Hava Durumu

#Liderlik

TOURISMJOURNAL - Liderlik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Liderlik haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İstanbul Havalimanı liderliği Heathrow'a kaptırdı Haber

İstanbul Havalimanı liderliği Heathrow'a kaptırdı

Avrupa Uluslararası Havalimanları Konseyi ACI EUROPE, Ocak 2024 için hava trafiği raporunu bugün yayınladı. İstanbul Havalimanı uzun bir aradan sonra liderliği Heathrow Havalimanı'na devretti. Avrupa havalimanı ağındaki yolcu trafiği, geçen yılın aynı ayına kıyasla Ocak ayında %7 arttı. Bu büyüme, büyük ölçüde uluslararası yolcuların (%8) yerel yolculardan (%2) daha fazla olması nedeniyle gerçekleşti. Bu sonuçla, yolcu trafiği pandemi öncesi seviyelere çok yaklaşarak, sadece pandemi öncesi hacimlerin %3 altında kaldı (Ocak 2019). Uluslararası yolcu hacmi, ilk kez (%0) tam bir iyileşme sağlarken, yerel trafik Ocak 2019 seviyelerinin altında kaldı. ACI EUROPE Genel Direktörü Olivier Jankovec, "Ocak ayı genel olarak yolcu trafiğindeki toparlanmanın devam ettiğini gördü, geçen yıl daha fazla büyüme yaşandı ve uluslararası yolcu trafiği sonunda 5 yıl sonra pandemi öncesi seviyelere geri döndü. Genel olarak, talep, artan hava biletlerine rağmen dirençli kaldı, ancak büyüme dinamiği bazı pazarlarda yavaşladı veya durma noktasına geldi. Bu, zaten oldukça parçalı olan bir havalimanı pazarında daha fazla ayrışmayı artırıyor. Burada, jeopolitik ve yapısal havacılık piyasası değişiklikleri - özellikle de eğlence talebinin önceliği ve seçici Düşük Maliyetli Taşıyıcıların genişlemesi - trafik performansını hiç olmadığı kadar şekillendiriyor." yorumunda bulundu. Jankovec, "Gelecek aylara baktığımızda, makro ekonomik koşulların AB ve özellikle İngiltere'de iyileşmeye başlaması bekleniyor, enflasyonun düşmesi ve reel maaşların artmasıyla birlikte. Tüketici deneyimlerine ve eğlenceye öncelik vermesi, bu durumun hava seyahati talebinde sürekli bir büyümeyi desteklemesi gerekmektedir - başlıca zorluklar hala temel olarak arz baskıları ve yüksek hava biletleri ile jeopolitik kaynaklı olacaktır." dedi. ÜLKE PAZARLARI ARASINDAKİ PERFORMANS VARYASYONLARI AB+ pazarındaki havalimanları, Ocak ayında geçen yılın aynı ayına göre %8'lik bir yolcu büyüme dinamiği gösterdi. Slovenya (%29,8), Çek Cumhuriyeti (%28,9), Malta (%22,6), Polonya (,9) ve Macaristan (,6) gibi ülkelerdeki havalimanları etkileyici sonuçlar elde etti. Diğer yandan, İsveç (%-1,3) ve Hollanda (%-0,8) gibi ülkelerdeki havalimanlarında yolcu trafiğinde bir azalma yaşanırken, Romanya ve Letonya'daki (%1,3), Fransa, Portekiz ve Norveç'teki (%1,7) havalimanlarında büyüme sınırlı kaldı. Pandemi öncesi seviyelere kıyasla (Ocak 2019), AB+ pazarı %4 oranında geride kaldı ve havalimanları genellikle eğlence/zıyaret dostu talepleri pandemi öncesi hacimlerinin üzerine çıkardı: Malta (%27), Kıbrıs (%21,6), Polonya (%20,5), Hırvatistan (,9), Portekiz (,8), İspanya (,7) ve Yunanistan (,4). Bununla birlikte, Slovakya (%-38,8), İsveç (%-29,2), Slovenya (%-27,5), Finlandiya (%-24,2) ve Almanya (%-23,7) gibi ülkelerdeki havalimanları hala tam bir iyileşmenin çok uzağındaydı. Almanya (%-50,9), İsveç (%-41,6) ve Finlandiya'daki (%-31,5) yerel yolcu trafiğinin gerilemesi, genel performanslarının altında kalmasına katkıda bulundu, aynı şekilde Fransa (%-30,5) ve İngiltere'deki (%-21,6) havalimanlarında da aynı durum gözlemlendi. Bu, İspanya (,9), Portekiz (%7,3), Yunanistan (%6,9) ve İtalya'daki (%1,3) havalimanlarında yerel yolcu trafiğinin pandemi öncesi seviyelerin üzerine çıktığı şeklindeydi. Diğer Avrupa ülkelerindeki havalimanları, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre %3'lük bir yolcu trafiği artışı yaşadı. İlgi çekici performanslar, Arnavutluk (%51,2), Kuzey Makedonya (%47,1), Özbekistan (%46,1), Gürcistan (%37,4) ve Bosna-Hersek (%26,8) gibi ülkelerdeki havalimanlarından geldi. Türkiye'deki havalimanları (%3,8), yerel trafiğin çok daha düşük olmasına rağmen büyüme dinamiğini korurken, Ukrayna'daki havalimanları halen savaş nedeniyle tüm hava yolcu trafiğine kapalıydı ve İsrail'deki çatışmalar ülkenin havalimanlarını ciddi şekilde etkiledi (%-56,3). HAVALİMANLARI ARASINDAKİ PERFORMANS VARYASYONLARI Majör havalimanlarındaki (%40 milyonun üzerinde yolcu ağırlayan) yolcu trafiği Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre %8,3 arttı. Bu artışta, güçlü transatlantik talep, Çinli yolcuların kademeli dönüşü ve ağ havayolu şirketlerinin daha fazla kapasite eklemesi etkili oldu. Bu, Majör havalimanlarının Ocak 2019'a göre neredeyse tam bir iyileşme sağlamasına (%-1,4) neden oldu. Londra-Heathrow (%9,4), İstanbul (%6,4), Paris-CDG (%2,2), Madrid (%8,1) ve Roma-FCO'nun (%27,9) etkileyici büyümesi, Majör havalimanlarının performansını artırdı. Mega ve Büyük havalimanları arasında, Ocak ayındaki en yüksek artışlar Prag (%28,5), Varşova (%21,5), Alicante (%20,6) ve Malaga'dan (%20,1) geldi. Orta büyüklükteki havalimanları, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre ortalama %9,6 artış gösterdi. Bu, Ocak 2019'a kıyasla pandemi öncesi hacimlerin üzerinde olan tek segmentti (%5). Bu kategorideki en yüksek artışlar, genellikle AB+ olmayan pazarlardan geldi: Burgaz (5,5), Kutaisi (%77,7), Tiran (%51,2), Üsküp (%50,5), Semerkant (%46,1) ve Floransa (%32,5). Geçmiş aylarda olduğu gibi, daha büyük Düşük Maliyetli merkezler, pandemi öncesi seviyelere kıyasla (%2019 Ocak) daha iyi performans göstermeye devam etti: Memmingen (%72,3), Beauvais (%41,3), Bergamo (%29,5) ve Charleroi (%21,6). Küçük havalimanları, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre %0,7'lik bir yolcu trafiği azalması kaydetti ve pandemi öncesi seviyelerin (2019 Ocak) %31 altında kaldı. YÜK VE HAVA ARACI HAREKETLERİ Ocak ayında, Avrupa havalimanları ağındaki yük trafiği, geçen yılın aynı dönemine göre arttı. EU+ havalimanları artarken, diğer Avrupa ülkelerindeki havalimanları %24 artış gösterdi. Genel olarak, yük trafiği, pandemi öncesi (Ocak 2019) seviyelere kıyasla %8 oranında geride kaldı. Yük trafiğindeki en iyi performanslar, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre Madrid (%24,5), Londra-Heathrow (%20,5), Liège ve Milano-MXP (,8) ve Frankfurt (%8,9) havalimanlarından geldi. Hava aracı hareketleri, Ocak ayında Avrupa havalimanları ağındaki aynı döneme kıyasla %4 arttı ve pandemi öncesi seviyelerin (%2019 Ocak) altında kaldı. HAVALİMANI GRUPLARINA GÖRE VERİLER Ocak ayı boyunca, yılda 40 milyondan fazla yolcu ağırlayan havalimanları (Majörler), 25 ila 40 milyon yolcu ağırlayan havalimanları (Mega), 25 ila 10 milyon yolcu ağırlayan havalimanları (Büyük), 1 milyon ile 10 milyon yolcu ağırlayan havalimanları (Orta) ve 1000 ile 1 milyon yolcu ağırlayan havalimanları (Küçük), pandemi öncesi (Ocak 2019) seviyelere kıyasla yolcu trafiğinde ortalama değişiklikleri -1,4%, -1,8%, -9,2%, +5% ve -31% olarak raporladı. Yolcu trafiğindeki en yüksek artışlar (Ocak 2019'a göre) raporlanan havalimanları şunlardır: MAJÖRLER: İstanbul IST +,0, Madrid MAD +%9,2, Barselona BCN +%7,1, Roma FCO +%5,2, Londra LHR +%1,3. MEGA: Atina ATH +,0, İstanbul SAW +,3, Lizbon LIS +,2, Antalya AYT +%9,7, Palma de Mallorca PMI +%6. BÜYÜK: Sochi AER +%95, Malaga AGP +%32,5, Milano Bergamo BGY +%29,5, Catania CTA +%24,5, Alicante ALC +%22,1. ORTA: Semerkand SKD +%210,1, Tiran TIA +1,5, Kutaisi KUT +1,8, Almatı ALA +9,2, Astana NQZ +%95,0. KÜÇÜK: Kramfors KRF +4,4, Babimost IEG +9,7, Porto Santo PXO +%88,8, Sitia JSH +%87,5, Batum BUS +%82,7.

QUA Granite, yer kaplama sektöründe liderliği hedefliyor Haber

QUA Granite, yer kaplama sektöründe liderliği hedefliyor

 Aydın Söke Organize Sanayi Bölgesi'nde 798 bin 724 metrekare açık alan ve 170 bin 292 metrekare kapalı alan üzerine kurulu tesisleriyle, yer kaplama sektöründeki en yüksek katma değere sahip ürün grubuyla liderliği hedefleyen QUA Granite ihracatlarıyla dünya genelinde fark yaratıp, yurt içi bayi ağını güçlendirerek her köşede farklı hikâyeler yazmaya devam ediyor. QUA Granite açıklamasına göre, adımlarını hızlandırarak, her geçen gün daha büyük hedeflere ulaşma çabasını sürdüren QUA Granite, doğallık ve dayanıklılığın mükemmel uyumunu 81 ilde yaşatmasının yanı sıra, çevre dostu üretim anlayışıyla bu yıl da sektördeki liderliğini pekiştiriyor. QUA 2023 yılında sadece trendleri takip etmekle kalmayıp, aynı zamanda 500'ün üzerinde geniş ürün yelpazesiyle doğanın ihtişamını evlere taşıyan tasarımlarıyla sektöre yön verdi. Doğaya verdiği sözü tutmasının yanı sıra, 400'den fazla yerli ve yabancı müşterisiyle kaliteli ve güvenilir üretici olma sözünü tutan QUA 1500 çalışanıyla, daha güzel bir yarının hayalini kurmak adına kocaman bir ekiple yeni hedeflerine ilerliyor. Teknik granit ve sırlı granit (granit karo) üretmek üzere faaliyetlerini sürdüren QUA Granite Türkiye’nin sadece teknik granit üretimi yapan en büyük tesisine sahip olmasının yanı sıra açılan yeni açılan üretim hattıyla birlikte yıllık kapasitesini halihazırda 41 milyon metrekareye çıkartarak 2023 yılında Türkiye’nin en büyük teknik granit üreticisi haline geldi. Doğanın eşsiz kombinasyonunu barındıran ürünlerini, 94'ten fazla ülkeye ihracat yaparak dünya genelinde de etkisini artıran QUA, yurt içi bayi ağını da güçlendirerek 81 ile köklerini saldı. QUA Granite doğadan aldığı ilhamı sanata dönüştürerek Contemporary İstanbul’un ana partneri oldu ve geri dönüşüm için ayrılan taşlar, sanatçı Ömer Pekin’in yaratıcı ellerinde yeniden şekillenerek hayat buldu. QUA Pavilion tasarımcısı Ömer Pekin’in taş anıtlardan ilham alarak oluşturduğu eseri, estetik bir yaklaşım sunmanın yanı sıra, QUA’nın yolculuğundaki sürdürülebilirliğe de katkı sağlayan bir süreç yaşattı. 'Proses Atık Sularının yüzde 100 Kullanılması' projesi ile 2023 yılında Sürdürülebilir İş Ödülleri’nde finalde yer alan Qua Granite fabrika içerisinde kurduğu arıtma tesisleri ile üretimde kullanılan suyun tamamını arıtarak tekrar üretime kazandıran sektöründeki ilk ve tek firma oldu ve Fortune, Capital ve ISO 500’ün 2023 yılı listelerinde yer alarak Türkiye’nin en büyük şirketleri arasında aldı. QUA Granite Satış ve Pazarlama Direktörü Yasin Erdoğan, yeni yılda tüm illerdeki müşterilerin mağazalara ulaşacağını ifade etti. Doğanın güzelliklerini müşterilerin evlerine, iş yerlerine ve hayatına taşıyan ürünlerle, mekânlara estetik ve şıklık kattıklarını aktaran Erdoğan, şunları kaydetti: 'QUA Granite kalitesini daha geniş kitlelere ulaştırma misyonumuz doğrultusunda şu anda Türkiye’de 7 bölgeye yayılan 60’ın üzerinde yetkili satıcıyla hizmet verirken 5 kıtada, başta ABD ve AB ülkeleri olmak üzere 100’ün üzerinde ülkeye ihracat yapmaktan gurur duyuyoruz. Bayilerimiz, iş ortaklarımız, çalışanlarımız ve müşterilerimiz ile geleceğe el ele ve emin adımlarla yürürken, yeni yılda geçeceğimiz yeni yolların hayali ve heyecanıyla doluyuz.'

Hayat Finans, bankacılıkta zihinsel dönüşüme liderlik etmek istiyor Haber

Hayat Finans, bankacılıkta zihinsel dönüşüme liderlik etmek istiyor

Hayat Finans Genel Müdürü Murat Ertem, Türkiye’nin ilk dijital bankası olarak tıpkı dünyada olduğu gibi tamamen dijital süreçlerle, pürüzsüz bankacılık yapacaklarını belirterek, 'İhtiyacımız olan zihinsel dönüşümün Türkiye'deki liderliğini biz üstlenmek istiyoruz.' ifadesini kullandı. Hayat Finans'tan yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Ertem, Türkiye’nin BDDK’dan lisans alan ilk dijital bankası olarak müşterilerle buluşmuş olmalarından dolayı duyduğu memnuniyeti ifade etti. Türkiye’de tüketicilerin yüzde 92’sinin dijital bankacılık araçlarını kullanma konusunda son derece istekli olduğunu aktaran Ertem, ülkenin dijital okuryazarlığının gayet iyi durumda olduğunu ancak tüketicilerin neredeyse yarısının anlaşılmadıklarını ve ihtiyaçlarına özel çözüm üretilmediğini düşündüğünü aktardı. Türkiye’nin ilk dijital bankası olarak tıpkı dünyada olduğu gibi tamamen dijital süreçlerle, pürüzsüz bankacılık yapacaklarını bildiren Ertem, şunları kaydetti: 'İhtiyacımız olan zihinsel dönüşümün Türkiye’deki liderliğini biz üstlenmek istiyoruz. Bireysel müşterilerin yanı sıra tüzel müşterilerin de dijital dönüşümünü sağlayacağız. Birlikte kazanıp birlikte paylaşmak suretiyle, dijital banka olmanın avantajlarını tüm müşterilerimizle paylaşacağız. Deneyimli, işin uzmanı geniş bir ekip ile ülkemizde bu işin lokomotifi olup sonrasında global dijital banka olmayı hayal ediyoruz.' Ertem, 'Hayat Holding’in güçlü markaları sayesinde anneler, kadınlar, gençler, küçük esnafımız, KOBİ’ler, üreticilerimiz, perakende sektörü, e-ticaret ekosistemi hepsi yıllardır dirsek temasında iş birliği yaptığımız güçlü topluluklar ve paydaşlarımızdır. Çok geniş bir ekosisteme hitap ediyoruz.' ifadelerini kullandı. - 'Dijital ekonominin odağı müşteriyi anlamak' Murat Ertem, dijitalleşmenin sektörler arası geçişkenliği tetiklediği bir çağda, bankacılık alanındaki regülasyonların, finans ve teknoloji dünyasının entegre olmasını, yenilikçi yapıların ve iş modellerinin ortaya çıkmasını desteklediğini belirtti. Hızlı tüketim ve üretim sektörlerindeki lider firmalarıyla Hayat Holding'in, tüm sektörleri etkileyen bu geçişkenliği önemli bir fırsat olarak değerlendirdiği için Hayat Finans’ı kurduğunu vurgulayan Ertem, bu vizyondan aldıkları güçle, lider firmaların kendi ekosistemleriyle olan ilişkilerini dijitale taşıyacaklarını ifade etti. Ertem, müşterilerin ihtiyaçlarını anlamanın çok önemli olduğunu belirterek, şöyle devam etti: 'Bankaların sunduğu işlem yelpazesi konusunda müşterilerin soru işareti yok ancak müşteriler finansal konularda ufuklarının açılmasını istiyor. Bu işin doğru uzmanlıkla yapılması çok kıymetli. Burada da ciddi bir açık var ve bu açığı doğru finansal rehberlikle kapatabiliriz. Biz veriyi merkeze koyarak müşterilerimizin ne istediğini anlamak için çalışacağız. Bunu da hem bankacılık hem de finansal teknolojiler alanında deneyimli ve uzman bir ekiple yapacağız.' Ertem, özellikle ileri teknolojilerde yetkin insan kaynağı ile inovasyon becerilerini geliştireceklerini ve AR-GE’ye önemli bir pay ayıracaklarını aktardı. - 'KOBİ’lerin dijital yolculuklarını destekleyeceğiz' Hayat Finans Genel Müdürü Ertem, bankacılığın her alanında faaliyet göstermeyi hedeflediklerini belirterek, dijital bir banka olarak 'birlikte kazan, birlikte paylaş' prensibiyle üretimin ve reel sektörün sürdürülebilir büyümesi için çalışacaklarını vurguladı. Ticaret, sanayi ve ihracatın finansmana odaklanacaklarını bildiren Ertem, 'Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan KOBİ'lerimizin yüzde 69 gibi büyük bir çoğunluğu herhangi bir dijitalleşme stratejisine sahip değil. KOBİ’lerin dijital yolculuklarını desteklemek ve onlara can suyu olmak tüzel bankacılıktaki ana akslarımızdan birisi olacaktır. Esnafımızın iş hayatında kendini geliştirmesi için süreçlerini dijitalleştirmesini, Hayat Finans üzerinden hem bir dijital platformda hem de devasa bir dijital ekosistemde var olmasını sağlayacağız.' ifadelerini kullandı. - Hayat Finans, tüm işletmelere hızlı ve uygun finansman sağlamayı hedefliyor Verilen bilgiye göre, Türkiye’nin dijitale doğan ilk bankası olan Hayat Finans’ın faaliyete geçmesiyle birlikte Türkiye’de lisanslı dijital bankacılık dönemi resmen başlamış oldu. Hayat Finans sadece dijital kanallardan olmak üzere mobil, internet bankacılığı ve çağrı merkezi üzerinden hizmet veriyor. 85 yıllık bilgi birikimi ile Hayat Finans’ı kuran Hayat Holding dünyanın birçok noktasında son teknolojiye sahip üretim tesisleri ile Türkiye ekonomisine ve istihdama katkı sağlıyor. 7 milyar dolar aktif büyüklüğü ile 17 ülkede 49 Türk markasını dünya çapında milyonlarca tüketiciye ulaştıran Hayat Holding, 67 şirket ve 17 bini aşkın çalışanı ile faaliyetlerini sürdürüyor. Müşteriler Hayat Finans’a App Store’dan kolayca ulaşabilecekler, diğer uygulama mağazaları ise çok yakında hizmete açılacak. Öte yandan, 'Dijital Bankacılığa Bakış Araştırması' göre, Türkiye’de bireylerin bankacılık, bankalar ile ilişki ve dijital bankacılığa bakışları hakkında somut bulgular ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 57’si hayatı kolaylaştıran yeniliklere açık ancak mevcut bankaların taleplerini merkeze alarak bu yenilik ihtiyacını karşılamakta yeterli olmadığını düşünüyor. Tüketicilerin yüzde 92’si ise dijital bankacılığın hayatı hızlandırdığını ve işlemleri kolaylaştırdığını ifade ediyor. Hayat Finans şubesiz ve sadece dijital kanallardan hizmet veren bir banka olarak finansal imkanlara erişimin kolay ve daha az maliyetli olduğu bir iş modeli ortaya koyuyor. Bu model ile bireylerin yanı sıra Türkiye ekonomisine katkı sağlayan tüm işletmelere hızlı ve uygun finansman sağlamayı hedefliyor. Dijital banka olmanın avantajlarını katılım bankacılığı prensipleriyle bir araya getiren Hayat Finans “birlikte kazanıp birlikte paylaşmaya” teşvik eden sürdürülebilir yapısı ile paydaş ekonomisine de güçlü bir zemin hazırlıyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.