Hava Durumu

#Lufthansa

TOURISMJOURNAL - Lufthansa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Lufthansa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

SunExpress'ten Türk Havacılığında Güney Afrika Açılımı Haber

SunExpress'ten Türk Havacılığında Güney Afrika Açılımı

Antalya merkezli SunExpress Havayolları, Türk turizminin önde gelen taşıyıcılarından biri olarak, kış sezonunda Güney Afrika Havayolları (SAA) ile yaptığı anlaşma kapsamında 4 adet Boeing 737-800 tipi yolcu uçağını kiraladı. Bu uçaklar, Nisan 2025’e kadar görev yapacak ve Johannesburg merkezli olarak faaliyet gösterecek. SunExpress, bu operasyon için 48 pilot, 100 kabin memuru ve 6 teknisyeni Güney Afrika'ya gönderiyor. Havacılık sektöründe "wet lease" olarak bilinen ekipli uçak kiralama giderek popülerleşiyor. Bu yöntemin yalnızca uçak kiralanan versiyonuna ise "dry lease" adı veriliyor. Özellikle dönemsel yoğunluğa sahip havayolları, bu yöntemle hem filolarını hem de personellerini verimli bir şekilde değerlendiriyor. DÖRT UÇAK, NİSANA KADAR GÖREV YAPACAK Bu yıl, Güney Afrika'ya uçak kiralayan ilk Türk şirketi olan SunExpress, geçen yıl başladığı bu operasyonu genişleterek, SAA’ya 4 uçak kiralama kararı aldı. Ayrıca, AJet ile yapılan anlaşma çerçevesinde, 9 uçak daha ekipleriyle birlikte Nisan ayına kadar kiralandı. Johannesburg’a yapılacak uçuşların planlamasında, Antalya Havalimanı'ndan Nairobi üzerinden 9,5 saat sürecek aktarmalı bir rota belirlendi. Uçaklar, Nairobi'de 17 ton, Johannesburg’da ise 14 ton yakıt ikmali yaparak uçuşlarını tamamlıyor. GÖNÜLLÜLÜK ESAS ALINIYOR Personel, Güney Afrika’daki görevlere gönüllülük esasına göre katılıyor. Görev süresi iki ay ile altı ay arasında değişiklik gösteriyor. Kabin ekiplerinde, her uçuşta SunExpress ve SAA’den birer ikili görev alıyor. Bakım ve teknik destek ise SunExpress teknik ekibinin yanı sıra Güney Afrika merkezli ekipler tarafından yürütülüyor. SunExpress Uçuş İşletme Başkanı Kaptan Pilot Boğaç Yoldaş, bu operasyonun Türkiye için bir ilk olduğunu vurguladı. Yoldaş, "Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyoruz. Geçen yıl 2 uçakla başladık. Güney Afrika’ya bu yıl 4 uçak gönderiyoruz. SAA çok köklü bir şirket. Birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var" dedi. SAA Operasyonlarından sorumlu Kaptan Pilot Özkan Uysal ise, operasyonların ciddi risk analizleri ve kapsamlı eğitimlerden sonra planlandığını belirtti. Uçaklar, görev öncesinde 10 gün boyunca teknik inceleme ve bakımdan geçiriliyor. SunExpress Teknik Ekibi’nden Mehmet Çetin, "Tüm planlı bakımlar önceden yapılıyor. Uçak 10 gün boyunca hazırlanıyor. Amacımız sorunsuz bir Güney Afrika operasyonu yapabilmek" dedi.

Yılbaşı Tatilinde Uçuş Rezervasyonları Yüzde 15 Arttı Haber

Yılbaşı Tatilinde Uçuş Rezervasyonları Yüzde 15 Arttı

Biletbayisi.com’un açıkladığı verilere göre, yılbaşı tatili döneminde uçuş rezervasyonlarında geçen yıla göre yüzde 15 artış kaydedildi. Hem yurt içi hem de yurt dışı destinasyonlara yönelik ilginin artması dikkat çekti. İÇ TURİZMDE İSTANBUL VE ANTALYA, DIŞ TURİZMDE PARİS VE NEW YORK ÖNE ÇIKTI Yurt içinde yerli turistlerin öncelikli tercihi İstanbul ve Antalya oldu. Kültürel etkinlikler ve ekonomik cazibe merkezi olan İstanbul, yılbaşı tatilinde yoğun talep gördü. Kış turizmi ve doğa tatili arayanlar ise Antalya'yı tercih etti. Yurt dışı destinasyonlarda ise romantik atmosferi ve ünlü yılbaşı kutlamalarıyla Paris öne çıkarken, New York da Times Square’deki geleneksel "top düşüşü" etkinliğiyle popülerliğini sürdürdü. Bununla birlikte, diğer Avrupa şehirlerine de yoğun ilgi gözlemlendi. EN ÇOK TERCİH EDİLEN HAVAYOLLARI: THY, LUFTHANSA VE BRİTİSH AİRWAYS Yolcular, uçuş tercihlerini daha çok Türk Hava Yolları (THY), Lufthansa ve British Airways’ten yana kullandı. Rezervasyon verileri, müşterilerin uçuş saatleri konusunda öğleden sonra ve akşam seferlerini tercih ettiğini gösterdi. Bu durum, iş çıkış saatlerinin ve tatil başlangıçlarının uçuş planlarını etkilediğini ortaya koydu. ARAÇ KİRALAMA ORANI YÜZDE 20 ARTTI, GENİŞ ARAÇLAR GÖZDE Yılbaşı tatilinde SUV ve minivan gibi geniş araçların kiralanma oranı yüzde 20 artış gösterdi. Bu eğilim, ailelerin toplu seyahat etme isteği ve kış mevsimindeki yol koşullarına daha uygun araç arayışıyla ilişkilendirildi. Kiralık araç talebindeki artış, hem şehir içi hem de şehirler arası seyahatlerde etkisini gösterdi. OTOBÜS SEYAHATLERİNDE İSTANBUL-ANKARA, İZMİR VE ANTALYA ÖNE ÇIKTI Ulaşım tercihlerinde otobüs seyahatleri de popülerliğini korudu. Özellikle İstanbul-Ankara, İstanbul-İzmir ve İstanbul-Antalya rotaları, yılbaşı tatilinde en yoğun talep gören güzergahlar oldu. Anadolu'daki büyük şehirler arasında otobüs bilet rezervasyonlarının hızla arttığı kaydedildi. Otobüslerin ekonomik olması ve geniş ulaşım ağına sahip olması, bu tercihte etkili oldu. SON DAKİKA REZERVASYONLARINA YOĞUN İLGİ Yılbaşı tatilinde müşteriler, online rezervasyon yapmayı tercih etti. Son dakika rezervasyonları yüksek oranda gerçekleşirken, erken rezervasyon yapanların oranı yüzde 30 civarında seyretti. Yolcular, rezervasyon yaparken en çok fiyat, iptal koşulları ve esneklik gibi kriterleri göz önünde bulundurdu. ERKEN REZERVASYONA ÖZEL İNDİRİMLER TALEBİ ARTIRDI Biletbayisi.com, yılbaşı tatili için sunduğu yüzde 20'ye varan erken rezervasyon indirimleriyle dikkat çekti. Bu kampanyalar, popüler destinasyonlara olan talebin daha da artmasına katkı sağladı. Erken rezervasyon yapan tatilciler, yoğunluk nedeniyle bilet fiyatlarının artmasına karşı tedbir aldı. SEYAHAT SEKTÖRÜNDE KARLI DÖNEM: YILBAŞI TATİLİ Yılbaşı tatili, seyahat sektörü için karlı bir dönem olarak öne çıkarken, Biletbayisi.com üzerinden yapılan rezervasyonlar, tatilcilerin bu dönemdeki seyahat alışkanlıklarını ortaya koydu. Artan uçuş ve otobüs rezervasyonları, sektörde hareketliliğin arttığını gösterdi.

SunExpress, Türk Turizminin Yükselen Yıldızı Haber

SunExpress, Türk Turizminin Yükselen Yıldızı

Türk Hava Yolları ve Lufthansa'nın ortaklığındaki SunExpress, hızla büyümeye devam ediyor. 2024 yılında koltuk kapasitesini yüzde 19 artıran ve uçuş ağına 28 yeni rota ekleyen havayolu, yıl sonuna kadar 15 milyon yolcuya ulaşmayı hedefliyor. Aralık itibarıyla 14 milyonu aşkın yolcu taşıyan SunExpress, şimdiden 2023'teki toplam yolcu sayısını geçmiş durumda. SunExpress CEO’su Max Kownatzki, 2025 yazı için yapılan erken rezervasyonlarda yüzde 30 artış gözlemlendiğini belirtti. Filolarını 2025’te 85, 2035’te ise 166 uçağa çıkaracaklarını vurgulayan Kownatzki, uçuş ağını genişleterek Türkiye'yi Avrupa'nın dört bir yanına bağlamaya devam edeceklerini söyledi. TÜRKİYE, SADECE YAZ TATİLİNDE DEĞİL YIL BOYU CAZİBE MERKEZİ OLACAK SunExpress, Türkiye'nin turizmdeki hedeflerine paralel olarak yalnızca yaz tatili destinasyonu değil, her mevsim ilgi gören bir cazibe merkezi olmasını amaçlıyor. Bu vizyon doğrultusunda, turizmde sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen projelere odaklanıyor. CEO Max Kownatzki, Türkiye'nin tarih, kültür, gastronomi ve spor alanlarındaki zenginliklerinin tanıtılmasına öncelik verdiklerini vurguluyor. Kownatzki, "Türkiye, keşfedilmeyi bekleyen gizli hazineleriyle her mevsim farklı deneyimler sunan bir turizm merkezi. Bu şekilde, sadece yaz tatili için değil, yıl boyu cazibe merkezi haline gelmesi için var gücümüzle çalışıyoruz" diyor. SunExpress, 2025 yılı itibarıyla filosunu 85 uçağa çıkararak kapasitesini artıracak. Yeni rotalarla Almanca konuşulan ülkelerden (DACH bölgesi) Türkiye'ye en fazla sayıda direkt uçuş sunmaya devam edecek. Ayrıca, Birleşik Krallık'taki uçuş noktalarını 9'dan 11'e çıkararak bu pazardaki talebi karşılamayı hedefine koyacak. SUNEXPRESS, FİLOSUNU 2035’E KADAR 166 UÇAĞA ÇIKARACAK SunExpress, 2035'e kadar filosunu iki katından fazla büyüterek 166 uçağa çıkarmayı planlıyor. Bu büyüme, Boeing ile yapılan 132 uçaklık sipariş anlaşmasıyla destekleniyor. Şirket, 2025'te 85, 2028'de 100, 2033'te 150 uçağa ulaşacak şekilde planlama yapıyor. Kapasite artışı, Türkiye'nin turizm destinasyonlarını ve Anadolu'nun farklı şehirlerini Avrupa’ya bağlamayı hedefliyor. Bu büyüme sürecinde yalnızca uçak yatırımlarına değil, aynı zamanda insan kaynağına ve çalışan gelişimine de odaklanılıyor. 2025 yılına kadar yaklaşık 800 yeni istihdam sağlanması planlanıyor. SunExpress’in "Çoklu Pilot Lisansı Programı" ile 2018'den bu yana genç pilotlar yetiştiriliyor. Eğitim masraflarının şirket tarafından karşılandığı program sayesinde yaklaşık 200 genç pilot olarak sektöre kazandırıldı. Önümüzdeki 5 yıl içinde 130 kişinin daha programa dahil edilmesi hedefleniyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE ÖRNEK PROJELER Sürdürülebilirlik, SunExpress'in öncelikli stratejileri arasında yer alıyor. Şirket, karbon emisyonunu azaltan modern uçaklara yatırım yaparken, operasyonel süreçleri de dijitalleştiriyor. SunExpress, Boeing 737 MAX uçaklarının filoya eklenmesiyle, karbon ayak izini düşürmeyi hedefliyor. Bunun yanı sıra, Boeing 737-800 uçaklarında "VCT Finlet" kanatçık teknolojisi kullanılarak karbon salınımının yıllık 6 milyon kilogram azaltılması planlanıyor. Bir diğer yenilikçi adım ise uçak bakım ve onarım süreçlerinin dijitalleştirilmesi oldu. Kâğıt kullanımı bırakılarak, bakım ihtiyaçları mobil uygulama üzerinden anlık olarak izlenip yönetiliyor. Bu sistem, operasyonel verimliliği artırırken çevreye olan etkiyi de en aza indiriyor. "ÇEŞİTLİLİK VE KAPSAYICILIK KOMİTESİ" İLE CİNSİYET EŞİTLİĞİNE DESTEK SunExpress, kapsayıcılık ve çeşitliliğe önem veren bir iş kültürü oluşturmayı hedefliyor. Bu kapsamda, Türk havacılık sektöründe bir ilk olan "Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Komitesi" kuruldu. Ayrıca, şirket, IATA'nın 25by2025 girişimine de katılarak, kadın çalışan oranını artırmayı ve havacılıkta cinsiyet eşitliği farkındalığını yükseltmeyi amaçlıyor. SunExpress'te 35 ülkeden 4 binin üzerinde çalışan bulunuyor. Çalışanların kariyer gelişimine odaklanılan şirket, yöneticilik pozisyonlarında kadın temsiliyetini artırmak için özel eğitim programları düzenliyor. İŞ BİRLİĞİNİ GÜÇLENDİREN "JOB TASTING" PROJESİ SunExpress, ekipler arası iletişimi güçlendirmek için "Job Tasting" adını verdiği yenilikçi bir proje yürütüyor. Bu proje kapsamında, çalışanlar şirketin farklı birimlerinde bir gün geçirerek, o departmanın iş süreçlerini yerinde deneyimliyor. Örneğin, bir kabin memuru, bir günlüğüne ekip planlamasında görev alabilirken, bir pilot, bir günlüğüne yer hizmetlerinde çalışarak müşteriyle doğrudan iletişimde bulunabiliyor. CEO Max Kownatzki de bu programa katılarak ekiplerin deneyimlerini bire bir gözlemliyor. Bu uygulama, iş birimlerinin birbirini daha iyi anlamasına, iş süreçlerinin iyileştirilmesine ve çalışanların farklı perspektifler kazanmasına katkı sağlıyor. MAX KOWNATZKİ: "GÖKYÜZÜ TUTKUMU TAKİP ETTİM" SunExpress CEO'su Max Kownatzki'nin kariyeri, havacılık sektörüne duyduğu tutku ile şekillenmiş. Qantas Airways, Eurowings Europe ve Lufthansa Grubu'ndaki çeşitli görevlerinin ardından 2020 yılında SunExpress'in CEO’su olan Kownatzki'nin, gökyüzü tutkusu, akademik hayatta da devam etti. Kownatzki, ticari pilot lisansının yanı sıra hava yolu stratejileri üzerine doktora yaptı. "Gökyüzü tutkumu takip ederek, bir hava yolu şirketini yönetme ve bizzat uçma fırsatı buldum" diyen Kownatzki, havacılık sektörü kadar spor tutkunu biri. Türkiye'de geçirdiği zamanın büyük kısmında golf, tenis, koşu ve doğa yürüyüşü yapmayı seviyor. Antalya’nın golf tesislerini sık sık ziyaret eden CEO, Türkiye'nin spor turizmi açısından da önemli bir potansiyele sahip olduğunu vurguluyor.

Avrupa’dan Türkiye’ye Uçuşlarda Rekabet Kızışıyor Haber

Avrupa’dan Türkiye’ye Uçuşlarda Rekabet Kızışıyor

Avrupa merkezli havayolu şirketleri, Türkiye’ye yönelik uçuş planlarını genişletiyor. Bu yeni seferler, özellikle gurbetçilere daha fazla seçenek sunarken, bilet fiyatlarında rekabet kaynaklı düşüşlere neden olabilir. SUNEXPRESS EK SEFERLER EKLİYOR   Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak girişimi SunExpress, yıl sonunda Manchester ve Gatwick’ten Dalaman’a ek seferler düzenleyeceğini açıkladı. Bu uçuşlar, 20 Aralık 2024 ile 7 Ocak 2025 tarihleri arasında gerçekleşecek. WIZZ AIR UÇUŞ FREKANSINI ARTIRIYOR   Wizz Air, Gatwick-Dalaman hattındaki uçuş sayısını kış sezonunda haftada dörde çıkaracağını duyurdu. Bu ek seferlerin 2025’in Mart ayına kadar devam etmesi ve rekabeti artırarak fiyatların düşmesine katkı sağlaması bekleniyor. EASYJET’İN İSTANBUL UÇUŞLARI   EasyJet, Manchester-İstanbul hattındaki uçuş sayısını Haziran-Kasım döneminde haftada 4’e yükseltti. Kasım ayından itibaren bu sayı haftada 2 sefer olarak devam edecek. Özellikle İstanbul’a seyahat edenler için daha fazla seçenek sunulacak. CROATIA AIRLINES TÜRKİYE’YE GERİ DÖNÜYOR   Croatia Airlines, 11 yılın ardından Split-İstanbul hattında yeniden uçuşlara başlayacak. Haftada dört uçuş düzenleyecek şirketin bu yeni hattı, bölgesel rekabeti artırarak yolculara avantaj sağlayacak. FREEBIRD ALMANYA-TÜRKİYE UÇUŞLARI BAŞLATIYOR   Freebird, Almanya’dan Türkiye’ye iki yeni rota açacağını duyurdu. Dusseldorf-Dalaman uçuşları temmuzdan eylüle kadar haftada bir yapılacak. Ayrıca, Köln-Bodrum hattında mayıstan ekime kadar haftada iki uçuş gerçekleşecek. REKABET BİLET FİYATLARINI DÜŞÜREBİLİR   Bu yeni uçuşlar, Türkiye’ye Avrupa’dan seyahat edenler için hem daha uygun fiyatlı hem de esnek seçenekler sunacak. Rekabet artışının, tatil planlayanlar ve gurbetçiler için büyük bir fırsat yaratması bekleniyor.

Lufthansa’da Alarm Zilleri: Rekor Gelirler Kâra Dönüşemiyor Haber

Lufthansa’da Alarm Zilleri: Rekor Gelirler Kâra Dönüşemiyor

Havayolu devi Lufthansa, rekor seviyede gelir elde etmesine rağmen kar düşüşüyle mücadele etmek zorunda kalıyor. Bu durum karşısında CEO Carsten Spohr, şirketin sürdürülebilir kârlılığı sağlamak için geniş kapsamlı tasarruf tedbirleri alacaklarını açıkladı. Spohr'un stratejisi kapsamında, işletme maliyetlerinin azaltılması ve Grubun bazı operasyonel bölümlerinin otomatikleştirilmesi gibi önlemler devreye alınacak. Yaz aylarında görülen yüksek bilet talebine ve rekor seviyedeki satışlara rağmen, Lufthansa’nın kârı geçtiğimiz yıllara kıyasla düşüş gösterdi. MDax borsasında işlem gören şirket, 2026 yılına kadar düzeltilmiş işletme kârını (düzeltilmiş EBIT) brüt 1,5 milyar Euro artırmayı hedefleyen bir tasarruf programı başlattı. Ancak Spohr, yıllık hedefleri bu yaz döneminde ikinci kez düşürmek zorunda kalmış, bu yıl için 1,4 ila 1,8 milyar Euro arasında bir işletme kârı öngörüsünde bulunmuştu. BİRDEN ÇOK SORUN VAR Üçüncü çeyrek boyunca seyahat talebinin yoğunluğuna rağmen, Lufthansa’nın düzeltilmiş faaliyet kârı bir önceki yıla göre yüzde 9 düşüşle 1,3 milyar Euro olarak kaydedildi. Bu kâr azalmasının nedenleri arasında yüksek işçilik maliyetleri, yeni ve verimli uçak eksikliği, artan rekabet ve özellikle Asya uçuşlarındaki bilet fiyatlarındaki baskılar bulunuyor. Şirket, uçuş iptalleri ve yeniden rezervasyonlar nedeniyle müşterilere tazminat ödemek zorunda kalırken, aynı zamanda daha düşük maliyetli havayollarına daha fazla uçuş aktarma ve operasyonların otomasyonunu artırma planları yapıyor. Lufthansa’nın aldığı bu önlemlerle maliyet yapısını iyileştirmesi ve uzun vadeli kârlılığını sağlaması hedefleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.