Hava Durumu

#Kongre Turizmi

TOURISMJOURNAL - Kongre Turizmi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kongre Turizmi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Rekor Ziyaretçiyle İspanya Turizmde Altın Çağını Yaşıyor Haber

Rekor Ziyaretçiyle İspanya Turizmde Altın Çağını Yaşıyor

İspanya’nın turizm sektörü, sağlık krizinin etkilerinden tamamen kurtularak geleceğe umutla bakıyor. İspanyol Turizm Kurulu (Mesa de Turismo) verilerine göre, bu yıl İspanya’ya yaklaşık 95 milyon yabancı ziyaretçi gelerek turizmde rekor kırılacak. Bu doğrultuda turizm geliri 2 milyar Euro bandını aşacak. Avrupa’nın ve İspanya’nın başlıca tatil destinasyonlarından biri olan Barselona’da, Barselona Turizm Konsorsiyumu, şehri dönüştürmek için turizmi bir aracı olarak kullanmayı amaçlıyor. Barselona Turizm Konsorsiyumu Genel Müdürü Mateu Hernandez, Cuma günü Xinhua’ya yaptığı açıklamada, "COVID deneyimi travmatikti ve bize turizmi, şehirlerimizi dönüştürmek, yatırım çekmek, dünyaya açılmak, yurt dışındaki yeni projelere tanınma sağlarken kendi kimliğimizi ve kültürümüzü dünyaya tanıtmak için bir fırsat olarak kullanma şansımız olduğunu öğretti" ifadelerini kullandı. Hernandez’e göre, öncelikli hedef otelleri doldurmak için turistleri, geniş bir seçenek yelpazesi sunarak şehirlere çekmek olacak. Mesa de Turismo’ya göre, yabancı ziyaretçiler bu yıl İspanya’da geçen yıla göre yüzde 11 daha fazla harcama yaptı. Şehirler, gastronomi, sanat ve kültür, festivaller ile kongre ve konferanslar gibi alanlara odaklanarak daha fazla harcama yapan yabancı ziyaretçileri çekmeyi amaçlıyor. Bu hedefe ulaşmak için Hernandez, teknolojinin "esas" olduğunu söyledi. "Ziyaretçilerimize daha iyi bir deneyim sunmamıza olanak tanıyacak bir teknoloji platformuna 5 milyondan fazla euro yatırımı yapıyoruz" dedi. Kuruluş, önümüzdeki yılın başında Çinli ziyaretçilerin şehirdeki kalışlarını daha iyi geçirmelerine yardımcı olmak için WeChat mesajlaşma uygulaması için bir mini program geliştiriyor. Hernandez, "Turizm sektörünün, Kuzey Amerikalı ya da Avrupalı turistlerin davranış kalıplarından farklı olan Çinli seyahatçilerin tüketim ve davranış kalıplarını anlamalarına yardımcı oluyoruz, böylece Çinli ziyaretçilere yaşamak istedikleri deneyimi daha iyi şekilde sunabilmek için Çin’den öğreniyoruz" dedi. İspanya Turizm Kurulu (Turespaña) verilerine göre, bu yıl İspanya’ya gelen Çinli turistlerin seyahat başına ortalama harcaması 3 bin 123 Euro oldu. Bu rakam 2019’a kıyasla yüzde 25’lik bir artışı temsil ediyor.

Kongre turizminde 42 etkinlikle İstanbul başı çekti Haber

Kongre turizminde 42 etkinlikle İstanbul başı çekti

İstanbul, son yıllarda kongre turizmiyle de ön plana çıktı. Uluslararası toplantı sektöründe İstanbul’u temsil eden İstanbul Ticaret Odasının iştiraki İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB), pandemi sonrası çalışmalarını bu alanda daha da hızlandırdı. Kongre turizminde daha etkin bir rol oynamak isteyen ICVB; Turizm Bakanlığı, belediyeler ve turizm STK’ları ile işbirliği yaparak atağa geçti. Böylece İstanbul kongre turizmine verilen önemin meyveleri de kısa sürede alınmaya başladı. İTO Haber’den Begüm Biber’in haberine göre, dünyadaki tüm destinasyonlarda gerçekleşen kongrelerin istatistiğini tutan Uluslararası Kongre ve Toplantılar Birliği’nin (ICCA) raporuna göre İstanbul, 2021’de fiziki toplantılarda 1.234 şehir içinde 2019’a göre 32 sıra birden ilerleyerek 12. sıraya yükseldi. İstanbul; 2019 yılında 44’üncü, 2018 yılında 84’üncü, 2017’de ise 133’üncü sıradaydı. 2021’de Amsterdam, Roma, Stockholm gibi Avrupalı rakiplerini geride bırakmayı başaran İstanbul, bu yıl 42 uluslararası kongreye ev sahipliği yaptı. Yüksek gelirli ve nitelikli turist olarak değerlendirilen kongre ve toplantı turistleri, kişi başı ortalama 3 bin dolar harcama yaparak, kent ekonomisine katkı sağlıyor. ICVB’nin yaptığı çalışmalar sonucunda dünyaca ünlü turizm platformu TripAdvisor’da İstanbul’un görünürlüğü yüzde 301 arttı. Yeni nesil destinasyon yönetimi ve pazarlama modeli olan One İstanbul’da başlatılan sosyal medya kampanyası ve fotoğraf yarışmaları ile İstanbul’un 8 milyonun üzerinde etkileşim alması sağlandı. ICVB, uluslararası kongre turizmi fuarlarında da İstanbul destinasyonu olarak yer almaya başladı. 2021 ve 2022 yıllarında IBTM Barselona, ATM Dubai ve IMEX Frankfurt gibi uluslararası fuarlarda İstanbul’u temsil etti. Fuarlar, işbirliği görüşmeleri açısından verimli geçerken, eksikleri gözden geçirme fırsatı da sunuyor. İstanbul tanıtımı ve kongre kazanımlarının daha çok geliştirilmesi için fuar ziyaretçilerini ve hedef kitleyi etkileyecek ‘fuar içi etkinlik’ organizasyonlarının önemi, fuar katılımları ile daha iyi anlaşılıyor. ICVB, fuar idareleri ile işbirliği halinde pazarlama ve tanıtım çalışmalarını geliştirmeye devam ediyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.