Hava Durumu

#Konaklama

TOURISMJOURNAL - Konaklama haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Konaklama haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Otellerde Yılbaşı Coşkusu: 2025'e Konserlerle Merhaba   Haber

Otellerde Yılbaşı Coşkusu: 2025'e Konserlerle Merhaba  

2025 yılına özel kutlamalar için Antalya ve Kıbrıs’taki oteller, ünlü sanatçıların sahne alacağı 4 günlük etkinlikler düzenliyor. 2 kişi için 4 gecelik konaklama fiyatları 60 bin TL’den başlıyor. Bazı otellerde rezervasyonlar şimdiden doldu. 4 GÜNLÜK EĞLENCE PROGRAMI Bu sene yılbaşı kutlamaları, salıya denk gelen yılbaşı gecesi nedeniyle hafta sonunu da kapsayacak şekilde planlandı. 28 Aralık Cumartesi’den 1 Ocak Çarşamba’ya kadar sürecek programlarda, konserlerin yanı sıra yapay kar, lazer, havai fişek, dans, drone şovlar ve çekilişler gibi etkinlikler yer alıyor.  EN YOĞUN ADRES: ANTALYA Antalya’daki oteller, Belek, Kemer ve Lara-Kundu bölgelerinde yerli ve yabancı sanatçıların sahne alacağı yoğun konser programlarıyla dikkat çekiyor. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti de ünlü isimlerle misafirlerini ağırlayacak. Ayrıca Uludağ, Sapanca, Afyonkarahisar ve Sarıkamış gibi popüler tatil destinasyonları da kutlama planlarıyla öne çıkıyor. KİM NEREDE SAHNE ALACAK? Antalya: Belek’te Gökhan Tepe, Volkan Konak, Ebru Gündeş, İskender Paydaş, Işın Karaca ve Candan Erçetin; Kemer’de Sibel Can, Özcan Deniz, Ziynet Sali ve Ferhat Göçer; Lara'da Hakan Altun ve Sertab Erener sahne alacak.   Kuzey Kıbrıs: Kenan Doğulu, Derya Uluğ, Mustafa Sandal ve İrem Derici gibi sanatçılar performans sergileyecek.   Uludağ: Gülben Ergen ve Mahsun Kırmızıgül sahneye çıkacak.   Sarıkamış: Deniz Seki konseri kayak otellerinde şarkılarını seslendirecek. Ünlü sanatçıların sahne aldığı otellerin fiyatları da dikkat çekiyor. Belek’te 4 gecelik konaklama fiyatları 72 bin TL’den başlarken, Kemer’de 81 bin 300 TL’den başlıyor. Kıbrıs’ta Kenan Doğulu’nun sahne alacağı otelin fiyatı 151 bin 400 TL’den başlayarak 227 bin TL’ye kadar çıkıyor. Sapanca’daki otellerde ise fiyatlar 61 bin TL’den başlıyor. Bazı otellerde rezervasyonlar tamamen dolmuş durumda. Özellikle Kıbrıs’taki oteller ve kayak merkezlerinde yoğunluk yaşanıyor.  REKOR KENAN DOĞULU’DA Kıbrıs’ta sahne alacak Kenan Doğulu, 227 bin TL’ye kadar çıkan fiyatlarla yılbaşı programlarının en pahalı ismi oldu. Sarıkamış ve diğer bölgelerde de yüksek fiyatlar dikkat çekiyor.

Kasım Tatili Yurt İçi Turizm Pazarına Can Verdi Haber

Kasım Tatili Yurt İçi Turizm Pazarına Can Verdi

Kasım ayında okulların ara tatili, turizm sektörüne büyük katkı sağladı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, ara tatilin iç pazarda ciddi bir dinamizm yarattığını açıkladı. Kavaloğlu, "Kapanması gereken otellerin bir kısmı kapanmasını öteledi, turizmde olumlu etki yarattı" dedi. Eylül ve ekim ayını güçlü geçiren turizm sektörü, kasım ayında da ara tatilin etkisiyle hareketli bir dönem yaşadı. Kavaloğlu, ara tatil sayesinde hem otellerin sezonu uzattığını hem de turizme olumlu bir hava katıldığını ifade etti. "Yurt içi pazarın bu şekilde canlanması bizi çok mutlu ediyor ve geleceğe olumlu bakmamızı sağlıyor" diye ekledi. KAYAK ÖNCESİ GÜNEŞ TATİLİ YOĞUN İLGİ GÖRDÜ Ara tatilde ailelerin deniz, kum, güneş tatilini tercih ettiğini belirten Kavaloğlu, otellerin bu döneme özel düzenlemeler yaptığını vurguladı. Kavaloğlu, "Toplantı salonlarını öğrenciler için küçük çalışma odalarına dönüştürmüştük. Kamp yapan okullar oldu. Aileleriyle gelen çocuklarımız vardı. Tatilde çocukların hem ders çalışma hem dinlenip, eğlenip tatil yapma şansları oldu. Okullar kamp için, aileler de tatil için otelleri tercih etti. Okul aile birlikleriyle görüşerek, onların talepleri kapsamında otellerimizi düzenledik, bu potansiyel yarattı. Çocuklar hem tatil yaptı hem de motive oldu" dedi.

Alaçatı'da 5 Yıldızlı Denize Sıfır Otel Projesine Onay Haber

Alaçatı'da 5 Yıldızlı Denize Sıfır Otel Projesine Onay

İzmir'in popüler turizm beldesi Alaçatı, önemli bir yatırım haberiyle gündeme geldi. Kültür ve Turizm Bakanlığı, denize sıfır 72 bin metrekarelik iki parseli, Biroğlu İnşaat ve Mila Enerji ortaklığına tahsis etti. Bu tahsis ile şirketler, bölgeye 5 yıldızlı bir otel inşa etmeyi hedefliyor. Geçtiğimiz yıl, Kültür ve Turizm Bakanlığı, birçok şehirde kamuya ait arazilerin yatırımcılara tahsis edileceğini açıklamıştı. Bu projeler, Türkiye'nin turizm sektöründe büyümesini desteklemeyi amaçlıyor. 612 MİLYON TL'LİK DEV PROJE İzmir'in Alaçatı Mahallesi sınırlarında yer alan 3791 ada 1 parsel ve 3792 ada 1 parsel, 226 milyon TL karşılığında Biroğlu İnşaat ve Mila Enerji ortaklık girişimine 49 yıllığına tahsis edildi. Şirketler, bu büyük alanda 5 yıldızlı otel inşaatı için harekete geçti. Alaçatı'da yapılacak olan otel projesi için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan "ÇED Gerekli Değildir" kararı alındı. Bu karar, proje sürecini hızlandırarak inşaat için engel teşkil etmeden başlanmasına olanak tanıdı. Projede, 11 bin 369 metrekarelik bir alanda 249 odalı ve 650 yatak kapasitesine sahip bir otel inşa edilecek. Toplam yatırım bütçesi ise 612 milyon TL olarak belirlendi. Ancak, proje sahasının yer aldığı yüz binlik planda turizm alanı olarak belirlenen bu bölgede, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin itirazı vardı. Belediye, plan değişikliklerinin sosyal ve teknik altyapıyı olumsuz etkileyebileceğini ve yapı yoğunluğunu artıracağını öne sürmüştü. Biroğlu İnşaat ve Mila Enerji, kamu ihaleleriyle tanınan şirketler arasında yer alıyor. Yavuz Biroğlu’nun yönetim kurulunda bulunduğu Biroğlu İnşaat, son olarak deprem konutları inşaat ihalesini kazanarak dikkatleri üzerine çekmişti.

Martı Otel, Net Karını %214 Artırarak Yükselişe Geçti Haber

Martı Otel, Net Karını %214 Artırarak Yükselişe Geçti

Martı Otel İşletmeleri A.Ş., 2024 mali yılı özel hesap dönemi ilk 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla büyük bir artış göstererek satışlarını %86 oranında artırarak 905,4 milyon TL’ye, net karını ise %214 artışla 427,8 milyon TL’ye çıkardı. Bu güçlü performans, turizm sektöründeki büyümeyle birleşen Martı Otel’in başarılı operasyonel stratejilerinin bir sonucu olarak dikkat çekiyor.   KONAKLAMA SAYILARINDA ÖNEMLİ ARTIŞ 2024 yaz sezonu, özellikle Almanya, İngiltere ve Rusya gibi ana kaynak pazarlarından gelen turist sayısındaki artışla öne çıktı. Bu dönemde, ülkemizin turizm sektörü hem yoğun taleple karşılaştı hem de enflasyonist ortam ve Türk Lirası'nın döviz karşısındaki güçlü duruşu gibi maliyet baskılarına rağmen olumlu sonuçlar elde etti. Deniz turizminde ise artan liman bağlama talebi doğrultusunda fiyatlarda yükseliş eğilimi devam etti. Tüm bu etkenler, Martı Otel’in başarılarının temellerini oluşturdu.   GECELEME SAYISI VE CİRODA YÜKSELİŞ Yoğun geçen yaz sezonunun etkisiyle Martı Otel İşletmeleri’nin cirosu geçen yılın aynı dönemine göre Euro bazında %35 oranında artarken, aynı dönemde konaklama tesislerinde geceleme sayısında %22’lik bir artış yaşandı. Bu artışta, özellikle İngiltere ve Almanya'dan gelen turistlerin talebinin önemli bir rolü oldu. Ayrıca, çevrimiçi kanallar ve doğrudan satışlar, şirketin toplam satışlarının yaklaşık %50’sini oluşturdu ve bu oran, 2023 yılına göre ciddi bir artış gösterdi.   FİNANSAL PERFORMANS: CİRO VE KAR ARTIŞI Martı Otel, 2024 mali yılı özel hesap dönemi ilk altı ayında dikkat çekici bir finansal performans sergiledi. Şirketin cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre %86 artışla 905,4 milyon TL’ye yükseldi. Aynı dönemde şirketin FAVÖK (faiz, amortisman ve vergi öncesi karı) ise %160 artarak 151,5 milyon TL’den 394,4 milyon TL’ye ulaştı. Brüt karlılığı ise %31 artarak 354,2 milyon TL’ye çıktı. Esas faaliyet karı ise %146’lık bir artışla 204,1 milyon TL olarak gerçekleşti.  ŞİRKETİN ÖZKAYNAKLARI VE KAYNAK YAPISI Martı Otel İşletmeleri’nin konsolide özkaynakları, geçen yılın aynı dönemine göre %70 artış göstererek 11,1 milyar TL’ye yükseldi. Aynı dönemde, toplam kaynaklar ise %53 artarak 15,7 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin kısa vadeli borçlarında yaşanan azalma ve likidite oranındaki %105’lik artış da, finansal sağlığın güçlendiğini gösteriyor. Borç-özkaynak oranında ise %27 iyileşme sağlandı.   DURAN VARLIKLARDA VE MARİNA İŞLETMECİLİĞİNDE ARTIŞ Martı Otel’in konsolide duran varlıkları, 2024 yılının ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre %50 artarak 15,1 milyar TL’ye ulaştı. Şirket ayrıca marina işletmeciliğinde gözlemlenen talep artışının ve fiyatların bu talebe paralel olarak yükselmesinin devam edeceğini öngörüyor.   2025 SEZONU İÇİN BEKLENTİLER VE PLANLAR Martı Otel İşletmeleri A.Ş., 2025 sezonunda geceleme sayısında %15’ten fazla bir artış beklentisi taşıyor. Şirket, özellikle Almanya, İngiltere ve Polonya pazarlarında gözlemlenen talep artışının yanı sıra, Rus pazarında elde edilen ivmenin devam edeceğini öngörüyor. İç pazarda da erken rezervasyon dönemindeki canlılık, şirketin büyüme beklentilerini pekiştiriyor. Ayrıca, 2024 sezonuna yönelik yapılan renovasyonların ve artırılan doğrudan satışların fiyatlara olumlu yansıması bekleniyor.   Martı Otel, pazar çeşitliliğini artırmayı ve çevrimiçi kanallar ile doğrudan satışları daha da artırmayı hedefliyor. Şirket, marina işletmeciliğinde de talep artışının devam edeceği ve fiyatların bu artışa paralel şekilde yükseleceği öngörüsünde bulunuyor. Ayrıca, enflasyonun etkilerinin minimize edilmesi amacıyla satın alma planlamasına yönelik stratejiler geliştirilmesi planlanıyor.   Şirket, gelecekteki beklentilerini, mevcut verilere dayalı olarak açıkladı. Ayrıca, makroekonomik, finansal ve jeopolitik risklerin, gerçek performansı etkileyebileceği konusunda dikkatli bir yaklaşım sergilendiği görüldü.

Cappadocia Marriott: 60 Milyon Dolarlık Japon-Türk Turizm Yatırımı Haber

Cappadocia Marriott: 60 Milyon Dolarlık Japon-Türk Turizm Yatırımı

Kapadokya, Japon HIS Hotel Holdings (H.H.H) ve Dorak Holding iş birliğiyle 60 milyon dolarlık yatırım sonucunda 5 yıldızlı Cappadocia Marriott oteline kavuştu. 298 odalı, 467 yatak kapasiteli otel, bölgede nitelikli konaklama ihtiyacını karşılamak için yıl sonu gelmeden hizmete açıldı.   JAPONYA’DAN İLK DOĞRUDAN TURİZM YATIRIMI Dorak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Serdar Körükçü, bu ortaklıkla Türkiye’ye Japonya’dan ilk doğrudan turizm yatırımının yapıldığını belirtti. Körükçü, "Bu yıl 1 milyar dolar ciro bekliyoruz. 8 otelimizde yıl sonuna kadar 350 bin turist ağırlayacağız. 2018 yılında ortaklığı kurduk ve ‘Türkiye’ye yatırım yapar mısınız?’ dedik. 5 dakika düşündükten sonra ‘Evet yaparız’ cevabını verdiler. 15 dakikada el sıkıştık. 30 milyon dolar Japonlar, 30 milyon dolar da biz yatırdık ve Kapadokya 298 odalı ve 467 yataklı nitelikli konaklama açığını kapaktacak bir otele kavuştu. 2025 yılında dünyadan 400 bin turisti ağırlamayı bekliyoruz" dedi. Pamukkale’de de 60 milyon dolarlık yeni bir otel yatırımı planladıklarını duyurdu.   Dorak Holding, 2025’te dünya genelinden 400 bin turist ağırlamayı ve Japon turist sayısını yüzde 50 artırarak 200-250 bine çıkarmayı hedefliyor. Japon hava yolu şirketleri ANA ve JAL’ın da 2025’te Türkiye uçuşlarına başlayacak olması, bu hedefi destekleyecek.   "KAPADOKYA'NIN TURİZM POTANSİYELİNE GÜVENDİK" HIS CEO’su Tatsuya Nakamori, yatırımın hızla hayata geçmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "6 yıl önce bu bölgeye geldim. O zaman böyle bir otelin açılabileceğini bile hayal edemezdim. Şimdi ise gerçek oldu. Bizim yaptığımız yatırım, Japonya’dan direkt olarak gelen ilk turizm yatırımı" dedi. Nakamori, "Japonya’da bir atasözü var: ‘Vadi ne kadar derinse dağ o kadar büyük görünür’. Son 6 yılda bizim sektör etkilendi ama 2025 yılından umutluyum. İstanbul’a robot teknolojili bir otel açmayı planlıyoruz. Şu anda 47 otel işletiyoruz, Marriot 48’inci otelimiz oldu. Türkiye’ye ciddi bir turizm potansiyeli olduğu için yatırım yaptık. Yatırımımızın kârlılığını 12 yıl içinde almayı umuyoruz. Bu yıl 2.5 milyar dolar ciro yaptık. Yatırım yaparken Dorak firmasına, Kapadokya’nın turizm potansiyeline güvendik ve çok hızlı karar verdik" sözleriyle yatırımdan beklentilerini de paylaştı.  

Radisson Hotel Mersin Misafirlere Kapılarını Açtı Haber

Radisson Hotel Mersin Misafirlere Kapılarını Açtı

Radisson Otel Grubu, Türkiye'deki büyüme stratejileri çerçevesinde Radisson Hotel Mersin'i hizmete sundu. Şirketin açıklamasına göre, 95'ten fazla ülkede faaliyet gösteren uluslararası otel grubu, Türkiye'deki büyüme hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik adımlarını sürdürüyor. Radisson Otel Grubu, Mersin'in liman kenti bölgesine yeni bir otel ekleyerek Radisson Hotel Mersin'in kapılarını açtı. 2030 yılına kadar Türkiye'de 100 otele sahip olmayı hedefleyen grup, bu yeni adımla hedefine bir adım daha yaklaşmış oldu. Radisson Otel Grubu, Orta, Güney ve Doğu Avrupa ile Türkiye Kıdemli Bölge Başkanı Yılmaz Yıldırımlar, Radisson Hotel Mersin'in portföylerine büyük bir katkı sunduğunu belirterek, otelin açılışını kutlamak için büyük heyecan duyduklarını ifade etti. Yıldırımlar, "Bu yeni tesis, olağanüstü misafirperverlik sunma ve misafir deneyimini geliştirme konusundaki kararlılığımızın bir örneğidir. Zengin kültürel mirası ve dinamik iş ortamıyla Mersin, bu yeni girişim için mükemmel bir zemin oluşturuyor. Misafirlerimizi ağırlamayı ve dünya standartlarındaki hizmetlerimiz ve modern olanaklarımızla topluma katkıda bulunmayı, dört gözle bekliyoruz" dedi. Radisson Hotel Mersin Yatırımcısı Ecem Sevik ise, otelin açılışının kendileri için büyük bir gurur kaynağı olduğunu belirterek, konuklara unutulmaz bir deneyim sunmak için heyecan duyduklarını vurguladı. Sevik, amaçlarının özenli hizmet ve kişiselleştirilmiş dokunuşlarla misafir memnuniyetini sağlamak olduğunu belirterek, "Çarpıcı Akdeniz manzarası ve modern olanaklarımızla, her konaklamayı özel kılmak ve Mersin toplumunun değerli bir parçası olmak için sabırsızlanıyoruz" dedi.  Radisson Hotel Mersin, Çukurova Uluslararası Havalimanı'na yakın bir konumda 68 oda ve süit sunuyor. İskandinav tarzı dekorasyonla tasarlanan odalar, çay ve kahve imkanlarıyla birlikte sınırsız ücretsiz Wi-Fi sağlıyor. Daha lüks bir deneyim arayan misafirler için otelde geniş süitler, deniz manzaraları ve geliştirilmiş olanaklar bulunuyor. Misafirler, "Turkuaz" restoranda zengin kahvaltı büfesi ve çeşitli sıcak ve soğuk yemek seçenekleriyle keyifli bir yemek deneyimi yaşayabiliyor. Öğle ve akşam yemeklerinde ise uluslararası yemekler ve glütensiz, laktozsuz, şekersiz diyet alternatifleri sunuluyor. Radisson Hotel Mersin, toplantıdan atölye çalışmalarına, sosyal etkinliklerden düğünlere kadar pek çok farklı organizasyon için uygun büyüklükte beş toplantı odası sunuyor. Otelin 685 metrekarelik balo salonu, geniş ölçekli etkinlikler için esnek bir alan sağlıyor. Ayrıca, Spa ve sağlıklı yaşam merkezi, geleneksel Türk hamamı, yatıştırıcı ve gençleştirici masajlarla misafirlere rahatlama imkanı sunuyor.

Kent Konseyi: Konaklama Vergisinde Antalya'nın Payı Artmalı Haber

Kent Konseyi: Konaklama Vergisinde Antalya'nın Payı Artmalı

Antalya Kent Konseyi, Ekonomi ve Turizm Çalışma Grupları'nın başkanlığında, turizmci iş insanı Recep Yavuz’un moderatörlüğünde gerçekleştirilen toplantıda, konaklama vergisiyle ilgili çeşitli önerilerde bulundu. Konaklama vergisinin yerel yönetimlere aktarılması ve bu gelirlerin altyapı yatırımlarında kullanılmasına yönelik yapılan değerlendirmelerde, Antalya’nın önemli bir turizm merkezi olduğuna dikkat çekildi. Kent Konseyi tarafından yapılan açıklamaya göre, 2023 yılında Türkiye genelinde belediyeler, 56,6 milyon yabancı ve 52,8 milyon yerli turiste hizmet sundu. Antalya’ya ise aynı yıl toplam 29,3 milyon turist geldi ve 107,6 milyon geceleme yapıldı. Açıklamada, Antalya'nın yerel yönetimlerinin, şehir nüfusunun dışında turist nüfusunu da göz önünde bulundurarak daha fazla mali kaynağa ihtiyaç duyduğu vurgulandı. Antalya’daki belediyelerin, turistlerin yoğun olarak kullandığı hizmetlerin finansmanı için daha fazla kaynağa ihtiyaç duyduğu ifade edildi.   KONAKLAMA VERGİSİNİN YÜZDE 42’Sİ ANTALYA’YA VERİLMELİ Konaklama vergisi toplamının yüzde 42’sinin Antalya’ya aktarılmasının gerektiğini belirten Kent Konseyi, bu modelle Antalya’daki belediyelere 2023 yılında 2,87 milyar TL ilave gelir sağlanabileceğini belirtti. Konaklama vergisinin, büyükşehir ve ilçe belediyeleri arasında daha adil bir şekilde paylaşılması gerektiği de ifade edildi. Kent Konseyi'nin önerisine göre, konaklama vergisinin yüzde 30’u büyükşehir belediyesine, yüzde 70’i ise ilçe belediyelerine verilmesi öneriliyor. Bununla birlikte, elde edilen gelirin daha verimli bir şekilde kullanılabilmesi için yerel yönetimlerin ulaşım, su, kanalizasyon gibi altyapı hizmetleri ile çevre düzenlemelerine yatırım yapması gerektiği vurgulandı. Bu yatırımların uzun vadede turizm beldelerinin cazibesini artırarak ülke ekonomisine katkı sağlayacağına inanılıyor. Ayrıca, Antalya Kent Konseyi’nin açıklamasında, dünya genelindeki uygulamalara da değinildi. Örneğin, İspanya’nın Mayorka adasında 2017 yılında geceleme vergisi olarak 65 milyon Euro toplanmış ve bu gelirle 62 turizm ve tarım projesi gerçekleştirilmişti. Fransa, Hollanda, İsviçre ve Polonya gibi ülkelerde de konaklama vergisinin turistlerden alınan bir gelir kaynağı olduğu belirtildi. Antalya Kent Konseyi, konaklama vergisinin ödemesinin, oteller tarafından değil doğrudan konaklayan kişiler tarafından yapılması gerektiğini savundu. Öneriler arasında, "3 yıldız oteller için 1,5 Euro, 4 yıldızlı oteller için 2 Euro, 5 yıldızlı oteller için 3 Euro uygulanabilir. 16 yaşından küçükler vergi ödememeli. Broşür ve katalogların güncellenebilmesi için konaklama vergisi ödemesi yasallaştıktan bir yıl sonra devreye girmeli. Kış turizmini teşvik etmek ve desteklemek adına 1 Kasım- 31 Mart tarihlerinde yüzde 50 indirim uygulanmalı" ifadeleri yer aldı. Son olarak, toplanan vergi gelirinin, otelin bulunduğu şehir veya belde belediyesi ile Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında paylaşılması gerektiği belirtildi. Ayrıca, elde edilen gelirin kullanımına yönelik geniş katılımlı bir komisyon kurulması gerektiği ve bu gelirin bir kısmının bölgedeki ekolojik sosyal sorumluluk projelerinde kullanılacağı ifade edildi. Kruvaziyer gemi yolcuları için de kişi başı 2 Euro konaklama vergisi uygulanması önerildi.

Sherwood Oteller grubu, TURQUALITY® Programı'na Kabul Edildi Haber

Sherwood Oteller grubu, TURQUALITY® Programı'na Kabul Edildi

Sherwood Resorts and Hotels, Türkiye'nin en prestijli devlet destekli markalaşma programı olan TURQUALITY® Programı'na kabul edilerek, global arenada önemli bir başarıya imza attı. 2004 yılından itibaren Türk markalarının uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artırmayı hedefleyen bu program, markalara finansal ve stratejik destek sunarak dünya çapında tanınmalarını sağlıyor. Sherwood, kalite, kurumsallaşma ve markalaşma gibi zorlu kriterleri başarıyla yerine getirerek bu prestijli programa dahil olmayı başardı. 1991 yılından bu yana turizm ve konaklama sektöründe faaliyet gösteren Sherwood Resorts and Hotels, 7 otelden oluşan grubu ve 6400 yatak kapasitesiyle her yıl milyonlarca misafire hizmet veriyor. Kişiselleştirilmiş tatil anlayışının öncüsü olmasının yanı sıra resort turizmde önemli bir yere sahip olan marka, TURQUALITY® Programı’na kabul edilmesiyle birlikte dünya çapında daha fazla adından söz ettirecek.  Ceylan Holding bünyesinde, Sherwood markasıyla turizm başta olmak üzere, enerjiden tarıma, yazılımdan ulaşım sektörüne kadar geniş bir yatırım yelpazesine sahip. Kendi kaynaklarını üretme ve sürdürülebilirlik konusunda yaptığı yatırımlarla adından söz ettiren grup, başarılarını destekleyen devlet kurumlarına, bakanlıklara, çalışanlarına ve emeği geçen herkese teşekkür ederek, Türk markalarının küresel pazarda güçlenmesi adına çalışmalarına devam edeceklerini ifade etti. 

Nihal Duruk: "İnsanlar Artık Dingin Tatil Tercih Ediyor" Haber

Nihal Duruk: "İnsanlar Artık Dingin Tatil Tercih Ediyor"

Nihal Duruk, "Juju markası 2024 yılında yarattığımız yeni doğmuş bir marka ve bize sonsuz iyi gelen bir marka oldu" diyerek markanın çıkış noktası olan Juju kelimesinin asıl anlamının "şifalanmak, Batı Afrika kökenli bir inanç sistemi" demek olduğunu belirtti. "Juju ismini otelimize seçerken aslında bunun içini bir konseptle doldurarak seçtik. Juju Premier Palace'ın birçok tesisten kendini ayrıştırdığı yeni özellikleri var" açıklamasında bulundu. Özellikle pandemiden sonra tüm dünya insanlarında bazı ayrışmalar, farklılaşmalar gözlemlediklerini, tatil yapan insanların da bu anlamda yeni beklentilere girdiğini gördüklerini söyledi.  Zengin yiyecek-içeçek konseptleri ve eğlence konseptlerinde tüm otellerinin birbirine benzediğini belirten Duruk, “Biz de artık dedik ki, insanlar mutluluğu başka yerlerde de arıyorlar. Ben duygusunda arıyorlar, merkeze dönüyorlar. Bunun için de bir takım Doğu sporlarıyla yakından ilgilenmeye başladılar. Yoga, meditasyon, nefes terapileri, Sound Healing dediğimiz etkinlikleri otelimize getirdik” sözleriyle Juju’yu rakiplerinden ayıran noktaları anlattı. Profesyonel ekiplerce kurulan diğer markaları Desha Yoga Studio’dan da bahseden Duruk, stüdyonun Juju ile birleştirilmesi ile otelde konaklayan tüm misafirlerin konsept dahilinde bu etkinliklerden faydalanmalarını sağladıklarını belirtti. "Resort otelciliğe Antalya'da yeni bir bakış açısı kazandırmaya çalıştık. Juju’nun anlamı da şifalanmak olunca, bu hikayeyle karşılığını buldu" diyerek keyifli bir sene geçirdiklerini ifade etti. 2024 yılının beklentilerin üzerinde geçtiğini belirten Nihal Duruk, birçok kriz sonrası toparlanmaya çalışan bir endüstride yeni bir marka kurmanın heyecanı ve endişesini taşıdıklarını söyledi. "Kolay bir iş olmadı ama beklediğimizin ötesinde, çok hızlı karşılık buldu. Bütün partnerlerimizin desteğiyle çok kısa bir sürede Juju, ismini tüm dünyaya duyurdu. Tabii ki, Türkiye'deki enflasyonist ortamlarda fiyat artışlarında beklenen kararlılıklar olmadı ama biz yeni markamızla hedeflerimizin üstüne çıktık. Türkiye bugünkü şartlarını korumayı başarırsa daha iyi bir 2025 yılının geleceğini hayal ediyorum. Çünkü artık Türkiye'nin nereye oturması gerektiğini tüm operatörlerimiz, partnerlerimiz, misafirlerimiz algılama noktasındalar” diyerek 2025 yılının daha konforlu geçeceğini beklediklerini vurguladı.  

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.