araç modellerinde uygun satın alma koşulları sağlıyor. Geçen ay Türkiye'de satışa sunulan yeni Opel Corsa, 200 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi imkanı ile dikkatleri üzerine çekiyor. Opel Astra, manuel şanzımanlı Editon donanımında, 200 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi, otomatik şanzımanlı Edition donanımlı versiyonda 250 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi, Elegance ve GS donanımlarında ise 300 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi imkânıyla, 1 milyon 239 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla yeni sahiplerini bekliyor. Opel'in en çok tercih edilen SUV modellerinden biri olan Crossland, Elegance donanımıyla, 250 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 1,99 faizli kredi veya Elegance donanımında Teknoloji Paketi hediyesiyle kullanıcılara sunuluyor. En çok tercih edilen SUV modellerden biri olan Crossland, 1 milyon 104 bin 900 TL'lik başlangıç fiyatı ve Essential donanımında 'ÖTV Muaf' koşuluna özel, 1 milyon 4 bin 200 TL'lik fiyatı ile dikkatleri üzerine çekiyor. Bir diğer modeli Mokka, GS ve Ultimate donanımları ile, 300 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi veya Elegance donanımı ile, 250 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi imkânıyla 1 milyon 415 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Opel'in SUV'daki amiral gemisi Opel Grandland, 300 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi imkanı ile birlikte Ultimate donanımlı versiyonunda, 100 bin TL takas desteği, 1.5 130 HP AT8 GS versiyonunda ise online satışa özel 249 bin 900 TL'ye varan avantajlarla ve 1 milyon 585 bin TL'den başlayan fiyatlarla yeni sahiplerini bekliyor. - Elektrikli modellerde özel ayrıcalık 2024'ten itibaren tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını sunmaya hazırlanan ve kısa bir süre önce 'Şimşek' logosunu elektriklendiren Opel, müşterilerine online rezervasyon sistemi üzerinden elektrikli modellerini sunmaya devam ediyor. Yeni Opel Corsa'nın yüzde 100 elektrikli versiyonu Corsa Elektrik, 200 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi seçeneğiyle ve 20 bin TL tutarında E-şarj kartı hediyesine ek, lansmana özel Panoramik Cam Tavan ve Navigasyon Paketi hediyesiyle beraber 1 milyon 175 bin 900 TL'ye satın alınabiliyor. Opel Mokka'nın yüzde 100 elektrikli versiyonu Mokka Elektrik, 250 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi imkanına ek, 20 bin TL tutarında E-şarj kartı hediyesiyle 1 milyon 437 bin 900 TL'den başlayan kampanyalı fiyatlarla yeni sahiplerini bekliyor. Opel Astra Elektrik, 300 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi seçeneğiyle ve 20 bin TL tutarında E-şarj kartı hediyesiyle yeni sahipleriyle buluşuyor. Yeni Corsa Elektrik GS adındaki tek donanım, Mokka Elektrik ve Astra Elektrik modelleri ise en üst versiyon olan Ultimate adındaki tek donanım seviyesinde müşterilere sunuluyor. - Hafif ticari araçlarda cazip kredi imkanı Opel, tüm hafif ticari araç ürün ailesinde, kasım ayına özel, ayrıcalıklı kredi seçenekleri ve KOBİ'lere sunduğu tekliflerle fark yaratıyor. Yeni Zafira Life, 300 bin TL için 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi imkanlarıyla, 1 milyon 504 bin TL'den başlayan kampanyalı fiyatlarla satın alınabiliyor. Opel'in diğer hafif ticari araç modelleri Combo Life, Combo Cargo, Vivaro Cargo ve Vivaro City Van ise 200 bin TL için 12 ay vade ve yüze 1,99 faizli kredi imkanlarıyla showroomlarda yeni sahiplerini bekliyor. Combo Cargo 715 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken, Combo Life modeline 912 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla sahip olunuyor. Ayrıca Vivaro Cargo 1 milyon 4bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor.

Quick Finans borçlanma aracı ihraç edecek Haber

Quick Finans borçlanma aracı ihraç edecek

 Quick Finans, 350 milyon TL'ye kadar borçlanma aracı ihraç edecek. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Quick Finans'ın borçlanma aracı ihracı için Sermaye Piyasası Kurulu'na (SPK) yaptığı başvuru kabul edilerek, onaylandı. Şirketin ödenmiş sermayesini 787 milyon TL'ye yükselten Quick Finans, sermaye piyasası aracı ihraç belgesiyle 350 milyon TL'ye kadar borçlanma aracı ihracı gerçekleştirecek. Açıklamada görüşlerine yer verilen Quick Finans Genel Müdürü Nihat Karadağ, borçlanma aracı ihracıyla yaratacakları kaynakların yatırımcılara değer kazandıracağını ve finansman erişimi konusunda piyasaların yaşadığı sıkıntılara hızlı ve acil çözüm getireceğini bildirdi. Karadağ, 'Finansman şirketlerinin en önemli özelliklerinden biri, finansmanın tabana yayılması ve geniş kesimlerin finansman kaynaklarına ulaşılabilirliğinin sağlanmasıdır. Güçlü sermaye yapımızın yanında borçlanma aracı ihracı ile de sermaye piyasalarından yaratacağımız kaynaklar, piyasalardaki güç ve potansiyelimizi daha da yükseltecek.' ifadelerini kullandı. - Kredilerin tamamı KOBİ'lere Nihat Karadağ, yeni nesil finansman şirketi olduklarını ve tarımdan otomotive, konuttan ticarete kadar geniş bir yelpazede finansman ürünleri sunduklarını vurguladı. Karadağ, 'Tüm kredi ürünlerini, Fatura Koruma Sigortası, Bina Tamamlama Sigortası gibi sigorta ürünleri ve Poliçe Prim Kredisi ile destekliyoruz. Kredi portföyünün tamamına yakını KOBİ'lere kullandırılan kredilerden oluşuyor. KOBİ'lerin tedarik, stok ve yatırımlarına yönelik ihtiyaçlarını karşılamaya devam edeceğiz.' açıklamasında bulundu.

Trendyol, Türkiye’nin üretim gücünü Körfez’e taşıyor Haber

Trendyol, Türkiye’nin üretim gücünü Körfez’e taşıyor

Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, Almanya pazarına girişinin birinci yılını kutluyor. Uluslararası büyüme planları doğrultusunda ilk yurt dışı ofisini Berlin’de açan e-ticaret platformu, bir yıl içerisinde, tamamı Türkiye’de üretilen ürünleriyle, Almanya’nın moda alanında en çok tercih edilen platformları arasında yer aldı. E-ticaret platformu, Almanya’da birinci yılını kutlarken, Körfez ülkelerinde de operasyonlarına başladığını duyurdu. 2023 CEV Avrupa Şampiyonası kapsamında, A Milli Kadın Voleybol Takımı’mızın Almanya ile karşılaşmasında Megastar Tarkan’ın da katılımıyla, Filenin Sultanları’nı tribünden desteklemek için Düsseldorf’ta basın mensupları ile bir araya gelen Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “Hep olduğu gibi, gelecek planlarımızın odağında yine, yerli üreticilerimizle birlikte, yerel üretimi artırmak ve ülkemizin sahip olduğu bu potansiyeli dünyaya açmak var. Körfez ülkelerinde operasyonlarımızı başlatmak için çalışmalarımızı hızlandırdık. Bu bölgede Türk ürünlerine büyük bir ilgi var. Teknoloji ve pazarlama gücümüzü kullanarak, bu ülkelerdeki ilginin Türk üreticileri ve markalarımızla çok daha etkin bir şekilde buluşmasını sağlayacağız. Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan ile başlayarak, bölgede e-ihracat operasyonlarımızı kurguladık. Bu iki ülkede geçtiğimiz hafta İngilizce web sitemizi ve uygulamalarımızı yayına aldık. Bu ay sonunda Arapça seçeneğini de ekleyerek bölgedeki müşteriler ile Türkiye'deki üretici ve satıcılarımızı buluşturmayı hedefliyoruz. Dubai’de bu kadar kısa sürede en popüler e-ticaret aplikasyonu sıralamasında birinci sıraya yerleştik. Arapçayı geliştirdikten sonra aynı başarıyı Suudi Arabistan’da da yakalayacağımızı düşünüyoruz” dedi. 4.5 milyon müşteriye ulaşmayı hedefliyor Dubai’de hiçbir pazarlama faaliyeti gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen, siteyi aktif etmelerinin ardından 5 gün içerisinde 2 bin 500’e yakın sipariş geldiğini anlatan Çetin, “Hedefimiz; Türkiye'den ihracat ile başlayan operasyonumuzun, Dubai'deki operasyon merkezimiz üzerinden devam ederek müşterilerimize sunduğumuz deneyimi geliştirmek. Türk üretici ve satıcılarının Trendyol aracılığıyla bu ülkelerde satış yapmalarını sağlayacağız. Bu bölgede 2024 yılında müşteri sayımızın 4.5 milyona ulaşmasını hedefliyoruz. Dubai’de uluslararası operasyonlarımız için açtığımız bir depomuz var. Bu depomuzu Körfez bölgesinin iade operasyonları için de kullanmayı hedefliyoruz. Körfez operasyonunun, yeni bir coğrafya, farklı bir kültür ve deneyimlerle bizleri çok heyecanlandırdığını söyleyebilirim” ifadelerini kullandı. Almanya’da 36 milyon adet ürün satışı Çetin, “Şirket olarak gelecek planlarımızın en başında her zaman Türkiye’nin üretim gücünü e-ihracat ile yurtdışındaki müşterilerle buluşturmak var. Geçtiğimiz yıl bunun ilk adımını atarak Almanya’da ilk yurt dışı ofisimizin açılışını gerçekleştirdik. Bugün 1 milyonun üzerinde müşteri Almanya’da Trendyol aracılığıyla 200’den fazla Türk markasından alışveriş yapıyor. Platformumuz aracılığıyla 350 binden fazla ürüne ulaşabiliyorlar. Yurt dışında 2021 yılından bu yana toplamda 1 milyonu aşkın müşteri platformumuz üzerinden 36 milyon adet ürün satın aldı. Yakın zamanda da Almanya Online Perakendeciler Birliği (BVOH) tarafından Avrupa’nın bir numaralı moda pazaryeri seçildik. Son 12 ay içerisinde, Trendyol uygulaması Almanya’da en çok indirilen uygulamalar arasına girdi” dedi. Yeni kategoriler Almanya ile buluşacak Çağlayan Çetin sözlerine şu şekilde devam etti: “Almanya’da müşterilerin en çok tercih ettiği özel marka koleksiyonlarımız olan Trendyol, Trendyol Man, Trendyol Modest ve Trendyol Curve tamamı Türkiye’de yerleşik 400’den fazla üretici tarafından üretiliyor. Bu üreticilerimiz doğrudan 30 bin kişiye istihdam sağlıyor. Almanya’da bu kadar tercih edilmemiz ülkemize sağladığımız ekonomik katkıyı artırmak açısından da çok kıymetli. Almanya’da yakında modanın yanı sıra güzellik, ev eşyaları ve takı kategorilerini de devreye alacağız. Daha çok Türk markasını e-ihracatla buluşturmaya hazırlanıyoruz”. Türk mühendislerinin hızına yetişemediler Türkiye’de çalışanların tamamının Türklerden oluştuğunu kaydeden Çetin, “Almanya’da ise 45 farklı ülkeden çalışan var. Orta Doğu’da da benzer şekilde olacağını öngörüyoruz. Bugün Almanya’da 200 mühendisimiz var. Buradaki teknoloji kapasitesi ve gücü de Türkiye ile aynı düzeyde olabilsin diye Türkiye’den 100 mühendisimizi Almanya operasyonlarımızda görevlendirdik. Orta Doğu’da ve Azerbaycan'da da tüm operasyonlarımızı şu anda Türkiye’den arkadaşlar geliştiriyorlar. Yurtdışı operasyonlarımız için farklı ülkelerden de mühendis istihdam etmeye başladıktan sonra, Türk mühendislerinin dünyanın en iyileri arasında yer aldığını rahatlıkla söyleyebilirim” diye konuştu. Azerbaycan’ın yüzde 10’u Trendyol müşterisi Mayıs ayında Azerbaycan pazarına girdiklerini hatırlatan Çetin, “Biz henüz Azerbaycan pazarına girmeden aslında ciddi bir talebin olduğunu, Azerbaycan’daki 800 bine yakın müşterimizin Trendyol uygulamasını telefonlarına indirdiğini biliyorduk. Trendyol’dan alışveriş yapmaya çalışıyorlardı fakat alışverişin yöntemi farklıydı. Trendyol’dan verdikleri siparişleri Türkiye’de bir noktada toplatıp, aracılarla Azerbaycan’a götürüyorlardı. Azerbaycan pazarına girmemiz ile birlikte tüm lojistik operasyonu Azerbaycanlı lojistik iş ortaklarımızla üstlenerek, oradaki müşterilerimizin siparişlerini kapılarına kadar teslim ediyoruz. Henüz tam anlamıyla pazarlama faaliyetlerine başlamadan dahi müşteri sayımızın orada da 1 milyonun üzerine çıktığını görüyoruz. Azerbaycan nüfusunun yaklaşık 10 milyon olduğunu düşündüğümüzde nüfusun yüzde 10’unun müşterimiz olduğunu görüyoruz. Ülkede ciddi potansiyel görüyoruz. Türkiye’ye ve Türk ürünlerine karşı çok büyük ilgi var” dedi. Yurt dışı siparişleri 5 günden daha kısa bir sürede müşteriye teslim ediliyor E-ihracatı tüm KOBİ’ler için kolaylaştıracaklarını aktaran Çetin, “Ülkemizin ekonomik hedeflerinde gittikçe artan öneme sahip olan e-ihracata ilgiyi arttırmak için hem lojistik hem de teknik altyapı açısından önemli adımlar attık. İstanbul Havalimanı yanındaki e-ihracat merkezi yatırımımızı gerçekleştirerek Avrupa lojistik ağını kurma çalışmalarımızı başlattık. Tamamı Türk mühendisleri tarafından geliştirilen uygulamamızla, Türkiye’deki satıcılarımızın Ankara’ya satış yapar gibi Berlin’e e-ihracat yapmalarını mümkün kıldık. Ekibimizdeki mühendis arkadaşlarımız tarafından geliştirilen sistem, satıcılarımızın e-ticaret süreçlerini yönettiği satıcı panelinde “ihracat merkezi” sekmesi altında yer alıyor. Satıcılarımızın sisteme yurt dışından gelen talepleri ve canlı stok bilgilerini girdikten sonra ihraç edilecek ürünlerini ihracat için gerekli evraklarla beraber e-ticaret platformunun deposuna ulaştırması gerekiyor. Bundan sonraki tüm süreçleri şirket olarak biz devralıyoruz. Ürünlerin ihracından kargoya verilerek son tüketiciye ulaştırılmasına kadar tüm süreç bizim üzerimizden yürüyor. Siparişler depoya ulaştıktan sonra 5 günden daha kısa bir sürede müşteriye ulaşmış oluyor” dedi. 136 ülkeye e-ihracat gerçekleştiriyoruz E-ihracat ile ilgili çalışmalarının Almanya’ya sınırlı olmadığını vurgulayan Çetin, “trendyol.com/de’nin yanı sıra İngilizce konuşulan ülkelerdeki müşterilerimize özel açtığımız trendyol.com/en sitesi üzerinden Türk üreticileri Avrupa'nın 27 ülkesiyle buluşturuyoruz. Ayrıca 95’e yakın global e-ticaret platformu aracılığıyla da yerli üreticileri farklı coğrafyalardaki müşterilerle buluşturuyoruz. Bugün Türkiye’de üretilen ürünler, Orta Doğu'dan Afrika’ya, çok geniş bir coğrafyada kullanıcılar tarafından tercih ediliyor. 2022 yılında 136 ülkeye e-ihracat yaptık. Her gittiğimiz ülkede bizden alışveriş yapan bir kişi mutlaka birkaç kere daha alışveriş yapıyor. Şu an dünya çapında, platformumuz aracılığıyla yerli üreticilerimizin ürettiği ürünleri kullanan 4 milyon müşteri bulunuyor. Perakende sektörünü desteklemek amacıyla Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ile işbirliği gerçekleştirdik. Bu işbirliği kapsamında, BMD üyesi olan Türk markalarını global pazarlara taşıyoruz” dedi. İGA’da 12 bin metrekarelik e-ihracat merkezi kuracak İhracatta müşterilere daha hızlı teslimat gerçekleştirebilmek için İstanbul Havalimanı yanındaki (IGA) e-ihracat merkezi yatırımlarını gerçekleştirdiklerini kaydeden Çetin, “Bu merkez ile Avrupa lojistik ağını kurma çalışmalarımızı başlattık. Bu yatırımımızı 36 milyon euroluk bedelle hayata geçireceğiz. Toplam 12 bin metrekarelik bir alan olacak. Merkezimiz günlük 150 bin adet ürün çıkış kapasitesine sahip. İGA projemizde temel atma aşamasındayız ve eş zamanlı tasarım çalışmalarını yapıyoruz. Bu operasyon merkezimizin uzun vadede e-ihracata büyük katkı sağlayacağına inanıyoruz. İstanbul Havalimanı’nda gümrüklü alandan direkt çıkış yapabilecek olmamız nedeniyle sipariş geldiği andan itibaren hazırlanma ve uçağa teslim arasındaki süreyi iyileştireceğiz. Müşterilerimize daha hızlı bir teslimat deneyimi yaşatacağız” şeklinde konuştu. Avrupa’nın en büyük e-ticaret operasyon merkezlerinden birisi Ankara’da açılacak Yakın bir zamanda Adana Aktarma Merkezi ve Trabzon Aktarma Merkezi yatırımlarını gerçekleştirdiklerini hatırlatan Çetin, sözlerine şöyle devam etti: “Her iki aktarma merkezi de bölgelerinin en büyüğü olma özelliğine sahipler. Bu sene açılışını yapacağımız Ankara’da bir de e-ticaret operasyon merkezi yatırımımız var. Sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın en büyük e-ticaret operasyon ve aktarma merkezlerinden birisi olacak. En modern teknolojilerle ile donatılacak tesiste 3.500 kişi istihdam edilecek. Filenin Sultanları’nın marşı Megastar Tarkan’dan Ana destekçilerinden biri oldukları Kadın A Milli Voleybol Takımı’nın da Avrupa Şampiyonası grup elemeleri için Almanya’da olduğunu belirten Çağlayan Çetin, Megastar Tarkan ile yaptıkları işbirliğine de değindi. Filenin Sultanları’na destek için Tarkan’ın “Öp” şarkısının sözlerini, milli takım marşı haline getirdiğini belirten Çetin, Tarkan ile uzun soluklu işbirliklerinden duydukları memnuniyeti de belirtti. Çetin spora şimdiye kadar verdikleri desteklerden de bahsederek “Türk sporunun gelişmesine ve sporcuların hayallerini gerçekleştirmelerine katkıda bulunmayı sorumluluğumuz olarak görüyoruz. Sporun gücünü ve birleştirici etkisini kullanarak ülkemizin spor kültürüne ve sporcularına destek olmak en büyük amaçlarımız arasında. Bu doğrultuda da Türk sporunu ve sporcularını bir bütün olarak görerek, sporun her branşına önem veriyoruz. Spora ilk desteğimizi 2021 yılında Futbol Milli Takımları'nın resmi sponsoru olarak verdik. A Milli Futbol Takımı'nın yanı sıra Kadın Milli Takımlar ve Erkek Milli Takımlarının da resmi sponsorluğunu üstlendik. Onu, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi'nin (TMOK) resmi sponsorluğu izledi. O dönemde Tokyo'da düzenlenen 32. Yaz Olimpiyatları'nda ülkemizi temsil eden, güreşte Taha Akgül ve Evin Demirhan, tekvandoda Nur Tatar, artistik cimnastikte Ferhat Arıcan ve boksta Busenaz Sürmeneli’nin bu önemli yolculuklarında yanlarında olduk” dedi. Geçtiğimiz yılda Voleybol Milli Takımları’mızın ana sponsorluğunu üstlendiklerini hatırlatan Çetin, desteklerinin Türkiye Voleybol Federasyonu tarafından kurulan ve Türkiye’de; 6-12 yaş arasındaki çocukları voleybol ile tanıştırmayı ve lisanslı sporcu sayısını artırmayı hedefleyen TVF Fabrika Voleybol Okulları’nı da kapsadığını ifade etti. Çetin şöyle devam etti “Bugün Türkiye’nin farklı yerlerindeki 30 okulumuzda 2 bin 411 öğrencimiz eğitim görüyor. Bu öğrencilerin 2.100’ü kız 311’i erkek. Bu oran bizce çok önemli. Türkiye her alanda büyük potansiyeller barındırıyor. Şirket olarak biz de bu gibi destekler ile bu potansiyelin ortaya çıkması için çalışıyoruz. Özellikle, genç yaşlardaki kız çocuklarının gelişimine de katkı sağlayarak, altyapılardan A takımlara ya da Milli takımlara kazandırılmasını hedefliyoruz. Bir gün Hakkari’deki kadın antrenörümüzün yetiştirdiği kız çocuklarımızın da bu şampiyonlarda yerini alması en büyük hayalimiz.” Anadolu kulüplerine de katkı sağlayacağız Yakın zamanda da hem Süper Lig'in hem de 1. Lig'in isim sponsoru olduklarını açıklayan Çağlayan Çetin sözlerini şöyle sonlandırdı: “TFF'nin de desteğiyle futbolumuzun ve Süper Lig’in marka değerini daha da yükselterek, kulüplerimizin ve ligimizin çok daha üst sıralara yükselmesini sağlamak. TFF ile imzaladığımız anlaşmanın 15 ilimizde 19 takımın mücadele edeceği 1. Lig’i de kapsaması bizleri ayrıca mutlu ediyor. 1. Lig’e sağlayacağımız destekle, özellikle Anadolu’daki kulüplerimiz için önemli bir katkı sağlayacağız. Trendyol Yemek olarak UNESCO Gastronomi şehri olan Gaziantep Futbol Kulübü’ne de destek vereceğiz. Bugün olduğu gibi bundan sonra da Türk sporunun gelişmesi için elimizden gelen her türlü çabayı göstereceğiz.”

QNB "Batı Avrupa ve Türkiye'nin En İyi Dijital KOBİ Bankası" seçildi Haber

QNB "Batı Avrupa ve Türkiye'nin En İyi Dijital KOBİ Bankası" seçildi

QNB Finansbank, Global Finance Dergisi tarafından bu yıl 24. kez düzenlenen ödül programında, dünyada önde gelen ve Türkiye'deki ilk 'platform bankacılığı' örneği olan 'Dijital Köprü' platformu ile Batı Avrupa Bölgesi ve Türkiye'nin KOBİ bankacılığında en iyi dijital bankası seçildi. QNB Finansbank açıklamasına göre, yayın, QNB Finansbank’ı 'müşterilerinin dijital ihtiyaçlarını en iyi anlayan ve bu alanda büyümelerine destek olan, doğru çözümler sunan banka' olarak tanımladı. Global Finance Dergisi tarafından, 150'den fazla ülke, 9 farklı bölgeden bankaların yer aldığı değerlendirmede, dergi editörleri, bağımsız araştırma kuruluşları, finansal kurum yöneticileri ve teknoloji uzmanlarının görüşleriyle en iyiler belirlendi. Ekonominin itici gücü olan KOBİ’lerin her türlü ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi ve proaktif çözümler sunan, müşteri deneyimini en üst düzeye çıkaran QNB Finansbank’ın sunduğu ürün ve hizmet yelpazesi bu yıl da iki ödüle layık görüldü. Açıklamada görüşlerine yer verilen QNB Finansbank Grup Tüzel Dijital Bankacılık Başkanı Okay Yıldırım, QNB Finansbank olarak dijital dönüşüm ve dijitalleşmedeki uzmanlıklarıyla hayata geçirdikleri Dijital Köprü platformu ile bugüne kadar yüzbinlerce KOBİ'nin dijital dönüşüm yolculuğunda yanlarında olduklarını ve uçtan uca dijitalleşme desteği verdiklerini aktardı. Yıldırım, 'İlk günden beri Dijital Köprü ile amacımız, KOBİ’lerin ihtiyaçlarını, yenilikçi çözümlerimizle tek bir platformda ve tek bir şifreyle karşılayabilmelerini sağlayacak bir 'Super App' oluşturmaktı. Bugün geldiğimiz noktada bünyesinde birleşen dijital bankacılık çözümleri ve firmaların diğer ihtiyaçlarını dijital olarak karşılayan 17 farklı çözümü ile dijital köprü, bankacılık, e-dönüşüm, e-ticaret, yönetimsel ve finansal çözümleri tek bir platformda toplayarak, Türkiye'nin ilk ve en geniş kapsamlı dijital KOBİ ekosistemi olarak öncü konumda çalışmalarına devam ediyor.' değerlendirmesinde bulundu. Hizmet verdiği 300 bine yakın firması bulunan Dijital Köprü ile QNB Finansbank müşterilerine en iyi dijital bankacılık ve dijital çözümleri sunma gayreti ile çalışmalara devam ettiklerini aktaran Yıldırım, 'Global Finance gibi sektörün en önemli yayınlarından biri tarafından Batı Avrupa Bölgesi ve Türkiye’nin ‘En İyi Dijital KOBİ Bankası’ olarak seçilmemiz çalışmalarımızın ve hedeflerimizin ne kadar doğru olduğunun bir göstergesi. Bu ödül, projemizin başarısını ve etkisini tanımakla kalmayıp aynı zamanda daha iyi hizmet vermek, var olan hizmetlerimizi en iyi seviyeye getirmek için hepimize ilham kaynağı oldu. Emeği geçen arkadaşlarımı da ayrıca kutluyorum.' ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.