Hava Durumu

#Koç Topluluğu

TOURISMJOURNAL - Koç Topluluğu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Koç Topluluğu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Setur, turizmde trendleri paylaştı Haber

Setur, turizmde trendleri paylaştı

Koç Topluluğu şirketlerinden Setur, temmuz, ağustos ve eylülde online kanallar seyahat trendlerini açıkladı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Setur, temmuz, ağustos ve eylülü kapsayan, turizmde seyahat trendlerini paylaştı. Setur.com.tr ve Setur mobil uygulamasını ziyaret eden tatil severin favori konaklama destinasyonları Kemer, Alanya ve Bodrum oldu. En fazla rezervasyon yurt içi oteller ve yurt dışı turlar için gerçekleşti. En fazla seyahat edenler, çocuklu aileler, çiftler ve yetişkin gruplar şeklinde sıralanırken, rezervasyon en çok 3 ve 4 gecelik konaklamalar için yapıldı. Yaz aylarının uzamasıyla birlikte eylül ayı tatil programlarının yoğun geçtiği 2023'te, Setur verilerine göre deniz, kum, güneş ve eğlence vadeden Ege ve Akdeniz rotaları en çok tercih edilen bölgeler oldu. Antalya, Bodrum ve Marmaris en fazla arama yapılan yerler olarak dikkati çekerken yurt içi turlarda ise masmavi denizleri, eşsiz doğa ve kadim kültürleri görme olanağı yaratan Likya, Butik Doğu Karadeniz Yaylaları Turu ve Butik Mardin Turu en çok tercih edilen turlar oldu. - Yükselen yıldız: Vizesiz Balkan turları Yurt dışında ise vizesiz olması, tarihi ve doğayı bir araya getirmesi nedeniyle 6 Ülke Balkan Turu (Üsküp, Ohrid, İşkodra, Trebinje, Saraybosna, Belgrad) ve Büyük Balkan Turu (Belgrad, Saraybosna, Mostar, Poçitel, Trebinje, Karadağ, Kotor, Budva, İşkodra, Ohrid, Üsküp) en çok tercih edilen yurt dışı turları oldu. Egzotik Phuket Turu da Balkan turlarının ardından ön plana çıktı. Yurt dışında en çok rezervasyon alan destinasyonlar ise mavinin tüm tonlarını içeren denizi ile Sharm El Sheikh, doğası, kültürü ve gece hayatıyla Amsterdam, kolay vize imkanı ve uygun fiyatları ile Rodos oldu. En çok arama yapılan turlar ise İtalya, Mısır ve Balkan turları olarak dikkati çekti. Satın alım trendlerinde ise tatil severlerin önemli bir bölümü, sunulan avantajlı tekliflere, fiyat-performans otellerine ve son dakika fırsatlarına büyük ilgi gösterdi. Pek çok özelliği uygun fiyatlara sunan Setur, tatil severlerin tercihlerini belirledi. Farklı ödeme seçenekleri ve kampanyalarla, misafirlerini hayallerindeki tatille buluşturan Setur, bu dönemde de ödeme kolaylığı sağlayan pek çok olanakla tatil severlerin tercihi oldu.

Koç Holding, Cumhuriyet değerlerini gelecek nesillere aktarıyor Haber

Koç Holding, Cumhuriyet değerlerini gelecek nesillere aktarıyor

Koç Holding'in 29 Ekim'e 100 gün kala başlattığı 'Cumhuriyet'in 100 Değeri Projesi'nde' geri sayım sürüyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Koç Holding tarafından Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılını kutlama hedefiyle başlatılan proje hız kesmeden devam ediyor. Cumhuriyet tarihi boyunca hatırlanacak ve gelecek nesillere aktarılacak çok fazla değer olduğuna dikkati çeken projede Koç Holding ve Koç Topluluğu markalarının sosyal medya hesapları üzerinden her gün bir değer paylaşılıyor. Proje, 29 Ekim'de yapılacak 100. paylaşım ile tamamlanacak. Açıklamada görüşlerine yer verilen Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Burçin Girit, Cumhuriyetin her dönemine tanıklık etmiş bir kurum olarak, Cumhuriyetin 100. yılını kutlamaya hazırlanırken iletişim çalışmalarını büyük bir özen ve heyecanla sürdürdüklerini belirterek, şunları kaydetti: 'Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün fikirlerini ve Cumhuriyetin değerlerini bir kez daha hatırlama, bu değerleri yeni nesillere aktarabilme vizyonuyla iletişim çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz. Bu kapsamda başlattığımız projemizde, 'Cumhuriyetimizin, 100 yıllık tarihinde kutlanacak çok şey var' diyerek, Cumhuriyet kazanımlarını birlikte hatırlıyoruz. Cumhuriyetin, eğitim, kalkınma, bilim, sanat ve kültür alanlarında gerçekleştirdiği atılımları, oluşturduğu köklü kurumları ve inkılapları aktarıyoruz. Cumhuriyet değerlerini öne çıkarırken çağı yakalama ve hatta aşma ülküsü ile ilerlendiğini gösteren hikayeleri paylaşma imkanı buluyoruz. Ülkemizin her köşesinden insanın bu değerli Cumhuriyet kazanımlarını hatırlama fırsatı bulabilmesi için önümüzdeki dönemde bu içerikleri yaygınlaştıracak çalışmaları da hayata geçireceğiz.' Milli kütüphanenin kurulmasından İstanbul Radyosu'nun yaptığı ilk yayına, onuncu yıl marşının bestelenmesinden Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk kadın muhtarı Gül Esin Hanım'ın hikayesine kadar 100 farklı değer, Koç Holding'in ve Koç Topluluğu markalarının sosyal medya hesapları üzerinden takip edilebiliyor.

Setur, turizmde 2023'ün ilk dokuz ayını değerlendirdi Haber

Setur, turizmde 2023'ün ilk dokuz ayını değerlendirdi

Markadan yapılan açıklamaya göre, müşteri memnuniyetinde üst üste 3. kez turizm sektörü birincisi olan Setur, 2023 yılı ilk 9 ay değerlendirmesini paylaştı. Yıl içinde yaşanan gelişmeler neticesinde rezervasyon akışlarında kısa süreli bir durgunluk dönemi yaşansa da sektörün kısa sürede toparlandığı belirtiliyor. Konaklama ve misafir sayısı açısından Temmuz-Ağustos aylarında istenilen oranlar yakalanırken, sıcak havaların ve süren talebin etkisiyle sezonun uzaması, doluluk oranlarına yansıyor. Yurt içi otellerde Akdeniz Bölgesi’nin doluluk oranlarında Ege Bölgesi’ni geçtiği belirtiliyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Setur Turizm Genel Müdür Yardımcısı Koray Küçükyılmaz, "Setur olarak pandemi sonrası süreç ile birlikte hızlı bir yapılanmaya giderek ürün stratejimizi genişlettik ve daha geniş kitlelere ulaştık. Müşteri deneyimini merkeze alarak operasyonel etkinliğin yanı sıra ürün yönetimi ve pazarlama stratejilerimizi dinamik yöneterek, seyahat trendlerini yakaladık, rekabetin yoğun olduğu turizm sektöründe pazar payımızı ve rekabet gücümüzü artırdık." ifadelerini kullandı. Yurt dışı misafir ve tur satışlarında yüzde 100’ün üzerinde artış Setur olarak kampanyalarla müşterilerine önemli avantajlar sunduklarını belirten Küçükyılmaz, şunları aktardı: "Pazardaki yeni trendleri ve rakip firmaları yakından takip ederek dönemsel kampanyalar, erken rezervasyon, son dakika fırsatları, oda başı indirimler, kupon indirimleri gibi avantajlı uygulamalarımız sayesinde pazarlama stratejimizi sürekli geliştiriyoruz. Başarılı performansımızı devam ettirdiğimiz 2023 yılına baktığımızda da yurt içi otel satışlarında geçen sene aynı döneme göre yüzde 20, cruise seyahati satışlarında yüzde 50, yurt dışına yönelik misafir sayısı ve tur sayılarında ise yüzde 100’ün üzerinde bir artış gördük. Hedefleri yakaladığımız yurt dışı tarafında 2024 yılı için pazardaki payımızı artırarak 2023 yılına göre misafir sayısı ve ciroda yüzde 100 büyüme hedefliyoruz." "2023 yılı hedeflerini tutturacağımızı düşünüyoruz" Otellerin lokasyonları ve sundukları konsepte göre fiyatlandığını belirten Küçükyılmaz, yüksek sezonda fiyatlar konsept ve yıldıza göre fiyatların kişi başına 1.000 TL’den 10 bin TL’ye kadar değiştiğini belirtti. Küçükyılmaz, erken rezervasyonların uygun maliyetlerde tatil açısından büyük fırsatlar yarattığını aktararak, "Sene başında deprem felaketi ve sonrasında seçim dönemleri gibi önemli süreçlerden geçtik. Tüm bu etkenleri göz önünde bulundurduğumuzda sektör olarak önemli bir performans sergiledik. Yurt dışı misafirlerimizin oranları da beklenilen düzeyde devam ediyor. Geçen sene 51 milyon ziyaretçi ile 46.3 milyar dolar turizm geliri elde edilmişti. Bu sene de hedef 60 milyon ziyaretçi ve 50 milyar dolar turizm geliri. İlk 9 ayda gördüğümüz rakamlar bu hedefin yakalanma ihtimalinin yüksek olduğunu gösteriyor. Öte yandan fiyatların yılda yıla değişim göstermesi, kişilerin tatillerini benzer zamanlarda değerlendirmeleri, popüler tatil destinasyonlara ilginin her geçen sene artması gibi faktörler erken rezervasyonun önemini artırıyor. Erken rezervasyonlara yönelik kampanyalar tüketici nezdinde karşılık buluyor ve bu kampanyalara ilgi büyük oluyor." açıklamasında bulundu. Yurt dışında tatilcilerin uğrak yeri Avrupa Setur değerlendirmesine göre yurt dışı turlar açısından salgın sonrası başlayan yükseliş artarak devam ediyor. Yurt dışı turlarda tatilcilerin gözdesi Avrupa olurken İtalya-Fransa-İspanya-Benelux Turları, en çok tercih edilen yurt içi-yurt dışı lokasyonlar ilk sırada yer alıyor. İkinci sırada Balkan Turları, üçüncü sırada Phuket-Bali-Japonya turlarını kapsayan Uzakdoğu ve dördüncü sırada Sharm El Sheikh-Hurgada-Dubai Turları’nı içeren Mısır-Ortadoğu bulunuyor. Son yıllarda artan cruise turizminde ise 2023 yılında en çok Yunan Adaları turları tercih ediliyor. Bir başka rağbet gören destinasyon ise Norveç Fiyortları.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.