Hava Durumu

#Liposuction

TOURISMJOURNAL - Liposuction haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Liposuction haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İzmir, Sağlık Turizminde Yeni Stratejiler Konuşuldu Haber

İzmir, Sağlık Turizminde Yeni Stratejiler Konuşuldu

Bu yıl 19’uncusu gerçekleştirilen TTI İzmir Fuarı’nın kapıları açıldı. Fuarda, Sağlık Turizmi söyleşisinin konuğu olan İZFAŞ Sağlık Sponsoru Medicana International İzmir Hastanesi Genel Müdürü Dr. Öğretim Üyesi Remzi Karşı, İzmir’in sağlık turizmi için yeterli alt yapıya sahip olduğunun altını çizerek, "İzmir’deki tüm paydaşlar el ele vererek bir politika içerisine girilmeli. Bunun içinde devletin olması ve İzmir’in sağlık turizminde ön plana çıkaracak stratejilerin birlikte belirlenmesi gerekiyor. Bence hiçbir özel hastane sağlık turizminde bir diğeriyle yarışmaz ya da rakip değildir. Buna bütüncül bakılabildiği müddetçe doğru sonuçlara ulaşılabilir" diye konuştu. Türkiye’nin en büyük uluslararası turizm platformu olan TTI İzmir 2025- 19. Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi ziyarete açıldı. Dünyanın dört bir yanından sağlık profesyonellerinin bir araya geldiği fuarda sektörün önde gelen temsilcileri de TTI Stage sahnesinden değerlendirmelerde bulundu. TTI Stage’in en önemli söyleşi başlıklarından biri de, moderatörlüğünü Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği Genel Sekreteri Gökçe Başkaya’nın yaptığı ‘Sağlık Turizmi’ söyleşisi oldu. Söyleşide, Medicana International İzmir Hastanesi Genel Müdürü Dr. Öğretim Üyesi Remzi Karşı, İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yönetim Kurulu Üyesi Oğuz Özkardeş ve Eşrefpaşa Hastanesi Başhekim Yardımcısı Uzm. Dr. Filiz Dağ konuşmacı olarak yer aldı. Sağlıkta güçlü bir İzmir var İzmir’in tarihsel geçmişinin ve bugünkü güçlü alt yapısının sağlık turizminde marka şehir olmasına sağlayabileceğine dikkat çeken Dr. Öğretim Üyesi Remzi Karşı, "İzmir’in tarihsel geçmişiyle Asklepion’dan bugüne gelen tarihsel geçmişinin yanı sıra teknolojiyle, uluslararası akreditasyonla, iyi yetişmiş hekimlerle, çok donanımlı hastanelerle çok ciddi bir sağlık alt yapısına ulaştı. İzmir’in sağlık alt yapısıyla ilgili bir problem yok. Bizim burada konuşmamız gereken; sağlık turizminden yola çıkarak bu artılarını turizm için nasıl kullanacağımız. İzmir’in teknik olarak bir dar boğazı var. O da hava köprüsüyle bağlı olduğu destinasyonların yetersiz olması. İzmir, daha çok Kuzey Afrika, eski Balkan devletleri ve Türki cumhuriyetlerden yabancı hasta talebi alıyor. Bu destinasyonlardan uçuş sayılarının gün geçtikçe artması gerekiyor. İzmir’in turizmine değil sağlığına dönük çalışarak, yurtdışı uçuşları sezon dışında aktif tutmamız gerekiyor. Sağlık turizmi kapsamında obezite cerrahisi, liposuction, plastik cerrahi ve diş bölümlerine yabancı hasta geliyor. Onkolojisi çok güçlü, kalp cerrahisi çok güçlü, acil girişimlerinde, yoğun bakımlarında çok güçlü bir İzmir var. O zaman İzmir için düşünmemiz gereken şey; tüm şehir el ele vererek bir politika oluşturmak. Devletin liderliğinde, İzmir’i sağlık turizminde ön plana çıkaracak stratejileri birlikte belirleyip yürümemiz gerekiyor. Konuya bütüncül bakabildiğimiz müddetçe doğru sonuçlara ulaşırız" sözlerini kaydetti. Öte yandan Medicana International İzmir Hastanesi’nin sağlık turizminde hitap ettiği hasta gruplarına değinen Dr. Öğretim Üyesi Remzi Karşı, "Bu yıl içinde yaklaşık 20 bin sağlık turizmi hastası ağırladık. Bu hasta sayılarının artması bugünkü toplantının sonuçlarına bağlı. Açalım uçuşları, el ele verelim ve büyütelim diyoruz" dedi. 12 ay turizmin anahtarı Efes’te "Hastanın biletinin kesilmesinden hastaneye getirilmesine, refakatçisinin gezdirilmesine; hasta yakınlarının vakit geçirebilmeleri için özel bir programlar oluşturulmasına kadar sürecin her ayrıntısı düşünülmeli" diyen Dr. Öğretim Üyesi Remzi Karşı, sözlerine şöyle devam etti: "Alaçatı, Çeşme ve Foça son derece turistik yerlerimiz. Bunları çok iyi kullanmamız gerekiyor. Mesela sağlıklı yaşam için Urla, muhteşem bir yer. Burada sağlıklı yaşam kentleri kurulabilir. Çeşme ve Urla kışın gastronomisiyle yazın deniz turizmiyle son derece kıymetli. Ancak başka bir değer var ki; o da Efes. 12 ay boyunca Efes’in üzerinden sağlık turizmi planlaması yaptığımız zaman kentte yabancı hasta eksik olmaz." Dr. Öğretim Üyesi Remzi Karşı, istatistiksel olarak yabancı hastaların yüzde 46’sının sağlık turizmi, yüzde 54’ünün turistin sağlığı için hastanelere başvurduğunu ifade etti. Yabancı hastaya yönelik politikaların sağlık turizmi üzerine kurulması gerektiğini kaydeden Dr. Öğretim Üyesi Remzi Karşı, "Ben özel hastane olarak bir destinasyon açamam ama kamu yetkisiyle sizler açarsınız. Devlet anlaşması yapamam ama siz yaparsınız. Ben de teknolojimle, imkanlarımla hastayı sağaltabilirim. Bu bir bütüncül iş. Hep birlikte el ele verirsek İzmir başarır" diye konuştu. Sağlık kampüsü için çalışıyoruz Doğru yönetmeliklerle şehre doğru yatırımcıyı çekmek gerektiğini söyleyen Oğuz Özkardeşler, "Sağlık turizmi gittiği şehirlerde eğitim ve sağlık yatırımlarıyla iç içe gelişiyor. Sağlık yatırımı çektikçe sağlıkta görev alan profesyonelleri, İzmir’e transfer ettikçe üniversitelerinde geliştiğini göreceğiz. İzmir’in bu konuda potansiyeli iyi bir durumda, yeterki değerlendirelim. İzmir’de sağlık turizmi dediğimiz zaman bilinen güvenilir bir markayı ortaya koymak lazım. Bu imajın dijital platformlarda uluslararası fuarlarda güçlendirilmesi şart. Bunun için de hammaddeye ihtiyaç var. İkincisi de hasta teknik takibinin yapılıyor olması lazım" ifadelerini kullandı. Kentte sağlık kampüsünü hayata geçirmek istediklerini dile getiren Oğuz Özkardeşler, sözlerine şöyle devam etti: "Nasıl serbest bölgeler oluşturuluyorsa sağlık için de bir bölge oluşturulsa doğru yatırımcıları çeker ve sağlık konusunda dünyada daha rekabetçi konumuna geliriz. Sağlık turizminin özel bir bölgede bir araya gelmesi için çalışmalar yapıyoruz." Filiz Dağ ise Eşrefpaşa Hastanesi’nin Türkiye’deki ilk belediye hastanesi olduğunu vurgulayarak, "İzmir’e turist olarak gelenlerin sağlığını korumak gibi bir görevimiz var. Yeni binamız yapıldıktan sonra paydaşlarımızla omuz omuza yürümeye ve belediye ile hastaneler arasında köprü olmaya devam edeceğiz" dedi.

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor Haber

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor

Türk Dili ve Edebiyatı mezunu Osman Adanır, öğretmenliği bırakıp girişimcilik yapmaya karar verdi. 2009 yılında kurduğu Mezoklinik, bugün Türkiye’nin önde gelen medikal estetik şirketleri arasında yer alıyor. Küresel medikal estetik pazarı, teknolojik gelişmeler ve minimal invaziv yöntemlere olan talebin artışıyla büyüyor. 2023’te 15.5 milyar dolar büyüklüğe ulaşan bu sektörün, yıllık yüzde 10-12 oranında büyümeye devam edeceği öngörülüyor. Türkiye’de ise medikal estetik pazarı 450 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. Her yıl ülkeye sağlık turizmi kapsamında gelen 360 bin-400 bin hasta arasından yüzde 40’ı estetik işlemler yaptırıyor. ESTETİK TERCİHLERİ VE TRENDLER Uluslararası Estetik Plastik Cerrahlar Birliği (ISAPS) verilerine göre, en çok tercih edilen cerrahi işlemler liposuction, meme büyütme ve burun estetiği. Cerrahi olmayan uygulamalarda ise dolgu, cilt sıkılaştırma ve epilasyon öne çıkıyor. OSMAN ADANIR VE MEZOKLİNİK’İN YOLCULUĞU 1979 yılında Şanlıurfa’da doğan Osman Adanır, kalabalık bir ailede büyüdü ve ticaretle uğraşan babasının yanında edindiği tecrübelerle girişimciliğe adım attı. Üniversite eğitimini tamamladıktan sonra kısa süre öğretmenlik yapan Adanır, 2009 yılında kardeşiyle birlikte Mezoklinik’i kurarak medikal estetik sektörüne girdi. SEKTÖRE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR Adanır, şirketi kurdukları dönemde medikal estetik sektörünün henüz profesyonel bir yapıya kavuşmadığını belirtiyor. Geçmiş dönemde doktor dışı uygulamaların daha yaygın olduğunu, hem sektörü bilinçlendirmek hem de güven oluşturmak için yola çıktıklarını belirten Adanır, 15 yıl içinde sektörde 20 kat büyüme yaşandığını vurguluyor. GLOBAL DİSTRİBÜTÖRLÜKLER VE HEDEFLER Mezoklinik’in şu anda İngiltere, ABD ve İspanya gibi ülkelerden 7 farklı distribütörlüğü bulunuyor. Şirket, 25 saha temsilcisiyle doktorlara bire bir bilgilendirme yapıyor. Ayrıca, dermokozmetik ürünlerini son tüketicilere ulaştırmak için çevrim içi satış kanalları ve pazar yerlerinde de faaliyet gösteriyor. ONLINE SATIŞLARI ARTIRMA PLANI Şirketin online satışlarının toplam içinde yüzde 1’lik bir paya sahip olduğunu belirten Adanır, bu oranı yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyor. "Yatay büyüme yerine, yeni ürünlerle dikey büyümeye odaklanacağız" diyen Adanır, gelecekte şirketin hacmini daha da artırmayı planladıklarını ifade ediyor. Ekonomik koşullar nedeniyle karlılıkta düşüş yaşadıklarını belirten Adanır, satış adetlerinde bir azalma olmadığını, müşterilere ödeme kolaylığı sunarak, süreçleri sürdürülebilir hale getirdiklerini ekledi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.