Hava Durumu

#Latin Amerika

TOURISMJOURNAL - Latin Amerika haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Latin Amerika haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Japonya’da görgü kuralları kitle turizminin kurbanı oluyor Haber

Japonya’da görgü kuralları kitle turizminin kurbanı oluyor

Kamusal alanlarda aşırı nezaket ve iyi davranış, yenin değer kaybetmesiyle birlikte giderek daha popüler bir destinasyon haline gelen Japonya'da kitle turizminin tali kurbanları haline geldi. Ancak bu yeni ziyaretçilerin büyük çoğunluğu kültürden ziyade alışverişle ilgileniyor. İspanya ve Latin Amerika'dan gelen gruplara ülke çapında eşlik eden Madridli fotoğrafçı ve tur rehberi Enrique Medina, “Son zamanlarda, kültür hakkında herhangi bir ön bilgiye sahip olmadan, körü körüne gelen ziyaretçilerin sayısı arttı,” diye yakınıyor. Yakın zamana kadar yabancı turistlerin Japonya'ya gitmeden önce genellikle biraz araştırma yaptıklarını belirten Medina, takımadalar boyunca parkları ve caddeleri soluk pembe bir renge bürüyen ve her yıl heyecanla beklenen kiraz çiçeklerini görmek için Nisan ayında gidenleri örnek gösteriyor. Ancak şu anki turist sloganı “daha az tapınak ve daha çok alışveriş; daha az suşi ve daha çok fast food” gibi görünüyor, diye ekliyor Medina, bu yıl euro ve dolar karşısında tarihi düşük seviyelere inen yenin devalüasyonuna atıfta bulunarak. Tur rehberleri, müşterilerine 200 yıldan uzun bir süre (17. ve 19. yüzyıllar arasında) dünyaya kapalı olan ve günlük alışverişleri Batı standartları için çok titiz olan karmaşık bir görgü kuralları tarafından yönetilen bir ülkenin sivil normlarını açıklamak için acı çekiyorlar. Turistler, Medina gibi rehberlerin Tokyo metrosundaki yolcuların davranışları hakkında yaptıkları açıklamaları hayretle dinliyor. Yolcular, biniş ve inişleri hızlandırmak ve kalkışlarda en ufak bir gecikmeyi önlemek için platformlarda düzenli ve sessiz sıralar halinde beklemektedir. Trafiğin yoğun olduğu saatler dışında vagonlar genellikle sakin yerlerdir ve cep telefonuyla konuşmama kuralına kesinlikle uyulur. Ancak turistler bindiğinde, bağırışları ve el kol hareketleriyle alanı işgal ederler. Pek çok Japon yolcu bu durumdan rahatsız olur, ancak karşı karşıya gelmekten kaçınmak üzere eğitildikleri için vagon değiştirmeyi tercih ederler. Bu sahne merkezi metro güzergahlarında tekrarlanıyor ve transit şirketler afişlerle farkındalık kampanyaları yürütüyor. Toei Transportation şirketi tarafından asılan bir afişte, bir vagonun içinde bağıran üç maymun, yanlarında okumaya çalışan bir tilki, korkmuş yavrusunu teselli eden bir kutup ayısı ve öfkeyle ellerini başının üzerine koyan bir sincap görülüyor. İngilizce'nin yanı sıra ülkedeki turistlerin iki ana milliyeti olan Çince ve Korece'ye de çevrilen posterde “Çevrenizi düşünün” ifadesi yer alıyor. İllüstrasyon, bir maymunun gözlerini, diğerinin ağzını ve sonuncusunun kulaklarını kapattığını gösteren ve geleneğe göre “kötülük görme, kötülük duyma, kötülük konuşma” anlamına gelen popüler bir resimsel özdeyiş olan Üç Bilge Maymun'a bir göndermedir. Toei Transportation sözcüsüne göre kampanyanın amacı “yolculara rahatlık sunmak ve uyum yaratmak”. EY Japan danışmanlık şirketi tarafından yapılan bir anket, kitle turizminin en kötü üç sonucunun kötü davranışların yanı sıra toplu taşıma araçlarında ve turistik mekanların bulunduğu mahallelerde aşırı kalabalık olduğunu ortaya koydu. Küçük boyutu ve çok sayıda geleneksel cazibe merkezi nedeniyle Kyoto, kitle turizminin ivmesinden en çok zarar gören şehirlerden biri. Geleneksel Gion bölgesinde, kameralar ve cep telefonlarıyla donanmış turist orduları geyşaları ve maiko adı verilen çıraklarını öylesine ısrarla kuşatıyor ki yerel medya “geyşa-paparazzi” lakabını taktı. Yerel yönetim Gion'un bazı girişlerini halka kapattı, Fotoğraf Çekmek Yasak tabelaları astı ve ihlalde bulunanlara 60 Avro para cezası uygulamaya başladı. Turizmin aşırılıklarıyla mücadele etmek için alınan en yaygın önlem, geçtiğimiz Mayıs ayında Tokyo'nun batısındaki Fujikawaguchiko kasabasında insanların Fuji Dağı'nın fotoğrafını çekmesini engellemek için devasa bir siyah muşamba yerleştirilmesiydi. Amaç, ikonik yanardağın taçlandırdığı Lawson's zincir mağazasının viral fotoğrafını çekmek için evlerin çatılarına tırmanan ya da trafiği aksatan ziyaretçileri caydırmaktı. Ağustos sonunda, bir tayfun uyarısının ardından, muşamba indirildi ve Fujikawaguchiko Belediye Başkanı yerel medyaya yaptığı açıklamada, yabancı turistlerin “görgü kurallarına uyulduğu takdirde bu tür önlemlerin gereksiz olduğunu anladıkları” için bir daha kaldırılmayacağını söyledi. Ancak bazı medya organları turistlerin bölgede benzer bir görüntünün elde edilebileceği başka bir mağaza keşfettiğini bildirdi. The Japan Times tarafından yayınlanan yeni bir araştırma, Asya ülkesinin 2023 yılında 25 milyon uluslararası gezgin alacağını, kişi başına 0,2 turist düştüğünü ve bu oranın kişi başına sırasıyla 1,5 ve 1,8 turist alan Fransa ve İspanya'ya kıyasla düşük olduğunu gösteriyor. Japonya on yılın sonuna kadar 60 milyon ziyaretçi almayı hedeflemektedir; bu da ziyaretçi sayısını kişi başına yaklaşık 0,5'e çıkaracaktır ki aynı araştırmaya göre bu rakam Avrupa standartlarına göre hala düşüktür. Altmışlı yaşlarında Kyoto'da çalışan bir taksi şoförü olan Teruo Nakanishi'ye göre kitle turizmi sadece merkezi bölgeleri etkiliyor ve kentin ekonomisini canlandırıyor. “Araba kullanmanın çok zor olduğu sokaklarda bile birçok otel ve konuk evi açıldı,” diyor ve büyük kültürel mirası nedeniyle İkinci Dünya Savaşı'ndaki Amerikan bombardımanından kurtulan şehrin antik düzenine atıfta bulunuyor. Kyoto'daki taksi şirketlerinin, nüfusun yaşlanmasıyla daha da ağırlaşan işgücü sıkıntısı nedeniyle 64 yaşına kadar olan insanlar için boş pozisyonlar ilan etmelerinden dolayı minnettar. Ortaya çıkmaya başlayan bir başka sonuç da, Kyoto ve diğer şehirlerdeki birçok otel ve işletmenin yemek ve temizlik hizmetleri için Filipinli ve Vietnamlı personele bağımlı olması nedeniyle, Japon toplumunun yabancı göçünü yavaş yavaş kabul etmesidir.

Prof. Dr. Aysun Bay, federasyon başkanlığına yeniden seçildi Haber

Prof. Dr. Aysun Bay, federasyon başkanlığına yeniden seçildi

Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Olağanüstü Genel Kurulunda Genel Başkanlığa Prof. Dr. Aysun Bay yeniden seçilerek güven tazeledi. Genel merkezi Ankara'da olan, Türkiye'de ve diğer ülkelerde temsilcilikleri bulunan Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Olağanüstü Genel Kurulu, federasyonun merkez adresinde geniş katılımla yapıldı. Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Olağanüstü Genel Kurulu divanında mevcut başkan Prof. Dr. Aysun Bay, yeniden oybirliği ile başkan adayı gösterildi. Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Olağanüstü Genel Kurul'da 600 delege oy kullanırken oyların tamamını alan Prof. Dr. Aysun Bay yeniden Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Genel Başkanlığı'na seçildi. Güven tazeleyerek göreve yeniden seçilen Prof. Dr. Aysun Bay, seçimde oy kullanan tüm delegelere teşekkür etti. Prof. Dr. Aysun Bay, "Dünya devletleri Ankara Büyükelçilikleri iş birliği ile Hükümetimizin destek ve katkılarıyla, Türkiye ile dünya devletleri arasında sağlık turizmine katkı sağlamak amacıyla yapmış olduğumuz çalışmalarımıza bundan sonraki süreçte de büyük bir kararlılıkla devam edeceğiz" dedi. Prof. Dr. Aysun Bay, önümüzdeki günlerde Arap ülkeleri, Avrupa ülkeleri, Afrika ülkeleri, Latin Amerika ülkeleri ve Orta Asya Türk devletleri Ankara Büyükelçilikleri iş birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin destek ve katkılarıyla, uluslararası sağlık turizmi konferanslarına başlayacaklarını söyledi. Türkiye'yi sağlık turizminde 'Marka' yapmak adına federasyon olarak çalışacaklarını belirten Prof. Dr. Bay, kendisini yeniden başkanlığa seçen üyelere teşekkür etti. Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Olağanüstü Genel Kurul'da Federasyonun üye olduğu üst kuruluşu Sanayi ve Ticaret Konfederasyonu'na (SANKON) üyeliğinin devam etmesine de oy birliğiyle karar verildi. Genel Kurulda 16 kişilik Yönetim ve Denetim Kurulu ve 50 kişiden oluşan Sağlık Turizmi Akademik Kurulu yeniden oluşturuldu. Prof. Dr. Aysun Bay kimdir? 1975 yılında Malatya'nın Pütürge ilçesinde doğan Aysun Bay, ilk ve orta öğrenimini Malatya'da tamamladıktan sonra lisans ve yüksek lisansını 1997 yılında Ankara Üniversitesi'nde tamamladı. 2017 yılından beri Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi, Tıbbi Biyokimya öğretim üyesi göreviyle birlikte Yüksek Öğretim Kurulu Kalite Kurulu Takım Başkanlığı görevini yürütmeye devam eden Prof. Dr. Aysun Bay, 2018 yılında Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı olarak atandı. Prof. Dr. Aysun Bay, 2018 tarihinde yeni kurulan Malatya Turgut Özal Üniversitesi'ne Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından rektör olarak atandı. Prof. Dr. Aysun Bay, ISI Indexine kayıtlı dergilerde yayınlanan 117, Uluslararası kongrelerde 34, ulusal kongrelerde 36, yurt içi dergilerde yayınlanan 30 olmak üzere toplam 300'e yakın yayını ve H Indexi: 30 bulunuyor. Birçok sivil toplum kuruluşunda engelliler ve kadın dernekleri kurucu başkanlığı ve Uluslararası Klinik Kimya Federasyonu Türkiye Halkla İlişkiler Sorumlusu olan Prof. Dr. Bay, Akreditasyon alanında Yüksek Öğretim ve Sağlık Bakanlığı'nda çeşitli kurullarda görev aldı. Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Genel Başkanı olan Prof. Dr. Bay'ın, Yaşamdan Sağlık İksirleri, Doğada Hayat Var ve Şifayı Tabiatta Aramak kitapları büyük beğeni topladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.