Hava Durumu

#Kuzey Marmara Otoyolu

TOURISMJOURNAL - Kuzey Marmara Otoyolu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kuzey Marmara Otoyolu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ankara-İstanbul Arası 80 Dakikaya İniyor Haber

Ankara-İstanbul Arası 80 Dakikaya İniyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Civil Ankara 2025 etkinliğinde gençlerle bir araya gelerek Türkiye’nin ulaştırma ve haberleşme yatırımları hakkında kapsamlı bir sunum yaptı. Etkinlikte, mega projelerden uluslararası ulaştırma koridorlarına kadar birçok konuda açıklamalarda bulunan Uraloğlu, özellikle Ankara-İstanbul arasına yapılacak süper hızlı tren projesinin detaylarını paylaştı. SÜPER HIZLI TRENLE 80 DAKİKADA İSTANBUL Bakan Uraloğlu, Ankara-İstanbul arasında planlanan yeni tren hattının 344 kilometre uzunluğunda ve saatte 350 kilometre hıza sahip olacağını belirtti. Proje tamamlandığında, iki şehir arasındaki seyahat süresinin 80 dakikaya ineceğini belirten Uraloğlu, "Milli maç 90 dakika, bizim Ankara-İstanbul seyahatimiz 80 dakika olacak" ifadelerini kullandı. ORTA KORİDOR VE KÜRESEL ULAŞIM AĞLARI Türkiye’nin uluslararası ulaştırma koridorlarının merkezinde bulunduğunu vurgulayan Uraloğlu, Orta Koridor’un önemine dikkat çekti. Çin’den çıkan yüklerin Orta Koridor üzerinden 18 günde Londra’ya ulaşabildiğini, buna karşın Süveyş Kanalı üzerinden giden yüklerin 35 günde, Ümit Burnu’ndan dolaşanların ise 45 günde gittiğini belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin Avrupa ile Asya arasında kritik bir bağlantı noktası olduğunu vurgulayan Uraloğlu, Zengezur Koridoru’nun devreye alınarak Türk dünyasına daha hızlı bir ulaşım imkanı sunulacağını söyledi. KALKINMA YOLU PROJESİ Ulaştırma yatırımlarının sadece ulaşımı değil, aynı zamanda sanayi ve ticareti de geliştirdiğini belirten Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesi’nin Basra Körfezi’nden Türkiye’ye ve Avrupa’ya yük taşımada kritik bir rol üstleneceğini ifade etti. Proje kapsamında 2 bin 100 kilometrelik bir güzergahın Türkiye’den geçeceğini belirten Bakan, bu yolun Avrupa ve Uzak Doğu arasındaki lojistik süreçleri hızlandıracağını söyledi. DEMİRYOLLARINDA BÜYÜK ATILIM Türkiye’nin demiryolu ağını 13 bin 919 kilometreye çıkardıklarını ifade eden Uraloğlu, 2 bin 251 kilometrelik yüksek hızlı tren hattı ile Türkiye’nin Avrupa’da altıncı, dünyada sekizinci büyük hızlı tren işletmecisi olduğunu belirtti. Devam eden demiryolu projeleri tamamlandığında, 48 saat içinde Türkiye’nin her noktasına trenle ulaşılabileceğini vurguladı. KARBON AYAK İZİNİ AZALTAN ULAŞIM HAMLELERİ Karayolu taşımacılığının karbon emisyonunu artırdığını belirten Uraloğlu, bu nedenle demiryolu yatırımlarına ağırlık verdiklerini ifade etti. "Karayolu taşımacılığında karbon emisyonu azaltmamız çok daha uzun zamana ihtiyaç duyuyor. Ama demiryollarında böyle değil. Elektrikli hatlarla beraber bunu daha pratik yapabiliyoruz. Türkiye'de karbon ayak izini hesaplayan ilk Bakanlık biziz" diye ekledi. 23 YILDA 290 MİLYAR DOLARLIK ULAŞTIRMA YATIRIMI Son 23 yılda ulaştırma alanına 290 milyar dolarlık yatırım yapıldığını belirten Bakan Uraloğlu, bölünmüş yol ağının 6 bin 101 kilometreden 29 bin 730 kilometreye çıktığını, otoyol uzunluğunun 3 bin 796 kilometreye ulaştığını ve köprü ile tünel projelerinin büyük oranda arttığını ifade etti. Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Zigana Tüneli gibi projelerin Türkiye’ye önemli kazanımlar sağladığını vurguladı. İSTANBUL HAVALİMANI DÜNYANIN ZİRVESİNDE Türkiye’nin havalimanı sayısını 26’dan 58’e çıkardıklarını belirten Uraloğlu, Türkiye’nin 175 ülke ile havacılık anlaşması olduğunu ve dünya genelinde en fazla noktaya uçan ülke konumunda bulunduğunu ifade etti. İstanbul Havalimanı’nın Avrupa’da ikinci, dünyada yedinci sırada yer aldığını, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ise Avrupa’da 11. sırada olduğunu söyledi. DENİZCİLİKTE BÜYÜME VE YENİ LİMAN PROJELERİ Türkiye’de aktif olarak 217 liman bulunduğunu belirten Uraloğlu, elleçlenen yük miktarının 531 milyon tona ulaştığını söyledi. Filyos Limanı’nın önemli bir lojistik merkez haline geldiğini, İzmir'de Yeni Foça Yat Limanı ve İstanbul'da Haliç Kompleksi gibi projelerin de hayata geçirildiğini ifade etti. İNTERNETTE BÜYÜK GELİŞİM Haberleşme alanında da büyük yatırımlar yapıldığını belirten Uraloğlu, geniş bant internetin 2002’de hiç yokken bugün 96 milyon aboneye ulaştığını kaydetti. Türksat 6A ile ilgili konuşan Uraloğlu, "Sivil ve askeri haberleşmede kendimizi daha güvende hissedeceğiz. Dünyadaki 11 uydu üreticisinden birisi olduk. Türksat 6A ilk test yayınını TRT World ile gerçekleştirdi. Herhangi bir problem yok" dedi. 5G internet için Galatasaray-AZ Alkmaar maçı sırasında ilk denemesinin yapılacağını söyleyen Uraloğlu, 2026 yılında ihalesinin yapılacağını aktardı. Ayrıca, 16 yaş altı çocukların sosyal medya erişimi düzenlemesinin yolda olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, ulaştırma ve haberleşme alanındaki yatırımlarla Türkiye’yi 2035, 2053 ve 2071 hedeflerine hazırladıklarını vurgulayarak, ülkenin kalkınma hamlesine katkı sunmaya devam edeceklerini belirtti.

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı Haber

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı

İSTANBUL (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin kazı çalışmalarının hızlandığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, projenin, karayollarında Tünel Açma Makinesi (TBM) kullanılan ilk proje olduğunu belirterek, "Makinemiz, İzmir YHT hattı T-1 Tüneli ve Avrasya tünelinden sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye'deki en büyük 3. TBM'dir. Proje tamamlandığında seyahat süresi 5 dakikaya inecek, yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz" dedi. 7 KİLOMETRELİK ÇİFT TÜP TÜNEL, BAĞLANTI YOLLARIYLA 8,2 KİLOMETREYE ULAŞACAK Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli çıkışından başlayıp Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) Uskumruköy Kavşağı’na bağlanacak olan Sarıyer-Kilyos Tüneli, 7 kilometrelik çift tüp tünel ve bağlantı yollarıyla toplam 8,2 kilometrelik bir güzergâha sahip olacak. Tünelin yüzde 62’si 13,65 metre çapındaki TBM ile, yüzde 38’i ise Yeni Avusturya Tünel Metodu (NATM) ile delme-patlatma yöntemiyle kazılacak. TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TBM’Sİ İŞ BAŞINDA Projenin en dikkat çekici unsurlarından biri, 13,65 metrelik çapıyla Türkiye'nin en büyük 3. TBM’sinin kullanılması oldu. 3 bin 250 ton ağırlığındaki dev makine, Çin’den Türkiye'ye 9 bin 291 deniz mili mesafe kat ederek 90 günde getirildi. 109 araçla taşınan makine, tünel içindeki 26 metre yüksekliğinde, 30 metre genişliğinde ve 75 metre uzunluğundaki özel bir mağarada monte edildi. Proje, mühendislik açısından önemli bir sembol niteliği taşıyor. Yapılan mağara yapısı, tünelcilik sektöründe Türkiye'nin bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük yeraltı yapısı olma özelliği taşıyor. İLERLEME YÜZDE 33’E ULAŞTI Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde kazı çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Bugüne kadar sağ tüpte 2 bin 511 metre, sol tüpte 2 bin 018 metre olmak üzere toplam 4 bin 529 metrelik ilerleme sağlandı. Bu, projenin yüzde 33’ünün tamamlandığı anlamına geliyor. Çalışmalarda, 850 kişilik bir ekip görev yapıyor. SEYAHAT SÜRESİ 5 DAKİKAYA DÜŞECEK Bakan Uraloğlu, tünel sayesinde seyahat süresinin 35 dakikadan 5 dakikaya ineceğini belirtti. Bu gelişmenin, İstanbul'un kuzey bölgesinde trafiği rahatlatmasının yanı sıra İstanbul Havalimanı, Sarıyer, Levent ve Maslak arasındaki bağlantıyı güçlendireceği ifade edildi. Ayrıca, Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya mahallelerinde yaşayan vatandaşların İstanbul’un merkezine ulaşımının kolaylaşacağı vurgulandı. YILLIK 2,1 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLANACAK Tünelin tamamlanmasıyla yıllık 2,1 milyar lira tasarruf hedefleniyor. Bunun 1,7 milyar lirası zamandan, 400 milyon lirası ise akaryakıttan sağlanacak. Projenin çevresel faydaları da göz ardı edilmeyecek boyutta. Seyahat süresindeki azalma ve araç trafiğinin azalması sayesinde, yıllık 32 bin ton karbon emisyonu azaltılarak çevreye katkı sağlanacak. TAMAMLANDIĞINDA ÜCRETSİZ HİZMET VERECEK Bakan Uraloğlu, tünelin tamamlanmasının ardından ücretsiz hizmet vereceğini açıkladı. Ayrıca, tünelin olası bir afet durumunda İstanbul’un tahliye yollarından biri olarak kullanılacağı belirtildi. Bu nedenle projenin, yalnızca ulaşımı hızlandırmakla kalmayıp, aynı zamanda İstanbul’un afet ve kriz yönetimi altyapısına da katkı sunacağı ifade edildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, "Bu tür büyük büyük projeler, sadece beton ve çelikten ibaret değildir. Bu projeler, aynı zamanda bir milletin azmi, çalışkanlığı ve geleceğe olan inancının da birer sembolüdür. İşte bugün burada, bu sembollerden biri daha olan Sarıyer Kilyos Tüneli'nde TBM kazısını başlatarak yeni bir eşiği daha atlıyoruz. Bu tünel, sadece iki noktayı bir araya getirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul'un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracaktır" diyerek, projede emeği geçen tüm mühendislere, işçilere ve yüklenici firmalara teşekkür etti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan 2025 Hamleleri Haber

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan 2025 Hamleleri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda yaptığı 2025 yılı bütçe sunumunda, Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına dair önemli projeler ve hedefleri açıkladı. YURT İÇİ UÇUŞ FREKANSINDA ARTIŞ Uraloğlu, iç hat uçuş noktalarının 2003’te 26 iken, 2024’te 58’e çıktığını, 2025’te ise yurt içi uçuş frekansının yüzde 10 artırılacağını belirtti. 50 ülkede 60 noktaya yapılan uluslararası uçuşlar, bugün 131 ülkede 347 noktaya ulaştı. Türkiye’nin hava yolu yolcu trafiği sıralamasında Avrupa’da 3’üncü, dünyada ise 7’nci sıraya yükseldiğini vurguladı. KARA YOLU YATIRIMLARI VE TRAFİK GÜVENLİĞİ Son 22 yılda, 479 kilometre köprü ve viyadük, 717 kilometre tünel inşa edilerek kara yolları daha güvenli hale getirildi. Bölünmüş yol ağı, 2028’de 31 bin 250 kilometreye çıkarılacak. Trafik kazalarındaki ölüm oranı, yüzde 77 oranında azaltıldı. Sarıyer-Kilyos Tüneli’nin tamamlanmasıyla ulaşım süresi 35 dakikadan 5 dakikaya düşecek. Kuzey Marmara Otoyolu, Orta Anadolu Otoyolu ile Ankara’ya bağlanacak. Ayrıca Akdeniz Sahil Yolu, Ankara-Kırıkkale-Delice ve Antalya-Alanya otoyolları gibi projelerle kara yolu ağı genişleyecek. HAVALİMANI YATIRIMLARI 2025’te yıllık 2,5 milyon yolcu kapasiteli Malatya Havalimanı Yeni Terminali tamamlanacak. Kapadokya, Siirt ve Trabzon havalimanlarının yenilenme projeleri hızla devam ederken, Yozgat ve Bayburt-Gümüşhane havalimanlarının 2026’da hizmete alınması hedefleniyor. DENİZCİLİKTE İLK 10 HEDEFİ Türk Sahipli Deniz Ticaret Filosunun 11’inci sıraya yükseldiğini ifade eden Uraloğlu, ilk 10 hedefi için yatırımların sürdüğünü kaydetti. Türk Boğazlarından elde edilen gelir yıllık 212 milyon dolara ulaştı. Türkiye, gemi inşasında tasarım, üretim ve geri dönüşüm süreçlerinde teknolojiye öncülük ediyor. DİJİTALLEŞMEDE YERLİ TEKNOLOJİLER Uçtan Uca Yerli ve Milli 5G Haberleşme Şebekesi Projesi kapsamında, 11 ilde 34 lokasyonda 5G testleri yapılıyor. Türkiye, e-devlet uygulamalarında Avrupa’yı geride bırakarak 10’uncu sırada yer aldı. Ayrıca, Türksat 6A ile uydu haberleşme kapasitesini artırmayı hedefliyor.

Kuzey Marmara Otoyolu, bayramda yeni rekora imza attı Haber

Kuzey Marmara Otoyolu, bayramda yeni rekora imza attı

İstanbul Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) Genel Müdürlüğü'nden yapılan açıklamaya göre, dünyanın en geniş 4 şeritli tünelleri ve 435 kilometrelik akıllı ulaşım ağı ile kara yolu seyahatlerine konfor ve güvenlik katan Kuzey Marmara Otoyolu, Ramazan Bayramı'nda da sürücülerin ilk tercihi oldu. 20-23 Nisan'da sürücülerin yoğun ilgisiyle birlikte bayramda 1 milyon 750 bin geçişle yeni bir rekora imza atan Kuzey Marmara Otoyolu, günlük ortalamada 2022'deki araç geçiş sayısının üzerine çıktı. Bir önceki bayrama göre araç geçiş sayısını yüzde 50 artırarak rekor tazeleyen Kuzey Marmara Otoyolu, bayram trafiğinin yükünü aldı. "En konforlu, en güvenilir ve en kolay ulaşımı sağlamak için çalışıyoruz" Açıklamada görüşlerine yer verilen KMO Genel Müdürü Aynur Uluğtekin, konforlu, güvenli ve kolay ulaşım için sürücülerin bu bayram tatilinde de Kuzey Marmara Otoyolu'nu tercih ettiğini belirtti. Uluğtekin, "KMO olarak özellikle şehirler arası trafiğin yoğun olduğu İstanbul, Kocaeli ve Sakarya illerini kapsayan 435 kilometre uzunluğundaki modern bir ulaşım koridoru sunuyoruz. Kullandığımız akıllı ulaşım sistemleri ile sürücülerimiz için en konforlu, en güvenilir ve en kolay ulaşımı sağlamak için çalışıyoruz. Bu Ramazan Bayramı'nda da ailelerini ziyaret etmek için memleketlerine ya da tatil için diğer illere giden sürücüler yoğun bir şekilde Kuzey Marmara Otoyolu'nu tercih ettiler. 20-23 Nisan tarihleri arasındaki 4 günlük bayram tatili döneminde 1 milyon 750 bin geçiş sayısıyla rekor seviyeye ulaştı." ifadelerini kullandı. "KMO olarak akıllı ulaşımda ilklere imza atmaya devam edeceğiz" Aynur Uluğtekin, geçen yılki bayram tatillerinde günlük araç geçiş sayısının bu yıl yüzde 50 artması ile 4 günde otoyol kullanıcılarının İstanbul, Kocaeli, Sakarya illerinde sevdiklerine ulaşmak için Kuzey Marmara Otoyolu'nu kullandığını bildirdi. Uluğtekin, şunları kaydetti: "Bu bayramda araç geçiş sayısında yüzde 50 artış göstererek toplamda 1 milyon 750 binden fazla geçiş ile rekor geçiş sayısına ulaştık. Yüksek teknoloji ile donatılan modern ulaşım altyapımız ile sürücülerimizin can güvenliğini ön planda tutarak Kuzey Marmara Otoyolu'nda seyahat eden kullanıcılarımıza konforlu ve kesintisiz bir ulaşım imkanı sunuyoruz. Elbette bu modern ulaşım koridoruna olan ilgi ve talep de gün geçtikçe artıyor. Sürücülerimizin en kısa sürede sevdiklerine kavuşması ve yolculuklarını güvenli bir biçimde gerçekleştirebilmesi için 690 kişilik uzman bir ekip ile 7/24 esasıyla çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde Kuzey Marmara Otoyolu'nda kullandığımız akıllı ulaşım sistemlerine yeni nesil teknolojileri eklemeye ve sürücülerimizin seyahatlerine ekstra konfor ile güvenlik katmayı sürdüreceğiz. Marmara Bölgesi ile diğer illerimiz arasındaki trafik yükünü hafifletirken, Türkiye'nin geleceğe bağlanan otoyolu KMO olarak akıllı ulaşımda ilklere imza atmaya devam edeceğiz."

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.