Hava Durumu

#Kuzey Makedonya

TOURISMJOURNAL - Kuzey Makedonya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kuzey Makedonya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

2024’te Uluslararası Turizm Güçlü Şekilde Toparlanıyor Haber

2024’te Uluslararası Turizm Güçlü Şekilde Toparlanıyor

Birleşmiş Milletler Turizm Örgütü’nün (UN Tourism) son Turizm Barometresi’ne göre, 2024’ün ilk yedi ayında yaklaşık 790 milyon turist uluslararası seyahat gerçekleştirdi. Bu rakam, 2023’e göre daha fazla ve 2019’un yalnızca %4 altında. Veriler, yıla güçlü bir başlangıç yapıldığını ancak ikinci çeyrekte daha mütevazı bir büyüme yaşandığını gösteriyor. UN Tourism, uluslararası turizmde tam toparlanmanın 2024’te gerçekleşeceğini öngörüyor, ekonomik ve jeopolitik risklere rağmen bu güçlü talebin sürdüğünü belirtiyor. UN Tourism Genel Sekreteri Zurab Pololikashvili yaptığı açıklamada, “Uluslararası turizm, sektör tarihinin en büyük krizinden tam anlamıyla toparlanmaya doğru ilerliyor. Bu toparlanma, uluslararası seyahate olan güçlü talebi ve hava bağlantılarını artırma ile vize kısıtlamalarını hafifletmenin etkinliğini ortaya koyuyor. Aynı zamanda, turizmin topluluklar üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak sosyo-ekonomik faydaları, kapsayıcı ve sürdürülebilir politikalarla dengelemenin önemini gösteriyor,” dedi. Orta Doğu’nun Güçlü Toparlanma Performansı Uluslararası seyahatin toparlanmasında hava bağlantılarının artırılması ve vize kolaylıklarının etkisiyle, tüm bölgelerde güçlü bir yıl geçirildiği görülüyor. Özellikle Orta Doğu, 2024’ün ilk yedi ayında 2019 seviyelerinin %26 üzerine çıkarak göreceli olarak en güçlü toparlanan bölge oldu. Afrika, aynı dönemde 2019'a kıyasla %7 daha fazla turist ağırlarken, Avrupa ve Amerika kıtası sırasıyla %99 ve %97 oranında pandemi öncesi seviyelerine ulaştı. Asya ve Pasifik bölgesi ise 2019 turist sayısının %82’sine (yani düşüş) ulaşarak, Haziran ve Temmuz aylarında bu oranı %85 ve %86'ya çıkardı. 2024’ün ilk yarısında, dünyadaki 120 destinasyonun 67’si 2019 yılı turist sayılarını yakalamayı başardı. Ocak-Temmuz 2024 döneminde en güçlü performans gösteren ülkeler arasında Katar (7 artış ile), Arnavutluk (%93), El Salvador (%81), Suudi Arabistan (%73), Moldova (%50, Haziran'a kadar) ve Tanzanya (%49, Haziran'a kadar) yer aldı. Turizm Gelirleri ve Harcamaları Daha da Güçlü Uluslararası turizm gelirleriyle ilgili veriler, daha da güçlü sonuçlar ortaya koyuyor. 2024’ün ilk altı ayında, veri sağlayan 63 ülkenin 47’si pandemi öncesi gelir seviyelerine ulaştı ve birçok ülke, 2019’a kıyasla çift haneli büyüme kaydetti. 2024 yılının Haziran veya Temmuz ayına kadar olan dönemde en iyi performans gösteren ülkeler arasında gelirlerini iki katına çıkaran Arnavutluk (8 artış) ve Sırbistan (6 artış) yer aldı. Ayrıca Tacikistan (%85), Pakistan (%76), Karadağ (%70), Kuzey Makedonya (%60) ve Portekiz (%57) de güçlü büyüme bildirdi. Türkiye (%55) ve Kolombiya (%54) da önemli performans sergileyen ülkeler arasında yer aldı. Suudi Arabistan (%207) ve El Salvador (8), 2024’ün ilk çeyreğinde olağanüstü büyüme yaşayan ülkeler olarak dikkat çekti. Uluslararası turizm harcamaları verilerine göre, 2024’ün ilk yedi ayında büyük kaynak pazarlarından gelen turistlerin seyahate olan talebi güçlü kaldı. Amerika Birleşik Devletleri (%32), Almanya (%38) ve Birleşik Krallık (%40, Mart ayına kadar) gibi ülkelerde, 2019’a kıyasla önemli artışlar görüldü. Ayrıca Avustralya (%34), Kanada (%28) ve İtalya (%26), Haziran 2024'e kadar güçlü outbound harcamaları bildirdi. Hindistan’ın sınırlı verileri, 2024’ün ilk çeyreğinde yurt dışı harcamalarında %86'lık bir artış olduğunu ortaya koydu. 2023 için revize edilen veriler, uluslararası turizmden elde edilen ihracat gelirlerinin (turizm gelirleri ve yolcu taşımacılığı dahil) 1,8 trilyon ABD dolarına ulaştığını gösteriyor. Bu, pandemi öncesi döneme göre neredeyse aynı seviyede (-%1 reel anlamda). 2023 yılında turizm, doğrudan küresel GSYİH’ye 3,4 trilyon ABD doları ile pandemi öncesi seviyelerine ulaştı. Bu, küresel GSYİH'nin %3’üne eşdeğer. 2019’da turizmin küresel GSYİH'ye doğrudan katkısı %4’tü. 2024 İçin Olumlu Beklentiler, Ancak Zorluklar Devam Ediyor Birleşmiş Milletler Turizm Güven Endeksi, yılın geri kalanı için olumlu beklentileri işaret ediyor. 2024 yılının Eylül-Aralık dönemi için güven endeksi 120 puanda seyrediyor. Ancak Mayıs-Ağustos dönemi beklentilerinin altında (130 puan). Turizm uzmanlarının %47’si, 2024’ün son dört ayında sektörün daha iyi bir performans sergileyeceğini tahmin ederken, %41’i benzer bir performans öngörüyor ve ’i daha kötü bir performans bekliyor. Bu durum, güçlü geçen 2023 sonrasında turizm performansında kademeli bir normalleşmeyi yansıtıyor. Uzmanlar, turizm sektörünün şu anda karşı karşıya olduğu en büyük zorluklar arasında seyahat ve turizmdeki enflasyonu, özellikle yüksek ulaşım ve konaklama fiyatlarını vurguluyor. Ayrıca, küresel ekonomik durum, personel yetersizlikleri ve aşırı hava olayları da sektörün karşılaştığı diğer önemli sorunlar arasında yer alıyor.

Limak, Kuzey Makedonya’da alışveriş merkezi açtı Haber

Limak, Kuzey Makedonya’da alışveriş merkezi açtı

 Limak Şirketler Grubu tarafından Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’te inşa edilen alışveriş merkezi 'Diamond Mall'un açılışı gerçekleştirildi. Açılış törenine, Kuzey Makedonya Başbakanı Dimitar Kovaçevski, Birinci Başbakan Yardımcısı Artan Grubi, İçişleri Bakanı Oliver Spasovski, Maliye Bakanı Fatmir Besimi, Tarım, Ormancılık ve Su İşleri Bakanı Ljupço Nikolovski, Limak Şirketler Grubu Onursal Başkanı Nihat Özdemir, Türkiye’nin Üsküp Büyükelçisi Hasan Mehmet Sekizkök, ülkedeki Türk kurum ve kuruluşların temsilcileri, belediye başkanları ve çok sayıda davetli katıldı. Özdemir, burada yaptığı konuşmada, konut, otel, ofis ve alışveriş merkezinden oluşan ve Üsküp’ün kalbinde konumlanan 'Diamond of Skopje' projesinde önemli bir adım atmanın heyecanını yaşadıklarını söyledi. Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Bugün kapılarını ziyaretçilerine açan 48 bin metrekare büyüklüğündeki Diamond Mall sadece Üsküp’ün değil, ülkenin ve Balkanlar’ın ekonomisine canlılık katacak ve istihdama katkı sağlayacak. 150 uluslararası markadan oluşan alışveriş seçkisi, farklı mutfakları ve lezzetleri konuklarıyla buluşturacak olan gurme caddesi, Balkanlar’da ilk olma özelliğine sahip 3 bin 500 metrekarelik alana yayılan ve hayal gücünü eğitimle buluşturan çocuklara yönelik eğitim ve eğlence alanı olan Dream Zone ile Diamond Mall, alışveriş merkezinden öte bir yaşam alanı olacaktır. Bugün açılışını gerçekleştirdiğimiz bu alışveriş merkezi, proje büyüklüğü 350 milyon avroyu bulan ve çeşitli sektörlerden 1000 kişiye istihdam sağlayacak Diamond of Skopje projesinin eklenen son halkası.' Diamond of Skopje olarak adlandırdıkları proje hakkında bilgilendirmelerde bulunan Özdemir, Nisan 2021’de hizmete aldıkları 142 oda kapasiteli “Limak Hotel”, 772 rezidans ve 24 home-office’i bünyesinde barındıran kuleleriyle 'Diamond of Skopje' projesini 2024 yılının sonunda tamamen bitireceklerini kaydetti. Tarihi ve kültürel komşu olarak nitelendirdiği Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’te projeyi hayata geçirmeyi kendileri için büyük bir mutluluk ve gurur meselesi olarak nitelendiren Özdemir, 'Sadece 9 gün sonra Türkiye Cumhuriyeti'mizin 100. yılını hep birlikte kutlamaya hazırlanırken hedefimiz; Cumhurbaşkanı'mızın (Recep Tayyip Erdoğan) öncülüğünde gönül coğrafyamız Balkanlar’a Türk müteşebbislerini, tecrübesini ve deneyimini taşımaktır.' dedi. Özdemir, yatırımın hayata geçirilmesindeki desteklerinden ötürü katkı sunanlara da teşekkür etti. - 'Üsküp’te kent kültürüne zenginleştirici bir boyut getirmiştir' Büyükelçi Sekizkök de özellikle tarihi dokuya sahip Üsküp gibi bir kentte ve onun kalbi olan bu yerde büyük bir inşaat projesine girişmenin vizyon ve birikim istediğini vurguladı. 'Üsküp’ün Pırlantası' olarak nitelediği projenin kentlerin kaçınılmaz olan evrim sürecinde etkileyici bir biçimde vücut bulduğunu aktaran Sekizkök, 'Zamanın ruhuna uygun bir anlayış ile inşa edilmiştir. İsmine yakışır biçimde Üsküp’ün dokusuna çok güzel entegre olmuştur. Üsküp’e kazandırılan bu özel proje, çeşitli bileşenlerden oluşmaktadır. Bütünün tüm parçaları pek yakında tamamlanmış olacaktır. Bugün açılışını yaptığımız ‘Diamond Mall’ bir mücevher taşı misali zarafetiyle ve fark yaratan üslubuyla Üsküp’te kent kültürüne zenginleştirici bir boyut getirmiştir. Çağımızın kent planlayıcıları için de ilham kaynağı olacağından hiç şüphe duymuyorum.' ifadelerini kullandı. Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan ise projenin hayata geçirilmesi noktasında sağlamış oldukları katkılardan dolayı duyduğu memnuniyeti dile getirerek, 'Biz, Türkiye’de en büyük üçüncü bankayız. Ama şunu da memnuniyetle söylemek isterim ki, Kuzey Makedonya’da da dördüncü büyük banka durumuna geldik. Halkbank Kuzey Makedonya olarak büyüklüğümüz 1,5 milyar avroyu buldu. Öz kaynağımız 260 milyon avro ve ticari kredilerde de Kuzey Makedonya’nın en büyük ikinci bankası olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Biz, Kuzey Makedonya’nın geleceğine güveniyoruz ve Halkbank Kuzey Makedonya olarak buranın ekonomisini desteklemeye, iş yerlerini desteklemeye devam edeceğiz.' diye konuştu. Konuşmaların ardından kurdele kesimi gerçekleştirildi ve Kuzey Makedonya Başbakanı Kovaçevski ile davetliler alışveriş merkezini gezdi.

Anadolu Isuzu’dan Kuzey Makendonya’ya yeni araç sevkiyatı Haber

Anadolu Isuzu’dan Kuzey Makendonya’ya yeni araç sevkiyatı

Anadolu Isuzu, Shtip Belediyesi’ne teslimatı gerçekleşen Citiport 12m Dizel, Citibus AT, Novociti ve NOVO modellerle Kuzey Makedonya’daki hakimiyetini daha da pekiştirdi. Markadan yapılan açıklamaya göre, Türkiye’nin ticari araç markası Anadolu Isuzu, istikrarlı büyümesini yurt içi pazarlarda olduğu gibi ihracat pazarlarında da devam ettiriyor. Türkiye’nin midibüs ihracat şampiyonluğu unvanını 18 yıldır sürdüren Anadolu Isuzu, Kuzey Makedonya pazarındaki hakimiyetini yeni teslimatlarla sağlamlaştırdı. Anadolu Isuzu son olarak ağustos ayı içerisinde, 2019 yılından bu yana aktif olduğu Kuzey Makedonya’da Shtip Belediyesi’ne yeni araçların teslimatı yaptı. Kuzey Makedonya’ya Citiport 12m Dizel, Citibus AT, NovoCiti ve NOVO model araçlardan oluşan teslimatta; Shtip Belediye Başkanı Ivan Jordanov, Anadolu Isuzu Makedonya bayisi AUTOMAKEDONIJA yetkilileri, yerel halk ve basın mensuplarının katılımıyla bir tören düzenlendi. - Isuzu otobüs ve midibüsler yolcu taşımacılığına farklı boyut getiriyor Anadolu Isuzu’nun Çayırova’daki “akıllı fabrika” özelliklerine sahip modern tesislerinde ‘Terzi İşi İmalat’ usulü ve yüzde 70’lere varan yerlilik oranı ile ürettiği çevreci, konforlu ve modern midibüs ve otobüsler Avrupa ülkeleri başta olmak üzere dünyanın birçok modern kentinde başarıyla hizmet veriyor. Yolcu taşımacılığına farklı bir boyut getiren araçlar kurumların yatırım ve işletim maliyetlerini önemli ölçüde düşürmelerini sağlıyor. Isuzu’nun Novo, Novo Ultra, Citiport ve NovoCiti , Citiport, Citibus AT serisi araçları, dayanıklı ve yüksek performanslı motorları, gelişmiş konfor ve güvenlik özelliklerinin yanı sıra yüksek çeviklik ve manevra yetenekleri ile belediyeler ve ulaşım operatörleri tarafından tercih ediliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.